Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Ιερός Ναός Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ασπροπύργου ! Το εκκλησάκι πανηγυρίζει στις 5 και 6 Αυγούστου παραμονή και ανήμερα της εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος !


ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΜΠΤΗ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 1957

Ένα περίεργο φαινόμενο στην περιοχή του Διυλιστηρίου

Το εκκλησάκι της Αγίας Σωτήρας στον Ασπρόπυργο είναι αδύνατο να κατεδαφιστεί, σαν να το υπερασπίζεται μια υπερφυσική δύναμη


Επιτόπιο ρεπορτάζ του συνεργάτη μας κ. Χρ. Οικονόμου

Στην ανατολική πλευρά της περιοχής μέσα στην οποία γίνονται σήμερα τα έργα των κρατικών διυλιστηρίων πετρελαίου, στον Ασπρόπυργο, κτίσθηκε πριν από 50 περίπου χρόνια, πάνω σ’ ένα μικρό ύψωμα, το γραφικό εκκλησάκι «Αγία Σωτήρα».

Ο θρύλος λέει ότι κάποτε παρουσιάσθηκε εκεί κατά τη διάρκεια της λειτουργίας η Παναγία με μορφή νέας ζωντανής γυναίκας.
Έκτοτε η «Αγία Σωτήρα» αποτελούσε για τους κατοίκους της περιοχής ένα ιερό τόπο -κάτι σαν την Παναγία της Τήνου- όπου κατέφευγαν οι χριστιανοί με «τάματα» για να ζητήσουν την βοήθεια της Θεομήτορος…
…Μια απίστευτη πληροφορία -αποτέλεσμα συζητήσεως μεταξύ εργατών των διυλιστηρίων που ακούσαμε τυχαία σε κάποιο λεωφορείο- μας έφερε χθες το μεσημέρι στο γραφικό εκκλησάκι του Ασπροπύργου.

Κόβονται χονδρά συρματόσχοινα, σταματούν οι μηχανές της μπουλντόζας, ενώ παίρνει φωτιά το μοτέρ του γερανού και τρελαίνεται ο οδηγός του, κανείς δεν αναλαμβάνει την κατεδάφιση !

Όλες οι προσπάθειες που έκαναν οι αρμόδιοι για να γκρεμίσουν την «Αγία Σωτήρα» -έλεγαν οι εργάτες- χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα τεχνικά μέσα, δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα !...
Το θρυλικό εκκλησάκι υπέμεινε καρτερικά τα ισχυρά κτυπήματα που του έδωσε ο εκσκαφέας ενός μεγάλου γερανού και στάθηκε ακλόνητο μπροστά στο μουγκρητό του μοτέρ της μπουλντόζας που έριξε όλη του την ισχύ για να παρασύρει με χοντρά συρματόσχοινα στο έδαφος τον τρούλο…
…Σήμερα όλη η τριγύρω περιοχή έχει εκκαθαριστεί και στη θέση των χωραφιών και των δέντρων υψώνονται οι επιβλητικές εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων.
Τα σχέδια, η εφαρμογή των οποίων συνεχίζεται πάντα με γοργό ρυθμό, προέβλεπαν ως απαραίτητο το γκρέμισμα της «Αγίας Σωτήρας», πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει εδώ κι ένα χρόνο περίπου, νόμιζε όμως κανείς πως κάποια υπερφυσική δύναμη φέρει αφάνταστες δυσκολίες στο έργο της κατεδαφίσεως κι έτσι οι αλλεπάλληλες σχετικές προσπάθειες να μη καρποφορούν.
Αλλά, ας αφήσουμε μερικούς από τους εργάτες των διυλιστηρίων που εργάζονται κοντά στο εκκλησάκι, να μας διηγηθούν ότι γνωρίζουν σχετικά με το περίεργο φαινόμενο.
«Η πρώτη απόπειρα να γκρεμίσουν την «Αγία Σωτήρα» λέει ο φύλακας κ. Γιώργος Σταύρακας, έγινε το περασμένο καλοκαίρι.
Ήρθε τότε εδώ ένας μεγάλος γερανός και όπως γίνεται συνήθως με τα μικρά κτίρια, κατάφερε μερικά γερά κτυπήματα με τον μεγάλο εκσκαφέα του, στον τρούλο και τους τοίχους της εκκλησίας.
Εκτός όμως από μερικά ξυσίματα που έγιναν στα εξωτερικά σοβαντίσματα, δεν πειράχθηκε τίποτα άλλο από το Ναό.
Ο οδηγός, όπως λένε τρελάθηκε από το φόβο του, ο δε Γερμανός συνάδελφός του που πήρε τη θέση του και προσπάθησε να επιτύχει κάτι καλύτερο, παράτησε αμέσως τη δουλειά του, ενώ ο γερανός έπαιρνε φωτιά !...
Αυτά μου λέει ο Γιώργος Σταύρακας ο οποίος με παραπέμπει στη συνέχεια σ’ ένα από τους εργάτες που πήραν μέρος στην τελευταία προσπάθεια για την κατεδάφιση της εκκλησίας.
«Έφθασε εδώ ένα συνεργείο, λέει ο κ. Αντώνης Κοκκόλης, την περασμένη Παρασκευή κατά τις 11 το πρωί.
Μας ζήτησαν να τους βοηθήσουμε να τρυπήσουν τα παράθυρα της σκεπής (Σ.Σ. τρούλου) της εκκλησίας για να περάσουν τα συρματόσχοινα της μπουλντόζας.
Με το πρώτο όμως τράβηγμα και παρ’ όλο που ο τοίχος δεν είναι χοντρός, το γερό συρματόσχοινο έσπασε λες και ήταν… καραμέλα.
Η μηχανή της μπουλντόζας σταμάτησε.
Έφθασε τότε ο Γερμανός ειδικός κ. Μέλμπερ, ο οποίος φρόντισε μαζί με τον Έλληνα οδηγό να επισκευάσουν -τους πήρε πολλή ώρα- τη μηχανή.
Όταν όμως έβαλε ο Γερμανός μπρος στη μηχανή και ζήτησε από τον οδηγό της να συνεχίσει την προσπάθεια, ο συμπατριώτης μας αρνήθηκε.
Τότε, ανέλαβε ο ίδιος ο Μέλμπερ και μεταχειρίσθηκε πολύ πιο χοντρό συρματόσχοινο.
Με το πρώτο όμως τράβηγμα, έσπασε κι αυτό, σαν νάταν… ζυμάρι.
Δεν προσπάθησε άλλη φορά ο ξένος.
Κοίταξε μόνο κατάπληκτος το μικρό εκκλησάκι κι αφού ψιθύρισε μερικά λόγια σαν τρομαγμένος εγκατέλειψε το μέρος για να μη ξανάρθει έως σήμερα» !...
Την αφήγηση του εργάτου Αντώνη Κοκκόλη μου επιβεβαίωσε κι ο συνάδελφός του Χαρίλαος Τσίγκος, από τον Ασπρόπυργο, ο οποίος συμπληρώνει ότι το εκκλησάκι χτίστηκε, όπως ανέφερα στην αρχή, πριν από 49 χρόνια με χρήματα εράνου που έκαμε ο θείος του Σωτήρης Τσίγκος.
Ρώτησα τους εργάτες αν θα δεχτούν όταν τους το ζητήσουν, να γκρεμίσουν με δυναμίτη το εκκλησάκι.
«Και 500.000 δραχμές να μου δίνουν δεν κάνω αυτό το αμάρτημα», μου λέει ο Χρήστος Νομικός, ενώ ο Σπύρος Κολοβός, ένας γερός νεαρός κι αυτός εργάτης, συμπληρώνει: «Και να με χρυσώσουν ακόμη, δεν βάζω χέρι πάνω στην «Αγία Σωτήρα».
Προξενεί αληθινά κατάπληξη η πίστη των απλοϊκών εργατών των διυλιστηρίων στην υπερφυσική δύναμη που νομίζουν πως περιβάλλει το γραφικό εκκλησάκι της «Αγίας Σωτήρας».
«Αμφιβάλουμε λένε αν θα βρεθεί ένας χριστιανός που θα τολμήσει να πειράξει τον ιερό αυτό τόπο.
Ήδη έρχονται πολλοί εργολάβοι για να αναλάβουν την κατεδάφισή του, αλλά όταν μαθαίνουν το ιστορικό το… βάζουν στα πόδια».
Η εταιρεία έχει προκηρύξει διαγωνισμό για να ρίξει στο έδαφος την «Αγία Σωτήρα».
Προσφέρει μάλιστα όπως με πληροφορούν μεγάλη αμοιβή.
Πολλοί παρουσιάσθηκαν μέχρι τώρα, αλλά όπως λένε και οι εργάτες παραιτήθηκαν.
Δεν είναι άραγε δυνατόν να διατηρηθεί στη σημερινή του θέση το θρυλικό ξωκλήσι;
Η έκταση που καλύπτει είναι μηδαμινή.
Είναι κρίμα ν’ απογοητεύσει κανείς τους καλούς χριστιανούς της περιοχής που έχουν τόσο μεγάλη πίστη στην θεϊκή δύναμή του.

Χρ. Οικονόμου 
 Τελικά, το παλιό ξωκλήσι κατεδαφίστηκε για να γίνει η επέκταση των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου, ενώ το νέο εκκλησάκι είναι αυτό που βλέπουμε στα φανάρια των ΕΛ.ΠΕ. λίγο πιο κάτω από τη λίμνη Κουμουνδούρου (Λίμνη Αρχαίων Ρειτών).η λίμνη Κουμουνδούρου (Λίμνη Αρχαίων Ρειτών).
ΠΗΓΗ:beneas13.blogspot.gr

ΡΑΕ: Δημόσια Διαβούλευση Επί του Σχεδίου Κανονισμού Τήρησης Αποθεμάτων Έκτακτης Ανάγκης σε Αργό Πετρέλαιο και Πετρελαιοειδή


Στο πλαίσιο διαμόρφωσης της γνώμης της προς τον Υπουργό ΠΕΚΑ, για την έκδοση του Κανονισμού Τήρησης Αποθεμάτων Έκτακτης Ανάγκης, η ΡΑΕ έθεσε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Κανονισμού (Υπουργική Απόφαση).
Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση gasconsultation@rae.gr ή εγγράφως, με κοινοποίηση στο ΥΠΕΚΑ/Γενική Γραμματεία ΕΚΑ/Διεύθυνση Πετρελαϊκής Πολιτικής, εφ’ όσον το επιθυμούν.
Ο Κανονισμός περιέχει τους όρους με τους οποίους ασκείται εποπτεία και διενεργείται έλεγχος και κάθε σχετική λεπτομέρεια, ιδίως σχετικά με τα όργανα και τη διαδικασία πιστοποίησης των αποθηκών τήρησης των εν λόγω αποθεμάτων, τους όρους της φυσικής προσβασιμότητας και της διαθεσιμότητάς τους, τους όρους αναγνώρισης, λογιστικής διαχείρισης και ελέγχου τους, με τρόπο ώστε να καθίσταται εφικτή η ανά πάσα στιγμή εξακρίβωσή τους, τις προϋποθέσεις και τα όρια ως προς τη δυνατότητα διατήρησής τους εκτός της Ελληνικής Επικράτειας, την αλλαγή του φορέα εγκατάστασης, τη μεταβίβαση των υποχρεώσεων διατήρησης αποθεμάτων, τους όρους πρόσβασης τρίτων σε αποθήκες τήρησης αποθεμάτων και τον καθορισμό του σχετικού ανταλλάγματος, τις μεθόδους υπολογισμού των αποθεμάτων, τις κυρώσεις για την παράβαση των διατάξεών του, κ.λπ. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

ΔΕΗ : Δεν εκποιούν μια επιχείρηση – Εκποιούν την ιστορία και την υπόσταση μια ολόκληρης χώρας!

kapellas_trikala_ask
Δ.Ε.Η. – ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Για να κατανοήσουμε τι σημαίνει για την χώρα, την οικονομία, αλλά και το λαό, η Δ.Ε.Η. θα πρέπει να γυρίσουμε την μνήμη μας, περίπου 60 χρόνια πίσω, τότε που οι πολυεθνικές εταιρίες ηλεκτρισμού κάνουν την εμφάνισή τους, στην Ελλάδα, όπου ηλεκτροδοτούν μόνον τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Το 1950 υπήρχαν στη Ελλάδα 400 περίπου εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η πρώτη ύλη που χρησιμοποιούσαν ήταν το πετρέλαιο και ο γαιάνθρακας που εισάγονταν από το εξωτερικό.

Η παραγωγή αυτή σε συνδυασμό με τα εισαγόμενα καύσιμα, εξωθούσε την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στα ύψη (σ.σ. τριπλάσιες ή και πενταπλάσιες τιμές απ’ αυτές που ίσχυαν στις Ευρωπαϊκές χώρες). Το ηλεκτρικό ρεύμα ήταν ένα αγαθό πολυτελείας, αν και τις περισσότερες φορές παρεχόταν με ωράριο με τις ξαφνικές διακοπές .Τον Αύγουστο του 1950 ιδρύεται η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (Δ.ΕΗ.) για να λειτουργήσει “χάριν του δημοσίου συμφέροντος” με απώτερο σκοπό τη χάραξη και εφαρμογή μιας εθνικής ενεργειακής πολιτικής και την εντατική εκμετάλλευση των εγχώριων πόρων, θα κάνει το ηλεκτρικό ρεύμα κτήμα και δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη, στη φθηνότερη δυνατή τιμή.

Το 1956, αποφασίστηκε η εξαγορά όλων των ιδιωτικών και δημοτικών επιχειρήσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να υπάρχει ένας ενιαίος φορέας διαχείρισης. Σιγά – σιγά, η Δ.Ε.Η. εξαγόρασε όλες αυτές τις επιχειρήσεις και ενέταξε το προσωπικό τους, στις τάξεις της.

Όλα αυτά τα χρόνια, αγωνίστηκε και πέτυχε την ενεργειακή αυτονομία και το ηλεκτρικό ρεύμα έφτασε σε κάθε άκρη της Ελληνικής γης. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έντονη ενεργειακή κινητικότητα στην Κύπρο


Έντονη θα είναι η κινητικότητα τα επόμενα εικοσιτετράωρα στην Κύπρο για τα θέματα ενέργειας σε τρία πεδία.
Πρώτον, σήμερα και αύριο διεξάγεται ο πρώτος κύκλος άμεσων διαπραγματεύσεων μεταξύ Κυπριακής Δημοκρατίας από τη μια με Noble - Delek, από την άλλη για το θέμα του τερματικού υγροποίησης.
Δεύτερον, αύριο φτάνει ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ Σιλβάν Σαλόμ, όπως και ο Έλληνας ομόλογός του κ. Μανιάτης, για συνομιλίες και υπογραφή Μνημονίου με τον Γ. Λακκοτρύπη που τους φιλοξενεί, με αντικείμενο τη συνεργασία στους υδρογονάνθρακες, αλλά και τον υποβρύχιο ηλεκτρικό αγωγό Ισραήλ – Κύπρου και Ελλάδας.
Τρίτον, κορυφώνονται οι δραστηριότητες στην πλατφόρμα  ENSCO 5006 για την ολοκλήρωση των διαδικασιών της επιβεβαιωτικής γεώτρησης.
Σε σχέση με τις διαπραγματεύσεις Κυπριακής Δημοκρατίας με Noble και Delek για το τερματικό, στη βάση του Μνημονίου που υπογράφτηκε, συνήλθε χθες η υπό τον Στέλιο Χειμώνα διαπραγματευτική ομάδα της Δημοκρατίας. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του «Φ», οι Noble - Delek έρχονται με έτοιμο σχέδιο πρότασης, που θα υποστηρίξει διεθνούς φήμης εξειδικευμένος στο θέμα νομικός οίκος της Νέας Υόρκης, του οποίου εκπρόσωποι ήδη έφτασαν στην Κύπρο. Επειδή η πλευρά μας, δεν είναι ακόμα έτοιμη με τις δικές της θέσεις, που θα διαμορφωθούν και με τη βοήθεια ξένων συμβούλων που θα προσληφθούν εντός του μήνα, αποφασίστηκε πως στις σημερινές και αυριανές συναντήσεις, θα πρέπει να ακούσουν μόνο τις προτάσεις και το σχέδιο των Noble – Delek και να υποβάλουν όσες διευκρινιστικές ερωτήσεις χρειάζεται, χωρίς να εκφράσουν άποψη.
Να σημειωθεί ότι, η Συμβουλευτική Επιτροπή, δεν θα μπορεί να λάβει αποφάσεις, αλλά κάθε στάδιο που συμφωνείται με τους συνεργάτες της για το τερματικό, θα πρέπει να υποβάλλεται στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση.
Την ίδια ώρα, η επίσκεψη του Υπουργού Ενέργειας Σιλβάν Σαλόμ στην Κύπρο, αναμένεται ότι μέσω των επαφών με τον Κύπριο Υπουργό Γιώργο Λακκοτρύπη –με τον οποίο αναπτύχθηκαν ήδη άριστες σχέσεις– θα δώσει στην πλευρά μας πιο καθαρή εικόνα για τις προθέσεις του Ισραήλ. Παράλληλα, το γεγονός ότι στο προσκήνιο θα τεθεί το θέμα συνεργασίας για υποθαλάσσιο αγωγό ηλεκτρισμού που θα άρει την ενεργειακή απομόνωση Κύπρου και Ισραήλ, έχει τις δικές του πολύπλευρες επεκτάσεις, μία εκ των οποίων είναι η ανάπτυξη σημαντικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού, που θα αξιοποιεί ο αγωγός. Να σημειωθεί ότι σε αυτό το πλαίσιο ειδικοί της Ισραηλινής Εταιρείας Ηλεκτρισμού βρίσκονται ήδη στην Κύπρο και σήμερα θα έχουν επαφές και με την ΑΗΚ.
Να σημειωθεί ότι ανεμπόδιστα και χωρίς διακοπή, συνεχίζεται και η σεισμογραφική δραστηριότητα στη περιοχή του τεμαχίου «11» αυτές τις μέρες, μέσω της οποίας εξασφαλίζονται τρισδιάστατες απεικονίσεις του βυθού στην περιοχή όπου αναμένεται να δοκιμάσει απευθείας για πετρέλαιο η γαλλική Total.
(Φιλελεύθερος) 
ΠΗΓΗ:energypress.gr

''Η πώληση του ΔΕΣΦΑ ισοδυναμεί με χάρισμα''


Ο ΔΕΣΦΑ όπως και η ΔΕΠΑ, τα ΕΛΠΕ και η ΔΕΗ, αποτελούν εργαλεία άσκησης εθνικής ενεργειακής πολιτικής και ως εκ τούτου δεν είναι προς πώληση, ούτε παζαρεύεται το τίμημά τους, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση, «η πώληση του ΔΕΣΦΑ ισοδυναμεί με χάρισμα και με βάση τα κέρδη του αποπληρώνεται σε 5-6 χρόνια. H παράδοση του ΔΕΣΦΑ στην SOCAR, με τις γνωστές ιδιαίτερες σχέσεις της με τις κρατικές εταιρείες της Τουρκίας BOTAS και TPAO, δημιουργεί περίεργους συνειρμούς για πιθανές μελλοντικές "συνεργασίες" και σε άλλα θέματα. Από την εξέλιξη των γεγονότων αναδεικνύεται μια Ελλάδα έρμαιο των ξένων συμφερόντων, μια Ελλάδα που, όχι μόνο δεν απεμπλέκεται, αλλά βυθίζεται παραπέρα στην εξάρτηση». «Μια χώρα διαθέτει γεωπολιτική αξία όταν ασκεί εθνικά ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική κι όταν αποτελεί γέφυρα φιλίας και καλής γειτονίας με τους λαούς του κόσμου. Κάτι που δυστυχώς δεν βλέπουμε σήμερα», καταλήγει.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Με μικρές απώλειες ξεκίνησε η εβδομάδα για το αργό


Μικρό έδαφος έχασαν τη Δευτέρα τα συμβόλαια του αργού, καθώς οι traders αφομοίωσαν τα νέα για την επανεκκίνηση μέρους της παραγωγής αργού στη Λιβύη μετά τις διακοπές στις εξαγωγές την περασμένη εβδομάδα, καθώς και τα καλύτερα των εκτιμήσεων στοιχεία για τη δραστηριότητα στον τομέα υπηρεσιών των ΗΠΑ.

Η τιμή του συμβολαίου του αργού, παραδόσεως Σεπτεμβρίου υποχώρησε κατά 38 σεντς ή 0,4% στα 106,56 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Το συμβόλαιο είναι πιθανό να παραμείνει κοντά στα τρέχοντα επίπεδα δεδομένων των τίτλων ειδήσεων από τη Μέση Ανατολή και την οικονομική αισιοδοξία στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Jay Levine, τεχνικό αναλυτή της Energay LLC.

Οι επενδυτές παρακολουθούν την αναταραχή στη Λιβύη και την Αίγυπτο καθώς και στην Τουρκία εν μέσω μιας αμιφλεγόμενης δικαστικής απόφασης εκεί. Ο Levine εκτιμά πως η τιμή του πετρελαίου θα μπορούσε να υποχωρήσει κοντά στα 95 δολάρια το βαρέλι εάν η Μέση Ανατολή παρουσιάσει μεγαλύτερη σταθερότητα, ενώ αντίθετα μια κλιμάκωση των εντάσεων θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην τιμή κατά 10 ή 20 δολάρια.


ΠΗΓΗ.capital.gr