Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013

Οι πετρελαϊκές εταιρείες πρέπει να ξανασκεφτούν τις επενδύσεις τους


Από τα μέσα Οκτωβρίου τουλάχιστον 70 επενδυτές, που αντιπροσωπεύουν περιουσιακά στοιχεία 3 τρισ. δολαρίων, έστειλαν επιστολές σε πετρελαϊκές εταιρείες και εταιρείες φυσικού αερίου. Ζητούσαν να ενημερωθούν με ποιο τρόπο σκοπεύουν να προσαρμοσθούν οι εταιρείες αυτές σε μια νέα κατάσταση στην οποία θα μειωθεί η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων είτε επειδή οι επιπτώσεις στο περιβάλλον την καθιστούν υπερβολικά δαπανηρή είτε επειδή έχει αυξηθεί σημαντικά η απόδοση της χρήσης ενέργειας από τα αυτοκίνητα και η εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια.
Σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance, η ζήτηση θα αρχίσει να μειώνεται μετά το 2030. Αυτό σημαίνει πως πετρελαϊκές εταιρείες και εταιρείες λιθάνθρακα αξίας άνω των 7 τρισ. δολαρίων διατρέχουν τον κίνδυνο να διαπιστώσουν έπειτα από χρόνια ότι δεν έχει νόημα να ολοκληρώσουν σχέδια στα οποία διοχετεύουν σήμερα δισεκατομμύρια δολάρια. Οι περιβαλλοντολόγοι προσβλέπουν στις συνομιλίες για την κλιματική αλλαγή για τη λύση για την προστασία του περιβάλλοντος, που συνεχίζονται για 19ο έτος. Ακόμη κι αν δεν οδηγήσουν σε κάποια ριζοσπαστική συμφωνία, έχει δρομολογηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο μια στροφή προς τα καθαρότερα καύσιμα. Κι αυτό έχει απασχολήσει τους επενδυτές. Οπως επισημαίνει ο Νικ Ρόμπινς, επικεφαλής του Κέντρου Κλιματικής Αλλαγής στην επενδυτική HSBC Holdings του Λονδίνου, διαβλέπει τον κίνδυνο «μεγάλης κατάρρευσης στη ζήτηση λόγω της τεχνολογικής προόδου». Εν ολίγοις, η Teslas και οι εταιρείες φωτοβολταϊκών υπονομεύουν τη μελλοντική αξία του «μαύρου χρυσού» και οι επενδυτές αγνοούν τον κίνδυνο. Και δεν τα λέει αυτά ούτε η Greenpeace ούτε ο Αλ Γκορ, αλλά στέλεχος της HSBC. Η Goldman Sachs, άλλωστε, συμβουλεύει τις πετρελαϊκές να επενδύουν «μόνον σε σχέδια με μεσαίες έως υψηλές αποδόσεις, να διοχετεύουν τα υπόλοιπα μετρητά τους σε επαναγορές μετοχών και να επικεντρώνονται στα κέρδη ανά μετοχή». Εν ολίγοις: να ετοιμάζονται για συρρίκνωση του κλάδου.
Κατά γενική ομολογία των περιβαλλοντολόγων, δεν μπορεί να αυξηθεί η θερμοκρασία του πλανήτη κατά περισσότερο από δύο βαθμούς χωρίς να δημιουργηθεί ανεπανόρθωτη ζημιά. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Υπηρεσία Ενέργειας, περίπου τα 2/3 από τα εξακριβωμένα κοιτάσματα ορυκτών καυσίμων του πλανήτη πρέπει να παραμείνουν θαμμένα ώστε να αποτραπεί μια τέτοια εξέλιξη.
Δεν συμμερίζονται, πάντως, όλοι την άποψη ότι οι πετρελαϊκές θα αντιμετωπίσουν σύντομα πρόβλημα. Ο μεγαλύτερος ενεργειακός κολοσσός στον κόσμο, η Exxon, προβλέπει πως η ζήτηση για λιθάνθρακα θα κορυφωθεί το 2025 και στη συνέχεια θα αρχίσει να υποχωρεί, αλλά η ζήτηση για πετρέλαιο θα παραμείνει υψηλή μέχρι τουλάχιστον το 2040. Σχεδιάζει, μάλιστα, να επενδύσει 185 δισ. δολάρια σε ενεργειακά σχέδια μέσα στην επόμενη πενταετία. Ολα αυτά βρίσκονται στο επίπεδο των υποθέσεων. Δύσκολα μπορεί να προβλέψει κανείς πώς θα έχει διαμορφωθεί η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα, καθώς εκτιμάται πως ο παγκόσμιος πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 30% το 2050 και θα έχουν προστεθεί στην ενεργοβόρο μεσαία τάξη περίπου τρία τρισεκατομμύρια καταναλωτές.
(Bloomberg, Καθημερινή, 14/12/2013)

 ΠΗΓΗ:energypress.gr

K. Μανιατόπουλος (ΤΑΙΠΕΔ) στο Reuters: "Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν είναι εύκολη υπόθεση"

K. Μανιατόπουλος (ΤΑΙΠΕΔ) στο Reuters: "Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν είναι εύκολη υπόθεση"
"Η Ελλάδα θα επιτύχει τους αναθεωρημένους στόχους για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις το 2013, μετά τη διπλή καθοδική αναθεώρηση, δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Κωνσταντίνος Μανιατόπουλος, σε συνέντευξή του στο Reuters.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το ΤΑΙΠΕΔ θα προσπαθήσει να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ που ήταν και ο κύριος λόγος που ο στόχος για τα έσοδα του 2013 μειώθηκε στα 1,3 δισ. από 1,78 δισ. ευρώ. Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν είναι εύκολη υπόθεση, δήλωσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι η Ρωσία έχει δηλώσει πως θα ενδιαφερθεί για μια νέα προσφορά για τη ΔΕΠΑ.

"Με μία μόνο προσφορά όμως δεν μπορεί να επαπροκηρυχθεί εύκολα διαγωνισμός", τόνισε.

"Κάποια από τα projects θα προχωρήσουν ταχύτερα, και κάποια με πιο αργούς ρυθμούς. Ωστόσο, αν είμαστε ευέλικτοι, προσαρμόζοντας ανάλογα τους στόχους, τότε το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα παραμείνει εντός τροχιάς", συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, από τις συμφωνίες για το Ελληνικό, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO η Ελλάδα θα έχει όφελος 3,56 δισ. ευρώ μέσα στο 2014.

Σχετικά με την αποκρατικοποίηση του Ελληνικού, ο κ. Μανιατόπουλος επιβεβαίωσε την απόσυρση του Κατάρ, αλλά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο υποβολής νέας προσφοράς. "Θα είναι καλοδεχούμενοι, ακόμη κι αν εμφανιστούν τελευταία στιγμή", δήλωσε.
  
ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Τσουκαλάς: "Το 1 εκ. ευρώ δεν είναι εφάπαξ αλλά από ασφαλιστικό πρόγραμμα"

Απάντηση στα δημοσιεύματα που τον εμφανίζουν να έχει λάβει 1 εκατομμύριο ευρώ ως εφάπαξ εξέδωσε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τσουκαλάς, αποσαφηνίζοντας πως το εν λόγω ποσό «σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εφάπαξ»,
 
αλλά «αποζημίωση από ιδιωτικό ασφαλιστικό πρόγραμμα» που παρείχε η εταιρεία GENERALLI σε εργαζόμενους της τράπεζας ABN-AMRO, όπου εργαζόταν επί «35 συνεχή έτη».
 
«Η αποζημίωση αυτή προκύπτει από ένα συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο που λαμβάνει υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας, το μισθό, το συντελεστή γήρατος, καθώς και δύο ακόμη ασφαλιστικούς συντελεστές, που διαμορφώνουν το τελικό ποσό. Το υπόλοιπο δε μέρος του ποσού αυτού αντιστοιχεί στην προβλεπόμενη από πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου αποζημίωση της τράπεζας», σημειώνει ο κ. Τσουκαλάς.
 
Παράλληλα, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ προβαίνει σε κατηγορηματική διάψευση πως έλαβε την «αποζημίωσή» του κατά τη θητεία του ως πρόεδρος της ΟΤΟΕ, αποσαφηνίζοντας πως έφυγε από την προεδρία του συνδικαλιστικού φορέα το 2006, ενώ αντίθετα αποχώρησε από την ABN-AMRO το Δεκέμβριο του 2010.
 
«Αν κάποιοι επιθυμούν να συσχετίσουν τον μύθο περί κρατικοδίαιτων συνδικαλιστών με την περίπτωσή μου, βρήκαν λάθος παράδειγμα. Δεν είχα πότε στη ζωή μου εργοδότη το Δημόσιο. Δεν έχω ποτέ στη ζωή μισθοδοτηθεί από το Δημόσιο και είμαι από τα ελάχιστα παραδείγματα συνδικαλιστών που δεν προέρχεται από τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα. Κατά την διάρκεια της θητείας μου, ως Προέδρου της ΟΤΟΕ, συνέχιζα να αμείβομαι από την ιδιωτική τράπεζα της οποίας ήμουν υπάλληλος», τονίζει ο κ. Τσουκαλάς.
 
Ο βουλευτής διαψεύδει επίσης τα όσα γράφονται για ακίνητα και οχήματα που έχει στην κατοχή του, υπογραμμίζοντας ότι έχει αγοράσει μονάχα ένα ακίνητο στη ζωή του, με δάνειο, ενώ τα υπόλοιπα είναι προϊόν κληρονομιάς. 
 
Τέλος, ο κ. Τσουκαλάς τονίζει πως «ως μισθωτός του ιδιωτικού τομέα», δεν είχε ποτέ κάτι να κρύψει. «Όλα τα χρόνια πλήρωνα και πληρώνω την εφορία με τα ποσά που μου αναλογούν ως ίσος προς ίσο με τον κάθε φορολογούμενο πολίτη», καταλήγει.
 
ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Ετήσια Εισφορά 2.500.000€ στον Π.Ο.Υ.


Έγκριση δέσμευσης του ποσού των δύο εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (2.500.000,00€), σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Υγείας οικ.έτους 2013, Ειδικός Φορέας 210 - Κ.Α.Ε. 2614, για την καταβολή της ετήσιας εισφοράς στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ) για το έτος 2013.
Απόφαση 

ΠΗΓΗ:totekmirio.gr

Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο. Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια;


Του Τ. Παναγιωτόπουλου (πολ. μηχανικού)
Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ, δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για…
γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται σε…200ευρώ/m2.
 Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.


Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000 = 8.000.000 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 δίς ευρώ.

Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:

1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 10.000Χ6Χ366 = 110.000.000 ευρώ)
2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366 = 58.000.000 ευρώ)
3. ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ = 150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366 = 30.000.000 ευρώ )
4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366 = 263.000.000 ευρώ)
5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366 = 219.000.000 ευρώ)
6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366 = 1.262.000.000 ευρώ)
7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 189km
8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ = 170km
9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ = 202km
10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ = 45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366 = 235.000.000 ευρώ)

Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km

Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη κυκλοφορίας, το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200 = 1.600.000.000 δίς ευρώ.

Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων.

Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

1. Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 2.519Χ8.000.000 = 20.152.000.000 δίς ευρώ.

2. Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου.

3. Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;

4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;

5. Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;

6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;

7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;

8. Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 300.000.000 ευρώ.;

9. Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;

10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;

11. Πόσο μήκος δρόμου έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 5 χρόνια και με ποιό κόστος;

 ΠΗΓΗ:thoureios.blogspot.gr

Στη δημοσιότητα τα «πόθεν έσχες» των πολιτικών


 Αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Βουλής οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης για το οικονομικό έτος 2012, του πρωθυπουργού, των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων, υπουργών, βουλευτών και ευρωβουλευτών, όσων διαχειρίζονται τα οικονομικά των κομμάτων, και των συζύγων και ανήλικων τέκνων τους.

Μετά από γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι δηλώσεις θα παραμείνουν αναρτημένες στο διαδίκτυο έως τις 16 Ιανουαρίου του 2014.

Παραδίδοντας στους δημοσιογράφους τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης, ο αρμόδιος για τον έλεγχο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Καλαντζής ανέφερε ότι οι ορκωτοί ελεγκτές διενήργησαν τον έλεγχο των δηλώσεων και των δικαιολογητικών που υπεβλήθησαν και όπου συνέντρεχε περίπτωση κάλεσαν τους υπόχρεους προς παροχής διευκρινίσεων και τελικώς συνέταξαν ατομικές εκθέσεις ελέγχου για κάθε ελεγχόμενο.

Στις εκθέσεις αυτές, μετά από σχετικό έλεγχο, έγινε πλήρης καταγραφή όλων των περιουσιακών στοιχείων (ακίνητα, εμπράγματα δικαιώματα σ΄ αυτά, μετοχές ημεδαπών ή και αλλοδαπών εταιριών, ομόλογα και άλλες ομολογίες κάθε είδους και τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα κάθε είδους, καταθέσεις σε τράπεζες, ταμιευτήρια και άλλα ημεδαπά ή αλλοδαπά πιστωτικά ιδρύματα, πλωτά, εναέρια και χερσαία μεταφορικά μέσα, καθώς και τυχόν συμμετοχή σε κάθε είδους επιχειρήσεις). Ο έλεγχος που διενεργήθηκε απέβλεπε στη διακρίβωση του εάν, με βάση τα δηλωθέντα και ελεγχθέντα δεδομένα, η απόκτηση νέων περιουσιακών στοιχείων ή η επαύξηση υφισταμένων, εκ μέρους των υπόχρεων, δικαιολογείται από το ύψος της πάσης φύσεως εσόδων αυτών, σε συνδυασμό με τις δαπάνες διαβιώσεώς τους.

Μια ακόμη φορά οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης θα δημοσιοποιούνται με τη σημερινή μορφή. Ύστερα από αλλαγή στον νόμο περί πόθεν έσχες, θα δημοσιοποιούνται μόνο οι μεταβολές και αυτό θα ισχύσει για τη χρήση του 2013.

ΠΗΓΗ: enet.gr

Στο Μπακού ο Α.Σαμαράς για τον ΤΑΡ


Για το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν αναχωρεί απόψε ο πρωθυπουργός, κ. Αντώνης Σαμαράς, προκειμένου να συμμετάσχει στην εκδήλωση υπογραφής της έναρξης του Αγωγού Φυσικού Αερίου TAP και του κοιτάσματος «Σαχ Ντενίζ 2».

Ο κ. Σαμαράς θα συνοδεύεται από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννη Μανιάτη και τον υφυπουργό -αρμόδιο για τα θέματα ενέργειας- κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα υπογραφεί και η συμφωνία ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ μεταξύ του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κωνσταντίνου Μανιατόπουλου και του προέδρου της Socar κ Ρόβναγκ Αμπντουλάγιεφ, παρουσία του Προέδρου του Αζερμπαϊτζάν κ. Ιλχάμ Αλίγιεφ και του Έλληνα πρωθυπουργού.

Ο πρωθυπουργός επιστρέφει στην Αθήνα το απόγευμα της Τρίτης.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Κύπρος: Υπερβολικά Κέρδη στα Καύσιμα Διαπιστώνει η Γεν. Ελέγκτρια


Ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει τις ελλείψεις που αφορούν τον τρόπο υπολογισμού και παρακολούθησης των τιμών των καυσίμων, την ίδια ώρα που τα κέρδη των πετρελαϊκών εταιρειών είναι πέραν των αποδεκτών, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας στην ετήσια έκθεση του 2012. Η Χρυστάλλα Γιωρκάτζη, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι το 2011εντοπίστηκαν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ της αναμενόμενης και της προτεινόμενης τιμής, ενώ η απόκλιση από το αποδεκτό κέρδος σε κάποια περίπτωση ήταν κατά 860% ψηλότερη.
Όπως αναφέρεται στα συμπεράσματα της έκθεσης για τις τιμές των πετρελαιοειδών, δεδομένου ότι οι παγκύπριες πωλήσεις (για τη βενζίνη, το πετρέλαιο κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης) για το 2010 ανέρχονταν σε περίπου 1,1 δισ. λίτρα, για κάθε 1 σεντ ανά λίτρο αύξηση στην τιμή πώλησης, τα έσοδα και κατ' επέκταση τα κέρδη των εταιρειών/πρατηρίων αυξάνονται κατά περίπου €11 εκ. ετησίως, τα οποία μεταφράζονται σε επιπλέον κόστος για τους καταναλωτές.
Τι προβλέπει η νομοθεσία

 ΠΗΓΗ:energia.gr

Παραιτήθηκε ο Κομνηνός από Πρόεδρος του ΔΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ;


Σύμφωνα με πληροφορίες παραιτήθηκε ο Κομνηνός από Πρόεδρος του ΔΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ.
 Σίγουρα θα υπήρχαν και αλλαγές στα μέλη λόγω αποχωρήσεων και αναδιοργάνωσης .

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΕΔΑ: ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΩΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2013


ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΩΡΟΥ  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ  2013

Το Δώρο Χριστουγέννων για το 2013, το δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι  του ιδιωτικού τομέα, καθώς και οι άνεργοι που επιδοτούνται από τον ΟΑΕΔ και οι οποίοι θα το λάβουν μεταξύ 16 και 23 Δεκεμβρίου.

Το δώρο καταβάλλεται μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 21ης Δεκεμβρίου.

Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα του Θριασίου Πεδίου περιμένουν το δώρο.

Δικαιούχοι του δώρου είναι οι εξής:

Όσοι έχουν εργαστεί από 1η Μαΐου έως και 31 Δεκεμβρίου 2013 (ακόμη και όσοι έχουν απολυθεί μέσα στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο) και η βάση του υπολογισμού είναι οι αποδοχές της 10ης Δεκεμβρίου, δηλαδή όσα χρήματα έπαιρνε τότε ο εργαζόμενος.
Η πληρωμή του δώρου θα γίνει έως την 21η Δεκεμβρίου και απαγορεύεται η καταβολή του σε άλλο είδος, ενώ υπενθυμίζεται ότι αν δεν έχει καταβληθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου ασκείται ποινική δίωξη στον εργοδότη είτε μετά από μήνυση του εργαζόμενου είτε μετά από καταγγελία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.


Το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας, καλεί όλους τους εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εργοδότη τους με την μη καταβολή του δώρου Χριστουγέννων, να απευθύνονται στα τηλέφωνα επικοινωνίας:  210 5546321 και 210 5546237.

YΠΕΚΑ: Σκέφτεται δωρεάν παροχή ρεύματος για τη καταπολέμηση της αιθαλομίχλης


Την ώρα που οι αρμόδιες αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την αιθαλομίχλη που προκαλείται από την υπερβολική χρήση τζακιών- με δεδομένο ότι χιλιάδες νοικοκυριά παραμένουν χωρίς ρεύμα- το Υπουργείο Περιβάλλοντος κινεί τις διαδικασίες προκειμένου να υπογραφεί υπουργική απόφαση για τη δωρεάν παροχή ρεύματος τις ημέρες που το φαινόμενο είναι έντονο.

Έπειτα από σχετική γνωμοδότηση της ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας), η απόφαση ενδεχομένως θα υπογραφεί εντός των προσεχών ημερών, με αναδρομική μάλιστα ισχύ του μέτρου. Με αυτόν τον τρόπο παρέχονται οικονομικά κίνητρα στους πολίτες, έτσι ώστε να περιορίσουν τη χρήση τζακιών.

Το εν λόγω μέτρο θα εφαρμόζεται για όσες οικογένειες έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και για τις ημέρες που η συγκέντρωση αιωρούμενων σωματιδίων αγγίζει τα 150 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα. Σημειώνεται ότι η ρύθμιση ενδεχομένως να περιλαμβάνει αναπροσαρμογή των ορίων κατανάλωσης των δικαιούχων του Κ.Ο.Τ. σε σχέση με την ποσότητα που επιτρέπεται να καταναλώσουν δωρεάν. Το ηλεκτρικό ρεύμα θα παρέχεται για διπλάσιο αριθμό ημερών κατά τις οποίες καταγράφεται η υπέρβαση.

Παρόλο που δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία των δικαιούχων του Κ.Ο.Τ που έχουν εγκαταστήσει συστήματα θέρμανσης με καύση ξύλου, εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα διευκολύνει ουσιαστικά τους κατοίκους των αστικών κέντρων. Παράλληλα, θα οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό των εκπεμπόμενων αιωρούμενων σωματιδίων, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει ένα σαφές κίνητρο προς τους πολίτες, ώστε να στραφούν σε λιγότερο ρυπογόνα συστήματα, όπως το ηλεκτρικό.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

ΠΡΩΗΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Δ.Τσουκαλάς: Έλαβε 1.000.000 ευρώ ως εφάπαξ


Απίστευτος πλούτος βρίσκεται στις τραπεζικές καταθέσεις του πρώην συνδικαλιστή και νυν βουλευτή Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τσουκαλά.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμφανίζει δύο τραπεζικούς λογαριασμούς ύψους 350.000 ευρώ και 650.000 ευρώ και ως προέλευση χρημάτων δηλώνει «αποζημίωση συνταξιοδότησης». Δηλαδή 1.000.000 για εφάπαξ!

Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για τα εισοδήματα καθώς ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε το 2012 840.831,07 ευρώ, το 2011 529.538 ευρώ και το 2010 102.670 ευρώ.

Αναφορικά με την ακίνητη περιουσία δηλώνει 6 διαμερίσματα και καταστήματα με την σύζυγό του και δικαιώματα σε 8 άλλα ακίνητα.

Τέλος διαθέτει 3 ΙΧ και 2 μοτοσυκλέτες.

Η αριστερά της δεξιάς τσέπης είναι παρόν και ακόμη δεν έχει κυβερνήσει... Με τόσο πλούτο ο οποίος προκαλεί για βουλευτή της αριστεράς πως θα νοιώσουν τον Έλληνα φορολογούμενο που κυριολεκτικά έχουν τσακίσει με τόσα χαράτσια και μισθό των 400 ευρώ;

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Σε αδράνεια το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη


Θύμα των χαμηλών περιθωρίων κέρδους έπεσε το διυλιστήριο των Ελληνικών Πετρελαίων στη Θεσσαλονίκη. Η μονάδα αυτή την περίοδο επίσημα βρίσκεται σε διαδικασία συντήρησης αλλά στην ουσία εδώ και τρεις μήνες έχει σταματήσει η παραγωγική διαδικασία. Πρόκειται για μία επιβεβλημένη απόφαση της διοίκησης καθώς τα αρνητικά περιθώρια των 8 δολαρίων ανά βαρέλι δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για την αδιάλειπτη λειτουργία της μονάδας.
Μάλιστα, οι ποσότητες της πρώτης ύλης σε αργό πετρέλαιο που ήταν αποθηκευμένες στις δεξαμενές του διυλιστηρίου έχουν μεταφερθεί στον Ασπρόπυργο, γεγονός που μεταφράζεται ότι ούτε στο άμεσο μέλλον προβλέπεται να υπάρξει επανεκκίνηση της παραγωγής. Προς το παρόν η μονάδα επικεντρώνεται σε εμπορική δραστηριότητα.
Προβληματισμένοι οι εργαζόμενοι
Το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης καλύπτει κυρίως τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς σε βενζίνη και για την αναβάθμισή του τα Ελληνικά Πετρέλαια επένδυσαν 300 εκατ. ευρώ ώστε η μονάδα να μπορεί να επεξεργάζεται περισσότερους τύπους βενζίνης και ταυτόχρονα το καύσιμο να έχει ακόμη καλύτερη ποιότητα. Λόγω των συνθηκών όμως τα οφέλη της επένδυσης αυτής δεν έχουν γίνει ορατά και ο προβληματισμός περισσεύει στις τάξεις των περίπου 500 εργαζομένων στο διυλιστήριο.
Έμπειροι παρατηρητές αναφέρουν πως το θετικό σενάριο θα ήταν η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων να γίνει δέκτης πρότασης εξαγοράς της μονάδας αλλά κάτι τέτοιο, δεδομένου του αρνητικού περιβάλλοντος για τα διυλιστήρια της Μεσογείου, θα αποτελούσε μια πρώτου μεγέθους έκπληξη.
Το κόστος προμήθειας αργού πετρελαίου στα διυλιστήρια της Ευρώπης εκτινάχθηκε το τελευταίο διάστημα αφού στα προβλήματα διαθεσιμότητας λόγω κυρώσεων επί των εξαγωγών ιρακινού πετρελαίου προστέθηκαν οι μειωμένες ποσότητες αργού από Ιράκ και Λιβύη.
Έτσι, τα περιθώρια διύλισης από τα οποία εξαρτάται η κερδοφορία των διυλιστηρίων επηρεάστηκαν δραστικά από τις αυξημένες τιμές του αργού, το υψηλό κόστος ενέργειας και τη μείωση της ζήτησης στα τελικά προϊόντα (βενζίνη, diesel, μαζούτ κ.ά.).
Στη μονάδα των Ελληνικών Πετρελαίων στον Ασπρόπυργο που παράγει βενζίνη, τα ενδεικτικά περιθώρια διύλισης διαμορφώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2013 σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα 1 δολάριο ανά βαρέλι από 6,3 δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2012. Στην Ελευσίνα, στο υπερσύγχρονο διυλιστήριο της εταιρείας που παράγει diesel, επίσης τα περιθώρια διύλισης Hydrocracking αν και ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα στα 2,9 δολάρια ανά βαρέλι.
Η μεγάλη επένδυση στην Ελευσίνα βελτίωσε την εξωστρέφεια του ομίλου αφού οι εξαγωγές συνεχώς αυξάνονται. Μεγάλο μέρος των νέων προϊόντων διατίθενται σε αγορές του εξωτερικού με αποτέλεσμα το τρίτο τρίμηνο του 2013 να αντιπροσωπεύουν το 45% της παραγωγής από 33% το τρίτο τρίμηνο του 2012. H συνολική αξία των εξαγωγών στο 9μηνο ανήλθε στα 3 δισ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 15% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι βραχυπρόθεσμα στη Μεσόγειο θα προκύψουν καλύτερα περιθώρια για το diesel.
Η εταιρεία αναμένει να εγκριθεί η πώληση του ΔΕΣΦΑ στη Socar από την εποπτική αρχή ανταγωνισμού της EE για να εισπράξει περίπου 212 εκατ. ευρώ επί συνολικού τιμήματος 400 εκατ. ευρώ.
Ολοκληρώθηκε η εθελουσία
Mε επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαδικασία της εθελουσίας εξόδου στη μητρική εταιρεία αλλά και στις εταιρείες πετρελαιοειδών ΕΚΟ και BP. Στόχος της διοίκησης ήταν να αποχωρήσουν περί τα 300 άτομα και σύμφωνα με πληροφορίες ανταποκρίθηκαν περίπου 290 άτομα. Η διοίκηση μάλιστα έδωσε παράταση ως το τέλος του έτους στο πρόγραμμα της εθελουσίας και κάνει δεκτές αιτήσεις από όλες τις ειδικότητες, καθώς η αρχική πρόταση απευθυνόταν μόνο σε διοικητικούς υπαλλήλους.
(Β. Κώτσης, Το Βήμα 15/12/2013)
  
ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΣΣΕ 2014


1. Υπογραφή μονοετούς ΕΣΣΕ με γενική αύξηση.

2. Χρονοεπίδομα 2,5% χωρίς όρους.

3. Εξίσωση προς τα πάνω για τους συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μετά το 2011
    στην εταιρεία. Να καταργηθεί από την σύμβαση η ποσόστωση για τα πρώτα τρία
    χρόνια στους νεοπροσλαμβανόμενους.

4. Επαναφορά του 38ώρου.

5. Ενίσχυση των οργανογραμμάτων για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των
    τμημάτων.

6. Μονιμοποίηση εργαζομένων σε εργολάβους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς

     ανάγκες.