Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Ενιαίο μηχανισμό για την κατάρτιση τιμών στα καύσιμα ζητά το Ευρωκοινοβούλιο


Πρόταση ψηφίσματος κατέθεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ζητώντας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει την εφαρμογή σε όλα τα κράτη-μέλη ενός ενιαίου και διαφανούς μηχανισμού για την κατάρτιση των τιμών των καυσίμων.
Στόχος του Κοινοβουλίου είναι οι Ευρωπαίοι πολίτες να είναι σε θέση να επωφεληθούν από την πτώση των τιμών του πετρελαίου και της συνεπαγόμενης πιθανής εξοικονόμησης χρημάτων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
– έχοντας υπόψη το άρθρο 133 του Κανονισμού του,
Α. λαμβάνοντας υπόψη ότι, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2014 μέχρι σήμερα η αξία του πετρελαίου έχει μειωθεί κατά 53 %, στην Ιταλία, αντιθέτως με ό,τι θα ήταν αναμενόμενο, η τιμή της βενζίνης μειώθηκε μόνο κατά 14 %·
Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρίας Συμβούλων Επιχειρήσεων «Nomisma Energia», η τιμή της βενζίνης και του ντίζελ που καταβάλλουν οι Ιταλοί καταναλωτές είναι υψηλότερη αντιστοίχως κατά 5,9 και 6,1 εκατοστά του ευρώ σε σύγκριση με την πραγματική βέλτιστη τιμή,
καλεί την Επιτροπή να προωθήσει την εφαρμογή σε όλα τα κράτη μέλη ενός ενιαίου και διαφανούς μηχανισμού για την κατάρτιση των τιμών των καυσίμων, ούτως ώστε όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες να είναι σε θέση να επωφεληθούν από την πτώση των τιμών του πετρελαίου και της συνεπαγόμενης πιθανής εξοικονόμησης χρημάτων».



ΠΗΓΗ:energypress.gr

"Μηδέν εις το πηλίκον" αποδεικνύονται τα αιολικά στη Βρετανία. Πολύ μεγάλο το κόστος για τόσο πενιχρή ηλεκτροδότηση.


Οι εκλογές τελείωσαν, ο Σύριζα  κέρδισε καθαρά, ώρα να ξαναγυρίσουμε στη συνήθη θεματολογία.

Η Βρετανία είναι απ’ τις χώρες που έβαλαν πολλά αιολικά, καθώς Σκωτία και Ουαλία έχουν απ' τα καλύτερα ανεμολογικά δεδομένα της Ευρώπης. Μάλιστα η τοπική κυβέρνηση της Σκωτίας, αυτή που ονειρευόταν ανεξαρτησία, ονειρευόταν και ηλεκτρισμό από 100% ΑΠΕ, αλλά έμεινε με τα όνειρα.

Όπως μεταδίδει η Telegraph, που παρακολουθεί από κοντά τα αιολικά κι έχουμε κι άλλες φορές δει ρεπορτάζ της, η παγωνιά που χτύπησε τις προηγούμενες μέρες τη Βρετανία (-15οC) εκτίναξε στα ύψη τη ζήτηση ηλεκτρισμού. Η Βρετανική παράδοση θέλει το τσάι να σερβίρεται ακριβώς στις 5 το απόγευμα, εκείνη την ώρα μπαίνουν λοιπόν μπροστά οι ηλεκτρικοί βραστήρες και ο διαχειριστής του δικτύου ηλεκτροδότησης National Grid γνωρίζει πως εκείνη την ώρα έχει ν' αντιμετωπίσει αιχμή ζήτησης. Τη Δευτέρα 19/1/2015, στο διάστημα 14:00-17:30, η ζήτηση ηλεκτρισμού βρέθηκε στο φετινό χειμερινό μέγιστο, στα 52,54GW. Η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών είναι περί τα 12GW, αλλά την ώρα του μέγιστου η συνεισφορά τους ήταν μόλις 573MW και λίγες ώρες νωρίτερα, στις 14:00, είχε πέσει στα μόλις 354MW! Αξιοπιστία ισχύος περίπου 4,8% στα 573MW, κάτω από 3% στα 354MW. Επαληθεύονται πλήρως τα συμπεράσματα της μελέτης του Ινστιτούτου Άνταμ Σμιθ, που είχαμε παρουσιάσει τον Οκτώβριο και που κατέβαζε την "εγγυημένη" αξιοπιστία των αιολικών στο 2%. Επαληθεύονται επίσης πλήρως τα συμπεράσματα της μελέτης της εταιρείας Stuart Young Visualisations, που είχαμε παρουσιάσει το Νοέμβριο, που έδειχνε πολύ χαμηλή συμμετοχή των αιολικών στις χειμερινές αιχμές ζήτησης φορτίου κατά το 2010.

Τι ηλεκτροδότησε λοιπόν αξιόπιστα τη Βρετανία, την ώρα που η θερμοκρασία είχε πέσει στους -15οC και οι άνθρωποι θα πέθαιναν απ' το κρύο; Οι συμβατικές πηγές ηλεκτροδότησης, τι άλλο; 42% φυσικό αέριο (η Βρετανία έχει δικό της αέριο στη Βόρειο Θάλασσα), 29% κάρβουνο, 16% πυρηνικά, 5% νερά (και αντλησιοταμίευση), 5% εισαγωγές.

Τα στοιχεία του National Grid έδειξαν πως και στη 2η μεγαλύτερη αιχμή ζήτησης, 50,9GWστις 4 Δεκεμβρίου, τα αιολικά σημείωσαν τη 2η χαμηλότερη τους επίδοση, καλύπτοντας μόλις 1,5% της ζήτησης. Για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από αυτά τα καταστροφικά για τα αιολικά δεδομένα, το RenewableUK είπε πως πρέπει να κοιτούμε τη μεσοπρόθεσμη εικόνα κι όχι τη βραχυπρόθεσμη, καθώς στο σύνολο του Δεκεμβρίου τα αιολικά κάλυψαν το 14% των αναγκών. Μόνο που ξέχασε να πει πως η αναξιοπιστία των αιολικών αναγκάζει το σύστημα να λειτουργεί στρεφόμενες εφεδρείες σε ευέλικτες και γι' αυτό πανάκριβες θερμικές μονάδες, οι οποίες αφ' ενός ανεβάζουν το λογαριασμό για τους καταναλωτές κι αφ' ετέρου εκπέμπουν CO2, τη στιγμή που υποτίθεται πως βάζουμε αιολικά για να μην εκπέμπουμε CΟ2. Και επιπλέον αυτό το "ανέβασε-κατέβασε" φορτία στις θερμικές μονάδες, για να παρακολουθούν τις αυξομειώσεις των αιολικών, αφ' ενός ρίχνει την απόδοση των θερμικών μονάδων κι αφ' ετέρου αυξάνει τις εκπομπές CO2 σε σχέση με το αν δούλευαν συνεχώς με σχεδόν σταθερό φορτίο, χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις.

Τα αιολικά πληρώνονται με επιδοτήσεις για την κατασκευή, πληρώνονται για την ενέργεια που εγχέουν στο σύστημα ηλεκτροδότησης, πληρώνονται για την ενέργεια που απορρίπτουν για να μην υπερφορτώσουν κάποιες στιγμές το σύστημα και κοστίζουν την αναγκαιότητα τήρησης στρεφόμενων εφεδρειών. Κερδίζουν τα αιολικά, χάνουν οι καταναλωτές. Είναι βιώσιμο; Προφανώς όχι. Θέμα χρόνου λοιπόν να σκάσει η φούσκα των αιολικών, καθώς η Βρετανία είναι νησί, δεν είναι στο κέντρο της Ευρώπης όπως η Δανία κι η Γερμανία, που έχουν τη δυνατότητα να διασυνδέουν τα δίκτυα υψηλής τάσης με τις γειτονικές χώρες και ν' αντιμετωπίζουν εύκολα τα προβλήματα των αιολικών διαχέοντάς τα στα δίκτυα υψηλής τάσης των γειτόνων. Άλλωστε ο Κάμερον το βροντοφώναξε πέρυσι : Get rid of the green crap!

Τα διδάγματα απ' τη Βρετανία τα παρακολουθεί άραγε κανείς στην Ελλάδα, που είναι γεωγραφικά απομονωμένη στη ΝΑ γωνιά της Ευρώπης, χωρίς ικανοποιητικές διασυνδέσεις με τους γείτονες; Οποιαδήποτε απόπειρα να βάλουμε τα 7500MW αιολικών, που αποφάσισαν το 2010 Μπιρμπίλη-Μανιάτης, θα τινάξει στον αέρα το ηλεκτρικό μας σύστημα. Και η λύση δεν είναι να κάνουμε πολλά δίκτυα, επιβαρύνοντας τους καταναλωτές και την οικονομία, η λύση είναι να λογικευτούμε και να εκσυγχρονίσουμε τις λιγνιτικές μας μονάδες, αν θέλουμε να έχουμε δοκιμασμένα αξιόπιστη και φθηνή ηλεκτροδότηση. Κι αντί για τα αναξιόπιστα αιολικά, να προωθήσουμε με κατάλληλα μέτρα στα μη διασυνδεμένα νησιά τα πολύ πιο αξιόπιστα Φ/Β οροφής, για να μειώσουμε τις εισαγωγές πετρελαίου χωρίς να ισοπεδώσουμε τις βουνοκορφές.

Υπάρχει αρκετός χώρος στο ηλεκτρικό μας σύστημα τόσο για το λιγνίτη όσο και για αξιόπιστες ΑΠΕ. Απλά χρειαζόμαστε λιγότερη λαμογιά και περισσότερη ορθολογική σκέψη ..



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Κύπρος: Βρέθηκε «νομική φόρμουλα» για να παραμείνει η Total


Βρέθηκε "νομική φόρμουλα" για την παραμονή της Total. Οι όροι εντολής της νομικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τον κ. Κληρίδη, είναι να παρέχει νομική κάλυψη στο κράτος στην περίπτωση που θα λάβει την πολιτική απόφαση σε σχέση με την τροποποίηση του συμβολαίου της γαλλικής εταιρείας.

Η νομική φόρμουλα για να παραμείνει η γαλλική εταιρεία TOTAL στην ΑΟΖ της Κύπρου βρέθηκε, σύμφωνα με τον Γενικό Εισαγγελέα της Κύπρου, Κώστα Κληρίδη, ο οποίος ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως υπάρχουν νομικοί τρόποι, «αρκεί να ληφθεί πολιτική απόφαση».

Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία θα εγκαταλείψει τις έρευνες στο θαλάσσιο οικόπεδο 10 και θα συνεχίσει στο 11. 

Οι όροι εντολής της νομικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τον κ. Κληρίδη, είναι να παρέχει νομική κάλυψη στο κράτος στην περίπτωση που θα λάβει την πολιτική απόφαση σε σχέση με την τροποποίηση του συμβολαίου της γαλλικής εταιρείας.

Σημειώνεται πως το θέμα της ενέργειας συζήτησε σήμερα σε σύσκεψη με τους πολιτικούς αρχηγούς ο Κύπριος Πρόεδρος, Νίκος Αναστασιάδης. Στη σύσκεψη συμφωνήθηκαν οι χειρισμοί στους οποίους θα προβεί η κυβέρνηση ώστε να διασφαλίσει τη παραμονή της TOTAL στη Κύπρο. 

ΠΗΓΗ: defencenet.gr