Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

Stephen Lendman: "Η Ελλάδα είναι χώρα ... ζόμπι κι έτσι θέλουν να καταντήσουν και την Ουκρανία"!


"Χώρα ζόμπι" χαρακτήρισε την Ελλάδα ο διάσημος συγγραφέας, blogger και ιδιοκτήτης ενός από τους πιο σημαντικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς γνώμης στις ΗΠΑ, ο Stephen Lendman.

Το τραγικό είναι ότι o συγγραφέας (με σημαντική επιρροή στις ΗΠΑ) συγκρίνει την Ελλάδα με την Ουκρανία και θεωρεί ότι "Μπορεί να εξελιχιθεί η Ουκρανία σαν την Ελλάδα: Μία χώρα ζόμπι" ("The loan guarantees a Greek-style depression. Greece is a zombie country. Ukraine faces the same thing,")

Δηλαδή θεωρεί ότι μέχρι τώρα ακόμα και η Ουκρανία ήταν σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα!

Συγκεκριμένα σε συνέντευξη που έδωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ria Novosti αναφορικά με το δάνειο του ΔΝΤ τονίζει ότι "Το δάνειο εγγυάται μία κατάθλιψη ελληνικού τύπου. Η Ελλάδα είναι μια χώρα-ζόμπι. Η Ουκρανία πλέον αντιμετωπίζει την ίδια εξέλιξη" (σ.σ.: που μετέτρεψε την Ελλάδα σε χώρα-ζόμπι) είπε RIA Novosti.

Αυτό για να γίνει αντιληπτό πώς αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό αυτό που η κυβέρνηση χαρακτηρίζει "succes story"

Οσο για την κατάσταση στην Ουκρανία, θεωρεί ότι είναι πολύ κοντά στον εμφύλιο. "Ένας πιθανός εμφύλιος πόλεμος είναι πολύ πιθανός πλέον στην Ουκρανία. Και αυτή η φωτιά που θα ανάψει είναι πολύ πιθανό ότι θα επεκταθεί και εκτός ουκρανικών συνόρων" δήλωσε ο Lendman και συμπλήρωσε "Μια πιθανή αντιπαράθεση Ανατολής-Δύσης είναι η πιθανότερη εξέλιξη», πρόσθεσε.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΛΥΡΑΤΕΣ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Εγκύκλιος: Υπολογίστε τον φόρο σας

Εγκύκλιος: Υπολογίστε τον φόρο σας
Αναλυτικές οδηγίες για την φορολογία, μισθωτών, συνταξιούχων, ελεύθερων επαγγελματιών το 2014 αλλά και την φορολόγηση των ενοικίων δίνει εγκύκλιος του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη.

Πιο αναλυτικά, θεσπίζεται νέα κλίμακα για μισθωτούς και συνταξιούχους αποτελούμενη από τρία κλιμάκια, αντί των 8 που υπήρχαν μέχρι σήμερα, με ανώτερο συντελεστή 42% ο οποίος εφαρμόζεται για εισοδήματα πάνω από 42.000 ευρώ (αντί του 45% που εφαρμοζόταν για εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ), η οποία έχει ως εξής:

Πως μειώνεται ο φόρος

•Για εισόδημα μέχρι και 21.000 ευρώ ο φόρος που προκύπτει με βάση την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων μειώνεται κατά 2.100 ευρώ, εφόσον ο φόρος που προκύπτει είναι μικρότερος των 2.100 ευρώ τότε το ποσό μείωσης περιορίζεται στο ποσό του φόρου.

•Για εισόδημα πάνω από 21.000 ευρώ το προηγούμενο ποσό μείωσης 2.100, περιορίζεται κατά 100 ευρώ ανά 1.000 ευρώ εισοδήματος και μέχρι εξαντλήσεως του ποσού των 2.100 ευρώ. Διευκρινίζεται, ότι για εισοδήματα που υπερβαίνουν τις 21.000, 22.000, 23.000, 24.000, …, 41.000, προκειμένου για τον τελικό υπολογισμό του φόρου κατά την εκκαθάριση της δήλωσης, ο περιορισμός της μείωσης του φόρου με βάση την περ.β΄ της παρ.2 του άρθρου 9 εφαρμόζεται αναλογικά σύμφωνα με το ύψος του δηλωθέντος εισοδήματος. Έτσι, για δηλωθέν εισόδημα 25.000 ευρώ βάσει της παρ.2 του άρθρου 9 αντιστοιχεί μείωση 1.700 ευρώ και ο τελικός φόρος που προκύπτει είναι 3.800 ευρώ (5.500 – 1.700). Για δηλωθέν εισόδημα 26.000 ευρώ ο τελικός φόρος είναι 4.220 ευρώ (5.820 - 1.600). Για δηλωθέν εισόδημα 25.300 ευρώ ο τελικός φόρος είναι 3.926 ευρώ (5.596 - 1.670). Η μείωση των 1.670 ευρώ προκύπτει αν αφαιρέσουμε από το ποσό των 1.700 ευρώ που αντιστοιχεί σε εισόδημα 25.000 ευρώ, το ποσό των 30 ευρώ που αντιστοιχεί σε εισόδημα 300 ευρώ.

•Για τις νέες ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις ή νέους ελεύθερους επαγγελματίες με πρώτη δήλωση έναρξης επιτηδεύματος από 1η Ιανουαρίου 2013 και για τα τρία πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητας τους ο φορολογικός συντελεστής του πρώτου κλιμακίου της παραπάνω κλίμακας μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%) και εφόσον το εισόδημα της δραστηριότητας αυτής (από εμπορικές επιχειρήσεις ή ελευθέριο επάγγελμα) δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ.



Τα εισοδήματα Α’ κατηγορίας από ενοίκια και της Γ’ κατηγορίας από κινητές αξίες, φορολογούνται με την παρακάτω κλίμακα:


Να σημειωθεί ότι τα εισοδήματα από ενοίκια και από κινητές αξίες δεν φορολογούνται αυτοτελώς με την ανωτέρω κλίμακα αλλά αθροίζονται για να υπολογισθεί ο συνολικός φόρος.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Παράδειγμα 1ο: Ένας φορολογούμενος με εισόδημα 15.000 ευρώ καλείται να πληρώσει με βάση την κλίμακα ως εξής: 15.000 επί φορολογικό συντελεστή 22%= 3.300 ευρώ. Ο φόρος μπορεί να μειωθεί κατά 2.100 ευρώ για εισόδημα έως και τις 21.000 ευρώ ΜΟΝΟ στην περίπτωση που ο φόρος που προκύπτει είναι μικρότερος των 2.100 ευρώ τότε το ποσό μείωσης περιορίζεται στο ποσό του φόρου.

Έτσι ο φόρος μειώνεται τελικά σε 1.200 ευρώ (3.300-2.100=1.200) μόνο στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δώσει στην εφορία αποδείξεις αξίας 3.750 ευρώ. Οι αποδείξεις υπολογίζεται ως εξής: 15.000 επί φορολογικό συντελεστή 25%=3.750.

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δηλώνει μικρότερο ποσό αποδείξεων, για παράδειγμα 1.750 ευρώ, τότε η διαφορά μεταξύ του ελάχιστου απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού αποδείξεων πολλαπλασιαζόμενη με συντελεστή 22% μας δίνει (3.750-1.750)*22%=2.000*22%=440 ευρώ. Ο φόρος που προκύπτει μετά τη μείωση των 2.100 ευρώ, προσαυξάνεται κατά 440 ευρώ και γίνεται 1.200+440=1.640 ευρώ.

Παράδειγμα 2ο: Ένας φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα 30.000 ευρώ. Για αυτό το εισόδημα ο φόρος που προκύπτει βάσει της κλίμακας μισθωτών και συνταξιούχων είναι (30.000-25.000)*32%+5.500=7.100 ευρώ.

Ο φόρος μπορεί να μειωθεί ως εξής: Κατά (2.100-900) 1.200 ευρώ ώστε ο φόρος να διαμορφωθεί τελικά σε 5.900 ευρώ (7.100-1.200) μόνο εφόσον ο φορολογούμενος προσκομίσει ελάχιστο ποσό αποδείξεων 30.000*25%=7.500 ευρώ.

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δηλώνει π.χ. ποσό αποδείξεων 1.000 ευρώ, τότε η διαφορά μεταξύ του ελάχιστου απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού αποδείξεων πολλαπλασιαζόμενη με συντελεστή 22% μας δίνει (7.500- 1.000)*22%=6.500*22%=1.430 ευρώ. Ο φόρος που προκύπτει μετά τη μείωση των 1.200 ευρώ, προσαυξάνεται κατά 1.430 ευρώ και γίνεται 5.900+1.430=7.330 ευρώ.

Παράδειγμα 3ο: Φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες 48.000 ευρώ. Για αυτό το εισόδημα ο φόρος που προκύπτει βάσει της κλίμακας μισθωτών και συνταξιούχων είναι (48.000-42.000)*42%+10.940=13.460 ευρώ.

Επειδή η μείωση του φόρου εξαντλείται στα 42.000 ευρώ, για το ανωτέρω εισόδημα των 48.000 ευρώ ο φόρος των 13.460 ευρώ και δεν μπορεί να μειωθεί άλλο.

Για το εισόδημα των 48.000 ευρώ το ελάχιστο ποσό αποδείξεων που απαιτείται να προσκομιστεί σύμφωνα με τα ανωτέρω είναι 48.000*25%=12.000 ευρώ, το οποίο, βάσει των διατάξεων, περιορίζεται στα 10.500 (42.000*25%) ευρώ.

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν δηλώσει καθόλου ποσό αποδείξεων, τότε η διαφορά μεταξύ του ελάχιστου απαιτούμενου και του μη δηλωθέντος (μηδενικού) ποσού αποδείξεων πολλαπλασιαζόμενη με συντελεστή 22% μας δίνει (10.500- 0)*22%=10.500*22%=2.310 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, ο φόρος των 13.460 ευρώ, προσαυξάνεται κατά 2.310 ευρώ και γίνεται 13.460+2.310=15.770 ευρώ.

Πηγή: real.gr


ΠΗΓΗ:enikos.gr

Και όμως, υπήρξε βουλευτής που διάβασε ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο!


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΙΧΕΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΑΦΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕ ΛΕΞΗ ΠΡΟΣ ΛΕΞΗ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Μελετώντας το πολυνομοσχέδιο λέξη προς λέξη, κατέληξα στις κάτωθι σημαντικές παρατηρήσεις τις οποίες και παρουσιάζω ανά θεματική ενότητα.

Α) ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Η τράπεζα της Ελλάδος προσδιορίζει το έλλειμμα της κάθε τράπεζας και της ζητάει να υποβάλει σχέδιο αναδιάρθρωσης, κατόπιν αποφασίζει αν θα υποβάλει η τράπεζα αίτημα για κεφαλαιακή ενίσχυση στο ΤΧΣ. Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας με την σειρά του, κάνει μια συμφωνία πλαίσιο με την τράπεζα για την εφαρμογή υποχρεωτικών μέτρων και συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Η ενίσχυση του ΤΧΣ είναι με έκδοση κοινών μετοχών ή με την έκδοση υπό αίρεση μετατρέψιμων ομολόγων, ενώ
απαιτεί την συμμόρφωση με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις.

Τα μέλη του ΤΧΣ απαλλάσσονται από κάθε ευθύνη, έτσι αποδεικνύεται εν τοις πράγμασι ότι χαρίζουν τις τράπεζες σε διαπλεκόμενα συμφέροντα. Η στήριξη, βέβαια, του ΤΧΣ στις αποφάσεις των τραπεζών για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, γεννά πληθώρα ερωτηματικών, καθώς οι υπόνοιες και οι υποψίες πολλών, ότι όλα έγιναν μόνο και μόνο για να χαρίσουν τις τράπεζες σε ξένα funds, μάλλον βγάνουν αληθινές.

Β) ΑΣΦΑΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
Οι μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών, που θα ισχύσουν από τον Ιούλιο, θα επιφέρουν μείωση των οικογενειακών επιδομάτων κατά 50%.

Γ) ΜΙΣΘΟΙ
Με μικρότερο μισθό οι προσλήψεις των μακροχρόνιων ανέργων
Για τους μακροχρόνιους άνεργους ο μισθός αυξάνετε 5% για κάθε τριετία
Θα υπάρχει επίσης αποτέλεσμα της ανώμαλης τριγωνικής σχέσεις εργοδότης –εργαζόμενος- εταιρίες απασχόλησης να μην υπάρχει κανένα δικαίωμα στον εργαζόμενο δηλαδή θα παίρνει 1 μισθό χωρίς προοπτική ποτέ προσαύξησης.
Μετά το 2017 θα καταργηθούν τελείως και οι τριετίες .
Όσο αφορά το ΕΚΑΣ φανταστείτε ότι αυτός που θα παίρνει σύνταξη 700 ευρώ θα παίρνει ΕΚΑΣ 30 ευρώ.

Δ) ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ –ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ-ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ-ΑΓΡΟΤΕΣ
Η κατάργηση των 24 κοινωνικών πόρων που χρηματοδοτούν επικουρικά ταμεία και ταμεία πρόνοιας μαζί με την θεσμοθέτηση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος οδηγούν σε θάνατο τις επικουρικές συντάξεις. Τα ταμεία θα στερηθούν περισσότερα από 1,5 δις ευρώ. Η μείωση στις επικουρικές συντάξεις θα είναι της τάξεις 25% ,χωρίς να υπολογίζονται σε αυτή και τα ελλείμματα από την διακοπή των κοινωνικών πόρων.
Σε κίνδυνο τίθενται και οι κύριες συντάξεις καθώς μειώνονται οι πόροι του ασφαλιστικού κεφαλαίου αλληλεγγύης των γενεών.
Αυτοαπασχολούμενοι :Ουσιαστικά το πολυνομοσχέδιο τους κυνηγάει μια και θεωρεί καθυστερούμενες τις οφειλές τους στον ΟΑΕΕ με την πάροδο μόλις ενός μήνα.
Το αυτό ισχύει και για τους αγρότες όσο αφορά την καθυστερούμενη δόση. Αυτό σημαίνει ότι όποιος αγρότης χρωστά στον ΟΓΑ για να λάβει επιδότηση πρέπει να πληρώσει τα χρέη του διαφορετικά αυτά θα παρακρατούνται από τις επιδοτήσεις .
Είδη οι τελωνειακοί και οι εφοριακοί έχουν μια μείωση από 15-40%.

Ε) ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
Να έχουμε υπόψη μας ότι στην φορολογική μας δήλωση τώρα θα μπουν ουσιαστικά 5 φόροι
1. Φόρος εισοδήματος
2. Φόρος αλληλεγγύης
3. Φόρος επιτηδεύματος
4. Φόρος πολυτελείας και από τον Ιούλιο ΕΜΦΙΑ
Επίσης θα μπαίνει φόρος υπεραξίας από το 1995 και μετά για τα ακίνητα.

ΣΤ) ΟΟΣΑ
Από τις προτάσεις του ΟΟΣΑ υιοθετούν το 82% σε ένα 8% γίνονται αλλαγές και ένα 5% το χειρίζεται το υπουργείο οικονομικών με την εξέταση των εισφορών υπέρ τρίτων .Να έχουμε υπόψη μας ότι ο ΟΟΣΑ έδωσε ως εργολαβία την μελέτη αυτή στο ΙΟΒΕ με αμοιβή 600.000 ευρώ και έδωσε επίσης 300.000 ευρώ σε 5 Έλληνες δικηγόρους και οικονομολόγους, επίσης η έκθεση αυτή δεν έχει εγκριθεί από την High level commitee .

• ΦΑΡΜΑΚΑ
1) Καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ φαρμακείων
2) Αίρετε η απαγόρευση της συστέγασης φαρμακείων με άλλα καταστήματα
3) Επιτρέπεται σε φαρμακοποιούς να ιδρύουν περισσότερα του ενός φαρμακεία
4) Καταργείτε το ελάχιστο ποσοστό 50% που πρέπει να κατέχει ο αδειούχος φαρμακοποιός στην εταιρία
5) Καταργείτε το ελάχιστο εμβαδόν σε συστέγαση
6) Το φαρμακείο θα μπορεί να λειτουργεί επιπλέον ώρες πέραν της εφημερίας
7) Οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής θα μπορούν να πουλιούνται και μέσο ιντερνέτ

• ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ
Αλλάζει το καθεστώς διάθεσης των προϊόντων καπνού.
Το 85% των άμεσων φόρων παίρνονται από τα τσιγάρα.
Το κέρδος τους είναι 3% σε κάθε πακέτο
Καταστρατηγείτε η γνωμοδότηση της κεντρικής διοίκησης του κράτους
• ΒΙΒΛΙΑ
Οι λιανέμποροι δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση πάνω από 10% για τα λογοτεχνικά βιβλία πρώτης έκδοσης για 2 χρόνια

• ΚΥΡΙΑΚΕΣ
Προαιρετική λειτουργία για όλες τις Κυριακές πιλοτικά για τρεις τουριστικές περιοχές .
Φόβος να χαθούν όλες οι Κυριακές.

• ΨΩΜΙ
Επιτρέπεται η πώληση ψωμιού σε όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών εκτός από τα κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία και περίπτερα.
Δηλαδή, καταστρέφουν το επάγγελμα του αρτοποιού.

• ΓΑΛΑ
Έχουμε το γάλα ημέρας, του οποίου η διάρκεια συντήρησης του δεν υπερβαίνει τις 2 μέρες, το παστεριωμένο γάλα και το γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας.
Δηλαδή, καταστρέφουν την κτηνοτροφία.

• ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Δίνεται η δυνατότητα διαδικτυακών τουριστικών γραφείων με ίδιες υπηρεσίες όπως τα τουριστικά γραφεία.
Το απρόσωπο δυστυχώς θα κοστίσει.

Ζ) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ Ο ΜΙΚΡΟΕΠΕΝΔΥΤΗΣ
1) Οφείλουμε μεγαλύτερη μείωση ιδίως για αυτά τα μεγαλύτερα των 5mw.
2) Αν υπάρξει νέο έλλειμμα να μην το επιβαρυνθούν τα υπάρχοντα έργα αλλά μόνο τα νέα.
3) Οι τράπεζες με γραπτή δέσμευση να παρατείνουν τα δάνεια , να μειώσουν τα επιτόκια και να μπει πλαφόν 50% στα τοκοχρεολύσια.
4) Με την κατάθεση του πιστωτικού σημειώματος άμεσα να εξοφλείτε ο παραγωγός.
5) Να υπάρξει θετική αναπροσαρμογή του ΔΤΚ.
6) Να παρέχετε το μισό της ταρίφας από το υπουργείο για κάθε τρίμηνο.
7) Να υπάρχει δημόσια ενίσχυση με αφορολόγητα αποθεματικά, απαλλαγή από φόρο εισοδήματος ,επιδότηση επιτοκίου σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% επι του κόστους της επένδυσης.
8) Να αυξηθούν οι ταρίφες έως 100kw.
9) Πρέπει να μειωθούν οι ταρίφες ΜΕ και να αυξηθούν οι ταρίφες ΧΕ.
10) Πρέπει να μειωθεί το ποσοστό έκπτωσης ενέργειας από το 20% στο 10% ιδίως σε αγρότες.

Η) ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΘΕΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΩΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΩΡΑΣΗ
Ενώ το επάγγελμά τους είναι ανοιχτό, η κυβέρνηση με το πολύ νομοσχέδιο καταργεί τις άδειες άσκησης επαγγέλματος. Αυτό θα προκαλέσει τεράστια καταστροφή στον πολιτισμό.

Γιάννης Μιχελογιαννάκης
Βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ

ΠΗΓΗ:olympia.gr

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ - Πάνω από 213 δισ. ευρώ θα πληρώνουμε μέχρι το 2060 !

 Πάνω από 213 δισ. ευρώ θα πληρώνουμε μέχρι το 2060!
Ολόκληρη η αλήθεια που κρύβουν από το λαό!  Πώς τα «κοράκια» κέρδισαν πακτωλό χρημάτων αγοράζοντας ομόλογα ελληνικού χρέους με τιμές από 40% εως 70% και θα πληρωθούν στο 100%. Το NEWSBOMB σας αποκαλύπτει πως το σημερινό πολιτικό προσωπικό της χώρας μεταθέτει - ελαφρά τη καρδία -  δυσθεώρητα χρέη στις επόμενες γενιές παρουσιάζοντας τη σημερινή κατάσταση ως επιτυχία.
Επειδή σε αυτή τη χώρα το ψέμα έχει γίνει επάγγελμα και επειδή με αφορμή την επικείμενη έξοδο της χώρας στις αγορές και τα μνημόνια την οποία ευαγγελίζεται η κυβέρνηση ορισμένοι έχουν επιδοθεί σε μία άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή παραπληροφόρηση, καλό είναι να γνωρίζει ο ελληνικός λαός ότι αν δεν γίνει μια νέα ρύθμιση χρέους τότε η χώρα θα πρέπει να πληρώσει στους δανειστές από 45 έως 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε τόκους και χρεολύσια τα επόμενα 15 με 20 χρόνια, ενώ μέχρι το 2060 θα πρέπει να καταβάλουμε το αστρονομικό ποσό των 213 δισεκατομμυρίων ευρώ!
Τα δύο καυτά ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα ακόλουθα:
-Που θα βρεθούν τα χρήματα αυτά όταν η κυβέρνηση κατάφερε να εμφανίσει ένα ελάχιστο πλεόνασμα μετά από 5 χρόνια συνεχούς και πολύ σκληρής – έως απάνθρωπης - δημοσιονομικής λιτότητας;
-Με ποιο δικαίωμα το σημερινό πολιτικό προσωπικό δεσμεύει τις επόμενες γενιές με τόσο δυσθεώρητα και δυσβάστακτα χρέη; Ποιος από όλους αυτούς θα βρίσκεται στην πολιτική σκηνή το 2040, το 2050 ή το 2060;
ΕΤΣΙ ΘΗΣΑΥΡΙΣΑΝ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ
Το καταπληκτικό της ιστορίας είναι ότι από το 2010 που μπήκαμε στον περίφημο μηχανισμό στήριξης οι ιδιώτες και η ΕΚΤ αγόρασαν σε χρεόγραφα το ελληνικό χρέος σε τιμές χαμηλότερες από την πραγματική τους αξία και αφού τζόγαραν πάνω στα ασφάλιστρα κινδύνου που εξέδωσαν επ΄ αυτών των χρεογράφων, τώρα επιστρέφουν τα ομόλογα που λήγουν ή που θα λήξουν και πληρώνονται στο ακέραιο την τιμή τους.
Ποιος δεν έχει ακούσει για τα funds – «κοράκια» που αγόρασαν ελληνικά ομόλογα από τη δευτερογενή αγορά, δεν δέχθηκαν να μπουν στο κούρεμα, απαιτώντας επιπλέον πληρωμή στο ακέραιο; Και όλα αυτά, ενώ οι τόκοι και τα χρεολύσια τρέχουν και άρα θα αποκομίσουν και από εκεί επιπλέον κέρδη.
Αγόρασαν δηλαδή στο 70% της τιμής (κάποιοι και πολύ χαμηλότερα στο 30-40%), ασφάλισαν τα χρεόγραφα, τζόγαραν επι των ασφαλίστρων με άγνωστο κέρδος και τώρα ζητάν να πληρωθούν στο 100% της τιμής. Αυτή είναι η «μπίζνα» του αιώνα!
Για να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει, πριν από μερικές μέρες, ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), μετά από ερώτηση της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ κυρίας Μαρίας Γιαννακάκη, διαβίβασε στη Βουλή κατάσταση με τους τόκους και τα χρεολύσια του δημοσίου χρέους, όπως αυτά εκτιμώνται ως το έτος 2030: (ποσά σε δισ. ευρώ):
-Έτος 2013: χρεολύσια 12,890 - τόκοι 5,887
-Έτος 2014: χρεολύσια 24,900 - τόκοι 6,026
-Έτος 2015: χρεολύσια 16,018 - τόκοι 5,878
-Έτος 2016: χρεολύσια 7,075 - τόκοι 6,028
-Έτος 2017: χρεολύσια 7,480 - τόκοι 6,405
-Έτος 2018: χρεολύσια 4,672 - τόκοι 6,590
-Έτος 2019: χρεολύσια 9,949 - τόκοι 6,622
-Έτος 2020: χρεολύσια 7,052 - τόκοι 6,360
-Έτος 2021: χρεολύσια 7,169 - τόκοι 10,956
-Έτος 2022: χρεολύσια 8,873 - τόκοι 24,489
-Έτος 2023: χρεολύσια 11,186 - τόκοι 17,551
-Έτος 2024: χρεολύσια 10,864 - τόκοι 13,641
-Έτος 2025: χρεολύσια 8,795 - τόκοι 9,030
-Έτος 2026: χρεολύσια 8,569 - τόκοι 8,642
-Έτος 2027: χρεολύσια 8,453 - τόκοι 8,215
-Έτος 2028: χρεολύσια 8,060 - τόκοι 7,779
-Έτος 2029: χρεολύσια 7,308 - τόκοι 7,290
-Έτος 2030: χρεολύσια 7,329 - τόκοι 6,853
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 213 ΔΙΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2057...
Σύμφωνα με το δελτίο χρέους του ΟΔΔΗΧ, την περίοδο 2030-40 η Ελλάδα θα χρειαστεί 114,2 δισ ευρώ, την περίοδο 2041- 50 θα πληρώσουμε 53,1 δισ ευρώ, ενώ τελευταία χρονιά αποπληρωμής χρέους είναι το 2057 με λήξεις ομολόγων 1,1 δισ.
Το συνολικό ποσό μέχρι το 2057 προκαλεί εγκεφαλικό. Πρέπει να πληρώσουμε σε τόκους και χρεολύσια πάνω από 213 δισ. Αυτά για όσους διατείνονται ότι οι δανειστές είναι φίλοι μας και έκαναν ότι μπορούν για να μας σώσουν.
Η εξέλιξη των χρεολυσίων έχει να κάνει με τα ομόλογα που διακρατά σήμερα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (αυτά τα οποία αγόρασε περίπου στο 70% της ονομαστικής τους τιμής και τα οποία καλούμαστε σήμερα να αποπληρώσουμε στο 100%). Αυτά λήγουν κυρίως ως το έτος 2017.
Επίσης, ένα μεγάλο μέρος των χρεολυσίων οφείλεται στα δάνεια του ΔΝΤ, τα οποία αρχίζουμε να αποπληρώνουμε από φέτος. Αυτά είναι ένα σημαντικό μέρος του επίσημου δημόσιου τομέα, που σύμφωνα και δημοσιεύματα, εξετάστηκε το ενδεχόμενο να κουρευτούν, γνωστό και ως OSI. Η ΕΚΤ αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα τα κέρδη από αυτά τα ομόλογα, το ΔΝΤ όμως, που πιέζει για το OSI, δεν δέχεται κανένα κούρεμα ούτε και αλλαγή στον τρόπο αποπληρωμής του.
Αυτή η άνιση κατανομή των τόκων οφείλεται στο γεγονός ότι οι δανειστές της χώρας, με βάση τη συμφωνία του 2012, έδωσαν στην Ελλάδα μια 10ετή περίοδο χάριτος καταβολής των τόκων. Γνώριζαν δηλαδή, από τότε, ότι η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Ωστόσο, οι τόκοι παραμένουν.
Αυτό που συμφώνησαν δεν ήταν άλλο παρά τη μεταφορά τους στο μέλλον. Έτσι, μόνο την περίοδο 2021-24 (όταν δηλαδή έχουν βάλει ως στόχο τη μείωση του χρέους στο 120% του ΑΕΠ) οι τόκοι που θα κληθεί να πληρώσει η Ελλάδα θα ανέλθουν στα 46,5 δις ευρώ!
Το σημείο κλειδί είναι ότι όλα τα παραπάνω χρήματα έχουν υπολογιστεί σε συνάρτηση με το επιτόκιο euribor το επιτόκιο είναι συνάρτηση του επιτοκίου euribor το οποίο είναι κυμαινόμενο. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι τα χρήματα που καλούμαστε να πληρώσουμε μπορεί να είναι πολύ περισσότερα από όσα υπολογίζουμε με το σημερινό euribor.
Για να καταλάβουμε δε το πόσο, η διακύμανση του επιτοκίου, επηρεάζει το χρέος της χώρας μας αξίζει να σημειώσουμε ότι η μεταβολή του euribor κατά 1%, αυξάνει ή μειώνει (ανάλογα προς την κατεύθυνση της μεταβολής) τους ετήσιους τόκους κατά € 1,7 δισεκατομμύρια! Δηλαδή, αν το euribor αυξηθεί κατά 1%, η επιβάρυνση της χώρας μας έως το 2024, θα αυξηθεί κατά € 17 δισεκατομμύρια και οι τόκοι που θα χρωστάμε θα φθάσουν στα € 62 δισεκατομμύρια, αντί των € 45 δισεκατομμυρίων που υπολογίζονται σήμερα.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το παιχνίδι είναι καλά στημένο στα μέτρα των δανειστών και έχει δέσει χειροπόδαρα τη χώρα μας και τον ελληνικό λαό σε τέτοιο βαθμό που είναι αδύνατη η όποια συζήτηση περί βιωσιμότητας χρέους.
ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
Που θα βρεθούν αυτά τα δις μέχρι το 2024; Γιατί κανείς δεν μιλά για αυτά τα κεφάλαια; Είναι σίγουροι ότι θα αποδώσει το success story που ονομάζουν ελληνική οικονομία;
Ή μήπως αφήνουν στις επόμενες κυβερνήσεις να διαχειριστούν τη νέα κρίση; Ποιοι από αυτούς άραγε, θα είναι παρόντες στην ελληνική πολιτική σκηνή σε δέκα ή είκοσι χρόνια από τώρα; Ουδείς. Ολόκληρο το σημερινό πολιτικό προσωπικό που σήμερα αποφασίζει και υπογράφει συνθήκες για το 2040, το 2050 και το 2060 θα είναι εξαφανισμένο.
Η χώρα έχει μπει σε έναν φαύλο κύκλο δανεισμού, από τον οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια ένδειξη εξόδου. Αντί λοιπόν τα χρήματα που δόθηκαν, να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της χώρας, προωθήθηκε η λύση αναχρηματοδότησης ενός χρέους που από την πρώτη στιγμή έδειχνε μη βιώσιμο.
Η λύση φαίνεται να βρίσκεται στην λεγόμενη "ρήτρα ανάπτυξης", η οποία ουδέποτε αποτυπώθηκε σε κάποια από τις δυο δανειακές συμβάσεις της χώρας. Με αυτή τη ρήτρα, σύμφωνα με οικονομολόγους, η Ελλάδα θα αξίωνε - τουλάχιστον - πάγωμα των τοκοχρεολυσίων μέχρι να επανέλθει η ανάπτυξη στην ελληνική οικονομία πάνω από ένα ποσοστό. Με τα χρήματα που θα εξοικονομούσε θα κατάφερνε να χρηματοδοτήσει την πραγματική οικονομία και να οδηγήσει τη χώρα σε αναπτυξιακή τροχιά.
Γιατί, μην ξεχνάμε, το πρωτογενές πλεόνασμα, το οποίο πρακτικά είναι έσοδα - έξοδα χωρίς εξυπηρέτηση τόκων, πηγαίνει στην αποπληρωμή του χρέους και όχι στην οικονομία της χώρας.

