Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Τι αλλάζει σε συνταξιοδοτικό-εργασιακά μετά τα μέτρα Βαρουφάκη

Αποτέλεσμα εικόνας για Τι αλλάζει σε συνταξιοδοτικό-εργασιακά μετά τα μέτρα Βαρουφάκη
Παρεμβάσεις  για τον περιορισμό των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων στον τραπεζικό κλάδο και στον δημόσιο τομέα, σταδιακή κατάργηση των «κοινωνικών πόρων», διασύνδεση μεταξύ συνταξιοδοτικών εισφορών και εσόδων καθώς και εξοικονόμηση πόρων μέσω των ενοποιήσεων των ταμείων και του περιορισμού των  παροχών -μαιμού  είναι τα βασικά μέτρα  που περιλαμβάνει η επιστολή Βαρουφάκη προς τους δανειστές  για τον εκσυγχρονισμό του ασφαλιστικού συστήματος. 

Την ίδια ώρα δεν γίνεται καμία αναφορά στην πρωτοβουλία για αναστολή των προγραμματισμένων περικοπών στις συντάξεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι παραλήφθηκε για λόγους τακτικής ή ότι η ρύθμιση θα προωθηθεί στη Βουλή με καθυστέρηση μετά την έγκριση του τετράμηνου προγράμματος.

Στο μέτωπο των εργασιακών σχέσεων καταγράφεται η πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει σταδιακά τον κατώτατο μισθό με τρόπο που δε θα «ενοχλήσει» την ανταγωνιστικότητα και πάντα με τη συναίνεση των «θεσμών».

Το ερώτημα αν ορισμένα από τα μέτρα, όπως το μπλόκο στις πρόωρες συντάξεις, αποτελούν πιστή αντιγραφή των αντίστοιχων μέτρων  του email Χαρδούβελη δεν μπορεί να απαντηθεί καθώς ο όρος «εξάλειψη των κενών και των κινήτρων που οδηγούν σε υπερβολική αύξηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, κυρίως στις τράπεζες και στο δημόσιο τομέα  η οποία επιβαρύνει τα ταμεία» είναι γενικόλογος και ασαφής. 

Πάντως, στην παράλειψη κινήτρων θα μπορούσε να συμπεριληφθεί η κατάργηση των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου στις τράπεζες  καθώς και το κλείσιμο του «παράθυρου» που προβλέπεται στις μεταβατικές διατάξεις για την πρόωρη συνταξιοδότηση των μητέρων και των παλαιότερων ασφαλισμένων. 

Συγκεκριμένα ,στο κείμενό του  ο υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης δεσμεύεται ότι :

-Θα προχωρήσει στην ενοποίηση των συνταξιοδοτικών ταμείων για την εξοικονόμηση δαπανών. Επίσης θα εξοικονομηθούν πόροι   μέσω διασταύρωσης στοιχείων εντός των αρμόδιων αρχών και μητρώων (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) που θα βοηθήσουν στο να εντοπιστούν οι μη επιλέξιμοι δικαιούχοι. 

- θα συνεχίσει την κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων που ενίσχυαν τα ασφαλιστικά ταμεία 
• Θα καθιερώσει τη στενότερη σύνδεση  των συνταξιοδοτικών εισφορών και των εισοδημάτων. Το μέτρο λογικά αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες καθώς είχε εκφραστεί η σκέψη ,το ύψος των εισφορών προς τον ΟΑΕΕ να καθορίζεται ανάλογα με το ύψος του τζίρου.

Παράλληλα η κυβέρνηση δεσμεύεται για τον εξορθολογισμό των παροχών,  την παροχή βοήθειας στους εργαζόμενους μεταξύ 50 και 65 ετών που είναι άνεργοι και δεν έχουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης , καθώς και για εφαρμογή ενός συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

Εργασιακές σχέσεις 

Την «θεσμική ομπρέλα» των διεθνών οργανισμών όπως ο ILO και ο ΟΟΣΑ προτάσσει η κυβέρνηση στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των συλλογικών διαπραγματεύσεων, τακτική που είχε ήδη εφαρμόσει και η πρώην ηγεσία του υπουργείου εργασίας .

Ο κ. Βαρουφάκης τονίζει ότι θα ακολουθήσει  τις βέλτιστες πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης , γεγονός που θα βοηθήσει την ελληνική πλευρά όσον αφορά στις ομαδικές απολύσεις  αλλά θα τη δυσκολέψει στη διεκδίκηση για την αύξηση των κατώτατου μισθού καθώς όπως είναι γνωστό ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα παρότι δραματικά συρρικνωμένος είναι υψηλότερος από το μισθό της Πορτογαλίας και της Σλοβακίας .

Όπως σημειώνεται στο κείμενο , η κυβέρνηση θα προχωρήσει σταδιακά σε μια νέα «έξυπνη» προσέγγιση της συλλογικής διαπραγμάτευσης των μισθών που να εξισορροπεί τις ανάγκες για ευελιξία με δικαιοσύνη.

Δηλαδή , η αύξηση των ελάχιστων μισθών  θα γίνει σε βάθος χρόνου, κατά τρόπο που να διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα . Επίσης το  χρονοδιάγραμμα των αλλαγών για τον κατώτατο μισθό θα αποφασιστεί σε συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του ILO και θα λαμβάνει πλήρως υπόψη τις συμβουλές από έναν νέο ανεξάρτητο φορέα σχετικά με το εάν οι αλλαγές σε μισθούς συνάδουν με την παραγωγικότητα και την εξέλιξη της ανταγωνιστικότητας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εγκρίνεται από τους θεσμούς κάθε βήμα του υπουργείου εργασίας ,ανάλογα με τα οικονομικά μεγέθη ,όπως ακριβώς προέβλεπε και ο μηχανισμός καθορισμού κατωτάτου μισθού που είχε εμπνευστεί η Τρόικα.

-Για την καταπολέμηση της ανεργίας η  κυβέρνηση δεσμεύεται για την επέκταση του σημερινού προγράμματος προσωρινής απασχόλησης  σε συμφωνία με τους εταίρους. Όταν υπάρξουν τα δημοσιονομικά περιθώρια, προβλέπεται η επέκταση και βελτίωση των προγραμμάτων για την αγορά εργασίας, με στόχο την επικαιροποίηση των δεξιοτήτων των μακροχρόνια ανέργων. 


ΠΗΓΗ: defencenet.gr  

Ολοκληρώθηκε η εφαρμογή συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια της BP


Τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε καύσιμα και προϊόντα που απολαμβάνει ο Έλληνας καταναλωτής στα πρατήρια της ΒΡ, ήρθε να ενισχύσει η ολοκλήρωση της εφαρμογής του συστήματος εισροών – εκροών στις εγκαταστάσεις της σε όλη την Ελλάδα.

Σε δηλώσεις του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, Ιωάννης Ψυχογυιός, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η υψηλή προσδοκία των πελατών της ΒΡ είναι εκείνη που μας οδήγησε στην επίσπευση των εργασιών για την επίτευξη αυτού του δύσκολου και σημαντικού έργου. Η τεχνογνωσία, η κατάρτιση και η πολυετής εμπειρία των ανθρώπων μας, όμως, είναι αυτή που κατέστησε δυνατή την ολοκλήρωση του έργου έγκαιρα και μάλιστα, πολύ νωρίτερα από την υποχρέωση της εγκατάστασης του συστήματος που η Πολιτεία ορίζει για τον Απρίλιο του 2016».


