Σάββατο 19 Απριλίου 2014

ΠΑΣΧΑ 2014 - ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ



ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr

Τέλος στη γενιά των συνταξιούχων κάτω των 62- Πρόταση βόμβα του προέδρου του γερμανικού ΙΚΑ


Αλλαγές στις συντάξεις, στις εισφορές και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με...συνταγή Βερολίνου περιλαμβάνει η ατζέντα σειράς νέων ρυθμίσεων που προετοιμάζονται στο ασφαλιστικό.

Τα Ταμεία ενοποιούνται αρχικά σε τρεις φορείς (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ), οι επικουρικές από το 2015 ενσωματώνονται στις κύριες συντάξεις, η είσπραξη των εισφορών θα γίνεται ενιαία, τα ενδιάμεσα όρια ηλικίας (πρόωρες συντάξεις) εξαλείφονται με ή χωρίς μεταβατική περίοδο και η ηλικία συνταξιοδότησης θα ξεκινά από το 60ό ή το 62ο έτος για όλους. Παραμένει το 67ο έτος για πλήρη σύνταξη, ενώ εξετάζεται να αυξηθεί ο χρόνος ασφάλισης πέραν των 40 ετών.

Αυτό θα είναι το μοντέλο του νέου ασφαλιστικού, το περίγραμμα του οποίου ήδη σχεδιάζεται και μάλιστα, σύμφωνα με το ντοκουμέντο που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», το νέο ασφαλιστικό «χτίζεται» με τη συνδρομή και την τεχνογνωσία του γερμανικού ΙΚΑ. Η τρόικα άλλωστε, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα, έθεσε επιτακτικά θέμα αλλαγών στις συντάξεις και νέου ασφαλιστικού εντός του 2014 και για το λόγο αυτό έχει συμπεριλάβει ειδικό κεφάλαιο στο νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που συμφωνήθηκε με την κυβέρνηση.

Το συνταξιοδοτικό μοντέλο της Γερμανίας παρουσιάστηκε σε κλειστή ενημέρωση που είχαν η διοίκηση και στελέχη του ΙΚΑ από τον πρόεδρο του Οργανισμού Γερμανικής Ασφάλισης Συντάξεων, δρ Άξελ Ράιμαν, το διήμερο της Μεγάλης Τρίτης και της Μεγάλης Τετάρτης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Ο Ράιμαν δεν ήρθε μόνος του, αλλά προσεκλήθη από τη διοίκηση του ΙΚΑ, προκειμένου να δώσει τεχνογνωσία για το πώς λειτουργεί και τι συντάξεις δίνει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Γερμανίας που καλύπτει 75,8 εκατομμύρια ασφαλισμένους και 30,2 εκατομμύρια συνταξιούχους με ετήσιο προϋπολογισμό 397 δισ. ευρώ.

Το «γερμανικό μοντέλο» θα αποτελέσει τον κορμό των αλλαγών που θα γίνουν στο ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα, με πρώτο βήμα τις ενοποιήσεις των Ταμείων σε τρεις φορείς και από το 2016 - 2017 τη δημιουργία ενός και μόνο Εθνικού Φορέα Σύνταξης.

Η κυβέρνηση (υπουργείο Εργασίας) προετοιμάζει τις αλλαγές και, σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, αναμένεται να ανακοινωθεί επιτροπή με συντονιστή το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), το οποίο θα παραδώσει πόρισμα - μελέτη για τις ενοποιήσεις των Ταμείων μέχρι το φθινόπωρο, ώστε μέχρι το τέλος του 2014 - αρχές 2015 - να έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος.

Οι αλλαγές αφορούν:

1. Ατομικούς λογαριασμούς στην κύρια ασφάλιση
2. Ρήτρα αύξησης εισφορών ή μείωσης συντάξεων και για τα ελλείμματα των Ταμείων κύριας σύνταξης
3. Ενοποιήσεις Ταμείων για κύρια σύνταξη σε τρεις φορείς το 2015
4. Ενσωμάτωση Επικουρικών Ταμείων στο ΙΚΑ από το 2015
5. Αλλαγές στα χαμηλά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2015, ίσως και νωρίτερα
6. Μείωση στα ποσοστά αναπλήρωσης κύριων και επικουρικών συντάξεων από το 2015
7. Είσοδος επαγγελματικών Ταμείων ασφάλισης
8. Ένα Ταμείο για σύνταξη (Εθνικός Φορέας Σύνταξης) ως τις αρχές του 2017

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Societe Generale: Αναβαθμίζει τη σύσταση για τα ΕΛΠΕ από hold σε buy

Societe Generale: Αναβαθμίζει τη σύσταση για τα ΕΛΠΕ από hold σε buy
Σε αναβάθμιση της σύστασης για τη μετοχή των ΕΛΠΕ από διακράτηση (hold) σε αγορά (buy) προχωρά η Societe Generale σε έκθεσή της με ημερομηνία 17 Απριλίου, δίνοντας τιμή στόχο στα 7,8 ευρώ.

