Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΕΡΧΟΝΤΑΙ......


Λιώνουν οι Ελληνες για να καλοπερνούν τα λαμογια του Λουξεμβουργου και οι Γερμανοί


Τη μεγάλη πτώση της πραγματικής ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ που υπέστην τα ελληνικά νοικοκυριά στο διάστημα 2011-2013 καταδεικνύουν τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η πραγματική ατομική κατανάλωση ως ποσοστό της αγοραστικής δύναμης μειώθηκε από το 89% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2011, στο 84% το 2012 και στο 83% το 2013.
Το υψηλότερο επίπεδο ατομικής κατανάλωσης ανά κάτοικο στην Ε.Ε. των 28 για το 2013 καταγράφτηκε στο Λουξεμβούργο, ξεπερνώντας κατά 35% τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Γερμανία και η Αυστρία ήταν περίπου 20% πάνω από το μέσο όρο και οι Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Φινλανδία, Σουηδία, Ολλανδία και Βέλγιο μεταξύ 10-15% πάνω από το μέσο όρο. Αντίθετα, σε Ιρλανδία, Κύπρο και Ισπανία το επίπεδο ατομικής κατανάλωσης υπολειπόταν μέχρι και 10% από το μέσο όρο, ενώ σε Πορτογαλία, Μάλτα και Ελλάδα μεταξύ 10-20%.

Οι πολιτικές λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης, οι δυσβάσταχτοι -και πολλές φορές αντισυνταγματικοί- φόροι και οι συνεχείς περικοπές στα εισοδήματα των νοικοκυριών, κατατάσσουν την Ελλάδα σε πολύ δυσμενή θέση μεταξύ των ευρωπαίων εταίρων μας στον τομέα της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ αγοραστικής δύναμης των πολιτών 


ΠΗΓΗ:olympia.gr

ΙΕΑ: Η πτώση του πετρελαίου μπορεί να προκαλέσει κοινωνικές αναταραχές

ΙΕΑ: Η πτώση του πετρελαίου μπορεί να προκαλέσει κοινωνικές αναταραχές
Ακόμη και το ενδεχόμενο να προκληθούν κοινωνικές αναταραχές υπογραμμίζει η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) στο μηνιαία δελτίο Δεκεμβρίου, για την πορεία των πετρελαϊκών αγορών ανά την υφήλιο. Ο διεθνής οργανισμός προχώρησε, παράλληλα, σε υποβάθμιση της εκτίμησής του για τη διεθνή ζήτηση πετρελαίου το 2015.

“Η συνεχιζόμενη πτώση του πετρελαίου για ορισμένες οικονομίες αλλά και για ορισμένες εταιρείες μπορεί να καταστήσει την ήδη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν ακόμη χειρότερη”, υπογραμμίζεται στην έκθεση, ενώ προστίθεται ότι “αυτή η πτωτική πορεία μπορεί να προκαλέσουν κοινωνική αστάθεια ή οικονομικές δυσκολίες στις χώρες παραγωγής πετρελαίου, ιδιαίτερα γι' αυτές που μπορεί να μην μπορούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους”.

Επίσης υποστηρίζεται ότι υπάρχει κίνδυνος ακόμη και για την παγκόσμια χρηματοπιστωτική σταθερότητα εάν η ρωσική οικονομία – η οποία βασίζεται τα μέγιστα στα έσοδα από το πετρέλαιο – φθάσει κοντά στην χρεοκοπία. Άλλωστε τόσο οι αποδόσεις των ρωσικών ομολόγων όσο και τα CDS έχουν διαμορφωθεί σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο διάστημα.

Ανάλογα ισχυρούς κινδύνους αντιμετωπίζει και η Βενεζουέλα, η οποία θα βρεθεί αντιμέτωπη με κεφαλαιακό κενό 29 δισ. δολαρίων το 2015, όπως σημειώνουν και άλλοι κορυφαίοι αναλυτές, πέραν των ειδικών της ΙΕΑ.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Κάτω από 59 δολάρια το πετρέλαιο


Μεγάλες απώλειες γνωρίζουν και σήμερα οι τιμές του πετρελαίου, διολισθαίνοντας κάτω και από το επίπεδο των 59 δολ. το βαρέλι μετά την υποβάθμιση των προβλέψεων για την πορεία της ζήτησης το επόμενο έτος από την Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας. 

Το αργό παραδόσεως Ιανουαρίου σημειώνει βουτιά 1,27 δολ. ή 2,2% στα 58,69 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης . Το συμβόλαιο έκλεισε χθες κάτω από τα 60 δολ. για πρώτη φορά σε διάστημα πέντε ετών.

Το αργό τύπου Brent Ιανουαρίου υποχωρεί 1,13 δολ. ή 1,8% στα 62,58 δολ. το βαρέλι. 

ΠΗΓΗ: defencenet.gr 

Νέα έκθεση στη Γερμανία επιβεβαιώνει τον αναντικατάστατο ρόλο του λιγνίτη για πολλές δεκαετίες ακόμα


Το Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR, Federal Institute for Geosciences and Natural Resources) στο Αννόβερο είναι το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Γεωεπιστημών και Φυσικών Πόρων της Γερμανίας. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή εκδίδει μια ετήσια έκθεση για την κατάσταση από πλευράς αποθεμάτων στον τομέα της ενέργειας, ως σύμβουλος στο Υπουργείο Οικονομικών και στη Γερμανική βιομηχανία.

Η φετινή έκθεση παρουσιάστηκε προχθές, έχει 132 σελίδες κι είναι από τον πρόλογο ξεκάθαρη: παρά την ενεργειακή μετάβαση με την Energiewende και το πρόσφατα εγκριθέν ...
Σχέδιο Εθνικής Δράσης για την Ενεργειακή Απόδοση η Γερμανία έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει στη σταδιακή κατάργηση των μη-ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα είναι ακόμη για δεκαετίες εξαρτώμενη από τα ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και ο άνθρακας.

Το Ινστιτούτο επιχειρεί μια προσγείωση των Γερμανών στην πραγματικότητα: η ενεργειακή μετάβαση εξελίσσεται ήδη για πάνω από μια δεκαετία, αλλά το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, ο λιθάνθρακας και ο λιγνίτης καλύπτουν το 80% της ενέργειας. Κι επισημαίνει χαρακτηριστικά πως αν και η παραγωγή πετρελαίου στη Γερμανία είναι ασήμαντη, συνέβαλε περισσότερο στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών απ' όσο συνέβαλαν τα Φ/Β. Κατά τα λοιπά η Γερμανία είναι "πιο πράσινη από ποτέ".

Η έκθεση υπογραμμίζει πως εξακολουθεί να υπάρχει επάρκεια των περισσότερων ενεργειακών πρώτων υλών για την κάλυψη της παγκόσμιας ζήτησης, παρά την αύξηση του πληθυσμού και την αύξηση της ζήτησης. Αλλά η συνεχιζόμενη μείωση της ενεργειακής έντασης, ιδίως στις χώρες του ΟΟΣΑ, δείχνει πως είναι εφικτή η αύξηση του ΑΕΠ χωρίς αύξηση της ζήτησης ενέργειας.

Ιδιαίτερα επισημαίνεται στην έκθεση η αυξανόμενη προσοχή που συγκεντρώνει παγκοσμίως ξανά η γεωθερμία ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς όλοι ψάχνουν για ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα. Μα γιατί άραγε, αφού ο ήλιος είναι δωρεάν κι ο άνεμος φυσάει τζάμπα; Μήπως επειδή όλοι έχουν πλέον αντιληφθεί τους περιορισμούς που βάζουν στα ηλεκτρικά συστήματα οι τυχαία διακοπτόμενες εγχύσεις ενέργειας, την ίδια στιγμή που η ζήτηση φορτίου είναι συνεχής, σταθερή και προβλέψιμα μεταβαλλόμενη, ανάλογα με τις ώρες της ημέρας και τις ανθρώπινες δραστηριότητες;

Με τον παραλογισμό της τυχαίας διάθεσης ενέργειας καλούνται πλέον οι άνθρωποι να προσαρμόσουν τις καθημερινές συνήθειες σε απρόβλεπτες ώρες διαθεσιμότητας ενέργειας. Τέτοιες πολιτικές έχουν "κοντά ποδάρια" και δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αποδεκτές, καθώς θα σημάνουν το τέλος του σημερινού ενεργοβόρου πολιτισμού. Μπορεί κάποτε να άλεθαν το σιτάρι όταν φυσούσε, αλλά σήμερα όλες οι εγκαταστάσεις, από μια χαλυβουργία έως ένα ψυγείο στο σπίτι, δεν μπορούν να λειτουργούν ανάλογα με το μετεωρολογικό δελτίο. Η τεχνολογία θα βρει άλλες λύσεις, απλά προηγουμένως όλοι θα έχουμε πληρώσει πανάκριβα τα πειράματα των αιολικών.



ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Πλαστό e-mail υποκλέπτει στοιχεία με δόλωμα την Επιστροφή Φόρου

Πλαστό e-mail υποκλέπτει στοιχεία με δόλωμα την Επιστροφή Φόρου
Πλαστό μήνυμα δήθεν από το Υπουργείο Οικονομικών με θέμα «Επιστροφή Φόρου» με αναφορά στο ποσό φαίνεται ότι κυκλοφορεί από mailbox σε mailbox αυτές τις ημέρες. Συνεργάτης του tech.in.gr έλαβε το πειστικό μήνυμα ψαρέματος στοιχείων πιστωτικών καρτών και σας το παραθέτει.

Το μήνυμα φαίνεται να αποστέλλεται από το "Tax Refund" και στο σώμα του αναφέρεται ότι ο παραλήπτης έχει επιστροφή φόρου από το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ παραπέμπει σε αδιόρατο δικτυακό τόπο «για να λάβετε την επιστροφή φόρου σας», αναφέροντας συγκεκριμένα το ποσό των 452,30 ευρώ στο θέμα του e-mail.

Όταν ο χρήστης κάνει κλικ πάνω στο κείμενο της παραπομπής οδηγείται σε πλαστό δικτυακό τόπο που φαίνεται να είναι αυτός της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Εκεί αναφέρεται με κόκκινα γράμματα και διφορούμενη και κακή χρήση της ελληνικής γλώσσας ότι «ο χρήστης θα επιστρέψει το καταβληθέν ποσό»,  και επιβεβαιώνοντας στοιχεία πιστωτικής κάρτας, συμπληρώνοντας ακόμα και τον τριψήφιο κωδικό ασφαλείας, «τα χρήματα θα πιστωθούν» στον λογαριασμό του. Το «πλήκτρο» γράφει «Πάρτε Φόρος» και η διεύθυνση από την οποία προέρχεται δεν είναι αυτή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, αλλά η telas.by.

Από την κακή χρήση της γλώσσας, που προέκυψε από την προφανή προσπάθεια προσαρμογής ενός πλαστού μηνύματος σε διάφορες γλώσσες, ανάλογα με την χώρα, αλλά και από την διεύθυνση είναι φανερό ότι πρόκειται για μήνυμα phishing.

Διαβάστε στο tech.in.gr πώς θα αναγνωρίζετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος, τα λεγόμενα μηνύματα phishing.


ΠΗΓΗ:tovima.gr

CTIP Oil & Gas: Η ενεργειακή που φέρνει στην Ελλάδα το καύσιμο που είναι 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη

CTIP Oil & Gas: Η ενεργειακή που φέρνει στην Ελλάδα το καύσιμο που είναι 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη
Την κατασκευή 40 σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σε χρονικό ορίζοντα πέντε ετών, ανακοίνωσε η εταιρεία CTIP Oil & Gas, μία επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της, Reda Ginena, μάλιστα, μεταφέρει την άποψη ότι τώρα είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για επενδύσεις στην Ελλάδα, κινούμενος αντίθετα σε σχέση με πολλούς επενδυτές που “πάγωσαν” τις κινήσεις τους, λόγω των πολιτικών εξελίξεων. “Σε εποχές κρίσης γίνεται περισσότερο απαραίτητη η εξοικονόμηση πόρων”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η ιταλική ανάδοχος εταιρία τεχνικών μελετών και διαχείρισης έργων αποφάσισε ταυτόχρονα να επενδύσει και στην μετατροπή οχημάτων πετρελαιοκίνησης σε οχήματα CNG κίνηση κινητήρα (με φυσικό αέριο), ώστε τα οχήματα να λειτουργούν με παράλληλη χρήση και των δύο καυσίμων (dual fuel). Θα αναλαμβάνει, δηλαδή, και την μετατροπή των οχημάτων στους σταθμούς της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το CNG είναι 50 % φθηνότερο από τη βενζίνη και 30 – 40 % από το πετρέλαιο ντίζελ, ενώ η απόσβεση της επένδυσης για μετατροπή του κινητήρα γίνεται σε διάστημα 4 – 8 μηνών.

Όπως υπολογίζουν, οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν, επίσης, την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα dual fuel στο Νομό Αττικής. Η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή κινητήρων οχημάτων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου (dual fuel) αναμένεται εντός του Ιανουαρίου του 2015, αφού προηγηθεί η ψήφιση του σχετικού Νομοσχεδίου που έχει εισαχθεί στη Βουλή από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων.

Μάλιστα, η CTIP βρίσκεται σε συζητήσεις τόσο με την κυβέρνηση όσο και με 30 εταιρίες που διαθέτουν στόλους φορτηγών, καθώς και με τους πιθανούς προμηθευτές φυσικού αερίου και πετρελαίου ντίζελ τα οποία θα διαθέτουν τα πρατήρια. Στα επόμενα σχέδια είναι η εισαγωγή του CNG σε νησιά, όπου είναι δύσκολη ή ακριβή η επέκταση του φυσικού αερίου με αγωγούς υποστηρίζοντας ότι η λύση του συμπιεσμένου είναι πιο οικονομική από το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Στην Ελλάδα, με φυσικό αέριο κινούνται 600 λεωφορεία στην Αθήνα, 100 απορριμματοφόρα και 300 οχήματα, τα οποία είναι εργοστασιακά κατασκευασμένα, όπως και διπλής καύσης. Επίσης, υπάρχουν τέσσερις σταθμοί ανεφοδιασμού σε Ανθούσα, Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια και Θεσσαλονίκη. Η ΔΕΠΑ σχεδιάζει, επίσης, την ανάπτυξη τέτοιου δικτύου.

Το “πράσινο καύσιμο” αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να γίνει πρωταγωνιστής, καθώς ήδη σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σε όλον τον κόσμο, 1,5 εκατομμύριο από αυτά τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως. Η Ιταλία, διαθέτει σήμερα 984 σταθμούς ανεφοδιασμού εκ των οποίων οι 165 εγκαταστάθηκαν την τελευταία διετία. Η Γερμανία διαθέτει 915 πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

Τι είναι CNG; Σημαίνει Πεπιεσμένο Φυσικό Αέριο (Compressed Natural Gas) και αντιπροσωπεύει έναν τρόπο ή μια μορφή μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής φυσικού αερίου, που είναι μακράν ο καθαρότερος υδρογονάνθρακας περιβαλλοντικά, καθώς επίσης και το φθηνότερο καύσιμο. Άλλες μορφές μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής φυσικού αερίου θα μπορούσαν να είναι το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG- Liquefied Natural Gas) και οι αγωγοί. Ο κλάδος CNG/NGV αποτελείται τεχνικά από δύο κύριες τάσεις, εκείνη του Bi-Fuel και εκείνη του Dual-Fuel, όπου το Bi-Fuel έχει να κάνει με μικρότερα οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης. Στα οχήματα Bi-Fuel, εκτός από το ήδη υπάρχον κύκλωμα τροφοδοσίας βενζίνης, εγκαθίσταται ένα κύκλωμα όπου χρησιμοποιείται μόνο φυσικό αέριο και το όχημα μπορεί να κινηθεί είτε με το ένα κύκλωμα είτε με το άλλο, ενώ το Dual-Fuel έχει να κάνει με οχήματα με κινητήρες diesel, όπου εγκαθίσταται ένα κύκλωμα τροφοδοσίας φυσικού αερίου και ο κινητήρας λειτουργεί με ένα μείγμα καυσίμου diesel και φυσικού αερίου. Επί του παρόντος η νομοθεσία στην Ελλάδα καλύπτει την περίπτωση Bi-Fuel και την εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού για δημόσια χρήση.

Ο όμιλος CTIP με έδρα την Ιταλία δραστηριοποιείται σε 45 χώρες στους τομείς μελετών, σχεδιασμού κατασκευής και λειτουργίας βιομηχανικών μονάδων στους τομείς ενέργειας, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ενώ η τεχνογνωσία για τη λειτουργία και συντήρηση των πρατηρίων CNG θα εισφέρει η Arabia Gaz η οποία λειτουργεί αντίστοιχο δίκτυο στην Αίγυπτο. 'Εχει δραστηριοποιηθεί και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από σαράντα πέντε χώρες και στις πέντε ηπείρους, σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως π.χ. τις Esso, Mobil, Shell. Σχετικά με την Arabia Gaz, ιδρύθηκε στη Αίγυπτο πριν από 12 χρόνια και έχει κατασκευάσει και λειτουργεί ένα δίκτυο Σταθμών Ανεφοδιασμού και Κέντρων Μετατροπής CNG, ενώ θεωρείται από τους ειδικούς του κλάδου ως μία από τις καλύτερες εταιρίες παγκοσμίως όσον αφορά στην ποιότητα, την εικόνα της και την ικανοποίηση των πελατών.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CTIP Oil & Gas S.R.L. κ. Reda Ginena τόνισε ότι “η CTIP Oil & Gas S.R.L. είναι σε διαπραγματεύσεις με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών» και πρόσθεσε ότι “οι εν λόγω εταιρείες διατηρούν μεγάλους στόλους φορτηγών με πετρελαιοκινητήρες και η διαπραγμάτευση μαζί τους είναι πολλά υποσχόμενη, αφού η εφαρμογή του συστήματος διπλού καυσίμου θα μειώσει το κόστος των καυσίμων τους κατά 35%. Η Arabia Gaz θα εκπαιδεύσει το ελληνικό προσωπικό και θα του μεταφέρει τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και την τεχνογνωσία, τόσο για τη λειτουργία των σταθμών ανεφοδιασμού CNG, όσο και για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους σε οχήματα CNG . Η εισαγωγή αυτής της νέας βιομηχανίας θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και φυσικά θα συμβάλει καθοριστικά στην  προστασία  του περιβάλλοντος ,αφού, σύμφωνα με το  σύνθημα της Arabia Gaz "καθαρό περιβάλλον σημαίνει είναι καλύτερη ζωή για όλους”


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Πτώση πετρελαίου 40%, Πτώση ψωμιού 0%!


Η τιμή του πετρελαίου έπεσε κι άλλο... είναι κάτω από τα $60/βαρέλι.

Δηλαδή αυτή τη βδομάδα θα έχει σημειωθεί μία συνολική πτώση της τιμής του πετρελαίου άνω του 40% σε σχέση με πριν από δύο μήνες. Και η πτώση της θα συνεχισθεί.

Παρ’ όλα αυτά η τιμή στα πρατήρια βενζίνης έπεσε μόνο κατά 13%... το υπόλοιπο 27% το έφαγε η μαρμάγκα... και οι Έλληνες κρυώνουν...

Το αξιοπερίεργο; Η τιμή των τροφίμων τα οποία στηρίζονται κατά μεγάλο ποσοστό στην τιμή της ενέργειας (πχ. ψωμί) παραμένουν στην ίδια τιμή εδώ και δύο μήνες!

​Δηλαδή η πτώση της τιμής της ενέργειας κατά 40% δεν επηρέασε την τιμή των τροφίμων! (φυσικά, και ένα σεντ να τσιμπούσε προς τα πάνω το πετρέλαιο, η τιμή του ψωμιού θα αυξανόταν την επόμενη μέρα κατά 1 ευρώ).

​Ωραίος (Ελληνικός) φιλελευθερισμός!

​Κατά τα άλλα κόπτονται ορισμένοι για πράσινη ενέργεια, για εναλλακτικές πηγές ενέργειας και άλλα παρόμοια.

Ενώ κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν πως εχθροί μας είναι η Τρόικα, το Μνημόνιο, οι Τούρκοι, οι Γύφτοι, οι Εβραίοι, οι Μασόνοι, οι ξένοι, οι ψεκαστές, αυτοί που εποφθαλμιούν τους Ελληνικούς ορυκτούς πόρους, και "κάποια" συνομωσία που θέλει το κακό της χώρας μας.

Ποιoν νομίζουν πως κοροϊδεύουν πια;

* Ο κ. Σωτήρης Ν. Καμενόπουλος είναι Υπ. Διδάκτωρ Πολυτεχνείου Κρήτης



ΠΗΓΗ.capital.gr

Παρελθόν τα 60 δολάρια για το πετρέλαιο


Και η πτώση καλά κρατεί για την τιμή του πετρελαίου που έχασε το επίπεδο των 60 δολαρίων την Πέμπτη, κλείνοντας σε νέο χαμηλό άνω των πέντε ετών.

Οι ελπίδες για νέα μέτρα στήριξης από τις παγκόσμιες κεντρικές τράπεζες και τα ισχυρά οικονομικά στοιχεία από τις ΗΠΑ διατήρησαν αρχικά την τιμή πάνω από τα 60 δολάρια ωστόσο οι πωλητές δεν είχαν πει την τελευταία τους λέξη.

Στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης, η τιμή του συμβολαίου του αργού, τύπου light sweet, παραδόσεως Ιανουαρίου υποχώρησε κατά 99 σεντς ή 1,6% στα 59,95 δολάρια το βαρέλι. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τις 14 Ιουλίου του 2009. Το αμερικανικό αργό έχει υποχωρήσει 44% από το υψηλό της 20ης Ιουνίου. Αναλυτές σχολιάζουν πως με την υποχώρηση της τιμής κάτω από τα 60 δολάρια, τα επίπεδα των 55, 50, ακόμη και 40 δολαρίων είναι πλέον πιθανά.

Η τιμή του αργού, τύπου brent, έχασε 56 σεντς την Πέμπτη, ή 0,9% στα 63,68 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο ICE του Λονδίνου. Ήταν το χαμηλότερο επίπεδο από τις 16 Ιουλιου του 2009.


ΠΗΓΗ.capital.gr