Πέμπτη, 6 Ιουνίου 2013

Προτάσεις Γραμματείας Νέων ΓΣΕΕ για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων


Προτάσεις για την αντιμετώπιση του εφιαλτικού προβλήματος της ανεργίας των νέων κατέθεσε στη Βουλή και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, η Γραμματεία Νεολαίας της ΓΣΕΕ.
Η αντιμετώπιση της ανεργίας βρίσκεται στην προμετωπίδα των αγώνων της Συνομοσπονδίας η οποία έχει τονίσει κατ΄ επανάληψη ότι η αδυναμία ενσωμάτωσης των νέων στην αγορά εργασίας, έχει τεράστιες κοινωνικές συνέπειες και προκαλεί μεγάλες οικονομικές απώλειες, οι οποίες μάλιστα, σύμφωνα με τις πλέον συντηρητικές προβλέψεις, προσεγγίζουν το 2% του ΑΕΠ.
Συγκεκριμένα σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσίασε και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο Γραμματέας Νέων της ΓΣΕΕ Γ.Πούπκος η ανεργία των νέων έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα σημερινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής τα οποία καταγράφουν την ανεργία στις ηλικίες 15-24 σε ποσοστό 58,3% ενώ για τους 25-34 ετών στο 34,6%.
Σύμφωνα με τη Γραμματεία Νέων της ΓΣΕΕ, απαιτούνται:
Εναλλακτική πολιτική με κέντρο βάρους την ανάπτυξη, η οποία πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη δημιουργία μακροπρόθεσμων, βιώσιμων θέσεων εργασίας που θα παρέχουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβές.
Ανάληψη συντονισμένων δράσεων, εθνικών πρωτοβουλιών και ενίσχυσης των ενεργών πολιτικών απασχόλησης. Σε καμία περίπτωση, όμως, οι πολιτικές αυτές δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως «εργαλείο» είτε καταστρατήγησης θεμελιωδών εργασιακών, κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, είτε περαιτέρω επέκτασης της ευελιξίας και υποκατάστασης ή αντικατάστασης του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού με «φθηνότερη» και ανασφάλιστη απασχόληση.
Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, η οποία όμως οφείλει να εδράζεται σε έναν ευρύτερο εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό επαναπροσανατολισμού του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, διαρθρωτικής επέκτασης της αγοράς εργασίας και διαμόρφωσης ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος που θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην αύξηση της απασχόλησης και θα βοηθήσει στην τεχνολογική και καινοτομική ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης της χώρας.
Νέο αναπτυξιακό πρότυπο προκειμένου να επιτευχθεί η διεύρυνση της παραγωγικής βάσης και η δημιουργία θέσεων εργασίας, στην επιτυχία του οποίου θα πρέπει στη συνέχεια να προσανατολιστούν η οικονομική και η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας. Χρειάζεται μια εθνική, κοινωνική αναπτυξιακή συμφωνία στην οποία δεν μπορεί να είναι απούσα η νέα γενιά της πατρίδας μας.
Θέσπιση στη χώρα μας του «Youth Guarantee», δηλαδή πολιτική της «Εγγύησης της Νεολαίας» που θα διασφαλίζει σε κάθε νέο, το δικαίωμα σε θέση εργασίας, εκπαίδευσης ή κατάρτισης 4 μήνες μετά το τέλος των σπουδών του ή 4 μήνες αφότου έχει χάσει την δουλειά του, στα πρότυπα αντίστοιχων πολιτικών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες της Ε.Ε.
Με τις προτάσεις αυτές θα καταστεί δυνατό να ξεφύγουν οι νέοι άνθρωποι από το εργασιακό περιθώριο στο οποίο βρίσκονται και να αντιμετωπιστούν τα οξυμμένα προβλήματα φτώχειας, υλικής υστέρησης και κοινωνικού αποκλεισμού που βιώνουν σήμερα. 
ΠΗΓΗ:.gsee.gr

''Τολμήστε να ζήσετε για ένα μήνα ως Έλληνας''

''Τολμήστε να ζήσετε για ένα μήνα ως Έλληνας''
"Τολμήστε να ζήσετε για ένα μήνα ως Έλληνας". Αυτός είναι ο τίτλος, του άρθρου που έγραψε ένας Έλληνας αναγνώστης της Guardian και το οποίο αποφάσισε να δημοσιεύσει η γνωστή εφημερίδα. Διαβάστε το, μεταφρασμένο στα ελληνικά. 

«Εισέρχομαι κάπως καθυστερημένα στη συζήτηση και γι' αυτό ζητώ συγγνώμη... Δεν τίθεται ζήτημα αν η Ελλάδα είναι, εν μέρει "ξοφλημένη", όπως εύστοχα αναφέρει το άρθρο. Ως Έλληνας πολίτης εξεπλάγην όταν έμαθα ότι το ελληνικό κράτος δεν γνώριζε (!) ή ότι αγνοούσε τον ακριβή αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων που είχε στη μισθοδοσία του. Και δεν είναι το μόνο πράγμα με το οποίο κανείς δεν μπήκε στον κόπο να ασχοληθεί.

Το ίδιο ισχύει για τα φαινόμενα διαφθοράς στους κρατικούς μηχανισμούς (καθώς και στους συνεργαζόμενους με το κράτος ιδιωτικούς τομείς και όχι μόνο). Το ίδιο ισχύει για τους ανίκανους πολιτικούς. 

Το ίδιο ισχύει με τις "μαϊμου" συντάξεις... Το ίδιο ισχύει για τις τράπεζες που εξαντλούσαν την αυστηρότητά τους στη δανειοδότηση των μικρών επιχειρήσεων, αλλά χρηματοδοτούσαν ανενδοίαστα "υψηλά ιστάμενους φίλους", όπως συνέβη στην περίπτωση ενός μέσης τάξης ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό που, όταν χρεοκόπησε, έφτασε να χρωστάει περισσότερα από μισό δισ. ευρώ. Το ίδιο ισχύει για την επικρατούσα κουλτούρα της φοροδιαφυγής..., το ίδιο ισχύει και για πολλά πολλά άλλα πράγματα.

Ωστόσο, υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι δεν άντλησαν ποτέ άμεσα οφέλη από την παραπάνω περιγραφείσα κατάσταση. Αντιθέτως, ήταν αναγκασμένοι να υφίστανται την εκμετάλλευση του ιδιωτικού τομέα ("δούλευε όσο θέλει το αφεντικό, χωρίς να πληρώνεσαι τις υπερωρίες και αν διανοηθείς να απευθυνθείς στις αρμόδιες αρχές, έχεις απολυθεί στο λεπτό").

Όσο για την ελληνική γραφειοκρατία, αυτή είναι τρομερή, όπως είναι παντού άλλωστε. Με μία διαφορά: ακόμη και σήμερα το "χαρτομάνι" που απαιτείται για την περάτωση ακόμη και της πιο απλής εργασίας ή διαδικασίας ξεπερνάει κάθε φαντασία.

Ας πούμε, λόγου χάρη, πως είσαι ανάπηρος. Σε πολλές περιπτώσεις, είσαι αναγκασμένος να παρουσιάζεσαι ο ίδιος κάθε δύο χρόνια σε μία δημόσια υπηρεσία, με το ανάλογο "χαρτομάνι" φυσικά, μόνο και μόνο για να πείσεις το κράτος πως εξακολουθείς να είσαι ανάπηρος. Και παρόλο που αυτό δεν είναι πλέον ο κανόνας, ωστόσο εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πολλές περιπτώσεις.

Οι άνθρωποι πληρώνουν εξαιρετικά υψηλές εισφορές στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία, δίχως ωστόσο να απολαμβάνουν ανάλογης ποιότητας υπηρεσίες. Επιπλέον, ακόμη και το 2013, οι εισφορές είναι οι ίδιες με εκείνες του 2008, αν όχι μεγαλύτερες. Παρ' όλα αυτά, οι συντάξεις του δημοσίου έχουν ήδη μειωθεί κατά 30% με τάση να μειωθούν κι άλλο...

Τι στο διάολο μπορεί ακριβώς να κάνει κανείς γι' αυτό το χάλι; Σκεφτείτε: χρειάζεσαι 250 ευρώ για ενοίκιο συν 60 ευρώ για το ηλεκτρικό και τους φόρους συν 30 ευρώ για το τηλέφωνο και τη σύνδεση ίντερνετ συν 50 ευρώ για θέρμανση το χειμώνα συν 150 (?) ευρώ για διατροφή συν 50 ευρώ για μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται καν τα έξοδα για ρουχισμό, διασκέδαση, καπνό, αλκοόλ, κοντολογίς για κανένα απολύτως... "βίτσιο", ούτε για τα κάθε λογής χρέη, τις διακοπές (χα!) ή τη συντήρηση αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας (χα, χα, χα!).

Με βασικό μηνιαίο μισθό τα 510 ευρώ (κατά προσέγγιση), είναι αδύνατον να καλύψει κανείς αυτές τις ανάγκες. Αν κατέχεις κάποιου είδους ειδίκευση μπορεί ο μισθός σου να φτάσει τα 700 με 1000 ευρώ το μήνα, πράγμα που πλέον θεωρείται πολυτέλεια. Και φυσικά, εάν είσαι γύρω στα 50 και εξακολουθείς να εργάζεσαι (πράγμα απίθανο), μπορεί να φτάσεις ακόμη και τα 1200 με 1500 ευρώ, τη στιγμή που προ κρίσεως έβγαζες τα διπλάσια.

Με το μηνιαίο κόστος ζωής όμως να αυξάνεται (δάνεια, παιδιά), τα 1200 ευρώ το μήνα σε θέτουν στο ίδιο επίπεδο με εκείνον που λαμβάνει τον κατώτατο βασικό μισθό.

Τα οφέλη; Κανένα πλέον. Επιδόματα; κανένα. Φοροαπαλλαγές; Καμία, εφόσον κάθε ετήσιο εισόδημα άνω των 5000 ευρώ φορολογείται.

Σας φαίνεται αρεστή αυτή η κατάσταση; απευθυνθείτε στο κοντινότερό σας ελληνικό προξενείο και προσφερθείτε να ζήσετε στη θέση ενός Έλληνα πολίτη έστω για ένα μήνα. Να είστε σίγουροι πως άμα τη επιστροφή σας στην πατρίδα, θα ευχαριστείτε το Θεό, κάποια ανώτερη δύναμη ή δεν ξέρω και εγώ ποιον που δεν βρίσκεστε στη θέση του, αγαπητοί επικριτές.

Χαιρετισμούς». 
ΠΗΓΗ:ramnousia.com

Κύπρος:Αρχίζει αύριο η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση στο οικόπεδο 12

Κύπρος:Αρχίζει αύριο η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση στο οικόπεδο 12
Αρχίζει αύριο η δεύτερη επιβεβαιωτική γεώτρηση της Noble, η οποία όπως εκτιμάται θα διαρκέσει από τρεις έως τέσσερις μήνες, στο τεμάχιο 12 «Αφροδίτη» της κυπριακής ΑΟΖ.
Ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι σκοπός της γεώτρησης είναι η διακρίβωση του μεγέθους και των ποιοτικών χαρακτηριστικών των κοιτασμάτων.
Για τον Δεύτερο Γύρο Αδειοδότησης σημείωσε ότι υποβλήθηκαν 33 αιτήσεις από 15 εταιρείες-κοινοπραξίες για εννέα ερευνητικά τεμάχια και χορηγήθηκαν τρεις άδειες έρευνας στην κοινοπραξία Eni/Kogas για τα τεμάχια 2, 3 και 9 και δύο στην εταιρεία Total για τα τεμάχια 10 και 11. Τον Μάιο, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε την απόρριψη όλων των προτάσεων που δεν πληρούσαν τους όρους συμμετοχής και στις υπόλοιπες αιτήσεις δόθηκε παράταση έως τις 2 Δεκεμβρίου 2013. Αναλύοντας τον Οδικό Χάρτη για την αξιοποίηση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου εντός της ΑΟΖ της Κύπρου, ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε τα εξής ορόσημα:
- Μνημόνιο Συναντίληψης και Συμφωνία για το Έργο του τερματικού υγροποίησης με τη Noble Energy. Διαπραγματεύσεις και υπογραφή της Συμφωνίας για το Έργο το τέταρτο τρίμηνο του 2013.
- Πρόγραμμα Αξιολόγησης της Noble Energy για το τεμάχιο 12. Η όλη διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2014. Η γεώτρηση Α-2, η οποία ξεκινά αύριο, είναι μέρος της όλης διαδικασίας αξιολόγησης.
- Συμφωνίες πώλησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Heads of Agreement[s]) αφορούν μακροχρόνια συμβόλαια, τρίτο με τέταρτο τρίμηνο του 2014.
- Τελική Επενδυτική Απόφαση για το τερματικό υγροποίησης, το τρίτο τρίμηνο του 2015.
- Έλευση στην Κύπρο των πρώτων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το τεμάχιο 12, το τρίτο τρίμηνο του 2018.
- Πρώτες εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου από το τεμάχιο 12, το τρίτο τρίμηνο του 2019.
- Δυνητικά κοιτάσματα υδρογονανθράκων από τα υπόλοιπα τεμάχια. Πρώτες ενδείξεις εντός του 2014.
Ο υπουργός Ενέργειας σημείωσε ότι αυτό που απαιτείται τώρα είναι η λήψη απόφασης για το εμπορικό και ιδιοκτησιακό μοντέλο, το οποίο θα διέπει τη μονάδα υγροποίησης φυσικού αερίου, καθώς και ο προγραμματισμός για την πρόσληψη συμβούλων που θα πλαισιώνουν τον τομέα υδρογονανθράκων, με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε νομικά, οικονομικά, τεχνικά και εμπορικά θέματα. 
ΠΗΓΗ:newsbomb.gr

ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΣ ΨΑΧΝΟΥΝ! Ν.Μαζιώτης και Π.Ρούπα: Μανιφέστο στο indymedia


Οι καταζητούμενοι για συμμετοχή σττην τρομοκρατική οργάνωση "Επαναστατικός Αγώνας" Νίκος Μαζιώτης και Πόλα Ρούπα  μέσω μακροσκελούς επιστολής τους, που αναρτήθηκε στον ιστότοπο indymedia σχολιάζουν την απόφαση του δικαστηρίου σχετικά με τον «Επαναστατικό Αγώνα».

Να πούμε ότι είναι η δεύτερη φορά που κάνουν παρέμβαση μέσω του διαδικτύου. Την προηγούμενη ήταν ιδεολογικής φύσεως και όχι στο indymedia, αλλά σε δι'αντιπροσώπων σε ιστοσελίδες του αντιεξουσιαστικού χώρου.

Υπενθυμίζεται ότι το ζεύγος (έχουν κι ένα μικρό παιδί που γεννήθηκε στην φυλακή) παραβίασε τους περιοριστικούς όρους της προφυλάκισης κι εξαφανίστηκαν.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΟΛΑΣ ΡΟΥΠΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΖΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

Η δίκη για την οργάνωση Επαναστατικός Αγώνας έληξε στις 3 Απρίλη του 2013 με την καταδίκη σε μεγάλες ποινές των μελών της οργάνωσης. Η ποινή που επέβαλε το δικαστήριο ήταν 50 χρόνια κατά συγχώνευση σε καθένα από τα τρία μέλη του Επαναστατικού Αγώνα.

Η απόφαση του δικαστηρίου αντανακλά μια αντίφαση που κατά την άποψή μας παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε δίκη ένοπλης οργάνωσης.

Από τη μια το δικαστήριο όφειλε να εξασφαλίσει μια μεγάλη καταδίκη για τα μέλη της οργάνωσης η οποία έχει πολιτικό νόημα και στόχευση. Από την άλλη η πολύμηνη μάχη στην δικαστική αίθουσα των μελών με το δικαστήριο και το σκεπτικό των διωκτών τους είχε ως αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των κατηγοριών όπως ήταν διατυπωμένες στο βούλευμα να καταρρεύσουν, γεγονός που σε κάποιες περιπτώσεις ήταν αποτέλεσμα της άμεσης και σε κάποιες άλλες της έμμεσης αποδοχής από τους δικαστές των πολιτικών μας θέσεων όπως τις εκφράσαμε κατά τη διάρκεια της δίκης.

Αποτέλεσμα αυτής της μάχης ήταν η τελική μετατόπιση του δικαστηρίου σε μια σειρά από ζητήματα είτε πολιτικά είτε ποινικά, μετατόπιση που καταγράφηκε πρακτικά στην απόφαση για το σύνολο των κατηγορουμένων. Είμαστε εξάλλου βέβαιοι, πως οι περισσότεροι που παρακολούθησαν αυτή τη δίκη και γνωρίζουν την ιστορία ανάλογων δικών για ένοπλες οργανώσεις, περίμεναν μια πολύ πιο αυστηρότερη απόφαση.

Η μάχη που δώσαμε ήταν πολιτική. Κυρίαρχο στοιχείο αυτής της μάχης ήταν η ανάδειξη του αδιαίρετου της δίωξης και της πολιτικής φύσης της υπόθεσης σε όλα τα επίπεδα. Αυτό το αδιαίρετο αν και δεν ομολογήθηκε ποτέ από τους δικαστές (πώς θα μπορούσε άλλωστε να ομολογηθεί;), έγινε αποδεκτό. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αν οι χαμηλοί μισθοί ήταν προϋπόθεση της ανταγωνιστικότητας…

 

ΠΗΓΗ:sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/

Συνάδελφοι, EKOΝΟΜΥ... και σκασμός!!!


 Συνδικαλιστική Συνεργασία ΕΚΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΕΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνάδελφοι,
Η πρόταση για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης που φέρνει στη Συνέλευση η πλειοψηφία του Δ.Σ., δεν αφορά μόνο την κατάργηση ενός πριμ, ούτε ισοδυναμεί με 10% μειώσεις στους μισθούς μας, όπως απλουστευτικά παρουσιάζεται.
Στην πραγματικότητα, με την προτεινόμενη νέα ΕΣΣΕ, η εταιρεία θα βάλει στην τσέπη από τον καθένα μας, 8.000 € μειώσεων ετησίως (κατά κεφαλήν περίπου 5 χιλ. μικτών αποδοχών, 2 χιλ. από το πρόγραμμα Groupama και 1 χιλ. από παροχές Κανονισμού).
Πέρα από το βαρύτατο οικονομικό μέρος, η εταιρεία επιβάλλει συμφωνία-πακέτο και για την κατάργηση του ισχύοντος Κανονισμού Εργασίας! Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο Κανονισμός Εργασίας της ΕΚΟ, δεν αφορούσε μόνο κάποιες οικονομικές παροχές τέκνων, γάμου κλπ. Περιείχε όλο το θεσμικό πλαίσιο για τις εργασιακές σχέσεις, τις ασφαλιστικές καλύψεις, τις άδειες, το πώς κάποιος θα προσληφθεί, θα εξελιχθεί και θα αποχωρήσει από την εταιρεία, καθώς και τις αποζημιώσεις. Οι ρυθμίσεις αυτές καθόριζαν δικαιώματα και υποχρεώσεις τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη.
Το νέο μόρφωμα που προωθείται ως Κανονισμός Εργασίας, αποτελεί αντίθετα έναν ύμνο στο διευθυντικό δικαίωμα και κατά το 1/3(!!!) της έκτασης του περιγράφει τους τρόπους πειθαρχικού ελέγχου και το αντίστοιχο ποινολόγιο τιμωρίας των «κακών εργαζομένων»…
Η πλειοψηφία του Δ.Σ., που όταν έπρεπε να οργανωθούν απεργίες και κινητοποιήσεις απέφευγε να εμφανιστεί στους χώρους δουλειάς, τώρα όργωσε κυριολεκτικά την εταιρεία για να προωθήσει τη νέα συμφωνία. Γιατί δεν δίνει όμως στη δημοσιότητα το προσύμφωνο για τη Σύμβαση και το νέο Κανονισμό Εργασίας, πριν έρθει η ώρα της Γενικής Συνέλευσης;
Το θέμα των αποζημιώσεων, σε συνδυασμό με τον Κανονισμό, αποτελεί ίσως το τραγικότερο σημείο της συμφωνίας. Για τη συντριπτική πλειοψηφία από εμάς, η νέα συμφωνία προβλέπει απλώς τα «νόμιμα» κατά την αποχώρηση από την εταιρεία (που ισοδυναμούν με το 40% των μισθών αποζημίωσης που ίσχυαν μέχρι σήμερα, υπολογιζόμενων μάλιστα στη βάση των νέων μειωμένων αποδοχών). Όλοι ξέρουμε ότι ακόμη και αυτά τα κουτσουρεμένα «νόμιμα», μειώνονται χρόνο με το χρόνο, καθώς κυβέρνηση-εργοδοσία προωθούν συνεχώς νομοθετήματα για τη διευκόλυνση των απολύσεων. Οι μόνοι για τους οποίους είμαστε σίγουροι ότι δεν θα φύγουν μόνο με τα «νόμιμα», είναι τα διευθυντικά στελέχη που διαφημίζουν με ζήλο αυτές τις ανατροπές.
Με αυτή τη συμφωνία, η εργοδοτική πλευρά πανηγυρίζει για την υπερκάλυψη των στόχων που είχε θέσει για μειώσεις μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων και σύντομα εκτιμούμε ότι θα μοιράσει και bonus στα στελέχη της από τις δικές μας περικοπές.
Βρίσκουν και κάνουν.
Ο συνεχής κύκλος μειώσεων σε μία-μία εταιρεία του Ομίλου (ΕΛΠΕ-Asprofos-EK-EKO και μετά πάλι ΕΛΠΕ) δεν θα έχει τέλος, όσο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες σαμποτάρουν το ενιαίο μέτωπο, την κοινή δράση των εργαζομένων.
Με ευθύνη αυτών των ηγεσιών η Ομοσπονδία «έπνιξε» την απόφαση για απεργία στον κλάδο (9/5) με θέμα τις συμβάσεις. Το σωματείο των ΕΛ.ΠΕ. έβγαζε ανακοινώσεις για ξενοδοχεία και λαχειοφόρους, τη στιγμή που η εργοδοσία χτύπαγε τις Συμβάσεις στην εμπορία και εφάρμοζε την «μετενέργεια»! Το καινούργιο σωματείο της Ε.Κ., αντικειμενικά δεν είχε ούτε την πείρα, ούτε τη δύναμη να αντέξει την εργοδοτική πίεση και να μην δεχθεί μειώσεις (που σήμαναν παράλληλα και το σπάσιμο της Κλαδικής Πετρελαιοειδών). Οι ευθύνες εντός του δικού μας σωματείου φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερες. Με εξαίρεση τη Συνδικαλιστική Συνεργασία, ουδείς κατέβαλε προσπάθειες συντονισμού με το σωματείο της Ε.Κ., ουδείς απαίτησε την έμπρακτη συμπαράσταση των παρατάξεων στα ΕΛΠΕ.
Τώρα, που τα επόμενα προβλήματα ήδη διαφαίνονται στον ορίζοντα (πχ εργολαβοποίηση δρομολόγησης) πως θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας αν δεν δημιουργήσουμε ισχυρό ενιαίο μέτωπο των εργαζομένων στον Όμιλο, και πρωτίστως στις εταιρείες εμπορίας;
Ο κόσμος της ΕΚΟ έδειξε, κατά τη διάρκεια των προειδοποιητικών απεργιακών κινητοποιήσεων, και θάρρος και θέληση και ικανότητα να υπερασπιστεί συλλογικά τα δικαιώματα του. Αλλά η πλειοψηφία του Δ.Σ., αντί να εκμεταλλευτεί αυτό το διαπραγματευτικό όπλο και να κλιμακώσει, αποφάσισε την αναδίπλωση και νέο κύκλο υποχωρήσεων. Αντέστρεψε την ορμή της επιτυχημένης απεργίας και θυσίασε στο τραπέζι των «διαπραγματεύσεων» τον Κανονισμό Εργασίας (κόντρα στις αποφάσεις όλων των προηγούμενων συνελεύσεων).
Η λογική των συνεχών υποχωρήσεων δεν μας οδηγεί πουθενά. Η εργοδοσία πέταξε και τα τελευταία προσωπεία «κοινωνικής ευθύνης» όταν εφάρμοσε τη «μετενέργεια» για να εκβιάσει τους εργαζομένους της ΕΚΟ. Δεν υπήρξε άλλη μεγάλη εταιρεία στην Ελλάδα που να κάνει κάτι τέτοιο...
Τώρα, εάν περάσει η νέα ΕΣΣΕ στην ΕΚΟ, σε συνδυασμό με την κατάργηση του ισχύοντος Κανονισμού Εργασίας, η συνέχεια για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους του Ομίλου, και ειδικά για τους εργαζόμενους των ΕΛΠΕ που λήγει η Σύμβαση τους, θα είναι πολύ χειρότερη.
Η εταιρεία δεν μασάει τα λόγια της. Συνεχώς υπενθυμίζει τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που κλείνουν και τα περιθώρια διύλισης που δεν εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα...
Πρέπει να μπει φρένο.
Εμείς από την πλευρά μας απαντάμε με ένα κατηγορηματικό ΟΧΙ στο εργοδοτικό πλαίσιο που θα φέρει προς ψήφιση η πλειοψηφία του Δ.Σ. στη συνέλευση της Κυριακής 9/6.
Συνεχίζουμε τον αγώνα για ανατροπή των αρνητικών συσχετισμών μέσα στα συνδικάτα, για οργάνωση, ενότητα και κοινή δράση των εργαζομένων σε επίπεδο κλάδου.

 ΠΗΓΗ:networkedblogs.com

- Διασυντονιστικό όργανο συνδικαλιστικών και επιστημονικών φορέων


ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΔΣΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΠΑΣΕΓΕΣ, ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΕΕ
Διασυντονιστικό όργανο που θα συνεδριάζει ανά 15νθήμερο και θα αποφασίζει κοινές αντιδράσεις στη “μνημονιακή” λαίλαπα συνέπτυξαν οι επιστημονικοί και συνδικαλιστικοί φορείς της χώρας.
Οι επιστημονικοί και συνδικαλιστικοί φορείς της χώρας, ανταποκρινόμενοι στην απαίτηση της κοινωνίας για κοινή αντίδραση στα μέτρα που επιτείνουν την ύφεση και αποδυναμώνουν τον παραγωγικό ιστό της χώρας, αλλά και σε όσα συνεχίζει να απεργάζεται σε βάρος των πολιτών η αποτυχημένη “μνημονιακή” πολιτική, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη σύσταση διασυντονιστικού οργάνου που θα συνεδριάζει ανά 15νθήμερο και θα αποφασίζει, στο εξής, κοινές δράσεις, με κινητοποίηση όλων των υγειών παραγωγικών δυνάμεων του τόπου.
Στην πρώτη συνάντησή τους υπήρξε απόλυτη ομοφωνία, τόσο στην αναγκαιότητα της κοινής δράσης, όσο και στα δέκα σημεία στα οποία θα επικεντρωθούν αυτές σε πρώτη φάση.
Βασικός σκοπός του διασυντονιστικού οργάνου, στην παρούσα φάση, θα είναι η αλληλεγγύη των φορέων της κοινωνίας, της εργασίας και της επιστήμης, η σύγκλιση και ανάδειξη θεμάτων που άπτονται ενός κοινωνικού κράτους, ενός κράτους δικαίου, ενόψει, μάλιστα, της ελληνικής προεδρίας στην ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2014. Ως πλαίσιο ορίστηκε η θεσμική και κινηματική κοινή δράση των φορέων που θα συνεργαστούν, ο κύκλος των οποίων θα διευρυνθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Τα δέκα σημεία που έτυχαν της ομόφωνης αποδοχής των εκπροσώπων των επιστημονικών και συνδικαλιστικών φορέων είναι:
1. Ίδρυση και λειτουργία διασυντονιστικού οργάνου των υγειών παραγωγικών δυνάμεων, το οποίο θα συνεδριάζει κάθε πρώτη και τρίτη Δευτέρα του μήνα, θα συζητά τις εισηγήσεις, θα αποφασίζει και θα συντονίζει τις κινητοποιήσεις ή άλλες ενέργειες. Στο διασυντονιστικό θα συμμετέχουν οι πρόεδροι των φορέων ή εκπρόσωποί τους. Τον συντονισμό θα αναλαμβάνει εκ περιτροπής και ένας από τους φορείς που θα μετέχουν στο όργανο.
2. Ανάδειξη, ως μείζονος προβλήματος, της απαξίας της κοινωνίας, της δημοκρατίας, του συνδικαλισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης, που στοχοποιήθηκαν συστηματικά και βάση σχεδίου, τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις. Η αλληλεγγύη και συντονισμένη δράση των φορέων θα αποτελεί στο εξής πάγια πρακτική.
3. Ενημέρωση των ομολόγων φορέων στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μετά από τρία χρόνια εφαρμογής των “μνημονίων” και κοινές συναντήσεις για ενημέρωση του Προέδρου της Δημοκρατίας, βουλευτών και πολιτικών κομμάτων.
4. Κατάρτιση “Μαύρης Βίβλου” της ελληνικής κοινωνίας, στην οποία θα συμπεριληφθούν οι διατάξεις που θα πρέπει άμεσα να καταργηθούν και αποτελούν κοινό αίτημα των φορέων.
5. Διεκδίκηση της ανακεφαλαιοποίησης του ασφαλιστικού συστήματος, που έχει καταρρεύσει, από τις συνεχιζόμενες κλοπές των αποθεματικών του, της μείωσης των συντάξεων και των παροχών του και τις αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών.
6. Σύνταξη σχεδίου επανα-οικοδόμησης της παραγωγικής δομής και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
7. Ύψωση εμποδίων στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, ιδίως αυτής που αφορά κοινωνικά και δημόσια αγαθά και στρατηγικούς τομείς παραγωγής της χώρας.
8. Κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για τις πραγματικές διαρθρωτικές αλλαγές που έχει ανάγκη η χώρα, στην κατεύθυνση της αειφορίας, της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος και της κοινωνικής συνοχής.
9. Ανάδειξη του ρόλου εκείνων των φορέων, εταιρειών ή και προσώπων, που συνεχίζουν να προσβάλλουν την ελληνική δημοκρατία και τους πολίτες της, εξαιτίας της συνεργασίας τους με την “τρόικα” και διασφάλιση της δημοσιότητας των αποφάσεων, απόψεων και δράσεων του διασυντονιστικού οργάνου, ώστε να αποτραπούν φαινόμενα διαστρέβλωσης των θέσεων των φορέων.
10. Λήψη πρωτοβουλιών, ώστε η «σύγκλιση» και θέματα του κοινωνικού κράτους να ενταχθούν στη διάταξη της ελληνικής Προεδρίας του 2014.
Στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του οργάνου, θα εξειδικευτούν αυτά τα δέκα σημεία, ενώ για κάθε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, θα συγκροτηθεί ειδική ομάδα εργασίας, έργο της οποίας θα είναι η τεκμηρίωση και εισήγηση δράσεων και αντιδράσεων.
Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι έχουμε ευθύνη όλοι μας, οφείλουμε να κινητοποιηθούμε, να συνεργαστούμε, παρά τις όποιες επιμέρους διαφωνίες μας, για κοινές δράσεις. Αυτή είναι η απαίτηση των πολιτών που βιώνουν καθημερινά την ανάλγητη πολιτική της κυβέρνησης και τις απάνθρωπες επιπτώσεις της.
Τέλος, αφού αναφέρθηκαν σε δεδομένα, κατέληξαν συνοψίζοντας τη βασική θέση της συνεργασίας τους στη φράση:
«Οι φορείς μας έχουν ιστορική ευθύνη να δράσουν ενιαία και συντονισμένα.
Να ενημερώσουν τον ελληνικό λαό και να κινητοποιηθούν με όλες τους τις δυνάμεις, για να υπερασπίσουν τη δημοκρατία, το κράτος δικαίου, το εναπομείναν κοινωνικό κράτος, την αξιοπρέπειά μας και να διασφαλίσουν το δημόσιο συμφέρον και την κοινωνική συνοχή.
Όλοι μαζί οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας οφείλουμε και μπορούμε να αντισταθούμε, να αγωνιστούμε και να νικήσουμε».
 ΠΗΓΗ:gsee.gr

Μπορεί ο Πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ να εμποδίζει δικαστικές έρευνες;

ELSTAT-29
Μπορεί ο Πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ να εμποδίζει δικαστικές έρευνες, επικαλούμενος κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το στατιστικό απόρρητο; Αυτό το ερώτημα θέτει με γραπτή ερώτησή του στον αρμόδιο Επίτροπο για τις Ευρωπαϊκές Στατιστικές, κ. Σεμέτα, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.

Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αναφέρεται σε διάλογο που έγινε προχτές στην ελληνική Βουλή, παρουσία του Επιτρόπου κ. Σεμέτα, κατά τη διάρκεια του οποίου ο Ευρωπαίος Επίτροπος πήρε αποστάσεις από έγγραφο της ΕΛΣΤΑΤ, σχετικά με την προστασία του στατιστικού απορρήτου, και με το οποίο ουσιαστικά τίθενται τεράστια κωλύματα σε ενδεχόμενες έρευνες δικαστικών ή άλλων Αρχών.

Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής καλεί την Κομισιόν να δηλώσει κατηγορηματικά ότι «στον Κανονισμό 223/2009 για το στατιστικό απόρρητο και στον Κώδικα Ορθής Πρακτικής η προστασία του στατιστικού απορρήτου δεν άφορα σε έρευνες δικαστικών ή/και φορολογικών αρχών»,

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του Νίκου Χουντή:

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) σε έγγραφό της με Αριθμό Πρωτοκόλλου 5049/Α1-3549, επικαλείται τον Κανονισμό 223/2009 σχετικά με τις Ευρωπαϊκές Στατιστικές και τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής (ΚΟΠ) για τις Ευρωπαϊκές Στατιστικές (αρχή 5), προκειμένου να απαιτήσει από τους υπαλλήλους της να υπογράψουν «Δήλωση Τήρησης Στατιστικού Απορρήτου». Στη συγκεκριμένη «Δήλωση», προβλέπονται εξοντωτικές ποινές, που φτάνουν μέχρι του σημείου της απόλυσης του υπαλλήλου, εάν τυχόν γίνει χρήση εκ μέρους των υπαλλήλων απόρρητων και εμπιστευτικών στατιστικών στοιχείων ακόμα και όταν αυτά αφορούν «τη χρήση τους σε οποιαδήποτε διαδικασία ενώπιον φορολογικών, δικαστικών, αστυνομικών, στρατιωτικών ή άλλων διοικητικών αρχών».

Για το συγκεκριμένο θέμα, ο Επίτροπος Semeta, δήλωσε στην ελληνική Βουλή (Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας) ότι υπάρχει μεν πρόβλεψη στον Κανονισμό περί στατιστικού απορρήτου, αλλά δήλωσε άγνοια σχετικά με την εξειδίκευση αυτού από την ΕΛΣΤΑΤ.

Με δεδομένο ότι η ελληνική δικαιοσύνη διερευνά υπόθεση σχετικά με την ΕΛΣΤΑΤ, για την οποία ασφαλώς θα χρειαστούν μαρτυρίες υπαλλήλων της ΕΛΣΤΑΤ, και επειδή είναι αδιανόητο να εμποδίζουν κάποιοι δικαστικούς, αλλά και φορολογικούς, έλεγχους, επικαλούμενοι τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, ερωτάται η Επιτροπή :

1) Συνάδει η παραπάνω Δήλωση Τήρησης Στατιστικού Απορρήτου με τον Κανονισμό 223/2009 και τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής;

2) Γνωρίζει εάν υπάρχει άλλη χώρα της ΕΕ, όπου η προστασία του στατιστικού απορρήτου να αφορά και δικαστικές και φορολογικές έρευνες; Ο Ειδικός Εμπειρογνώμονας που διορίστηκε από την Κομισιόν και ο οποίος έχει πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά στοιχεία, έχει υπογράψει την ανωτέρω Δήλωση Τήρησης Στατιστικού Απορρήτου;

3) Μπορεί η Κομισιόν, με απόλυτα κατηγορηματικό τρόπο να δηλώσει ότι στον Κανονισμό 223/2009 για το στατιστικό απόρρητο και στον Κώδικα Ορθής Πρακτικής, η προστασία του στατιστικού απορρήτου δεν άφορα σε έρευνες δικαστικών ή/και φορολογικών αρχών;
ΠΗΓΗ:olympia.gr

ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Στο 26,8% η ανεργία τον Μάρτιο στην Ελλάδα


Σε 26,8% ανήλθε το ποσοστό ανεργίας το Μάρτιο του 2013, έναντι 22,2% το Μάρτιο του 2012 και 26,7% το Φεβρουάριο του 2013, όπως ανακοίνωσε σημερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το σύνολο των απασχολουμένων κατά το Μάρτιο του 2013 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.580.680 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.309.071 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 3.379.478 άτομα.

Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 245.949 άτομα σε σχέση με το Μάρτιο του 2012 (μείωση 6,4%) και κατά 6.697 άτομα σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2013 (μείωση 0,2%).

Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 215.735 άτομα σε σχέση με το Μάρτιο του 2012 (αύξηση 19,7%) και κατά 4.626 άτομα σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2013 (αύξηση 0,4%). 

Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 23.661 άτομα σε σχέση με το Μάρτιο του 2012 (αύξηση 0,7%) και κατά 9.074 άτομα σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2013 (αύξηση 0,3%).

ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Με ΕΛΠΕ, Μυτιληναίο και ΤΕΡΝΑ το 2nd Greek Investment Forum


Με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στη Νέα Υόρκη, το συνέδριο με το οποίο ξεκίνησε τις εργασίες του το 2nd Greek Investment Forum με θέμα «Greece: Seizing the opportunity» που συνδιοργανώνεται από το Χρηματιστήριο Αθηνών και το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 400 σύνεδροι οι περισσότεροι των οποίων ήταν εκπρόσωποι επενδυτικών σχημάτων που ενδιαφέρονται για τις επενδυτικές δυνατότητες που παρουσιάζει σήμερα η Ελλάδα.

Το συνέδριο ξεκίνησε με τις εισαγωγικές τοποθετήσεις των Προέδρων του Χρηματιστηρίου Αθηνών και του Επιμελητηρίου κ.κ. Σ. Λαζαρίδη και Γ. Γραμματίδη οι οποίοι και τόνισαν ότι μέλημα και των δύο φορέων είναι, μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία που θεσμοθετείται ετησίως, η βελτίωση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό καθώς και η σταδιακή αποκατάσταση της αξιοπιστίας της. Ειδικότερα ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κ. Γιάννος Γραμματίδης, στην εισαγωγική του ομιλία, επεσήμανε ότι «σήμερα η ελπίδα για το αύριο της Ελλάδας έχει μετατραπεί σε βεβαιότητα, σε αυτοπεποίθηση. Η Ελλάδα αλλάζει και είναι το κατάλληλο μέρος για επενδύσεις. Δεν θα πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία. Η Ελλάδα απέδειξε ότι οι αρνητές και οι οπαδοί της καταστροφολογίας, είχαν άδικο. Στον αντίποδα, η Ελλάδα, με τον δικό της τρόπο απέφυγε το Grexit και ανένηψε, Grecovered! Αποκτά και πάλι τη θέση της στον οικονομικό χάρτη. Όπως γνωρίζετε, οι Fitch αναβάθμισαν την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας ότι οι μεταρρυθμίσεις προχωρούν , το χρηματοοικονομικό σύστημα έχει σταθεροποιηθεί και ότι σημαντική πρόοδος επετεύχθη στη πολιτική σχετικά με την αγορά εργασίας». Ολοκλήρωσε υπογραμμίζοντας, ότι η Ελλάδα αποτελεί πλέον ένα ελκυστικό προορισμό επενδύσεων με σταθερό πλαίσιο και μια κυβέρνηση φιλική προς την επιχειρηματικότητα».
 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μια μεγάλη αλήθεια από το Institute of Economic Affairs για τους μετανάστες.


Λοιπόν όπως μας δείχνει ο σχετικός πίνακας του Institute of Economic Affairs , οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους λιγότερους μετανάστες ως ποσοστό του πληθυσμού τους έχουν καλύτερη οικονομία, από τις.....
χώρες που έχουν πολλούς μετανάστες.

Συγκεκριμένα η Ελλάδα η Πορτογαλία  η Ισπανία και η Ιταλία, οι χώρες δηλαδή με τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα έχουν περισσότερους μετανάστες ως  ποσοστό  σε σχέση με τον πληθυσμό τους .

Ενώ οι χώρες όπως η Σουηδία η Νορβηγία  Γαλλία Ολλανδία Αγγλία Βέλγιο, οι χώρες δηλαδή με τα λιγότερα οικονομικά προβλήματα, έχουν και τους λιγότερους μετανάστες ως ποσοστό του πληθυσμού τους.

Εδώ πρέπει να προβληματιστούμε, γιατί συμβαίνει αυτό;

Γνώμη μου είναι ότι ένας από τους λόγους που οι χώρες με τους περισσότερους μετανάστες είναι εξαθλιωμένες οικονομικά, είναι το γεγονός ότι οι μετανάστες εργάτες  υποβαθμίζουν την οικονομία, δεν ξοδεύουν τα λεφτά τους στην χώρα φιλοξενίας τους, με αποτέλεσμα να στεγνώνει η αγορά από ρευστό.

Μην κάνουμε το λάθος να συγκρίνομαι τους μετανάστες τις Γερμανίας, γιατί η Γερμανία είναι εξαγωγική χώρα, με αποτέλεσμα αν ο έλληνας μετανάστης της Γερμανίας στέλνει λεφτά εδώ, αυτά ξαναγυρίζουν στην Γερμανία γιατί ξοδεύονται πάλι για την αγορά γερμανικών προϊόντων. 

eleftheriskepsii.blogspot.gr/

ΠΗΓΗ:ksipnistere.blogspot.gr