Τρίτη, 17 Απριλίου 2012

Αντιδράσεις για την κρατικοποίηση των πετρελαίων της Αργεντινής


Β.Π. Αυτοί είναι ηγέτες!! 
Σχέδια κρατικοποίησης της κορυφαίας ενεργειακής εταιρείας της Αργεντινής, της YPF, η οποία ελέγχεται από την ισπανική Repsol, αποκάλυψε η πρόεδρος της χώρας Κριστίνα Φερνάντεζ ντε Κίρσνερ. «H YPF θα περάσει σε ποσοστό 51% στον έλεγχο της Αργεντινής. Στις μετοχές της εταιρίας που θα απαλλοτριωθούν, το 51% θα ανήκει στο εξής στο κράτος της Αργεντινής και το 49% θα κατανέμεται στις επαρχίες παραγωγής» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε τις αντιδράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία προειδοποίησε την Αργεντινή με οικονομική απομόνωση. Ο κεντροαριστερός συνασπισμός της Κίρσνερ θα επιχειρήσει να περάσει από το Κογκρέσο, το οποίο ελέγχει, νόμο με τον οποίο το κράτος θα αποσπάσει ποσοστό 51% από τη Repsol, με δικαιολογητικό το στρατηγικό ρόλο της ενέργειας.

Η Ισπανία μίλησε για «εχθρική πολιτική», καθώς το σύνολο των μετοχών της YPF που θα περάσουν στο κράτος ανήκουν στη Repsol που μέχρι στιγμής ελέγχει το 57% της εταιρείας.Η YPF δεχόταν εδώ και καιρό ασφυκτικές πιέσεις από την κεντροαριστερά κυβέρνηση για αύξηση της παραγωγής.

Η Αργεντινή βρίσκεται επίσης σε αντιπαράθεση με τη Μεγάλη Βρετανία με αφορμή την ιδιοκτησία των νησιών Φόλκλαντ στο νότιο Ατλαντικό.
Πηγή: econews -http://vathiprasino.blogspot.com

Οι υπέρογκοι φόροι στα καύσιμα γεμίζουν τα κρατικά ταμεία


Γράφει ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης



Η... πιπίλα που ακούμε σε καθημερινή βάση και αφορά στις τιμές των καυσίμων δεν λέει να σταματήσει στην Ελλάδα. Συχνά πυκνά συζητάμε για την αύξηση στις διεθνείς τιμές, αύξηση στην τιμή του βαρελιού και ταυτόχρονα αύξηση στις τιμές καυσίμων που πωλούν τα πρατήρια υγρών καυσίμων.


Όλα τα παραπάνω μπορεί να ισχύουν, αλλά μέχρι ενός σημείου, αφού από εκεί και πέρα στην τελική τιμή του προϊόντος τον μεγαλύτερο ρόλο παίζουν οι φόροι οι οποίοι μεταφράζονται σε Φ.Π.Α. και Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να έχει ξεπεράσει σήμερα ακόμα και τα 2 ευρώ το λίτρο και να μη λέει να πέσει… Τίποτα τυχαίο όμως, αφού ακόμα και τώρα κάποιοι συνεχίζουν να θεωρούν το αυτοκίνητο είδος υπερπολυτελείας και όχι είδος πρώτης ανάγκης. Ένα μέσο που χρησιμοποιούμε για τη δουλειά μας, για να πάμε στο super market, για να πάμε το παιδί μας στο σχολείο, κάποιοι το εκμεταλλεύονται σε βαθμό που μπορεί να θεωρηθεί πρόκληση. Αρκετοί θα θυμόσαστε το ρεπορτάζ της zougla.gr τον περασμένο Ιανουάριο με τίτλο: Πόσους... υπέρογκους φόρους πληρώνουμε για τα καύσιμα που απλώς ξεμπρόστιασε τους ειδικούς στην Ελλάδα, που το μόνο που ξέρουν είναι να βάζουν φόρους, χωρίς να σκέφτονται τον αντίκτυπο στον καθημερινό προϋπολογισμό.


Αύξηση φόρων έως… 87%


Έτσι, οι πλέον ειδικοί εκμεταλλεύονται την αμάθεια του Έλληνα οδηγού, που απλώς πιστεύει ότι ο πρατηριούχος «κονομάει», και οι πετρελαϊκές βάζουν χοντρό πακέτο στην… τσέπη κ.ά., αυξάνοντας σε καθημερινή βάση τον έναν φόρο μετά τον άλλο. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία του Σ.Ε.Ε.Τ.Α. (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος), σύμφωνα με τα οποία από το 2009 έως το 2011 υπήρξαν δύο αυξήσεις του Φ.Π.Α. από 19% σε 23%, τέσσερις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ. στις βενζίνες από 359 σε 670 €/Μ3 (αύξηση 87%!) και τρεις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ. στο πετρέλαιο κίνησης από 302 σε 412 €/Μ3 (36%). Μην ξεχνάμε ακόμα και την επικείμενη αύξηση του Ε.Φ.Κ. στο πετρέλαιο θέρμανσης, του οποίου η τιμή θα κυμαίνεται από 330-412 €/Μ3 (80%-100% του αντίστοιχου στο Π. Κίνησης). 


Η... ξέφρενη πορεία ΦΠΑ και ΕΦΚ στα καύσιμα την τελευταία διετία


Πτώση αλλά αύξηση στα έσοδα
Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει σε σημαντική υποχώρηση στην εγχώρια κατανάλωση των τριών προϊόντων τα δύο τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα για τις βενζίνες -18 %, το πετρέλαιο κίνησης -22% και το πετρέλαιο θέρμανσης -14%. Παρ’ όλα αυτά, και ενώ οι περισσότεροι θα πίστευαν ότι τα έσοδα για το κράτος θα ήταν πεσμένα, ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Έτσι ο συνδυασμός των αυξανόμενων Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, Φ.Π.Α. και Διεθνών Τιμών συντέλεσε σε μία αύξηση των κρατικών εσόδων από τα συγκεκριμένα καύσιμα κατά περίπου 2 δισ. ευρώ το 2011 έναντι του 2009. Από την άλλη, οι πολίτες που καλούνται καθημερινά να σηκώσουν τον... σταυρό και να πληρώσουν αμέτρητους φόρους αδυνατούν ακόμα και να μετακινήσουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονα το φαινόμενο κατάθεσης πινακίδων αλλά και παρατημένων αυτοκινήτων στους δρόμους. 


Μπορεί η ζήτηση να έχει πέσει, αλλά τα έσοδα από φόρους σημειώνουν ανοδική τάση


ΠΗΓΗhttp://www.zougla.gr