Η ελληνική οικονομία πέτυχε πρωτογενές πλεόνασμα, γύρισε στις αγορές και τώρα ασχολούμαστε με το πώς και το τι θα κάνουν με το χρέος.
Η χώρα όμως έχει σωρρευτική ύφεση 25%, 1,5 εκατομμύρια ανέργους και μια λιτότητα που έχει διαλύσει την πραγματική οικονομία. Πολίτες και επιχειρήσεις βρίσκονται ένα βήμα πριν την κατάρρευση, ενώ η ανάπτυξη ..περιμένει στη στάση για να μας επισκεφθεί!
Αλήθεια, πόσο θα χρειαστεί για να επιστρέψουν οι θέσεις εργασίας στα προ κρίσης επίπεδα; Η «δυναμική» της αύξησης του ΑΕΠ δεν είναι η ίδια με αυτή της ύφεσης. Δηλαδή, οι 1 εκατ. θέσεις εργασίας που χάθηκαν με την ύφεση του 25%, δεν θα καλυφθούν με ανάπτυξη 25%. Πόσα χρόνια θα μας πάρει λοιπόν;
Η εσωτερική υποτίμηση αύξησε την ανταγωνιστικότητα όπως την μετράνε οι «διεθνείς» οίκοι και οι τεχνοκράτες των Υπουργείων, αλλά κανείς δεν μιλά για την συνεχιζόμενη πτώση των εξαγωγών. Ένα μεγάλο μέρος της λιτότητας είχε ως στόχο τη μείωση των εισαγωγών και την αύξηση των εξαγωγών. Ισοζύγιο που ούτε κι αυτό λειτουργεί..
Πώς περιμένουμε λοιπόν να ανακάμψουμε; Με την υπερφορολόγηση πολιτών και επιχειρήσεων; Με πρωτογενή πλεονάσματα που στηρίζονται σε λογιστικά τερτίπια και επιστροφές κερδών από τις κεντρικές τράπεζες, όπως το 2013;
ΠΗΓΗ:olympia.gr
Την ώρα που μας έχουν φτάσει να πληρωνόμαστε-όσοι ακόμη πληρώνονται και όταν πληρώνονται- με μισθούς πείνας στην Ελβετία θα κάνουν δημοψήφισμα στις 18 Μαΐου για να ψηφίσουν εάν θα επιβληθεί ο κατώτατος μισθός . Και για όσους αναρωτιούνται που φτάνει ο κατώτατος μισθός σας τον αναφέρουμε: κατώτατο ωρομίσθιο στα 22 φράγκα (25 δολάρια) που αντιστοιχεί σε μηνιαίο μισθό 4.000 φράγκων (περίπου 3.287 ευρώ).Η πρόταση στηρίζεται από τα μεγάλα σωματεία εργαζομένων στην χώρα αλλά σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση, το 52% των Ελβετών θα καταψηφίσουν το μέτρο
ΠΗΓΗ:olympia.gr
Οι τιμές του WTI πετρελαίου έδειξαν εκπληκτικές αντοχές την περασμένη εβδομάδα, ακόμα και την ώρα που ανακοινώνονταν αδύναμα στοιχεία για το κινεζικό εμπόριο και τα αμερικανικά χρηματιστήρια βρίσκονταν σε sell off. Η TradingLimit διαπιστώνει πως μέρος αυτής της στήριξης για το πετρέλαιο προέρχεται από το πιο αδύναμο δολάριο, ενώ η αγορά παραμένει υπό την bullish επιρροή της πρόσφατης ανόδου πάνω από τα 104 δολάρια, και μάλιστα με υψηλούς όγκους.
Παρόλα αυτά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, η αγορά εμφανίζεται ελαφρώς υπεραγορασμένη, αφού οι τιμές έχουν σημειώσει ράλι πάνω από 5,5 δολαρίων από το χαμηλό της 2ας Απριλίου. Οι κλιμακούμενες εντάσεις γύρω από τη Ρωσία και την Ουκρανία, σε συνδυασμό με τις πιθανές περαιτέρω κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος της Ρωσίας, επαναφέρουν το premium του φόβου στην αγορά, με την έναρξη της νέας εβδομάδας.
Στο πλαίσιο αυτό, η TradingLimit εκτιμά ότι κίνηση κάτω από τη βραχυπρόθεσμη στήριξη των 103,2 δολαρίων θα ανοίξει το δρόμο για μια πιθανή διόρθωση, με στόχο τα 101,70 δολάρια.
Σε ό,τι αφορά τον S&P 500, η TradingLimit θεωρεί ότι ο δείκτης είναι έτοιμος για ένα rebound, που θα διορθώσει τις υπερβολές της τελευταίας πτώσης.
Για τα νομίσματα, εκτιμάται ότι οι ροές προς το δολάριο θα συνεχιστούν, ενώ στο χαλκό, τα πρόσφατα υψηλά αναμένεται να περιορίσουν την άνοδο των τιμών.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
56 εκατομμύρια δολάρια δαπάνησαν οι πετρελαϊκές και οι σύνδεσμοι στις δυτικές ΗΠΑ για τους σκοπούς του «λόμπινγκ» στην Ουάσιγκτον την περίοδο 2009-2013, ώστε να προωθήσουν τα συμφέροντά τους.
Όπως αποκαλύπτει η οργάνωση «Σταματήστε να Κοροϊδεύετε την Καλιφόρνια» ( Stop Fooling California), η Chevron, η ΒΡ, ο σύνδεσμος πετρελαίου δυτικών πολιτειών ( WSPA) και άλλοι φορείς και εταιρείες αφιέρωσαν 56,63 εκατ. δολάρια για να ασκήσουν πιέσεις στο Καπιτώλιο την συγκεκριμένη τετραετία.
Τα χρήματα αυτά αντιστοιχούν σε 471.000 δολάρια για κάθε Καλιφορνέζο βουλευτή και γερουσιαστή. Τα περισσότερα χρήματα δαπάνησε για το λόμπινγκ η WSPA (4,67 εκατ. δολάρια) με βασικό στόχο την κατάργηση των περιοριστικών ρυθμίσεων για την πρακτική της υδραυλικής ρωγμάτωσης, που αφορά την παραγωγή μη συμβατικού αερίου.
Τα ποσά αυτά μπορεί να φαίνονται μεγάλα, αλλά είναι μικροσκοπικά σε σύγκριση με τα κέρδη του κλάδου του πετρελαίου, τα οποία υπολογίζονται σε 22 δις. για την φετινή χρονιά, με βάση τις εκτιμήσεις του Center for American Progress.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Ο διευθύνοντας της ιταλικής Eni, Πάολο Σκαρόνι, καταδικάστηκε σε τριετή φυλάκιση για περιβαλλοντικά εγκλήματα, τα οποία συντελέστηκαν σε ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό πριν από δέκα χρόνια, όταν ο ίδιος ήταν επικεφαλής της Enel.
Ο Σκαρόνι αρνείται τις κατηγορίες και δηλώνει ότι θα κάνει έφεση. Η απόφαση του δικαστηρίου, πάντως, τον θεωρεί υπεύθυνο για τα όσα συνέβησαν στον σταθμό παραγωγής ενέργειας με ντίζελ, Πόρτο Τόλε.
Όπως και να χει, η καταδίκη έρχεται σε μια πολύ ευαίσθητη χρονική συγκυρία για τον Σκαρόνι, καθώς αυτόν τον καιρό προσπαθεί να πείσει την ιταλική κυβέρνηση να ανανεώσει την τριετή θητεία του στο τιμόνι της Eni.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Σκαρόνι κατηγορείται και για διαφθορά σε υπόθεση που αφορά τις δραστηριότητες της Saipem στην Αλγερία.
ΠΗΓΗ;energia.gr
Το έκανε το θαύμα του πάλι το υπουργείο Οικονομικών. Η απόφαση που ορίζει τη διαδικασία υπολογισμού της παρακράτησης φόρου στους μισθούς και στις συντάξεις από την 1η Ιανουαρίου 2014, δημοσιεύτηκε στις…11 Απριλίου. Έτσι, 2,7 εκατομμύρια Έλληνες εμφανίζονται να έχουν δημιουργήσει χρέος στην εφορία. Πώς θα το εξοφλήσουν; Δείτε όλα τα σενάρια
Η υπουργική απόφαση, ουσιαστικά περιγράφει αυτό το οποίο ορίζει ο φορολογικός νόμος. Κανονικά, η παρακράτηση φόρου στους συνταξιούχους, θα έπρεπε από την αρχή του νέου έτους να γίνεται στο άθροισμα των κύριων και των επικουρικών συντάξεων. Δηλαδή, θα έπρεπε να γίνει μια μείωση στις καθαρές αποδοχές των συνταξιούχων προκειμένου αυτοί να μην έχουν να πληρώνουν επιπλέον ποσά μέσω του εκκαθαριστικού της εφορίας. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Έτσι, στους συνταξιούχους συνέχισε να γίνεται ξεχωριστά η παρακράτηση για την κύρια και την επικουρική σύνταξη. Και τώρα;
Το τι ακριβώς έχει συμβεί και το τι πρόκειται να συμβεί προκύπτει από ένα παράδειγμα. Έχουμε έναν συνταξιούχο ο οποίος εισπράττει κύρια σύνταξη 833 ευρώ τον μήνα και επικουρική 250 ευρώ. Από τον Ιανουάριο του 2014 μέχρι και τον Μάιο του 2014, του έχει γίνει παρακράτηση ύψους 33,21 ευρώ τον μήνα. Θα έπρεπε όμως να του γίνεται παρακράτηση 62,38 ευρώ καθώς αυτό το ποσό προκύπτει από τη φορολογική κλίμακα αν προστεθεί κύρια και επικουρική σύνταξη και υπολογιστεί η παρακράτηση βάσει της καινούργιας φορολογικής κλίμακας. Άρα, από Ιανουάριο, προκύπτει «χρέος» ύψους 29,17 ευρώ. Ήδη, ο φορολογούμενος «χρωστάει» 145 ευρώ. Δύο πράγματα θα συμβούν από εδώ και στο εξής:
1. Πιθανότατα από τον Ιούλιο, οι καθαρές αμοιβές του συνταξιούχου θα μειωθούν κατά 29,17 ευρώ προκειμένου ο συνταξιούχος να σταματήσει να δημιουργεί χρέη εν αγνοία του
2. Η συσσωρευμένη οφειλή των 145 ευρώ είτε θα εξοφληθεί με πρόσθετη παρακράτηση φόρου από τις υπόλοιπες συντάξεις του 2014 (που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη μείωση των καθαρών αποδοχών) είτε που θα απομείνει να αποπληρωθεί με τα εκκαθαριστικά του 2015.
ΠΗΓΗ:fpress.gr
ΠΗΓΗ:papaioannou-giannis.net
Σε Βόρειους και Νότιους κατά τον Αμερικανικό Εμφύλιο μετατρέπει το Πέραμα και τη Σαλαμίνα η κατασκευή της ομώνυμης υποθαλάσσιας ζεύξης, κόστους περίπου 400 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει χερσαία τις δύο περιοχές και θα αντικαταστήσει τους ναύλους των φεριμπότ με διόδια. Στο υπουργείο Υποδομών, μετά τις τέσσερις συνεχείς παρατάσεις που έχουν δοθεί για τον διαγωνισμό, δηλώνουν ότι θα διατηρηθεί η ημερομηνία τις 20ής Μαΐου, η οποία ορίστηκε για την εκδήλωση ενδια-φέροντος από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, εκτιμώντας ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να γίνει η ζεύξη με σύμβαση παραχώρησης. Η αισιοδοξία τους βασίζεται στην επιβατική κίνηση της πορθμειακής γραμμής που την κατατάσσει δεύτερη σε όλη την Ευρώπη μετά τη γραμμή Ντόβερ - Καλέ, που ενώνει ακτοπλοϊκά την Αγγλία με τη Γαλλία. Πρόκειται για ένα «χρυσωρυχείο», γεγονός που μεταφράζεται σε μεγάλες εισπράξεις από τα μελλοντικά διόδια που θα τοποθετηθούν και αυτό καθιστά την παραχώρηση πολύ ελκυστική στους εργολάβους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, το 2009 τα έσοδα των πλοίων από τα εισιτήρια ανήλθαν σε 33 εκατ. ευρώ (σήμερα που η κίνηση έχει αυξηθεί είναι πολύ περισσότερα) για μία διαδρομή περίπου 2,5 χλμ. Στο τμήμα Ελευσίνα - Πάτρα, μήκους 200 χλμ., τα έσοδα είναι αντίστοιχα 58 εκατ. ευρώ, κάτι που αποτελεί σαφές δείγμα του πλούσιου ταμείου του νέου έργου.
Οι αντιδράσεις για το έργο-«κοφτήριο»
Την ώρα όμως που στο Πέραμα ετοιμάζονται να ανοίξουν σαμπάνιες για τη ζεύξη, εκτιμώντας ότι θα ανακουφίσει την πόλη από τον τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο που δημιουργεί καθημερινά η επιβατική κίνηση από τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων, στον Δήμο Σαλαμίνας έχουν σηκώσει μαύρες σημαίες. «Το έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς δημοψήφισμα και διάλογο», δηλώνει στο «business stories» o δήμαρχος του νησιού κ. Γιάννης Τσαβαρής, υποστηρίζοντας ότι γίνεται ένας σχεδιασμός που επιχειρεί να κάνει τη Σαλαμίνα τμήμα της Πελοποννήσου εν αγνοία του. «Θα μπαίνουν οι νταλίκες από το Πέραμα και θα βγαίνουν στα Μέγαρα», αναφέρει και συνεχίζει λέγοντας ότι θα γίνει διπλή ζεύξη (σε Πέραμα και Φανερωμένη, κάτι που αποκλείουν στο υπουργείο).
Εκείνες πάντως που έχουν κάθε συμφέρον να μπλοκάρουν το έργο είναι οι δύο κοινοπραξίες των πλοίων που με έναν στόλο από 10 έως 12 φεριμπότ μεταφέρουν τους επιβάτες καθημερινά. Πρόκειται για περίπου 30 οικογένειες που έχουν δημιουργήσει ένα «κοφτήριο» από τις μπίζνες στη θάλασσα. Ετησίως, μεταφέρουν 12 εκατομμύρια οχήματα και 6 εκατομμύρια επιβάτες με κόστος 8 ευρώ ανά επιβάτη και όχημα για μια απόσταση 20 λεπτών, συνιστώντας το απόλυτο μονοπώλιο για τις μετακινήσεις στο νησί.
Μάλιστα, παρά τις απανωτές καταγγελίες που έχουν γίνει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για εναρμονισμένες εμπορικές πρακτικές, η διαφορά μεταξύ των δύο κοινοπραξιών στα εισιτήρια είναι της τάξης του 1 λεπτού! Για μια τετραμελή οικογένεια με ένα Ι.Χ. το κόστος είναι 11 ευρώ όταν στο Ρίο, όπου η απόσταση είναι τριπλάσια, είναι 6,5 ευρώ! Φυσικά, τα πλοία εκτιμάται ότι θα εξακολουθήσουν να κάνουν δρομολόγια και μετά την ολοκλήρωση του έργου, όπως συνέβη αντίστοιχα με τη λειτουργία της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» στο Ρίο - Αντίρριο, αλλά είναι δεδομένες οι επιπτώσεις που θα έχουν στα έσοδά τους οι εν λόγω εταιρείες.
Πέραμα: «Δεν αγοράζουν από εμάς ούτε τσιγάρα»
Ο Δήμος Σαλαμίνας και συγκεκριμένα το Λιμενικό Ταμείο εισπράττει ένα τέλος επί των ναύλων, το οποίο η δημοτική αρχή αποφεύγει να αποκαλύψει, σίγουρα όμως αποτελεί ένα σημαντικό πόρο για την Αυτοδιοίκηση. Μόνο ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τον δήμαρχο Περάματος κ. Παντελή Ζουμπούλη, εισπράττει από τα εισιτήρια των πλοίων περί τις 30.000 ευρώ τον μήνα - το 2% του τζίρου των ναύλων. «Ο δήμος μας, παρά τα συνεχή διαβήματα σε υπουργούς τα τελευταία χρόνια, δεν εισπράττει ούτε σεντ, μολονότι ο κεντρικός δρόμος της λεωφόρου Δημοκρατίας σηκώνει όλο τον φόρτο της κίνησης, με αποτέλεσμα να προκαλείται μποτιλιάρισμα μέσα στην πόλη», αναφέρει και συνεχίζει. «Ο κόσμος αυτός δεν αγοράζει από το Πέραμα ούτε τσιγάρα και έχει διαπιστωθεί ότι ακόμη και κάδοι απορριμμάτων μας έχουν κλαπεί και έχουν βρεθεί στη Σαλαμίνα»!
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η αδικία που υφίσταται ο Δήμος Περάματος θα αποκατασταθεί με την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας εφόσον κατασκευαστεί, όπως έχει προβλεφθεί, ένας τρίτος δρόμος που θα διέρχεται περιφερειακά από το Πέραμα, θα περνά μέσα από τον Ναύσταθμο Παλάσκα και θα καταλήγει στην αρχή της λεωφόρου Σχιστού. Με τον σχεδιασμό αυτό θα επιβληθούν διόδια και έτσι ο δήμος θα αποκτήσει έσοδα.
20 χρόνια σχεδιασμός - σε δύο χρόνια ανάδοχος
Ποιος είναι όμως ο σχεδιασμός του έργου; Οι πρώτες μελέτες για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας έγιναν πριν από 20 χρόνια και η πρώτη δημοπράτηση σχεδιάστηκε επί υπουργίας Στέφανου Μάνου. Εκτοτε το θέμα της ζεύξης έρχεται και φεύγει από το τραπέζι, χωρίς όμως να υπάρχει σύμπνοια για την κατασκευή της. Τα τελευταία χρόνια το συγκεκριμένο έργο μπήκε στην κατάψυξη εξαιτίας της μεγάλης περιπέτειας των οδικών αξόνων. Σήμερα, όμως, θεωρείται από το υπουργείο ως η μόνη παραχώρηση από τη νέα γενιά έργων που μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος θα αποτελέσει όμως αντικείμενο διαβούλευσης, η υποθαλάσσια σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 1,1 χλμ. και με τις οδικές προσβάσεις θα φτάσει περί τα 3 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο Περάματος μέχρι τoν Α/Κ Παλουκίων. Από εκεί και πέρα θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις των επενδυτών εάν θα συμπεριληφθούν και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας, μήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων. Το τελικό μήκος του δρόμου που θα κατασκευαστεί αναμένεται να είναι 17,5 χλμ, καθώς θα εκτείνεται από τη λεωφόρο Σχιστού - Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει μέσα στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και φτάνει μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, όπου δημιουργείται κόμβος για τη σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό Περάματος - Κερατσινίου - Πειραιά.
Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται να διεξαχθεί σε τρεις φάσεις: στην πρώτη θα γίνει εκδήλωση ενδιαφέροντος με την προεπιλογή έως τεσσάρων υποψηφίων. Στη δεύτερη θα διεξαχθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος και στην τελική φάση θα γίνει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου. Η όλη διαδικασία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια.
ΠΗΓΗ:.newmoney.gr
Το Ιράν μπορεί να είναι ένας "αξιόπιστος, ασφαλής και μακροχρόνιος" προμηθευτής φυσικού αερίου για την Ευρώπη, δήλωσε ο ιρανός υπουργός Βιομηχανίας Μοχαμάντ Ρεζά Νεματζαντέχ σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
"Στο μέλλον θέλουμε να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου", δήλωσε ο Νεματζαντέχ. "Δεν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστές της Ρωσίας", πρόσθεσε "αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι οι ανάγκες σε φυσικό αέριο της Ευρώπης είναι ολοένα και μεγαλύτερες και θέλουμε να έχουμε ένα μερίδιο σε αυτό".
"Το Ιράν μπορεί να είναι ένας αξιόπιστος, ασφαλής και μακροπρόθεσμος εταίρος της Ευρώπης", δήλωσε τονίζοντας ότι "έχουμε τα ενεργειακά αποθέματα και έχουμε σχέδια για μια τέτοιου είδους συνεργασία".
Ο Νεματζαντέχ κάλεσε επίσης τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επιστρέψουν στη χώρα του για να εγκαταστήσουν μονάδες παραγωγής, για παράδειγμα.
ΠΗΓΗ:defencenet.gr
Στα 23,1 δισ. ευρώ, ή στο 12,7% του ΑΕΠ διαμορφώθηκε το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το 2013, σύμφωνα με τα δημοσιονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ.Tα περί ανάπτυξης που ακούγονται μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να εκληφθούν.
Το ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης σε ονομαστικές τιμές στο τέλος του 2013 ανήλθε στα 318,7 δισ. ευρώ, ή στο 175,1% του ΑΕΠ.
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία καταρτίστηκαν στο πλαίσιο της πρώτης κοινοποίησης Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ) του 2014 και υποβλήθηκαν σε εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Χώρας στη Eurostat κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (EC) 479/2009, όπως τροποποιηθείς ισχύει.
Όσον αφορά στην επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων από όλες τις παρεμβάσεις του κράτους κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, στο ισοζύγιο (έλλειμμα/πλεόνασμα) της Γενικής Κυβέρνησης, αυτή ανήλθε σε 19.272 εκατ. ευρώ το 2013.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται οι συνεχιζόμενες δαπάνες και έσοδα που σχετίζονται με τις παρεμβάσεις από το 2008, επιπρόσθετα στις νέες δαπάνες και έσοδα που ανέκυψαν το έτος 2013.
Ως μέρος των τελευταίων αυτών, το 2013 η Γενική Κυβέρνηση, μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), πραγματοποίησε κεφαλαιακές μεταβιβάσεις ύψους 6.189,3 εκατ. ευρώ για την εξυγίανση των τραπεζών και 14.759 εκατ. ευρώ σαν αποτέλεσμα της διαδικασίας ανακεφαλαιοποίησης των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.
Σημειώνεται ότι, όταν λάβει χώρα η δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων του 2013 του ΤΧΣ σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα (ΔΛΠ), μπορεί να παρέχει την εύλογη αξία (fair value) των στοιχείων ενεργητικού των τραπεζών υπό εκκαθάριση, η οποία με τη σειρά της θα καταγραφεί ως έσοδο κεφαλαιακής μεταβίβασης της Γενικής Κυβέρνησης και ως εκ τούτου θα οδηγήσει σε μείωση του ελλείμματος της Γενικής Κυβέρνησης για το 2013 κατά το ίδιο ποσό.
Για τα έτη 2010‐2011, η υποστήριξη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είχε θετική επίπτωση στο ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης. Αυτό οφείλεται στο ότι οι δεδουλευμένες αμοιβές που προκύπτουν από τις εγγυήσεις του διατραπεζικού δανεισμού και του συστήματος ομολογιακών δανείων, καθώς και τα έσοδα από τις προνομιούχες μετοχές των τραπεζών, ήταν υψηλότερα από τις δεδουλευμένες δαπάνες. Αντιθέτως, στα έτη 2012‐2013 η δαπάνη της υποστήριξης ήταν μεγαλύτερη από τα σχετικά έσοδα.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Από την ΕΚΟ, εταιρία του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, εγκαταστάθηκαν πριν από 3 χρόνια οι πρώτοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρίας.
Ειδικότερα, η ΕΚΟ έχει από τον Απρίλιο του 2011 εγκαταστήσει σε τρία ιδιόκτητα πρατήρια καυσίμων, σε Γλυφάδα, Κηφισιά και Μαρούσι, σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε συνεργασία με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ELPEDISON.
Τα τρία αυτά σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι, εδώ και τρία χρόνια, τα μόνα στην Ελλάδα επίσημα καταχωρημένα και καταγεγραμμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Επίσης, η ΕΚΟ αποτελεί από το 2011 τον κύριο χορηγό του EKO Mobility Rally, επίσημο αγώνα ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων, σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητου Οχήματος.
Η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης στο δίκτυο της ΕΚΟ είναι γνωστή στο ευρύ κοινό από δημοσιεύματα στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ήδη από τον Απρίλιο του 2011, μέχρι και εντελώς πρόσφατα, υπάρχει δε πλήθος αναφορών σε δελτία τύπου της ΕΚΟ και του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ εν γένει, καθώς και παρουσιάσεις σε συνέδρια και ημερίδες όπου αναφέρεται η εγκατάσταση αυτών των σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
«Από τα παραπάνω προκύπτει σαφώς ότι η πρόσφατη, αξιέπαινη προσπάθεια εγκατάστασης σημείων φόρτισης από άλλη εταιρεία σε υπόγειους σταθμούς στάθμευσης αυτοκινήτων σε καμία περίπτωση δεν συνιστά την «πρώτη» εγκατάσταση σημείων φόρτισης στη χώρα», καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρίας.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
«H επένδυση στο 'Eλληνικό' δίνει το μήνυμα ότι η χώρα γίνεται επενδυτικός προορισμός», τονίζει στην «H» ο πρόεδρος του TAIΠEΔ. O K. Σ. Mανιατόπουλος αναλύει τα σχέδια του Tαμείου για τις αποκρατικοποιήσεις που είναι σε εκκρεμότητα και στέλνει το δικό του μήνυμα σε όσους μιλούν για «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας λέγοντας: «Kρίμα να ευτελίζονται οι προσπάθειες για την ανασυγκρότηση της χώρας».
Mια από τις σημαντικότερες αποστολές του TAIΠEΔ, η παραχώρηση του Eλληνικού ολοκληρώθηκε; Ποιες αποκρατικοποιήσεις βλέπετε να παίρνουν σειρά μέσα στο 2014;
H παραχώρηση του Eλληνικού αποτελεί πράγματι μία από τις σημαντικότερες αποστολές του TAIΠEΔ και χαίρομαι ιδιαίτερα που το σημειώνετε. Πράγματι έχει γίνει ένα κρίσιμης σημασίας βήμα. Mετά από προεργασία περίπου δύο ετών, δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική, δεδομένης της πολυπλοκότητας και σημασίας του έργου, φθάσαμε σε επιλογή «προτιμητέου επενδυτή».
Όμως, η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε και ο δρόμος είναι επίπονος. Πρέπει τώρα να έχουμε εγκρίσεις, αρχίζοντας από το Eλεγκτικό Συνέδριο και με κατάληξη την ίδια τη Bουλή των Eλλήνων.
H μεγάλη αυτή επένδυση, πολλών δισεκατομμυρίων, αλλά κυρίως δεκάδων χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, πλήρους ανάπλασης της περιοχής και όλων των γειτονικών της Δήμων, που θα φέρει νέα ζωή, νέες συνθήκες ποιότητας περιβάλλοντος, δίνει το μήνυμα ότι η χώρα βγαίνει από την κρίση, γίνεται επενδυτικός προορισμός. Θα ακολουθήσουν σημαντικές άλλες ιδιωτικοποιήσεις, των λιμανιών, των αεροδρομίων, των σιδηροδρόμων, αλλά ας μιλήσουμε γι' αυτές που κρίνετε ότι ενδιαφέρουν τον Eλληνα πολίτη.
Πολύ σημαντική για την ελληνική οικονομία και ανάπτυξη θεωρείται η παραχώρηση των λιμανιών σε ιδιώτες (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη κ.λπ.). Πότε θα έχουμε εξελίξεις σ' αυτή τη διαδικασία;
Πράγματι. Oι διαδικασίες προχωρούν, το ενδιαφέρον υπάρχει, οι εξελίξεις απαιτούν χρόνο και προσοχή, έτσι η ολοκλήρωσή τους αναμένεται προς το τέλος του έτους ή τις αρχές του 2015.
Πήρε αναβολή ο διαγωνισμός για τη ΔEΠA και πότε πιστεύετε ότι θα ξεκινήσει η νέα προσπάθεια πώλησή της;
H ΔEΠA είναι μια ιδιόμορφη περίπτωση, ο νέος διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίησή της εξαρτάται από την τύχη των EΠA, των εταιρειών διανομής αερίου, και την προσαρμογή τους στους νέους κανόνες ενεργειακής αγοράς και ανταγωνισμού της E.E. Eτσι, δεν περιμένουμε σημαντική πρόοδο μέσα στο 2014.
H αποκρατικοποίηση των EΛΠE αποσυνδέεται από αυτήν της ΔEΠA και προκρίνεται το σχέδιο διάθεσης μετοχών μέσω X.A.; Mε δημόσια εγγραφή θα δοθεί ποσοστό 25%;
Δεν υπάρχουν ακόμα αποφάσεις για τα EΛΠE. Eίναι σημαντικότατο θέμα, όμως εξαρτάται από τη γενικότερη συγκυρία στον κλάδο της ενέργειας και ειδικότερα της διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών. Eπιθυμία μας είναι να υπάρξουν ευνοϊκές συνθήκες και τότε θα δούμε το κατάλληλο σχήμα.
Oι αντιδράσεις στην πώληση των «νερών», δηλαδή EYΔAΠ και EYAΘ, είναι έντονες. Πώς θα προχωρήσουν οι διαδικασίες χωρίς να υπάρξουν μακροχρόνιες εμπλοκές;
Eμπλοκές πάντα υπάρχουν όταν δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις από βούληση ή παρανόηση. Oπως και για τα λιμάνια και για πολλά άλλα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου προσπαθούμε να πουλήσουμε τη σύμβαση παραχώρησης, όχι τις υποδομές και πολύ περισσότερο όχι το ίδιο το νερό! Γνωρίζετε ότι για την EYAΘ υπάρχει σχέδιο, επιθυμούμε εφόσον είναι ευνοϊκή η απόφαση του ΣτE να προχωρήσουμε και μέσα στον χρόνο. Για την EYΔAΠ χρειάζεται προεργασία, δεν είναι για φέτος.
Aν και η συμφωνία με τη SOCAR για τη ΔEΣΦA έχει κλείσει από πέρυσι, εντούτοις υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή της. Πότε και πώς θα υπάρξει ευνοϊκή κατάληξη της διαδικασίας;
H απάντηση είναι ότι όλα εξαρτώνται από τις υπηρεσίες της Eυρωπαϊκής Eνωσης και ότι ελπίζουμε οι διαδικασίες να ολοκληρωθούν μέσα στο 2014. Tα όποια προβλήματα δεν έχουν σχέση με τον διαγωνισμό, είναι θέματα ευρωπαϊκής ενεργειακής πολιτικής και σχέσεων με προμηθεύτριες χώρες.
O στόχος για έσοδα από αποκρατικοποιήσεις έπεσε στο 1,5 δισ. ευρώ για φέτος από 3,56 δισ. του αρχικού στόχου. Θα μπορέσει το TAIΠEΔ να καλύψει το χαμένο έδαφος; Πότε και πώς;
Προσπαθούμε. Oι αριθμητικοί στόχοι είναι σημαντικοί, πιο σημαντικό είναι η διάθεση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου να γίνεται με σωστές, διαφανείς διαδικασίες τη στιγμή που η αγορά αποδέχεται ορθό τίμημα.
Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα του TAIΠEΔ σχετικά με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου; Eχουν ξεκαθαρίσει τα χαρτοφυλάκια που θα παραχωρηθούν;
H ακίνητη περιουσία του Δημοσίου είναι τεράστια και η αξιοποίησή της θα αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Όμως, είναι μπλεγμένη σε απίθανα γρανάζια γραφειοκρατίας αλλά και διστακτικότητας.
Oι αυθαιρεσίες και η καταπάτηση έχουν θεωρηθεί πράξεις ανεκτές. H πολιτεία δεν αντιμετωπίζει τον καταπατητή και έτσι τιμωρείται ο νόμιμος και υπεύθυνος πολίτης.
H ανοχή μιας αυθαιρεσίας πρέπει να τελειώσει, ανάμεσα σε άλλα ελπίζω στη συμβολή του Kτηματολογίου. Tα χαρτοφυλάκια θα ξεκαθαρίσουν και το έργο θα προχωρήσει, αλλά ο δρόμος είναι επίπονος.
Πόσο σας φοβίζει μια πολιτική κρίση που θα θέσει σε κίνδυνο όλο το έργο του Tαμείου και φυσικά τον στόχο για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις;
Mια πολιτική κρίση θα θέσει σε κίνδυνο όχι το Tαμείο αλλά τη χώρα. Ως πολίτης την απεύχομαι και τη φοβάμαι. Eχω ζήσει δύσκολες περιόδους της χώρας, όμως σήμερα μια κρίση μπορεί να προκαλέσει καταστροφή των πιο αδύναμων.
H έξοδος της Eλλάδας στις αγορές ευνοεί το πρόγραμμα που έχει θέσει σε εφαρμογή το TAIΠEΔ;
Προφανώς, κάθε βήμα προς την ομαλότητα είναι ευνοϊκό για όλους.
Tι απαντάτε σε εκείνους που κάνουν λόγο για «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας;
Oτι κάνουν κακή χρήση της ελληνικής γλώσσας για μικροκομματικά συμφέροντα ή από άγνοια. Δεν υπάρχει αυτή η λέξη στις προθέσεις μας. Λάθη ή συγκυριακές αστοχίες πάντα μπορεί να γίνουν, αλλά είναι κρίμα να ευτελίζονται προσπάθειες για την ανασυγκρότηση της οικονομίας της χώρας.
EΛΛHNIKO
H Eλλάδα ξεκολλά από τη μιζέρια
Bλέπετε να υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές για την Eλλάδα ή φοβούνται ότι θα μπλέξουν στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας. Mήπως περιμένουν καλύτερες προοπτικές και τηρούν στάση αναμονής;
H πράξη θα το αποδείξει. Aν, για παράδειγμα, το «Eλληνικό» προχωρήσει γρήγορα και τα έργα αρχίσουν το 2015, τότε το μήνυμα θα είναι ισχυρό. Oλοι γνωρίζουμε ότι το κλίμα δεν ήταν ως τώρα ευνοϊκό, από εμάς εξαρτάται η αλλαγή του.
Tι μένει σε εσάς από τον διαγωνισμό για το «Eλληνικό»; Eίστε ευχαριστημένος από τη διαδικασία και ποιο είναι το δικό σας όραμα για την περιοχή και όλη την Aττική;
Aπόλυτα ικανοποιημένος για τις τεράστιες προοπτικές για την περιοχή, την Aττική και τη χώρα. Yπάρχουν προοπτικές μιας άλλης ποιότητας ζωής, δημιουργούνται συνθήκες ενός αναπτυξιακού μέλλοντος, ανάκαμψης και ξεκολλήματος από τη μιζέρια. Mόνο που απορώ για τις αντιδράσεις και τη μεμψιμοιρία.
(Συνέντευξη στον Bασίλη Σ. Kανέλλη, Ημερησία, 12/4/2014)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Μια μεγάλης οικονομικής σημασίας εξέλιξη δείχνει να βρίσκεται «στα σκαριά», μετά την ανακοίνωση της ρωσικής κρατικής πετρελαϊκής εταιρίας Gazprom Neft, ότι έχει δεχθεί θετικές απαντήσεις στην πρόταση διεξαγωγής εμπορικών πράξεων με πελάτες της Ασίας σε ευρώ, δηλαδή την εγκατάλειψη του δολαρίου…
Οι Ρώσοι δεν κρύβουν το κίνητρο της πρότασής τους, η οποία αφορά στην αντίδραση της Δύσης (κυρίως όμως των ΗΠΑ, νόμισμα των οποίων είναι το δολάριο) στις κυρώσεις που επιβλήθηκαν εναντίον της Ρωσίας για την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από την Ουκρανία.
Σύμφωνα με τη ρωσική πλευρά, θετικές απαντήσεις δέχθηκε στο 95% των κρούσεων που έγιναν σε πελάτες από την Ασία. Το παρόν διάστημα, η εταιρία πωλεί σε ημερήσια βάση 30.000 βαρέλια πετρέλαιο στην περιοχή.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο ότι ανάμεσα στους πελάτες υπάρχουν – ιδιώτες – αγοραστές και από την Ιαπωνία, χώρα που θεωρείται βασικός σύμμαχος των ΗΠΑ στην περιοχή. Το πρόβλημα στο πρακτικό επίπεδο βέβαια, είναι ποια πλευρά θα επιβαρυνθεί το κόστος μετατροπής των δολαρίων σε ευρώ, αν και λύσεις χαμηλού σχετικά κόστους μάλλον υπάρχουν…
ΠΗΓΗ:defence-point.gr
Ισραηλινός πύραυλος εναντίον της φρεγάτας ΣΑΛΑΜΙΣ του Ελληνικού Στόλου, 10 ναυτικά μίλια ανοιχτά από τη Χάϊφα. Δεν πρόκειται για σενάριο άσκησης αλλά για πραγματικό γεγονός που έγινε το βράδυ της 9ης Απριλίου και λίγο έλειψε να πλήξει την πιο νέα φρεγάτα του Στόλου προκαλώντας θύματα!
Το βράδυ της 9ης Απριλίου, γύρω στις 21.00 η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ έπλεε ανοιχτά από τη Χάϊφα. Είχε ολοκληρώσει την συμμετοχή της στην άσκηση Noble Dina στην οποία συμμετείχε μαζί με ναυτικές μονάδες των ΗΠΑ και Ισραήλ και ανέμενε το ξημέρωμα για να “δέσει” στο Ισραηλινό λιμάνι.
Το πλήρωμα μετά από την ένταση της συμμετοχής στην μεγάλη άσκηση βρισκόταν σε φάση σίγουρα πιο χαλαρή. Η φρεγάτα έπλεε με χαμηλή ταχύτητα προσπαθώντας ουσιαστικά να “σκοτώσει” τον χρόνο μέχρι να έρθει η ώρα για να μπει στο λιμάνι.
Περίπου στις 22.00 το βράδυ ο αξιωματικός που είχε βάρδια στη γέφυρα της φρεγάτας, πετάχτηκε από τη θέση του και έδωσε κραυγάζοντας εντολή να στρέψει ο πηδαλιούχος όλο δεξιά και να πλεύσει το πλοίο με την "μέγιστη δυνατή ταχύτητα”! Έκπληκτοι όσοι ήταν στην γέφυρα είδαν σε λίγα δευτερόλεπτα αυτό που πρώτος είχε δει ο Αξιωματικός Γεφύρας. Μια κόκκινη λάμψη σε χαμηλό ύψος να κινείται με ταχύτητα προς το πλοίο, το οποίο είχε ήδη αρχίσει να στρέφει με ταχύτητα παράλληλα με την πορεία της "επερχόμενης λάμψης"!
Ήταν σαφές ότι επρόκειτο για κατευθυνόμενο βλήμα επιφανείας!!!
Στη φρεγάτα σήμανε συναγερμός, ειδοποιήθηκε ο κυβερνήτης, το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης προσπαθούσε να επικοινωνήσει με τους Ισραηλινούς, τα αμυντικά συστήματα του πλοίου ενεργοποιήθηκαν, όλα αυτά σε χρόνο δευτερολέπτων και με την “άγνωστη λάμψη” να προσεγγίζει το πλοίο! Ένας αγώνας δρόμου που θα ήταν μάλλον μάταιος! αν το κατευθυνόμενο βλήμα τελικά δεν περνούσε σε απόσταση ασφαλείας από την πλώρη της φρεγάτας, προκαλώντας …μαζική ανακούφιση σ΄όσα μέλη του πληρώματος είχαν προλάβει να καταλάβουν τι ζούσαν!
Τι είχε συμβεί;
Οι Ισραηλινοί είχαν δεσμεύσει περιοχή για εκτέλεση πυρών ανοιχτά από την Χάϊφα. Η Ελληνική φρεγάτα το γνώριζε και είχε σημειωθεί στους χάρτες η περιοχή στην οποία επ΄ ουδενί δεν έπρεπε να εισέλθει το πλοίο. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Ελληνική πλευρά, η φρεγάτα έπλεε αρκετά έξω από την “απαγορευμένη περιοχή”.
Από την άλλη πλευρά οι Ισραηλινοί επισήμως μιλούν για “εκτόξευση δορυφόρου”! Ανεπισήμως γίνεται λόγος για “Ελληνικό λάθος” .
Πως γλιτώσαμε τα χειρότερα; Το πιθανότερο είναι ότι την τελευταία στιγμή οι ισραηλινοί κατάφεραν να “απομακρύνουν” το κατευθυνόμενο βλήμα από την Ελληνική φρεγάτα, το πλήρωμα του οποίου έζησε κυριολεκτικά θανάσιμο κίνδυνο. Το στρες, η αγωνία που προκλήθηκαν ήταν τέτοια, ώστε ο Aξιωματικός Γέφυρας ο οποίος συμμετείχε στην διαχείριση της θανάσιμης απειλής, μεταφέρθηκε την επομένη το πρωί με ελικόπτερο του πλοίου σε ΜΕΘ νοσοκομείου της Χάϊφα, με ισχαιμικό επεισόδιο, όπου και νοσηλεύεται ακόμη και σήμερα!
Το περιστάτικο έχει πολλά κοινά με όσα είχαν συμβεί στο Αιγαίο πριν από αρκετά χρόνια, όταν αμερικανικό αεροπλανοφόρο έπληξε με πύραυλο , τουρκικό αντιτορπιλικό.
ΠΗΓΗ:onalert.gr