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Εργαζόμενοι στα μεταλλεία Κασσάνδρας καλούν Λαφαζάνη

Αποτέλεσμα εικόνας για Εργαζόμενοι στα μεταλλεία Κασσάνδρας καλούν Λαφαζάνη
Να κάνει πράξη τη δέσμευσή του για επίσκεψη στη Χαλκιδική, πριν λάβει μονομερώς οποιαδήποτε απόφαση για την εξορυκτική δραστηριότητα χρυσού στην περιοχή, καλούν τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, οι πρόεδροι των Σωματείων Εργαζομένων στα μεταλλεία Κασσάνδρας. 

«Απευθύνουμε ξεκάθαρο μήνυμα στην κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στον αρμόδιο υπουργό Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο οποίος και μας είδε και μας άκουσε. Τον καλούμε, πριν αποφασίσει να [...] επισκεφτεί την Χαλκιδική, να αποφύγει κάθε μονομερή ενέργεια, υπό την πίεση συγκεκριμένων κύκλων που μπαινοβγαίνουν με ευκολία στα υπουργικά γραφεία στην Αθήνα. Αλλιώς θα μας βρει μπροστά του», υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση των σωματείων, που εκπροσωπούν περίπου 2.000 εργαζομένους στα μεταλλεία και ζητούν να προχωρήσει κανονικά η εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr  

ΜΠΡΑΒΟ, ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ !...


Εγώ, ο καλομαθημένος και καλοπερασάκιας μεσοαστός, ούτε επαναστάτης το παίζω, ούτε τη ρήξη και την ανατροπή επιδιώκω. Με την Ευρώπη και την Ευρωζώνη την έχω, κάπως, βρει και το μέλλον, τόσο το βραχύ δικό μου, όσο και το μακρύ, (ελπίζω), των παιδιών μου, το θέλω και το προσβλέπω, στα πλαίσια των Ενωμένων Πολιτειών της Ευρώπης, μ΄ ότι αυτό συνεπάγεται.

Την εποχή της πληρωμής του "λογαριασμού" και των βερεσέδων μας, ως χώρας και λαού, την περίμενα, αλλά, σαφώς θίχτηκα και τσαντίστηκα, όταν ήλθε και, κυρίως, όταν κλήθηκα να πληρώσω, με τρόπο "τσαμπουκαλίστικο" και, εν πολλοίς, άδικο, τα μαλλιοκεφαλά μου.


Παρ΄ όλο, λοιπόν, που σιχάθηκα και πολέμησα, για πολλούς λόγους τους Σαμαροβενιζέλους, δεν πήγα στο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή διαφωνούσα με την θέση-ισχυρισμό, (για μένα ψευδαίσθηση), πως μπορούσε, τάχα, να "διώξει την τρόικα", να "σκίσει τα μνημόνια" και "να διαγράψει το χρέος".


Πολλοί, όμως, τόχαψαν το παραμύθι κι εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους στο ιδεολογικοπολιτικό συνονθύλευμα, που θα έφερνε την "Αριστερά για πρώτη φορά στην εξουσία". (Δεν είναι του παρόντος, άρθρου, η ανάλυση, του ποιοι και γιατί ψήφισαν το ΣΥΡΙΖΑ, στις 25 του περασμένου Γενάρη, ούτε το ποιοι είναι αυτοί οι "αριστεροί", που "κατέλαβαν" το Μαξίμου...).


Τη μεγάλη αναταραχή με τους δανειστές, τους γερμαναράδες και τους ευρωπαίους δεν τη γουστάριζα, επειδή φοβόμουνα, πως αυτή τη φορά, μας την είχαν, καλύτερα, στημένη και πως έψαχναν ένα μπάχαλο, που θα μας οδηγούσε "εκτός τειχών" και θα μας γύρναγε στην "εποχή της δραχμής".


Για να μην τα πολυλογώ, (περισσότερο...), η κωλοτούμπα των συριζαίων  εμένα μου άρεσε και με ανακούφισε, επειδή απέτρεψε, τουλάχιστον προς το παρόν, τα χειρότερα, (συμφωνώ με την εκτίμηση, πως μας ετοίμαζαν σκηνικό με κλειστά ATM's και bank run...) ! Γι΄ αυτό και λέω το "μπράβο" !...


Αυτό, όμως, δεν είναι και συγχωροχάρτι στους κωλοτούμπες, σε σχέση με την αθέτηση των υποσχέσεών τους, μέσα σε, μόλις, 20 ημέρες. Ούτε μετριάζει την αηδία, που νοιώθω, βλέποντάς τους να προσπαθούν να δικαιολογηθούν, με χοντράδες, που εμφανίζουν το μαύρο-άσπρο. Οι "μάγκες" αποδείχτηκαν ψευτόμαγκες και οι "σωτήρες" προέκυψαν πολιτικοί απατεώνες, άσχετοι και θεομπαίχτες !


Το μόνο που κατάφεραν ήταν να πείσουν τους δανειστές, να γίνουν "κουμπάροι" στην αναβάπτιση των επίδικων στοιχείων και εννοιών, που σηματοδότησαν την εποχή της κρίσης και της έλευσης του "λογαριασμού" : η "τρόικα" βαπτίστηκε "θεσμοί", το "μνημόνιο", αντί να σκιστεί, παρέμεινε ακλόνητο, μετονομαζόμενο σε "συμβόλαιο" και το "χρέος", αντί να διαγραφεί, αναγνωρίστηκε πλήρως και θα πληρωθεί όλο, αλλά με ...αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια !!!


Λέω "μπράβο", λοιπόν, στους απατεώνες, αλλά, όπως και να το κάνουμε, μέσα μου, η λύπη και η θλίψη, κυριαρχούν, σε συναγωνισμό με την αγανάκτηση,  !...



ΠΗΓΗ:
logoplokies.blogspot.gr

Wood and Co: Αναβαθμίζει σε «buy» τη μετοχή των ΕΛΠΕ – Κορυφαία επιλογή η Motor Oil


Σε «buy», από «hold» που ήταν, αναβαθμίζει τη σύσταση της μετοχής των ΕΛΠΕ η Wood and Co, σε έκθεσή της στην οποία ανεβάζει την τιμή-στόχο στα 5,4 ευρώ, έναντι 4,9 ευρώ, τονίζοντας ότι η μετοχή είναι πλέον «φθηνή αλλά ελληνική».

Στην ίδια έκθεση, ο οίκος υπογραμμίζει ότι ο τίτλος της Motor Oil παραμένει κορυφαία επιλογή της από τον κλάδο των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Διατηρεί τη σύσταση «buy» και την τιμή-στόχο των 11,1 ευρώ για τη μετοχή, βλέποντας περιθώριο ανόδου άνω του 60%.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Υπ.Εργασίας: "Συνήθης πρακτική η αξιοποίηση των διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων"

Αποτέλεσμα εικόνας για Υπ.Εργασίας: "Συνήθης πρακτική η αξιοποίηση των διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων"
Ως «συνήθη πρακτική» και ένα «πρώτο βήμα εξορθολογισμού της διαχείρισης των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων» χαρακτηρίζει το υπουργείο Εργασίας την πρόταση που έκανε ο Πάνος Σκουρλέτης προς τα ασφαλιστικά ταμεία να επενδύσουν τα ρευστά τους διαθέσιμα σε κρατικά ρέπος.

