Η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία βιβλίου προσφορών και τιμολόγησης για το πενταετές Ευρω-ομόλογο, ύψους €325εκ., με σταθερό επιτόκιο 5,25%. Η συνολική ζήτηση ξεπέρασε το €1δισ, υπερκαλύπτοντας την έκδοση κατά 3 φορές, ενώ άνω του 60% του βιβλίου προσφορών προήλθε από ξένους θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές. Το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, είχε σαν αποτέλεσμα η διαδικασία βιβλίου προσφορών (book building process) να ολοκληρωθεί εντός λίγων ωρών από την έναρξη της διαδικασίας ενώ η απόδοση, στο 5,375%, διαμορφώθηκε σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την αρχικές εκτιμήσεις.
Σχολιάζοντας την έκδοση, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Γιάννης Κωστόπουλος, δήλωσε:
«Μετά την πρόσφατη έκδοση δολαριακού ομολόγου, η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ επέστρεψε στις αγορές, ολοκληρώνοντας με επιτυχία την έκδοση Ευρω-ομολόγου €325 εκ. πενταετούς διάρκειας, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των διεθνών κεφαλαιαγορών και των ιδιωτών επενδυτών στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της Εταιρείας.
Η έκδοση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για διαφοροποίηση του χρηματοδοτικού μίγματος και μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, καθώς και την ουσιαστική επιμήκυνση της μέσης διάρκειας των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου, ισχυροποιώντας περαιτέρω τον ισολογισμό μας».
Οι ομολογίες, έκδοσης HELLENIC PETROLEUM FINANCE PLC, είναι πλήρως εγγυημένες από την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ. Η εκκαθάριση της συναλλαγής αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 4 Ιουλίου και οι ομολογίες θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου. Σκοπός της έκδοσης είναι η αναχρηματοδότηση υφιστάμενων δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.
Οι τράπεζες Credit Suisse Securities (Europe) Limited και Barclays Bank PLC είχαν ρόλο διοργανωτριών τραπεζών (global coordinators) ενώ οι τράπεζες Alpha Bank A.E., Citigroup Global Markets Limited, Deutsche Bank AG London Branch, Eurobank Ergasias S.A., NBG Securities S.A. και Piraeus Bank S.A. ενήργησαν ως συνδιοργανώτριες (Joint Lead Arrangers) της Έκδοσης.
ΠΗΓΗ:.hellenic-petroleum.gr
Έκρηξη με 14 τουλάχιστον νεκρούς σημειώθηκε σήμερα σε πετρελαιαγωγό στη Νότια Ινδία. Προς το παρόν οι πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος παραμένουν συγκεχυμένες. Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι από την έκρηξης καταστράφηκαν πολλά σπίτια ενώ χωριά που βρίσκονται κοντά στο σημείο της έκρηξης έχουν εκκενωθεί.
Σε ανακοίνωσή του, ο νέος πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, είπε ότι οι οικογένειες των νεκρών θα λάβουν 3.300 δολάρια ως αποζημίωση, και οι συγγενείς των τραυματιών θα λάβουν περίπου 800 δολάρια.
ΠΗΓΗ:defencenet.gr
Τη σημαντική συνεισφορά του κλάδου διύλισης στην ελληνική οικονομία, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά διυλιστήρια υπογραμμίζει νέα μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο: «Ο κλάδος Διύλισης Πετρελαίου στην Ελλάδα: Συμβολή στην Οικονομία και Προοπτικές», τα ελληνικά διυλιστήρια συνεισέφεραν άμεσα στην εθνική οικονομία περισσότερο από €1 δισ. ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας το 2012, απασχολώντας περίπου 4.100 άτομα και παρουσιάζοντας ισχυρή επενδυτική δραστηριότητα, με επενδύσεις συνολικού ύψους €2,7 δισ. την περίοδο 2009-2012. Επιπλέον, το 2012 συνεισέφεραν το 37,5% στο σύνολο των εξαγωγών προϊόντων της χώρας, από 8,4% μια δεκαετία νωρίτερα, συμβάλλοντας καθοριστικά στη συγκράτηση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο.
Όπως τονίζεται στη μελέτη του ΙΟΒΕ, η συνολική επίδραση του κλάδου διύλισης στην ελληνική οικονομία είναι αρκετά ευρύτερη. Αν εκτός από την άμεση συμβολή ληφθούν υπόψη οι έμμεσες και προκαλούμενες επιδράσεις του κλάδου στην οικονομία, εκτιμάται ότι μέσω της δραστηριότητάς του ο κλάδος διύλισης συνεισέφερε το 2012 περίπου €3,8 δισ. εγχώριου προϊόντος (2% του ΑΕΠ) και περισσότερες από 40.000 θέσεις εργασίας στην εθνική οικονομία. Σημαντική είναι επίσης η συνεισφορά του κλάδου στα φορολογικά έσοδα και στα έσοδα από εργοδοτικές εισφορές, όπως και η συνεισφορά των στενά συνδεδεμένων με τον κλάδο διύλισης τομέων χονδρικού και λιανικού εμπορίου προϊόντων πετρελαίου, οι οποίοι προσέφεραν άμεσα στην εθνική οικονομία επιπλέον €500 εκατ. προστιθέμενης αξίας και τουλάχιστον 23.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται τα ελληνικά διυλιστήρια έχει μεταβληθεί ριζικά τα τελευταία χρόνια. Ο κλάδος αντιμετωπίζει υψηλό κόστος εφοδιασμού αργού πετρελαίου, χαμηλά περιθώρια διύλισης, κατακόρυφη πτώση της εγχώριας ζήτησης και αυξημένο κόστος χρηματοδότησης και ενέργειας. Οι ανταγωνιστικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά διυλιστήρια είναι ισχυρές και αναμένεται να οξυνθούν, εκπορευόμενες από την πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα σε διεθνές επίπεδο και την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της παραγωγικής δυναμικότητας διύλισης σε Μέση Ανατολή και Νοτιοανατολική Ασία, δηλαδή από διυλιστήρια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που δεν επιβαρύνονται με το κόστος συμμόρφωσης με τις ποιοτικές προδιαγραφές των προϊόντων και τις αποδεκτές περιβαλλοντικές επιδόσεις της παραγωγικής διαδικασίας που ισχύουν στην ΕΕ.
Σε αυτό το περιβάλλον, επισημαίνει η μελέτη του ΙΟΒΕ, οι ευρωπαϊκές πολιτικές που αφορούν τον κλάδο επηρεάζουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του, κυρίως έναντι διυλιστηρίων χωρών εκτός ΕΕ. Η πολιτική για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής της ΕΕ επιβάλλει στον κλάδο, μέσω του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ), πρόσθετα άμεσα και έμμεσα στοιχεία κόστους από τις εκπομπές CO2, ενώ αβεβαιότητα υπάρχει και σχετικά με την προστασία του κλάδου από τον κίνδυνο «διαρροής άνθρακα» σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ λαμβάνει υπόψη τον κίνδυνο διαρροής άνθρακα και προστατεύει τους κλάδους που είναι εκτεθειμένοι σε αυτόν, όπως ο κλάδος της διύλισης, με τη διανομή δωρεάν δικαιωμάτων εκπομπών. Ωστόσο, για μια σειρά από λόγους τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια απολαμβάνουν μερικής μόνο προστασίας που μάλιστα μειώνεται διαχρονικά.
Περαιτέρω, το επίπεδο εκπομπών που συνδέεται με τις βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές (BAT) στο πλαίσιο της Οδηγίας για τις βιομηχανικές εκπομπές, με το οποίο είναι υποχρεωμένα να συμμορφωθούν τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, συνεπάγεται υψηλό κόστος το οποίο επιδεινώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Τέλος, η Οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων επιβάλλει τη μείωση του «αποτυπώματος» άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές. Οι αλλαγές στην αποδεκτή ποιότητα των καυσίμων εισάγουν πρόσθετες απαιτήσεις κατεργασίας ή/και αλλαγές στην επιλογή αργού πετρελαίου, οι οποίες αυξάνουν τις απαιτούμενες επενδύσεις και το λειτουργικό κόστος των διυλιστηρίων.
Προτάσεις
Η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών διυλιστηρίων, η οποία αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη βιωσιμότητά τους και τη διατήρηση της ιδιαίτερα σημαντικής συνεισφοράς τους στην εθνική οικονομία, δεν είναι εξασφαλισμένη, καθώς επηρεάζεται από πλήθος εξωγενών για τον κλάδο παραγόντων. Μεταξύ αυτών η νομοθεσία και οι υπό διαμόρφωση πολιτικές της ΕΕ δημιουργούν σημαντικό πρόσθετο βάρος/αβεβαιότητα στον κλάδο διύλισης, ενώ σε εθνικό επίπεδο η ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής και η ύφεση δημιούργησαν συνθήκες που αυξάνουν το κόστος ενέργειας και επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος παραγωγής. Η διασφάλιση των προοπτικών βιωσιμότητας του κλάδου επομένως μπορεί να επιτευχθεί με παρεμβάσεις πολιτικής που, υπό προϋποθέσεις, θα περιλαμβάνουν ενδεικτικά τις εξής:
- Την ισορροπημένη προσέγγιση στην εφαρμογή μέτρων της ευρωπαϊκής πολιτικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον, ώστε εκτός από τις επιπτώσεις στο περιβάλλον να λαμβάνονται υπόψη και οι επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα. Αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξασφάλιση χιλιάδων θέσεων εργασίας στην οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η προστασία του κλάδου διύλισης έναντι του κινδύνου διαρροής άνθρακα πριν και μετά το 2020, ειδικά εάν ληφθούν υπόψη οι γεωγραφικές διαφορές μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών της ΕΕ καθώς και η ένταση των εμπορικών συναλλαγών των ελληνικών διυλιστηρίων με τρίτες χώρες.
- Την αλλαγή της στόχευσης της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ, από μέτρα που λαμβάνει μονομερώς στην προσπάθεια επίτευξης μιας παγκόσμιας συμφωνίας για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
- Την ολοκλήρωση του ελέγχου καταλληλότητας (fitness check) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τον κλάδο διύλισης και ιδίως όσον αφορά την επίπτωσή του στην ανταγωνιστικότητα των διυλιστηρίων, πριν από τη λήψη σημαντικών αποφάσεων για την υλοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας ή τη ψήφιση νέων ρυθμίσεων. Είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό οι έλεγχοι καταλληλότητας να περιλαμβάνουν / επεκταθούν και σε επικείμενες αναθεωρήσεις της ισχύουσας ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
- Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της εθνικής βιομηχανικής πολιτικής που θα οδηγούν σε μείωση του ενεργειακού κόστους – επιπλέον αυτών που έχουν ήδη εξαγγελθεί – όπως για παράδειγμα η μείωση του ΕΦΚ στην ηλεκτρική ενέργεια και στο φυσικό αέριο, των χρεώσεων στα τιμολόγια ηλεκτρισμού για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (ΥΚΩ) και του ειδικού τέλους μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) για τις βιομηχανικές επιχειρήσεις.
- Παρεμβάσεις στο συνδεδεμένο με τα διυλιστήρια κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών για την ενίσχυση της συνολικής ρευστότητας και ανταγωνιστικότητας στην εγχώρια αγορά, όπως η παροχή ημερών πίστωσης για την απόδοση του ΕΦΚ υγρών καυσίμων, η εφαρμογή των νομοθετημένων μέτρων για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καυσίμων κ.ά.
Δείτε εδώ ολόκληρο το κείμενο της μελέτης
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Με λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ έκλεισε χθες το βράδυ το βιβλίο προσφορών για τη νέα ομολογιακή έκδοση των Ελληνικών Πετρελαίων, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Σύμφωνα με τους ίδιους χρηματιστηριακούς κύκλους, το τελικό επιτόκιο της έκδοσης αναμένεται να κυμανθεί στο 5,375%, ενώ τα ΕΛΠΕ εκτός απροόπτου θα... σηκώσουν 300 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι η νέα ομολογιακή έκδοση των ΕΛΠΕ θα κατευθυνθεί για αναχρηματοδότηση παλαιότερων γραμμών, με στόχο να μειωθεί το συνολικό χρηματοοικονομικό κόστος του ομίλου.
Από πέρυσι ο όμιλος έχει βγει ακόμη δύο φορές στις αγορές με δύο ομόλογα το ένα ύψους 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 8% και λήξη το 2017 και το άλλο ύψους 400 εκατ. δολαρίων με επιτόκιο 4,625% και λήξη το 2016.
ΠΗΓΗ.capital.gr
Μετωπική σύγκρουση έχουμε πλέον μεταξύ της Βουλγαρίας και της ΕΕ για το θέμα του South Stream, με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά - ακόμα και ουσιαστικής αποαστασιοποίησης της Βουλγαρίας από την ΕΕ χωρίς να αποκλείεται ακόμα και αποχώρησής της από την ΕΕ.
Πριν λίγο αποκαλύφθηκε επιστολή της βουλγαρικής κυβέρνησης Ορεσάρσκι - η οποία τελεί υπό παραίτηση εν όψει τον εκλογών του ερχόμενου Σεπτεμβρίου - προς την ΕΕ, ως απάντηση στην απαίτηση της Ενωσης να σταματήσει άμεσα η κατασκευή του South Stream λόγω παραβιάσεων της κοινοτικής νομοθεσίας.
Με την επιστολή αυτή καθίσταται σαφές ότι αλλάζει η πολιτική της Σόφιας απέναντι στις Βρυξέλλες για τον South Stream και πάλι η φιλορωσική τάση "παίρνει κεφάλι" στο θέμα του αγωγού.
Η απάντηση που περιέχεται στην επιστολή είναι πραγματική "βόμβα" αφού με απλά λόγα τονίζεται ότι "Δεν υπάρχει καμία παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στη διαδικασία ανάθεσης/αναδοχής της κατασκευής του βουλγαρικού τμήματος του αγωγού South Stream και η Βουλγαρία θα συνίσει την κατασκευή του South Stream".
Και όπως αναφέρει ο βουλγαρικός τύπος "Δεν έχει πρόθεση να αλλάξει τις παραμέτρους του σχεδίου παρά την απειλή να αρχίσει ποινική διαδικασία και να υποβληθούν μεγάλα πρόστιμα στη χώρα"!
Στην επιστολή, η οποία απεστάλη χθες στις Βρυξέλλες, αναφέρεται ότι "Με την υπογεγραμμένη το 2008 διακυβερνητική συμφωνία για τον αγωγό δεν παραχωρούνται αποκλειστικά δικαιώματα, ούτε έχει γίνει παραχώρηση του Δημοσίου ή κάποια δημόσια ανάθεση στη μεικτή εταιρία “South Stream Bulgaria” SA να χρηματοδοτεί, να κατασκευάζει και να εκμεταλλεύεται τον αγωγό.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ημερήσιας εφημερίδας «24 Ώρες», στην επιστολή που αποτελεί απάντηση της βουλγαρικής κυβέρνησης στο ερωτηματολόγιο διά του οποίου άρχισε πρόσφατα η ποινική διαδικασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εναντίον της Σόφιας για το South Stream η κυβέρνηση απαντά με απότομο ύφος ότι "Δεν υπάρχουν παραβάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ αναφορικά με την ίση αντιμετώπιση των εταίρων και τις διαφάνειες στις συναλλαγές της μεικτής βουλγαρο-ρωσικής εταιρίας και θα προχωρήσει κανονικά το έργο που σταμάτησε προσωρινά μέχρι να διακριβωθεί αν υπάρχουν παραβάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας".
Η επιστολή δε έπσε ως "κερευναός εν αιθρία: Στην Βουλγαρία τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Και τα κέντρα "πράσινης ανάπτυξης" των Βρυξελλών έχουν διαλύσει την οικονομία, έχουν μετατρέψει τον ηλεκτρισμό σε "είδος πολυτελείας", οι Βούλγαροι πολίτες υποφέρουν (είναι η χώρα με την μεγαλύτερη φτώχεια στην ΕΕ, κάτω ακόμα και από την Ελλάδα και από την Πορτογαλία) και ο εκλεκτός της Δύσης Μ.Μπορίσοφ, οργανώνει ιδιωτικό Στρατό σε μια εξέλιξη που δείχνει ότι η τραγωδία της Ουκρανίας μπορεί πολύ εύκολα να επαναληφθεί.
Οπως αναφέρουν οι ίδιες οι εκθέσεις των βουλγαρικών υπουργείων Βιομηχανίας και Ανάπτυξης που αποκαλύφθηκαν σήμερα (εκθέσεις οι οποίες δικαιολογούν την επιστολή με αντικείμενο τον South Stream της βουλγαρικής κυβέρνησης προς τις Βρυξέλλες) "Η υπερτροφική ανάπτυξη του τομέα των Ανανεώσιμων Ενεργειακών Πηγών (ΑΕΠ) που ενθάρρυνε η ΕΕ, αποδείχτηκε πραγματική πέτρα στο λαιμό της Εθνικής Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΕΕΗ), η οποία είναι υποχρεωμένη να αγοράζει το “πράσινο ρεύμα” σε εξωφρενικές τιμές".
Σας θυμίζει τίποτα αυτό; Το "πράσινο κύμα" των κυβερνήσεων Παπανδρέου με τις ΑΕΠ και την παγίδα στην οποία έπεσε κόσμος και κοσμάκης με τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά πάρκα. Και αυτό αφορά για την ώρα μόνο τους επενδυτές.
Σε πολύ λίγο θα δούμε αυξήσεις στην ΔΕΗ που θα κάνουν την Βουλγαρία να μοιάζει ως "παράδεισος του ηλεκτρισμού". Και να σκεφθεί κανείς ότι επί κομμουνισμού η Βουλγαρία εξήγαγε ηλεκτρικό ρεύμα!
Η βουλγαρική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει στις 8 Ιουνίου ότι "παγώνει" την συμμετοχή της στον South Stream, μπλοκάροντας ουσιαστικά το έργο αφού είναι η χώρα-"κλειδί" από την οποία το ρωσικό φυσικό αέριο θα όδευε προς τη νότια και κεντρική Ευρώπη ως εναλλακτική οδός σε σχέση με την Ουκρανία.
"Εως ότου λάβουμε το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σταματάμε την πρόοδο του έργου" ανακοίνωσε τότε ο πρωθυπουργός της χώρας Πλάμεν Ορεσάρσκι.
Πάντως στην Βουλγαρία έχουμε καταστάσεις που δεν αποκλείεται να εξελιχθούν σε ανάλογες με αυτές της Ουκρανίας, δεδομένης και της πρωτοφανούς και συνεχιζόμενης επί 25 χρόνια τώρα, εξαθλίωσης του βουλγαρικού πληθυσμού.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr
Επί δεκαετίες η βιομηχανία του πετρελαίου δεν μπορούσε να προσελκύσει νέους "παίκτες". Ή για να το θέσουμε καλύτερα ο συγκεκριμένος κλάδος ήταν "αδιάφορος" για τους νέους. Όμως, τώρα κάτι άλλαξε στη βιομηχανία του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Με την επανάσταση στις τεχνολογίες διύλισης να εκτινάσσει στα ύψη την παραγωγή πετρελαίου και αερίου, ένας κλάδος που χαρακτηριζόταν από το κατεξοχήν γηρασμένο εργατικό δυναμικό του καλωσορίζει τώρα μια νέα γενιά μηχανικών, επενδυτών, επιχειρηματιών και ανθρώπων που φιλοδοξούν να γίνουν οι νέοι μεγιστάνες του πετρελαίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Mark Hiduke, ο οποίος μόλις άντλησε χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων για να ενισχύσει την εταιρία του, που μετρά μόλις τρεις εβδομάδες ζωής. Και κόντρα στην τάση της εποχής, αυτός ο 27χρονος δεν είναι ένας από τους επιχειρηματίες της τεχνολογίας της Silicon Valley. Είναι ένας πετρελαιάς του Τέξας.
Η εταιρία του Hiduke, PetroCore, εξασφάλισε τη δέσμευση τοπικής εταιρείας private equity για χρηματοδότηση 100 εκατ. δολαρίων το Μάιο. Ο ίδιος και οι τρεις συνεταίροι του σκοπεύουν να αγοράσουν ανεκμετάλλευτη γη και να κάνουν σχιστολιθικές γεωτρήσεις.
“Δεν έχω δει ποτέ κλάδο που να πετυχαίνει όσα έκανε η βιομηχανία του πετρελαίου και του αερίου κατά τα τελευταία 10 χρόνια”, λέει στο Bloomberg ο T. Boone Pickens, ο διάσημος 85χρονος πετρελαιάς. “Πριν από δέκα χρόνια, δεν θα έλεγα σε κάποιον ότι διάλεξε τη σωστή καριέρα”.
“Αυτοί οι τύποι θα είναι τα πρότυπα του αυτοδημιούργητου μεγιστάνα του πετρελαίου και του αερίου”, δηλώνει ο Nathen McEown, ένας 33χρονος λογιστής της Whitley Penn LLP στο Ντάλας, που διοργανώνει δείπνα networking. “Ή μπορεί να γίνουν το πρότυπο της τεράστιας ρευστότητας που κυνηγά παρόμοια deals”.
Πώς δουλεύουν
Η νέα γενιά λειτουργεί διαφορετικά σε σχέση με τους παλιούς "παίκτες". Δεν αγοράζει απλά μια γη, αλλά ξεκινούν κατευθείαν τις γεωτρήσεις. Δημιουργούν εταιρίες και εμπορεύονται τα πάντα. Συνήθως ανταγωνίζονται τους βετεράνους της βιομηχανίας, αλλά συχνά βλέπουμε ότι συνεργάζονται. Στους νέους "παίκτες"αρέσει να επιδεικνύουν την επιτυχία τους σε ιδιωτικές λέσχες για πετρελαιάδες. Κάπως έτσι, το Ντάλας έφτασε να θυμίζει κάτι από... Silicon Valley. Στις λέσχες της πόλης, όπως το Dallas Petroleum Club και το Park City Club, κανείς μπορεί πια να δει νέους επαγγελματίες να πίνουν μπέρμπον και να τρώνε μπριζόλες των 49 δολαρίων, πλάι στα παλιά μέλη, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν γκρίζα μαλλιά και περπατούν με μπαστούνια.
ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr
Κακά τα μαντάτα για 1,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες εξοχικών ή σπιτιών στο χωριό καθώς έρχονται οι αυξήσεις του ρεύματος με όλα να δείχνουν ότι η αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ θα φτάσει το 11%.
Ουσιαστικά η σημερινή κατηγορία με τις 800 κιλοβατώρες το τετράμηνο καταργείται και έτσι μπαίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια για τα εξοχικά, τα σπίτια στο χωριό και τα σπίτια με χαμηλή κατανάλωση.
Οι φτωχοί άνθρωποι που δεν καταναλώνουν πολλοί θα μπορέσουν να σωθούν μόνο χάρη στο κοινωνικό τιμολόγιο το οποίο δεν καταργείται.
Ουσιαστικά οι αυξήσεις θα αρχίσουν να μετρούν από την 1η Ιουλίου και κάπως έτσι ένας ιδιοκτήτης ενός εξοχικού που σήμερα πληρώνει 60 ευρώ το τετράμηνο θα δεί αυξημένο τον λογαριασμό του κατά 6 με 7 ευρώ.
Αντίστοιχα για άλλο εξοχικό με ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση κοντά στις 400 κιλοβατώρες ο ιδιοκτήτης θα κληθεί να πληρώσει αντί των 30 ευρώ που είναι σήμερα έναν λογαριασμό 34 με 35 ευρώ.
Πλέον με την κατάργηση της κατηγορίας ως τις 800 κιλοβατώρες οι ιδιοκτήτες εντάσσονται στην κατηγορία ως 2.000 κιλοβατώρες και κάπως έτσι προκύπτουν και οι αυξήσεις.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr