Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Για ποιους είναι υποχρεωτική η υποβολή Ε9 και για ποιους όχι

Για ποιους είναι υποχρεωτική η υποβολή Ε9 και για ποιους όχι
Φορολογούμενους πολλών ταχυτήτων δημιουργεί για ακόμη μια φορά το υπουργείο Οικονομικών. Άλλοι θα πρέπει να υποβάλλουν το Ε9 και άλλοι όχι. Άλλοι θα πρέπει να αναζητήσουν τον αριθμό του ρολογιού της ΔΕΗ και άλλοι όχι. Δείτε τι ισχύει βάσει των διευκρινήσεων που δόθηκαν πριν από λίγο…


Το ζήτημα προέκυψε από τη στιγμή που με χθεσινή εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών τέθηκε ζήτημα αναγραφής του ρολογιού της ΔΕΗ στο Ε9. Επίσης, τέθηκε και θέμα αναγραφής του αριθμού κτηματολογίου αν και με τη σημερινή διευκρίνιση το υπουργείο ξεκαθάρισε ότι η αναγραφή του αριθμού είναι προαιρετική. Πλέον, δημιουργούνται τέσσερις κατηγορίες φορολογουμένων:
α) Νομικά πρόσωπα τα οποία υποχρεούνται μέχρι την ημερομηνία που ορίζει η απόφαση (30/11/2013), να υποβάλλουν δήλωση στοιχείων ακινήτων Ε9 για όλα τα ακίνητα που είχαν στην κατοχή τους την 1.1.2013 και να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία αυτών, ανεξάρτητα εάν είχαν μεταβολές ή όχι μέσα στο 2012. 

β) Φυσικά πρόσωπα με εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα και αγροτεμάχια, ανεξαρτήτως εάν έχουν μεταβολές μέσα στο έτος 2012. 
Τα πρόσωπα αυτά θα πρέπει να επικαιροποιήσουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα στοιχεία που αφορούν στα αγροτεμάχια μέχρι τις 15.9.2013. 
Τα ανωτέρω φυσικά πρόσωπα κατά την οριστικοποίηση της δήλωσης για την επικαιροποίηση των αγροτεμαχίων τους , θα πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να συμπληρώσουν και τον αριθμό παροχής ρεύματος της Δ.Ε.Η. σε όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα που διαθέτουν ανεξάρτητα εάν μεταβάλουν στοιχεία των ακινήτων αυτών. Ευνόητο είναι ότι εφόσον υφίστανται μεταβολές και στα ακίνητα μέσα στο 2012, θα πρέπει να δηλωθούν και αυτές.

γ) Φυσικά πρόσωπα με εμπράγματα δικαιώματα ΜΟΝΟ σε ακίνητα (όχι αγροτεμάχια) τα οποία έχουν μεταβολή μέσα στο έτος 2012. 
Τα ανωτέρω φυσικά πρόσωπα αφού ολοκληρώσουν τις μεταβολές των ακινήτων, θα πρέπει να συμπληρώσουν υποχρεωτικά και τον αριθμό παροχής ρεύματος της Δ.Ε.Η. σε όσα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα διαθέτουν.

δ) Φυσικά πρόσωπα με εμπράγματα δικαιώματα ΜΟΝΟ σε ακίνητα (όχι αγροτεμάχια) τα οποία ΔΕΝ έχουν μεταβολή μέσα στο 2012. 
Τα πρόσωπα αυτά δεν χρειάζεται να προβούν σε καμία ενέργεια καθότι δεν είναι υπόχρεα σε υποβολή δήλωσης ακινήτων για το έτος 2013. Δεν χρειάζεται δηλαδή να οριστικοποιήσουν την περιουσιακή τους κατάσταση μέσα από την εφαρμογή της ΓΓΠΣ.

Σε όλες τις περιπτώσεις η συμπλήρωση του 12ψήφιου Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) είναι προαιρετική. 
Οσοι δεν έχουν συμπληρώσει τον κωδικό αυτό θα χριεαστεί να πατήσουν δύο φορές το κουμπί "οριστικοποίηση" καθότι η εφαρμογή βγάζει προειδοποιητικό μήνυμα.
Προσοχή:

-η δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου ατομικά από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

-Οι νέες προθεσμίες υποβολής είναι οι εξής: 
-> Υποβολή Ε9 για φυσικά πρόσωπα έως την 15η Σεπτεμβρίου 2013.
-> Υποβολή Ε9 για Νομικά  πρόσωπα έως την 30η Νοεμβρίου 2013.


-Για αποβιώσαντες μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2012, δεν απαιτείται υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2013, εφόσον έχει δηλωθεί ο θάνατος στο μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
Για νομικά πρόσωπα, για τα οποία έχει ολοκληρωθεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., διακοπή εργασιών μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2012, δεν απαιτείται υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2013.
 ΠΗΓΗ:.fpress.gr

Αστυνομική επιτυχία ή ‘Οτζαλάν Νο 2′;

Η πραγματικά εντυπωσιακή επιτυχία των διωκτικών αρχών της χώρας μας αναφορικά με την εξάρθρωση, ή μερική εξάρθρωση κουρδικών πυρήνων, φέρνει στην επιφάνεια σημαντικά ερωτήματα αναφορικά με την συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και με το γενικότερο στρατηγικό πλαίσιο στο οποίο κινείται η ελληνική εξωτερική πολιτική.

Του Δρ. Γεωργίου Κ. Φίλη

Οι φίλοι αναγνώστες του «defence-point.gr» έχουν ενημερωθεί σε προηγούμενη ανάρτησή για όλες τις λεπτομέρειες αναφορικά με την επίσημη εκδοχή της επιχείρησης αλλά και των ευρημάτων αυτής τα οποία είναι εξόχως ενδιαφέρονται τόσο για τις μελλοντικές κινήσεις και τους σχεδιασμούς του DHKC όσο και για τις διασυνδέσεις της οργάνωσης στη χώρα μας. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, η συνεργασία μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών ασφαλείας της χώρας μας υπήρξε άψογη – υποδειγματική και φυσικά αξίζουν συγχαρητηρίων τα μέλη των μονάδων που έλαβαν μέρος στη συγκεκριμένη επιχείρηση.



Είναι προφανές πως η επιχείρηση ήταν προσχεδιασμένη εδώ και καιρό αφού τη σύλληψη του σκάφους στο ανατολικό Αιγαίο, ακολούθησαν έφοδοι από τις δυνάμεις ασφαλείας σε διάφορες περιοχές της χώρας για να συλλάβουν Κούρδους και εγχώριους συνεργάτες τους.

Συμπέρασμα: Η υπόθεση είναι σαφές ότι δεν μπορεί παρά να είναι «στημένη», αφού οι έφοδοι σε διάφορους στόχους ανά τη χώρα δεν έγιναν με αφορμή στοιχεία που προέκυψαν από τις συλλήψεις και την ανάκριση, αλλά σχεδόν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Είναι προφανές ότι οι δυνάμεις ασφαλείας γνώριζαν για τη μεταφορά του οπλισμού (επιμένουμε βέβαια ότι και αυτές οι σημαίες λίγο περίεργες μας φαίνονται ακόμα, σαν προσπάθεια να πειστούμε με το ζόρι ότι επρόκειτο για τη συγκεκριμένη οργάνωση και όχι οποιαδήποτε άλλη) και περίμεναν να τους πιάσουν «στα πράσα», ενώ ταυτοχρόνως προχωρούσαν σε μία ευρύτερη επιχείρηση εξάρθρωσης ολόκληρου του δικτύου. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αμερικανικό συνέδριο για τους υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα

Αμερικανικό συνέδριο για τους υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα
Η Αμερικανική Ένωση Γεωλόγων Πετρελαίου (American Association of Petroleum Geologists - AAPG), θα διοργανώσει συνέδριο και έκθεση για τα νεότερα ευρήματα των ερευνών για υδρογονάνθρακες σε Μεσόγειο, Κασπία και Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Στη συνάντηση που είχε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, με τον γενικό διευθυντή της AAPG Ευρώπης, Τζέρεμι Ρίτσαρντσον, αποφασίστηκε η διοργάνωση του συνεδρίου και συζητήθηκαν οι εξελίξεις στον τομέα της έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.

Η AAPG είναι η μεγαλύτερη διεθνής επιστημονική ένωση στην πετρελαϊκή βιομηχανία και αριθμεί περίπου 38.000 εξειδικευμένα μέλη.

Σύμφωνα με την AAPG, ο λόγος που επελέγη η Αθήνα για τη διεξαγωγή του συνεδρίου και της έκθεσής της, είναι η πρόοδος και οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων.

Όπως τόνισε ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, “η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλες προκλήσεις. Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στη βελτίωση της κατάστασης που βιώνουν οι πολίτες, με στρατηγικές επιλογές που θα βγάλουν τη χώρα από την κρίση, θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και θα αναζωογοννήσουν την οικονομία. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η προσπάθεια που κάνουμε και στον τομέα των υδρογονανθράκων, θέτοντας τις βάσεις για μια νέα αγορά που ανοίγεται μπροστά μας κι η οποία θα ανοίξει δουλειές, θα αξιοποιήσει το υφιστάμενο ενεργό δυναμικό, αλλά κυρίως τους νέους επιστήμονες που θέλουν και μπορούν να συμβάλουν στην ανάκαμψη της χώρας μας.

Είναι λοιπόν ενθαρρυντική και σημαντική η πρωτοβουλία της AAPG να οργανώσει το Συνέδριο και την Έκθεση της στη χώρα μας προσελκύοντας το ενδιαφέρον εξειδικευμενών πετρελαϊκών εταιρειών, γεγονός που δείχνει τόσο την ψήφο εμπιστοσύνης που δίνουν στην Ελλάδα οι σημαντικοί παίκτες του τομέα αυτού, αλλά κι ότι η εικόνα της χώρας μας έχει ήδη  
ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ !...



Το καλοκαίρι του 2009 υπήρχε στην Ευρωζώνη μια ατμόσφαιρα ελεγχόμενης ανησυχίας. Από την επαύριον της κατάρρευσης της Lehman Brothers στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2008 η Γαλλία του Σαρκοζί και η Βρετανία του Γκόρντον Μπράουν είχαν πρωταγωνιστήσει στην προσπάθεια κοινής θωράκισης του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος από τις παρενέργειες της κρίσης. Συνάντησαν αρχικά την πλήρη άρνηση συνεργασίας της Μέρκελ που περιοριζόταν στη διαπίστωση ότι η κρίση αφορά τις ΗΠΑ, και στη συνέχεια τη θέση και της καγκελαρίου αλλά και του Σοσιαλδημοκράτη υπουργού Οικονομικών Στάινμπρουκ ότι η θωράκιση των τραπεζικών συστημάτων είναι θέμα κάθε κυβέρνησης σε εθνικό πλαίσιο.

Ενα χρόνο μετά το καλοκαίρι του 2010 όλα είχαν αλλάξει: Την κυβέρνηση Μεγάλου Συνασπισμού Χριστιανοδημοκρατών-Σοσιαλ­δημοκρατών στη Γερμανία είχε αντικαταστήσει ο συνασπισμός Χριστιανοδημοκρατών-Φιλελευ­θέρων. Η διάσωση της Ελλάδας τον Μάιο αλλά και η ίδρυση του Προσωρινού Μηχανισμού (του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας), έγινε στο παρά πέντε και είχε αποτρεπτικό χαρακτήρα κυρίως προς τις χώρες του νότου: Πάρτε μόνοι σας σκληρά μέτρα δημοσιονομικής λιτότητας πριν σας επιβληθεί μια συνταγή σαν αυτήν που εφαρμόζεται στην Αθήνα.

Ενα μηνά μετά τις κρίσιμες αποφάσεις του Μαΐου, ο Σαρκοζί αποφασίζει να ευθυγραμμίσει τη Γαλλία με τη Γερμανία. Οχι μόνον προσυπογράφει την πολιτική λιτότητας αλλά αποδέχεται και τη φόρμουλα της ελεγχόμενης χρεοκοπίας ή αλλιώς συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη διαχείριση των κρίσεων χρέους στην Ευρωζώνη, μια απόφαση που συνυπογράφεται από τον πρόεδρο και την καγκελάριο στην Ντοβίλ τον Οκτώβριο και γίνεται ευρωπαϊκή απόφαση στη Σύνοδο Κορυφής στα τέλη του μήνα. Ξεσπά το πρώτο ντόμινο πιέσεων στις αγορές, καταρρέει η Ιρλανδία και λίγους μήνες μετά και η Πορτογαλία.

Το καλοκαίρι του 2011 είναι η τελευταία φορά που η Γαλλία μοιάζει να κρατά τα προσχήματα θεσμικής ισοτιμίας με τη Γερμανία. Στη Σύνοδο Κορυφής του Ιουλίου ο Σαρκοζί στο πλευρό της Μέρκελ εξηγεί ότι η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα αφορά μόνον και κατ' εξαίρεση την Ελλάδα.

Ενα χρόνο αργότερα το καλοκαίρι του 2012 είναι η εποχή των μεγάλων προσδοκιών. Εχουν προηγηθεί η ήττα του Σαρκοζί από τον Ολάντ την άνοιξη, αλλά και η απόφαση της Συνόδου Κορυφής του Ιουνίου για απευθείας χρηματοδότηση του τραπεζικού τομέα από τον Μόνιμο Μηχανισμό. Στα παραπάνω προστίθεται και η δέσμευση του επικεφαλής της ΕΚΤ Ντράγκι ότι θα πράξει ό,τι είναι αναγκαίο για να σταθεροποιήσει την Ευρωζώνη. Ο Ολάντ μιλά για εξισορρόπηση της δημοσιονομικής εξυγίανσης με την ανάπτυξη και όλοι περιμένουν τη μεγάλη στροφή για το φθινόπωρο.

Μια στροφή που δεν θα έλθει ποτέ, καθώς η Γερμανία ακυρώνει τόσο την απόφαση για απευθείας χρηματοδότηση του τραπεζικού συστήματος όσο και την άμεση εφαρμογή της κοινής τραπεζικής εποπτείας στην Ευρωζώνη. Το καλοκαίρι του 2013 είναι η στιγμή των πιο χαμηλών προσδοκιών. Οι γερμανικές εκλογές ως ορόσημο για στροφή του Βερολίνου έχουν ήδη απομυθοποιηθεί όχι μόνον λόγω του μεγάλου προβαδίσματος της καγκελαρίου, αλλά κυρίως λόγω της ελάχιστης αν όχι μηδενικής διαφοροποίησης του υποψηφίου των Σοσιαλδημοκρατών για την Καγκελαρία, Στάινμπρουκ. Στα όρια της αντοχής οι κυβερνήσεις του Νότου και της Γαλλίας βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Οι ελπίδες και οι προσδοκίες των εταίρων της Μέρκελ είναι στραμμένες πλέον εκτός της Γηραιάς Ηπείρου: Σε ποιο βαθμό η συρρίκνωση της ανάπτυξης στην Κίνα θα ενισχύσει την πτώση των γερμανικών εξαγωγών, σε ποιο βαθμό η κυβέρνηση Ομπάμα θα πιέσει έμπρακτα το Βερολίνο για προσαρμογή στην αμερικανική συνταγή διαχείρισης της κρίσης.

Γ. Καπόπουλο 
ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

Γ. Μανιάτης: Το α΄εξάμηνο του 2014 τα γεωτρύπανα σε Ιόνιο - Κατάκολο

Πετρελαιοπηγή
Επιτέλους κάτι κινείται στο χώρο της έρευνα και εξόρυξης πετρελαίου στη χώρα μας. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 αναμένεται να πιάσουν δουλειά τα γεωτρύπανα στο Ιόνιο και πιθανόν και στο Κατάκολο, στο πλαίσιο της διαδικασίας για την εξόρυξη υδρογονανθράκων, όπως δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.

Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ο κ. Μανιάτης εκτίμησε ότι στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2014 θα έχει τελειώσει όλη η έρευνα στο Ιόνιο και θα βγουν τα αποτελέσματα για τα 15 οικόπεδα.

Ανέφερε ακόμη ότι σε κάθε γεωτρύπανο απασχολούνται συνολικά 900-1.000 εργαζόμενοι (200 άμεσα και περίπου 600 έμμεσα εργαζόμενοι).

Πάντως, ο υπουργός Περιβάλλοντος υπογράμμισε ότι δεν θα λύσουμε τα προβλήματα της Ελλάδας με το πετρέλαιο.

«Τα πρώτα χρήματα έχουν ήδη αρχίσει να έρχονται...Οι υδρογονάνθρακες θα μας φέρουν θετικά αποτελέσματα σε βάθος δεκαετιών», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Αρκεί τα χρήματα να πάνε εκεί που πρέπει να σημειώσουμε εμείς.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

Στην Ελλάδα ξεπουλάνε το νερό, στο εξωτερικό κοινωνικοποιείται


Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αναλύουν τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους της εμπλοκής των ιδιωτών στη διαχείρισή του και αναδεικνύουν την ασφυκτική πίεση των διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και το ρόλο που έπαιξαν για να οδηγηθούν πολλά κράτη στην ιδιωτική διαχείριση του ύδατος. Από τη Βολιβία, την Τανζανία και την Αργεντινή μέχρι τη Γαλλία και τον Καναδά η παραχώρηση του νερού σε ιδιώτες φέρει σε γενικές γραμμές τα εξής χαρακτηριστικά: «Σκανδαλώδη περιθώρια κέρδους για τους ιδιώτες, άνιση πρόσβαση στο νερό των χαμηλών κυρίως εισοδηματικών τάξεων, αύξηση τιμολογίων, αθέτηση υποσχέσεων από πλευράς εταιρειών για επενδύσεις στο δίκτυο, σκανδαλώδεις όρους παραχώρησης, αδιαφανείς διαδικασίες στις συμβάσεις, περιβαλλοντικούς κινδύνους, απολύσεις, απώλεια τεχνογνωσίας», ανέφερε η τοπογράφος μηχανικός του ΑΠΘ MSc, Ευστρατία Σεπετζή. Επικεφαλής της όλης προσπάθειας, οι διδάσκοντες Δημήτρης Κουτσογιάννης και Ανδρέας Ευστρατιάδης.

Η διεθνής εμπειρία εκθέτει τους θιασώτες των ιδιωτικοποιήσεων υδατικών πόρων, καθώς μετά την «επέλαση» των επενδυτών, η διαχείριση επιστρέφει στο Δημόσιο, για να διασφαλιστεί το βασικό αυτό αγαθό για τους πολίτες, όπως προκύπτει από έρευνα του ΕΜΠ. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Shell: Μείωση 60% στα Κέρδη το Β΄Τρίμηνο του 2013


Πτώση 60% στα κέρδη της το β΄τρίμηνο του 2013 ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική πολυεθνική πετρελαίου και φυσικού αερίου Royal Dutch Shell Plc. Αιτία της μεγάλης κάμψης είναι το άνω των 2 δισ. ευρώ κόστος των assets υγροποιημένου σχιστόλιθου στη Βόρεια Αμερική.

