Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013
H έκθεση της Black Rock για τις τράπεζες
Tο 90% των στεγαστικών δανείων δεν δόθηκαν με τις συνήθεις πρακτικές
Η πρόταση για «κούρεμα» τουλάχιστον 39%
H «DEAL» αποκαλύπτει την έκθεση της BlackRock για τις ελληνικές τράπεζες. Πρόκειται για τη μελέτη που της ανατέθηκε από την Tράπεζα της Eλλάδος, τον Aύγουστο του 2011, κατόπιν εντολής της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής της Eυρωπαϊκής Kεντρικής Tράπεζας και του Διεθνούς Nομισματικού Tαμείου (Tρόικα) ως προϋπόθεση για το οικονομικό πακέτο των 109 δισ. το οποίο προβλέπεται από το Mνημόνιο της 21ης Iουλίου του 2011.
Του Kώστα Nούση
Tο «project Solar», όπως ήταν ο κωδικός αυτής της διαγνωστικής μελέτης, κόστισε, όπως έχει γραφτεί και δεν έχει διαψευστεί, 19 εκατ. ευρώ (οι εκπρόσωποι της BlackRock και της συνεργαζόμενης Ernst&Young, «εμφανίζονταν» ως «εργαζόμενοι» σε εταιρία ενέργειας) και παρέμεινε απόρρητη, μέχρι τώρα, αν και όπως προκύπτει δεν ήταν διαβαθμισμένη, όχι μόνο δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν δόθηκε ούτε καν στους τραπεζίτες. Θεωρείται σίγουρο ότι βρίσκεται στα συρτάρια του διοικητή της Tράπεζας της Eλλάδος κ. Προβόπουλου, αλλά και του υπουργού Oικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα.
Tα όποια αιτήματα για τη δημοσιοποίησή της -τέτοια εκφράστηκαν και στη Bουλή- δεν έγιναν αποδεκτά. Bάσει αυτής της έρευνας οδηγηθήκαμε σε αλλαγή του τραπεζικού χάρτη της χώρας, μετά την πλήρη καταγραφή των επισφαλών δανείων των τραπεζών, αν και μέσα απ' αυτή την έρευνα, που συνοδεύεται και από πιο αναλυτικά στοιχεία, δεν τεκμηριώνεται στο έπακρο η ανάγκη συρρίκνωσης του τραπεζικού συστήματος, ενώ οι επισφάλειες τόσο για τις τράπεζες A όσο και για τις τράπεζες B δεν δικαιολογούσαν τεράστια διαφοροποίηση ως προς τις αποφάσεις.
H έκθεση αυτή των 105 σελίδων, έχει τεράστια σημασία για όλο τον τραπεζικό επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο της χώρας, καθώς βγαίνει στη δημοσιότητα λίγο πριν παραδοθεί η νέα έκθεση (ως τις 30 Nοεμβρίου) που έχει παραγγελθεί και πάλι στην αμερικανική εταιρία.
Tα πιο σημαντικά στοιχεία που προκύπτουν είναι ότι το 90% των δανείων (στεγαστικά) που αφορούν την ομάδα A «δεν δόθηκε με τις συνήθεις πρακτικές που πρέπει να ακολουθηθούν για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι».
• Στα δάνεια μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων το 47% ήταν σε κατάσταση κινδύνου, ενώ στα επαγγελματικά η έκθεση κινδύνου έφτανε στο 51%.
• H BlackRock εκτίμησε ότι η αντικειμενική αξία των ακινήτων εκείνη την εποχή ήταν κατά 33% χαμηλότερη της εμπορικής. Xαρακτήρισε μονόδρομο τους πλειστηριασμούς, ενώ κατέθεσε την πρόταση μετά από συγκεκριμένη συνεδρίαση για ελάχιστο «κούρεμα» κατά 39% στα στεγαστικά δάνεια, κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει αποκαλυφθεί ποτέ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΗΓΗ:dealnews.gr
Μείωση στις τιμές των καυσίμων, λόγω Σκοπίων, διεκδικεί το Κιλκίς
Τη μείωση των τιμών των καυσίμων στο νομό Κιλκίς για τους μόνιμους κατοίκους και τους επαγγελματίες διεκδικεί το επιμελητήριο της περιοχής, επικαλούμενο αφενός τη γειτνίαση με τα Σκόπια, όπου η βενζίνη, το πετρέλαιο και το υγραέριο πωλούνται πολύ φτηνότερα και αφετέρου την πολύ μεγάλη συρρίκνωση των εισοδημάτων των κατοίκων.
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παύλος Τονικίδης, στον "Αγγελιοφόρο" η πρακτική της μείωσης των τιμών των καυσίμων σε τοπικό επίπεδο δεν είναι άγνωστη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού ισχύει στην Ιταλία.
Συγκεκριμένα, στην περιοχή Friuli-Venezia-Giulia, όπου βρίσκεται η Τεργέστη, τα καύσιμα πωλούνται από το 2012 με έκπτωση, ώστε να ανασχεθεί η πολύ μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στη δυνατότητα που έχουν οι κάτοικοι να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους από την Αυστρία και τη Σλοβενία.
Σύμφωνα με τον κ. Τονικίδη, εάν μειωθούν οι τιμές μέσω της μείωσης του ΕΦΚ, θα βγει κερδισμένο και το Δημόσιο, αφού τα έσοδά του θα αυξηθούν κατά 2,2 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος έχει ενημερώσει για το θέμα τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, παραδίδοντάς του ανά χείρα5 πριν από μερικές ημέρες σχετική λεπτομερή μελέτη και τώρα περιμένει τις κυβερνητικές αποφάσεις.
Τι λέει η μελέτη
Η μελέτη του Επιμελητηρίου Κιλκίς καταγράφει τα ακόλουθα στοιχεία:
-Η ζήτηση της αμόλυβδης βενζίνης στο νομό Κιλκίς μειώθηκε τον περασμένο χρόνο κατά 28%, έναντι μείωσα 13% στο σύνολο της χώρας.
-Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για καύσιμα στα πρατήρια του νομού Κιλκίς είναι οι χαμηλότερες τιμές στα πρατήρια των Σκοπίων (66%) και η μείωση των εισοδημάτων (33%).
-Από τα 78 πρατήρια του νομού τα 22 έχουν ήδη βάλει λουκέτο και λειτουργούν μόνο τα 56, πολλά εκ των οποίων όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες τους αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα. Κρίσιμη για το μέλλον πολλών από αυτά θεωρείται η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά ένα επιπλέον 10% το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, όσο πιο κοντά στα σύνορα βρίσκεται ένα πρατήριο, τόσο μεγαλύτερη είναι η πτώση στην κατανάλωσή του.
-Η πτώση της ζήτησης για υγρά καύσιμα στο Κιλκίς έχει ως αποτέλεσμα n απώλεια εσόδων το 2012 για το ελληνικό Δημόσιο να φτάσει τα 6,7 εκατ. ευρώ. Η απώλεια αυτή διευρύνεται στα 10,2 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και οι φορολογικές απώλειες από την κατανάλωση άλλων αγαθών και υπηρεσιών.
-Από επιτόπια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα σύνορα της χώρας μας με τα Σκόπια προέκυψε ότι η χαμηλότερη τιμή της βενζίνης αποτελεί ουσιαστικά πρόσχημα για τους καταναλωτές που εξέρχονται από τη χώρα, καθώς κατά την επίσκεψή τους στην ΠΓΔΜ προμηθεύονται κυρίως άλλα αγαθά, όπως τσιγάρα και οπωροκηπευτικά, αλλά και υπηρεοίες, όπως είναι η διασκέδαση στα καζίνα. Το 60% όσων ρωτήθηκαν αγοράζει τουλάχιστον μία κούτα τσιγάρα από τα αφορολόγητα, ενώ κάθε Πέμπτη είναι η εργάσιμη ημέρα με τη μεγαλύτερη ροή από την Ελλάδα προς την ΠΓΔΜ πραγματοποιείται υπαίθρια αγορά στη Γευγελή, από την οποία το 85% των ερωτηθέντων προμηθεύεται νωπά προϊόντα.
Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου
Με βάση της μελέτη, το Επιμελητήριο Κιλκίς προτείνει τη δημιουργία δύο ζωνών στην περιοχή. Η πρώτη έως 15 χιλιόμετρα από το συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου η έκπτωση θα είναι 0,277 ευρώ το λίτρο. Η δεύτερη από 15 ως 30 χιλιόμετρα από τους Ευζώνους, όπου η έκπτωση θα είναι 0,198 ευρώ το λίτρο. Προκειμένου η υλοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος να είναι σχετικά εύκολη, γρήγορη και λιγότερο δαπανηρή, η μελέτη προτείνει m δημιουργία υποσυστήματος εντός του πληροφοριακού συστήματος «Ήφαιστος» που λειτουργεί σήμερα. Σε αυτό το υποσύστημα θα δημιουργηθεί μητρώο συμμετοχής στο σύστημα έκπτωσης υγρών καυσίμων, θα πραγματοποιούνται οι έλεγχοι των κινήσεων και τελικά θα γίνεται η εκκαθάριση του ποσού προς επιστροφή στα πρατήρια καυσίμων της περιοχής.
Τι γίνεται στην Τεργέστη
Το σύστημα έκπτωσης στις τιμές των καυσίμων για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Friuli-Venezia-Giulia της Ιταλίας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2011, διότι η περιοχή συνορεύει με τη Σλοβενία και την Αυστρία, όπου η αμόλυβδη πωλείται από 0,25 έως 0,36 ευρώ φτηνότερα. Η ιταλική περιοχή χωρίστηκε σε δύο ζώνες και η μείωση της τιμής των καυσίμων διαμορφώθηκε από 0,27 ευρώ μέχρι 0,14 ευρώ για την αμόλυβδη και από 0,14 ευρώ ως 0,09 ευρώ για το πετρέλαιο. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος οδήγησε σε ανάσχεση της πτώσης της ζήτησης και σύγκλισή της με το μέσο όρο της χώρας.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Οι Αναξιόπιστες πηγές ενέργειας, που ονομάζονται και "Ανανεώσιμες"
http://theenergycollective.com/rodadams/306636/limitations-unreliable-energy-sources-aka-renewables
Τα εγγενή προβλήματα και η αναποτελεσματικότητα των ΑΠΕ (αιολικών και φωτοβολταϊκών):
1. Υποχρεώνουν και την συμβατική παραγωγή, που, λειτουργεί σαν εφεδρεία, να λειτουργεί τυχαία, μεταβλητά και αναποτελεσματικά.
2. Χρειάζονται μεγάλα δίκτυα μεταφοράς για να ξεφορτωθούν τα τυχαία πλεονάσματα, ή να απορροφήσουν εισαγωγές επίσης τυχαίων πλεονασμάτων. Αυτό συνεπάγεται σπατάλη ενέργειας και αυξημένο κόστος.
3. Οι βαριά επιδοτούμενες και μεταβλητές ΑΠΕ ευνοούν και απαιτούν αναποτελεσματικές εφεδρείες, έστω και χαμηλού αρχικού κόστους, όπως γεννήτριες με ντήζελ, αέριο και απαρχαιωμένες μονάδες κάρβουνου. Οι μονάδες αυτές πρέπει να επιδοτούνται, περαιτέρω, με Α.Δ.Ι., ή αντίστοιχους μηχανισμούς.
4. Στην προσπάθεια να καλύψουν ανάγκες (με την χαμηλή τους διαθεσιμότητα) μπαίνουν πολλά περισσότερα μεγαβάτ από όσα χρειάζονται. Χρειάζονται και πολλά αιολικά, και πολλά φωτοβολταϊκά, και εάν φυσάει και έχει ήλιο ταυτόχρονα, αυτό είναι περαιτέρω πρόβλημα. Όλα αυτά είναι κλασσικά παραδείγματα αναποτελεσματικότητας.
5. Η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας είναι αναποτελεσματική. Οι μπαταρίες είναι στο 70%. Η αντλησιοταμίευση στο 80-90%. Ο πεπιεσμένος αέρας 65%. Το υδρογόνο 40%. Κάθε αποθήκευση έχει πρόσθετο κόστος και ανάγκες σε υποδομές και ενέργεια.
6. Τα δίκτυα, οι υποσταθμοί, οι μετασχηματιστές, οι διακόπτες και οι γραμμές μεταφοράς πρέπει να είναι όλα μεγαλύτερα από ό,τι χρειάζεται, για να αντέχουν της αιχμές, όχι της ζήτησης, αλλά της τυχαίας και μεταβλητής παραγωγής, που είναι 3-6 φορές μεγαλύτερη. Και αυτά είναι σπατάλη χρημάτων και ενέργειας.
Παρά το γυαλιστερό μάρκετινγκ και λόμπυϊνγκ των ΑΠΕτζήδων (και των Μ.Κ.Ο. τους) τα τελευταία 40-50 χρόνια, η συνεχιζόμενη επιμονή με τις ΑΠΕ θα φτωχαίνει την κοινωνία, συνολικά. Η κατασκευή μεγάλων αιολικών και φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων είναι μια εγγενώς κακή ιδέα. Όχι επειδή δεν είναι εφικτά, αλλά επειδή δεν ελέγχονται (δεν παράγουν όταν χρειάζονται, και παράγουν όταν δεν χρειάζονται και το ρεύμα, ο αέρας και ο ήλιος, δεν αποθηκεύονται πρακτικά, ή οικονομικά).
Νομίζω ότι το μήνυμα αρχίζει και γίνεται τόσο σαφές που εάν δεν είχαμε λαμόγια να επιμένουν, θα είχε γίνει εξαιρετικά βαρετό.
ΠΗΓΗ:archaeopteryxgr.blogspot.gr/
DE FACTO ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΗΕ Σε διεθνές forum του ΟΗΕ γίνεται δεκτή η "Ένωση Τούρκων Δωδεκανήσου"!
Τελικά η ΜΙΤ κατάφερε και τους πλέον αφομιωμένους στην ελληνική κοινωνία μουσουλμάνους αυτούς των Δωδεκανήσουν να τους σπείρει "ζιζάνια" και να δημιουργήσει πλαστούς "τουρκικούς" πυρήνες (το περιοχικό ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ από το 2006 είχε προειδοποιήσει για την δράση του τουρκικού προξενείου στη Ρόδο, αλλά...):
Έτσι λοιπόν στην Γενεύη εμφανίστηκε κάποιος "Συλλόγος Πολιτισμού και Αλληλεγγύης Τούρκων Ρόδου, Κω και Δωδεκανήσων" για να λάβει μέρος στο Φόρουμ Μειονοτικών Θεμάτων του ΟΗΕ, με τίτλο «Θρησκευτική ελευθερία και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα οι θρησκευτικές και εθνικές μειονότητες»!
Σημειώνεται ότι πουθενά και από καμία διεθνή συνθήκη και από κανέναν διεθνή οργανισμό μέχρι σήμερα δεν αναγνωρίζεται ότι υπάρχει "εθνική μειονότητα" στην Ελλάδα. Μόνο "θρησκευτική" και αυτό αφορά τον διεθνικό μουσουλμανικό πληθυσμό της ελληνικής Θράκης.
Φυσικά δεν μπορούσαν να λείψουν από τέτοιο φορουμ και οι "επίσημοι" πράκτορες της Άγκυρας στην Ελλάδα, η ένωση «Τούρκους της Δυτικής Θράκης»!
Το να γίνονται δεκτοί οι παραπάνω σημαίνει ότι ο ΟΗΕ de facto δέχεται την ακύρωση της συνθήκης της Λοζάνης αφού υπάρχει σαφής εθνοτικός προσδιορισμός στο τίτλο των δύο ενώσεων! Και από μόνο του αυτό το γεγονός είναι κρίσιμο...
Οι άθλιες μεθοδεύσεις της Τουρκίας στα Δωδεκάνησα, όπου η γείτων προσπαθεί εδώ και 1-2 χρόνια να εγείρει – κυριολεκτικά εκ του μη όντος – μειονοτικό ζήτημα, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς, σε συνεργασία με το "νυσταλέο" "εν υπνώσει" "ελληνικό" κράτος.
Οι "τουρκόφρονες" σύλλογοι που έχουν ιδρυθεί σε Ρόδο και Κω (και που θυμίζουμε ότι στα περσινά έγκαινιά τους έτρεχαν για να παραστούν ντόπιοι χριστιανοί βουλευτές και αυτοδιοικητικοί καθότι η ψήφος είναι υπεράνω όλων) αποφάσιασν πως ήρθε η ώρα να απλωσουν την δραστηριότητά τους πέρα από τα ελληνικά σύνορα και να ενώσουν τις προσπάθειές τους με τους…«Τούρκους της Δυτικής Θράκης», για να προπαγανδίσουν δήθεν τον ελληνικό αυταρχισμό σε βάρος της «τουρκικής μειονότητας» της Θράκης και των...Δωδεκανήσων.
Φυσικά ήταν αναμενόμενο να ακούσουμε για τους "Τούρκους" των Δωδεκανήσων, ακόμα και εάν μετριώνται κυριολεκτικά στα "δάχτυλα", οι σύλλογοι αυτοί δεν ιδρύωνται για διακοσμητικούς λόγους.
Όπως αναφέρει και το proxeneio-stop.org στη Γενεύη,θα βρίσκονται παρέα με την ABTTF («Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης» του Χαλήτ Χαμπίπογλου), σε κοινή εκδήλωση, στο περιθώριο του 6ου Φόρουμ Μειονοτικών Θεμάτων του ΟΗΕ, με τίτλο «Θρησκευτική ελευθερία και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα οι θρησκευτικές και εθνικές μειονότητες».
Και όπως αναφέρει το περιοδικό της Κομοτηνής «Ρόντοπ Ρουζγκαρί» (που παίρνει γραμμή από το τουρκικό προξενείο στην Κομοτηνή), στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Νοεμβρίου 2013.
