Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014
Συνεχίζεται η πτώση στο πετρέλαιο - Έπεσε στα 52,93 δολ.
Λίγο πριν την εκπνοή του έτους και η πτώση στην πετρελαϊκή αγορά συνεχίζεται.
Ειδικότερα, στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκη, τα futures του αργού τύπου light sweet παραδόσεως Φεβρουαρίου υποχωρούν 1,15 δολ. ή 2,2% στα 52,93 δολ. το βαρέλι. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στο ICE του Λονδίνου, το αργό τύπου brent σημειώνει πτώση 1,85 δολ. ή 3,2% στα 56,05 δολ. το βαρέλι.
Στο αρνητικό κλίμα συμβάλουν και τα στοιχεία για τον κινεζικό μεταποιητικό PMI της HSBC, ο οποίος μειώθηκε το Δεκέμβριο στις 49,6 μονάδες από τις 50 το Νοέμβριο. Σημειώνεται ότι τα μεγέθη κάτω από τις 50 μονάδες δείχνουν συρρίκνωση της δραστηριότητας σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ πάνω από τις 50 ανάπτυξη.
Η Κίνα αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου παγκοσμίως και ο μεταποιητικός της κλάδου αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος της κινεζικής κατανάλωσης καυσίμων.
Αργά το βράδυ της Τρίτης, το American Petroleum Institute ανακοίνωσε ότι τα εβδομαδιαία συνολικά αποθέματα αργού στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 760.000 βαρέλια και τα αποθέματα στο κέντρο διανομής Κούσινγκ στην Οκλαχόμα αυξήθηκαν κατά 1,8 εκατ. βαρέλια.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Έναρξη Συλλογικών Διαπραγματεύσεων για τη ΕΓΣΣΕ ζητά με πρόσκληση η ΓΣΕΕ
Πρόσκληση στους εργοδοτικούς φορείς απέστειλε σήμερα η ΓΣΕΕ για την άμεση έναρξη συλλογικών διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η ΓΣΕΕ με την πρόσκληση θέτει εκ νέου μεταξύ άλλων:
Την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751,39 € και του κατώτατου ημερομίσθιου στα 33,57€ για όλους τους εργαζόμενους χωρίς εξαιρέσεις, με προσαύξηση τριετιών
Την καθολικότητα ισχύος του συνόλου των όρων, οικονομικών και θεσμικών, της ΕΓΣΣΕ
Την άμεση ισχύ από 1/1/2015 της επεκτασιμότητας των ΣΣΕ ως είχε
Την επαναφορά του εύρους της μετενέργειας όλων των όρων των ΣΣΕ
Την ενσωμάτωση της πρόσφατης Συμφωνίας της Γενεύης για καμία αλλαγή στο υφιστάμενο πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις ,την ανταπεργία και το συνδικαλιστικό νόμο.
Η ΓΣΕΕ τονίζει ότι οι κοινωνικοί εταίροι είχαν προβλέψει τις δραματικές συνέπειες για την κοινωνία και την οικονομία από τη μείωση των κατώτατων μισθών και του επιπέδου προστασίας των συλλογικών συμβάσεων. Το γεγονός αυτό είχε επισημανθεί στον τότε Πρωθυπουργό το Φεβρουάριο του 2012 με κοινή επιστολή τους, το περιεχόμενο της οποίας η Συνομοσπονδία θέτει ως αφετηρία των διαπραγματεύσεων.
Σας επισυνάπτουμε τη σχετική πρόσκληση.
ΠΗΓΗ:gsee.gr
Καναδική περιφερειακή κυβέρνηση: γεμίστε τις κάλτσες των αγιοβασιλιάτικων δώρων με καναδικό κάρβουνο!
Η Γερμανική κυβέρνηση έχει αποκαλέσει το κάρβουνο "schwarze gold - μαύρο χρυσό". Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας έχει αποκαλέσει το κάρβουνο "black diamond - μαύρο διαμάντι". Ο Αυστραλός πρωθυπουργός το είπε πρόσφατα: "το κάρβουνο είναι καλό για την ανθρωπότητα". Ο Επίτροπος Ενέργειας το φώναξε: "αναντικατάστατος ο λιγνίτης στο ενεργειακό μείγμα της Γερμανίας". Στην Ελλάδα παλαιότερα, πριν μας "εκσυγχρονίσει" το Σημιταριό και μας επιβάλλει ηλεκτροδότηση με φυσικό αέριο, αποκαλούσαμε το λιγνίτη μας "μαύρο χρυσό". Και τώρα ήρθε η σειρά της τοπικής κυβέρνησης της Καναδικής Βρετανικής Κολομβίας, σε ένα ασυνήθιστο δελτίο τύπου για τις γιορτές, να καλέσει τους πολίτες να γεμίσουν με καναδικό κάρβουνο τις κάλτσες δώρων, που παραδοσιακά κρεμούν στο τζάκι περιμένοντας τον Άγιο Βασίλη.
Το Υπουργείο Ενέργειας και Μεταλλείων είναι ξεκάθαρο στις απόψεις του:
"Δεν έχει σημασία αν ανάβετε το menorah (εβραϊκό κηροπήγιο), αν στολίζετε το δέντρο ή αν είστε αντίθετοι με την εμπορευματοποίηση των Χριστουγέννων, οι δραστηριότητές σας κατά τις διακοπές σχετίζονται σίγουρα με ένα κομμάτι κάρβουνου που παράγεται στη Βρετανική Κολομβία.
Όλα τα αεροπλάνα, τα τρένα και τα αυτοκίνητα, που μεταφέρουν τα Χριστουγεννιάτικα δώρα κι όλα τα καταστήματα όπου πωλούνται τα δώρα, όλα χρειάζονται χάλυβα. Κι αυτός ο χάλυβας παράγεται με χρήση κάρβουνου μεταλλουργικής ποιότητας.
Πάνω από 90% του κάρβουνου που παράγεται στη Βρετανική Κολομβία είναι κατάλληλο για τη μεταλλουργία και το 2013 οι εξαγωγές κάρβουνου μεταλλουργικής ποιότητας υπερέβησαν τα 28 εκατομμύρια τόνους.
Υπάρχουν τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα στη Βρετανική Κολομβία και για να παραχθεί ένα αυτοκίνητο χρειάζονται περίπου 630 κιλά κάρβουνου μεταλλουργικής ποιότητας.
Στον Καναδικό χειμώνα πιθανότατα θα φορέσετε τα παγοπέδιλα για ένα παιχνίδι χόκεϋ στον πάγο: οι ατσάλινες λεπίδες των παγοπέδιλων ξεκινούν ως κάρβουνο μεταλλουργικής ποιότητας.
Η παραγωγή κάρβουνου είναι ένα στήριγμα της οικονομίας της επαρχίας, δημιουργώντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα και στηρίζοντας χιλιάδες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Η παραγωγή κάρβουνου αντιπροσωπεύει σήμερα πάνω από το μισό των συνολικών εσόδων της εξορυκτικής βιομηχανίας στη Βρετανική Κολομβία."
Κι ακόμα πιο ξεκάθαρος είναι ο Υπουργός:
"Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν σκέφτονται το κάρβουνο όταν πηγαίνουν να ψωνίσουν για δώρα, αλλά το γεγονός είναι πως χωρίς το κάρβουνο που εξορύσσεται εδώ στη Βρετανική Κολομβία, δεν θα είχαμε πρόσβαση σε πράγματα όπως τα smartphones, τα αυτοκίνητα ή ακόμη και τα εμπορικά κέντρα.
Οι κάτοικοι της Βρετανικής Κολομβίας μπορούν να αισθάνονται υπερηφάνεια γνωρίζοντας ότι ανεξάρτητα του ποιο είναι το προϊόν ή το πού κατασκευάστηκε, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα υπήρχε χωρίς το κάρβουνο της Βρετανικής Κολομβίας".
Στις βιομηχανικές χώρες, όπως τη Γερμανία, την Αυστραλία, τον Καναδά, οι πολιτικοί αντιλαμβάνονται την τεράστια σημασία του κάρβουνου για την οικονομία. Στην Ελλάδα έχουμε δυστυχώς μπλέξει με ένα σάπιο πολιτικό σύστημα, που δεν καταλαβαίνει πως εγκαταλείποντας τον εγχώριο λιγνίτη βυθίζει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Εδώ στην Ελλάδα συνηθίσαμε να ζούμε μετά το 1950 με το φθηνό ηλεκτρικό ρεύμα από το λιγνίτη και να το θεωρούμε ως κάτι δεδομένο και αυτονόητο, λες και το ρεύμα το φέρνει ο πελαργός. Ε, λοιπόν τίποτα δεν είναι αυτονόητο, ο λιγνίτης, το δικό μας κάρβουνο, παράγεται στη Δυτική Μακεδονία και την Πελοπόννησο με μεγάλη προσπάθεια. Τα τελευταία δέκα χρόνια η κατάσταση έχει χειροτερέψει πολύ, επειδή κάποιοι νομίζουν πως η χώρα μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί με το φυσικό αέριο της Gazprom ή των Αζέρων κι έδωσαν αθρόες άδειες για "βαριές" μονάδες αερίου, με "υψηλά τεχνικά ελάχιστα", όπως μας έχει πει ο ΑΔΜΗΕ. Κι έπειτα ήρθαν και τα μνημόνια, και με το πρόσχημα της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις άδειασαν τα ορυχεία και οι ΑΗΣ από έμπειρους τεχνίτες και κάποιοι νομίζουν πως θα καλύψουν τα κενά με τις εργολαβικές αναθέσεις. Ε, αυτοί είναι ακριβώς οι πολιτικοί που δεν κατάφεραν ποτέ να δουλέψουν ούτε ένα περίπτερο χωρίς να διορίσουν άλλους 4-5 περιπτεράδες, που δεν ξέρουν καν τι είναι η τεχνογνωσία, πώς αποκτάται και πώς χάνεται, αλλά έχουν απαίτηση να κυβερνούν ολόκληρη χώρα.
Καιρός να τους δείξουμε την πόρτα της εξόδου για το χρονοντούλαπο της ιστορίας ...
ΥΓ.
Άλλωστε σας το έχουμε πει πως για να δει η χώρα άσπρη μέρα πρέπει να πέσει η κυβέρνηση των μνημονίων. Και, μόλις έπεσε, άσπρισε σήμερα απ' άκρη σ' άκρη! Μπορεί παρακαλώ τώρα κάποιος να πει στον πλανήτη να "υπερθερμανθεί" λιγάκι, γιατί ο ολικός παγετός μόνο ευχάριστος δεν είναι;
ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr
Μειώθηκε κατά 5% η κατανάλωση βενζίνης το Δεκέμβριο
Δεν πέρασε στην αγορά, και συνεπώς στο καταναλωτικό κοινό, η μείωση της τιμής των καυσίμων. Απτό παράδειγμα της κατάστασης αποτελεί το γεγονός ότι οι πωλήσεις της βενζίνης σε όγκο συνεχίζουν να υποχωρούν και το μήνα Δεκέμβριο με ρυθμούς της τάξης του 5%.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Ημερησία, η πτώση αυτή απογοητεύει περαιτέρω τους ανθρώπους της αγοράς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι «ενώ όλοι περίμεναν πως η πτώση των τιμών θα ευνοήσει την κατανάλωση, εντούτοις δεν βλέπουμε κάποια σημαντική αύξηση της κατανάλωσης, επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος εγχώριας εταιρείας πετρελαιοειδών.
Στον αντίποδα, με άνοδο 5% κινούνται οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης τόσο λόγω της στροφής των καταναλωτών στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν καύσιμο diesel όσο και της αύξησης του έργου των μεταφορικών εταιρειών κατά τους τελευταίους μήνες. Και αυτό γιατί η σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας κυρίως από το δεύτερο μισό του έτους δημιούργησε τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Καθοριστικός ήταν και ο ρόλος του τουρισμού, ο οποίος είχε θετική επίδραση σε πολλούς κλάδους από τα τρόφιμα και τα ποτά μέχρι τις μεταφορές και τη βιομηχανία.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, μετά την έντονα πτωτική πορεία που παρατηρήθηκε τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου από την περασμένη Δευτέρα άρχισε και πάλι να αυξάνονται οι παραγγελίες λόγω της κατακόρυφης πτώσης της θερμοκρασίας. Να σημειωθεί πως σύμφωνα με επίσημα στοιχεία στο 11μηνο του 2014 η κατανάλωση βενζίνης υποχώρησε κατά 7,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Αντίθετα, κατά το ίδιο διάστημα η κατανάλωση του πετρελαίου κίνησης (diesel) αυξήθηκε 5,8%, ενώ άνοδο 18,9% σημείωσε και το πετρέλαιο θέρμανσης.
Με θετικό πρόσιμο θα "κλείσει" το 2014
Με βάση τα παραπάνω παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στο σύνολο του 2014 η κατανάλωση πετρελαιοειδών θα κλείσει με θετικό πρόσημο, έστω και οριακά, ενώ παρακινδυνευμένες θεωρούνται οι όποιες προβλέψεις για την πορεία της αγοράς τη νέα χρονιά. Καταλυτικό ρόλο αναμένεται να παίξουν οι πολιτικές εξελίξεις, οι οποίες επηρεάζουν καθοριστικά την ψυχολογία των καταναλωτών. Άνθρωποι του χώρου αναφέρουν πως μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και επανέλθει η ομαλότητα, η ζήτηση θα συνεχίσει να δέχεται πιέσεις, τονίζοντας πως η αβεβαιότητα εμποδίζει την ανάκαμψη και γενικότερα υπονομεύει τις προοπτικές της οικονομίας.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)