Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

ΑΔΜΗΕ: Δώστε κι άλλες άδειες παραγωγής, μέχρι τώρα έχετε δώσει μόνο για τριπλάσια ισχύ απ' όση χρειαζόμαστε!

http://www.admie.gr/uploads/media/DPA_2015-2024_Prokatarktiko_Schedio_Kyrio_teychos.pdf
Ο ΑΔΜΗΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014 το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Συστήματος Μεταφοράς 2015-2024.
Έχει προηγηθεί η δημοσίευση από τον ΑΔΜΗΕ της "Μελέτης Επάρκειας Ισχύος για την περίοδο 2013-2020", από την οποία μάθαμε το πολύ ενδιαφέρον ότι το 2020, μετά το κλείσιμο των λιγνιτικών ΑΗΣ Αμυνταίου και Καρδιάς για περιβαλλοντικούς λόγους, θα έχουμε πολλές ΑΠΕ, αλλά, αν θέλουμε να έχουμε ρεύμα το βράδυ, θα χρειαζόμαστε εισαγωγές.
Στο δικτυακό τόπο του ΑΔΜΗΕ έχουν αναρτηθεί pdf αρχεία για το "Κύριο Τεύχος" (δίπλα), το "Παράρτημα" και το "Χάρτη του Συστήματος". Το μεγάλο ενδιαφέρον βέβαια βρίσκεται στο Κύριο Τεύχος, ένα μακροσκελές κείμενο 164 σελίδων.
Και η τωρινή μελέτη του ΑΔΜΗΕ μας δίνει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες:


Ας πάμε κατευθείαν στη σελίδα 30 (36 του pdf), στην παράγραφο 2.2.4.3 "Μελλοντικές Προκλήσεις". Στο κάτω μέρος της σελίδας διαβάζουμε : "Στο σύνολο της χώρας έχουν εκδοθεί άδειες παραγωγής τριπλάσιας περίπου ισχύος από τη μέγιστη ζήτηση του Συστήματος. Είναι φανερό ότι η παραγόμενη ισχύς από το σύνολο των αδειοδοτημένων σταθμών δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το Σύστημα, ούτε όσον αφορά τη διακίνηση της ισχύος, ούτε όσον αφορά την απορρόφηση της ενέργειας. Παρά ταύτα, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιβάλλει στον ΑΔΜΗΕ να ανταποκριθεί στο σύνολο των αιτημάτων σύνδεσης που του υποβάλλονται. ... Προφανώς υπάρχει αδυναμία ανταπόκρισης σε μια διαρκώς συνεχιζόμενη ροή αιτημάτων σύνδεσης, η οποία οδηγεί σε ένα σύνολο παραγωγής ΑΠΕ που δεν είναι δυνατόν ούτε να διακινηθεί στο Σύστημα ούτε να απορροφηθεί από αυτό". Ο ΑΔΜΗΕ καταβάλλει κάθε προσπάθεια να ανταποκριθεί, δεν έχει όμως ούτε την τεχνική ούτε την οικονομική δυνατότητα να αναπτύξει το Σύστημα, ούτως ώστε να ικανοποιηθεί εξ ολοκλήρου ο όγκος των αιτημάτων".
Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite ! Δείτε μας λοιπόν τώρα και στο Facebook και κάντε Like στη σελίδα μας!
Τι άλλο να πει δηλαδή ο ΑΔΜΗΕ, για τον παραλογισμό που επικρατεί στην αθρόα αδειοδότηση ΑΠΕ; Προσέξτε, μιλάμε για έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ενέργειας που έχει τη μοναδική ιδιότητα να μην μπορεί να αποθηκευτεί. Και στην περίπτωση της Ελλάδας, που είναι στην άκρη της Ευρώπης και δεν έχει επαρκείς διασυνδέσεις με τις γείτονες χώρες, η ισχύς αυτή, τριπλάσια απ' τη μέγιστη ζήτηση, δεν μπορεί ούτε και να εξαχθεί, ακόμα κι αν τη χαρίσουμε στους γείτονες. Το λέει ο ΑΔΜΗΕ ξεκάθαρα: το δίκτυο δεν αντέχει! Το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να αλλάξει! Δεν είναι τεχνικά δυνατό να γίνουν όλα αυτά τα δίκτυα που χρειάζονται και δεν υπάρχουν τα λεφτά για να γίνουν!
Οι πολιτικοί βέβαια πάντα βρίσκουν λύσεις, γι' αυτό τους ψηφίσαμε άλλωστε: θα ιδιωτικοποιήσουν τον ΑΔΜΗΕ, ώστε να βρει και τη τεχνική και την οικονομική δυνατότητα ο ιδιωτικός ΑΔΜΗΕ να κάνει αυτά που δεν μπορεί να κάνει ο δημόσιος ΑΔΜΗΕ. Μας το είπαν άλλωστε: έρχονται τρέχοντας οι επενδυτές! Επενδυτές που θα δουλεύουν για το δημόσιο συμφέρον και για την ψυχή της μάνας τους; Όχι βέβαια, το έργο το έχουμε ξαναδεί. Οι καταναλωτές νάναι καλά, για να πληρώνουν τις μεγάλες ιδέες των πολιτικών.
Αν γίνουν όλα αυτά τα έργα ΑΠΕ που έχουν αδειοδοτήσει, θα δουλεύει η γερμανική και η δανέζικη βιομηχανία για να μας προμηθεύσει ανεμογεννήτριες, θα δουλεύει η κινέζικη βιομηχανία για να μας προμηθεύσει Φ/Β, όλα αυτά θα γίνονται με δανεικά κεφάλαια που η χρεοκοπημένη χώρα δεν τα έχει και θα καταλήξουμε με περίσσεια ΑΠΕ, που δεν θα μπορεί να πάει πουθενά αν προηγουμένως δεν γίνουν χιλιάδες χιλιόμετρα νέων δικτύων, δεν θα καταναλώνεται, αφού δεν θα υπάρχει ζήτηση και τα κεφάλαια των "επενδυτών" δεν θα εξυπηρετούνται. Ένα κεφάλαιο που δεν εξυπηρετείται πιέζει πάντα τους πολιτικούς για μηχανισμούς αποζημίωσης και στις ΑΠΕ έχει βρεθεί η λύση : λέγεται "αποζημίωση απορριπτόμενης ισχύος", πληρώνουμε δηλαδή λεφτά για να κάθονται τα πάρκα εκείνα που δεν μπορούν να δουλέψουν. Δεν γνωρίζω αν το έχουμε ήδη θεσμοθετήσει στην Ελλάδα, στη Βρετανία όμως το έχουν κάνει. Λεφτά υπάρχουν! Μεγάλε Παπανδρέου, σχολή δημιούργησες!
Και όσο συνεχίζουμε να αυξάνουμε αλόγιστα τις ΑΠΕ, θα συνεχίζουμε να έχουμε και το τεράστιο έλλειμμα στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε άκριτα επιδοτήσεις, θα συνεχίσουμε να ακριβαίνουμε το ρεύμα. Ό,τι έπαθε και η Ισπανία, ό,τι έπαθε η Γερμανία, ό,τι έπαθε η Βρετανία.

ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr/

Τα 50 σημεία SOS του φετινού Ε9


Αναλυτική εγκύκλιο για τον τρόπο δήλωσης των ακινήτων στο φετινό Ε9 εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Με την εγκύκλιο δίδονται σημαντικές διευκρινίσεις αναφορικά με τον τρόπο δήλωσης ακινήτων σε ειδικές περιπτώσεις όπως είναι το είδος των αγροτεμαχίων (μονοετείς ή πολυετείς καλλιέργειες, αρδευόμενα ή μη κλπ).
Επίσης με την εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι οι σύζυγοι που δεν έχουν δικούς κωδικούς για πρόσβαση στο taxisnet θα μπορούν να το υποβάλλουν με τους κωδικούς του συζύγου τους καθώς και ότι σε περίπτωση προσθήκης, τροποποίησης ή αφαίρεσης ακινήτου θα πρέπει να δηλώνεται και ο αριθμός της σχετικής συμβολαιογραφικής πράξης. 

Πώς και τι δηλώνεται 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Συνέντευξη στο Hot Doc Radio και τον Κώστα Βαξεβάνη, του Αλέξη Αθανασόπουλου, μέλος της μόνιμης επιτροπής ενέργειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
«Αν για τον κ. Στουρνάρα αποτελεί έκπληξη η αποκάλυψη για λαθρεμπόριο πετρελαίου, για εμάς δεν αποτελεί, ούτε το χθεσινό, ούτε το όποιο μελλοντικό συμβάν», ανέφερε στο Hot Doc Radio και τον Κώστα Βαξεβάνη, ο Αλέξης Αθανασόπουλος, μέλος της μόνιμης επιτροπής ενέργειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

«Τα τελευταία 20 χρόνια, στόχος κάθε κυβέρνησης είναι το κυνήγι του λαθρεμπορίου πετρελαίου, αυτός όμως προϋποθέτει πολιτική βούληση και εφαρμογή των υπουργικών αποφάσεων», ανέφερε, ενώ μνημόνευσε  πρόσφατη υπουργική απόφαση η οποία επιβάλλει, τα βυτία μεταφοράς υγρών καυσίμων να φέρουν το εμπορικό σήμα της εταιρίας, πράγμα το οποίο όμως δεν συμβαίνει, παρότι αυτό θα αποτελούσε και διαφήμιση για την εταιρία.

