Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Έκθεση-κόλαφος της Βουλής: Σχεδόν 6,5 εκατ. Έλληνες αντιμέτωποι με τη φτώχεια


Η χώρα μας συγκαταλέγεται στην ομάδα των χωρών με τη μεγαλύτερη φτώχεια (23,1%) και προηγείται της Ισπανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας ενώ κατέχει την τέταρτη χειρότερη θέση ως προς τον δείκτη χάσματος της φτώχειας, σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους.

Η Ελλάδα είναι το μοναδικό κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν έχει υλοποιήσει το μέτρο του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος, συμπεραίνει έκθεση που κατήρτισε το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους, στη Βουλή, υπό τον τίτλο «Πολιτικές ελαχίστου εισοδήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα: Μία συγκριτική ανάλυση».

Στην έκθεση καταγράφονται ορισμένοι ιδιαίτερα ανησυχητικοί δείκτες. Συγκεκριμένα, το 2013 τοόριο φτώχειας ήταν 432 ευρώ το μήνα για ένα άτομο και 908 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια. Το σταθερό όριο φτώχειας για το 2013 ήταν 665 ευρώ για ένα άτομο και 1.397 ευρώ για τετραμελή οικογένεια. Τέλος, το όριο της ακραίας φτώχειας μπορεί να καθοριστεί από το κόστος του βασικού καλαθιού αγαθών για ένα ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης. Ένα τέτοιο καλάθι για την Αττική (για το έτος 2013), για ένα νοικοκυριό χωρίς έξοδα στεγαστικού δανείου και ενοικίου είναι 233 ευρώ για ένα άτομο και 684 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.

Με βάση την έρευνα εισοδημάτων και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών 2,5 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται κάτω από το χρηματικό όριο της σχετικής φτώχειας, με βάση το εισόδημα του μεσαίου νοικοκυριού (το 60%). Επιπλέον, 3,8 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας λόγω υλικών στερήσεων και ανεργίας. Η Ελλάδα σύμφωνα με την Eurostat βρίσκεται στην χειρότερη θέση στην ΕΕ-28 όσον αφορά τον κίνδυνο φτώχειας. Η Ελλάδα επίσης συγκαταλέγεται στην ομάδα των χωρών με τη μεγαλύτερη φτώχεια (23,1%) και προηγείται της Ισπανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας ενώ κατέχει την τέταρτη χειρότερη θέση ως προς τον δείκτη χάσματος της φτώχειας μετά την Ισπανία, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη χειρότερη θέση μεταξύ 35 χωρών με βάση τους δείκτες ευημερίας και ποιότητας ζωής, χειρότερα ακόμα και από την Τουρκία. Μια άλλη σημαντική διάσταση της φτώχειας, αφορά την παιδική φτώχεια (26,5% το 2012), τα μονογονεϊκά νοικοκυριά, τα πολυμελή νοικοκυριά, οι μη οικονομικά ενεργοί και τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.

Ολόκληρη η έκθεση ΕΔΩ



ΠΗΓΗ:left.gr

Αρχισαν οι γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ

Αρχισαν οι γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ
Στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» που βρίσκεται στο οικόπεδο 9 της κυπριακής ΑΟΖ άρχισαν από το απόγευμα της Πέμπτης οι γεωτρήσεις που διενεργεί το πλοίο-γεωτρύπανο της ιταλο-κορεατικής κοινοπραξίας Εni/Kogas. Το πλοίο Saipem 10000 αναμένεται να κάνει τέσσερις γεωτρήσεις, ενώ η επεξαργασία των στοιχείων θα χρειαστεί χρόνο.
Αρχισαν οι γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ
Ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου, Γιώργος Λακοτρύπης, που επισκέφθηκε το πλοίο, ανέφερε ότι ευχήθηκε στον καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος καλή επιτυχία και τους είπε ότι το υπουργείο του είναι στη διάθεσή τους για ό,τι χρειαστούν.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Κύπριος υπουργός είπε ότι δεν έγινε συζήτηση για το θέμα της παρακολούθησης των εργασιών της γεώτρησης από τουρκικά πλοία. Η σημερινή ήταν μια καθαρά τεχνική επίσκεψη με σκοπό την ενημέρωση, πρόσθεσε.
Ο υπουργός ανέφερε ότι οι διαδικασίες ξεκίνησαν από τη στιγμή που σταθεροποιήθηκε το πλοίο στο σημείο της γεώτρησης στο κοίτασμα «Ονασαγόρας», του οικοπέδου 9 της κυπριακής ΑΟΖ. Πρόσθεσε, δε, ότι κατά την επίσκεψη έγινε ενημέρωση από την εταιρεία για τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Ο κ. Λακκοτρύπης σημείωσε ότι «υπάρχουν ενθαρρυντικά στοιχεία», ωστόσο τόνισε ότι εάν δεν ολοκληρωθεί η γεώτρηση «δεν μπορεί να ξέρει κανένας με βεβαιότητα».
Επίσης, επισήμανε ότι υπάρχει συμβατική υποχρέωση για τέσσερις γεωτρήσεις και μετά θα υπάρχει ευελιξία, ανάλογα με τα αποτελέσματα, να λαμβάνονται αποφάσεις για επόμενες γεωτρήσεις.
Σε ερώτηση, εάν μετά τις πρόσφατες πολιτικές επαφές σε Αίγυπτο και Ιορδανία, η Κύπρος στρέφεται προς μία πολιτική εξαγωγών προς τους κοντινούς γείτονες, ο κ. Λακκοτρύπης απάντησε ότι «είναι μία από τις επιλογές, η οποία έχει και τα πλεονεκτήματά της, έχει και τις προκλήσεις της, αλλά σίγουρα είναι και στο πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας της Κύπρου με τις χώρες τις περιφέρειας».


ΠΗΓΗ:ethnos.gr


Τι αλλάζει από το 2015 στις συντάξεις - Πώς θα υπολογίζονται, ποιοι χάνουν και ποιοι κερδίζουν


Σύνταξη που θα αποτελείται από τρία διαφορετικά ποσά θα παίρνουν όσοι αποχωρούν από την εργασία τους από την 1/1/2015.

Οι αλλαγές που έρχονται είναι ήδη νομοθετημένες από το 2010 και έχουν να κάνουν με τον υπολογισμό όλων των νέων συντάξεων:

Τι φέρνει το 2015:

Καθιερώνεται η βασική σύνταξη των 360 ευρώ που θα εγγυάται το κράτος (σήμερα υπάρχει εγγύηση για όλο το ποσό της σύνταξης).
Θεσπίζεται η αναλογική σύνταξη που θα υπολογίζεται για το χρόνο ασφάλισης από το 2011 και μετά.
Η σύνταξη για τα χρόνια ασφάλισης ως το 2010, θα υπολογίζεται με τον παλιό τρόπο.
Η τελική σύνταξη για όσους συνταξιοδοτηθούν από 1/1/2015 θα βγαίνει ως εξής:

Τμήμα σύνταξης για τα χρόνια ασφάλισης μέχρι το 2010. Αυτό το κομμάτι της σύνταξης θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα, σε κάθε φορέα. Για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος του ΙΚΑ που θα βγει στη σύνταξη το 2015 για τα χρόνια της ασφάλισής του μέχρι το 2010 θα πάρει σύνταξη διαλέγοντας από τα τελευταία 10 έτη την καλύτερη 5ετία με τους υψηλότερους μισθούς.
Τμήμα σύνταξης με βάση τις αποδοχές και τις εισφορές από το 2011 και μετά. Η σύνταξη θα υπολογίζεται με «αναλογικούς συντελεστές».
Τμήμα από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ, που θα είναι ανάλογο με τα χρόνια ασφάλισης από το 2011 διά το σύνολο των ετών ασφάλισης. Για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος που θα βγει στη σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας και τα 4 έτη τα έχει από το 2011 ως το 2014 θα πάρει τα 4/30 από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ, δηλαδή: 4/30Χ360=48 ευρώ.
Προστασία στον υπολογισμό των συντάξεων έχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2010. Ο νόμος προβλέπει ότι η σύνταξή τους δεν θα επηρεαστεί από καμία αλλαγή ακόμη και αν αποχωρήσουν μετά το 2015 που μπαίνει σε εφαρμογή το νέο σύστημα.

 Κερδισμένοι και χαμένοι

Η ουσία του νέου συστήματος είναι πως η σύνταξη που θα πάρουν όσοι φύγουν από το 2015 και μετά, διαμορφώνεται ήδη με βάση τις μειωμένες αποδοχές στις περισσότερες περιπτώσεις που παίρνουν οι εργαζόμενοι από το 2011 και μετά. 

Έτσι, για παράδειγμα ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί με 35ετία μετά το 2015 (έστω το 2019)  μπορεί να πάρει ως και 120 ευρώ λιγότερα από σήμερα.

Αντίθετα, μικρότερες μειώσεις θα έχουν όσοι πρόκειται να αποχωρήσουν με λιγότερα έτη ασφάλισης, ενώ στην συνταξιοδότηση με 15ετία οι επιπτώσεις από το νέο σύστημα είναι μάλλον ουδέτερες αν όχι και θετικές!



Τι παίρνουν όσοι φύγουν από το 2015 και τι χάνουν από το νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων (παραδείγματα για ασφαλισμένους ΙΚΑ)

συνταξιοδότηση

χρόνος ασφάλισης

σύνταξη

με το νέο σύστημα*

Σύνταξη με το παλιό σύστημα*

Διαφορά (+,-)

2105       26,6 έτη           577,6          551         +6,35

2016       28,3 έτη           844,42        886         -41,58

2017       31,6 έτη         1.110,70      1210         -99,3



Μικτά ποσά, προ μειώσεων κρατήσεων και φόρου.



ΠΗΓΗ:money-money.gr

Οι πλούσιοι δεν αυξάνουν απλά το εισόδημά τους με την κρίση - Τα παίρνουν όλα

Οι πλούσιοι δεν αυξάνουν απλά το εισόδημά τους με την κρίση - Τα παίρνουν όλα
Τον Αύγουστο του 2013 έγραφε:

 Η εξέταση της μέσης αύξησης του εισοδήματος [στις ΗΠΑ] κατά τη διάρκεια κάθε μεταπολεμικής ανάπτυξης και η κατανομή του μεταξύ του πλουσιότερου 10% και φτωχότερου 90% των νοικοκυριών αποκαλύπτει ότι η αύξηση του εισοδήματος γίνεται είναι όλο και πιο άνισα κατανεμημένη.

Με άλλα λόγια, οι πλούσιοι καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αύξησης του εισοδήματος κατά τη διάρκεια κάθε περιόδου ανάπτυξης. Παρατηρήστε την απότομη πτώση στο μερίδιο του 90% που αρχίζει από την περίοδο 1982-1990.

Η πραγματικά μείωση του εισοδήματος για τους φτωχούς όμως, φάνηκε μεταξύ 2009 και 2012.



ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΣ




ΠΗΓΗ:skitsoblog.blogspot.gr



Τα τεχνικά σήματα για ΕΛΠΕ


Δεύτερη φορά που ο τίτλος των ΕΛΠΕ δοκιμάσθηκε από τα λεγόμενα ''rebalancing'' και διατήρησε για άλλη μία φορά την ζώνη των 5,0000 ευρώ. Τα 5,5000 αποτελούν την πλησιέστερη αντίσταση και τα 5,7000 ευρώ την κύρια. Παραμένουν σε πολύ σημαντικό πτωτικό Trend το οποίο δεν έχουν κατορθώσει να το διασπάσουν από τον Ιούνιο. Μία επιβεβαιωμένη κατοχύρωση των 5,7000 και μόνο μπορεί να κάνει την διαφορά σε μία μεγαλύτερη εικόνα του τίτλου...

ΠΗΓΗ:sofokleousin.gr

Αφορολόγητες με νόμο οι τραπεζες που εσυ ανακεφαλαιοποίησες για να “συμβάλλουν στην οικονομία”


Αν σας λείπουν μερικά κατοστάρικα ευρώ τότε την έχετε άσχημα και πιθανόν να σας κυνηγήσει ανελέητα η εφορία. Αν όμως σας λείπουν μερικά δισεκατομμύρια τότε δεν έχετε παρά να πάρετε ένα καλό λογιστή και να πείσετε την κυβέρνηση πως την συμφέρει να σας τα εγγυηθεί.
Τι ακριβώς συμβαίνει με την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο οικονομικών σχετικά με τις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις των τραπεζών. Για όσους δεν γνωρίζουν μια μικρή ιστορική αναδρομή ακολουθεί.
Όταν έγινε το PSI οι τράπεζες και οι θυγατρικές τους, που είχαν αγοράσει ομόλογα ελληνικού δημοσίου, υπέστησαν ζημίες συνολικού ύψους 37.7δις.
Ζήτησαν λοιπόν και πήραν την άδεια από την κυβέρνηση να συμψηφίσουν αυτές τις ζημίες με τα πιθανά κέρδη που θα έχουν τα επόμενα 30 χρόνια. Με το τρόπο αυτό λοιπόν δεν επρόκειτο να φορολογηθούν για μελλοντικά κέρδη 37.7δις με αποτέλεσμα να μην αποδώσουν φόρο στο δημόσιο 9.8δις (με συντελεστή 26%).