Απαντώντας σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», το υπουργείο Εργασίας επισημαίνει χαρακτηριστικά:

«Η βραχυχρόνια αξιοποίηση των ταμειακών διαθεσίμων με αυτό τον τρόπο είναι μια συνήθης πρακτική, η οποία είναι προς όφελος των Ταμείων.

Αποτελεί μάλιστα, ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού της διαχείρισης αυτών των αποθεματικών, η οποία δεν ενέχει κίνδυνο και εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόδοση για τους ασφαλιστικούς και άλλους δημόσιους Οργανισμούς.

Σε κάθε περίπτωση τις σχετικές αποφάσεις θα πάρουν τα Δ.Σ. των Ασφαλιστικών Ταμείων με κριτήριο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ταμειακών διαθεσίμων του καθενός απ’ αυτά ξεχωριστά».



ΠΗΓΗ: defencenet.gr  

Οι Θεσμοί..


  Επειδή είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως οι πολυαναφερόμενοι εκ μέρους του υπουργού των Οικονομικών ''θεσμοί'', δεν είναι ο Χιούι, ο Λιούι και ο Ντιούι,
     ..θα τον παρακαλούσαμε, με δικά του λόγια, στα ελληνικά και μετά καπάκι στα αγγλικά (κι εμείς φοβόμαστε τις μεταφράσεις, αλλά κυρίως φοβόμαστε τις μετονομασίες),
     ..να μας πεί: ποιοί και πόσοι είναι τούτοι οι θεσμοί που θα μας κρίνουν; Έχουν όνομα; Πώς λέμε Τόμσεν ή Ράϊχενμπαχ, ή είναι καινούργιοι και πρέπει να συστηθούμε απ' την αρχή;
     Θα έρχονται και ' δώ όπως κάνανε οι προηγούμενοι ''θεσμοί'', διακινδυνεύοντας να πετύχουν στην είσοδο του υπουργείου καμία κα Λούκα, 
     ..ή τούτοι είναι θεσμοί πολυτελείας, ακίνητοι, και θα πρέπει να πηγαίνουμε εμείς σ' αυτούς κάθε τόσο, πλυμένοι και με τον κηδεμόνα μας;

     Κι επίσης να ρωτήσουμε (διότι την Παρασκευή με την αναμονή του τριημέρου, και την κεραμίδα που φάγαμε βραδιάτικο, μας διέφυγε): Να πάμε αύριο να κάνουμε ρύθμιση μ' εκείνες τις ρημάδες τις εκατό δόσεις,
     ..ή να περιμένουμε να μας πουν οι θεσμοί στ' αυτί, κι ο διάκος στο κεφάλι;
     Κι ακόμα: αν πάμε από μόνοι μας μήπως θεωρηθεί μονομερής ενέργεια και κινδυνεύσει η Ευρωζώνη;

     Και το σπουδαιότερο: Η Μεγάλη Σαρακοστή που μας ετοιμάζετε θα είναι για τέσσερεις μήνες ή για σαράντα τέρμινα;
     Και το ακροτελεύτιο:
     ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕ Ο ΛΑΟΣ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ ΠΡΙΝ, ΟΤΑΝ ΨΗΦΙΖΕ;..



ΠΗΓΗ:mandatoforos.blogspot.gr

Δεν καταργούνται οι ιδιωτικοποιήσεις, ούτε το ΤΑΙΠΕΔ

Δεν καταργούνται οι ιδιωτικοποιήσεις, ούτε το ΤΑΙΠΕΔ
Με μικρές παρεκκλίσεις από τον υπάρχοντα προγραμματισμό θα συνεχιστούν οι ιδιωτικοποιήσεις. Με δυο λόγια οι αλλαγές συνοψίζονται στο εξής δόγμα: Ότι έγινε καλώς έγινε, προσοχή στο μοντέλο για ευαίσθητες ΔΕΚΟ όπως είναι ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ. Θα προχωρήσει η αξιοποίηση των περιουσίας του Δημοσίου με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις και τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Κατά τα λοιπά, το ΤΑΙΠΕΔ δεν καταργείται, αλλά αντιθέτως ενισχύεται καθώς ενοποιείται «με διάφορους δημόσιους οργανισμούς που βρίσκονται διασκορπισμένοι με στόχο την ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας και την ενίσχυση της αξίας του μέσω μικροοικονομικών πολιτικών και αναθεωρήσεων στα δικαιώματα ιδιοκτησίας». Προφανώς πίσω από την παραπάνω διατύπωση βρίσκεται η ενοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ με την ETΑΔ, δηλαδή αυξάνονται τα περιουσιακά στοιχεία που θα ιδιωτικοποιήσει το ελληνικό δημόσιο.

Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση δεσμεύεται ότι «δεν θα καταργηθούν ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Στην περίπτωση που ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία σύμφωνα με τον νόμο» αναφέρεται χαρακτηριστικά. Οι σημαντικότερες περιπτώσεις διαγωνισμών που έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες βρίσκονται πλέον σε διάφορα στάδια (Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση ΠΔ, σύνταξη σύμβασης κλπ) είναι το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο ΟΔΙΕ, ο Αστέρας Βουλιαγμένης και η περιοχή Αφάντου Ρόδου.

Η επιφύλαξη που διατυπώνεται και ανοίγει ένα παράθυρο να αλλάξει αποσπασματικά η στρατηγική των ιδιωτικοποιήσεων, είναι η δέσμευση της κυβέρνησης να διαφυλάξει «την παροχή βασικών δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών από τις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις / τομείς με βάση και τους εθνικούς στόχους πολιτικής και την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας.» Υπό το πρίσμα της παραπάνω διατύπωσης είναι πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές στο σχεδιασμό ιδιωτικοποίησης όσον αφορά τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ.

Αλλαγές στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων «με στόχο την βελτίωση των όρων ώστε να βελτιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη του δημοσίου» μπορούν να γίνουν σε όσες ιδιωτικοποιήσεις δεν έχουν προκηρυχθεί. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται το Ελ. Βενιζέλος, τα ΕΛΠΕ, η μαρίνα στο Λαύριο και οι υπόλοιπες μαρίνες, τα διόδια της Εγνατίας Οδού κά Οσον αφορά τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχιστούν αλλά με «μια προσέγγιση μέσω της οποίας οι νέες περιπτώσεις θα εξετάζονται κατά περίπτωση ανάλογα με την αξία τους, με έμφαση στις μακροχρόνιες μισθώσεις, κοινοπραξίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και συμβολαίων που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα κυβερνητικά έσοδα αλλά και τις προοπτικές των ιδιωτικών επενδύσεων», αναφέρεται χαρακτηριστικά.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Συνέντευξη Θ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ με κο Μ. ΡΗΓΑ Δνων Συμβ ENERGEAN OIL & GAS

Αυτη είναι η λίστα με τα μέτρα που στείλαμε- Τι αποκαλύπτει το Reuters

Αυτη είναι η λίστα με τα μέτρα που στείλαμε- Τι αποκαλύπτει το Reuters
Η  Ελλάδα δεσμεύεται, με τη λίστα Βαρουφάκη,να μην υποχωρήσει από τις αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί και διαβεβαιώνει πως οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης δε θα έχουν δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Ρόιτερς επισημαίνεται ότι η έγκριση του ελληνικού εγγράφου είναι απαραίτητη για την επικύρωση της τετράμηνης παράτασης που συζητήθηκε στο Γιουρογκρούπ της Παρασκευή.
Ακόμη, σημειώνει ότι η λίστα περιλαμβάνει μέτρα για την μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής και τη συγκράτηση των δαπανών σε όλους τους τομείς της κυβερνητικής πολιτικής.

Περιέχεται επίσης δέσμευση για την ενοποίηση ασφαλιστικών ταμείων και για την αντιμετώπιση «παραθύρων και κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδοτηση» - σε μια προφανή κίνηση εξεύρεσης συμβιβασμού μεταξύ του δεδηλωμένου στόχου της κυβέρνησης να αποφύγει περαιτέρω μειώσεις συντάξεων όπως ζητούσαν προηγουμένως οι ελεγκτές της ΕΕ και του ΔΝΤ, σχολιάζει το Ρόιτερς.

Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται για την αναμόρφωση του μισθολογίου στον δημόσιο τομέα ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω μείωση των μισθών, αλλά θα διασφαλίσει ότι το σύνολο των δαπανών μισθοδοσίας δεν θα αυξηθεί. Δεσμεύεται επίσης ότι θα εισαγάγει σταδιακά τις συλλλογικές διαπραγματεύσεις με στόχο την αύξηση του κατώτατου μισθού στο μέλλον, αλλά και ότι οποιαδήποτε τέτοια αύξηση θα γίνει σε συνεννόηση με τους ευρωπαίους και άλλους εταίρους.

Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρο το κείμενο που στάλθηκε από την ελληνική κυβέρνηση, μεταφρασμένο στα ελληνικά.


ΠΗΓΗ:.fpress.gr

IBG: Στα 101 εκατ. ευρώ αναμένονται τα EBITDA των ΕΛΠΕ για το δ' τρίμηνο


Στα 101 εκατ. ευρώ τοποθετεί η IBG Securities τα «καθαρά» EBITDA των ΕΛΠΕ στο δ’ τρίμηνο του 2014, από 146 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο του ίδιου έτους και 45 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο.

Η συνεισφορά στα κέρδη από συμμετοχές εκτιμάται ότι έχει περιοριστεί στα 3 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. ευρώ στο δ’ τρίμηνο, λόγω της χαμηλότερης συνεισφοράς της ΔΕΠΑ και του ηλεκτρισμού. 

Σε ό,τι αφορά τα χρηματοοικονομικά έξοδα, η IBG αναμένει μικρή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο στα 58 εκατ. ευρώ, ενώ κάνει λόγο για ήπιες απώλειες από μη ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία της τάξης των 5 εκατ. ευρώ. 

Επίσης, η IBG εκτιμά ότι τα ΕΛΠΕ θα σημειώσουν ζημιές 7,4 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών ύψους 24 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο του 2014 και καθαρών ζημιών 35 εκατ. ευρώ στο δ’ τρίμηνο του 2013. 

Τα ΕΛΠΕ αναμένεται να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα δ’ τριμήνου την Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου, μετά τη λήξη των συναλλαγών του ΧΑ. 

Τέλος, η IBG διατηρεί τιμή-στόχο τα 6 ευρώ και σύσταση «buy» για τη μετοχή των ΕΛΠΕ.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Ευθύνες στην Προηγούμενη Κυβέρνηση για το Λαθρεμπόριο Καυσίμων Επιρρίπτει η ΠΟΠΕΚ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΟΠΕΚ
Ευθύνες στην απελθούσα κυβέρνηση για τη μη λειτουργία του συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών καυσίμων στο σύνολο των πρατηρίων καταλογίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), ενώ καταγγέλλει, παράλληλα, ότι τους τελευταίους 30 μήνες αποθηκεύονται και διακινούνται παρανόμως όλα τα καύσιμα χωρίς ιχνηθέτηση, κατά παράβαση του άρθρου 320 του Ν.4072/2012.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΠΕΚ έχει ως εξής:

«Από τα προβαλλόμενα στοιχεία στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. διαπιστώνει κανείς ότι η εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, είναι γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί. Αυτό είναι ένα μέρος της αλήθειας που αποκαλύπτεται. Εκείνο όμως που δεν αποκαλύπτεται είναι ποιος ευθύνεται για τον συνολικό έλεγχο καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα δημόσια έσοδα.

ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το 2009, η Κυβέρνηση στην προσπάθειά της να περιορίσει τα αρνητικά σχόλια και την κατακραυγή της κοινωνίας για τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα, αποφάσισε να υιοθετήσει την πρόταση των πρατηριούχων που εκκρεμούσε από το 2002, για ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων.
Για να καταλαγιάσει τα σχόλια της κοινωνίας φέρνει αιφνιδιαστικά προς ψήφιση νομοθετική διάταξη, χωρίς κανένα σχεδιασμό και πρόγραμμα εφαρμογής, την οποία και ψηφίζει στο Ν.3784/6.8.2009, άρθρο 31, παραγρ. 7 ότι, «Οι κάτοχοι άδειας λιανικής εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων υποχρεούνται εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος σε εγκατάσταση στα πρατήρια υγρών καυσίμων ολοκληρωμένου συστήματος ελέγχου εισροών εκροών, στο οποίο υποχρεωτικά συνδέεται φορολογικός μηχανισμός. 
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι προδιαγραφές και ρυθμίζονται τα θέματα εγκατάστασης των συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια. 
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ρυθμίζονται οι διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις της εγκατάστασης, για το κάθε είδος καυσίμου, των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α), το ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια».
Από το σημείο αυτό ξεκινά η περιπέτεια εφαρμογής της παραπάνω διάταξης με άγνωστο Χ: α)τις άγνωστες και μη προσδιορισμένες εκ των προτέρων τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος εισροών-εκροών, β)τις μη προσδιορισμένες και μη πιστοποιημένες τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος, καθώς και του λογισμικού για την ασφαλή λειτουργία και μετάδοση δεδομένων στην Γ.Γ.Π.Σ., γ)τον άγνωστο αριθμό των λειτουργούντων πρατηρίων και δ) τον άγνωστο αριθμό των δεξαμενών (δεν υπάρχει βάση δεδομένων) που θα ελέγχει το σύστημα και της χωρητικότητας αυτών. Για να καλυφθούν τα κενά του ανύπαρκτου σχεδιασμού για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων στα πρατήρια και αργότερα και σε άλλα στάδια διακίνησης των καυσίμων, αρχίζει η ψήφιση και έκδοση διατάξεων, εγκυκλίων, δελτίων τύπου, από 6 εμπλεκόμενα υπουργεία, δημιουργώντας μόνο σύγχυση. Ενδεικτικά:
1. Απόφ. Υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών Φ2-1617 ΦΕΚ 1980/Β/7.12.2010 «Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης στα πρατήρια». 17 μήνες μετά την ψήφιση της διάταξης.
2. Απόφ. ΥΠΟΙΚ. ΠΟΛ.1009 ΦΕΚ 72/Β/27.1.2012 «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια».
3. Νόμος 4072/2012 ΦΕΚ/86/Α/11.4.2012 άρθρο 320 «Τροποποιούνται διατάξεις του Ν.3054/2002 & 3784/2009».
4. Απόφ.ΥΠΟΙΚ. ΠΟΛ.1203/2.11.2012 «Τροποποίηση της προηγούμενης απόφασης ΠΟΛ. 1009».
5. Ν.4093 ΦΕΚ/222/Α/12.11.2012 «Τροποποίηση διατάξεων του Ν.3054/2002».
6. Απόφ. Υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών Φ2-2022 ΦΕΚ 3017/Β/19.11.2012 «Τροποποίηση της προηγούμενης Υ.Α. Φ2-1617/7.12.2010».
7. Απόφ. ΚΥΑ Υπ. Οικονομικών, Ανάπτυξης & Μεταφορών Β2-829Α/ΦΕΚ 540/Β/7.3.2013 «Διάθεση πιστώσεων για την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό των Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων».
8. Απόφ. ΥΠΟΙΚ. ΠΟΛ.1032 ΦΕΚ 548/Β/7.3.2013 «Καθορίζονται οι διαδικασίες Αποστολής δεδομένων από τα πρατήρια στην Γ.Γ.Π.Σ.».
9. Ν.4155/ΦΕΚ/Α/120/29.5.2013 με το άρθρο 42 «Τροποποιείται η παραγρ. 7 του άρθρου 31 του Ν.3784/2009».
10. Απόφ. Υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών Οικ.40534/4859 ΦΕΚ 2041/Β/22.8.2013 «Νέα τροποποίηση της Φ2-1617».
11. Απόφ.ΚΥΑ Υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών Φ2-1871/ΦΕΚ 2173/Β/2.9.2013 «Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και επιβολή διοικητικών κυρώσεων».
12.Υπ.Ανάπτυξης, Γ.Γ.Ε. Διευθ. Μετρολογίας 1/11/2013 Τρία χρόνια αργότερα από την ψήφιση της νομοθετικής διάταξης και δύο μήνες αργότερα από την πρώτη καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης του συστήματος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, «Αναρτάται κατάλογος Εταιριών Εγκατάστασης συστημάτων εισροών-εκροών» με την διευκρίνιση ότι « Αυτό κατά καμία ερμηνεία δεν νοείται ως πιστοποίηση ικανότητας ή καταλληλότητας εκ μέρους μας για τις αναφερόμενες εταιρείες, αλλά επιβεβαίωση ότι οι εταιρίες πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια επαγγελματικής επάρκειας που ζητούνται στο σχετικό άρθρο. Κάθε άλλη χρήση της έννοιας αυτής αποτελεί παραπληροφόρηση».
13. Εγκύκλιος Υπ. Μεταφορών 556883/6897/1.11.2013 «Παροχή διευκρινήσεων επί των ογκομετρικών πινάκων». Αφορά την άγνωστη χωρητικότητα των δεξαμενών.
14. Απόφ. ΥΠΟΙΚ. Δ5Β 1177574 ΕΞ 2013/20.11.2013 «Έγκριση για την προμήθεια Υποσυστήματος Μητρώου και υποδοχής στοιχείων στην Γ.Γ.Π.Σ, από τα πρατήρια υγρών καυσίμων». Λειτούργησε με καθυστέρηση 6 μηνών.
15. Απόφ. Υπ. Ανάπτυξης & Μεταφορών Φ2-515 ΦΕΚ 548/Β/5.3.2014 «Τροποποίηση εκ νέου της Φ2-1617».
16. Απόφ. Υπ. Οικονομικών, Ανάπτυξης & Μεταφορών ΚΥΑ /ΔΕΦΚ Α 5010479 ΕΞ 2014/ΦΕΚ/1156/Β/7.5.2014 «Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών στις φορολογικές αποθήκες και στις αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης ενεργειακών προϊόντων. Καταληκτική ημερομηνία εγκατάστασης, Αύγουστος 2016».
17. Απόφ. ΥΠΟΙΚ Δ6Α 1096805ΕΞ2014/27.6.2014 «Συνιστούμε στο Υπ. Οικονομικών, Διυπουργική Επιτροπή για την παρακολούθηση των υποχρεώσεων ολοκλήρωσης της εγκατάστασης των συστημάτων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων». Το έργο της Επιτροπής είναι μέχρι σήμερα άγνωστο. Να δοθούν στην δημοσιότητα, αν υπάρχουν τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής.
Αυτή την χαοτική κατάσταση για τον υποτιθέμενο έλεγχο και την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με σειρά αποφάσεων που η μία τροποποιούσε και επικάλυπτε την άλλη, η Π.Ο.Π.Ε.Κ την κατήγγειλε με συνέντευξη τύπου στις 2 Σεπτεμβρίου 2014.
Η Κυβέρνηση αντέδρασε με την επιβολή προστίμων σε πολλούς δήθεν εκπρόθεσμους πρατηριούχους, προκειμένου να φορτώσει στις πλάτες άλλων τα δικά της λάθη, που αν και είχαν υπογράψει εγκαίρως συμβάσεις ανάθεσης με εταιρίες εγκατάστασης του συστήματος εισροών-εκροών, οι εγκαταστάτες δεν πρόλαβαν σε πολλές περιπτώσεις να εγκαταστήσουν εμπροθέσμως το σύστημα μέσα από το χάος ερμηνειών εφαρμογής αλλοπρόσαλλων διατάξεων. Τα πρόστιμα επεβλήθησαν από εκδικητική διάθεση, μετά την καταγγελτική συνέντευξη τύπου, όταν ο Γ.Γ.Π.Σ κ. Χαρ. Τσαβδάρης μας ειρωνεύθηκε , με την φράση «Τολμήσαμε να ξυστούμε στην γκλίτσα του τσοπάνη».

Σήμερα, για όλους τους παραπάνω λόγους, με αποκλειστική ευθύνη της απελθούσης Κυβέρνησης, το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών δεν λειτουργεί στο σύνολο των πρατηρίων και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις από πληροφορίες που έχουμε, να παραβιάζεται και να αλλοιώνονται στοιχεία από την καταγραφή του λογισμικού.
Για την εγκατάσταση του συστήματος, οι πρατηριούχοι υποχρεώθηκαν να χρηματοδοτήσουν το κόστος αγοράς και τοποθέτησής του στα πρατήρια τους, λόγω αδυναμίας, ερασιτεχνισμών ή σκοπιμοτήτων των εκάστοτε Κυβερνήσεων, να πατάξουν το διογκούμενο κατ’ έτος φαινόμενο της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με την υπόσχεση ότι θα επιδοτηθούν κατά 35-40% από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Η επιδότηση προς το παρόν παραμένει για χιλιάδες πρατηριούχους άπιαστο όνειρο.
Όσο για τα υπόλοιπα στάδια διακίνησης, για εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, παραμένουν προς το παρόν στη σφαίρα της φαντασίας Κυβερνητικών παραγόντων. Εγκαταστάσεις Διυλιστηρίων, Εγκαταστάσεις Εταιριών Εμπορίας, Θαλάσσια και χερσαία μέσα μεταφοράς, παντός είδους Δημόσια και Ιδιωτικά Πρατήρια, Εγκαταστάσεις Μεγάλων Καταναλωτών, Εγκαταστάσεις Ενόπλων Δυνάμεων, Πρατήρια Αφορολόγητων Καυσίμων, Πύλες εξόδου καυσίμων εξαγωγής.


Το σπουδαιότερο δε είναι, ότι αποθηκεύονται και διακινούνται τους τελευταίους 30 μήνες παρανόμως, όλα τα καύσιμα χωρίς ιχνηθέτηση με ραδιοϊσότοπα, κατά παράβαση του άρθρου 320 του Ν.4072/2012.
Για την αδυναμία ελέγχου της παράνομης αποθήκευσης, διακίνησης και διάθεσης καυσίμων, υπάρχουν πολιτικές, αστικές και ποινικές ευθύνες.
Όσο για τα διοικητικά πρόστιμα, αυτά πρέπει να επιβληθούν στους ανεύθυνους πολιτικούς παράγοντες, που ευθύνονται για την αναποτελεσματικότητα καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης καυσίμων, υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και της κοινωνίας.
Αυτή είναι η αλήθεια για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.)».


ΠΗΓΗ:energia.gr

Μειωμένες δαπάνες και στροφή στα ομόλογα για τις πετρελαϊκές


Η ισχυρή ζήτηση για το ομόλογο 5 δις. ευρώ που εξέδωσε η Total ίσως να βάλει στον πειρασμό και άλλες ευρωπαϊκές πετρελαϊκές να πράξουν το ίδιο, τονίζει η Fitch σε έκθεσή της για την πετρελαϊκή αγορά.

Ο οίκος σημειώνει ότι πολλές πετρελαϊκές μειώνουν τις δαπάνες τους ως αποτέλεσμα της μείωσης της διεθνούς τιμής του μαύρου χρυσού, αλλά αναμένουν ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει η ανάκαμψη και δεν επιθυμούν να περιορίσουν υπερβολικά τις επενδύσεις τους για να μην πληγούν βαθιά τα διάφορα σχέδια που προωθούν.

Επίσης, η Fitch αναφέρει ότι οι πετρελαϊκές θα πρέπει να εξισορροπήσουν τα αιτήματα των μετόχων τους για διατήρηση των μερισμάτων με την εξασθένιση της πιστοληπτικής τους ικανότητας.

Αναφορικά με την έκδοση υβριδικών ομολόγων, οι υψηλές τιμές των προηγουμένων ετών δεν προσέφεραν κανένα λόγο στις πετρελαϊκές για να το πράξουν. Η τελευταία φορά που συνέβη αυτό ήταν το 2007-08, όταν ονόματα όπως η Shell προχώρησαν σε πιο ριψοκίνδυνες κινήσεις, με αποτέλεσμα την υποβάθμισή τους από τους οίκους αξιολόγησης.

Αυτή τη φορά, όμως, το χαμηλότοκο περιβάλλον έχει δημιουργήσει έντονη ζήτηση για αυτού του είδους τα ομόλογα. Η Total έλαβε προσφορές 20 δις. ευρώ, γεγονός ενδεικτικό.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Επαναφορά συνδικαλιστικών προνομίων με τη νέα ΣΣΕ της ΔΕΗ

Το σχέδιο της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ έχει εγκριθεί από τη διοίκηση της εταιρείας και την προσεχή Πέμπτη αναμένεται να εγκριθεί και από το διοικητικό συμβούλιο της ΓΕΝΟΠ.
Την επαναφορά συνδικαλιστικών κεκτημένων καθώς και της χρηματοδότησης της ΓΕΝΟΠ από τους εργαζομένους μέσω ενός «τρίτου δρόμου» προβλέπει το σχέδιο της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ που έχει εγκριθεί από τη διοίκηση της εταιρείας και την προσεχή Πέμπτη αναμένεται να εγκριθεί και από το διοικητικό συμβούλιο της ΓΕΝΟΠ.

Η διοίκηση της ΔΕΗ είχε προχωρήσει με την προηγούμενη ΕΣΣΕ (2012) στην κατάργηση της βάρδιας για όσους εργαζομένους δεν έχουν φυσική παρουσία, βάζοντας τέλος με τον τρόπο αυτό στο πανηγύρι που είχαν στήσει συνδικαλιστές των περίπου 30 σωματείων της Επιχείρησης για να αυξάνουν τις αμοιβές τους. Σε ημέρες, όπως 25η Μαρτίου, Πάσχα και άλλες αργίες, όπως και σε μεταμεσονύκτιες ώρες, συνδικαλιστές είχαν βάρδια από την οποία έπρεπε να απουσιάσουν λόγω... συνδικαλιστικών υποχρεώσεων. Με τη νέα συλλογική σύμβαση αποκαθίσταται το κεκτημένο της βάρδιας, μόνο όμως για τους εργαζομένους που εκλέγονται στις πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις και έχουν πλήρη απαλλαγή από τα εργασιακά τους καθήκοντα. Αυτή η κατηγορία εργαζομένων - συνδικαλιστών, σύμφωνα με τη νέα ΕΣΣΕ, θα τίθενται εκτός προγράμματος βάρδιας και θα τους καταβάλλεται το ποσό που θα λάμβαναν εάν εργάζονταν κανονικά στη βάρδια. Οσοι εργαζόμενοι πληρούσαν τις παραπάνω προϋποθέσεις θα τους καταβληθούν αναδρομικά οι προσαυξήσεις βάρδιας από την ημερομηνία διακοπής τους (7/6/2012). Το μέτρο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων «Σπάρτακος» Γιώργο Αδαμίδη, αφορά αυτή τη στιγμή 6 συνδικαλιστές, μεταξύ των οποίων και του ιδίου, που είχαν προσφύγει στα δικαστήρια και δικαιώθηκαν σε δευτεροβάθμιο βαθμό. Ο ίδιος αποδέχεται ότι το προηγούμενο καθεστώς είχε «ξεχειλώσει», επισημαίνει όμως ότι δεν μπορείς να περιορίσεις τον μισθό ενός εργαζομένου επειδή εκλέχθηκε συνδικαλιστής. Το δικαίωμα αυτό –τονίζει– καλύπτεται από τον νόμο 2024/84 βάσει του οποίου και δικαιώθηκαν οι συνδικαλιστές από τα δικαστήρια.

Η νέα ΕΣΣΕ διασφαλίζει και τη χρηματοδότηση της ΓΕΝΟΠ, η οποία καταργήθηκε το 2008 καθώς το πόρισμα Ρακιντζή έκρινε ότι δεν μπορεί μια δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση να βάζει απευθείας εισφορά σε φυσικό πρόσωπο - εργαζόμενο. Ο «τρίτος δρόμος» για τη χρηματοδότηση της ΓΕΝΟΠ που αποτυπώνεται στη νέα ΕΣΣΕ, προβλέπει την παρακράτηση από τη μισθοδοσία κάθε εργαζομένου των συμβαλλόμενων πρωτοβάθμιων σωματείων και υπέρ αυτών 2 ευρώ μηνιαίως για διάστημα μέχρι τη λήξη της νέας σύμβασης (τριετής), το οποίο θα αποδίδεται στη ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. «Πρέπει να κλείσουμε την ιστορία των χρεών που φτάνουν κοντά στο 1 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 285.000 ευρώ στην εφορία», τονίζει ο κ. Αδαμίδης, παραδεχόμενος εμμέσως ότι οι εργαζόμενοι θα κληθούν να αποπληρώσουν τις συνδικαλιστικές ατασθαλίες.

Η νέα σύμβαση της ΓΕΝΟΠ καθιερώνει, τέλος, για πρώτη φορά τη χορήγηση στο προσωπικό της ΔΕΗ παροχής τροφής στον χώρο εργασίας ή διατακτικών σίτισης μέχρι ποσού έξι ευρώ για κάθε ημέρα φυσικής παρουσίας.

Η ΕΣΣΕ της ΓΕΝΟΠ είναι τριετούς διάρκειας και για πρώτη φορά θα υπογραφεί και από σωματεία εργαζομένων στις θυγατρικές της ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ



ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Έφεση από την BP για το Μέγεθος της Καταστροφής στον Κόλπο του Μεξικό το 2010

Αποτέλεσμα εικόνας για Έφεση από την BP για το Μέγεθος της Καταστροφής στον Κόλπο του Μεξικό το 2010
Έφεση κατέθεσε τη Δευτέρα η BP, αμφισβητώντας την απόφαση του αμερικανικού ομοσπονδιακού δικαστηρίου για την έκταση της καταστροφής που προκλήθηκε από τη διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικό το 2010, που, εφόσον δεν αλλάξει, οδηγεί σε πρόστιμο ύψους 13,7 δισ. δολαρίων.

Τον Ιανουάριο, ο δικαστής Καρλ Μπαρπιέ του Περιφερειακού Δικαστηρίου στη Νέα Ορλεάνη αποφάσισε ότι η διαρροή ανήλθε σε 3,19 εκατ. βαρέλια.

Το μέγιστο ύψος του προστίμου είναι 4.300 δολάρια ανά βαρέλι, όπως συμφώνησε ο δικαστής με τις ομοσπονδιακές αρχές της χώρας. Η κίνηση της BP να μειωθεί αυτό το όριο σε 3.000 δολάρια το βαρέλι απέβη άκαρπη.

Σημειώνεται ότι ο δικαστής δεν έχει αποφασίσει ακόμα ποιο θα είναι το ύψος του προστίμου και πότε αυτό θα καταβληθεί.

Οι συνολικές προβλέψεις (πρόστιμα, καθαρισμός και αποζημιώσεις για τα θύματα της καταστροφής) της BP ανέρχονται σε 42 δισ. δολάρια.


ΠΗΓΗ:energia.gr

Τι σημαίνει η «λίστα Βαρουφάκη» για μισθούς, συντάξεις, Δημόσιο και φόρους

Τι σημαίνει η «λίστα Βαρουφάκη» για μισθούς, συντάξεις, Δημόσιο και φόρους
Έως και στα 3 δισ. ευρώ εκτιμάται από έμπειρα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών ότι θα ανέλθει (για φέτος μόνον) το δημοσιονομικό κόστος από την πλήρη εφαρμογή των οικονομικής ανακούφισης του κόσμου και της αγοράς, που περιλαμβάνονται στην "λίστα Βαρουφάκη" και τα οποία η κυβέρνηση ζητά να εγκριθούν από τους τρεις «θεσμούς» για να τα εφαρμόσει άμεσα «εδώ και τώρα», χωρίς όμως να διατυπώνει και κάποια ασφαλή πρόβλεψη για το πώς θα εξοικονομήσει χρήματα για να στηρίξει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Τα μέτρα που περιγράφονται, αφορούν τη «συμφωνία-γέφυρα» και θα πρέπει να εφαρμοστούν έως τέλος Ιουνίου. Αν εγκριθούν κατ'αρχήν από τους δανειστές (έως τέλος Φεβρουαρίου), θα αξιολογηθούν τον Απρίλιο ή Μάιο. Τότε θα γίνει το «παζάρι» για το αν θα χρειαστεί να πάρει και άλλες «δόσεις» των παλαιών δανείων η Ελλάδα ή αν θα ζητήσει και νέο πρόγραμμα οικονομικής στήριξης για τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πήγες, στις λίστα των μεταρρυθμίσεων περιλαμβάνονται και τα εξής μέτρα:

1. Μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που προέβλεπε το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή:

α) Δωρεάν ρεύμα και κουπόνια σίτισης για τουλάχιστον τριακόσιες χιλιάδες νοικοκυριά, πρόγραμμα εξασφάλισης στέγης,

β) 13η σύνταξη στους χαμηλοσυνταξιούχους με σύνταξη κάτω από τα 700 ευρώ,

γ) δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε άπορους,

δ) ειδική κάρτα μετακίνησης ανέργων,

ε) κατάργηση ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης.

2. Μέτρα για την αποκατάστασης της πραγματικής οικονομίας. Δηλαδή:

α) ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Η κυβέρνηση ευελπιστεί να εισπράξει 2,5 δισ. ευρώ αλλά στην πράξη τα αναμενόμενα ποσά είναι έως και 50% χαμηλότερα. Οι δανειστές ζητούν ήδη να υπάρξουν αλλαγές στα εξαγγελθέντα μέτρα, θεωρώντας ότι αν ισχύσει τώρα τέτοιο σύστημα, θα έχουν προλάβει ως τον Μάιο να «τρυπώσουν» στις ρυθμίσεις και μεγαλοφειλέτες που χρωστούν 60 δισεκατομμύρια και θα γλιτώσουν από το κυνήγι της εφορίας, ενώ το δημόσιο δεν θα μπορεί μετά να αναμένει από αυτούς άλλα επιπλέον έσοδα (πχ από κατασχέσεις καταθέσεων, περιουσιακών στοιχείων κλπ) εκτός από το να πληρώνουν κάποιες δόσεις τους.

β) ρύθμιση των «κόκκινων δανείων». Σαν επιχείρημα η κυβέρνηση θα επικαλείται την ανάγκη εξυγίανσης των τραπεζών, πέραν της μέριμνας για κοινωνική προστασία.

γ) παύση πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας. Ωστόσο ήδη ισχύει ο Νόμος Κατσέλη που προστατεύει κάθε κατοικία.

3. Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που είχαν εξαγγελθεί προεκλογικά από τον πρωθυπουργό στην Θεσσαλονίκη. Περιγράφονται γενικά, όπως:

α. Δίκαιο φορολογικό σύστημα. Αφορά στην αλλαγή της φορολογικής κλίμακας με φόρο έως 50% (ή και 60%) στα πολύ υψηλά εισοδήματα, αλλά και στην κατάργηση του ΕΝΦΙΑ. Τα μέτρα αυτά αφορούν στο μέλλον και επηρεάζουν τον προϋπολογισμό του 2016, οπότε δεν αναμένεται να συναντήσουν την αντίδραση των δανειστών, πριν τις συζητήσεις του Ιουνίου. Από τους πλουσίους η κυβέρνηση ελπίζει να εισπράττει έσοδα 2,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο.

β. Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Ετοιμάζεται ανελέητο κυνηγητό του ΣΔΟΕ στην αγορά, από το οποίο –όπως λένε πηγές του υπουργείου Οικονομικών- δεν θα γλιτώσει ούτε η «μαρίδα» της φοροδιαφυγής. Άμεσα και πριν το καλοκαίρι επιδιώκεται να βεβαιωθούν και να εισπραχθούν «έξτρα» έσοδα έως 1 δισ. ευρώ.

γ. Καταπολέμηση της διαπλοκής και της διαφθοράς. Από τις πηγές αυτές (β' και γ') η κυβέρνηση ευελπιστεί να παρουσιάσει άμεσα έσοδα από τους πρώτους μήνες, πριν το καλοκαίρι. Αν τα καταφέρει, θέλει να αποφύγει έτσι πιέσεις για νέα οριζόντια μέτρα σε βάρος των πολλών.

δ. Πάταξη λαθρεμπορίου (ιδιαίτερα σε καύσιμα και καπνό) για έσοδα 1,5-3 δισ. ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

ε. Ανασυγκρότηση του δημόσιου τομέα –μείωση της γραφειοκρατίας. Προβλέπεται μεγάλο κύμα μετατάξεων και καταργήσεων άχρηστων φορέων του δημοσίου.

στ. Στο πεδίο των εργασιακών γίνεται αναφορά σε συλλογικές συμβάσεις ή στην αύξηση του κατώτατου μισθού. Τα μέτρα θεωρείται πως αφορούν στον ιδιωτικό τομέα και δεν «αγγίζουν» τον κρατικό προϋπολογισμό.

ζ. Για το ασφαλιστικό γίνεται λόγος για διασφάλιση βιωσιμότητας. Ωστόσο θεωρείται κρίσιμο αν τελικά θα υπάρχει αναφορά στην πρόθεση της κυβέρνησης για κατάργηση της ρήτρας μηδενικών ελλειμμάτων στα ταμεία, ή όχι.

η. Για τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά, δεν γίνεται αναφορά στην περίφημη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, αλλά παραπέμπονται όλα στην πρόσφατη συμφωνία Γκουρία – Τσίπρα, σύμφωνα με την οποία ο ΟΟΣΑ θα βοηθήσει τους επόεμνους μήνες στην εκπόνηση νέων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, με στόχο την κατάργηση των μονοπωλίων και ολιγοπωλίων στην αγορά. Αυτό θεωρείται ότι θα «αρέσει» στους ξένους, αλλά τα μέτρα πρέπει να αρχίσουν να εφαρμόζονται από το β΄εξάμηνο του 2015 κιόλας γιατί όλες οι πλευρές θεωρούν ότι έχει χαθεί πολύς χρόνος.

θ. Δεν γίνεται αναφορά σε επαναπρόσληψη απολυμένων στο Δημόσιο, διότι όπως και ο ο κύριος Βαρουφάκης έχει δηλώσει, το μέτρο αυτό θα ενταχθεί στις ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του 2015. Ωστόσο στην κυβέρνηση μιλούν για 3.500-5.500 επαναπροσλήψεις, ενώ για φέτος προβλέπονταν μόνο 1.500 νέες προσλήψεις.

ι. Για τις ιδιωτικοποιήσεις, η κυβέρνηση δηλώνει ότι δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει για όσες έχουν ήδη γίνει, ενώ γίνεται λόγος για σεβασμό των συμφωνιών και για διασφάλιση δημοσίου συμφέροντος. Παραμένει ασαφές όμως έτσι αν θα προωθηθούν πχ οι αποκρατικοποιήσεις αεροδρομίων, που μπορούν να αποφέρουν άμεσα 1,4 δισ. ευρώ στο δημόσιο -και έως 10 δισ. στα επόμενα χρόνια.

Επί όλων αυτών, οι δανειστές θα πρέπει να αποφανθούν ποια μέτρα μπορεί να ανατρέπουν ριζικά το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ποια είναι ήσσονος σημασίας, που ενδεχομένως να μπορούν να αναπληρωθούν το προσεχές διάστημα και στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για το νέο οικονομικό πρόγραμμα 2015-2019.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Έχασε τα $50 το αργό, άλμα 5% για το πετρέλαιο θέρμανσης

Αποτέλεσμα εικόνας για το αργό,
Κάτω από το επίπεδο των 50 δολ. το βαρέλι έκλεισε τη Δευτέρα το αργό καθώς διατηρούνται οι ανησυχίες γύρω από την πλεονάζουσα προσφορά στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι άσχημες καιρικές συνθήκες στα ανατολικά και η είδηση για νέες απεργίες σε αμερικανικά διυλιστήρια οδήγησαν το πετρέλαιο θέρμανσης σε ράλι 5%.

Ειδικότερα, το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Απριλίου έχασε 1,36 δολ. ή 2,7% διολισθαίνοντας στα 49,45 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. 

Το αργό Brent παραδόσεως Απριλίου έχασε 1,32 ή 2,2% στα 58,90 δολ. το βαρέλι στο ICE Futures του Λονδίνου. 

Στο μεταξύ, η σφοδρή κακοκαιρία στα ανατολικά των ΗΠΑ και η είδηση ότι άλλα τρία διυλιστήρια αντιμετωπίζουν κινητοποιήσεις εργατών οδήγησαν σε ράλι τις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης. 

Το συμβόλαιο του Μαρτίου κέρδισε 10,6 cents ή 5% τερματίζοντας τις συναλλαγές στα 2,218 δολ. το γαλόνι. Την Παρασκευή το συμβόλαιο είχε σημειώσει άλμα 5,9%.


ΠΗΓΗ.capital.gr

Sueddeutsche Zeitung: Όλες οι συμβάσεις παροχής φ.α. θα περνούν από την ΕΕ - Στόχος η αποδυνάμωση της Ρωσίας στην ενεργειακή αγορά

Αποτέλεσμα εικόνας για από την ΕΕ - Στόχος η αποδυνάμωση της Ρωσίας στην ενεργειακή αγορά
Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχεδιάζουν να προωθήσουν έναν νόμο που θα απαιτεί από κάθε κράτος μέλος της, να ζητά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πριν από τη σύναψη νέων συμβάσεων παροχής φυσικού αερίου, γράφει δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung.

Σύμφωνα με το Πρακτορείο Reuters, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να οικοδομήσει μια ισχυρή ενεργειακή ένωση για να αποδυναμώσει την ισχύ της Ρωσίας στην ενεργειακή αγορά. Η σχεδιαζόμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία θα ισχύει και για εταιρείες ή επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη το σχέδιο νόμου.

Αυτό σημαίνει ότι μελλοντικά οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν έγκριση από τις Βρυξέλλες για να μπορούν να συνάψουν συμφωνίες με τους Ρώσους προμηθευτές φυσικού αερίου. Όσον αφορά τις χώρες που εξαρτώνται από έναν προμηθευτή, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη θέσπιση ομάδων αγοράς, όπως αναφέρει επίσης το δημοσίευμα της Sueddeutsche Zeitung.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα από χώρες όπως η Ρωσία και να προχωρήσει με την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς ενέργειας, ένας μεγαλεπήβολος στόχος που έχει αποδειχθεί «απατηλός» για δεκαετίες.

Παρότι οι παραδόσεις προς την ΕΕ δεν έχουν διαταραχθεί εξ αιτίας της διακοπής της ροής ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουκρανία η συνεχιζόμενη ένταση της Δύσης με τη Μόσχα, έχει αυξήσει την θέληση για τη βελτίωση της συνεργασίας εντός της ΕΕ και την ανάγκη για εναλλακτικές προμήθειες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύσει τη στρατηγική της για την ενέργεια στις 25 Φεβρουαρίου.



ΠΗΓΗ: defencenet.gr