Έκανε επίσης λόγο για υπουργική απόφαση η οποία προβλέπει την εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά ναυπηγήματα, προκειμένου να γνωρίζεται σε ποιο σημείο βρίσκεται το φορτηγό ανά πάσα στιγμή, πράγμα το οποίο επίσης δεν έχει γίνει πράξη.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι τόσο οι εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων, όσο κι εκείνες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών ως τελωνειακοί χώροι θα έπρεπε να ελέγχονται με ηλεκτρονικό τρόπο, ώστε να φαίνεται πώς και ποιες ποσότητες καυσίμων διακινούνται.

«Η πάταξη της λαθρεμπορίας είναι άμεση αναγκαιότητα, διότι τα ισοδύναμα που καλείται να πληρώσει ο έλληνας πολίτης, προκύπτουν και από αυτή την πολιτική αμέλεια», υπογράμμισε ο κ. Αθανασόπουλος ενώ καταλήγοντας μίλησε για την διευκόλυνση της εξαγωγής του ναυτιλιακού πετρελαίου στη στεριά, γεγονός που επιτρέπει στους επιτήδειους να κάνουν λαθρεμπόριο.  

«Δεν νοείται το πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο ναυτιλίας να έχουν τις ίδιες προδιαγραφές περιεκτικότητας θείου, 100 φορές πάνω από την περιεκτικότητα που έχει το πετρέλαιο κίνησης. Είναι σαν να διευκολύνεται η εξαγωγή του ναυτιλιακού πετρελαίου στη στεριά», ανέφερε χαρακτηριστικά υπονοώντας ότι οι προδιαγραφές του λαθρεμπορίου είναι ουσιαστικά θεσμοθετημένες. 

Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από το Κόκκινο 105,5

ΠΗΓΗ:koutipandoras.gr

Βρέθηκαν αφύλακτα βυτία με ναυτιλιακό πετρέλαιο στον Ασπρόπυργο

Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά εφτά βυτία εντόπισε η κάμερα του STAR σε ένα ανοιχτό και αφύλαχτο οικόπεδο στην περιοχή του Ασπροπύργου. Ποιος να περίμενε όμως ότι στο εσωτερικό του θα κρύβονταν χιλιάδες λίτρα μαύρου χρυσού.

Στο σημείο έφτασε και ο ιδιοκτήτης των βυτίων, καθώς η εταιρία πετρελαιοειδών που διατηρεί βρίσκεται ακριβώς δίπλα.

Μάλιστα μπροστά στα μάτια του ρεπόρτερ του STAR, Β. Γκούμα, ο ιδιοκτήτης διαπίστωσε έκπληκτος ότι μέσα στα βυτία υπήρχε πετρέλαιο και κάλεσε ο ίδιος την αστυνομία.

Αμέσως στο σημείο έφτασαν αστυνομικοί που μετά από έρευνα, πήραν δείγμα από το πετρέλαιο, ενώ ζήτησαν από τον ιδιοκτήτη των βυτίων και τον ρεπόρτερ του STAR να τους συνοδεύσουν στο αστυνομικό τμήμα για κατάθεση.

Μετά από τις ειδικές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν στα εργαστήρια της αστυνομίας, αποδείχθηκε ότι μέσα στο βυτίο υπήρχαν περίπου 6.000 λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα μετά θα τροφοδοτούνταν στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης.

ΠΗΓΗ:star.gr

ΕΑΜ - Αποσπάσματα απο το πόρισμα για το Ατύχημα στη ΛΑΡΚΟ


Όπως είχαμε δεσμευτεί απέναντι σας, κοινοποιούμε σήμερα, το πόρισμα - το υπογράφει και ο πρόεδρος του σωματείου - που έβγαλε η πλειοψηφία της επιτροπής για το θάνατο του συναδέλφου, ρίχνοντας του τις ευθύνες του «ατυχήματος».
Πρέπει να τονίσουμε πως δεν καταλογίζουμε προσωπική ευθύνη σε κανέναν. Είμαστε σίγουροι ότι το ίδιο θα έκανε οποιοσδήποτε εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλιστής, από την στιγμή που ασπάζονται όλοι τους τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης. 
Καταγγείλαμε και καταγγέλλουμε την καπηλεία που γίνεται από αυτή την ενέργεια. 

Γιατί, βάζοντας την υπογραφή ο πρόεδρος του θεσμού του σωματείου, αυτόματα αφήνουν να εννοηθεί πως η πλειοψηφία των εργατών συμφωνεί , ενώ φυσικά η πραγματικότητα είναι διαφορετική .
Παρακάτω και στο πίσω μέρος της σελίδας υπάρχουν αποσπάσματα από το πόρισμα.
Ολόκληρο είναι αναρτημένο στην πύλη του εργοστασίου. Επίσης το έχουμε στείλει σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης (ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ, LOKRIS NEWS, WWW 902 gr και αναμένουμε την ανάρτηση του.
Συνάδελφοι, εμείς μιλάμε με ντοκουμέντα. Και στο επόμενο διάστημα, θα σας κοινοποιήσουμε τις γραπτές θέσεις της πλειοψηφίας για την ιδιωτικοποίηση και τις περικοπές
στη ΛΑΡΚΟ.
Έχοντας εμπιστοσύνη στην κρίση των εργατών σας καλούμε να βγάλετε μόνοι σας τα συμπεράσματα.
Έτσι, για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους  διαβάστε όλο το ΠΟΡΙΣΜΑ:

ΠΗΓΗ:larkikanea.blogspot.gr/

Ερχεται σημαντική μείωση σε λογαριασμούς φυσικού αερίου και ρεύματος.

Ερχεται σημαντική μείωση σε λογαριασμούς φυσικού αερίου και ρεύματος.
Διπλό αναμένεται να είναι το όφελος για τους καταναλωτές από την μείωση της τιμής του φυσικού αερίου αναδρομικά, καθώς η ΔΕΠΑ θα επιστρέψει μέρος των κερδών της στους πελάτες λιανικής αλλά και στις επιχειρήσεις πελάτες της.
Δηλαδή και στην ΔΕΗ, η οποία παράγει ρεύμα καταναλώνοντας φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει πως οι λογαριασμοί φυσικού αέριου της ΔΕΠΑ του επομένου ή του μεθεπόμενου μήνα θα περιλαμβάνουν κατά πάσα πιθανότητα επιστροφή - συμψηφισμό που θα είναι αθροιστική από τότε που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τους Ρώσους, δηλαδή από τα μέσα του καλοκαιριού. Αυτή η εξέλιξη, εκτός από τη μείωση των τιμολογίων της ΔΕΠΑ, είναι πολύ πιθανό να πιέσει προς τα κάτω και τα τιμολόγια της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού, ανάλογη με το ύψος της ελάφρυνσής της από τη ΔΕΠΑ, κάτι που αν συμβεί θα ελαφρύνει τους καταναλωτές της. Τα κέρδη της ΔΕΠΑ, χωρίς να υπολογίζονται τα μερίσματα που λαμβάνει από τις ΕΠΑ, αλλά και από τόκους, διαμορφώνονται γύρω στα 50 εκατομμύρια ευρώ.
Από που προκύπτουν όλα αυτά; Από τις σημερινές ανακοινώσεις του ΥΠΕΚΑ, το οποίο εκτιμά ότι το όφελος από την εφαρμογή των μέτρων αυτών τόσο για τη βαριά βιομηχανία όσο και για τους εργοβόρους πελάτες μέσης τάσης θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνουν:
- Το μέτρο της διακοψιμότητας για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες.
- Την εξίσωση του ΕΤΜΕΑΡ της μέσης τάσης με την υψηλή για τις ενεργοβόρες επιχειρήσεις.
- Την επιστροφή μέρους των κερδών της ΔΕΠΑ στους πελάτες της εταιρείας.
- Την μετακύληση στους πελάτες της ΔΕΠΑ (οικιακούς και βιομηχανικούς) της έκπτωσης που θα προκύψει από την συμφωνία Gazprom.
- Την διατήρηση σε καθεστώς επιλεξιμότητας για 2 χρόνια των βιομηχανιών που σήμερα είναι επιλέγοντες πελάτες της ΔΕΠΑ ανεξαρτήτως κατανάλωσης λόγω κρίσης.
Επίσης τη Δευτέρα θα τεθεί σε διαβούλευση η υπουργική απόφαση για το πρόγραμμα αντιστάθμισης του κόστους από το σύστημα εμπορίας ρύπων. Το κόστος του μέτρου υπολογίζεται σε 15-20 εκατ. ευρώ
 Σε κάθε περίπτωση, στη φάση αυτή, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έχει επιτευχθεί η καταρχήν συμφωνία ΔΕΠΑ - Gazprom για τιμή στα επίπεδα μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, αυξημένη ευελιξία στην απορρόφηση των ποσοτήτων για να αντιμετωπιστεί η μειωμένη ζήτηση της ελληνικής αγοράς και επέκταση της σύμβασης σύμφωνα με την διακρατική συμφωνία αλλά με διασφάλιση ανταγωνιστικής τιμής στις μελλοντικές συνθήκες της ενεργειακής αγοράς. Η συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια και με βάση συντηρητικούς υπολογισμούς η Ελλάδα εξοικονομεί σε αυτή την περίοδο τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια δολάρια ή 200 εκατομμύρια ετησίως.
Ευχόμαστε όλα αυτά να λάβουν σάρκα και οστά και να φτάσουν στους καταναλωτές

ΠΗΓΗ:fpress.gr

Αθ. Σκορδάς: Σύστημα ελέγχου και στην μεταφορά ναυτιλιακού πετρελαίου

Αθ. Σκορδάς: Σύστημα ελέγχου και στην μεταφορά ναυτιλιακού πετρελαίου
Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί στην πάταξη του λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων από τη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διακίνησης και εμπορίας, εκτίμησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Αθ. Σκορδάς, ωστόσο, αναγνώρισε ότι δεν έχει καλυφθεί ακόμη όλο το φάσμα της εμπορίας.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ FM, ο υφυπουργός σημείωσε ότι «το προχθεσινό πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα συστήματα εισροών-εκροών δεν έχουν καλύψει ακόμη όλο το φάσμα της εμπορίας στη διακίνηση καυσίμων. Δηλαδή, αν δεν είχαν τοποθετηθεί τα GPS στα βυτιοφόρα, ούτε το προχθεσινό θα μπορούσε να γίνει. Στο μεταξύ, κάτι αντίστοιχο με τα συστήματα εισροών-εκροών στα πρατήρια, θα εγκατασταθεί και στα σλέπια που μεταφέρουν το ναυτιλιακό καύσιμο». Σημειώνεται ότι, τα σλέπια είναι τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια.

Ο ίδιος υπεραμύνθηκε της εξίσωσης του φόρου καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά «αποτρέπει τη δημιουργία οικονομικού κινήτρου, να πωλείται δηλαδή πετρέλαιο θέρμανσης για κίνησης», ωστόσο, όπως παραδέχτηκε «δεν εμποδίζει την πώληση κλεμμένου πετρελαίου να διατεθεί στο εμπόριο». Αυτό θα γίνει, εκτίμησε ο κ. Σκορδάς, «με την ολοκλήρωση της εφαρμογής των συστημάτων ελέγχου και στα βυτία και στις δεξαμενές και παντού».

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα εγκατάστασης των συστημάτων, ανέφερε ότι αυτά τηρούνται και η εγκατάσταση έχει ήδη «ολοκληρωθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και μέσα στις ημέρες στις πέντε περιφέρειες που είχαν υποχρέωση μέχρι 31 Μαρτίου 2014».

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΑΠΕΡΓΙΑ



Αύριο όλοι στις πύλες για την περιφρούρηση της αξιοπρέπειάς μας και για το μέλλον της οικογένειας μας.

Συνέντευξη του Παπαγιαννόπουλου Κώστα εκπροσώπου των εργαζόμενων στα ΕΛΠΕ


Συνέντευξη του Παπαγιαννόπουλου Κώστα εκπροσώπου των εργαζόμενων στα ΕΛΠΕ 

Προκαλούν με δήλωση – ΣΟΚ οι Βρυξέλλες

Προκαλούν με δήλωση – ΣΟΚ οι Βρυξέλλες
«Θα σας δανείζουμε λεφτά για να μοιράζετε εσείς χρήματα από το δήθεν πρωτογενές πλεόνασμα;», δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Με μία δήλωση-σοκ σε εκπροσώπους των ξένων μέσων στις Βρυξέλλες, ανώτατος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φροντίζει και πάλι να προκαλεί δίνοντας όμως και το στίγμα των όσων θα επακολουθήσουν για την Ελλάδα...
Ο δρόμος είναι ανηφορικός και οπως λένε οι καλά γνωρίζοντες "ό,τι δοθεί στην Ελλάδα, δεν θα δοθεί... αβρόχοις ποσί". Στην Ευρώπη καλλιεργείται το έδαφος για νέο πακέτο στήριξης προς την χώρα μας, ήτοι σημαίνει ότι το χρηματοδοτικό κενό ύψους περίπου 15δις ευρώ που θα προκύψει για την διετία 2015-2016 δεν θα καλυφθεί χωρίς ανταλλάγματα.
Η κυβέρνηση επιλέγει να μην το ονομάζει νέο Μνημόνιο, όμως αυτό έχει πολύ μικρή σημασία. Γιατί στην πραγματικότητα η χρηματοδοτική τρύπα που θα προκύψει στο ελληνικό πρόγραμμα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επίκληση του πρωτογενούς πλεονάσματος από μέρους της Ελλάδας. Η δήλωση του ανώτατου Ευρωπαίου αξιωματούχου είναι δηλωτική του κλίματος που θα κυριαρχήσει μετά τις Ευρωεκλογές, όταν θα αρχίσει το σκληρό παζάρι για τις τύχες της χώρας μας.
Το κλίμα αυτό έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνεται ως εξής: οι Ευρωπαίοι δεν ενδιαφέρονται για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013. Θα το απαξιώσουν όταν έρθει η ώρα, με το επιχείρημα ότι "μας ενδιαφέρει να δούμε πιο κομμάτι από αυτό το πλεόνασμα είναι συγκυριακό και πιο μόνιμο". Αυτή θα είναι και η πρώτη ψυχρολουσία που θα έρθει τον Απρίλιο για την ελληνική κυβέρνηση.
Σε δεύτερο στάδιο θα επιχειρηθεί να γίνει πράξη η απαγόρευση προς την κυβέρνηση να μοιράσει το πρωτογενές πλεόνασμα. Το επιχείρημα για να το πετύχουν αυτό; Η δήλωση του αξιωματούχου το αποκαλύπτει.
Ήδη οι Βρυξέλλες αρχίζουν να πλάθουν την "γραμμή" πάνω στην οποία θα κινηθούν: ότι όσο η Ελλάδα χρειάζεται χρηματοδοτική στήριξη με δανεικά από τους Ευρωπαίους, δεν είναι δυνατόν να αφήνεται ελεύθερη να μοιράζει δεξιά κι αριστερά τα λεφτά του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Το συμπέρασμα; Δεν είναι τόσο απλοϊκά και απλά τα πράγματα όσο περιγράφονται...
Και ειδικά όταν στο ευρωπαϊκό πεδίο, επικρατεί πάντα ο νόμος της ζούγκλας, δηλαδή το δίκιο του ισχυρού.

ΠΗΓΗ:newsbomb.gr

Reuters: Κοντά σε συμφωνία ελληνική κυβέρνηση και Gazprom για το φ/α


Κοντά σε συμφωνία βρίσκονται κυβέρνηση και Gazprom γθα την μείωση της τιμής του φυσικού αερίου αναφέρει το πρακτορείο Reuters.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής  Ασημάκης Παπαγεωργίου εμφανίστηκε σήμερα αισιόδοξος αναφέροντας ότι η ΔΕΠΑ θα λάβει από την Gazprom αναδρομική μείωση τιμών για το φυσικό αέριο η οποία θα ισχύσει από τον Ιούνιο του 2013.

Η ΔΕΠΑ φέρεται να έχει ζητήσει η μείωση της τιμής να είναι τουλάχιστον κατά 15%, είπε ο κ. Παπαγεωργίου απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ενώ ανέφερε πως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει κατάληξη και μάλλον αποφεύγεται η προσφυγή στη διαιτησία.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η τιμή θα συνεχίσει να υπολογίζεται με βάση τη διαμόρφωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και θα κινείται στα επίπεδα του μέσου όρου της ηπειρωτικής Ευρώπης (393 ευρώ τα 1.000 κυβικά μέτρα).

Νωρίτερα το Reuters ανέφερε πως η Ελλάδα και η Gazprom θα ανακοινώσουν σύντομα μια νέα συμφωνία προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων και μειώσεων των τιμών με αναδρομική ισχύ από τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με πηγές του Reuters.

«Θεωρούμε ότι αυτό μέσα στις επόμενες μέρες θα είναι μία τελειωμένη υπόθεση. Οι χαμηλότερες τιμές θα ισχύσουν αναδρομικά από τον Ιούνιο του 2013», δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος στο πρακτορείο.

Σύμφωνα με άλλη πηγή του Reuters κοντά στις συνομιλίες, υπήρξε συμφωνία σε εταιρικό επίπεδο μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Gazprom τον περασμένο μήνα και πήρε το πράσινο φως σε κυβερνητικό επίπεδο μετά από μια συνάντηση μεταξύ του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν και του Έλληνα Πρωθυπουργού Αντώνης Σαμαράς.

Η ελληνική πλευρά πιέζει για οριακές βελτιώσεις, στην τιμή ή τις ποσότητες, και δεν σκέφτεται πλέον το ενδεχόμενο να προσφύγει σε διεθνή διαιτησία.

«Η αρχική συμφωνία επεκτείνεται και σε κυβερνητικό επίπεδο τώρα, οπότε δεν υπάρχει θέμα διαιτησίας πια», είπε η πηγή.

Σύμφωνα με πληροφορίες  η τιμή που είχε αρχικά συμφωνηθεί, θα είναι κάτω από 400 δολάρια ανά 1.000 κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, κάτω από τα 470 δολάρια που πληρώνει σήμερα η ΔΕΠΑ .

Η τρέχουσα συμφωνία, η οποία λήγει το 2016, θα επεκταθεί έως το 2026, με την Gazprom να προμηθεύει τη ΔΕΠΑ μεταξύ 2,5 έως 3 δισ, κυβικά μέτρα ετησίως.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Πόσα «τσεπώνουν» οι λαθρέμποροι του ναυτιλιακού


Ένα τεράστιο οικονομικό κίνητρο προσφέρει η λαθραία διακίνηση του αφορολόγητου ναυτιλιακού καυσίμου ως κίνησης ή θέρμανσης καθώς ο λαθρέμπορος καρπώνεται τουλάχιστον 330 ευρώ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και επιπλέον 76 ευρώ από τον ΦΠΑ για κάθε 1.000 λίτρα πετρελαίου που πουλάει.

Έστω για παράδειγμα ότι κάποιος καταφέρνει να πουλήσει στη λιανική 10.000 λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου ως κίνησης. Με την τρέχουσα τιμή του 1,3 ευρώ το λίτρο, μπορεί θεωρητικά να κερδίσει από 8.000 μέχρι και 10.000 ευρώ
Η πλέον διαδομένη πρακτική είναι ο εικονικός εφοδιασμός. Διότι το «σλέπι» που μισθώνει η εταιρεία εμπορίας φορτώνει νόμιμα την ποσότητα από το διυλιστήριο, με τη διαφορά ότι αυτή δεν παραδίδεται ποτέ ή τουλάχιστον δεν παραδίδεται ποτέ ολόκληρη.
Εννοείται ότι υπάρχει κάποιος για να υπογράψει ψευδή παραστατικά ότι παρέλαβε τα καύσιμα ενώ στην πραγματικότητα παρέλαβε μικρότερη ή μηδενική ποσότητα. Οι υπόλοιπες ποσότητες μεταπωλούνται είτε στην κατανάλωση ως πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, είτε σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, της ακτοπλοΐας, σε αλιευτικά, τουριστικά και επαγγελματικά.
Πώς όμως γίνεται η επεξεργασία του λαθραίου πετρελαίου;
Το κλειδί στην όλη υπόθεση βρίσκεται στον αποχρωματισμό και στην αφαίρεση του θειαφιού από το λαθραίο πετρέλαιο. Και αυτό διότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι μαύρο και, επιπλέον, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θειάφι.
Η παραπάνω διαδικασία πραγματοποιείται σε ειδικά εργαστήρια από τα οποία, στη συνέχεια, μέσω βυτιοφόρων ή υπόγειων αγωγών οδηγείται σε αδήλωτες δεξαμενές (σύμφωνα με πληροφορίες αυτές οι δεξαμενές ξεπερνούν τις 200 στην Αττική) ή σε βενζινάδικα – μέλη του κυκλώματος τα οποία το πωλούν ως πετρέλαιο κίνησης ή θέρμανσης.
Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το «κόλπο» των εικονικών εξαγωγών. Τι σημαίνει αυτό;
Καύσιμα που προορίζονται για εξαγωγές προς κατανάλωση σε χώρες της βαλκανικής και τα οποία επίσης δεν επιβαρύνονται σε ΕΦΚ και ΦΠΑ διατίθενται τελικά στην ελληνική αγορά και τα κυκλώματα καρπώνονται τους φόρους.
Τα φορτία αυτά σφραγίζονται με πλαστές σφραγίδες, μπορεί να μην φτάνουν καν στα σύνορα ή το βυτιοφόρο που τα μεταφέρει να περνά τα σύνορα και να επιστρέφει αμέσως πίσω με τη συνδρομή τελωνειακών.

Πολλές φορές η εξαγωγή είναι μόνο εικονική, δηλαδή σφραγίζονται τα έγγραφα χωρίς να γίνεται μεταφορά.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΕΛΠΕ: Σε «Hold» από «Sell» αναβαθμίζει η Societe Generale


Σε αναβάθμιση της σύστασης για τα Ελληνικά Πετρέλαια σε "hold" από "sell" προχώρησε η Societe Generale.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Τα τρία «παράθυρα» για... κόλπα στο λαθρεμπόριο καυσίμων

Τα τρία «παράθυρα» για... κόλπα στο λαθρεμπόριο καυσίμων
Με τις πόρτες ορθάνοιχτες για το λαθρεμπόριο παραμένει η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, καθώς παρά τη νομοθέτηση μέτρων για την καταπολέμησή του αυτά παραμένουν ανενεργά. 

Αυτό τονίζουν στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς καυσίμων, στον απόηχο της έρευνας που διεξάγεται σε βάρος της ΕΤΕΚΑ, πρατηριούχων και δημόσιων λειτουργών.

Επισημαίνουν επιπλέον ότι η χρόνια ολιγωρία στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου συνεχίζει να στερεί πόρους από το Δημόσιο, να επιβαρύνει τους φορολογούμενους, να διατηρεί στρεβλώσεις στην αγορά και να λειτουργεί σε βάρος του νόμιμου τμήματός της, που το συρρικνώνει συνεχώς.   

Συγκεκριμένα, ενώ έχει νομοθετηθεί μια σειρά μέτρων για τον έλεγχο διακίνησης των καυσίμων με βυτιοφόρα και πλωτά μέσα, αυτά για διάφορους λόγους  δεν εφαρμόζονται. 

Αποτέλεσμα είναι να διατηρούνται γκρίζες ή μαύρες ζώνες τις οποίες εκμεταλλεύονται οι λαθρέμποροι, με τη συνδρομή... διευκολύνσεων που τους προσφέρουν επίορκοι κρατικοί λειτουργοί. Από την απαρίθμηση, στη συνέχεια, των μέτρων που έχουν αποφασιστεί, αλλά δεν εφαρμόζονται, γίνεται σαφές ότι αυτά αν ίσχυαν και στην πράξη θα ήταν από πολύ δύσκολη έως αδύνατη η δραστηριότητα του κυκλώματος, που στηρίζεται στη διακίνηση παράνομων ή λαθραίων ποσοτήτων ναυτιλιακού πετρελαίου, που το διέθεταν ως πετρέλαιο θέρμανσης, αποκομίζοντας κέρδη άνω των 600 ευρώ τα 1.000 λίτρα.

Από τα μέτρα που δεν εφαρμόζονται, αν και έχουν νομοθετηθεί, τα πλέον σημαντικά είναι τα εξής:

*Εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα. Μέσω των συστημάτων αυτών, το κέντρο ελέγχου που θα συσταθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ.Οικ. θα παρακολουθεί την πορεία κάθε βυτιοφόρου, ώστε να μπορεί να τη συγκρίνει με τα στοιχεία των παραστατικών που εκδίδονται.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την εγκατάστασή τους έχει εκδοθεί. Ωστόσο υπάρχει εμπλοκή με τον καθορισμό των προδιαγραφών. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχει εκδώσει απόφαση για το πρωτόκολλο επικοινωνίας των GPS με τον κέντρο ελέγχου, βάσει των οποίων θα  προσδιοριστούν οι συνολικές προδιαγραφές του συστήματος. Έτσι το μέτρο συνεχίζει να παραμένει ανενεργό, ενώ είναι γνωστό ότι βασικοί συντελεστές στην παράνομη διακίνηση καυσίμων είναι τα μέσα μεταφοράς. Να σημειωθεί εδώ ότι αρκετές εταιρείες πετρελαιοειδών εδώ και μία δεκαετία έχουν εγκαταστήσει GPS στα ιδιόκτητα βυτιοφόρα, ώστε να μπορούν να ελέγχουν τουλάχιστον τη διακίνηση των καυσίμων που γίνεται με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα.

*Συστήματα εισροών - εκροών. Το μέτρο ισχύει μόνο για τα πρατήρια, εφαρμόζεται με καθυστέρηση, ενώ μόλις εχθές η ΓΓΠΣ εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέραν της 31ης Μαρτίου.

Ωστόσο από την εφαρμογή του μέτρου στην παρούσα φάση εξαιρούνται τα ιδιωτικά πρατήρια (πρατήρια εργοταξίων, επιχειρήσεων κ.λπ.), εγκαταστάσεις αποθήκευσης χημικών - εναλλακτικών καυσίμων (τολουόλη, μεθανόλη, βιοκαύσιμα) τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως σε νοθείες.

Ακόμη, εμπλοκή υπάρχει και για τις δεξαμενές των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης. Ενώ προβλέφθηκε και γι' αυτές τις εγκαταστάσεις να ισχύσουν οι προδιαγραφές των πρατηρίων, αποδείχτηκε ότι στην πράξη δεν μπορεί να  γίνει κάτι τέτοιο λόγω μικρότερης χωρητικότητας των δεξαμενών των μεταπωλητών. Έτσι και στην περίπτωση αυτή, η απόφαση για εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών παραμένει ανενεργή, ενώ είναι γνωστό ότι το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο έχει τις ίδιες προδιαγραφές με το θέρμανσης, άρα μπορεί εύκολα να αναμιχθεί προσφέροντας τεράστια κέρδη στους λαθρεμπόρους.

Πάντως, ακόμη και τα συστήματα αυτά οι λαθρέμποροι βρίσκουν τρόπους να τα παρακάμπτουν με τον απλό τρόπο της διατήρησης έξτρα δεξαμενών που δεν είναι συνδεδεμένες  με το σύστημα (όπως αποκαλύφθηκε στη χθεσινή έρευνα) και οι οποίες μόνο με επιτόπιο έλεγχο μπορούν να διαπιστωθούν.

*Συστήματα εισροών - εκροών στα πλωτά μέσα. Η εγκατάστασή τους στα πλωτά μέσα εφοδιασμού πλοίων με  ναυτιλιακό πετρέλαιο έχει κολλήσει πολλαπλώς. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν διαχωρίζει  τα πλωτά σε μικρά, μεγάλα κ.λπ., ενώ τίθεται και θέμα για το κατά πόσον είναι υποχρεωμένα να τα εγκαθιστούν πλωτά με μη ελληνική σημαία. Έτσι, και ενώ είναι γνωστό ότι μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο γίνεται με τα μικρά πετρελαιοφόρα, τα γνωστά σλέπια, η διακίνησή τους παραμένει ανεξέλεγκτη επειδή η ΚΥΑ είναι ασαφής.  

Τέλος, αναφορικά με την εμπλοκή υπαλλήλων του ΥΠΕΚΑ στην υπόθεση λαθρεμπορίου που αποκαλύφθηκε εχθές, πηγές της πολιτικής ηγεσίας επιβεβαίωναν ότι την Τρίτη έγινε δικαστική και αστυνομική έρευνα στην αρμόδια υπηρεσία. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ δηλώνει ότι συντρέχει τις δικαστικές και αστυνομικές αρχές, ενώ για τους εμπλεκόμενους δημόσιους λειτουργούς,δόθηκε εντολή να εφαρμοστούν τα ισχύοντα στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα για παρόμοιες περιπτώσεις.

ΠΗΓΗ:euro2day.gr