Να πούμε εδώ πως κανένα τέτοιο μέτρο δεν θέσπισαν για τους άτυχους μικρο-ομολογιούχους ενω θα μπορούσαν. Δηλαδή να πάρουν φοροελαφρύνσεις για τις ζημίες που προκλήθηκαν από το κούρεμα.
Αυτά λοιπόν τα 9.8δις λέγονται Αναβαλλόμενη Φορολογική Απαίτηση. Τα διεθνή λογιστικά πρότυπα αφήνουν λοιπόν το ενδεχόμενο να αναγνωριστεί ένα μικρό μέρος του (10%) ως κεφάλαια. Και είναι μόνο 10% γιατί δεν μπορεί κανένας να εγγυηθεί την κερδοφορία των τραπεζών σε βάθος χρόνου.
Κανένας εκτός φυσικά από το Ελληνικό δημόσιο που έρχεται τώρα με τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών να εγγυηθεί αυτά τα 9.8δις ώστε να περάσουν ως κεφάλαια. Δηλαδή σε περίπτωση που δεν έχουν κέρδη οι τράπεζες, για να συμψηφιστούν με τις ζημίες, θα βάλει ο Έλληνας φορολογούμενος τα λεφτά και θα πάρει μετοχές. Μετοχές αμφιβόλου αξίας αφού η διαδικασία θα ενεργοποιηθεί μόνο όταν δεν έχουν κέρδη οι τράπεζες.
Δεν έφτανε αυτό όμως. Η τροπολογία συμπεριλαμβάνει και τις ζημίες που θα προκληθούν και από τα δάνεια των τραπεζών. Με λίγα λόγια οι τράπεζες δεν θα πληρώσουν σχεδόν ποτέ φόρους στο δημόσιο αν έχουν κέρδη και αν έχουν ζημίες θα πληρώσει το δημόσιο. Τέλειο. Ούτε ο Μάντοφ δεν θα μπορούσε να σκεφτεί τέτοιο κόλπο.
Η Ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να το σώσει αν αυτή την εγγύηση που δίνει για 30 χρόνια την κοστολογούσε. Κάθε εγγύηση-ασφάλεια που δίνεται έχει κάποιο κόστος. Το υπουργείο οικονομικών δίνει αυτή την εγγύηση τζάμπα στις τράπεζες. Δεν θα υπήρχε πρόβλημα αν οι τράπεζες ήταν 100% κρατικές. Όμως δεν είναι, και η πρόθεση είναι, να περάσουν σταδιακά όλες στον ιδιωτικό τομέα.
Γεννώνται λοιπόν πολλά ερωτήματα. Γιατί δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία και προς τους μικρο-ομολογιούχους ώστε και αυτοί να συμψηφίσουν τις ζημίες τους; Γιατί πουλάει τζάμπα μια εγγύηση προς τις τράπεζες; Όταν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια πλησιάζουν το 40% του συνόλου, ο συμψηφισμός τους θα μειώσει τα έσοδα του προϋπολογισμού δραστικά. Πως και ποιος θα τα αναπληρώσει. Ποια είναι η επίπτωση στο δημόσιο χρέος αυτής της εγγύησης.
Οι τράπεζες σίγουρα πρέπει να εξυγιανθούν και να αποκτήσουν τα αναγκαία κεφάλαια για να βοηθήσουν την ανάπτυξη και την οικονομία. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με λογιστικά τρικ και με κρυφές και άδικες για τους φορολογουμένους επιδοτήσεις στις τράπεζες.

Kind Regards
Andreas Koutras, PhD


ΠΗΓΗ:olympia.gr

Σε λίγες ώρες ξεκινά η γεώτρηση στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» της κυπριακής ΑΟΖ


Ζήτημα ωρών είναι να αρχίσει η γεώτρηση στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» στην κυπριακή ΑΟΖ καθώς έχουν γίνει ήδη οι πρώτε δοκιμές και τώρα το γεωτρύπανο αναμένεται να κατέβει στον βυθό.

Σε περίπου 80 μέρες θα ολοκληρωθεί η γεώτρηση και θα υπάρξουν τα προκαταρκτικά αποτελέσματα, τα οποία χρειάζεται χρόνος να τύχουν επεξεργασίας, δήλωσε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί το πλοίο- γεωτρύπανο «Saipem 10000» της εταιρείας ΕΝΙ.

Ο υπουργός ανέφερε ότι οι διαδικασίες ξεκίνησαν από τη στιγμή που σταθεροποιήθηκε το πλοίο στο σημείο της γεώτρησης στο κοίτασμα «Ονασαγόρας», του τεμαχίου «9» της κυπριακής ΑΟΖ. Πρόσθεσε, δε, ότι κατά την επίσκεψη έγινε ενημέρωση από την εταιρεία για τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν μέχρι να αρχίσει η γεώτρηση.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Λακκοτρύπης σημείωσε ότι «υπάρχουν ενθαρρυντικά στοιχεία» ωστόσο τόνισε ότι εάν δεν ολοκληρωθεί η γεώτρηση «δεν μπορεί να ξέρει κανένας με βεβαιότητα».

Επίσης, επισήμανε ότι υπάρχει συμβατική υποχρέωση για τέσσερις γεωτρήσεις και μετά θα υπάρχει ευελιξία, ανάλογα με τα αποτελέσματα, να λαμβάνονται αποφάσεις για επόμενες γεωτρήσεις.

Σε ερώτηση, εάν μετά τις πρόσφατες πολιτικές επαφές σε Αίγυπτο και Ιορδανία, η Κύπρος στρέφεται προς μία πολιτική εξαγωγών προς τους κοντινούς γείτονες, ο κ. Λακκοτρύπης απάντησε ότι «είναι μία από τις επιλογές, η οποία έχει και τα πλεονεκτήματά της, έχει και τις προκλήσεις της, αλλά σίγουρα είναι και στο πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας της Κύπρου με τις χώρες τις περιφέρειας».


ΠΗΓΗ:defencenet.gr

Γερμανία: οι τιμές στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού κατρακυλάνε και για τους καταναλωτές πετάνε στα ύψη: ποιος κερδίζει;


106 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν πληρώσει από το 2000 μέχρι το 2013 οι Γερμανοί καταναλωτές με τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού για να χρηματοδοτήσουν την "EnergieWende", την Ενεργειακή Μετάβαση, σύμφωνα με το Bloomberg. Πριν από μια δεκαετία το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Ιταλία είχαν πιο ακριβά τιμολόγια ρεύματος από τη Γερμανία, αλλά, πλέον, σύμφωνα με τη Eurostat, η Γερμανία, αν συμπεριληφθούν όλοι οι φόροι και οι επιδοτήσεις, έχει τα δεύτερα πιο ακριβά τιμολόγια στην Ευρώπη, πίσω μόνο απ' τη Δανία. 

Μεταξύ 2005 και 2010 οι τιμές για τα νοικοκυριά αυξάνονταν με ετήσιο ρυθμό ...
4,3%, αλλά μετά το 2011 η κατάσταση χειροτέρεψε και οι αυξήσεις τρέχουν με 7%.

Το πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα της Ενεργειακής Μετάβασης είναι ότι η τιμή για τους απλούς καταναλωτές, τα νοικοκυριά, τα εμπορικά, τις μικρές βιομηχανίες αυξάνεται, αλλά, ταυτόχρονα και η χονδρεμπορική τιμή στην αγορά μειώνεται, υπάρχει μια "ψαλίδα" στις τιμές, που "ανοίγει" συνέχεια. Και όχι μόνο πέφτει η τιμή στη χονδρική, αλλά, όταν φυσάει πολύ κι έχουν περίσσεια απ' το τυχαίο αιολικό ρεύμα, οι τιμές μπορεί να πάρουν και αρνητικό πρόσημο! Ποια είναι η φυσική σημασία ενός αρνητικού πρόσημου στις τιμές; Ότι οι Γερμανοί είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν τους γείτονες, Ολλανδούς, Βέλγους, κλπ, για να ανοίξουν τους διακόπτες στα σύνορα και να επιτρέψουν στους Γερμανούς να ξεφορτώσουν το αιολικό ρεύμα, ανακουφίζοντας τα δίκτυά τους υψηλής τάσης. Η κατάσταση αυτή έχει μειώσει το λειτουργικό περιθώριο των οκτώ μεγαλύτερων ηλεκτροπαραγωγών από 15% το 2004 σε μόλις 5,4% το 2013.

Ποιος κερδίζει απ' αυτή την κατάσταση; προφανώς όχι οι καταναλωτές, προφανώς όχι οι μεγάλοι ηλεκτροπαραγωγοί, κερδίζουν μόνο όσοι εισπράττουν τις επιδοτήσεις των αιολικών κι οι γείτονες των Γερμανών, που είτε παίρνουν φθηνή ενέργεια είτε εισπράττουν τέλη διέλευσης για τα δίκτυά τους. Ενδεχομένως οι Γερμανοί πολιτικοί να νομίζουν ότι μπορούν να ρευματοδοτήσουν τη βιομηχανία τους με τα αιολικά, αλλά θα βρεθούν προ πολλών εκπλήξεων. 


Ποια είναι η πιο φθηνή πηγή ηλεκτροπαραγωγής στη Γερμανία; Μα φυσικά ο λιγνίτης, ο  δικός τους "μαύρος χρυσός", ο "Schwarze Gold", όπως η ίδια η Γερμανική Κυβέρνηση ανέβασε το Δεκέμβριο σε σελίδα της για την ενέργεια στην Ανατολική Γερμανία, λέγοντας ότι είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το ενεργειακό μείγμα της χώρας στην εποχή της Ενεργειακής Μετάβασης.

Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg, με την κατάσταση που διαμορφώνεται στη Γερμανική αγορά, τις τιμές των καυσίμων και τις τιμές των δικαιωμάτων εκπομπής CO2, οι παραγωγοί κερδίζουν περίπου 5€/MWh καίγοντας λιγνίτη και λιθάνθρακα, αλλά χάνουν περίπου 17€/MWh καίγοντας φυσικό αέριο, με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 31% από το 2010 η χρήση των εργοστασίων φυσικού αερίου. Με τις τωρινές τιμές τα εργοστάσια φυσικού αερίου προβλέπεται να "μπαίνουν μέσα" τουλάχιστον μέχρι το 2018 και η ανησυχία για την αύξηση των εκπομπών CO2 είναι διάχυτη, αλλά όχι σε όλους:



"Με την πάροδο του χρόνου η αγορά θα κατευθύνει τις επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα", είπε στέλεχος της Σουηδικής Vattenfall, που έχει επενδύσει στο λιγνίτη της Ανατολικής Γερμανίας. "Μέχρι τότε, ενέργεια στη Γερμανία όταν δεν έχει ήλιο κι όταν δεν φυσάει θα δίνει το κάρβουνο. Ο λιγνίτης είναι η μόνη φθηνή, εγχώρια πηγή ενέργειας, διαθέσιμη σε μεγάλες ποσότητες στη Γερμανία, που παρέχει ενέργεια όλο το 24ωρο. Κάθε μέρα, κάθε νύχτα, κάθε βδομάδα, κάθε ΣαββατοΚύριακο".

Τ' άκουσες λοιπόν Μανιάτη τι λένε στη Γερμανία; Ο λιγνίτης δίνει τη φθηνή κι αξιόπιστη ενέργεια κι είναι ο δικός τους μαύρος χρυσός. Εσύ τρέξε να βρεις αέριο, για να βγάλουμε το χειμώνα. Και να παρακαλάς να μην κλείσουν οι Δυτικοί τις βάνες του ρώσικου αερίου, γιατί ο Πούτιν μάλλον δεν πρόκειται να τις κλείσει ...


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Επιδότηση για μετατροπή σε αέριο από το ΥΠΕΚΑ


Πρόγραμμα επιδότησης για την αλλαγή της εγκατάστασης θέρμανσης από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης. Η επιδότηση θα φτάνει έως και το 60% του κόστους που σημαίνει για μια αυτοτελή μονοκατοικία με κόστος μετατροπής 2000 το πρόγραμμα θα επιδοτήσει 1.000 ευρώ. Σε μία μικρή πολυκατοικία με κεντρική θέρμανση για δέκα διαμερίσματα και κόστος 5.000 θα δοθεί επιδότηση 3.000 ευρώ,   ενώ σε μια πολυκατοικία με 20 διαμερίσματα  και 9.000 κόστος η επιδότηση θα φτάσει τις 5.500 ευρώ. 

Μόνο στην Αττική θα διατεθούν 10 εκατ. ευρώ και εκτιμάται πως θα επιδοτηθούν περίπου 30.000 νοικοκυριά, ενώ επιδοτήσεις θα δοθούν επίσης σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία από τις τοπικές εταιρείες παροχής. Μοναδικό κριτήριο που θα τεθεί θα είναι η τιμή ζώνης και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με τις αιτήσεις να κατατίθενται μέχρι τις 30 Απριλίου 2015 και τα δικαιολογητικά να υποβάλλονται μέχρι τις 30 Ιουλίου 2015. Ωστόσο, όπως εκτιμάται από στελέχη της εταιρείας παροχής σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία ο συνολικός προϋπολογισμός θα απορροφηθεί πολύ νωρίτερα πιθανόν μέχρι το τέλος του έτους.

Σημειώνεται ότι εκτός της επιδότησης οι εταιρείες παροχής εφαρμόζουν και άλλα κίνητρα όπως εκπτώσεις στα τέλη σύνδεσης και άτοκες χρηματοδοτήσεις για αυτονομίες. Σημειώνεται τέλος ότι απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι σε περίπτωση που οξυνθεί η ουκρανική κρίση με τις προετοιμασίες και τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί από την Ελλάδα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, δεν πρόκειται σε  καμιά περίπτωση να διακοπεί η τροφοδοσία αερίου για ευαίσθητες ομάδες όπως νοικοκυριά, νοσοκομεία και σχολεία. 

Εξάλλου, αποκάλυψε ότι στο νομοσχέδιο για την αγορά του αερίου που θα τεθεί τις επόμενες εβδομάδες σε δημόσια διαβούλευση περιλαμβάνεται ρύθμιση που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να εγκαταστήσουν αυτόνομο σύστημα φυσικού αερίου σε πολυκατοικία ακόμα και χωράς τη σύμφωνη γνώμη του 50%+ της συνέλευσης. Ωστόσο όπως είπε το ΥΠΕΚΑ θα περιμένει τα αποτελέσματα της διαβούλευσης για την τελική μορφή της ρύθμισης. 



ΠΗΓΗ.capital.gr

Πόσες εταιρίες που απέλυσαν προσωπικό το '13 πλήρωσαν για προγράμματα στήριξης

Πόσες εταιρίες που απέλυσαν προσωπικό το '13 πλήρωσαν για προγράμματα στήριξης
Το 38% των εταιρειών προχώρησε σε μείωση προσωπικού το 2013 με κύριο λόγο την εσωτερική αναδιοργάνωση της εταιρείας (65%). Από αυτές, το 40% προσέφερε Outplacement στο συνολικό πακέτο αποζημίωσης, σύμφωνα με την  ετήσια έρευνα της Randstad Hellas που διεξήχθη το διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2014 με τη συμμετοχή 325 στελεχών εταιρειών . (Το Outplacement είναι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα στήριξης και επανατοποθέτησης εργαζομένων στην αγορά εργασίας  που επιβαρύνει την  εταιρία μετά τη λήξη της εργασιακής  συνεργασίας  με τον εργαζόμενο)

Ανάλογο πρόγραμμα στήριξης προβλέπει και η συμφωνία των κοινωνικών εταίρων στο πλαίσιο του Ανωτάτου συμβουλίου Εργασίας μετά την έγκριση ομαδικών απολύσεων.

•    Το 62% δεν προσέφερε Outplacement κυρίως λόγω πολιτικής της εταιρείας (34%). Επίσης, σημαντικοί λόγοι στη μη προσφορά φαίνεται να ήταν το κόστος των προγραμμάτων (46%) και η προσφορά άλλων παροχών (46%).
•    Το 89% των εταιρειών που προσέφεραν Outplacement το 2013 ήταν πολυεθνικές και το 8% ελληνικές. 26% αυτών προέρχεται από τον τραπεζικό/χρηματοοικονομικό κλάδο και 21% από το φαρμακευτικό. Μικρότερα ποσοστά προέρχονται από εταιρείες κλάδων ενέργειας & περιβάλλοντος (16%) και εμπορίου & λιανικής (16%).
•    Στις εταιρείες που προσέφεραν Outplacement το 2013, το 67% το προσέφερε σε όλα τα άτομα που αποχώρησαν, ενώ το 33% το προσέφερε επιλεκτικά, λαμβάνοντας υπόψη κατά κύριο λόγο το επίπεδο θέσης του ατόμου (67%), καθώς και την πολυετή συνεργασία μαζί με τη δυσκολία εύρεσης θέσης λόγω ειδικότητας (33%).
•    Ο βαθμός ικανοποίησης από τη χρήση της υπηρεσίας κατά το 2013 έδωσε ένα μέσο όρο ικανοποίησης 7,8/10. Παράγοντες που επηρέασαν θετικά συνδέονται με την αποτελεσματικότητα του προγράμματος ως προς την εύρεση επόμενης εργασίας και με τον επαγγελματισμό των συμβούλων.
•    Τα σημαντικότερα στοιχεία σε ένα πρόγραμμα Outplacement θεωρούνται η βοήθεια που λαμβάνουν οι συμμετέχοντες σε πρακτικά θέματα αναζήτησης εργασίας (60%) και η πρόσβαση σε ευκαιρίες στην αγορά εργασίας (59%).
•    Η ενίσχυση του κοινωνικού προφίλ της εταιρίας (65%) είναι το σημαντικότερο όφελος που προκύπτει για την εταιρεία που χρηματοδοτεί το πρόγραμμα, ενώ ακολουθεί (59%) η διευκόλυνση της διαδικασίας αποχώρησης για τα άτομα που αποχωρούν.
•    Ο κυριότερος παράγοντας που θα επηρέαζε τη μελλοντική χρήση Outplacement είναι το κόστος (61%).
•    Το σημαντικότερο ίσως εύρημα της έρευνας είναι ότι το 97% των επαγγελματιών του συνολικού δείγματος που γνωρίζει τη συγκεκριμένη υπηρεσία θα την πρότεινε σε άλλους συναδέλφους, ενώ το 100% από αυτούς που τη χρησιμοποίησαν εντός του 2013 θα προχωρούσαν σε τέτοια σύσταση.

Συμπεράσματα και τάσεις

Συνοψίζοντας, βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας:
•    Όλοι –ποσοστό 100%- θα την πρότειναν σε άλλες εταιρείες/συναδέλφους με σημαντικό κριτήριο την αποτελεσματικότητα της, εάν την έχουν χρησιμοποιήσει ξανά, και το κόστος της, εάν τη χρησιμοποιούν για πρώτη φορά.
•    Σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες εξέφρασαν θετική εντύπωση από τη χρήση της υπηρεσίας σε ποσοστά βαθμού ικανοποίησης μεγαλύτερα από προηγούμενα έτη.
•    Η αναγνωρισιμότητα της υπηρεσίας έχει αυξηθεί συγκριτικά με προηγούμενα έτη, ενώ παράλληλα η παροχή της έχει παραμείνει σταθερή.
•    Παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την αξιολόγηση της υπηρεσίας βασίζονται τόσο στην αποτελεσματικότητά της, όσο και στον επαγγελματισμό και την εξειδίκευση των συμβούλων.
•    Σχετικά με τη μεθοδολογία του Outplacement, φαίνεται ότι ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε εξατομικευμένα προγράμματα που προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε συμμετέχοντα.
•    Η απόφαση και η επιλογή εταιρείας συμβούλων συνήθως έγκειται σε τυχόν προηγούμενη συνεργασία καθώς και σε συστάσεις αλλά και τη φήμη της εταιρείας στην αγορά.

Συνολικά, η υπηρεσία Outplacement φαίνεται να ανεβαίνει σταδιακά στις προτιμήσεις των στελεχών ως μία σημαντική παροχή στο συνολικό πακέτο αποζημίωσης. Η παροχή της υπηρεσίας εξαρτάται άμεσα από την αποτελεσματικότητά της, όσο και από προηγούμενη επιτυχημένη χρήση της.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Ο TAP έλαβε άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) από τη ΡΑΕ


Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) χορήγησε στην εταιρεία Trans Adriatic Pipeline AG (TAP) άδεια για Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η άδεια, που χορηγήθηκε από την αρμόδια αρχή στις 05/09/2014, αφορά στο ελληνικό τμήμα του έργου και έχει διάρκεια 50 έτη.
Η άδεια ΑΣΦΑ δίνει στον TAP την απαραίτητη έγκριση για δραστηριότητες που σχετίζονται με την κατασκευή του αγωγού, όπως είναι η εγκατάσταση του αγωγού, των σταθμών συμπίεσης και μέτρησης, των σταθμών βαλβιδοστασίου καθώς και λοιπού εξοπλισμού.
Σημειώνεται ότι ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο αγωγός, μήκους περίπου 870 χλμ., θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία. Στον ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (16%), Total (10%), E.ON (9%) και Axpo (5%).


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Αραβικές επιδρομές σε πετρελαιοπηγές του ISIS για να διακοπεί η χρηματοδότηση του


Οι Ηνωμένες Πολιτείες και τα συμμαχικά αραβικά κράτη, Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, βομβάρδισαν την Τετάρτη το βράδυ 12 εγκαταστάσεις διυλιστηρίων που ελέγχονται από το Ισλαμικό Κράτος, στην ανατολική Συρία, όπως ανακοίνωσε το Πεντάγωνο.

Για πρώτη φορά, ο διεθνής συνασπισμός εναντίον της ισλαμιστικής οργάνωσης έπληξε εγκαταστάσεις πετρελαίου, με προφανή στόχο τη διακοπή της κύριας πηγής χρηματοδότησης των τζιχαντιστών, οι οποίοι πωλούν το πετρέλαιο λαθραία δια μέσου μεσαζόντων σε γειτονικές χώρες.

Αυτά τα διυλιστήρια παράγουν ποσότητα που κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 βαρέλια πετρελαίου σε καθημερινή βάση με κέρδη για τους τζιχαντιστές που μπορεί να αγγίξουν και τα 2 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως όπως ανέφερε ανακοίνωση της αμερικανικής Κεντρικής Στρατιωτικής Διοίκησης για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία.

Οι αεροπορικές επιδρομές έπληξαν συνολικά 13 στόχους –εκ των οποίων οι 12 ήταν πετρελαϊκές εγκαταστάσεις- στην ανατολική Συρία, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, αντιναύαρχος Τζον Κίρμπι μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNN. Ο δέκατος τρίτος στόχος ήταν ένα όχημα του Ισλαμικού Κράτους κοντά στο Ντέιρ Εζόρ το οποίο και καταστράφηκε.

Οι τζιχαντιστές, οι οποίοι ελέγχουν διάφορα διυλιστήρια στο Ιράκ και τη Συρία, πωλούν το πετρέλαιο λαθραία στην Τουρκία, το Ιράκ, το Ιράν και την Ιορδανία, μέσω μεσαζόντων.

Από τις 8 Αυγούστου, το Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν σχεδόν 200 αεροπορικές επιδρομές εναντίον στόχων του Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ Από τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης οι αμερικανοί επέκτειναν τις επιδρομές τους και εναντίον στόχων του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία, με την υποστήριξη πέντε αραβικών χωρών της Ιορδανίας, του Κατάρ, της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Μπαχρέιν.


ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Δήλωση Γιάννη Παναγόπουλου, Προέδρου ΓΣΕΕ


Καθοδόν προς τις εκλογές οι προβοκάτσιες και οι παρερμηνείες θα εντείνονται.
Η δήλωσή μου για τον κατώτατο μισθό ήταν σαφής και δεν επιδέχεται παρερμηνείες.
Απαιτείται επαναφορά με νόμο του ύψους του κατώτερου μισθού και αποκατάσταση όλου του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων ταυτόχρονα.
Αυτή είναι η θέση μου, η θέση των συνδικάτων και η απαίτηση των εργαζομένων.
Στο παρακάτω link μπορείτε να παρακολουθήσετε live τη σχετική δήλωση: https://www.youtube.com/watch?v=KK7uDIbqzGA


ΠΗΓΗ:gsee.gr

ΓΣΕΕ: Άμεση αποκατάσταση του «ατοπήματος» του ΑΝΤ1 TV


Σας κοινοποιούμε επιστολή του Προέδρου της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλου με την οποία ζητά την αποκατάσταση της ψευδούς είδησης με διαστρέβλωση δήλωσής του για τον κατώτερο μισθό.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
Αθήνα, 23-9-2014
ΠΡΟΣ
Την Δ/νση του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤ1
Αθήνα
Αγαπητοί κύριοι,
Πριν και κατά τη διάρκεια του τηλεοπτικού δελτίου σας της 8ης μ.μ. διαπράξατε ένα μεγάλο ατόπημα (ο πλέον ήπιος χαρακτηρισμός) εις βάρος μου και εν τέλει εις βάρος των συνδικάτων, των μελών τους και των μισθωτών γενικότερα.
Συγκεκριμένα,
στο «τρέιλερ» προαναγγελίας των ειδήσεων αναγγέλλατε: «Βόμβα στους μισθούς, ο κατώτατος μισθός να διαμορφώνεται ελεύθερα μεταξύ εργαζόμενου εργοδότη προτείνει ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ ενώ κατά την εκφώνηση των ειδήσεων το ρεπορτάζ – σπηκάζ του «πρώτου θέματός» σας ουδόλως αντιστοιχιζόταν με τους βαρύγδουπους τίτλους.
Αυτό βεβαίως γιατί η δήλωσή μου την οποία ΑΥΤΟΛΕΞΕΙ ο σταθμός σας είχε (και σε βίντεο και απομαγνητοφωνημένη) ήταν ακριβώς σε αντίθετη κατεύθυνση δηλαδή και ο κατώτερος μισθός να επανέλθει - για λόγους πολιτικούς - με νόμο και ν’αποκατασταθεί το θεσμικό πλαίσιο των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Παρά το ότι εγκαίρως στελέχη του Γραφείου Τύπου και εν συνεχεία ο ίδιος ο Γραμματέας Τύπου της ΓΣΕΕ επικοινώνησαν και σας ενημέρωσαν για το «λάθος» σας, εσείς επιμείνατε λέγοντάς «περιμένετε να δείτε το ρεπορτάζ….αυτή είναι επιλογή του καναλιού»!!
Αν πράγματι οφείλεται σε λάθος σας παρακαλώ στο σημερινό δελτίο σας να διορθώσετε παρουσιάζοντας το αληθές περιεχόμενο της δήλωσής μου.
Αναμένοντας να διαπιστώσω αν είναι αφελής η απαίτησή μου για αποκατάσταση θα μπορέσω τελικά να συνάγω ασφαλές συμπέρασμα αν επρόκειτο περί λάθους (έστω και με δυσμενείς εις βάρος μου επιπτώσεις) ή συνειδητή επιλογή με πολλαπλούς στόχους….
Συνημμένα: Απομαγνητοφωνημένα πρακτικά Δήλωσης Προέδρου
Με εκτίμηση,
Γιάννης Παναγόπουλος
Πρόεδρος ΓΣΕΕ
Απομαγνητοφωνημένα πρακτικά Δήλωσης Προέδρου
Γ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ: Και εγώ να σας ευχαριστήσω κ. Υπουργέ για την πρόσκληση και να πω στους εκπρόσωπους των Μέσων ότι η ΓΣΕΕ και το Ινστιτούτο Εργασίας είχε εμπλακεί σε προγενέστερο χρόνο και στα ζητήματα του σχεδιασμού της νέας προγραμματικής πρότασης της ελληνικής πλευράς, στους τομείς βεβαίως που έχουμε τεχνογνωσία, έχουμε γνώσεις. Kαι αυτά είναι στα ζητήματα που αφορούν στην απασχόληση, όχι μόνο στη δημιουργία απασχόλησης αλλά και στη συγκράτηση απασχόλησης η οποία διακινδυνεύεται εξαιτίας της κρίσης και της παραγωγικής υποχώρησης των επιχειρήσεων. 

Θέσαμε ζητήματα, το πώς με τον καλύτερο τρόπο και τον πιο διάφανο και παραγωγικό θα μπορέσουμε ν’ αξιοποιήσουμε το πρόγραμμα αυτό, το ΕΠΑΝΕΚ, στον Υπουργό. Μπορώ να σας πω ότι για μας μια πολύ βασική ιδέα που εξασφαλίζει θεσμική παρουσία και όχι κάποια αγοραία διαδικασία, είναι οι συμπράξεις σαν αυτή που έχουμε ανακοινώσει ότι δημιουργούμε με τους εργοδοτικούς φορείς και οι οποίοι προβλέπονται και μπορεί με την κατάλληλη βοήθεια από την πολιτεία να έχουμε πολύ μεγάλα οφέλη.
Οι τομείς είναι αυτοί που αναφέρθηκε για την αξιοποίηση ή αν θέλετε την παροχή στο υπάρχον εργατικό δυναμικό και νέων γνώσεων που το βοηθά να διατηρήσει την εργασία του, γιατί όπως σας είπα είναι και η διατήρηση της εργασίας σημαντικό στις μέρες μας, αλλά υπάρχουν κι άλλοι άξονες που αφορούν την ενδυνάμωση της θεσμικής ικανότητας των κοινωνικών φορέων και επίσης την πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων που μας ενδιαφέρει. Γιατί όπως γνωρίζετε το σύστημα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχει γίνει στη χώρα μας - όχι ως μνημονιακή υποχρέωση γιατί δεν υπάρχει τέτοια, αλλά ως υποχρέωση μιας σύγχρονης οικονομίας - δυστυχώς βρίσκεται σε πρωτόλεια μορφή.
Νομίζουμε ότι πρέπει ν’ αξιοποιήσουμε και τα κονδύλια της νέας προγραμματικής περιόδου για να μπορούμε και σ’ αυτό τον άξονα που είναι πάρα πολύ σημαντικός. Και βεβαίως, αυτό που σας ανέφερε ο Υπουργός, εμείς όχι απλά θα βοηθήσουμε όπου μπορούμε, θα το κάνουμε μια υπόθεση κατανόησης, γιατί όπως σωστά μου υπογράμμισε ο κ. Υπουργός μέσα είναι διαφορετικό και από άποψη ανταγωνιστικού disadvantage που υπάρχει, μια ελληνική μικρή επιχείρηση σε μια χώρα κρίσης να δανείζεται με 12% και 14% όταν οι ανταγωνίστριες μικρές επιχειρήσεις δανείζονται με 3%, 4% ή 5%.
Βεβαίως θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και κονδύλια τέτοια και η γραφειοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να πεισθεί ότι πρέπει αυτό να το επιτρέψει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:Σήμερα το πρωί ο κ. Κορκίδης είπε ότι τάσσεται υπέρ της ελεύθερης διαπραγμάτευσης … όχι όμως της νομοθετικής παρέμβασης..
Γ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ:Τώρα τι ν’ απαντήσω εγώ.. Κοιτάξτε, το αίτημά μας είναι οι ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις οι οποίες δυστυχώς με το δεύτερο μνημόνιο και την 6η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου στην ουσία έχουν ανασταλεί και ο κατώτερος μισθός δε θα είναι και αντικείμενο διαπραγμάτευσης μετά το 2016, ούτως ή άλλως τώρα δεν είναι, έχει παγώσει.
Τώρα σ’ αυτό υπάρχουν δυο διαφορετικές λογικές. Κάποιοι λένε με νομοθετική παρέμβαση, κάποιοι λένε με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Εγώ θα έλεγα ότι η νομοθετική παρέμβαση απαιτείται για την επαναφορά δίνοντας επίσης κι ένα πολιτικό μήνυμα αλλά από κει και πέρα πρέπει ελεύθερα ν’ αφεθούν οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι να συνάπτουν τις συλλογικές συμβάσεις.
Γιατί κι αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος, το σοκ που προκάλεσε στην αγορά και το είδατε, της παραγωγικής αλλά και καταναλωτικής καθίζησης με την υποχώρηση του κατώτερου μισθού με νόμο, ενδεχομένως και με νόμο να προκαλέσει άλλο σοκ που δεν ξέρω αν η αγορά εργασίας μπορεί να το αντέχει.
Θα έπρεπε όμως να γίνει ως πολιτικό μήνυμα και ας καθίσουμε ταυτόχρονα και στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, γι’ αυτό με βλέπετε, θα μπορούσα κανονικά σε 30 δευτερόλεπτα να σας το πω, γιατί πολύ φοβούμαι ότι κάποιοι δεν ξέρουν και την πραγματικότητα στην αγορά εργασίας. Και αν βρισκόταν κάποιος κι έλεγε να κάνουμε 1.000 ευρώ τον κατώτερο μισθό, θα το πλήρωνε η αγορά; Και σήμερα που είναι 510 για τους νέους μέχρι 24 ετών και 586, από κει και παραπάνω ξέρετε ότι έχουμε διαρκείς καταγγελίες και τις κάνουν, ότι δεν τα πληρώνουν ούτε αυτά οι εργοδότες;
Άρα δεν είναι ένας νομικός βολουνταρισμός η λύση, η λύση είναι να μπορέσουμε να βρούμε το πραγματικό επίπεδο ισορροπίας που θα δίνει και ανάσα στους εργαζομένους και θα διατίθενται πόροι προς την κατανάλωση αλλά βεβαίως να μπορεί και η αγορά να τους πληρώνει χωρίς να καταστρέψουμε την παραγωγική διαδικασία.
Γι’ αυτό βλέπετε ότι είμαι πολύ επιφυλακτικός να κάνω μια διατύπωση που θα βοηθούσε τις κάμερες. Δεν είναι εύκολο. 


ΠΗΓΗ:gsee.gr

Πετρελαϊκές έρευνες: Θετικές οι προοπτικές στη Δυτική Ελλάδα


Ο υπουργός Περιβάλλοντος σε εκδήλωση του ΕΛΙΑΜΕΠ εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές ανακάλυψης υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης. Προβληματισμένοι εμφανίζονται οι εκπρόσωποι εταιρειών.
Πετρελαϊκές έρευνες: Θετικές προοπτικές στη Δυτική Ελλάδα - Προβληματισμός για Κρήτη

Αντικρουόμενες απόψεις ως προς τις προοπτικές ανακάλυψης υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης διατυπώθηκαν στη χθεσινή ημερίδα που διοργάνωσε το ΕΛΙΑΜΕΠ. Ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, εξέφρασε μεγάλη αισιοδοξία. Αντίθετα, εκπρόσωποι εταιρειών εξέφρασαν προβληματισμό για τα πολύ περιορισμένα αξιοποιήσιμα στοιχεία των σεισμικών που διενήργησε εκεί η νορβηγική PGS.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός ΠΕΚΑ τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι οι έρευνες σε Ιόνιο και νότια Κρήτη ξεπερνούν τις αρχικές προσδοκίες για εύρεση πετρελαίου και φυσικού αερίου. Επίοσης, μιλώντας με δημοσιογράφους, ανέφερε ότι οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο Βερολίνο για τους υδρογονάνθρακες έγιναν σε συνεννόηση με το υπουργείο. Ο κ. Μανιάτης διαβεβαίωσε επίσης ότι στον γύρο παραχωρήσεων για τις 20 περιοχές σε Ιόνιο και νότια Κρήτη θα συμμετάσχουν τουλάχιστον τρεις από τις μεγάλες διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες (super majors).

Για τις προοπτικές της νότιας Κρήτης, αυτό που τονίστηκε εκ μέρους εκπροσώπων εταιρειών, ήταν ότι οι γραμμές σεισμικών που διενήργησε εκεί η PGS ήταν λίγες και αραιές. Ως εκ τούτου είναι δύσκολο και παρακινδυνευμένο να προκύψουν αξιόπιστα συμπεράσματα από τις αναλύσεις που θα γίνουν, ώστε να προσδιοριστούν γεωλογικοί στόχοι. Αντίθετα θετικές είναι οι προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα (Ιόνιο, Ήπειρος, δυτική Πελοπόννησος).

Όπως τονίστηκε, οι προσδοκίες για την ύπαρξη πετρελαϊκού συστήματος στο υπέδαφος της συγκεκριμένης περιοχής είναι πολύ καλές και αυτό αποδεικνύεται από τα σεισμικά αρκετών χιλιάδων χιλιομέτρων και των γεωτρήσεων που έγιναν στο παρελθόν, είτε από τη ΔΕΠ-ΕΚΥ (απορροφήθηκε από τα ΕΛ.ΠΕ.) είτε από ανεξάρτητες εταιρείες στο πλαίσιο του πρώτου γύρου παραχωρήσεων τη δεκαετία του 1990.

Στην ίδια ημερίδα, εκπρόσωπος της Energean (Πρίνος) παρουσίασε τις λεπτομέρειες του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας για την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων «Ε» και Βόρειος Πρίνος, συνολικού ποσού 225 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο ίδιος εξάλλου μίλησε και για ισχυρές προοπτικές εντοπισμού υδρογονανθράκων στη Δυτική Ελλάδα.

Τέλος, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο αρμόδιος για τα θέματα ενέργειας βουλευτής Μεσσηνίας Θανάσης Πετράκος τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής στην Ελλάδα ενός μοντέλου αντίστοιχου με αυτό της Νορβηγίας. Δηλαδή με ισχυρή δημόσια εταιρεία που να συμμετέχει στην παραγωγή.


ΠΗΓΗ:euro2day.gr

ΕΛΠΕ: Αραιά τα σεισμικά δεδομένα από την Κρήτη

ΕΛΠΕ: Αραιά τα σεισμικά δεδομένα από την Κρήτη
Η χθεσινή τοποθέτηση του εκπροσώπου των ΕΛΠΕ για την έρευνα κ. Γρηγορίου ότι, η ποιότητα των υδρογονανθράκων στη Νότια Κρήτη δεν είναι καλή και πως τα σεισμικά δεδομένα είναι αραιά δείχνει πόσο προσεκτικές είναι εταιρείες σ' ότι αφορά τις έρευνες για το πετρέλαιο.

Εξάλλου η εταιρεία ερευνά για υδρογονοάνθρακες σε διαφορετική περιοχή σε κοινοπραξία με άλλη ξένη εταιρεία


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

"Mπόνους" εξόδου από το Μνημόνιο διεκδικεί η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ


Τις πρώτες επαφές τους ξεκινήσαν οι συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ διαμέσου "αλληλογραφίας" με τους επικεφαλής της εταιρείας για την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Στόχος των συνδικαλιστών είναι η νέα σύμβαση να υπογραφεί  προλαβαίνοντας τις εξελίξεις στο τριπλό μέτωπο της αποκρατικοποίησης της εταιρείας που περιλαμβάνει την πώληση του ΑΔΜΗΕ, της μικρής ΔΕΗ αλλά και μεριδίου της μητρικής. Οι συνδικαλιστές επιδιώκουν η νέα σύμβαση να προβλέπει ακόμα και αύξηση των προσλήψεων και των μισθών, μιας και δεν μπορούν να ισχύουν οι μνημονιακές ρήτρες σε μία εταιρεία που δεν θα είναι πλέον κατά βάση κρατική.

Η προηγούμενη συλλογική σύμβαση είχε υπογραφεί το 2012 και λήγει το Μάιο του 2015. Ωστόσο, σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της ΓΕΝΟΠ με το οποίο συνομίλησε το Capital.gr, επιθυμία των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εργαζομένων είναι να υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας το αργότερο ως τις 15 - 20 Οκτωβρίου του 2014, δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα από σήμερα.

Γιατί "βιάζονται΄ τόσο πολύ οι συνδικαλιστές; Οι ίδιες πηγές από τη ΓΕΝΟΠ αναφέρουν πως γύρω στα μέσα του προσεχούς Οκτωβρίου αναμένεται να προκηρυχθεί ο δεύτερο διαγωνισμός (μετά τον ΑΔΜΗΕ) για την πώληση της μικρής ΔΕΗ με βάση το νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλιο. Στόχος, λοιπόν, της ΓΕΝΟΠ,, η οποία εκπροσωπεί περίπου 17500 εργαζομένους της ΔΕΗ,  είναι να "πέσουν" οι υπογραφές για τη νέα συλλογική σύμβαση πριν αναλάβουν οι νέοι ιδιώτες επενδυτές το μερίδιο που προβλέπει ο νόμος, βάζοντας τους δικούς τους όρους.

Ωστόσο, η ΓΕΝΟΠ δεν θέλει να προλάβει μόνο τις επιχειρηματικές εξελίξεις στη ΔΕΗ, αλλά και τις επερχόμενες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα που, προφανώς, σχετίζονται με την εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας τον ερχόμενο Μάρτιο, δηλαδή δύο μήνες πριν λήξει η παρούσα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Τι θέλουν να περιλαμβάνει η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας οι συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ; Πρώτα απ΄ όλα να καλύπτει όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πχ να ισχύει για τρία χρόνια, όπως η τρέχουσα. Το δεύτερο το οποίο επιδιώκει η ΓΕΝΟΠ είναι όχι μόνο να μη γίνει καμία απόλυση προσωπικού και καμία νέα μείωση μισθών, αλλά και να υπάρχει μία "ρήτρα", σύμφωνα με την οποία να αναφέρεται πως δεδομένου πως η ΔΕΗ δεν ανήκει δεν ανήκει κατά πλειοψηφία στο ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει να αρθούν οι Μνημονιακές περικοπές στους μισθούς που εφαρμόστηκαν σε όλες τις ΔΕΚΟ (όπως και σ΄ όλο το Δημόσιο) ου μην αλλά και ο κανόνας της μίας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις. 

Συνεπώς, η ΓΕΝΟΠ, διεκδικεί μαζί με την έξοδο της ΔΕΗ από τον έλεγχο του Δημοσίου, την έξοδο της εταιρείας και από το "καθεστώς" που έφερε στους μισθούς και τις προσλήψεις το Μνημόνιο, πολλώ δε μάλλον που αυτό -σύμφωνα με την κυβέρνηση - φτάνει στο τέλος του. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη και όχι το "λουκέτο" της ΔΕΗ, επισημαίνουν από τη ΓΕΝΟΠ. Η "γραμμή" αυτή έχει συμφωνηθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΕΝΟΠ από τις 5 Σεπτεμβρίου του 2014.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του Capital.gr από τη ΓΕΝΟΠ, το Υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), το οποίο εποπτεύει τη ΔΕΗ, τη ΔΕΔΔΗΕ και τη ΑΔΜΗΕ, έχει δώσει το "πράσινο" φως για την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Να σημειωθεί πως επίκειται να υπογραφούν για την ακρίβεια τρεις ξεχωριστές συλλογικές συμβάσεις για κάθε μία από τις παραπάνω επιχειρήσεις (ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ).



ΠΗΓΗ.capital.gr