Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Στα €340.000 τα κέρδη της Motor Oil στο 9μηνο


Στα 340.000 ευρώ ανήλθαν τα ενοποιημένα κέρδη της Motor Oil στο εννεάμηνο, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 6,98 δισ.
Επιπλέον τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν στα 145,083 εκατ. ευρώ στο 9μηνο 2013 έναντι 229,150 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Α.Ε.Ε.

 Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

 Φτάνουμε στο τέλος του Προγράμματος Οικειοθελούς Αποχώρησης».Κατά τη διάρκεια αυτού του προγράμματος αποχώρησαν «οικειοθελώς» ήδη 32 συνάδελφοί μας .
Δεν πιέσαμε κάποιον συνάδελφο να μην υπογράψει, όπως ισχυρίζονταν η Διοίκηση, αλλά ούτε βέβαια κάναμε και διαφήμιση στο «πακέτο».Μείναμε  σταθεροί στη θέση μας, ότι, εφόσον κάποιος θελήσει να υποχωρήσει δεν θα τον εμποδίσουμε, αλλά, εάν απειληθεί, εκβιαστεί ή απολυθεί συνάδελφος θα μας έβρισκαν απέναντί τους, όπως άλλωστε είχε συμφωνηθεί και με τα άλλα δυο Σωματεία του Ομίλου.
Σεβαστήκαμε τις αποφάσεις των συναδέλφων μας, οι οποίοι υπέγραψαν ,έμμεσα υπό πίεση αρκετές φορές με τη λογική, ότι δεν θα είναι στο οργανόγραμμα και δεν θελήσαμε να συγκρουστούμε με τη Διοίκηση, αλλά ΕΧΘΕΣ 26/11 η Διοίκηση, έφτασε στο σημείο να καλέσει κι άλλους συναδέλφους μας, λέγοντάς τους  ότι το τμήμα τους θα καταργηθεί και ότι θα πρέπει μέχρι ΣΗΜΕΡΑ 27/11 να έχουν πάρει μια απόφαση ζωής και να απαντήσουν, αν θα φύγουν ή όχι.
Καλούμε τη Διοίκηση να σταματήσει εδώ τις «ενημερώσεις» στην Ε.Κ. .Δεν μπορεί να έχουμε φτάσει σε 32 αποχωρήσεις και από την άλλη μεριά να έχουν γίνει 26 προσλήψεις.Την καλούμε να σεβασθεί την απόφαση όλων των εργαζομένων που δεν θέλουν να αποχωρήσουν οικοιοθελώς  και σε περίπτωση συγχώνευσης ή κατάργησης, του τμήματος τους να φροντίσει για την μεταφορά τους εντός του Ομίλου σε άλλες θέσεις που μπορούν να προσφέρουν.

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΠΕΠΕΚΟ



Καθώς πλησιάζει το τέλος του «προγράμματος αποχωρήσεων», οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας έχουν εξαπολύσει ένα μαραθώνιο εξατομικευμένης πίεσης συναδέλφων προκειμένου αυτοί να πάρουν «εθελούσια» το πακέτο κινήτρων και να φύγουν από την εταιρεία. 
Τσαλαπατώντας την πολυδιαφημισμένη «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», δεν έχουν αφήσει ούτε καν τους συναδέλφους με αποδεδειγμένα τεράστια οικογενειακά ή ατομικά προβλήματα υγείας κ.α. Ας μην επαίρονται λοιπόν για κοινωνική ευαισθησία αυτοί που ισχυρίζονται ότι ξαφνικά αύριο, σε έναν Όμιλο 4.000 εργαζομένων, δεν θα υπάρχει ούτε μία θέση εργασίας για αυτούς… 
Μοναδικό «όραμα» της διοίκησης του Ομίλου έχει απομείνει η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, η εργολαβοποίηση και το outsourcing. Όμως με εξαίρεση τα κέρδη των εργολάβων, αυτό το μοντέλο δεν μπορεί να εγγυηθεί απολύτως τίποτα, ούτε καν την περίφημη «βιωσιμότητα», όπως μας απέδειξε εντός Ομίλου το μοντέλο υψηλής εργολαβοποίησης της BP…. Η εργοδοσία ξεχνάει εύκολα, όταν την βολεύει. 
Έτσι ξέχασε τους αρχικούς ύμνους για τους ανθρώπους και την κουλτούρα της BP και στα 4 χρόνια που μεσολάβησαν, κοντεύει να μην αφήσει εργαζόμενο της ούτε για δείγμα… 
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μετά από λίγο καιρό, όταν η εκχώρηση στους εργολάβους κρίσιμων δραστηριοτήτων του Ομίλου θα χτυπήσει σε νέα ξέρα (και επιχειρηματικές εξαρτήσεις), η εταιρεία θα ρίξει εκ νέου τις ζημιές στην πλάτη των εργαζόμενων της. 
Καλούμε στις παρούσες δύσκολες συνθήκες όλους τους συναδέλφους να επιδείξουν σθένος και αντοχή και επιβεβαιώνουμε την δεδηλωμένη θέση μας ότι δεν θα επιτρέψουμε καμία απόλυση.

ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΠΡΟΒΑΤΑ. ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΩΡΑ..

35o Τακτικό Συνέδριο ΑΔΕΔΥ, 27-29 Νοεμβρίου


Ξεκινά σήμερα, στις 10 και μισή το πρωί, στην Αθήνα και στο ξενοδοχείο «Novotel», το 35ο Τακτικό Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ. Oι εργασίες του θα ολοκληρωθούν με την ανάδειξη του νέου γενικού συμβουλίου την Παρασκευή. Συμμετέχουν περίπου 710 σύνεδροι (ο καθένας από αυτούς αντιστοιχεί σε 375 εργαζομένους).

Να σημειωθεί ότι στο τελευταίο γενικό συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ, την περασμένη εβδομάδα, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ πήραν την απόφαση να συμμετάσχει και η ΠΟΕ-ΟΤΑ, η οποία στο τελευταίο της Συνέδριο είχε αποκλείσει 21 σωματεία που έχουν εγγράψει συμβασιούχους.

Ακόμα, αποφάσισαν να νομιμοποιηθούν 20 αντιπρόσωποι από την Ομοσπονδία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας (η πλειονότητά τους ανήκει σε ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ), οι οποίοι είχαν αναδειχθεί ακόμα και πριν το προηγούμενο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, πράγμα που είναι αντικαταστατικό.

Αναλυτικά, το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του Συνεδρίου, εδώ. 
  
ΠΗΓΗ:apnet.gr

Το σχέδιο για τις ομαδικές απολύσεις

Το σχέδιο για τις ομαδικές απολύσεις
Τέσσερις ανατροπές – σοκ στο καθεστώς των ομαδικών απολύσεων εισηγείται η τρόικα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, ζητώντας να καταργηθούν εκείνες οι διατάξεις του νόμου 1387/83 που απαγορεύουν να γίνονται απολύσεις από ένα όριο και πάνω στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα που απασχολούν περισσότερους από 20 εργαζομένους!

Στον ίδιο νόμο ως προς τα όρια των απολύσεων που χαρακτηρίζονται «ομαδικές» εντάσσονται, όμως και οι ΔΕΚΟ όπως και οι τράπεζες και τυχών αλλαγή στις διατάξεις του νόμου αυτού, όπως ζητούν οι δανειστές, θα ισχύσει αυτομάτως για τις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες που τελούν σε καθεστώς αναδιάρθρωσης.

Οι αλλαγές

Οι τέσσερις ανατροπές μνημονεύονται σε ανεπίσημο κείμενο του ΔΝΤ που εξασφάλισε και φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα ο Ελεύθερος Τύπος και στον οποίο προτείνονται τα εξής:

1. Διαβούλευση της επιχείρησης για τις ομαδικές απολύσεις που σχεδιάζει να κάνει με το προσωπικό της εντός 20 ημερών, με δικαίωμα παράτασης για άλλο ένα 20ήμερο και ενημέρωση από την επιχείρηση για το αποτέλεσμα της διαβούλευσης είτε στην περιφέρεια που δραστηριοποιείται είτε στο υπουργείο Εργασίας. Η ισχύουσα διάταξη που προβλέπει την υπογραφή και των δύο πλευρών (εργαζομένων και εργοδότη) στο αποτέλεσμα της διαβούλευσης προτείνεται να καταργηθεί.

2. Παράταση για άλλες 20 ημέρες κατόπιν αιτήματος των εργαζομένων σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία. Η ισχύουσα διάταξη που προβλέπει την εμπλοκή των περιφερειακών οργάνων σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, ώστε να εξεταστούν οι οικονομικοί λόγοι που επικαλείται η επιχείρηση για τη μείωση του προσωπικού, προτείνεται να καταργηθεί.

3. Κατάργηση της γνωμοδότησης που καλείται να εκδώσει το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας (ΑΣΕ), αν δεν βρεθεί λύση στα περιφερειακά όργανα.

4. Άμεση εφαρμογή των απολύσεων από την επιχείρηση, με απλή ενημέρωση της απόφασής της και χωρίς έγκριση από το υπουργείο Εργασίας. Το θέμα των ομαδικών απολύσεων και τις αλλαγές που ζητεί η τρόικα αποκάλυψε πρώτος ο Ελεύθερος Τύπος. Σήμερα είναι ένα από τα καυτά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα και οι τελικές αποφάσεις θα καθορίσουν το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εργαζομένων.

Στο νέο καθεστώς θα προβλεφθεί και η χορήγηση μιας ελάχιστης αποζημίωσης για τους εργαζόμενους που μένουν άνεργοι όταν κλείνουν ή πτωχεύουν οι επιχειρήσεις, παραιτούμενοι όμως από κάθε άλλη δικαστική διεκδίκηση, ενώ παράλληλα επιδιώκεται να αξιοποιηθούν κοινοτικοί πόροι για τη στήριξη όσων μένουν χωρίς δουλειά και προέρχονται από ομαδικές απολύσεις. 


Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

 ΠΗΓΗ:enikos.gr/

Το θράσος της ΔΕΗ του Αρθούρου και οι αφελείς μελέτες (ή ερμηνείες μελετών) της Ernst & Young


http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=400774
Με νευριάζει απίθανα η υποκρισία και το θέατρο... Ο Μυτιληναίος θέλει φθηνό ρεύμα, και καλά κάνει, αλλά οι πρακτικές του στο θέμα βγάζουν και λίγο μάτι, λέμε τώρα... και δεν είμαι ούτε κατά της βιομηχανίας, ούτε κατά της ανάγκης για φθηνό, έστω επιδοτούμενο βιομηχανικό ρεύμα. Ούτε παραγνωρίζω τυχόν ευνοϊκούς όρους εξαγοράς της Αλουμίνιο, ούτε θέλω να κλείσει η Αλουμίνιο,αλλά...

Ούτε καταλαβαίνω τα νούμερα, δεν τα έχω δει, και εγώ, γενικά, δεν ξέρω αριθμητική ή κοστολογήσεις, χαχάχαχααα! Αλλά ο Industrealist βλέπει και αυτός μαγειρέματα.

Εκεί που βγαίνω από τα ρούχα μου και δεν κρατιέμαι, είναι στα εξής απλά:

1.  Και όχι πολύ διπλωματικά, ερωτώ:  Ποια ήταν η ανάμειξη του κ. Μυτιληναίου στο μπλοκάρισμα των λιθανθρακικών της ΔΕΗ επί Αθανασόπουλου;  Ή ήταν αγνή αντίδραση οικολόγων και πολιτών και συνδικαλιστών; Ή μήπως αυτή δεν ήταν η διασφάλιση ότι θα αναγκαζόμαστε να καίμε αέριο και να κλέβουμε τα ζαγάρια με ΑΠΕ;

2. Καταλαβαίνει ο κ. Ζερβός την διαφορά κόστους και τιμής;  Να δεχτώ ότι έπρεπε να ακριβύνει το ρεύμα.  Αλλά το κόστος;  €30/MWhr ήταν η ΟΤΣ το 2008-2009. ΟΚ, δεν έχουμε τσάμπα λιγνίτη, ή δεν φταίει ο ίδιος για αυτό, αλλά οι Πρασινάδες;  Τα αιολικά; Οι Πρασινάδες μετά το 2010 που είχε πια σκάσει η φούσκα;  Η άποψη ότι δεν θέλει βιομηχανικούς πελάτες;  Δεν του έμαθαν στο αιολικό λόμπυ, όπου έχει θητεύσει, ότι μόνο με βιομηχανικούς πελάτες έχεις φθηνό ρεύμα γιατί μόνο αυτοί δικαιολογούν μονάδες βάσης;   Τι έχει κάνει ο κ. Ζερβός για να έχει φθηνό και απρόσκοπτο ρεύμα για την βιομηχανία, και επομένως για όλους;  Πόσο έχουν κοστίσει και πόσο θα κοστίσουν στην ΔΕΗ κάτι συνεταιριλίκια με EDF και άλλα Πράσινα Τρωκτικά, ντόπια και ξένα;

3.  Και πάμε στην "μελέτη". Αν δεν την δω, είναι unfair να κάνω κριτική. Αλλά στατική απεικόνιση κοστολογίου, και επίκκληση μελέτης (όσα disclaimers κι αν έχει) για λόγους άλλους από αυτούς που προβλεπόταν στην μελέτη είναι επιεικώς μεμπτό. Ξέρω... Ψιλά γράμματα.

Οι απάτες, οι ανικανότητα και η βλακεία δεν νομιμοποιούνται ούτε με μελέτες ούτε με κουτοπονηριές.  
ΠΗΓΗ:archaeopteryxgr.blogspot.gr

Αλλάζει εκ βάθρων η φορολογία στα ΙΧ το 2014 - Το "μάρμαρο" θα πληρώσουν τα μικρά και μεσαία

Αλλάζει εκ βάθρων η φορολογία στα ΙΧ το 2014 - Το "μάρμαρο" θα πληρώσουν τα μικρά και μεσαία
Ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της κατοχής και χρήσης ΙΧ αυτοκινήτων προωθεί το υπουργείο Οικονομικών με στόχο οι υπολογισμοί των πάσης φύσεως επιβαρύνσεων να γίνονται το επόμενο έτος με βάση τις αξίες των οχημάτων και όχι με βάση τον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα. 

Όπως γράφει σήμερα ο "Ελεύθερος Τύπος", σύμφωνα με το σχέδιο που προωθείται, για να προσδιοριστούν τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης, του φόρου πολυτελούς διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας θα λαμβάνονται υπόψη οι εργοστασιακές αξίες των ΙΧ αυτοκινήτων  και όχι ο κυβισμός, όπως συμβαίνει τώρα. Επίσης θα υπολογίζονται οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις. 

Επί των τιμών, που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας. 

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ενδέχεται να οδηγήσει στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των ΙΧ μεγάλου κυβισμού 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα ήδη στο γραφείο του Γιώργου Μαυραγάνη υπάρχει έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που σχεδιάζει τις αλλαγές. 

Σύμφωνα με πληροφορίες επίσης, προτείνεται να αλλάξει ριζικά το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και με το να δίνεται η δυνατότητα σε όσους έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας να παίρνουν πίσω τις πινακίδες και να πληρώνουν τέλη μόνο για τους μήνες που υπολείπονται έως το τέλος του έτους. 

Όλες οι προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να υιοθετηθούν και να ισχύσουν για τα μεν τεκμήρια διαβίωσης από το οικονομικό έτος 2015 (εισοδήματα έτους 2104), ενώ για το φόρο πολυτελούς διαβίωσης και τα τέλη κυκλοφορίας από το τέλος του 2014.  

 ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Έρευνες πετρελαίου: Προς διαζύγιο Energean-Grekoil

Έρευνες πετρελαίου: Ο «υποχρεωτικός γάμος» Energean-Grekoil οδεύει σε... διαζύγιο
Προ του διαζυγίου βρίσκεται σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο «υποχρεωτικός γάμος» (forced marriage κατά το ΥΠΕΚΑ) μεταξύ της Εnergean Oil and Gas (Πετρέλαια Πρίνου) και της Grekoil για την από κοινού συμμετοχή στην έρευνα και εκμετάλλευση του κοιτάσματος πετρελαίου το Κατάκολο.

Οι προσφορές που κατέθεσαν οι δύο εταιρείες ως επικεφαλής κοινοπραξιών για το συγκεκριμένο κοίτασμα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού open door του ΥΠΕΚΑ, κατά την αξιολόγησή τους από την αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΚΑ βρέθηκαν πολύ κοντά βαθμολογικά. Ως εκ τούτου το υπουργείο έκρινε σκόπιμο να κληθούν να καταθέσουν από κοινού πρόταση έρευνας και εκμετάλλευσης για το συγκεκριμένο κοίτασμα.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν, σύμφωνα με τα όσα γνωρίζει το Euro2day.gr, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε ότι οι συστάσεις (references) της εταιρείας Viking η οποία συμμετέχει με 65% σε κοινοπρακτίκό σχήμα με την Grekoil, εμφανίζονταν τουλάχιστον ελαττωματικά.

Συγκεκριμένα, η Viking εμφανίστηκε ως έχουσα συμμετοχή σε σχέδια εκμετάλλευσης και έρευνας υδρογονανθράκων στις Φιλιππίνες και την Τυνησία. Ωστόσο και από τα δύο σχέδια την απέβαλαν οι συνεταίροι της, αντιστοίχως η αυστραλέζικη Nido και η καναδική Sonde.

Μάλιστα η δεύτερη με ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι η Viking δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει μέσα στο συμφωνημένο χρονικό διάστημα τις εγγυήσεις για ποσό 40 εκατομμυρίων δολαρίων με το οποίο θα συμμετείχε στο επενδυτικό σχήμα.

Επιπλέον και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για τους (υποχρεωτικούς) συνεταίρους της, αλλά και για το υπουργείο, στη συνάντηση που ορίστηκε προκειμένου να συζητηθεί η βελτιωμένη προσφορά που θα έπρεπε να κάνουν για το κοίτασμα του Κατάκολου, τα δύο σχήματα (επικεφαλής Grekoil και Energean) οι εκπρόσωποι της Viking απουσίαζαν, παρότι συμμετέχουν με 65%.

Όλα αυτά έχουν προκαλέσει προβληματισμό ως προς την αξιοπιστία του κύριου εταίρου της Grekoil, εταιρείας η οποία ιδρύθηκε στην Κύπρο με σκοπό να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς του ΥΠΕΚΑ. Είναι δε και ο κύριος λόγος, που οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης για το Κατάκολο καθυστερούν, ενώ σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, έχει αποσυνδεθεί χρονικά και διαδικαστικά από τις δύο άλλες συμβάσεις για τις περιοχές Ιωαννίνων και Δυτικού Πατραϊκού (επικεφαλής κοινοπραξιών αντιστοίχως η Energean και τα ΕΛ.ΠΕ.).

Ο προβληματισμός, όπως μαθαίνει το Euro2day.gr, είναι ακόμη πιο έντονος στην Energean, η οποία αποδέχτηκε μεν την πρόταση του ΥΠΕΚΑ να συνεργαστεί (υποχρεωτικά) με την Grekoil, αλλά στην πορεία διαπιστώνει ότι ο άλλος εταίρος έχει σοβαρά προβλήματα.

 ΠΗΓΗ:euro2day.gr