Σάββατο, 10 Ιανουαρίου 2015

Πράσινοι παπαγάλοι και άλλα παραδείσια πουλιά θα φλυαρούν ολο και περισσότερο μέχρι το Δεκέμβριο.


Μια πρόσφατη δημοσίευση στο Nature σχολιάζει τη γεωγραφική κατανομή των ορυκτών καυσίμων που πρέπει να μείνουν ανεξόρυκτα προκειμένου να μην αυξηθεί η "μέση" θερμοκρασία του πλανήτη μέχρι το 2050 περισσότερο από 2οC σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή. Σύμφωνα με τη δημοσίευση, το ...
1/3 των αποθεμάτων πετρελαίου, το 1/2 των αποθεμάτων φυσικού αερίου και πάνω απ' τα 4/5 των αποθεμάτων κάρβουνου θα πρέπει να παραμείνουν ανεξόρυκτα για την περίοδο 2011-2050 (και ήδη είμαστε στο 2015).

Η δημοσίευση έτυχε ευρείας αναπαραγωγής και φυσικά κανείς απ' τον "πολιτικά ορθό" τύπο δεν επεσήμανε ότι η δημοσίευση θεωρεί δεδομένο πως η αύξηση των εκπομπών "αερίων του θερμοκηπίου" προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας κι όχι ότι η αύξηση της θερμοκρασίας προκαλεί την αύξηση των εκπομπών "αερίων του θερμοκηπίου", όπως καταρχήν και κυρίως είναι οι υδρατμοί κι όχι το CO2.


Αυτό είναι το βασικό προαπαιτούμενο της θεωρίας της "ανθρωπογενούς υπερθέρμανσης", μόνο που επειδή τα μοντέλα δεν επαληθεύτηκαν κι ο πλανήτης δεν ζεσταίνεται πια τα τελευταία 18 χρόνια και 3 μήνες, η θεωρία αναγκάστηκε ν' αλλάξει όνομα σε "ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή". Και βλέποντας πανομοιότυπα δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο, μου ήρθε αβίαστα στο μυαλό η αποικία των πράσινων παπαγάλων, που φλυαρεί με πολύ θόρυβο στους φοίνικες του πάρκου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, στην Πατησίων.

Η δημοσίευση χωρίζει τον πλανήτη σε 16 περιοχές κι εξετάζει σενάρια μειγμάτων ορυκτών καυσίμων που θα πρέπει να μείνουν ανεξόρυκτα. Στην ουσία πρόκειται για μια άσκηση στο Excel, που καταλήγει σε ενδιαφέρουσες απόψεις, καθώς η γεωγραφική κατανομή των αποθεμάτων θα αναγκάσει τους πολιτικούς σε όλο τον πλανήτη "να βάλουν το δάκτυλο επί των τύπο των ήλων" ενόψει της διάσκεψης του Παρισιού για το κλίμα το Δεκέμβριο 2015 (COP21).

Η ανόμοια γεωγραφική κατανομή των αποθεμάτων έδειξε, πάντα κατά τη δημοσίευση, πως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, π.χ. Καζακστάν, θα πρέπει ν' αφήσουν ανεξόρυκτα πάνω απ' το 90% των αποθεμάτων κάρβουνου που διαθέτουν. Η Κίνα και η Ινδία θα πρέπει ν' αφήσουν το 66% και η Αφρική πάνω από 85% του κάρβουνου ανεξόρυκτο. Οι χώρες της Μέσης Ανατολής θα πρέπει να ξεχάσουν το 40% του πετρελαίου, ενώ όλο το σχιστολιθικό φυσικό αέριο Αφρικής και Μέσης Ανατολής θα πρέπει επίσης να μείνει ανεξόρυκτο.

Αυτά είναι προφανώς ανεδαφικά και δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αποδεκτά, καθώς πρόσφατα ο Αυστραλός Πρωθυπουργός βροντοφώναξε πως "το κάρβουνο είναι καλό για την ανθρωπότητα", η Κίνα εξασφάλισε τη συμφωνία των ΗΠΑ προκειμένου να αυξήσει τη χρήση κάρβουνου στα 4,2 δισεκατομμύρια τόννους μέχρι το 2020 και εφεξής και η Ινδία θεωρεί το κάρβουνο "μαύρο διαμάντι" και επενδύει τόσο στο εγχώριο όσο και στο Αυστραλιανό κάρβουνο για να προωθήσει τον εξηλεκτρισμό των εκατοντάδων εκατομμυρίων Ινδών που είναι ακόμα με τις γκαζόλαμπες. Στις ΗΠΑ ο λιγνίτης θα είναι ακλόνητος τουλάχιστον μέχρι το 2035 και μια που ο Ομπάμα έχασε πρόσφατα τις εκλογές για Κογκρέσο και Γερουσία απ' τους Ρεπουμπλικάνους δεν είναι και πολύ σίγουρο πως θα επιμείνει και πολύ στη μείωση της χρήσης λιθάνθρακα, ιδίως τώρα που η μεγάλη πτώση της τιμής του πετρελαίου θα αυξήσει τη χρήση πετρελαϊκών προϊόντων. Κι επιπλέον όλες οι βιομηχανικές χώρες που πουλούν εξοπλισμό για εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με κάρβουνο, π.χ. η Ιαπωνία, ασφαλώς θέλουν να συνεχίσουν τις πωλήσεις στον αναπτυσσόμενο κόσμο. 

Και δεν είναι μόνο αυτοί, είναι και η Αφρική που επενδύει πλέον μαζικά στο κάρβουνο για να μπορέσει να βγει απ' την ανέχεια: στις αρχές Αυγούστου ο Ομπάμα μάζεψε 40 Αφρικανούς ηγέτες στην Ουάσινγκτον για να συζητήσει θέματα επενδύσεων και φυσικά η ενέργεια είχε την τιμητική της στις συζητήσεις. Τι δήλωσε αμέσως μετά ο Υπουργός Ενέργειας της Τανζανίας; "We in Africa, we should not be in the discussion of whether we should use coal or not. In my country of Tanzania, we are going to use our natural resources because we have reserves which go beyond 5 billion tons - Εμείς στην Αφρική δεν πρέπει να μπούμε σε συζητήσεις αν θα χρησιμοποιήσουμε κάρβουνο ή όχι. Στην πατρίδα μου την Τανζανία θα χρησιμοποιήσουμε τους φυσικούς μας πόρους, καθώς έχουμε αποθέματα πάνω από 5 δισεκατομμύρια τόνους". Με το σημερινό ρυθμό κατανάλωσης η ποσότητα αυτή επαρκεί για 50 χιλιάδες χρόνια κι ασφαλώς κι εκεί θα βρεθούν κάποιοι "καλοθελητές" που θα πουν πως "το κάρβουνο πρέπει να μείνει για τις μελλοντικές γενιές", αν πρόκειται να τους πουλήσουν ο,τιδήποτε άλλο.

600 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΥποΣαχάρια Αφρική δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα, θεωρούν ότι βιώνουν ένα ιδιότυπο ενεργειακό απαρτχάιντ και δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να καθίσουν ν' ακούν τα βιομηχανικά κράτη να τους λένε ιστορίες για "αέρια του θερμοκηπίου" και "κλιματική αλλαγή". Γκάνα, Ουγκάντα και Μοζαμβίκη έχουν μπει σε δρόμο ανάπτυξης των εγχώριων ενεργειακών τους πόρων, κυρίως πετρέλαιο και φυσικό αέριο και θα το κάνουν ανεξάρτητα απ' τις επιθυμίες των Γερμανών να τους πουλήσουν αιολικά και Φ/Β. Και φυσικά η Νιγηρία κάθεται πάνω στα πετρέλαια και η Νότια Αφρική πάνω στο κάρβουνό της. 

Το κάρβουνο δίνει σήμερα το 41% της παγκόσμιας ηλεκτροπαραγωγής. Αυτό το 41%, ό,τι κι αν συμβεί, δεν μπορεί να εξαφανιστεί απ' τη μια μέρα στην άλλη, πρέπει να αντικατασταθεί από κάτι άλλο, εξίσου φθηνό κι αξιόπιστο. Αυτή την απλή αλήθεια την κατάλαβε η Google κι έψαξε να βρει το υποκατάστατο στις ΑΠΕ, δεν το βρήκε και κατέληξε να πει το αυτονόητο: αν πρέπει σώνει και καλά να μειωθούν οι εκπομπές CO2, τότε ή θα πάμε σε ηλεκτροπαραγωγή από κάρβουνο με σύστημα συγκράτησης του CO2 (CCS) ή θα πάμε σε πυρηνικά ή θα πάμε σε κάτι που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Σε κάθε περίπτωση ΔΕΝ θα πάμε σε αιολικά ή Φ/Β και σε οποιαδήποτε άλλη διακοπτόμενη και μη αξιόπιστη πηγή ενέργειας. Μερικά πράγματα χρειάζονται μόνο κοινή λογική και ορθολογική σκέψη, αλλά φαίνεται πως στις μέρες μας, που παράγουμε περισσότερους επικοινωνιακούς χειρισμούς (βλ. την "έγκυρη ενημέρωση" στο βίντεο της αρχής) απ' όσους μπορούμε να καταναλώσουμε, η κοινή λογική και η ορθολογική σκέψη παραμένουν ζητούμενα ..


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Βόμβα από τον Μίκη Θεοδωράκη: Ο ΣΥΡΙΖΑ εκμεταλλεύτηκε εμένα και τον Μανώλη Γλέζο για να μπει στη Βουλή...


Ο όρος που έθεσα στον ΣΥΡΙΖΑ για ενδεχόμενη στήριξη του στις επερχόμενες εκλογές είναι εν γνώσει μου ανέφικτος, γιατί θα οδηγούσε σε σφοδρή σύγκρουση με απρόβλεπτες συνέπειες, αναφέρει σε επιστολή που απευθύνεται σε φίλο του και η οποία δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του, ο Μίκης Θεοδωράκης.

Ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης υποστηρίζει ότι όχι μόνο δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να διακηρύττει από τώρα το τέλος του Μνημονίου, αλλά δίχως την αναγκαία λαϊκή στήριξη της οργανωμένης λαϊκής πλειοψηφίας και της προοπτικής μιας οικονομικής αυτοδυναμίας στηριγμένης στον πλούτο της χώρας, θα του είναι στο μέλλον δύσκολο -αν όχι αδύνατο- να αμυνθεί στις αναμενόμενες σκληρές επιθέσεις των αδυσώπητων πιστωτών και άλλων ξένων δυνάμεων.

Παράλληλα, ο Μίκης Θεοδωράκης καταγγέλλει τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι αφού πρώτα διέλυσε τη ΣΠΙΘΑ με τη μέθοδο του φραξιονισμού, επιμένει να διατηρεί ομάδες με την ονομασία της Σπίθας, με στόχο να εκμεταλλευτεί για μια φορά ακόμα το όποιο κύρος μου, δηλαδή να ανασκαλέψει την μεγάλη πληγή που μου άνοιξαν ως τώρα.

Αναφερόμενος, μάλιστα, στο ενδεχόμενο συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ με τη Σπίθα τον Φεβρουάριο του 2012, ο σπουδαίος μουσουργός κατηγορεί την ηγεσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι δεν ήταν ειλικρινής και σημειώνει: «Απλώς μας μεταχειρίστηκε, για να αυξήσει μονομερώς την εκλογική του δύναμη και να μπει στη Βουλή, με στόχο την κατάκτηση της διακυβέρνησης μέσα από το Σύστημα εγκαταλείποντας τους δυο πυλώνες άμυνας, το Λαϊκό Μέτωπο και τον πλούτο της χώρας». Στο ίδιο πλαίσιο κάνει λόγο για απαράδεκτη ηθική κακοποίηση και μεγάλο λάθος με απρόβλεπτες συνέπειες για τον ελληνικό λαό.

«Δυστυχώς η ηλικία μου δεν μου επιτρέπει να δράσω, όπως έκανα σε όλη τη ζωή μου και να αντιδράσω στα χτυπήματα κάτω από τη μέση, που εξακολουθώ να δέχομαι. Έχω όμως ακόμα αλώβητη τη Μνήμη και την Σκέψη μου, που μου προσφέρουν τη δύναμη να υπερασπίζομαι τον ελληνικό Λαό και τα ιδανικά της Αριστεράς, που μου προσφέρουν οι αγώνες και οι πράξεις μου για την Ελλάδα» επισημαίνει ολοκληρώνοντας την επιστολή του.

Ολόκληρη η επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη έχει ως εξής:

Ο Μίκης Θεοδωράκης απαντώντας σε επιστολή του φίλου του Δ.Α. που τον ρωτά κατά πόσον ο όρος που έθεσε για να στηρίξει τον ΣΥΡΙΖΑ είναι εφικτός, αναφέρει τα εξής:

«Αγαπητέ μου Δημήτρη,

Έχεις απόλυτο δίκιο. Δηλαδή ο όρος που έθεσα στον ΣΥΡΙΖΑ είναι εν γνώσει μου ανέφικτος, γιατί θα οδηγούσε σε σφοδρή σύγκρουση με απρόβλεπτες συνέπειες. Τότε, θα με ρωτήσεις, γιατί το έπραξα; Υπάρχει προϊστορία γι’ αυτό. Αν θυμάσαι, στις αρχές του 2012, ο ΣΥΡΙΖΑ δέχθηκε την πρότασή μου να δημιουργήσουμε το Μέτωπο ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α. (Ελληνική Λαϊκή Δημοκρατική Αντίσταση) συμφωνώντας ότι η απαλλαγή μας από το Μνημόνιο δεν είναι δυνατόν να λυθεί μέσα από το Σύστημα (εκλογές, Βουλή, Κυβέρνηση) χωρίς να έχουμε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις άμυνας του Λαού στη σίγουρη αντίθεση των πιστωτών μας. Κι αυτές οι προϋποθέσεις ήσαν δύο:

Πρώτον: η δημιουργία ενός μεγάλου Πανεθνικού Παλλαϊκού Μετώπου με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας του ελληνικού Λαού και

Δεύτερον: η αναζήτηση οικονομικών πόρων για την εξασφάλιση της ζωής και της ανάπτυξης της χώρας με τη δημιουργία κοινοπραξιών με μεγάλες οικονομικές δυνάμεις (Ανατολής και Δύσης) με στόχο την εκμετάλλευση του τεράστιου εθνικού μας πλούτου (εδαφικού, υπο-εδαφικού και υποθαλάσσιου). Τότε, αφού δηλαδή θα είχαμε εξασφαλίσει την οικονομική μας αυτοδυναμία και τη σύσσωμη παλλαϊκή υπεράσπιση σε τυχόν επιθέσεις, το Μέτωπο «ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α.» θα έπαιρνε μέρος σε εκλογές με στόχο την διακυβέρνηση της χώρας που από θέση ισχύος θα διακανόνιζε με τρόπο δίκαιο τις οικονομικές και άλλες υποχρεώσεις και δεσμεύσεις μας απέναντι σε τρίτους.

Αφού συμφωνήσαμε, η ΣΠΙΘΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ σ’ αυτές τις δύο βασικές θέσεις, καλέσαμε (ο Μανώλης Γλέζος, ο Γεώργιος Κασιμάτης κι εγώ) τον Λαό στο Σύνταγμα στις 12 Φεβρουαρίου του 2012 με στόχο να μετρήσουμε τη δύναμή μας και στη συνέχεια, εάν βρίσκαμε ανταπόκριση, να σχηματίσουμε την ηγετική ομάδα του Μετώπου που θα ξεκινούσε και θα διηύθυνε τον αγώνα.

Η ανταπόκριση του Λαού μας ξεπέρασε και τις πιο τολμηρές μας προσδοκίες, αφού οι διαδηλωτές ήταν πάνω από 500.000. Επί κεφαλής ήμασταν ο Μανώλης Γλέζος, ο Γεώργιος Κασιμάτης κι εγώ. Και οι τρεις δεχθήκαμε άγρια επίθεση από τα ΜΑΤ. Στη συνέχεια η Κυβέρνηση πανικόβλητη μετέβαλε τους χώρους της συγκέντρωσης σε κόλαση. Είχαν σωστά κατανοήσει ότι ζούσαμε μια ιστορική στιγμή, που θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία της χώρας και να μεταβάλει το θύμα-Λαό σε ελεύθερο αφέντη της χώρας του.

Φαίνεται όμως, ότι δεν ήταν ίδια η εκτίμηση της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, για την οποία όπως αποδείχθηκε, η συνεργασία μαζί μας δεν ήταν ειλικρινής αλλά απλώς μας μεταχειρίστηκε, για να αυξήσει μονομερώς την εκλογική του δύναμη και να μπει στη Βουλή, με στόχο την κατάκτηση της διακυβέρνησης μέσα από το Σύστημα εγκαταλείποντας τους δυο πυλώνες άμυνας, το Λαϊκό Μέτωπο και τον πλούτο της χώρας.

Τότε, όταν ο Λαός είδε ότι το Μέτωπο που προτείναμε και τον καλέσαμε να επικυρώσει με την παρουσία του την 12η Φεβρουαρίου ήταν ένα τέχνασμα για να βοηθήσει τον ΣΥΡΙΖΑ να μπει στην Βουλή, απογοητεύτηκε, παραιτήθηκε και αποσύρθηκε.

Στη συνέχεια μεταβλήθηκε σε μια παθητική μάζα ανθρώπων, με αποτέλεσμα να διευκολυνθεί η καταστροφική πολιτική των Μνημονίων και σήμερα να είναι ένας άβουλος παρατηρητής χωρίς ελπίδα και μέλλον.

Όταν αργότερα, ανάμεσα στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις με επισκέφθηκαν ο Μανώλης Γλέζος και ο Αλέξης Τσίπρας για να ζητήσουν τη συμμετοχή μου στις δεύτερες εκλογές (γιατί όπως μου είπαν πίστευαν ότι η συμμετοχή μου αυτή θα εξασφάλιζε την απόλυτη πλειοψηφία στην Βουλή), τους επανέλαβα ότι χωρίς τις προϋποθέσεις που είχα θέσει, δηλαδή την ύπαρξη του Παλλαϊκού Μετώπου και την εξασφάλιση των οικονομικών πόρων από την συνεκμετάλλευση του πλούτου της χώρας, θεωρώ ενέργεια τυχοδιωκτική τον τυχόν σχηματισμό Κυβέρνησης, εφ’ όσον το συγκεκριμένο κόμμα θα ήθελε να αποκαλείται «Αριστερά» και να είναι πραγματικά Αριστερά και μάλιστα Ελληνική Αριστερά, με το φορτίο που αυτή κουβαλά από τους ηρωικούς αγώνες, από τις θυσίες και το αίμα που έχυσαν για τον Ελληνικό Λαό οι σύντροφοί μας. Και αρνήθηκα να συνεργαστώ ούτε και δημοσιοποίησα το περιεχόμενο της συνάντησης.

Αν το κάνω τώρα, είναι γιατί προκλήθηκα στο πιο ευαίσθητο σημείο μου. Στην ίδια την τιμή μου.

Για όλους αυτούς τους λόγους, όπως είπα και στην αρχή, όχι μόνο δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να διακηρύττει από τώρα το τέλος του Μνημονίου αλλά δίχως την αναγκαία λαϊκή στήριξη της οργανωμένης λαϊκής πλειοψηφίας και της προοπτικής μιας οικονομικής αυτοδυναμίας στηριγμένης στον πλούτο της χώρας, θα του είναι στο μέλλον δύσκολο -αν όχι αδύνατο- να αμυνθεί στις αναμενόμενες σκληρές επιθέσεις των αδυσώπητων πιστωτών και άλλων ξένων δυνάμεων.

Βλέπεις λοιπόν ότι η μεταχείρισή μας με κορύφωμα την 12η Φεβρουαρίου του 2012 δεν αποτελεί μόνο μια απαράδεκτη ηθική κακοποίηση αλλά είναι ταυτόχρονα και ένα μεγάλο λάθος με απρόβλεπτες συνέπειες για τον Λαό μας.

Ομολογώ ότι δεν θα αποκάλυπτα τώρα αυτή την ζοφερή αλήθεια, αν δεν με προκαλούσε ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος αφού πρώτα διέλυσε την ΣΠΙΘΑ με τη μέθοδο του φραξιονισμού, επιμένει να διατηρεί ομάδες με την ονομασία της Σπίθας, με στόχο να εκμεταλλευτεί για μια φορά ακόμα το όποιο κύρος μου, δηλαδή να ανασκαλέψει την μεγάλη πληγή που μου άνοιξαν ως τώρα.

Δυστυχώς η ηλικία μου δεν μου επιτρέπει να δράσω, όπως έκανα σε όλη τη ζωή μου και να αντιδράσω στα χτυπήματα κάτω από τη μέση, που εξακολουθώ να δέχομαι.

Έχω όμως ακόμα αλώβητη τη Μνήμη και την Σκέψη μου, που μου προσφέρουν τη δύναμη να υπερασπίζομαι τον ελληνικό Λαό και τα ιδανικά της Αριστεράς, που μου προσφέρουν οι αγώνες και οι πράξεις μου για την Ελλάδα.

Σε χαιρετώ με αγάπη,

Μίκης»


ΠΗΓΗ:press-gr.com

Λευκωσία: "Οι τουρκικές προκλήσεις δεν θα επηρεάσουν τις γεωτρήσεις"


Κανονικά και εντός χρονοδιαγράμματος συνεχίζεται η γεώτρηση της ιταλοκορεάτικης κοινοπραξίας ΕΝΙ/KOGAS στο κοίτασμα «Αμαθούσα», στο τεμάχιο 9 της κυπριακής ΑΟΖ, δήλωσε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης, προσθέτοντας ότι δεν επηρεάζεται η γεώτρηση από τις νέες τουρκικές παραβιάσεις.

«Η γεώτρηση ουσιαστικά άρχισε από την 1η Ιανουαρίου και προχωρά κανονικά. Θα διαρκέσει, υπολογίζουμε, ογδόντα με ενενήντα μέρες. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε πολύ καλό σημείο, όπως ήταν ο προγραμματισμός», ανέφερε ο κ. Λακκοτρύπης.

Αναφορικά με παρενοχλήσεις εκ μέρους της Τουρκίας, ο κ. Λακκοτρύπης είπε ένα τουρκικό πολεμικό πλοίο παρακολουθεί από τα πέντε ναυτικά μίλια, όπως είχε γίνει και στην προηγούμενη γεώτρηση στο δυνητικό κοίτασμα «Ονασαγόρας», προσθέτοντας πως «δεν υπήρξε καμία παρενόχληση και ούτε επηρεάζονται οι γεωτρήσεις από αυτές τις παραβιάσεις».


ΠΗΓΗ: defencenet.gr  

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟY Ή ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ,ΦΙΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ;


Ένα πλοίο ελληνικής ιδιοκτησίας βομβαρδίζεται την Κυριακή από την αεροπορία του επίσημου κράτους της Λιβύης. Δύο ναυτικοί από το 26μελές πλήρωμα πέφτουν νεκροί-ο ένας είναι Έλληνας. Η είδηση κυκλοφορεί τη Δευτέρα στα μίντια του εξωτερικού. Μια λιτή ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών, με αρκετές ώρες καθυστέρηση. Κι όμως, ένα απίστευτο πέπλο σιωπής απλώνεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των μέινστριμ μίντια στην Ελλάδα για το απίθανο συμβάν στη Μεσόγειο…
Η ιστορία με το πλοίο της Aegean Shipping Enterprises Company με σημαία Λιβερίας, συμφερόντων του Δημήτρη Μελισσανίδη, είναι πάρα πολύ σοβαρή και αναμένεται να έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο για την εταιρεία και τον ίδιο. Άλλωστε και μόνο η αναφορά στο ρεπορτάζ του αγγλόφωνου BBC για ενδεχόμενη συνεργασία του πλοιοκτήτη με τζιχαντιστές μπορεί να προκαλέσει, για ευνόητους λόγους, πολύ μεγάλη ζημιά στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία. Πόσο μάλλον στην «αδερφή» εταιρεία, επίσης συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη, που ήταν προμηθευτής πετρελαίου στον Αμερικάνικο στόλο.

Το πρόβλημα όμως είναι αλλού. Ότι οι πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το πλοίο βομβαρδίστηκε από την αεροπορία της Λιβύης είναι αντικρουόμενες. Στον διεθνή τύπο άλλοι κάνουν λόγο για υπόνοιες μεταφοράς όπλων και άλλοι για μεταφορά τζιχαντιστών. Άλλες πληροφορίες λένε ότι η επίσημη λιβυκή κυβέρνηση γνώριζε το δρομολόγιο του πλοίου και άλλες ότι δεν ήταν ενήμερη. Σε κάθε περίπτωση, ο βομβαρδισμός ενός δεξαμενόπλοιου δεν είναι συχνό φαινόμενο, ακόμη και στην περίπτωση που αυτό δεν σταματήσει για έλεγχο, όπως ισχυρίστηκαν αξιωματικοί του Λιβυκού στρατού. Πόσο μάλλον το να βομβαρδίζει η Λιβύη ένα δεξαμενόπλοιο που η ίδια έχει ναυλώσει και εκ των υστέρων να λέει περίπου ότι έγινε… κατά λάθος.

Όσο συγκεχυμένες κι αν είναι οι πληροφορίες σε μια εμπόλεμη περιοχή, είναι σαφές ότι σε αυτού του τύπου τη διπλωματία των όπλων μάλλον δεν υπάρχουν «λάθη», αλλά προειδοποιήσεις που βαφτίζονται εκ των υστέρων «λάθη».

Αν ανασυνθέσουμε όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα της υπόθεσης, καταλήγουμε ότι μάλλον θα πρέπει να εστιάσουμε στη μεταφορά πετρελαίου, που όντως πραγματοποιούσε το πλοίο.Όπως αναφέρεται στη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, το πλοίο ήταν ναυλωμένο από τη λιβυκή κρατική εταιρεία πετρελαίου «National Oil Corporation» και εκτελούσε επί σειρά ετών το δρομολόγιο Μέρσα Ελ Μπέρκα- Ντέρνα, μεταφέροντας ακατέργαστο πετρέλαιο. Σύμφωνα και με την ιστοσελίδα marinetraffic (πρόκειται για ένα παγκόσμιας φήμης site που έχει ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για αμέτρητα πλοία ανά την υφήλιο) το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι της Μισουράτα στη Λιβύη. Από εκεί επρόκειτο να μεταβεί στο λιμάνι Μάρσα, το οποίο βρίσκεται στην Αλγερία. Αυτό ήταν το προγραμματισμένο δρομολόγιό του, καθώς μετέφερε 12.600 τόνους ακατέργαστου πετρελαίου που προφανώς προοριίζονταν για πώληση από την δημόσια εταιρεία της Λιβύης στο κράτος της Αλγερίας. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Κοιτάζοντας κανείς τον χάρτη, λοιπόν, θα ανέμενε ότι το πλοίο, αναχωρώντας από τη Μισουράτα της Λιβύης, θα έπλεε δυτικά, προς την Αλγερία και συγκεκριμένα προς το λιμάνι της Μάρσα. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Το πλοίο συμφερόντων του Δημήτρη Μελισσανίδη, παρότι ήταν ναυλωμένο από εταρεία του επίσημου λιβυκού κράτος, έπλευσε ανατολικά και έξω από το λιμάνι της Ντέρνα δέχθηκε την επίθεση από την αεροπορία της Λιβύης.Υπάρχει ένα ενδεχόμενο το πλοίο να έπιασε το λιμάνι της Μάρσα αλλά να μην ενημέρωσε για τον επόμενο προορισμό του, όπως θα όφειλε. Κάτι που και αυτό θα κινούσε τις υποψίες των αρχών της Λιβυής.

Η Ντέρνα της Λιβύης, που απέχει περίπου 210 ναυτικά μίλια από την Κρήτη, έχει αναχθεί σε μια πολύ σημαντική πόλη για τους τζιναντιστές του ISIS. Σύμφωνα με παλαιότερα ρεπορτάζ του CNN, στη συγκεκριμένη πόλη που απαριθμεί περίπου 100.000 κατοίκους, υπάρχουν περίπου 800 τζιχαντιστές που εκπαιδεύουν νεοεισερχόμενους φανατικούς στα 12 στρατόπεδα της πόλης. Οι κυβερνητικές δυνάμεις της Λιβύης έχουν αποκόψει σε μεγάλο βαθμό τους δρόμους ανεφοδιασμού της Ντέρνα από το εσωτερικό της χώρας, με αποτέλεσμα ο από θαλάσσης ανεφοδιασμός των τζιχαντιστών σε πρώτες ύλες να είναι απαραίτητος. Λέγεται δε πως τέτοια δρομολόγια ανεφοδιασμού κοστολογούνται περίπου στα 2 εκατ. ευρώ. Όχι και άσχημα για μόλις μιας ημέρας δουλειά. Πόσο μάλλον για μιας μέρας… παράκαμψη!

Ο συνταγματάρχης του λιβυκού στρατού Αχμέντ Μεσμάρι επιβεβαίωσε ότι οι αεροπορικές δυνάμεις βομβάρδισαν «ύποπτο» δεξαμενόπλοιο κοντά στο λιμάνι της Ντέρνα. «Ύποπτο πλοίο βομβαρδίσθηκε την Κυριακή από τις λιβυκές αεροπορικές δυνάμεις», τόνισε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι το πλήρωμα του πλοίου δεν υπάκουσε στις διαταγές να διακόψει τον πλου για έλεγχο πριν εισέλθει στο λιμάνι.

Το ρεπορτάζ του BBC ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ένας αξιωματούχος του Λιβυκού στρατού δήλωσε πως οι κινήσεις του πλοίου στο λιμάνι της Ντέρνα κίνησαν υποψίες, ενώ η εταιρεία τις απέρριψε, τονίζοντας ότι το πλοίο μετέφερε καύσιμα σε εργοστασιακές εγκαταστάσεις και ότι οι Αρχές ήταν ενήμερες. Η Ντέρνα ελέγχεται τα τελευταία δύο χρόνια από τζιχαντιστές και ο στρατός της Λιβύης έχει πραγματοποιήσει αρκετές επιθέσεις, σε μια προσπάθεια να αποδυναμώσει τις στρατιωτικές δυνάμεις που έχουν καταλάβει την πόλη».

Υπάρχει λοιπόν μια πιο λογική εξήγηση για το συμβάν: μάλλον το πλοίο, παρότι ήταν ναυλωμένο από την επίσημη κυβέρνηση της Λιβύης, επιχείρησε να πουλήσει πετρέλαιο στο αντίπαλο στρατόπεδο, των τζιχαντιστών της Ντέρνα, κάνοντας μια μικρή παράκαμψη μιας ημέρας. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, που λένε, μόνο που οι αρχές της Λιβύης φαίνεται ότι θεώρησαν ότι θα πρεπε να πάρει ένα μήνυμα όποιος χρησιμοποιεί τα δικά τους ναύλα για να εξυπηρετήσει –με το αζημίωτο- τους αντιπάλους τους.

Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά που Έλληνες εφοπλιστές προσπαθούν να… κάνουν περιουσίες σπάζοντας εμπάργκο σε εμπόλεμες ζώνες, κάνοντας λαθρεμπόριο και τροφοδοτώντας δυνάμεις που σφαγιάζουν τους λαούς της περιοχής. Ακόμη και θυσιάζοντας τις ζωές των ναυτικών τους. Αν κρίνουμε άλλωστε από το ένοχο σιωπητήριο των μεγαλοδημοσιογράφων μπροστά στην είδηση, μάλλον δεν φοβούνται μήπως διακυβεύσουν ούτε καν την (εγχώρια) φήμη τους…
 Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος
http://unfollow.com.gr/


ΠΗΓΗ:prezatv.blogspot.gr

Επικαιροποιημένη μελέτη για το λαθρεμπόριο καυσίμων

alt
Η μελέτη αρχίζει με μια συνοπτική παρουσίαση της αγοράς στο θέμα της νοθείας και του λαθρεμπορίου καυσίμων και συνεχίζει με το πρόβλημα των εικονικών εξαγωγών στα χερσαία σύνορα. Ακολούθως παρουσιάζει τις θέσεις της Π.Ο.Π.Ε.Κ και του ΣΕΕΠΕ για το υπό εξέταση θέμα της νοθείας-λαθρεμπορίας καυσίμων, απόψεις που συμπίπτουν, στοιχείο που θεωρείται ιδιαίτερα θετικό. Συνεχίζει με προσθήκες και βελτιώσεις αυτών των θέσεων.

ΔΕΙΤΕ

Αφιερώνει επίσης, ένα κεφάλαιο για τα ναυτιλιακά καύσιμα, συνεχίζοντας με σχόλια και προτάσεις που αφορούν στο καθεστώς των Καταστημάτων Αφορολογήτων Καυσίμων (ΚΑΕ) και σε διάφορα επί μέρους θέματα. Αναφέρεται κατόπιν σε περιπτώσεις άλλων χωρών σκιαγραφώντας και εκεί το εν λόγω πρόβλημα όπως και τους τρόπους αντιμετώπισης τους. Σημειώνει ακολούθως περιπτώσεις λαθρεμπορίου καυσίμων την Ελλάδα, εξελίξεις που επιβεβαιώνουν την έκταση του προβλήματος. Τέλος, κλείνει με ένα σύνολο άλλων λύσεων που δεν ανήκουν στη σφαίρα των προτάσεων των ανωτέρω φορέων.  

Συντάκτης της μελέτης:

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΔΑΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ

2η έκδοση Δεκέμβριος 2014


ΠΗΓΗ:popek.gr

Εκτός παροχών σε είδος καύσιμα και διόδια εταιρικών αυτοκινήτων


Δεν θα προσμετρώνται ως παροχή σε είδος τα διόδια και τα καύσιμα που αντιστοιχούν στη χρήση οχήματος το οποίο έχει παραχωρηθεί από τον εργοδότη στον εργαζόμενο. Αυτό ορίζεται με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών που εκδόθηκε κατόπιν ερωτημάτων που υποβλήθηκαν από ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις. Έτσι, το ποσό που ξοδεύει ένας εργαζόμενος, όπως για δαπάνες καυσίμων και διοδίων δεν αποτελεί παροχή σε είδος για τον ίδιο τον εργαζόμενο.
Σημειώνεται ότι παροχή σε είδος που φορολογείται ως εισόδημα για το μισθωτό αποτελεί το «τριάντα τοις εκατό (30%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης περιλαμβανομένων των τελών κυκλοφορίας, επισκευών, συντηρήσεων, καθώς και του σχετικού χρηματοδοτικού κόστους που αντιστοιχεί στην αγορά του οχήματος ή του μισθώματος. Σε περίπτωση που το κόστος είναι μηδενικό, η αγοραία αξία της παραχώρησης ορίζεται σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) της μέσης δαπάνης ή απόσβεσης κατά τα τελευταία τρία (3) έτη».


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Έβδομη εβδομάδα απωλειών για το πετρέλαιο


Πτώση σημείωσαν οι τιμές του πετρελαίου την Παρασκευή, διευρύνοντας τις απώλειές τους για έβδομη διαδοχική εβδομάδα. 

Ειδικότερα, το αργό τύπου light sweet παραδόσεως Φεβρουαρίου υποχώρησε 43 σεντς ή 0,9% για να διαμορφωθεί στα 48,36 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Στην εβδομάδα έχασε 8,2%. 

Το αργό τύπου brent παραδόσεως Φεβρουαρίου σημείωσε πτώση 85 σεντς ή 1,7% για να κλείσει στα 50,11 δολάρια το βαρέλι. Οι εβδομαδιαίες απώλειες που κατέγραψε ανέρχονται στο 11%.


ΠΗΓΗ.capital.gr