Η ατζέντα του φόρουμ: «Πέρα από την ελευθερία πίστης και θρησκείας: Διασφάλιση των δικαιωμάτων των θρησκευτικών μειονοτήτων, θα συζητηθούν τα θέματα θρησκευτικής ελευθερίας της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης και των Τούρκων Ρόδου και Κώ. Ξένοι ειδικοί θα περιγράψουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα οι θρησκευτικές μειονότητες, και θα παρουσιαστούν προτάσεις και θα γίνουν παρουσιάσεις σχετικά με το θέμα της προστασίας της ταυτότητας των θρησκευτικών μειονοτήτων»!
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν ως ομιλητές εκ μέρους της ABTTF ο αντιπρόεδρος Ριντβάν Χατζημπεντέλ, η Διευθύντρια Διεθνών Σχέσεων Μελέκ Κιρμπατζί Αρίκ και το μέλος του ΔΣ Σεμπαετίν Αμπντουραχμάν, ενώ εκ μέρους των «Δωδεκανησίων» ο Μουσταφά Καϊμακτσί, πρόεδρος του λεγόμενου «Συλλόγου Πολιτισμού και Αλληλεγγύης Τούρκων Ρόδου, Κω και Δωδεκανήσων».
Παρόντες όμως θα είναι και ο Βίλλι Φοτρ (διευθυντής της ΜΚΟ Human Rights Without Frontiers, καταλάβατε για ποιούς δουλέυουν οι ΜΚΟ;), αλλά και ο "Έλληνας" Παναγιώτης Δημητράς, εκπρόσωπος του ελληνοφοβικού και ρατσιστικού με τους Έλληνες «Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι».
Από το τίποτα η Άγκυρα κατάφερε να δημιουργήσει άλλο ένα πρόβλημα στην ανύπαρκτη εξωτερική μας πολιτική. Τι σκοπεύει να κάνει το ΥΠΕΞ;
Και πόσο "βολική" είναι η έγερση τέτοιου θέματος στα Δωδεκάνησα σε περίπτωση προβοκάτσιας. Γιατί τα Δωδεκάνησα έχουν γίνει "ξέφραγο αμπέλι" από τότε που χάριν του τουρισμού οι Τούρκοι μπαινοβγαίνουν όποτε θέλουν και για όσο καιρό θέλουν...
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Οι πρατηριούχοι για τον φόρο στο πετρέλαιο
Τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα τζάκια στην υγεία των πολιτών επικαλείται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, για να ζητήσει εκ νέου τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Όπως επισημαίνει, στο 4ο ετήσιο Συνέδριο για τη Δημόσια Υγεία και την Κοινωνική Ιατρική, που οργανώθηκε από τους τομείς όλων των Ιατρικών Σχολών των Ελληνικών Πανεπιστημίων στις 22-24/11, αναφέρθηκε ότι οι εκπομπές από ένα τζάκι σε ένα 24ωρο μπορεί να είναι όσες οι εκπομπές από 1000 αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που το καθένα διανύει 30 χιλ. στην ίδια περιοχή.
Προσθέτει ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή μελέτη ESCAPE, που έγινε σε 13 χώρες μεταξύ των οποίων και η χώρα μας σε δείγμα 5000 κατοίκων της Αθήνας, κάποιος που ζει σε μια γειτονιά με υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης κατά 10mg/m3 έχει αυξημένο κίνδυνο κατά 22% να πάθει καρκίνο του πνεύμονα.
Η ΠΟΠΕΚ υποστηρίζει τέλος ότι με την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, το λαθρεμπόριο καυσίμων παραμένει ανεξέλεγκτο, τα δημόσια έσοδα παρέμειναν και θα συνεχίσουν να είναι μειωμένα, μερικοί καταναλωτές μπαίνουν εκ νέου στην περιπέτεια επιδότησης με νέα προαπαιτούμενα και η υγεία των πολιτών των μεγάλων αστικών κέντρων εκτίθεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΗΓΗ:enikos.gr
«Χαράτσι» για κάθε εργαζόμενο πληρωτέο έως την...Παρασκευή- Οι λεπτομέρειες
Προσοχή, προσοχή. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα η υποχρέωση απέναντι στο ΙΚΑ είναι διπλή. Εκτός από τις ασφαλιστικές εισφορές του μήνα, θα πρέπει να καταβληθούν και 20 ευρώ για τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Για πρώτη φορά, ενεργοποιείται το ειδικό τέλος υπέρ των παιδικών κατασκηνώσεων. Υπόχρεος είναι ο εργοδότης. Μπορεί να το …αφαιρέσει από τον μισθό του εργαζόμενου; Δείτε τι προβλέπει η νομοθεσία και όλη τη διαδικασία.
Η προθεσμία για την καταβολή του ποσού εκπνέει την επόμενη Παρασκευή. Μέχρι τότε, οι υπόχρεοι εργοδότες πρέπει να πληρώσουν το ποσό των 20 ευρώ ανά εργαζόμενο υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων. Το ποσό των 20 ευρώ, αφορά σε κάθε εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Από το ΙΚΑ, διευκρινίστηκε ότι «η είσπραξη του ανωτέρω ποσού θα αφορά όσους εργαζόμενους απασχολήθηκαν και μισθοδοτήθηκαν κατά τον μήνα Αύγουστο του τρέχοντος έτους (2013) και συνεπώς η είσπραξη της ανωτέρω εισφοράς δεν θα ανατρέξει στα δύο προηγούμενα έτη 2011 και 2012». Άρα, και για τους υπαλλήλους που προσλήφθηκαν μετά την 01/09/2013, δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής του 20άρικου.
ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ: Είναι υποχρέωση του εργοδότη να πληρώσει το ποσό και δεν μπορεί να το αφαιρέσει από τον μισθό του εργαζόμενου.
Οι υπόχρεοι για την καταβολή εργοδότες έχουν ήδη λάβει e-mailμε οδηγίες, σχετικά με το πώς πρέπει να συνταχθεί η ΑΠΔ που θα εμπεριέχει:
• To πλήθος των απασχολουμένων για τους οποίους υφίσταται, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, υποχρέωση καταβολής του ποσού των 20 ευρώ.
• Το συνολικό ποσό που οφείλεται.
• Και ότι το ποσό αυτό, για το τρέχον έτος, θα πρέπει να καταβληθεί χωρίς επιβαρύνσεις μέχρι την 29/11/2013. Μη καταβολή του ποσού ή καταβολή μετά την ανωτέρω προθεσμία θα επιφέρει την εφαρμογή των διατάξεων για τον καταλογισμό και την αναγκαστική είσπραξη με τις προβλεπόμενες επιβαρύνσεις.
Περισσότερες λεπτομέρειες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν στη σχετική εγκύκλιο του ΙΚΑ, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ: «Διευκρινιστικές οδηγίες για την καταβολή της εργοδοτικής εισφοράς για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) που αποτελεί πόρο του Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών του Ο.Α.Ε.Δ.»
Σχετ.: 1. Η υπ’αριθμ. εγκύκλιο 49/13 της Δ/σης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
2. Οι διατάξεις των άρθρων 34 του Ν.4144/2013 (ΦΕΚ 88/18-4-2013 τ.Α΄) 89 περίπτωση Γ΄ του Ν. 3996/2011 ( ΦΕΚ 170/τ.Α΄/5- 8/2011
3.Οι διατάξεις της υπ’ αριθμ. 23411/2131/30-12-2011 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 29/τ.Β΄/19-1-2012)
Με την εγκύκλιο 49/13 σας είχαμε κοινοποιήσει τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν.4144/2013 «Αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας , Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας» καθώς επίσης και τις διατάξεις του άρθρου 89 περίπτωση Γ΄ του Ν.3996/2011 και της υπ’ αριθμ. 23411/2131/30-12-2011 Υπουργικής Απόφασης, σχετικά με την εργοδοτική εισφορά για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ) , είχαμε δε αναφέρει ότι όσον αφορά στην καταβολή της εν λόγω εργοδοτικής εισφοράς, θα παρασχεθούν περαιτέρω οδηγίες με νεώτερο έγγραφό μας.
Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας παραθέτουμε ένα σύντομο ιστορικό.
ΠΗΓΗ:.fpress.gr
ΕΦΕΡΕ "ΤΥΧΗ" ΚΙ ΕΦΥΓΕ ΤΟ FORTUNA !
Σήμερα το πρωί ανεχώρησε
το γεωτρύπανο GSP FORTUNA
από τις πλατφόρμες
του Πρίνου, φέρνοντας
"τύχη" όπως προσδιορίζει
και το όνομά του!
Από νωρίς το πρωί ξεκίνησαν οι εργασίες για την αναχώρηση του γεωτρυπάνου FORTUNA της Ρουμανικής εταιρίας GSP. Όλα στις θαλάσσιες εγκαταστάσεις ήταν έτοιμα για την "καθέλκυση" του Jack-Up γεωτρυπάνου και την μεταφορά του στο λιμάνι Φίλιππος Β' της Ν.Καρβάλης. Στις 11:00 το πρωί τα ρυμουλκά που το συνόδευαν και το FORTUNA ήταν ορατά από τις δυτικές συνοικίες της Καβάλας, με κατεύθυνση το εμπορικό λιμάνι της Ν.Καρβάλης.
Η μεταφορά του γεωτρυπάνου όπως φαινόταν το πρωί από την Καβάλα !
Το γεωτρύπανο θα παραμείνει για σύντομο χρόνο στο λιμάνι ΦΙΛΙΠΠΟΣ, πραγματοποιώντας εργασίες συντήρησης κι έπειτα θα αναχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες για τον Κόλπο του Μεξικού. Το μεγάλο του ταξίδι δεν θα πραγματοποιηθεί αυτή τη φορά με ρυμουλκά, αλλά με ειδικό πλοίο μεταφοράς, σαν αυτό που κατά καιρούς βλέπουμε στ'ανοιχτά του κόλπου της Καβάλας.
Το FORTUNA από τις 10 Ιουλίου 2013 που εγκαταστάθηκε μέχρι σήμερα, πραγματοποίησε δυο γεωτρήσεις. Μια εισπίεσης νερού [PB-23] (water injection) και μια παραγωγική [PB-34], αυξάνοντας την ημερήσια παραγωγή πετρελαίου κατά 850 βαρέλια περίπου (2300 συνολικά). Το επενδυτικό πρόγραμμα της Ενεργειακής Αιγαίου, που περιλαμβάνει 4 συνολικά γεωτρήσεις θα συνεχιστεί τη νέα χρονιά, με νέο αυτή τη φορά γεωτρύπανο. Από τις 2 γεωτρήσεις που απέμειναν η μια είναι παραγωγική [PB-37] και η άλλη [PNB-H4] στο κοίτασμα του Β.Πρίνου για μεγιστοποίηση της αποληψιμότητας. Μετά την ολοκλήρωση των 4 γεωτρήσεων, σειρά έχει -σύμφωνα με δηλώσεις της Energean- το πολυπόθητο πεδίο "Ε", το οποίο εγκαταλείφθηκε το 2010 λόγω γεωλογικών-τεχνικών δυσκολιών.
ΠΗΓΗ:kavalaoil.blogspot.gr
Ποιά ειναι εγκληματική οργάνωση παρακαλώ;
Καμαρωστε τα μεγαλύτερα εγκλήματα όλων των εποχών!!! Οριστε η μεγαλύτερη προδοσια και το μεγαλυτερο ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ στην ιστορια του έθνους μας! ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ, ΟΣΕ, ΕΛΠΕ, ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, Αεροδρομια, λιμανια κ.τ.λ. Οι καλυτερες επιχειρησεις σε ολα τα Βαλκάνια και ...
απ τις καλυτερες στην Ευρωπη με εκατομμυρια ευρω εσοδα καθε μηνα αν τις διαχειριστούν σωστά οι δοσίλογοι πολιτικοι...
Οι πιο πολλες εχουν ήδη ξεπουληθεί και καποιες απ αυτες ειναι στο προγραμμα (λογω μνημονίων) να ξεπουληθουν το 2014 σε ξένους ιδιώτες (κυριως σε Γερμανούς, Καναδούς, Αμερικάνους, Τούρκους και Αραβες):
ΟΤΕ (τηλεποικινωνίες).
ΔΕΗ (ρεύμα).
ΕΥΔΑΠ (νερό).
ΔΕΠΑ & ΔΕΣΦΑ (Φυσικό αέριο).
ΕΛΠΕ (Ελληνικά πετρέλαια).
ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τρένα - σιδηροδρομικές γραμμές).
ΕΛΤΑ (Ελληνικα Ταχυδρομεία).
TT (Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
ΕΥΑΘ (Ύδρευση και Αποχετευση Θεσσαλονίκης).
ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων).
ΔΩΔΩΝΗ (γαλακτοβιομηχανία).
ΟΠΑΠ (ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ, ΛΟΤΤΟ, ΚΙΝΟ, Τζόκερ, Extra 5, ΠΡΟΠΟ, ΠΡΟΤΟ, SUPER 3 κ.τ.λ).
Λαχεία (λαικά, κρατικά κ.τ.λ).
ΟΔΙΕ (Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος).
ΕΒΖ (Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης).
ΕΛΒΙΖ (Ελληνικη Βιομηχανία Ζωοτροφών).
ELFE (Ελληνικά Λιπάσματα & Χημικά προιόντα ΑΒΕΕ), πρωην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων.
ΣΕΚΑΠ (Συνεταιριστική Ελληνική Καπνοβιομηχανία).
ΕΑΣ ή ΕΒΟ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ή Ελληνική Βιομηχανία Όπλων), πρώην ΠΥΡΚΑΛ.
ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία)
Ηλεκτρομηχανική.
ΒΙΟ.ΜΕ. - Βιομηχανική Μεταλλευτική (Μεταλλεία-Ορυχεία χρυσού, σιδήρου, χαλκού, νικέλιου, λιγνίτη, βωξίτη, χρωμίτη, αμίαντου, μπεντονίτη, θείου, ελαφρόπετρας, κ.τ.λ., Λατομεία μαρμάρου, και επισης εξορύξεις υδρογονανθράκων).
ΕΜΕ - Ελληνική Μεταλλουργική (αλουμίνιο, χάλυβας κ.τ.λ). Οπως η Λαρκο, η ΧΑΛΥΨ, η Βιομηχανία Ηπείρου κ.τ.λ.
Χρυσορυχεία (Χαλκιδικής, Καβάλας, Θράκης κ.τ.λ).
Ελληνικες Αλυκές Α.Ε. (παραγωγή αλατιού)
Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία.
ΕΝΑΕ - Ελληνικά Ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Περάματος, Χαλκίδας, Σαλαμίνας, Σύρου, Νάξου κ.τ.λ).
Τηλεπικοινωνιακός ελληνικός δορυφόρος Hellas SAT.
Διόδια.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.
Αεροδρόμια (Αθήνας Ελ.Βενιζέλος, Θεσ/νίκης, Κως, Κέρκυρας, Χανιά, Ρόδου, Μύκονος, Σαντορίνης, Μυτηλίνης κ.τ.λ).
Ολυμπιακή Αεροπορία.
Οικόπεδα Ελληνικου Δημοσιου (εσωτερικού και εξωτερικού).
Τράπεζες (μετα την πωληση της Αγροτικής Τράπεζας καμια τράπεζα δεν ανήκει πλεον στο κρατος).
Χιονοδρομικά κέντρα (Καιμακτσαλάν-Βόρας, Παρνασσού κ.τ.λ).
Λιμάνια (Πειραιά, Θεσ/νίκης, Αλεξ/πολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας κ.τ.λ).
Μαρίνες της Σάμου, Λέσβου, Καλαμάτας, Λευκάδας, Κέρκυρας, Μυτηλίνης, Πειραιά (Ζέας), Αθήνας (Βουλιαγμένης και Φλοίσβου) κ.τ.λ.,
Ολα αυτα, κύριοι, είχαν καθε μηνα εκατομύρια εσοδα στα ταμεία του κράτους ασχετα αν τα κάναν ζημιογονα και τα καταχρεώσαν οι πολιτικοί (με κακοδιαχείρηση) για να τα ξεπουλήσουν στα αφεντικά τους.
Ερχεται και η σειρα των νησιών μας για πώληση. Ηδη στα διεθνή δικαστήρια οι Τούρκοι διεκδικούν (εκτός απο τις ελληνικες μαρίνες που ήδη τις εχουν αγορασει) νησιά και νησίδες: Ήμια, Φαρμακονήσι, Αγαθονήσι, Γαιδουρονήσι, Φούρνοι, Αρκοί, Σύρνα (νησίδες), Οινούσσες, Γαύδος, Λεβιθα, Γυαλί, Καλόλιμνος (βόρεια της Καλύμνου), Καστελόριζο, Κύπρος ακόμα και την Θράκη...
Ήδη οι πανεμορφες ελληνικες νησίδες Τοκμάκια ανατολικά της Λέσβου ξεπωλούνται σε Τουρκους για 5 εκατομμυρια.
Η νήσος Οξυά ξεπουληθηκε στον Εμίρη του Καταρ για 5 εκατ.
H Κασιώπη στη Κερκυρα (489 στρέμματα) επισης ξεπουλήθηκε.
Το σπαλαθρονήσι στην Χαλκιδική επισης πωλείται.
Στο προγραμμα προς πωληση ειναι τα εξης νησια:
Το σύμπλεγμα Εχινάδες νήσοι (απέναντι από τον Αστακό) και το γνωστό λιμάνι στο Πλατυγιάλι.
Ο Αγιος Αθανάσιος στην Ιτέα για 1,9 εκατομμυρια.
Το Μόδι στον Κορινθιακό για 1,5 εκατ.
Η Καρδιώτισσα Σικίνου για 8 εκατ.
Τμήμα του Αγίου Θωμά στον Αργοσαρωνικό για 15 εκατ.
Το Δουλίχιο, με 4.000 ελαιόδεντρα και θέα στο Ιόνιο για 50 εκατ.
Το Ομφορι στο Ιόνιο για 62 εκατ.
Η Γαία για 4,6 εκατ.
Η νησίδα Πάτροκλος (κοντά στην Αττική) με αστικες υποδομες, ελαιόδεντρα και πεύκα για 186 εκατ.
Το Μόδι (του δήμου Ιθάκης) 550 στρεμμάτων για 2 εκατ.
Η νήσος Πεταλάς (δήμος Κεφαλονιάς) για 30 εκατ.
Η κυβερνηση σιωπα και τα ΜΜΕ δεν τολμουν να τα αναφερουν στον κοσμο. Και φυσικα αυτα τα εκατομμυρια θα τα φανε οι πολιτικοι μας με τους δανειστες...
ΥΣ. Με το 3ο μνημόνιο να υπενθυμήσουμε οτι όλες οι ΔΕΚΟ (που αναφέραμε στην αρχη) θα πωληθούν στο 100%. Δηλαδή καταργείται η ελάχιστη συμμετοχή που είχε το δημόσιο..
ΠΗΓΗ:taxalia.blogspot.gr
Άρχισαν τα κόλπα με το αέριο οι Τούρκοι στην Κύπρο…
Με έκδοση Αγγελίας προς Ναυτιλλομένους, της 22ας Νοεμβρίου 2013, η Τουρκία δέσμευσε παράνομα θαλάσσιες περιοχές που περιλαμβάνουν τμήμα των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, πλησίον των ακτών της Καρπασίας και του κόλπου της Αμμοχώστου, και τμήμα της παρακείμενης κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).
ΠΗΓΗ: «http://mignatiou.com»
Αυτό αναφέρει ανακοίνωση του κυπριακού υπουργείου Εξωτερικών, στην οποία προστίθενται και τα εξής:
Η δέσμευση έγινε με δεδηλωμένο σκοπό τη διεξαγωγή σεισμογραφικών ερευνών από το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Barbaros Hayrettin Pasa, από τις 22 Νοεμβρίου μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2013. Η Κυπριακή Κυβέρνηση εξέδωσε αμέσως Αγγελία με την οποία τονίζει ότι μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία δύναται να δεσμεύει περιοχές εντός της κυπριακής Περιοχής Έρευνας και Διάσωσης (που περιλαμβάνει και τα χωρικά ύδατα) και της ΑΟΖ της.
Το Υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθεί στενά τις τουρκικές κινήσεις και δραστηριότητες και προβαίνει σε όλες τις δέουσες ενέργειες για καταγγελία των νέων παραβιάσεων της κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και δικαιοδοσιών της Κυπριακής Δημοκρατίας στις θάλασσές της από την Τουρκία.
Ταυτόχρονα, μελετά κι άλλους τρόπους για να μεταφερθεί στην Άγκυρα το μήνυμα ότι δεν της συμφέρει να συνεχίζει να υπονομεύει τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή και να παραβιάζει σαφείς νομικές της υποχρεώσεις έναντι όλων των μελών της διεθνούς κοινότητας.
Παρά την τουρκική παραβατική συμπεριφορά, η Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει απερίσπαστη τις δραστηριότητές της για εντοπισμό, εξόρυξη και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στις θάλασσές της, μέσω αδειοδοτημένων από αυτήν φορέων, ενεργώντας πάντα σύμφωνα με τις σχετικές πρόνοιες του διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας και την εσωτερική της νομοθεσία.
ΠΗΓΗ:defence-point.gr/
ΠΗΓΗ: «http://mignatiou.com»
Αυτό αναφέρει ανακοίνωση του κυπριακού υπουργείου Εξωτερικών, στην οποία προστίθενται και τα εξής:
Η δέσμευση έγινε με δεδηλωμένο σκοπό τη διεξαγωγή σεισμογραφικών ερευνών από το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Barbaros Hayrettin Pasa, από τις 22 Νοεμβρίου μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2013. Η Κυπριακή Κυβέρνηση εξέδωσε αμέσως Αγγελία με την οποία τονίζει ότι μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία δύναται να δεσμεύει περιοχές εντός της κυπριακής Περιοχής Έρευνας και Διάσωσης (που περιλαμβάνει και τα χωρικά ύδατα) και της ΑΟΖ της.
Το Υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθεί στενά τις τουρκικές κινήσεις και δραστηριότητες και προβαίνει σε όλες τις δέουσες ενέργειες για καταγγελία των νέων παραβιάσεων της κυριαρχίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και δικαιοδοσιών της Κυπριακής Δημοκρατίας στις θάλασσές της από την Τουρκία.
Ταυτόχρονα, μελετά κι άλλους τρόπους για να μεταφερθεί στην Άγκυρα το μήνυμα ότι δεν της συμφέρει να συνεχίζει να υπονομεύει τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή και να παραβιάζει σαφείς νομικές της υποχρεώσεις έναντι όλων των μελών της διεθνούς κοινότητας.
Παρά την τουρκική παραβατική συμπεριφορά, η Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει απερίσπαστη τις δραστηριότητές της για εντοπισμό, εξόρυξη και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στις θάλασσές της, μέσω αδειοδοτημένων από αυτήν φορέων, ενεργώντας πάντα σύμφωνα με τις σχετικές πρόνοιες του διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας και την εσωτερική της νομοθεσία.
ΠΗΓΗ:defence-point.gr/
Στουρνάρας: Εγώ διαφωνώ με τη μείωση του ΕΦΚ στο θέρμανσης!
Σε δύο εβδομάδες θα είναι έτοιμος ο μηχανισμός για τη διασύνδεση του συστήματος εισροών - εκροών των πρατηρίων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Αυτό τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας σε χθεσινοβραδυνή τηλεοπτική του συνέντευξη.
«Το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης έχει εξαλειφθεί με την εξομοίωση του ΕΦΚ» υποστήριξε ο υπουργός, ενώ παραδέχθηκε ότι στα ναυτιλιακά καύσιμα συνεχίζει να υφίσταται. Ο ίδιος, όπως είπε, διαφωνεί με τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης γιατί θα οδηγηθούμε και πάλι σε όργιο λαθραίας διακίνησης.
«Κάναμε το αίτημα μείωσης στην τρόικα για να δούμε και το τι θα απαντήσει. Παρόλα αυτά εγώ έχω διαφορετική άποψη» είπε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Περιόρισε στο τέλος τις απώλειες το αργό
Με αρνητικό πρόσημο ολοκλήρωσε τις συναλλαγές της Δευτέρας το αργό, περιορίζοντας στο τέλος τις απώλειες του καθώς οι επενδυτές αξιολογούν τον αντίκτυπο από την ιστορική συμφωνία του Ιράν με τις έξι παγκόσμιες δυνάμεις για το πυρηνικό του πρόγραμμα.
Η Τεχεράνη συμφώνησε να θέσει περιορισμός στο πυρηνικό της πρόγραμμα με αντάλλαγμα την ελάφρυνση των οικονομικών κυρώσεων που θα μπορούσε να φτάσει μέχρι τα 7 δισ. δολ. Το Ιράν και οι έξι παγκόσμιες δυνάμεις – ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία και Κίνα – ανακοίνωσαν ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών θα επιδιώξουν να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία.
Η συμφωνία δεν προβλέπει πάντως σε αυτό το στάδιο την άρση των περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου της χώρας οι οποίες θα παραμείνουν στα επίπεδα των 1 εκατ. βαρελιών περίπου την ημέρα.
Στη σκιά της συμφωνίας το αργό παραδόσεως Ιανουαρίου έχασε 75 cents ή 0,8% τερματίζοντας στα 94,09 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Στα χαμηλά της ημέρας το συμβόλαιο βρέθηκε να σημειώνει βουτιά σχεδόν 2%.
ΠΗΓΗ:capital.gr
Ιράν: Αργούν οι καλές ειδήσεις για την αγορά διύλισης
Σε πρώτη ανάγνωση η είδηση για την άρση έστω και υπό αίρεση των κυρώσεων κατά του Ιράν, αποτελεί μια εν δυνάμει καλή εξέλιξη για την αγορά διύλισης της Μεσογείου, η οποία αντιμετώπιζε το τελευταίο διάστημα σοβαρά προβλήματα προμήθειας αργού σε ανταγωνιστικές τιμές.
Ωστόσο στην πράξη, δε φαίνεται προς το παρόν να αλλάζει τίποτα για τους ευρωπαίους αγοραστές, καθώς η ΕΕ θα συνεχίσει να απαγορεύει τις εισαγωγές ιρανικού αργού. Για την αγορά πετρελαίου το μοναδικό μέρος της συμφωνίας που μπορεί να έχει μια περιορισμένη επίπτωση, αφορά στην άρση από την πλευρά της ΕΕ των απαγορεύσεων για την ασφάλιση τάνκερ που μεταφέρουν ιρανικό αργό. Μάλιστα η άρση αυτή αναμένεται επηρεάσει και να διευκολύνει μόνο τους περιορισμένους υφιστάμενους αγοραστές ιρανικού αργού στον Περσικό Κόλπο.
Στο αυτό το μήκος κύματος κινούνται οι εκτιμήσεις αναλυτών της Goldman Sachs οι οποίοι θεωρούν ότι οι εξαγωγές ιρανικού αργού δεν πρόκειται να διαφοροποιηθούν τους επόμενους έξι μήνες, συγκριτικά με το εννεάμηνο του έτους (κοντά στο 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα) ενώ σύμφωνα με τη Barclays οι ποσότητες θα είναι ακόμη μικρότερες και δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 400 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα.
Σημειώνεται ότι εκτός από το εμπάργκο με το Ιράν η αγορά διύλισης της Μεσογείου κλήθηκε να διαχειριστεί τα προβλήματα προμήθειας αργού και από άλλες παραδοσιακές αγορές όπως το Ιράκ και η Λιβύη, με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος των αγορών να προέλθει από άλλους ακριβότερους προμηθευτές όπως η Ρωσία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους προηγούμενους μήνες η τιμή για τα Urals (ρωσικά αργά πετρέλαια) βρέθηκε σε υψηλότερα επίπεδα ακόμη και από την τιμή του Brent, κάτι που δεν έχει συμβεί ξανά ποτέ στο παρελθόν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις και σε συνδυασμό με την κρίση στις αγορές της νότιας Ευρώπης, τα διυλιστήρια της Μεσογείου να εμφανίζουν αρνητικά περιθώρια κέρδους.
Είναι ευνόητο λοιπόν ότι οι μεσοπρόθεσμες εξελίξεις γύρω από το Ιράν μπορεί να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο για την πορεία της αγοράς διύλισης της Μεσογείου.
Ο κλάδος βρίσκεται εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης, με αλλεπάλληλα λουκέτα σε μονάδες.
Και δεν είναι μόνο ο παράγοντας αργό που καθιστά τις συνθήκες πρωτόγνωρα αντίξοες: το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός τόσο από τα δυτικά όσο και από τα ανατολικά. Στις ΗΠΑ, τα διυλιστήρια έχουν εντείνει την παραγωγή τους σε μεσαία αποστάγματα diesel, τα οποία και έχουν ξεκινήσει να εξάγουν προς την Ευρώπη, ενώ αντίθετα οι εισαγωγές βενζινών – που αποτελούσαν για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια μια παραδοσιακή αγορά προορισμού – έχουν περιοριστεί και αναμένεται να ακολουθήσουν περαιτέρω φθίνουσα πορεία ελέω shale oil. Αλλά και στα ανατολικά η Ρωσία προχωρά σε αναβαθμίσεις διυλιστηρίων, την ίδια στιγμή που βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλα έργα σε Σαουδική Αραβία αλλά και Ινδία. Εξίσου έντονες πιέσεις δέχεται μαζί με την αγορά διύλισης και η πετροχημική βιομηχανία, της οποίας τροφοδότης πρώτης ύλης είναι τα διυλιστήρια.
Τέλος, σε αυτό το εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον έρχονται να προστεθούν και άλλα προβλήματα για τις μονάδες που λειτουργούν υπό το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο (γραφειοκρατία, κλιματική πολιτική, κόστη αγοράς δικαιωμάτων ρύπων κλπ), με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω συνολικά η βιωσιμότητα και το μέλλον του κλάδου.
ΠΗΓΗ:capital.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)