Η κυβέρνηση, μετά την ΕΡΤ, αναζητά τον επόμενο οργανισμό από τον οποίο θα προκύψουν απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με την Ημερησία, στο «μικροσκόπιο» της κυβέρνησης έχουν ήδη μπει οι αμυντικές βιομηχανίες.
Οι εισηγήσεις κάνουν λόγο για κλείσιμο της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, αλλά και αναδιοργάνωση της ΕΑΒ με πιθανή απορρόφηση και της ΕΛΒΟ.
Συνολικά στις αμυντικές βιομηχανίες απασχολούνται 2.650 εργαζόμενοι (1.350 στην ΕΑΒ, 950 στα ΕΑΣ και 350 στην ΕΛΒΟ). Το ενδεχόμενο «λουκέτο» στα ΕΑΣ, αλλά και μία γενναία αναδιάρθρωση στις άλλες δύο επιχειρήσεις, θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό απολύσεων (κυρίως από υπαλλήλους διοικητικούς), αλλά ταυτόχρονα και σε σημαντικό περιορισμό κόστους λειτουργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ζητηθεί από την ΕΕ έλεγχος για τις κρατικές χρηματοδοτήσεις στα ΕΑΣ.
Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στην οποία στηρίχθηκε και η απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ ανοίγει ο δρόμος και για άλλες καταργήσεις φορέων και απολύσεις, με τα Νομικά Πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των δήμων να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Στο εξής θα ανήκει αποκλειστικά στη διακριτική ευχέρεια των συναρμοδίων υπουργών η απόφαση για την κατάργηση ή τη συγχώνευση των οργανισμών που εποπτεύουν. Άλλωστε, στελέχη της Αυτοδιοίκησης έχουν κατ' επανάληψιν εκφράσει φόβους ότι προγράμματα όπως το Βοήθεια στο Σπίτι ή τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) μπορεί στο μέλλον να ασκούνται από ιδιώτες, με αποτέλεσμα οι απασχολούμενοι σε αυτά να δουν την πόρτα της εξόδου από το Δημόσιο.
Υπενθυμίζεται πως ήδη υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα άσκησης των υπηρεσιών αυτών μέσω κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημειώνουν, υπηρεσίες των δήμων που αφορούν τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τους παιδικούς σταθμούς, τα ΚΑΠΗ, αλλά και τις προνοιακές δομές, θα μπορούσαν δυνητικά να ασκηθούν από ιδιώτες. Αρκεί να αναφερθεί ότι σε αυτές τις δομές απασχολούνται περί τους 7.000 εργαζόμενους.
Στους δήμους, εξάλλου, παρατηρείται και ένας μεγάλος αριθμός συμβάσεων εργαζομένων οι οποίοι παραμένουν στη θέση τους με προσωρινές διαταγές. Μετά το θόρυβο και τις ενδοκυβερνητικές τριβές που προκάλεσε το θέμα, οριστική «λύση» αναμένεται να επέλθει με τη ρύθμιση του υπουργείου Δικαιοσύνης, το οποίο θέτει «σφιχτές» προθεσμίες για την εκδίκαση των υποθέσεων, κάτι που επί της ουσίας θα καθαρίσει το τοπίο βγάζοντας οριστικά εκτός Δημοσίου εκείνους των οποίων οι υποθέσεις θα τελεσιδικήσουν.
ΠΗΓΗ:iefimerida.gr
Προλογίζει ο Γιώργος Δ
Διαβάστε, διαβάστε καλά το άρθρο με την συνέντευξη του Ε. Βενιζέλου στον Θ. Λάλα, στην εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ” την 26-09-1999 ….σε ανύποπτο χρόνο !
Είναι βέβαιο ότι όχι μόνο θ’ αρχίσετε ν’ ανησυχείτε αλλά, ….”θα νιώσετε να σας τυλίγει ….αόριστος φόβος , λαυρόκαυτο φύσημα κακής ενέργειας …. και εφιάλτης αδάμαστος ….θα αντιληφθείτε ότι η χώρα πλέκει(πλέει) ακυβέρνητη μέσα στην αποθάρρυνση και την ανία ….προς τον όλεθρο.”
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Ο υπουργός Ανάπτυξης μιλάει στο «Βήμα» για το Χρηματιστήριο, την εκλογή του Προέδρου και τις εκλογές
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/1999
“Τα αυριανά κόμματα θα είναι α λα καρτ”
Είναι ένας από τους λίγους πολιτικούς σήμερα που όταν μιλάει καταλαβαίνεις την ευχέρειά του να εκφράσει τις απόψεις του. Δίνει την εντύπωση ότι έχει απαντήσεις για όλες τις ερωτήσεις και ότι με την ίδια διανοητική ικανότητα θα μπορούσε να αντεπεξέλθει σε μια πολιτική συζήτηση αν ήταν από τη μεριά του πολιτικού του αντιπάλου. Το μέγεθός του είναι σαρωτικό και πολλοί είναι αυτοί που τον τοποθετούν στην κούρσα της διαδοχής στον χώρο του ΠαΣοΚ στην πιο πλεονεκτική θέση. Ούτε ο ίδιος άλλωστε δεν κρύβει τη φιλοδοξία του να ηγηθεί του κόμματος αν του δοθεί η ευκαιρία. Δεν φοβάται να μιλήσει για τον Ανδρέα Παπανδρέου, για τον σημερινό Πρωθυπουργό, για τον κ. Τσοβόλα και για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Υποστηρίζει ότι η κυριότερη διαφορά στον τρόπο διακυβέρνησης μεταξύ του Ανδρέα Παπανδρέου και του κ. Σημίτη είναι ότι ο ιδρυτής του ΠαΣοΚ εθεωρείτο δεδομένος δεν ετίθετο συζήτηση. Απαντάει επίσης στο πότε θα γίνουν οι επόμενες εκλογές και μιλάει για το Χρηματιστήριο, για τους «σπεκουλαδόρους» που έχουν παρεισφρήσει σε αυτό, για την παραοικονομία και την ανακατανομή του εισοδήματος.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
…ακριβώς λόγω της απόφασης του ΣτΕ.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ.
Και εξηγούμε: Η κύρια μεθόδευση του μνημονίου ήταν η μετατροπή του ομολογιακού δανεισμού (μέσω των Ελληνικών κρατικών ομολόγων), σε ενυπόθηκο, εκτός Ελληνικού δικαίου.
Επί παραδείγματι, αύριο πληρώνεται στο ακέραιο ομόλογο με dealer την Deutsche Bank, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της μετατροπής. Δημιουργήθηκε σε αντικατάσταση Ελληνικού ομολόγου που διέπετο από το Ελληνικό δίκαιο. Ο κάτοχος, εκμεταλλευόμενος την υπαγωγή του εν λόγω υβριδίου εκτός Ελληνικού δικαίου, δεν δέχθηκε το κούρεμα και πληρώνεται στο ακέραιο. Τετραπλασιάζοντας τα χρήματα του εντός 12 μηνών.
Σχεδόν το σύνολο του χρέους λοιπόν το 2009, θα μπορούσε να κουρευτεί ακριβώς με τον ίδιον τρόπο που το ΣτΕ έκρινε νόμιμο και συνταγματικό το κούρεμα των μικροομολογιούχων. Κάτι τέτοιο όχι μόνον δεν έγινε, παρά τους τιτανικούς και τους λοιπούς θεατρινισμούς, αλλά αντίθετα λόγω μνημονίου η Ελλάδα έχασε αυτό το δικαίωμα που βέβαια ήταν και το μεγάλο της όπλο απέναντι σε οποιον θα ήθελε εκβιαστικά να την πτωχεύσει.
Εικόνα: Η απόδοση του υβριδικού ομολόγου της DΒ μέσα σε 12 μήνες. Τα λεφτά πληρώνονται από την δόση της Τρόικας.
Η διαδικασία που ακολούθησε μετά το έγκλημα του μνημονίου, ήταν ακόμα πιο ύποπτη. Η Ελληνική κυβέρνηση έδινε εντολές επαναγοράς των Ελληνικών ομολόγων που βρίσκοντο στα χέρια ξένων τραπεζών, αποπληρώνοντας τα με τον ενυπόθηκο δανεισμό σε βρετανικό δίκαιο από την Τρόικα.
Τα ασφαλιστικά ταμεία π.χ. έπαιρναν χαρτιά από την Deutsche Bank και έδιναν μετρητό. Την ίδια στιγμή, όπως αποδείχθηκε στην Κύπρο, η Deutsche Bank έδινε παχυλές μίζες σε όποιον την βοηθούσε να “ξεφορτωθεί” Ελληνικά ομόλογα.
Έτσι, στο πλείστο των περιπτώσεων παράνομα και χωρίς αποφάσεις από τα ΔΣ, τα ασφαλιστικά ταμεία κατέστρεψαν τα αποθεματικά τους για να αγοράσουν τα τοξικά πλέον Ελληνικά ομόλογα που η κυβέρνηση του μνημονίο διέψευδε ότι θα κουρευτούν. Κάποιοι όμως το γνώριζαν πολύ καλά. (ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΧΙΛΑΡΥ ΘΗΣΑΥΡΙΣΕ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΚΥΡΙΕ ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.)
Η ολοκλήρωση του εγκλήματος συντελείται το αμέσως επόμενο διάστημα, οπου “επενδυτές” τύπου Deutsche Bank ή ο γαμπρός της Κλίντον (που είχε στενότατη σχέση με τον Γιώργο Παπανδρέου), πολλαπλασιάζουν τα χρήματα τους με ρυθμούς καζίνο, αφού τα “κουρεμένα” υβρίδια που πήραν, αποπληρώνονται ή επαναγοράζονται ακόμα και σε πενταπλάσιες τιμές από τις τιμές κτήσης τους. Ποιός πληρώνει; Ο Ελληνικός λαός.
Το Ελληνικό κράτος που “δεν είχε δικαίωμα να επαναγοράσει το δικό του χρέος στο Discount”, για να το αγοράσουν φυσικά ο γαμπρός της Κλίντον “που γνώριζε” ή η Deutsche Bank που επίσης γνώριζε, ώστε να καρπωθούν την υποχρεωτική επαναγορά του χρέους με τα δικά μας λεφτά, σε πενταπλάσιες τιμές από τους τοκογλύφους. (ΕΝΑ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΕΝΟΧΟΥΣ. ΞΕΦΟΡΤΩΣΑΝ ΤΑ ΕΠΙΣΦΑΛΗ ΟΜΟΛΟΓΑ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ!)
Το ΣτΕ με την απόφαση του λοιπόν, αποδεικνύει πως το μνημόνιο κατέστρεψε την Ελλάδα αφού όλο το χρέος θα μπορούσε να έχει κουρευθεί νόμιμα και συνταγματικά από την πρώτη στιγμή, δίνοντας διέξοδο στην χώρα που θα μπορούσε αυτόνομα να κάνει τις απαραίτητες “μεταρρυθμίσεις”, χωρίς να γεμίζει τις τσέπες κερδοσκόπων διαλύοντας την πραγματική οικονομία.
Την στιγμή της μηδενικής ρευστότητας, βαλίτσες με μετρητά από τους φόρους, τα χαράτσια, τα καύσιμα, τον ΦΠΑ κλπ, φεύγουν εκτός χώρας δίνοντας την χαριστική βολή, οδηγώντας την χώρα σε εθνική τραγωδία. Εάν στην εικόνα προσθέσουμε το σφιχταγκάλιασμα Γεωργίου (ΕΛΣΤΑΤ) – ΔΝΤ, Παπανδρέου – Στρως Καν και βέβαια τον ρόλο του Παπακωνσταντίνου, η Ελλάδα έχει μόνον μία ευκαιρία για να σωθεί:
Να προχωρήσει η βουλή στην διερεύνηση των σκανδάλων μνημονίου (δικογραφία για τις καταγγελίες Ρουμελιώτη και ΕΛΣΤΑΤ) που θα στείλουν κατηγορούμενους για σειρά κακουργημάτων τον τότε πρωθυπουργό και τους στενούς επιτελείς του και έπειτα η Ελληνική δικαιοσύνη να κινηθεί κατά του ΔΝΤ ως αυτουργού σε καταδολίευση κατά του Ελληνικού κράτους με αυτόματη ακύρωση κάθε υποχρέωσης από όποια σύμβαση συμμετέχει το ΔΝΤ. Με παράλληλη διεκδίκηση αστικών αποζημιώσεων για την καταστροφή που υπέστη η Ελληνική οικονομία από την εγκληματική πολιτική. Και μόνο που το ΔΝΤ παραδέχεται σειρά “λαθών”, η εξεύρεση του δόλου έχει ήδη στοιχειοθετηθεί.
Είναι η τελευταία λύση για την Ελλάδα, πριν την επερχόμενη τραγωδία.
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) έκρινε, σύμφωνα με πληροφορίες, συνταγματικό και νόμιμο το «κούρεμα» (PSI) των…
ομολόγων του Ελληνικού δημοσίου που έγινε τον Μάρτιο του 2012.
Η απόφαση λήφθηκε σε διάσκεψη, κεκλεισμένων των θυρών και αναμένεται να δημοσιευθεί με την έναρξη του νέου δικαστικού έτους (17 Σεπτεμβρίου 2013).
Υπενθυμίζεται, ότι στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει πάνω από επτά χιλιάδες ομολογιούχοι (φυσικά πρόσωπα, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, ΕΔΟΕΑΠ, φαρμακευτικών εταιρειών, ΤΕΙ Καβάλας, κλπ).
Οι προσφγεύγοντες στρέφονται κατά του «κουρέματος» των ομολόγων που κατείχαν, αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς ωστόσο να μπορεί να υπολογιστεί το ακριβές ποσό.
Συγκεκριμένα, με τις προσφυγές τους στρέφονται κατά των πράξεων του υπουργικού συμβουλίου (5 και 10/2012), των αποφάσεων του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών με τις οποίες υλοποιήθηκε το PSI.
Πληροφορίες αναφέρουν οι σύμβουλοι Επικρατείας κατά τη διάσκεψή τους έκριναν συνταγματικό και νόμιμο το «κούρεμα», επισημαίνοντας ότι δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος
ΠΗΓΗ:
olympia.gr
Με έκθεσή του το ΔΝΤ καταγράφει όλες τις διαδικασίες που κυριαρχούν στο ελληνικό φορολογικό σύστημα και δίνει ελαφρυντικά στους Έλληνες για την επιλογή τους να αποκρύπτουν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Κεφάλαιο, το Ταμείο αναφέρει ότι είναι πιο συμφέρον να προσφύγεις στα δικαστήρια, παρά να πληρώσεις τους φόρους που σου βεβαιώνονται μετά τη διενέργεια ενός φορολογικού ελέγχου.
Με βάση όσα αναλύονται στην έκθεση, η οποία έχει συνταχθεί από τετραμελή ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΔΝΤ, οι λόγοι που εντοπίζονται και για τους οποίους είναι παράλογο να πληρώσει κάποιος φόρους στην Ελλάδα είναι οι εξής:
1. Η μη πληρωμή φόρων είναι ένα μέσο για να παραμείνει μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας στην αγορά, δηλαδή να μη βάλει λουκέτο. Όπως περιγράφεται στην έκθεση, ο φορολογούμενος που είναι καθ΄ όλα τυπικός στις φορολογικές του υποχρεώσεις χρεώνει 23% ΦΠΑ στα προϊόντα και στις υπηρεσίες του, ασφαλίζει τους εργαζομένους του και καταβάλλει συνολικές εισφορές και φόρους ύψους 43% των ακαθάριστων αποδοχών τους και καταβάλλει φόρους κερδών και εισοδήματος δηλώνοντας όλα τα εισοδήματά του.
2. Η πληρωμή των προστίμων για την απασχόληση ανασφάλιστων εργαζόμενων είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με την πληρωμή των εισφορών για τους εργαζομένους! Η επιχείρηση που είναι τυπική επιβαρύνεται με ένα συνολικό εργατικό κόστος για φόρους και εισφορές ύψους 43% των ακαθάριστων αποδοχών των εργαζόμενων. Αντίθετα, η επιχείρηση που απασχολεί ανασφάλιστους κατά μέσο όρο ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας μία φορά κάθε 10 χρόνια και, εφόσον εντοπιστεί ανασφάλιστη εργασία, τότε της επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο εργαζόμενο. Δηλαδή το πρόστιμο είναι ο μισθός, οι εισφορές και οι φόροι για έναν μόνο μήνα ενός εργαζόμενου. Οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν ότι ο νόμος προβλέπει και την ποινή της διακοπής λειτουργίας, η οποία όμως επιβάλλεται σπανίως.
3. Η μη δήλωση του εισοδήματος επιφέρει μικρότερες κυρώσεις από τη δήλωσή του και τη μη πληρωμή των σχετικών φόρων στη συνέχεια. Ο φορολογούμενος ο οποίος δηλώνει όλο το εισόδημά του βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βεβαίωση του φόρου. Για να πληρώσει, μπορεί να δανειστεί από μια τράπεζα με τραπεζικό επιτόκιο. Αν δεν πληρώσει, θα χρεωθεί με μηνιαίο επιτόκιο 1% και θα αντιμετωπίσει τον κίνδυνο να διωχθεί και ποινικά.
4. Η αναμονή για την επόμενη ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών. Ο φορολογούμενος που είναι συνεπής στις φορολογικές του υποχρεώσεις πληρώνει στην ώρα τους όλους τους φόρους που του βεβαιώνονται. Ο φορολογούμενος που δεν είναι συνεπής περιμένει την επόμενη ευεργετική ρύθμιση. Εφόσον και πάλι δεν μπορεί να πληρώσει, τότε σταματά να πληρώνει και περιμένει την επόμενη ευεργετική ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης που θα προσφέρει έκπτωση στις προσαυξήσεις.
5. Είναι πιο συμφέρον να προσφύγεις στα δικαστήρια, παρά να πληρώσεις τους φόρους που σου βεβαιώνονται μετά τη διενέργεια ενός φορολογικού ελέγχου. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης του ΔΝΤ, ο φορολογούμενος που εντοπίζεται να φοροδιαφεύγει βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βεβαίωση πρόσθετων φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων. Αυτούς τους πρόσθετους φόρους μπορεί να τους πληρώσει σε έως και 36 μηνιαίες δόσεις. Ωστόσο, λίγοι πληρώνουν. Συμφέρει να ακολουθήσουν μια διαφορετική οδό διαφυγής. Προσφεύγουν στη δικαιοσύνη, όπου η συζήτηση της υπόθεσής τους καθυστερεί έως και 10 χρόνια για να πραγματοποιηθεί. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι αποφάσεις των δικαστηρίων δικαιώνουν τους φοροφυγάδες.
6. Χορηγούνται συνεχείς παρατάσεις στις προθεσμίες εκπλήρωσης των φορολογικών υποθέσεων. Οι φορολογούμενοι που είναι συνεπείς εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις εγκαίρως και πληρώνουν και τους φόρους τους εγκαίρως. Αντίθετα, πολλοί περιμένουν τη χορήγηση παράτασης, η οποία συνήθως δίνεται, και καθυστερούν με αυτόν τον τρόπο και την πληρωμή των φόρων.
7. Οι φορολογούμενοι νιώθουν ότι οι φόροι τους δεν έχουν κάποια ανταποδοτικότητα. Καλούνται να πληρώσουν φόρους και την ίδια στιγμή ξοδεύουν αδρά για βασικές κρατικές υπηρεσίες, όπως είναι η παιδεία, η υγεία και οι μεταφορές. Στην παιδεία τα νοικοκυριά αιμορραγούν οικονομικά, λόγω της παραπαιδείας (φροντιστήρια κ.λπ.), ενώ στην υγεία αναγκάζονται να πληρώνουν ποσά κάτω από το τραπέζι, όπως είναι το γνωστό «φακελάκι». Στις μεταφορές αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ ακριβά διόδια για τη χρήση αυτοκινητοδρόμων. Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες που παρέχει το κράτος είναι στην καλύτερη περίπτωση χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους φόρους που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι.
ΠΗΓΗ:zougla.gr