ΠΗΓΗ:thesecretrealtruth.blogspot.com

Αυξημένοι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ λόγω του "τέλους ΑΠΕ"


Αύξηση του τέλους χρηματοδότησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας («ΕΤΜΕΑΡ»), που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών ρεύματος κατά 5 ευρώ ανά μεγαβατώρα για το 2014 προκύπτει από τις διατάξεις για την εξάλειψη του ελλείμματος του λογαριασμού ΑΠΕ που κατατέθηκαν χθες στη Βουλή με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Το τέλος ΕΤΜΕΑΡ καθορίζεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία ήδη με απόφασή της προχώρησε σε υπερδιπλασιασμό του για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών, με ισχύ από την προσεχή Τρίτη 1η Απριλίου.

Για τους οικιακούς καταναλωτές π.χ. το τέλος κατά την απόφαση αυτή αυξάνεται κατά 114 % (από 20,8 σε 44,42 ευρώ ανά μεγαβατώρα), για τις αγροτικές χρήσεις 150 % (από 7,33 σε 18,36 ευρώ ανά μεγαβατώρα), κλπ.).

Όμως η απόφαση αυτή θεωρείται βέβαιο ότι θα επανεξετασθεί με βάση τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου ώστε η αύξηση να περιοριστεί μεσοσταθμικά (σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου) στα 5 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Δηλαδή η μεσοσταθμική τιμή του τέλους θα διαμορφωθεί γύρω στα 20 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι 14,96 ευρώ που είναι σήμερα και 33,68 ευρώ που θα πήγαινε αν δεν λαμβάνονταν τα μέτρα που προβλέπει το νομοσχέδιο.

Τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο τελικό κείμενο προβλέπουν, για αρκετές κατηγορίες επενδύσεων (π.χ. οικιακά και αγροτικά φωτοβολταϊκά), μικρότερη μείωση στις εγγυημένες τιμές απορρόφησης της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (φωτοβολταϊκά, αιολικά, κλπ.) σε σχέση με το νομοσχέδιο που είχε δοθεί σε διαβούλευση.

Η μείωση των «ταριφών» προβλέπεται ότι θα εξοικονομήσει περί τα 470 εκατ. ευρώ ετησίως στο λογαριασμό χρηματοδότησης των ΑΠΕ. Προβλέπεται επίσης ότι οι επιστροφές εσόδων από τους παραγωγούς «πράσινης» ενέργειας προς το λογαριασμό θα γίνουν με κλίμακα και όχι οριζόντια.

Συγκεκριμένα, αυτές κλιμακώνονται από 20 έως 34% των εσόδων του 2013 για τα φωτοβολταϊκά (ανάλογα με την περίοδο σύνδεσης) και 10% για τις λοιπές ΑΠΕ ενώ με το αρχικό κείμενο η επιστροφή ήταν οριζόντια, 35% για όλους. Διατηρείται πάντως η εξαίρεση των οικιακών φωτοβολταϊκών από την επιστροφή τζίρου.

Ωστόσο, δεδομένου ότι υπήρχε δέσμευση προς την τρόικα για μηδενισμό του ελλείμματος του λογαριασμού ΑΠΕ στο τέλος του 2014, οι διαφορές που προκύπτουν καλύπτονται με την αύξηση του τέλους ΕΤΜΕΑΡ.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr