Ο Πανάγιος Τάφος, γνωστός και ως Ναός της Αναστάσεως, το ιερότερο προσκύνημα και το σπουδαιότερο μνημείο του Χριστιανισμού, βρίσκεται στη χριστιανική συνοικία, στο δυτικό μέρος της Παλαιάς Πόλης της Ιερουσαλήμ.
Για πολλούς ένα ταξίδι εκεί είναι κάτι το ακατόρθωτο από τη στιγμή που τα έξοδα είναι πολλά, αλλά πλέον με ένα κλικ μπορούμε να περιηγηθούμε στο εσωτερικό του και να θαυμάσουμε τη μοναδική ατμόσφαιρα που μαγεύει εκατομμύρια χριστιανούς σε όλο τον κόσμο.
Ο Πανάγιος Τάφος είναι χτισμένος στο λόφο του Γολγοθά, εκεί που σύμφωνα με τις Γραφές έγινε η Σταύρωση, η Ταφή και η Ανάσταση του Χριστού.
Στην ιστοσελίδα www.360tr.com/kudus/kiyamet_eng/index.html υπάρχει η δυνατότητα μέσα από τα μοναδικά τρισδιάστατα γραφικά και την εύκολη πλοήγηση να «ταξιδέψουμε» σε χώρους του Πανάγιου Τάφου και να «γευθούμε» τη μοναδική αύρα που αποπνέει ο Ναός.
Οι εικόνες είναι πραγματικά μοναδικές.
Ακόμη και μέσα από την οθόνη του υπολογιστή η Χριστιανοσύνη αγαλλιάζει την ψυχή και του πιο δύσπιστου.
Εικόνες από το μακρινό παρελθόν που μας αγγίζουν, με τη μεγαλοπρέπεια του θείου να μας «ταξιδεύει»...
ΠΗΓΗ:apocalypsejohn.com
Με σημερινή απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ ορίστηκε η νέα διοίκηση της ΔΕΠΑ μετά από… κυοφορία αρκετών εβδομάδων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, πρόεδρος, με εκτελεστικές αρμοδιότητες ορίστηκε ο κ. Γιώργος Σπανούδης και Διευθύνων Σύμβουλος ο σημερινός αντιπρόεδρος κ. Σπύρος Παλαιογιάννης.
Ο κ. Σπανούδης είναι μηχανολόγος μηχανικός, πτυχιούχος του City University της Νέας Υόρκης, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Manhattan College και το London Business School. Έχει εργαστεί επί πολλά χρόνια σε διευθυντικές και άλλες στελεχιακές θέσεις στον όμιλο Royal Dutch Shell, ξεκινώντας ως στέλεχος της Shell Hellas. Διαθέτει ως εκ τούτου σημαντική εμπειρία στην αγορά ενέργειας, έχοντας αναλάβει διάφορους ηγετικούς ρόλους, ως μέλος της ανώτατης διοίκησης στην Ευρωπαϊκή Διεύθυνση Πετρελαιοειδών (European Oil Products Directorate) και στον τομέα Πρατηρίων (Global Retail)., με αντικείμενο τις συγχωνεύσεις και εξαγορές και τη χάραξη στρατηγικής, για τις αγορές τις Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Ρωσίας.
Ο κ. Παλαιογιάννης είναι Χημικός, με μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων (ΜΒΑ) και εξειδίκευση στη στρατηγική διοίκηση και την ενεργειακή οικονομία/ διαχείριση. Εργάζεται στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) ΑΕ από την ίδρυσή της το 1988, όπου διαδοχικά έχει διατελέσει Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Στρατηγικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης (1991-1993), Γενικός Διευθυντής (1993-1996), Διευθύνων Σύμβουλος (β’ εξάμηνο 1996), Γενικός Διευθυντής Εμπορίας (1997-2004), Σύμβουλος του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου (2004-2009), Αντιπρόεδρος και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος (2009 έως σήμερα). Από το 2003 έως και Απρίλιο του 2009 κατείχε τη θέση του Αντιπροέδρου στο Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ). Είναι επίσης μέλος του Συμβουλευτικού Συμβουλίου στο Faculty of Business and Law του Βρετανικού Πανεπιστημίου Kingston University και μέλος του WHO is WHO Historical Society. Κατά το παρελθόν, έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημόσιας Επιχείρησης Πετρελαίου (ΔΕΠ) ΑΕ, Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρίας Βιοτεχνολογίας ΒΙΟΕΛΛΑΣ ΑΕ, Γενικός Διευθυντής της μελετητικής εταιρίας ΑΣΠΡΟΦΟΣ ΑΕ και στέλεχος σε διάφορες εταιρίες του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Ευχαριστούμε για τις ευχές του το φίλο μας Γιώργο.
Ένα σύνολο ρυθμίσεων που προοπτικά θα αλλάξουν ριζικά την αγορά φυσικού αερίου στη χώρα μας, περιλαμβάνει η συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα (τελευταία αναθεώρηση του μνημονίου), όπως προκύπτει από το επίσημο κείμενο που δημοσιεύει κατά αποκλειστικότητα το energypress.
Η συμφωνία προβλέπει συγκεκριμένες δεσμευτικές ημερομηνίες υλοποίησης των επιμέρους δράσεων, οι οποίες εξειδικεύουν τις βασικές κατευθύνσεις που είναι οι εξής:
· Μετάβαση από μια αγορά βασισμένη σε διμερείς συμβάσεις σε μία ανταγωνιστική και ρευστή αγορά φυσικού αερίου.
· Επανεξέταση και βελτίωση του των κανονισμών LNG προκειμένου να ευνοηθεί περαιτέρω η πρόσβαση τρίτων, με τιμολόγια βασισμένα στο κόστος, συμπεριλαμβανομένων, εάν είναι απαραίτητα, συμπληρωματικών μέτρων για τη διευκόλυνση της χρήσης του (gas swaps)
· Αναθεώρηση του ισχύοντος προγράμματος δημοπρασιών φυσικού αερίου, προκειμένου να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά του (ολοκλήρωση το α΄ εξάμηνο του 2014).
· Ανασκόπηση του κατά πόσο τα συμπληρωματικά μέτρα σύμφωνα με το άρθρο 83 του νόμου 4001/2011 είναι απαραίτητα.
· Περαιτέρω ανάπτυξη της νομοθεσίας και των κανονισμών αποθήκευσης και ενίσχυση της διαθεσιμότητας χώρων αποθήκευσης, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ευελιξία στην αγορά.
· Σχέδιο για την προώθηση της υιοθέτησης του φυσικού αερίου ως καυσίμου θέρμανσης για τα νοικοκυριά.
· Η μετάβαση της προμήθειας και διανομής (συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων και προβλεπόμενων ΕΠΑ) σε ένα ρυθμιζόμενο μοντέλο, με το διαχωρισμό της προμήθειας από τις δραστηριότητες δικτύου.
· Η μετάβαση προς την πλήρη επιλεξιμότητα για όλους τους πελάτες φυσικού αερίου.
· Σταδιακή άρση της εξαίρεσης από το Τρίτο πακέτο.
· Να τεθεί σε ισχύ η υιοθέτηση νομικών διατάξεων για την παροχή νομικού και λειτουργικού διαχωρισμού.
· Να τεθεί σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2014 η υιοθέτηση νομικών διατάξεων που θα κάνει όλους τους βιομηχανικούς καταναλωτές στην Ελλάδα επιλέξιμους, καθώς και όλους τους άλλους πελάτες αερίου.
· Οι ΕΠΑ θα διαχωρίσουν νομικά και λειτουργικά τις επιχειρήσεις προμήθειας και δικτύου.
Ειδικότερα, το αναθεωρημένο μνημόνιο, σχετικά με την αγορά αερίου αναφέρει τα εξής:
i. Μετάβαση από μια αγορά βασισμένη σε διμερείς συμβάσεις σε μία ανταγωνιστική και ρευστή αγορά φυσικού αερίου.
Ξεκινά την 1η Ιουνίου του 2014 και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως την 1/1/2016.
a. Δημιουργία συστήματος δυναμικότητας και τιμολόγησης Εισόδου – Εξόδου από τη ΡΑΕ (έχει ολοκληρωθεί)
b. Δημιουργία Εικονικού Σημείου (Virtual Trading Point) και Αγοράς Εξισορρόπησης, με την παράδοση μελέτης από τη ΡΑΕ. Υπεύθυνοι γι αυτό είναι η ΡΑΕ και ο ΔΕΣΦΑ. Ξεκινά στις 1/6/2014 και πρέπει να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2015.
b1. Η ΡΑΕ αναπτύσσει το σχεδιασμό της αγοράς όσον αφορά την ανάπτυξη του Virtual Trading Point και της αγοράς εξισορρόπησης και τον θέτει σε δημόσια διαβούλευση. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ. Ξεκινά την 1/6/2014 και πρέπει να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2014.
b2. Τροποποιήσεις στην πρωτογενή και δευτερογενή νομοθεσία, από ΥΠΕΚΑ – ΡΑΕ – ΔΕΣΦΑ. Ξεκινά το πρώτο τρίμηνο του 2015 και πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2015.
b3. Εφαρμογή του σχεδιασμού από ΥΠΕΚΑ – ΡΑΕ – Φορέα υλοποίησης. Ξεκινά το πρώτο εξάμηνο του 2015 και πρέπει να ολοκληρωθεί έως το δεύτερο εξάμηνο του 2015.
ii. Επανεξέταση και βελτίωση του των κανονισμών LNG προκειμένου να ευνοηθεί περαιτέρω η πρόσβαση τρίτων, με τιμολόγια βασισμένα στο κόστος, συμπεριλαμβανομένων, εάν είναι απαραίτητα, συμπληρωματικών μέτρων για τη διευκόλυνση της χρήσης του (gas swaps)
Αυτό πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2014 από τη ΡΑΕ.
iii. Αναθεώρηση του ισχύοντος προγράμματος δημοπρασιών φυσικού αερίου, προκειμένου να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά του (ολοκλήρωση το α΄ εξάμηνο του 2014).
a. Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού θα επανεξετάσει τα μέτρα που επιβλήθηκαν στη ΔΕΠΑ με απόφαση της 12ης Νοεμβρίου 2012. Η αναθεώρηση, μεταξύ άλλων, θα επιδιώξει να βελτιώσει τη λειτουργία του προγράμματος δημοπρασιών αερίου, λαμβάνοντας υπόψιν την άποψη της ΡΑΕ και τις απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, προσαρμόζοντας τα προϊόντα δημοπρασιών αερίου στις απαιτήσεις των τελικών πελατών και στην ανάγκη δημιουργίας μίας πιο ευέλικτης χονδρικής αγοράς. Ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο του 2014 και πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και η ΡΑΕ βρίσκονται ήδη σε επικοινωνία επί του θέματος.
b. Συνεχής αξιολόγηση του προγράμματος δημοπρασιών αερίου και λήψη διορθωτικών μέτρων εάν είναι απαραίτητα.
iv. Ανασκόπηση του κατά πόσο τα συμπληρωματικά μέτρα σύμφωνα με το άρθρο 83 του νόμου 4001/2011 είναι απαραίτητα.
Ξεκίνησε και πρέπει να ολοκληρωθεί το 2ο τρίμηνο του 2014.
a. Αξιολόγηση της κατάστασης προσφοράς και ζήτησης στην ελληνική αγορά αερίου, με ιδιαίτερη έμφαση στις υφιστάμενες συμφωνίες προμήθειας αερίου.
b. Εφαρμογή των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.
v. Περαιτέρω ανάπτυξη της νομοθεσίας και των κανονισμών αποθήκευσης και ενίσχυση της διαθεσιμότητας χώρων αποθήκευσης, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ευελιξία στην αγορά. Πρέπει να ολοκληρωθεί το 4ο τρίμηνο του 2014.
a. Ανάπτυξη της αποθήκης αερίου της Νότιας Καβάλας (4ο τρίμηνο του 2014)
b. Περαιτέρω διερεύνηση των δυνατοτήτων για νέες θέσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου και δημιουργία του κατάλληλου νομικού πλαισίου για την ανάπτυξή τους (1ο εξάμηνο του 2015)
vi. Σχέδιο για την προώθηση της υιοθέτησης του φυσικού αερίου ως καυσίμου θέρμανσης για τα νοικοκυρια, για λόγους εξοικονόμησης και μείωσης των εκπομπών, μεταξύ άλλων μέσω της χρήσης διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ και πιθανόν συνοδευόμενο από αναθεώρηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για το φυσικό αέριο. Πρόκειται για υποχρέωση που αναλαμβάνει το ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών (για το θέμα του ειδικού φόρου κατανάλωσης). Πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2ο εξάμηνο του 2014.
vii. Η μετάβαση της προμήθειας και διανομής (συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων και προβλεπόμενων ΕΠΑ) σε ένα ρυθμιζόμενο μοντέλο, με το διαχωρισμό της προμήθειας από τις δραστηριότητες δικτύου. Σύμφωνα με όσα θα συμβούν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει την σταδιακή εισαγωγή κανονισμών βασισμένων σε οικονομικά κίνητρα για τη διανομή (και τη μεταφορά) προκειμένου να ευνοηθεί η ανάπτυξη του δικτύου. Πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως την 1/10/2015.
viii. Η μετάβαση προς την πλήρη επιλεξιμότητα για όλους τους πελάτες φυσικού αερίου, με τα εξής χρονοδιαγράμματα:
- Έως την 1/7/2014 για όλους τους πελάτες εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.
- Έως την 1/10/2014 για όλους τους βιομηχανικούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία.
- Έως την 1/1/2016 για όλους τους υπόλοιπους μη οικιακούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία
- Έως την 1/1/2017 για τους οικιακούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία
ix. Σταδιακή άρση της εξαίρεσης από το Τρίτο πακέτο
a. για τις υφιστάμενες ΕΠΑ (έως την 1/10/2015)
b. για τις περιοχές της Παρ. 4 και 5 του Άρθρου 28 της Οδηγίας 2003/55/EC (έως την 1/1/2015)
c. για την υπόλοιπη Ελλάδα θα πρέπει να ακολουθήσει διαγωνιστική διαδικασία (έως το 2κ εξάμηνο του 2015).
Για τις περιπτώσεις a) και b), τα υφιστάμενα δικαιώματα των ΕΠΑ και της ΔΕΠΑ μετατρέπονται σε άδεια διανομής για περίοδο όχι μικρότερη από 30 χρόνια, λαμβάνοντας υπόψιν τη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων. Οι κάτοχοι της άδειας θα πρέπει να συμμορφωθούν πλήρως με τις διατάξεις της οδηγίας 2009/73/ΕΚ. Οι υφιστάμενες εξαιρέσεις θα πρέπει να ανακληθούν.
ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
i. Να τεθεί σε ισχύ η υιοθέτηση νομικών διατάξεων για την παροχή νομικού και λειτουργικού διαχωρισμού (Κεφάλαιο V της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ) και τη μεταφορά των αντίστοιχων σχετικών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων στη ΡΑΕ (Κεφάλαιο VIII της οδηγίας 2009/73/ΕΚ) των επιχειρήσεων προμήθειας και δικτύου την 1.10.2015 (3ο τρίμηνο του 2014).
ii. Να τεθεί σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2014 η υιοθέτηση νομικών διατάξεων που θα κάνει όλους τους βιομηχανικούς καταναλωτές στην Ελλάδα επιλέξιμους, καθώς και όλους τους άλλους πελάτες αερίου, σύμφωνα με το εξής χρονοδιάγραμμα:
- Έως την 1/7/2014 για όλους τους πελάτες εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.
- Έως την 1/10/2014 για όλους τους βιομηχανικούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία.
- Έως την 1/1/2016 για όλους τους υπόλοιπους μη οικιακούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία
- Έως την 1/1/2017 για τους οικιακούς πελάτες σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία
Αυτό θα περιλαμβάνει επίσης την πρόσβαση τρίτων και το switching.
(ολοκλήρωση μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2014)
iii. Οι ΕΠΑ θα διαχωρίσουν νομικά και λειτουργικά τις επιχειρήσεις προμήθειας και δικτύου έως την 30η Σεπτεμβρίου 2015 (3ο τρίμηνο του 2014).
iv. Από την 1η Ιουλίου 2015, η ανάπτυξη του δικτύου από όλες τις ΕΠΑ, υφιστάμενες και αναμενόμενες, θα πρέπει να ρυθμίζεται από τη ΡΑΕ, η οποία θα καθορίσει τα κατάλληλα τιμολόγια δικτύου και επαρκή κίνητρα επενδύσεων για τα δίκτυα διανομής (η δευτερεύουσα νομοθεσία και οι κανονισμοί θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το 4ο τρίμηνο του 2014).
---------------
Διαβάστε ολόκληρο το Πρωτότυπο Κείμενο
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Με μια απλή φορολογική κλίμακα τριών μόνο συντελεστών και με έκπτωση φόρου σταθερή για ποσά εισοδημάτων μέχρι 21.000 ευρώ και μειούμενη μέχρι τελικού μηδενισμού για ποσά εισοδημάτων από 21.001 έως 42.000 ευρώ υπολογίζεται πλέον...
ο φόρος στα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις.
Οι μισθωτοί με έναν εργοδότη δεν θα έχουν χρεωστικό εκκαθαριστικό σημείωμα. Αντίθετα, περισσότερο φόρο από τον παρακρατηθέντα θα πληρώσουν πολλοί συνταξιούχοι καθώς και μισθωτοί με πολλούς εργοδότες και όσοι έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές.
Συγκεκριμένα, το συνολικό ετήσιο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες (από μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, παροχές σε είδος κ.λπ.) φορολογείται με κλίμακα τριών συντελεστών φόρου: 22% για τα πρώτα 25.000 ευρώ, 32% για τα επόμενα 17.000 ευρώ (από τις 25.001 έως τις 42.000 ευρώ) και 42% για το επιπλέον ποσό, πέραν των 42.000 ευρώ. Το ποσό φόρου που προκύπτει από την κλίμακα αυτή μειώνεται κατά 2.100 ευρώ, εφόσον το ετήσιο εισόδημα είναι μέχρι 21.000 ευρώ. Εφόσον ο φόρος που προκύπτει από την κλίμακα είναι μικρότερος των 2.100 ευρώ τότε το ποσό μείωσης περιορίζεται στο ίδιο ύψος με το ποσό του φόρου.
Για ετήσιο εισόδημα πάνω από 21.000 ευρώ, η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ μειώνεται κατά το 10% του ποσού κατά το οποίο το εισόδημα υπερβαίνει τις 21.000 ευρώ. Για να γίνει καλύτερα κατανοητός ο κανόνας αυτός παραθέτουμε τα παρακάτω παραδείγματα:
Έκπτωση με εισόδημα 25.000 ευρώ
-Σε δηλωθέν εισόδημα 25.000 ευρώ αντιστοιχεί έκπτωση φόρου 1.700 ευρώ. Η έκπτωση αυτή προκύπτει ως εξής: 1.700 ευρώ = 2.100 ευρώ μείον 400 ευρώ, δηλαδή μείον το 10% του ποσού των 4.000 ευρώ κατά το οποίο το εισόδημα των 25.000 ευρώ υπερβαίνει το όριο των 21.000 ευρώ.
Ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημα των 25.000 ευρώ με βάση την κλίμακα ανέρχεται σε 5.500 ευρώ (25.000 Χ 22% = 5.500). Από το ποσό των 5.500 ευρώ αφαιρείται, στη συνέχεια, το ποσό της έκπτωσης φόρου των 1.700 ευρώ και ο τελικός φόρος που προκύπτει είναι 3.800 ευρώ (5.500 - 1.700 = 3.800).
Με εισόδημα 26.000 ευρώ
-Σε δηλωθέν εισόδημα 26.000 ευρώ αντιστοιχεί έκπτωση φόρου 1.600 ευρώ. Η έκπτωση αυτή προκύπτει ως εξής: 1.600 ευρώ = 2.100 ευρώ μείον 500 ευρώ, δηλαδή μείον το 10% του ποσού των 5.000 ευρώ κατά το οποίο το εισόδημα των 26.000 ευρώ υπερβαίνει το όριο των 21.000 ευρώ.
Ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημα των 26.000 ευρώ με βάση την κλίμακα ανέρχεται σε 5.820 ευρώ (25.000 Χ 22% = 5.500 και 1.000 Χ 32% = 320). Από το ποσό των 5.820 ευρώ αφαιρείται, στη συνέχεια, το ποσό της έκπτωσης φόρου των 1.600 ευρώ και ο τελικός φόρος που προκύπτει είναι 4.220 ευρώ (5.820 - 1.600 = 4.220).
-Σε δηλωθέν εισόδημα 25.300 ευρώ αντιστοιχεί έκπτωση φόρου 1.670 ευρώ. Η έκπτωση αυτή προκύπτει ως εξής: 1.670 ευρώ = 2.100 ευρώ μείον 430 ευρώ, δηλαδή μείον το 10% του ποσού των 4.300 ευρώ κατά το οποίο το εισόδημα των 25.300 ευρώ υπερβαίνει το όριο των 21.000 ευρώ.
Ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημα των 25.300 ευρώ με βάση την κλίμακα ανέρχεται σε 5.596 ευρώ (25.000 Χ 22% = 5.500 και 300 Χ 32% = 96). Από το ποσό των 5.596 ευρώ αφαιρείται, στη συνέχεια, το ποσό της έκπτωσης φόρου των 1.670 ευρώ και ο τελικός φόρος που προκύπτει είναι 3.926 ευρώ (5.596 - 1.670 = 3.926).
Ποια ποσά αφαιρούνται
Από τον φόρο που προκύπτει με βάση την φορολογική κλίμακα και μετά την αφαίρεση της έκπτωσης που προβλέπει ο νόμος αφαιρούνται τα ακόλουθα ποσά:
α) το 10% των εξόδων ιατρικής, νοσοκομειακής και φαρμακευτικής περίθαλψης, εφόσον τα έξοδα αυτά υπερέβησαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους το 5% του συνολικού εισοδήματος που φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών. Το ποσό αυτής της μείωσης φόρου δεν μπορεί να υπερβεί τα 3.000 ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι, το ποσό των εξόδων ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης μειώνει το φόρο μόνο εφόσον έχει περιληφθεί στην αρχική δήλωση. Υπολογίζεται αθροιστικά και για τους δύο συζύγους και μερίζεται μεταξύ των συζύγων ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος του καθενός, που φορολογείται με τις γενικές διατάξεις, όπως αυτό δηλώθηκε με την αρχική ή συμπληρωματική δήλωση μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος. Διευκρινίζεται ότι ο επιμερισμός των ιατρικών δαπανών γίνεται μόνο αν δηλώνεται και από τους δύο συζύγους εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες.
β) το 10% των ποσών που καταβλήθηκαν ως διατροφή από τον ένα σύζυγο στον άλλο. Το ποσό αυτής της μείωσης του φόρου δεν μπορεί να υπερβεί τα 1.500 ευρώ.
γ) το 10% των δωρεών προς το Δημόσιο και τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, προς κοινωφελή ιδρύματα καθώς και το 10% των χορηγιών (λαμβάνονται υπόψη μόνο εφόσον έχουν κατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό του νομικού προσώπου που πρέπει να ανοιχθεί για το σκοπό αυτόν σε πιστωτικό ίδρυμα που νόμιμα λειτουργεί στην Ελλάδα). Το ποσό των δωρεών και χορηγιών, το οποίο λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της έκπτωσης, δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό 5%του συνολικού εισοδήματος που φορολογείται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις. Η μείωση διενεργείται εφόσον το συνολικό ποσό των δωρεών και χορηγιών υπερβαίνει τα 100 ευρώ.
δ) το 10% της αξίας των ιατρικών μηχανημάτων και των ασθενοφόρων που μεταβιβάζονται λόγω δωρεάς στα νοσηλευτικά ιδρύματα κ.λπ.
ε) ποσό 200 ευρώ για τον φορολογούμενο και για καθένα από τα πρόσωπα που συνοικούν και τον βαρύνουν, εφόσον είναι ανάπηροι με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω ή εφόσον είναι ανάπηροι αξιωματικοί ή οπλίτες, θύματα πολέμου, θύματα εθνικής αντίστασης κ.λπ.
Διαβάστε περισσότερα και υπολογίστε το ποσό του φόρου ανάλογα με το εισόδημα εδώ.
Aπο: money-money.gr
ΠΗΓΗ:larkikanea.blogspot.gr
Τη συνεχή συρρίκνωση των κοινωνικών δαπανών του κράτους, αλλά και τη μείωση μισθών και συντάξεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Tο δημόσιο χρέος ανήλθε στο τέλος της περυσινής χρονιάς σε 318,7 δισ. ευρώ, με το 99,1% των δανείων να είναι μακροπρόθεσμα.
Βάσει της έρευνας των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών Γενικής Κυβέρνησης, oι φόροι στο εισόδημα διαμορφώθηκαν στο 23,2% των συνολικών εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2013.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ:
- Οι δαπάνες για κοινωνικές παροχές ανήλθαν σε 10,087 δισ. ευρώ (39,6% των συνολικών δαπανών) το δ΄ τρίμηνο πέρυσι, από 11,901 δισ. ευρώ (42,7% ) και 12,318 δισ. ευρώ (41,6% ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011.
- Οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας μειώθηκαν στο 22% των συνολικών δαπανών (ανήλθαν σε 5,595 δισ. ευρώ) το δ΄ τρίμηνο 2013, από το 23,1% (6,439 δισ. ευρώ) και το 23,5% (6,96 δισ. ευρώ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011.
- Αυξητικός ρυθμός καταγράφεται στις πρωτογενείς δαπάνες, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 93,1% των συνολικών δαπανών το δ΄ τρίμηνο 2013, από 92,8% και 87,6% τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΠΗΓΗ:enet.gr
Στα τυφλά συνεχίζει να λειτουργεί δύο χρόνια μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου το σύστημα ελέγχου του λαθρεμπορίου. Μόνο 500 σε σύνολο 2.200 πρατηρίων που έχουν εγγραφεί πανελλαδικά στην υπηρεσία του Μητρώου της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, αποστέλλουν στοιχεία για τις ποσότητες που αγοράζουν και πωλούν. Επιπλέον, επικρατεί σύγχυση επικρατεί για το ότι δεν έχει προχωρήσει η εγκατάσταση GPS σε βυτιοφόρα.
Ειδικότερα, δύο χρόνια έπειτα από την ψήφιση του Ν.4072 τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν τη Μεγάλη Τρίτη σε σύσκεψη της ειδικής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για την πρόοδο της εφαρμογής του επιβεβαιώνουν το μεγάλο φιάσκο στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα».
Σε σύνολο 2.200 πρατηρίων όπου ισχύει το μέτρο, δηλαδή σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ιωάννινα, τα οποία έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία Μητρώου της ΓΓΠΣ, τα 1.700 δεν στέλνουν ακόμη στοιχεία για τις ποσότητες καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν, είτε επειδή είχαν εισαγάγει λάθος τα δεδομένα τους, είτε επειδή τα δοκιμαστικά τεστ της Γραμματείας για το πώς θα ανταποκριθούν οι servers της ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα, είτε επειδή κωλυσιεργούν.
Συγκεκριμένα, υπάρχει αριθμός 1.500 πρατηριούχων που εισήγαγαν σωστά τα δεδομένα τους, αλλά από αυτούς μόνο 500 έχουν αρχίσει να στέλνουν στοιχεία στο σύστημα με τις αγορές και τις πωλήσεις τους. Επίσης, 700 πρατηριούχοι εισήγαγαν λανθασμένα δεδομένα στο σύστημα και έχουν κληθεί να τα υποβάλουν διορθωμένα. Τέλος, περίπου 30 με 40 πρατήρια πανελλαδικώς δεν έχουν καν εγγραφεί στο Μητρώο και σύμφωνα με τις Αρχές τα ονόματά τους θα αποσταλούν στο ΣΔΟΕ, προκειμένου να τους επιβληθεί πρόστιμο 50.000 ευρώ.
Παράλληλα, στον αέρα βρίσκεται το θέμα της τοποθέτησης των συσκευών εντοπισμού θέσης (GPS) σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα (σλέπια), παρότι στο ναυτιλιακό καύσιμο έχει μεταφερθεί πλέον μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου.
Τέλος, άγνωστο παραμένει το αν γίνονται έλεγχοι για να διαπιστωθεί κατά πόσο τα περίπου 10.000 βυτιοφόρα και τα 40 σλέπια έχουν συμμορφωθεί με την απόφαση για την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης ή συνεχιζουν να μεταφέρουν καύσιμα κυκλοφορώντας «λευκά».
ΠΗΓΗ:zougla.gr
Έκρηξη σε εργοστάσιο χημικών που προκλήθηκε απόφωτιά στην ανατολική Κίνα στην επαρχία Jiangsu σκοτώσε πέντε ανθρώπους άλλοι τρείς αγνοούνται.
Η έκρηξη σημειώθηκε στις 10:03 π.μ. στο εργοστάσιο χημικών Shuangma στην πόλη Rugao, σύμφωνα με τις πηγές.
Οι διασώστες βρήκαν δύο πτώματα στη σκηνή ενώ οι άλλοι τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο νοσοκομείο μετά την διακομιδή τους.
Άλλοι εννέα άνθρωποι τραυματίστηκαν και λάμβανουν θεραπεία στο νοσοκομείο της περιοχής.
Πυροσβέστες έχουν σβήσει τις φλόγες, και η αναζήτηση για τους αγνοούμενους βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το χημικό εργοστάσιο Shuangma ιδρύθηκε το 1997 και παράγει κυρίως βρώσιμο φοινικέλαιο ή στεατικό οξύ.
Η έκρηξη δεν προκάλεσε σοβαρή ρύπανση του αέρα ή του νερού, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές της προστασίας του περιβάλλοντος.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr