Αποδεικνύεται ότι μόνο τυχαία δεν ήταν η δήθεν "οικονομικού περιεχομένου" παρατήρηση-προσβολή προς την Ελλάδα ότι δήθεν "πουλάει τα νησιά της" του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν:
Σύμφωνα με τον Celalettin Yavuz, αντιπρόεδρο του τουρκικού Κέντρου Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Αναλύσεων (TÜRKSAM), το οποίο είναι ένα think tank χρηματοδοτούμενο από την τουρκική κυβέρνηση "Το ιδιοκτησιακό καθεστώς 152 νησιών στο Αιγαίο και την Μεσόγειο είναι ... αμφιλεγόμενο, σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης". Μάλιστα ο Yavuz προωρά και πιο πέρα: "Το υπουργείο Εξωτερικών θα κάνει μια σαφή δήλωση για το κοινό σχετικά με το πώς βλέπει το θέμα," είπε δηλώνει ο Yavuz στη Zaman.
"Εάν η Τουρκία στην εύρεση ότι τα εν λόγω νησιά έχουν πιστωθεί στην Ελλάδα δεν έχει διαμαρτυρηθεί, τότε είναι σίγουρα ένα λάθος, πρόσθεσε.
Στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο, υπάρχουν 152 νησιά και νησίδες των οποίων η ιδιοκτησία είναι αμφιλεγόμενη και είναι υπό ελληνική κυριαρχία. Αυτά τα νησιά δεν είχαν δοθεί στην Ελλάδα από οποιαδήποτε συμφωνία μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο" αναφέρει ο ίδιος.
Είχε προηγηθεί η δήλωση του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας Ahmet Davutoğlu δήλωσε, ο οποίος απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση του Δημοκρατικού κόμματος δήλωσε ότι "Υπάρχει, όσον αφορά ορισμένα νησιά και νησίδες στο Αιγαίο, μια σειρά από προβλήματα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος τους και ότι η Τουρκία σε μια προσπάθεια να φθάσει σε μια δίκαιη λύση, είναι σε ... διάλογο (!) με την Ελλάδα". .
Αλλά ο σύμβουλος του τουρκικού κόμματος Ουμίτ Γιαλίμ μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής του Δημοκρατικού Κόμματος (DP), ισχυρίστηκε, ότι δεν υπάρχει ασάφεια ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νησιών αυτών. "Τα νησιά αυτά ανήκουν στην Τουρκία", δήλωσε στην τουρκική εφημερίδα Zaman σήμερα προσθέτοντας: "Στην πραγματικότητα, μετά τη Συνθήκη της Λωζάννης, η νεοσύστατη Τουρκική Δημοκρατία, ξεπληρώνοντας το χρέος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με τις δυτικές δυνάμεις, κατέβαλε επίσης το ποσό που αναλογεί σε αυτά τα νησιά. "
Αυτά τα 16 νησιά που είναι τουρκικά, αλλά παράνομα θεωρούνται ελληνικά είναι οι Οινούσσες, Χουρσίτ, Φούρνοι, Γαιδουρονήσι, Αρκιοί, Φαρμακονήσι, Καλόλιμνος, Keçi, Γυαλί, Λέβιθα και Ardacıkall, Γαύδος, Δία ή Ντία, Διονυσάδες, Κουφονήσι και.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μπορεί η υπόλοιπη χώρα να βρίσκεται σε εορταστική ατμόσφαιρα αλλά στο Υπουργείο Εξωτερικών τα καμπανάκια έχουν χτυπήσει εδώ και μέρες και βρίσκονται σε εγρήγορση. Τα μέτωπα στην εξωτερική πολιτική μέσα σε ένα μήνα άνοιξαν και προβλέπεται ένα θερμό 2013 και ο Δημήτρης Αβραμόπουλος επιθυμεί να είναι προετοιμασμένος για κάθε ενδεχόμενο.
Από τη μία οι αλυτρωτικές δηλώσεις του Μπερίσα, από την άλλη η προκλητική στάση του Αχμέτ Νταβούτογλου στο θέμα των Σκοπίων και πρόσφατα οι δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν που προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του Δημήτρη Αβραμόπουλου έχουν βάλει δυνατούς πονοκεφάλους στους Έλληνες διπλωμάτες οι οποίοι καλούνται να αποκρυπτογραφήσουν τις δηλώσεις και να εξετάσουν όλα τα πιθανά σενάρια.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Με κλειστή τη Βουλή και χωρίς εργαζόμενους ή βουλευτές κατατέθηκε σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει όλες τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, με τις οποίες εφαρμόζονται όλα όσα έχουν αποφασισθεί το προηγούμενο διάστημα.
Κάτι παρόμοιο δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά, να κατατίθεται δηλαδή στη Βουλή νομοσχέδιο τέτοια μέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό έγινε προκειμένου το νομοσχέδιο να κατατεθεί εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας των 40 ημερών.
Το υπουργείο Οικονομικών, από την πλευρά του, ισχυρίζεται ότι σήμερα απλά το εν λόγω νομοσχέδιο πήρε αριθμό πρωτοκόλλου, ενώ η κανονική του κατάθεση θα γίνει στις 7 Ιανουαρίου του 2013
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών δεν πήρε απλά αριθμό πρωτοκόλλου, αφού στη Βουλή κατατέθηκε το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου.
ΠΗΓΗ:epikaira.gr
Η συζήτηση για την αλλαγή του εκλογικού νόμου έχει ανοίξει για ακόμη μία φορά. Ηδη στις δεκαπέντε μεταπολιτευτικές εκλογές από το 1974 έως σήμερα έχουμε ψηφίσει με επτά διαφορετικούς εκλογικούς νόμους. Αυτήν τη φορά μάλιστα το σύστημα της απλής αναλογικής προκρίνεται ως το κυρίαρχο ενδεχόμενο.
Κατ' αρχάς, λόγω του ότι τα εκλογικά συστήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν και ως εργαλεία χειραγώγησης, θεωρώ πως η αξιολόγηση της κάθε πρότασης αναθεώρησης εξαρτάται και από τη συγκυρία στην οποία αυτή κατατίθεται. Σε ποια χρονική στιγμή, σε ποιους πολιτικούς συσχετισμούς, ποιος την προωθεί και τι ακριβώς επιδιώκει.
Πέρα όμως από οποιεσδήποτε σκοπιμότητες, η επιλογή του εκλογικού συστήματος δεν είναι απλή υπόθεση. Σχεδόν κάθε χώρα έχει και τη δική της παραλλαγή. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι ένα σύστημα που να εξασφαλίζει βιώσιμες κυβερνήσεις, ισονομία ψήφου και αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση των πολιτικών δυνάμεων. Λόγω της δυσκολίας του, παραμένει διαρκώς ζητούμενο.
Η απλή αναλογική έχει υπέρ και κατά. Εξασφαλίζει την αναλογική εκπροσώπηση των κομμάτων, αλλά δυσχεραίνει τον σχηματισμό βιώσιμης κυβέρνησης. Ελαχιστοποιεί το προεκλογικό κλίμα πόλωσης και επιβάλλει την κουλτούρα των συνεργασιών, αλλά στερεί από το πρώτο κόμμα τη δυνατότητα να προωθήσει την ατζέντα του χωρίς τους συμβιβασμούς που απαιτούν οι εξ ανάγκης κυβερνητικές συνεργασίες.
Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας την περαιτέρω συρρίκνωση των ποσοστών των κομμάτων που καταγράφουν όλες οι τελευταίες δημοσκοπήσεις και τις τάσεις περαιτέρω κατακερματισμού των πολιτικών δυνάμεων, το ενδεχόμενο σχηματισμού κυβέρνησης -με την ισχύ της απλής αναλογικής- στις επόμενες εκλογές απομακρύνεται ακόμα περισσότερο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