Οι αναλυτές αναμένουν σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας που θα ευνοήσει τα ΕΛΠΕ. Την ίδια στιγμή θεωρούν ότι μετά από μία σημαντική διόρθωση της τιμής - κατά -17% σε απόλυτους όρους και -20% σε σχέση με τον Γενικό Δείκτη, από την αρχή του χρόνου- η μετοχή δείχνει ελκυστική. 

Οι τρέχουσες τιμές αντανακλούν ήδη τα αναμενόμενα αδύναμα κέρδη στο Q1 για τα Ελληνικά Πετρέλαια. Πράγματι, τα περιθώρια κέρδους στον κλάδο της διύλισης επιδεινώθηκαν κατά το α' τρίμηνο, σχολιάζουν οι αναλυτές, από τα ήδη χαμηλά επίπεδα του δ' τριμήνου του 2013, σχολιάζουν οι αναλυτές.


Για το λόγο αυτό αναμένουν ότι το α' τρίμηνο τα καθαρά EBIT να είναι αρνητικά, στα 25 εκατ. ευρώ, από τα χειρότερα τρίμηνα στην ιστορία του ομίλου.

Για το σύνολο του 2014 τα EBIT του ομίλου εκτιμώνται σε 221 εκατ. ευρώ, έναντι προηγούμενων προβλέψεων για 269 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, οι αναλυτές της Soc Gen επισημαίνουν ότι τα περιθώρια διύλισης έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν από τις αρχές του Απριλίου και τα Ελληνικά Πετρέλαια αναμένεται να επωφεληθούν πλήρως από την ανάκαμψη αυτή.

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΔΕΞΑΜΕΝΗ No 20 ΣΤΑ ΕΛΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ


Χωρίς να έχουν λήξει τα ακραία επεισόδια ρύπανσης της Μεγάλης Πέμπτης,  στις 1.20 μετά τα μεσάνυχτα (Μεγάλη Παρασκευή) οι σειρήνες του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ  καθώς και των οχημάτων της Πυροσβεστικής έσπειραν ανησυχία και τρόμο στους κατοίκους των συνοικιών της Ελευσίνας και της Μάνδρας.

Πυρκαγιά στην δεξαμενή Νο 20 σήμανε συναγερμό στο διυλιστήριο ενώ για μία περίπου ώρα αποκλείστηκε από την  κυκλοφορία η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος του διυλιστηρίου. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες που διαρρέονται  από τα ΕΛΠΕ η φωτιά προκλήθηκε από κεραυνό(!) ενώ η δεξαμενή είναι πλωτής οροφής και περιέχει κατάλοιπα πλοίων (slops). Τα ξημερώματα της Μεγάλης Παρασκευής διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο η αγνώστου πατρότητας παρακάτω «είδηση» και αναπαράχτηκε εν ριπή οφθαλμού:

«Συναγερμός σήμανε τη νύχτα στην πυροσβεστική καθώς οι υπεύθυνοι των Ελληνικών Πετρελαίωνενημέρωσαν για πυρκαγιά σε μια από τις δεξαμενές καυσίμων.

Η πυρκαγιά, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, ξέσπασε στη μία και μισή μετά τα μεσάνυχτα. Αμέσως τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα κατάσβεσης ενώ παράλληλα ενημερώθηκε η πυροσβεστική που έσπευσε στο σημείο με πέντε οχήματα.
Το σύστημα πυροπροστασίας ωστόσο φαίνεται πως ήταν αρκετό να θέσει τη φωτιά υπό έλεγχο και έτσι οι άνδρες της πυροσβεστικής δεν χρειάστηκε να επέμβουν, παραμένουν όμως στο σημείο για προληπτικούς λόγους».


Η είδηση που δεν κατονομάζει το  διυλιστήριο της Ελευσίνας,  ούτε τον αριθμό και το περιεχόμενο της δεξαμενής, δεν είναι καταχωρημένη στα επίσημα Δελτία Τύπου του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος. Αναμένουμε με ενδιαφέρον το επίσημο πόρισμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ελευσίνας η οποία πραγματοποιεί προανάκριση για το θέμα.  Τέλος, καμία ελεγκτική αρχή ούτε και η ίδια η εταιρεία εξέδωσαν ανακοίνωση. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι κατά τα άλλα λαλίστατες και ευρισκόμενες σε επικοινωνιακό stress Δημοτικές Αρχές Ελευσίνας και Μάνδρας  τηρούν  σιγή ασυρμάτου για το θέμα.

ΠΗΓΗ:ecoeleusis.com

Νέος ιός έκανε την εμφάνισή του στο Facebook


Ο ιός παρουσιάζει του χρήστες του δημοφιλούς αυτού μέσου κοινωνικής δικτύωσης  έχουν κάνει like σε συνδέσμους με ακατάλληλο υλικό, πράγμα το οποίο ούτε οι ίδιοι δεν γνωρίζουν.
Με καθυστέρηση δύο ημερών το Facebook, απέδωσε την ανάρτηση φωτογραφιών σκληρού ροζ περιεχομένου και ακραίας βίας στους λογαριασμούς σε συντονισμένη επίθεση.
Όσοι έχετε τη νέα εμφάνιση του Facebook να το αφαιρέσετε πηγαίνοντας στα αριστερά του προφίλ σας, εκεί που λέει «Μου αρέσουν» και να πατήσετε το Χ δεξιά της ανάρτησης . Στο παράθυρο που θα σας βγει να επιλέξετε αναφορά/spam και να πατήσετε οκ για να αφαιρεθεί.
Όσοι έχετε την παλιά εμφάνιση του facebook, πηγαίνετε κάτω από την φώτο εξωφύλλου σας, εκεί που λέει Αρχείο Δραστηριοτήτων. Από κει, στα αριστερά θα επιλέξετε «Μου αρέσουν» και θα βρείτε τον σύνδεσμο της επίμαχης ανάρτησης.

ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Η Τουρκία θέλει να πάρει τη θέση της Ελλάδας στον South Stream - Πώς η ένωση Ρωσίας-Κριμαίας άλλαξε το σκηνικό


Φοβούμενη μήπως μείνει εκτός σχεδιασμού για τον South Stream η Τουρκία μετά την ένταξη της Κριμαίας στην Ρωσική Ομοσπονδία (η ρωσική ΑΟΖ πλέον εφάπτεται της βουλγαρικής στην Μαύρη θάλασσα και δεν υπάρχει η ανάγκη να παρακαμφθεί η ουκρανική ΑΟΖ που συνιστούσε η Κριμαία) ζήτησε όχι απλώς ο υποθαλάσσιος αγωγός μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου, να περνάει από την τουρκική ΑΟΖ της Μαύρης Θάλασσας, όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί αλλά να περνάει και μέσα από την Τουρκία.

Το κόστος του South Stream είναι ένα από τα υψηλότερα στην ιστορία της κατασκευής αγωγών (16 δις. ευρώ). Δεύτερον, τεχνολογικά, το σχέδιο είναι εξαιρετικά δύσκολο και γεμάτο οικολογικούς κινδύνους οι οποίοι εμφανίζονται λόγω της κατασκευής του αγωγού σε μεγάλο βάθος (ως τα 2,5 χλμ., κάτι που αποτελεί ρεκόρ στο συγκεκριμένο τομέα)

Το 2011 η ουκρανική κυβέρνηση έκανε την πρόταση η διαδρομή του αγωγού να περάσει από την Κριμαία και ακολούθως από το ρηχό βόρειο τμήμα της Μαύρης θάλασσας, γεγονός που θα μείωνε τον συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν κατά 40%.

Η Gazprom απέρριψε αυτές τις εκδοχές υποστηρίζοντας πως δεν επιλύουν τον βασικό στόχο του «Νότιου Ρεύματος», την μη εξάρτηση από την Ουκρανία της μεταφοράς φυσικού αερίου.

Σήμερα πλέον, που η Κριμαία εντάχθηκε στη Ρωσία, δεν τίθεται θέμα διαμετακομιστικών κινδύνων και συνάμα τα πιθανά κοιτάσματα υδρογονανθράκων της Κριμαίας θα συμβάλλουν στο "φόρτωμα" του αγωγού. 

Το μέσο βάθος του αγωγού του αερίου σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο (στο μέσο της θαλάσσιας διαδρομής, σε διεθνή ύδατα) είναι 1,7 χλμ., ενώ το μέγιστο φτάνει τα 2,25 χλμ. Η έκταση του θαλάσσιου τμήματος της διαδρομής είναι 957 χλμ. Από τα έγγραφα του προγράμματος που έχουν γνωστοποιηθεί, είναι γνωστό ότι ο προϋπολογισμός του έργου αποτελείται από δύο μέρη: Το επίγειο, 5 δις. ευρώ για τα 1,7 χιλ. χλμ., και το θαλάσσιο, 11 δις. ευρώ για τα 957 χλμ.

Και τώρα ας δούμε τις παραμέτρους της διαφοροποιημένης διαδρομής: Η έκταση της θαλάσσιας ζώνης μειώνεται κατά το ήμισυ, στα 484 χλμ., το μέσο βάθος σε αυτό το τμήμα της Μαύρης θάλασσας είναι περίπου κατά 45% μικρότερο, 1,05 χλμ., ενώ το μέγιστο είναι 1,44 χλμ. αντί 2,25 χλμ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς δυτικών εμπειρογνωμόνων, η εναλλακτική θαλάσσια διαδρομή θα στοίχιζε 3,6 δις. ευρώ. Συν περίπου 420 χλμ. για το κομμάτι που περνά από την ίδια την Κριμαία (ακόμη 1,2 δις. ευρώ περίπου). Οι συνολικές δαπάνες για την «κριμαϊκή» εκδοχή θα ήταν 4,8 δις. ευρώ, που είναι περίπου το ήμισυ από το κόστος της υφιστάμενης εκδοχής του θαλάσσιου τμήματος. 

Το ρωσικό έργο του αγωγού φυσικού αερίου «South Stream» που θα μεταφέρει φυσικό αέριο μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς την Ευρώπη στο τέλος της δεκαετίας, υποστηρίζεται τώρα από την Τουρκία, η κυβέρνηση της οποίας  δήλωσε ότι ενδέχεται να επιτρέψει τη διέλευση του αγωγού από το τουρκικό έδαφος, εφόσον λάβει μια τέτοια πρόταση από τη Μόσχα, όπως ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ. 

Το θέμα θα συζητηθεί κατά τις συνομιλίες μεταξύ των εκπροσώπων της Ρωσίας και της Τουρκίας στην Άγκυρα την επόμενη εβδομάδα. 

Μελλοντικά ο αγωγός είχε προγραμματισθεί να περάσει κάτω από τη Μαύρη Θάλασσα στη Βουλγαρία και στη συνέχεια στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρακάμπτοντας  την 

Οι Τούρκοι ήταν πάντοτε "μάστορες" στο να εκβιάζουν φίλους και εχθρούς. Ξαφνικά μετά την ανάκτηση της Κριμαίας ανακαλύπτουν ότι δεν τους έχουν πλέον ανάγκη οι Ρώσοι για να κατασκευαστεί ο αγωγός.

Να υπενθυμίσουμε ότι από τα χωρικά ύδατα της τελευταίας στη Μαύρη Θάλασσα συμφωνήθηκε το πέρασμα του αγωγού αυτού.

Μην ξεχνάμε λοιπόν, ότι ο Ερντογάν έδωσε πρόσβαση στους Ρωσους,από το 2009 στην τουρκική ΑΟΖ, έτσι ώστε να  περάσει ο εν λόγω αγωγός από τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ λίγο μετά, τον Ιούνιο του 2009, ανακοίνωσε τη δημιουργία αγωγού 700 χιλιομέτρων Σαμψούντας-Τσεϊχάν, μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου που θα κατέληγε στη Μεσόγειο! Αυτά τα δυο στοιχεία σκιαγραφούσαν την εξάρτηση της Ρωσίας από την Τουρκία, κάτι το οποιο δεν ισχύει πλέον.

 Έρχονται λοιπόν να κάνουν μια νέα δελεστική (όπως πιστεύουν) πρόταση στην Ρωσία, να περάσουν τον αγωγό από το έδαφός τους. Η πρόταση αυτή όμως δείχνει και κάτι άλλο.

Οι Τούρκοι δεν πιστεύουν ότι ο ΤΑΡ μπορεί να γεμίσει από το αζέρικο κοίτασμα στην Κασπία, ξέρουν ότι δεν φτάνει, και ότι υπερεκτιμήθηκε από την Δύση για να κατασκευαστεί ο αγωγός. Προφανώς στο μέλλον περιμένουν να γεμίσει με τον σχεδιαζόμενο αγωγό που θα περνάει από την Κύπρο και θα μεταφέρει κυπριακά και ισραηλινά κοιτάσματα.  Mε εντολή που έλαβαν και οι τρεις ελληνικές κυβερνήσεις, Παπανδρεόυ, Παπαδήμου, και Σαμαρά, και η δική μας χώρα "δέθηκε" στον ΤΑΡ με αμφίβολα κέρδη.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr