Τρίτη, 11 Μαρτίου 2014

Αγωγό - γέφυρα με την Τουρκία αποφάσισε η Βουλγαρία

Αγωγό - γέφυρα με την Τουρκία αποφάσισε η Βουλγαρία
Σχέδια να δημιουργήσει μια νέα σύνδεση φυσικού αερίου μέσω αγωγού από την Τουρκία επιδιώκει η Βουλγαρία, σε μια προσπάθεια να αποκτήσει διαφορετικές πηγές, πέρα από τους ουκρανικούς αγωγούς και την προμήθεια φυσικού αερίου από τη Ρωσία, η οποία ανέρχεται στο 80%.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των βουλγαρικών Αρχών, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Ενέργειας και Οικονομίας της χώρας βρίσκεται στην Άγκυρα για να διαπραγματευτεί τις λεπτομέρειες της σύνδεσης φυσικού αερίου των δύο χωρών. Οι Βούλγαροι αξιωματούχοι, πάντως δηλώνουν την πλήρη στήριξή τους στο εγχείρημα και παροτρύνουν για την επιτάχυνση του αγωγού, ο οποίος υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 114 χλμ. και θα είναι έτοιμος μέσα σε δύο χρόνια.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΑΛΒΑΝΙΚΟΣ "ΘΗΣΑΥΡΟΣ" ΑΕΡΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ


Οι Αλβανοί μας έφαγαν στη στροφή  χωρίς βαρελάκια και φανφάρες...

Η ιστορία μας έρχεται από τη γειτονική Αλβανία, όπου αθόρυβα και χωρίς μεγαλόστομες εξαγγελίες και τελετές, υπάρχει μεγάλη παράδοση και συνέχεια στην αγορά υδρογονανθράκων και αυτή τη στιγμή η παραγωγή πετρελαίου είναι περίπου 8 φορές όσο η ελληνική!

Μέσα στις επόμενες ημέρες, λοιπόν, ξεκινούν στην Αλβανία, οι γεωτρήσεις στο πεδίο Delvina Gas, στη Βόρεια Ήπειρο, καθώς η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία (Σωτήρης Καποτάς) που εκμεταλλεύεται την παραχώρηση, η Stream Oil & Gas, ανακοίνωσε ότι ήδη έχει αφιχθεί στο λιμάνι του Δυρραχίου το γεωτρύπανο που θα πραγματοποιήσει την επιχείρηση.

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΩΤΡΗΣΗ ΣΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΟ:

Καταρχάς το Delvina Gas, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας,  εκτιμάται ότι είναι το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου στη ΝΑ Ευρώπη με 615 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου και ήδη μία γεώτρηση βρίσκεται σε παραγωγή. Δηλαδή έχουμε τη διαπιστωμένη ύπαρξη κοιτάσματος όχι με σεισμικές έρευνες αλλά με γεώτρηση και μάλιστα παραγωγική. Η γεώτρηση που ξεκινά τις επόμενες ημέρες πάντως, και τα σχετικά τεστ μετρήσεων αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούνιο.

Δεύτερον, το κοίτασμα Delvina Gas βρίσκεται στην περιοχή Δέλβινο, της Βορείου Ηπείρου και απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα από τα Ελληνο–Αλβανικά σύνορα και από την παραχώρηση Ιωαννίνων–Θεσπρωτίας. Ωστόσο καθώς οι γεωλογικές πλάκες δεν έχουν εθνικά... σύνορα, η Βορειοδυτική Ελλάδα θεωρείται από τους επιστήμονες ως η γεωλογική συνέχεια της Αδριατικής Πλάκας, στην οποία και ανήκουν τα αλβανικά κοιτάσματα. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι η παραχώρηση στα Ιωάννινα, της οποίας η εκμετάλλευση έχει δοθεί στην κοινοπραξία της ελληνικής Energean Oil & Gas με την καναδική πετρελαϊκή Petra Petroleum, εμφανίζει παρόμοια γεωλογική δομή.


Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έχουν γίνει από την Stream Oil & Gas, το πεδίο σε πρώτη φάση θα καλύψει τις ανάγκες μικρού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 20 ΜW, ο οποίος θα είναι και ο πρώτος μη υδροηλεκτρικός σταθμός που δημιουργείται στην χώρα. Το συνολικό μήκος της γεώτρησης θα φτάσει τα 5500 – 6000 μέτρα, εκ των οποίων τα 1500-2000 είναι οριζόντια διαδρομή.

Αν και δεν είναι ευρέως γνωστό στην Ελλάδα η Αλβανία έχει πολυετή παράδοση και σημαντική παραγωγή υδρογονανθράκων με επίκεντρο το σημαντικό κοίτασμα PatosMaritza. Αυτή τη στιγμή μάλιστα η παραγωγή πετρελαίου της γειτονικής χώρας είναι πολλαπλάσια από τη χώρα μας με 17 χιλιάδες βαρέλι αργού, την ημέρα.
Πηγή:  capital.gr


ΠΗΓΗ:kavalaoil.blogspot.gr

O ρόλος των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων στην κρίση

Web
Ο παγκόσμιος χάρτης της ελευθερίας του Tύπου 2013 κατατάσσει την Ελλάδα στις χώρες που έχουν καταγραφεί αξιοσημείωτα προβλήματα παρέμβασης. 
  
Συζητώντας πιο εξειδικευμένα στον ευρωπαϊκό χώρο η Ελλάδα ανήκει στις χώρες που διαθέτουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αλλοίωσης και διαφθοράς στην ελευθερία του Tύπου. 

  eu-map (1)
Όλα αυτά ακούγονται λογικά. Ο μέσος Έλληνας γνωρίζει το ιστορικό των ιδιοκτητών των καναλιών, των δανείων τους και τη συνολική τους επιχειρηματική τους δραστηριότητα στη χώρα. H αντικειμενική κι ανεξάρτητη ενημέρωση φαντάζει όνειρο θερινής νυχτός. Η χρηματοδότηση και η ύπαρξη των καναλιών εξαρτώνται από τα τραπεζικά δάνεια και τις τραπεζικές διαφημίσεις. 

“Τα δελτία ειδήσεων βλάπτουν σοβαρά την υγεία” ήταν ο τίτλος έρευνας φοιτητών στο Πάντειο Πανεπιστημίο το 2010 για τον τρόπο που τα ΜΜΕ παρουσιάζουν τα γεγονότα στα πλαίσια του μαθήματος της Ψυχοκοινωνιολογίας. 

Σύμφωνα με την έρευνα τα ΜΜΕ προσεγγίζουν την κρίση με πέντε βασικούς τρόπους: 

1. Δραματοποίηση 

Η κρίση παρουσιάζεται σαν μια φυσική καταστροφή αναπόφευκτη και ανεξήγητη, σαν μια άλλη 11η Σεπτεμβρίου. Ακολουθείται η ίδια «συνταγή» παρουσίασης, χωρίς να αναλύονται οι βαθύτεροι λόγοι ούτε να ακούγονται τρόποι διεξόδου από την κρίση. Οι εκφράσεις που χρησιμοποιούνται είναι «εφιαλτικό σενάριο», «απελπιστική κατάσταση», «δεν υπάρχει άλλος δρόμος», «σκληρά αλλά αναγκαία μέτρα», «είμαστε στο χείλος του γκρεμού». 

Πλάι στις παρατηρήσεις της έρευνας θα μπορούσε κανείς να προσθέσει ότι το μοντέλο της δραματοποίησης ακολουθείται όχι μόνο στην παρουσίαση της οικονομικής κατάστασης, αλλά και στην αντιμετώπιση των αντιδράσεων και διαδηλώσεων. «Τα πλάνα από την πορεία που έδειχναν τη μαζικότητα του κόσμου ήταν ελάχιστα σε σχέση με τις εικόνες από τις καταστροφές και τη φονική πυρκαγιά» επισημαίνει η πανεπιστημιακός, σχολιάζοντας την κάλυψη της πορείας της 5ης Μαΐου. 
Πράγματι, ο τραγικός θάνατος τριών εργαζομένων κατάπιε το ανθρώπινο τσουνάμι που πλημμύρισε τους δρόμους, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον των ΜΜΕ από τις κοινωνικές αντιδράσεις στην καταδίκη της βίας. Το τριπλό έγκλημα μούδιασε την κοινωνία στο σύνολό της· όμως, τα ανακλαστικά των ΜΜΕ να παρουσιάσουν με όρους θρίλερ μία ήδη δραματική κατάσταση, αποκρύπτοντας, παραπληροφορώντας ή παραποιώντας γεγονότα, ακόμα και στοχοποιώντας διαδηλωτές, ακολουθεί πάλι την ίδια συνταγή «το δράμα πάνω από τα γεγονότα». 

Όσοι έβλεπαν μόνο τηλεόραση εκείνες τις ημέρες, χωρίς να διαβάζουν εφημερίδες ή διαδίκτυο, το πιο πιθανό είναι να άκουσαν ότι κάποιοι φώναξαν «να καούν» παρά να έμαθαν ότι διαδηλωτές, και μάλιστα μετανάστες, έσπευσαν να διασώσουν τους εγκλωβισμένους. Η «άβυσσος» και η «έκτακτη ανάγκη» έδωσαν χώρο σε ηλεκτρονικές και έντυπες φωνές που ζητούσαν να καταργηθούν άρθρα του Συντάγματος και να επιβληθεί «όχι ακριβώς δικτατορία» αλλά κάτι που της μοιάζει ανησυχητικά. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΗΓΗ:sophiavssophia.blogspot.gr

«Σχέδιο LNG» για την Ελληνική Ακτοπλοΐα

«Σχέδιο  LNG» για την Ελληνική Ακτοπλοΐα
Η χρησιμοποίηση φυσικού αερίου –LNG - ως καύσιμο για τα πλοία της ακτοπλοΐας είναι το νέο μεγάλο project του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το καύσιμο αφενός είναι πιο οικονομικό από το πετρέλαιο και θα επιτευχθεί μείωση του λειτουργικού κόστους κάθε πλοίου και αφετέρου πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Ήδη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που εξειδικεύεται σε ενεργειακά έργα,  μεταξύ άλλων και στο θέμα του LNG   έχει στείλει επιστολή στην  τράπεζα Πειραιώς, η οποία έχει κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, (ΥΝΑ) και της προτείνει να γίνει ο συντονιστής της επένδυσης που θα μετατρέψει τις μηχανές πλοίων ώστε  να λειτουργούν με φυσικό αέριο. Η τράπεζα  έχει δανειοδοτήσει αλλά είναι  και   μέτοχος στην ακτοπλοία και ενδιαφέρεται για την οικονομική εξυγίανση των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, με άμεση προτεραιότητα τη μείωση των λειτουργικών δαπανών.

Άλλωστε με πρωτοβουλία της Τράπεζας Πειραιώς έχουν γίνει οι πρώτες συσκέψεις μεταξύ των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ώστε να βρεθεί ο τρόπος  αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης  του κλάδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΝΑ,  «ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη υποβάλλει προτάσεις για τη μετατροπή των πλοίων  με συνέπεια την αντικατάσταση του ακριβού diesel MDO, με το κατά 40% φθηνότερο καύσιμο LNG».

Η χρησιμοποίηση του LNG στην ακτοπλοΐα είναι μία ευρωπαϊκή προτεραιότητα και το ΥΝΑ εκτιμά ότι μπορούν να εξασφαλισθούν τα κονδύλια που θα χρειασθούν για να χρηματοδοτηθεί το  κόστος των μετατροπών στις μηχανές των πλοίων. «Τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι σημαντικά και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να  επιδοτηθούν οι εργασίες. Σε διαφορετική περίπτωση οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο κόστος». 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,  έχει υποστηρίξει  την πρόταση για χρήση LNG στα πλοία ακτοπλοΐας ως έναν από τους τρόπους μείωσης των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών που τα τελευταία χρόνια της κρίσης έχουν σωρεύσει οικονομικές ζημιές άνω των 900 εκ. ευρώ.

Ο  Μ. Βαρβιτσιώτης έχει αναθέσει στη Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του σχεδίου, καθώς η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών έχει εξελιχθεί σε κυρίαρχη προτεραιότητα στο υπουργείο.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σε αυτό το πλαίσιο, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ανέλαβε πρωτοβουλία να υποβάλλει πρόταση προς χρηματοδότηση στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα TENT–Τ   2014  με τίτλο πρότασης «Σχέδιο Ανάπτυξης Καυσίμου LNG στην Ανατολική Μεσόγειο».

Το σχέδιο της πρότασης αφορά την ανάπτυξη, με χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΤΕΝΤ-Τ, νέων τεχνολογιών και μεθόδων για τη χρησιμοποίηση καυσίμου LNG στη λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ των λιμένων της ηπειρωτικής περιοχής και των νησιών.

Ήδη η  Ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα του Νεωρίου της Σύρου, ναυτιλιακές – ακτοπλοϊκές εταιρείες, εταιρείες προμήθειες LNG, και σύμβουλοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για  συνεργασία.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα από την πρόταση αυτή  είναι :

- Αντιμετώπιση των σημαντικότατων προβλημάτων ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, απόρροια του υψηλού κόστους των καυσίμων τα τελευταία χρόνια.

- Υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επιχειρησιακού Σχεδίου της Περιφέρειας που εμπεριέχει η πρόταση σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, την καινοτομία και πρωτοπορία της σε θέματα εφαρμογής νέων τεχνολογιών.

- Η αρμοδιότητα βάσει Καλλικράτη που ασκείται από την Περιφέρεια για την ακτοπλοΐα,

- Μείωση «περιβαλλοντικού αποτυπώματος» σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων από τα πλοία  που αποτελεί πλέον απαίτηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Πολιτικής,

- Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Περιφέρειας σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο

Για την υλοποίηση τους σχεδίου αυτού θα πρέπει να γίνουν μελέτες για τη λειτουργία LΝG Σταθμών Προμήθειας στα λιμάνια Πύλες και στη Νησιωτική Ελλάδα καθώς και  Πιλοτικά Προγράμματα τα οποία θα αφορούν:

Τη μετατροπή πλοίων σε διπλού καυσίμου Double Fuel, δηλαδή LNG/Diesel και την Ίδρυση σταθμού Προμήθειας.

Αραβικό ενδιαφέρον

Στο μεταξύ, εταιρεία αραβικών συμφερόντων,  η κρατική εταιρεία του Κατάρ, QPI  (Qatar Petroleum International), σχεδιάζει να δημιουργήσει  στον Πειραιά  εγκαταστάσεις εφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Η εταιρεία  θα εισάγει LNG στη Ρεβυθούσα και θα εφοδιάζει τα  πλοία της ακτοπλοΐας. Όπως επεσήμανε στο «Π.Θ.» σύμβουλος του ΥΝΑ, «ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης θα επιδιώξει να έχει επαφές με την εταιρεία από το Κατάρ  προκειμένου  να σχεδιάσουν τις προοπτικές».

Στις αρχές του περασμένου Αυγούστου ο ΥΝΑ είχε δηλώσει   ότι στόχος του είναι να υπάρχει έστω και  ένα πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας το οποίο θα χρησιμοποιεί με LNG ως καύσιμο και όχι με πετρέλαιο το 2014:

«Αυτόν τον καιρό εξετάζουμε, μαζί με τις ναυτιλιακές  εταιρείες τη δυνατότητα  να μετατρέψουμε το καύσιμο από πετρέλαιο σε LNG, σε υγροποιημένο αέριο δηλαδή. Θα αποτελέσει μια πολύ μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει σε μείωση του ναύλου, ενώ είναι και ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Εμείς πάντως θέλουμε το 2014 να  υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας, το οποίο θα κινείται πλέον με LNG». 

Για τη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου στη ναυτιλία γενικότερα έχει πραγματοποιήσει  έρευνα ο  Lloyd’s Register.

«Η έρευνα έδειξε ότι η εκτεταμένη χρήση  του LNG ως καυσίμου θα επηρεαστεί άμεσα από την μελλοντική τιμή του, την διεύρυνση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας στα εναλλακτικά καύσιμα καθώς και το βαθμό παγκόσμιας συνεργασίας στα θέματα υποδομών για τον ανεφοδιασμό με LNG» επεσήμανε ο  Απόστολος Πουλοβασίλης, Lloyd's Register Regional Marine Manager for Europe, Middle East & Africa.

Σύμφωνα με την έρευνα  αυτή που εξέτασε διάφορα πιθανά σενάρια, στο "base scenario"-το βασικό σενάριο- μέχρι το 2025, εκτιμάται ότι θα υπάρχουν 653 ποντοπόρα πλοία που θα χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στα συστήματα πρόωσης, καταναλώνοντας 24 εκατομμύρια τόνους φυσικού αερίου ετησίως. Αυτά τα πλοία είναι πολύ πιθανό να είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιερόπλοια ή πετρελαιοφόρα.

«Όταν η εν λόγω μελέτη έλαβε υπόψη ότι η τιμή του φυσικού αερίου θα είναι σχετικά φθηνή για παράδειγμα, με τιμή το 1/4 της υπάρχουσας τιμής , στο "high scenario", τότε ο ανάλογος αριθμός πλοίων που θα κινούνται με LNG τριπλασιάστηκε σε σχεδόν 1.960 μονάδες μέχρι το 2025. Αν όμως το κόστος του LNG αυξανόταν κατά 25% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των τιμών, στο "low scenario", σχεδόν κανένα πλοίο με σύστημα πρόωσης βασισμένο στο φυσικό αέριο δεν θα έπεφτε στο νερό» τόνισε ο Απ.Πουλοβασίλης.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Συνέδριο με θέμα "Δίκαιο Ενέργειας και υδρογονάνθρακες" στις 14 Μαρτίου


Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος διοργανώνει συνέδριο με θέμα « Δίκαιο Ενέργειας: Υδρογονάνθρακες (Πετρέλαιο- Φυσικό Αέριο), Νομικές, Οικονομικές, Περιβαλλοντικές, Επενδυτικές και Γεωπολιτικές εκφάνσεις στις 14 Μαρτίου 2014, ώρα 17:00- 21:30,  που θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος .
Το συνέδριο διοργανώνεται με την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Αθανασίου Καΐση.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου έχει ως ακολούθως:
Ιnternational Hellenic University (IHU/ΔΙΠΑΕ)
Παρασκευή: 14-3-2014,  17:00-21:30
Εγκαταστάσεις ΔΙΠΑΕ, Μεγάλο Αμφιθέατρο, Θέρμη Θεσσαλονίκης.
ΔΙΚΑΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ:ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ (ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ-ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ)
(Νομικές-Οικονομικές-Περιβαλλοντικές-Επενδυτικές & Γεωπολιτικές  εκφάνσεις)
Προεδρεύων:  Αθανάσιος Καΐσης, Καθηγητής Νομικής ΑΠΘ,
Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής ΔΙΠΑΕ, Πρόεδρος Δ.Σ. ΕΠΑ Θεσσαλονίκης
Χαιρετισμοί
Προέδρου Διοικούσας Επιτροπής ΔΙΠΑΕ, πολιτικών προσώπων και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπών παραγόντων της πόλης. 
Εισηγητές
(Όλες οι εισηγήσεις είναι διάρκειας 15 λεπτών)
1. Ανδρέας Γεωργακόπουλος, Καθηγητής Γεωλογίας ΑΠΘ, Αντιπρόεδρος  Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων
«Νέοι ορίζοντες στην έρευνα των Υδρογονανθράκων στην Ελλάδα»
2. Γρηγόρης Τσόκας, Καθηγητής Εφηρμοσμένης Γεωφυσικής ΑΠΘ
«Η έρευνα των Υδρογονανθράκων στην Ελλάδα»
3. Θεόδωρος Πανάγος, Επισκ. Καθηγητής ΔΙΠΑΕ
«Το ρυθμιστικό πλαίσιο για την έρευνα και εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων»
4. Αθανάσιος Καΐσης, Καθηγητής Νομικής ΑΠΘ, Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής ΔΙΠΑΕ, Πρόεδρος Δ.Σ. ΕΠΑ Θεσσαλονίκης
«Η διαιτητική επίλυση των ενεργειακών διαφορών»
5. Δρ. Μιχάλης Θωμαδάκης, Μέλος  ΡΑΕ
«Ο ρόλος της Ελλάδας στο Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου της Ευρώπης»
6. Γεώργιος Ζαφειρόπουλος,  ΕΛΠΕ
«Το Πετρελαϊκό δυναμικό της Ελλάδας με βάση τις μέχρι σήμερα έρευνες»
7. Δρ. Κωνσταντίνος Καραγιαννάκος, Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων & Διευθυντής Δραστηριοτήτων Προμήθειας Αερίου, ΔΕΠΑ Α.Ε.
«Αγορά Φυσικού Αερίου στην Νοτιοανατολική Ευρώπη »
8. Λεωνίδας Μπακούρας, Διευθυντής Εμπορικών Δραστηριοτήτων ΕΠΑ Θεσσαλονίκης & ΕΠΑ Θεσσαλίας
«Η διείσδυση του Φυσικού Αερίου στην Θεσσαλονίκη και την Θεσσαλία»
9. Ανανίας Τομπουλίδης, Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
«Σχεδιασμός, λειτουργία και ασφάλεια δικτύων διανομής Φυσικού Αερίου»
10. Φώτης Μπελόκας, Τράπεζα Πειραιώς
«Χρηματοδότηση επενδύσεων στον τομέα της Ενέργειας»
11. Κωστής Σιφναίος, Διευθυντής Ανάπτυξης GASTRADE A.E.,
«LNG Αλεξανδρούπολης, Μια Νέα Ενεργειακή Πύλη για τη Ν.Α. Ευρώπη»
 12.   Δημήτρης Γόντικας, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος ΚΑΒΑΛΑ OIL A.E. 
Θα χορηγηθούν  πιστοποιητικά παρακολούθησης.
Το συνέδριο θα διεξαχθεί στην ελληνική γλώσσα.
Παρέχεται δωρεάν μεταφορά με λεωφορείο, από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (απέναντι από το κτίριο της Αίθουσας Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης επί της οδού Εγνατίας) προς το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, μετ’ επιστροφής. Ώρα αναχώρησης λεωφορείου: 16:30.
Εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού θέσεων στο λεωφορείο σας ενθαρρύνουμε  να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στο συνέδριο κάνοντας κλικ εδώ και να δηλώσετε τη προτίμησή σας αναφορικά με τη μεταφορά στο Διεθνές Πανεπιστήμιο το συντομότερο δυνατό.

ΠΗΓΗ;energypress.gr

Μητρόπουλος: «Παράνομο και αντισυνταγματικό» το νομοσχέδιο για απολύσεις εργαζομένων


Αντισυνταγματικές και παράνομες αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου που εισάγεται σήμερα το απόγευμα προς ψήφιση στη Βουλή, κρίνει ο βουλευτής Αττικής και υπεύθυνος Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μητρόπουλος και τονίζει ότι ανάμεσα στις διατάξεις που κρίνονται αντισυνταγματικές και παράνομες από την επιτροπή της Βουλής είναι και:

- Η διάταξη που προβλέπει την απόλυση των εργαζομένων στους καταργούμενους φορείς (ΤΕΟ κ.α.) χωρίς την τήρηση της νομοθεσίας για τις ομαδικές απολύσεις (ν. 1387/83)

- Η διάταξη που προβλέπει την απόλυση των συμβασιούχων στους καταργούμενους οργανισμούς χωρίς αποζημίωση

- Η διάταξη που προβλέπει την διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που συνεπιφέρει την κατάργηση της οργανικής τους θέσης.

- Τη διάταξη που προβλέπει τον αναδρομικό έλεγχο όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου και έργου που μετετράπησαν σε αορίστου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ σε βάθος εικοσαετίας!

Τέλος ο Αλ. Μητρόπουλος κλείνει καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το αντισυνταγματικό βαθιά αντικοινωνικό και υπαλληλοκτόνο νομοσχέδιο.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Καινοτόμο πρόγραμμα παρακολούθησης εκπομπών ρύπων πλοίων


Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν, εντός του Ιανουαρίου 2014, οι τελικές δοκιμές λειτουργικότητας και επίδοσης ενός πρωτότυπου ολοκληρωμένου συστήματος συνεχούς παρακολούθησης εκπομπών ρύπων και βέλτιστης διαχείρισης των ενεργειακών λειτουργικών παραμέτρων πλοίων. Το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα συλλέγει και επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για διάφορες λειτουργικές παραμέτρους του πλοίου στο οποίο είναι εγκατεστημένο, οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για την έγκαιρη διαγνωστική βλαβών όσο και για την κατάρτιση σχεδίων πλεύσης λαμβάνοντας υπόψη οικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Το ολοκληρωμένο σύστημα αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου eGreenship με τη συνεργασία της εταιρείας συμβούλων Avaca Τεχνολογίες Α.Ε. (www.avaca.eu), που ήταν και συντονιστής του έργου, με ερευνητές του Τμήματος Ναυπηγικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Αθήνας (www.teiath.gr) και του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων (ΕΠΙΤΣ) του Πολυτεχνείου Κρήτης (www.tsi.gr).
Το έργο eGreenShip υλοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και Εθνικούς Πόρους, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και τη Δράση Εθνικής Εμβέλειας «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ».

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Ξεπουλάνε τη ΔΕΗ και δίνουν στους ιδιώτες "προίκα" τα λιγνιτωρυχεία


Η κυβέρνηση προχωράει στο «ξεπούλημα» της ΔΕΗ και δίνει «προίκα» στους ιδιώτες το λιγνίτη και περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης. Αυτός ήταν εξ’ αρχής ο στόχος της κυβέρνησης και της τρόικας, όταν με το χαράτσι του κ. Βενιζέλου η ΔΕΗ εμφανίστηκε να έχει τεράστια χρέη.

Με το νομοσχέδιο που μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την επόμενη Παρασκευή πωλείται το 30% του παραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ. Σε αυτή που θα περάσει στα χέρια ιδιωτών θα μεταφερθούν μονάδες, περιουσιακά στοιχεία, προσωπικό και πελάτες που αντιστοιχούν στο 30% της επιχείρησης. Η νέα εταιρεία θα αποκρατικοποιηθεί και θα δοθεί σε ιδιώτη, ματά από διεθνή διαγωνισμό.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχουν τα υπουργεία Οικονομικών και ΠΕΚΑ, η πώληση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η νέα εταιρεία υποκαθίσταται αυτοδικαίως στις έννομες σχέσεις της ΔΕΗ, με τους εργαζομένους που περιλαμβάνονται στον εισφερόμενο κλάδο. Η διαδικασία μεταφοράς του προσωπικού θα καθοριστεί με απόφαση του ΔΣ της ΔΕΗ.

Η μεταβίβαση των συμβάσεων προμήθειας στη νέα εταιρεία επέρχεται άνευ συγκατάθεσης των πελατών της ΔΕΗ, κατ' απόκλιση των προβλεπομένων στον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η ΔΕΗ οφείλει για έξι μήνες να απέχει από επιθετικές εμπορικές πρακτικές για επαναπροσέλκυση των συγκεκριμένων πελατών, ενώ σε περίπτωση λύσης των συμβάσεων αυτών προβλέπεται ότι μπορεί να αρνηθεί τη σύναψης νέας σύμβασης με τους συγκεκριμένους πελάτες. Οι συμβάσεις που θα μεταφερθούν θα προσδιοριστούν με απόφαση του ΔΣ της ΔΕΗ.

Το σύνολο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που είχε η ΔΕΗ σε σχέση με τα περιουσιακά στοιχεία που εισφέρονται στη νέα εταιρεία περιέρχεται αυτόματα στη νέα εταιρεία. Συγκεκριμένα οι μονάδες που θα περάσουν στη νέα εταιρεία είναι:

·    Λιγνίτης: ΑΗΣ Αμύνταιο Ι & ΙΙ, ισχύος 600 MW, ΑΗΣ Μελίτη Ι, ισχύoς 330 MW και η άδεια ηλεκτροπαραγωγής για τον σταθμό παραγωγής Μελίτη ΙΙ, ισχύος 450 MW. Επίσης τα δικαιώματα της ΔΕΗ στα λιγνιτωρυχεία που απαιτούνται για τη λειτουργία τους (Αμυνταίου, Κλειδιού, Λόφων Μελίτης, Κομνηνών Ι & ΙΙ, Βεύης.
·    Υδροηλεκτρικά: Πλατανόβρυση, ισχύος 116 MW, Θησαυρού, ισχύος 384 MW, 'Αγρας, ισχύος 50 MW, Εδεσσαίος, ισχύος 19 MW, Πουρνάρι Ι και ΙΙ, συνολικής ισχύος 334 MW.
·    Φυσικό αέριο: ΑΗΣ Κομοτηνής, ισχύος 485 MW.
·    Πρόκειται δηλαδή για μονάδες συνολικής ισχυος 2.318 μεγαβάτ συν την άδεια παραγωγής για τη μονάδα Φλώρινας (Μελίτης)2 και τα λιγνιτωρυχεία.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Δεν θα υπάρξουν άλλα μέτρα! – Δείτε το video αλλά κρατηθείτε ψύχραιμοι …

samras-turkoglu-240x180
Βρέθηκε ο υπομονετικός και εξαιρετικά ψύχραιμος ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει, να μοντάρει και να αναρτήσει το videoστο YouTube με τις δεσμεύσεις των πολιτικών μας ταγών.

Μια εξαιρετική δουλειά (δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον δημιουργό για να του αποδώσουμε τα εύσημα, πιθανότατα είναι ο JoDiστον λογαριασμό του οποίου βρήκαμε και το video) όπου καταγράφονται οι δεσμεύσεις ότι δεν θα επιβληθούν νέα μέτρα. Απολαύστε Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου, Βενιζέλο, Στουρνάρα, Σαμαρά, Μπακογιάννη και λοιπούς σε ένα video διάρκειας δύο λεπτών.
peiraxtiri.gr
ΠΗΓΗ;papaioannou-giannis.net

Ντόμινο ληστειών στα Στενά της Μαλάκα – Απόπειρα σε ελληνόκτητο πλοίο

Ντόμινο ληστειών στα Στενά της Μαλάκα – Απόπειρα σε ελληνόκτητο πλοίο
Τρία περιστατικά ένοπλης ληστείας σε πλοία που έπλεαν στα Στενά της Μαλάκα και ανοιχτά της Σιγκαπούρης τις τελευταίες 5 μέρες, καταγράφει σε προειδοποίηση που εξέδωσε η περιφερειακή αντιπειρατική οργάνωση RECAAP ISC. Από αυτά, τα δύο περιστατικά συνέβησαν τα ξημερώματα της 6ης Μαρτίου, με διαφορά μιας ώρας ενώ το τρίτο περιστατικό συνέβη νωρίς το πρωί της 10ης Μαρτίου σε πλοίο της ελληνικής εταιρείας Cape Veni Shipping. Και τα τρία συμβάντα αναφέρθηκαν στις λιμενικές αρχές της Σιγκαπούρης.
Το πρώτο περιστατικό εκτυλίχτηκε πάνω στο πετρελαιοφόρο Sea Voyager στις 6/3 και ώρα 05:15. Το με σημαία Νησιών Μάρσαλ πετρελαιοφόρο έπλεε ανοικτά του Pulau Karimun Kecil, όταν τέσσερις ληστές προσέγγισαν το πλοίο από την πρύμνη. Οι ληστές ήταν οπλισμένοι με μαχαίρια , και επιβιβάστηκαν στο δεξαμενόπλοιο από ένα αλιευτικό σκάφος. Με το που έγιναν αντιληπτοί, το πλήρωμα σήμανε συναγερμό και συγκεντρώθηκε στην προστατευόμενη περιοχή του πλοίου. Οι ληστές τράπηκαν σε φυγή προς το σκάφος τους στο άκουσμα του συναγερμού. Τίποτα δεν κλάπηκε από το δεξαμενόπλοιο και δεν υπήρξαν τραυματίες.
Την ίδια ημέρα και λίγο αργότερα, στις 05:40, καθώς το με σημαία Λιβερίας πετρελαιοφόρο Orpheas κατευθυνόταν προς το Pulau Karimun Kecil ,πέντε ληστές οπλισμένοι με μαχαίρια επιβιβάστηκαν στο πλοίο και έκλεψαν μερικά ανταλλακτικά κινητήρα. Δεν υπήρξαν τραυματίες από την πλευρά του πληρώματος.
Το τρίτο περιστατικό συνέβη τα ξημερώματα της Δευτέρας 10 Μαρτίου, καθώς το ελληνόκτητο πλοίο, με κυπριακή σημαία, μεταφοράς χύδην φορτίου Cape Veni έπλεε νότιο-δυτικά της Pulau Nipa. Στις 01:50, τέσσερις ληστές οπλισμένοι με μαχαίρια επιβιβάστηκαν στο ελληνόκτητο πλοίο από μια μικρή βάρκα. Στο άκουσμα του γενικού συναγερμού, οι ληστές έφυγαν χωρίς να κλέψουν τίποτα και δεν υπήρξαν τραυματίες.
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών περιστατικών ήταν η επίθεση από 4-5 άνδρες οπλισμένους με μαχαίρια που επιβιβάστηκαν στα πλοία, ενώ αυτά έπλεαν στο σκοτάδι, γι” αυτό υπάρχει η εκτίμηση ότι πραγματοποιήθηκαν από την ίδια ομάδα ληστών. Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα ότι αυτά συνέβησαν σε κοντινή απόσταση το ένα στο άλλο θεωρείται πιθανό ότι όταν οι ληστές αποτύχαιναν να κλέψουν κάτι  από ένα πλοίο να στόχευαν κάποιο άλλο πλοίο που βρισκόταν κοντά.
Η ReCAAP ISC σημειώνει ότι αν στα δύο περιστατικά δεν κλάπηκε τελικά κάτι αυτό οφείλεται στην ετοιμότητα του πληρώματος που σήμανε συναγερμό. Ταυτόχρονα προτρέπει όλα τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και να αναφέρουν όλα τα περιστατικά άμεσα στις κοντινότερες λιμενικές αρχές.
enautilia

ΠΗΓΗ:zougla.gr

Ο στρατός της Λιβύης κατέλαβε βορειοκορεάτικο τάνκερ


Στη Λιβύη, οι κυβερνητικές δυνάμεις κατέλαβαν τη Δευτέρα το δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Βόρειας Κορέας στο οποίο φορτώθηκε αργό πετρέλαιο από τον τερματικό σταθμό του λιμανιού Ες Σίντερ, ανακοίνωσε η δημόσια επιχείρηση πετρελαίου της Λιβύης, η National Oil Corp (NOC).

Τις αρχικές πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ο εκπρόσωπος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Μοχαμάντ αλ Χαράρι, προσθέτοντας ότι το δεξαμενόπλοιο μεταφέρεται «συνοδευόμενο» στη δυτική Λιβύη.

«Το πλοίο έχει καταληφθεί από κυβερνητικές δυνάμεις δεν υπάρχουν ζημιές στο πλοίο» ανέφερε εξάλλου στο Ρόιτερς και το μέλος της Γενικής Εθνοσυνέλευσης, Αμπντέλ Ουάχαμπ αλ Κάιμ.

Προηγουμένως ένας εκπρόσωπος των ανταρτών είχε αρνηθεί ότι οι δυνάμεις τους έχασαν τον έλεγχο του δεξαμενόπλοιου.

Το λιμάνι, όπως και ο τερματικός σταθμός μεταφόρτωσης πετρελαίου στην ανατολική Λιβύη, είναι υπό την κατοχή των ανταρτών οι οποίοι σχεδίαζαν να πουλήσουν το πετρέλαιο .αξίας περίπου 30 εκατομμυρίων δολαρίων, παρακάμπτοντας την κυβέρνηση στην Τρίπολη.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΔΕΣΦΑ: Βουτιά 63% στα καθαρά κέρδη

ΔΕΣΦΑ: Βουτιά 63% στα καθαρά κέρδη το 2013- Μειωμένος και ο τζίρος
Σημαντική μείωση τζίρου και κερδών εμφανίζει για το 2013 ο ΔΕΣΦΑ, εταιρεία 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ, η οποία φέτος πρόκειται να μεταβιβαστεί στην αζέρικη Socar.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ισολογισμού της εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 194,2 εκατομμύρια έναντι 266,5 εκατομμυρίων το 2012 (-27%) και τα λειτουργικά αποτελέσματα σε 56,3 εκατομμύρια, έναντι 118,45 εκατομμυρίων το 2012 (-52%).

Έτσι τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 53,61 εκατομμύρια έναντι 112,56 το 2012 και τα κέρδη μετά φόρων σε 32,66 έναντι 89,09 εκατομμυρίων (-63%).


Τα αποτελέσματα του ΔΕΣΦΑ επηρεάστηκαν τόσο από τη μείωση των όγκων φυσικού αερίου που διακινήθηκαν από το δίκτυο, όσο και από τα μικρότερα κατά 25% έναντι του 2012, τέλη χρήσης του δικτύου.


Σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της ΔΕΠΑ, οι ποσότητες φυσικού αερίου που διετέθησαν στην κατανάλωση το 2013 αντιστοιχούν σε περίπου 3,5 δισ. κυβικά μέτρα, έναντι 3,75 δισ. κυβικών το 2012. Ωστόσο με δεδομένο ότι από την 1η Φεβρουαρίου του περασμένου χρόνου ισχύουν τα νέα μειωμένα τέλη χρήσης, όπως και το ότι η εταιρεία ενέγραψε στον ισολογισμό της προβλέψεις εκτάκτων κινδύνων ύψους 24,27 εκατομμυρίων (το 2012 ήταν 8 εκατομμύρια) τα αποτελέσματά της επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό από τα παραπάνω.


Σε επίπεδο επενδυτικής δραστηριότητας, να σημειωθεί ότι ο ΔΕΣΦΑ υλοποιεί μεγάλο πρόγραμμα που περιλαμβάνει την αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας του τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου της Ρεβυθούσας, όπως και τους νέους αγωγούς προς Μεγαλόπολη και Αλιβέρι. Τα έργα αυτά έχουν συνολικό προϋπολογισμό 414 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι επιχορηγήσεις από εθνικούς πόρους και τα διαρθρωτικά ευρωπαϊκά ταμεία, θα ανέλθουν σε 134 εκατομμύρια ευρώ.


Σε ό,τι αφορά τέλος το έργο αναβάθμισης της Ρεβυθούσας, αυτό περιλαμβάνει:


· την κατασκευή 3ης Δεξαμενής Υγροποιημένου αερίου 95.000 κ.μ.


· την περαιτέρω αύξηση της παροχετευτικής ικανότητας του Σταθμού,


· την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων και


· την αναβάθμιση του μετρητικού σταθμού Αγίας Τριάδας.


ΠΗΓΗ:euro2day.gr