Η εταιρεία, μάλιστα, ανακοίνωσε ότι εκτιμά πως η μονάδα εξερεύνησης και παραγωγής που λειτουργεί στην Βόρεια Αμερική πιθανό να παραμείνει ζημιογόνος και στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, και ανακοίνωσε μια στρατηγική αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου της στην περιοχή, με σκοπό την πώληση ορισμένων assets.

Σύμφωνα με τον CEO της Shell, τα υψηλότερα κόστη, τα έξοδα έρευνας, οι δυσμενείς επιδράσεις συναλλαγματικών ισοτιμιών και οι προκλήσεις στη Νιγηρία έχουν πλήξει την κερδοφορία του ομίλου, ενώ χαρακτήρισε τα συγκεκριμένα αποτελέσματα. «ξεκάθαρα απογοητευτικά» για τη Shell.

Η απομείωση των σχιστόλιθων assets στη Βόρεια Αμερική, αποτυπώνει τα νέα δεδομένα από την αξιολόγηση των γεωτρήσεων και της εξερεύνησης, και της παραγωγής, σύμφωνα με την πετρελαϊκή πολυεθνική.

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, το τρέχον κόστος προμηθειών της Shell, ένα μέγεθος που δεν περιλαμβάνει κέρδη ή ζημιές από αποθέματα και συνεπώς ισοδυναμεί με τα καθαρά κέρδη που ανακοινώνονται από τις αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες, διαμορφώθηκε στα 2,39 δισ. δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σε σχέση με τα 5,98 δισ. δολάρια στο β΄ τρίμηνο του 2013.

Αν αφαιρεθούν οι έκτακτες χρεώσεις, τα κέρδη της διαμορφώνονται στα 4,6 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Επίσης, τα κέρδη υπολείπονται κατά 22% και του μέσου όρου των εκτιμήσεων για 5,9 δισ. δολάρια, που είχαν προκύψει από δημοσκόπηση του Dow Jones Newswires ανάμεσα σε 12 αναλυτές.

Εξάλλου, η επιδείνωση της κατάστασης στη Νιγηρία μείωσε την παραγωγή της Shell για το β΄ τρίμηνο σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο κατά 100.000 βαρέλια ημερησίως.

Η συνολική παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου για την εταιρεία διαμορφώθηκε στα 3,062 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σημειώνοντας πτώση 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι αναλυτές ανέμεναν παραγωγή 3,146 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.

Τα έσοδα του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 112,67 δισ. δολάρια σε σχέση με τα 117,07 δισ. δολάρια στο β΄ τρίμηνο του 2012. Τα απομειωμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,27 σεντς, σε σχέση με τα 0,66 σεντς πριν από ένα χρόνο.

Το μέρισμα της μετοχής της Shell για το β΄ τρίμηνο, όπως ανακοινώθηκε, ανήλθε στα 45 σεντς ανά κοινή μετοχή και 90 σεντς ανά ADR, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2012. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

Πτώση-Ρεκόρ στην Τριετία Εμφάνισαν τα Κέρδη της Exxon Mobil


Πτώση-ρεκόρ για την τελευταία τριετία σημείωσαν τα κέρδη της Exxon Mobil, λόγω μειωμένης παραγωγής και μεγάλων ζημιών στην διύλιση.
Με τα καθαρά κέρδη να μειώνονται κατά 57% στο β’ τρίμηνο του 2013, σε 6,86 δισ. δολάρια, έναντι 15,9 δισ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012 και τα έσοδα να σημειώνουν πτώση 16%,φτάνοντας τα 106,47 δισ. δολάρια, από 127,36 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, η Exxon έχει να σημειώσει κέρδη από το α’ τρίμηνο του 2010. Τότε, είχε εμφανίσει κέρδη άνω των 7 δισ. δολαρίων, με την τιμή του αργού περίπου στα 79 δολ. το βαρέλι.
Οι εργασίες διύλισης της εταιρείας εμφάνισαν σοβαρές ζημιές, κατά το β’ τρίμηνο του 2013, καθώς οι τιμές πετρελαίου αυξήθηκαν ταχύτερα από τις τιμές χονδρικής της βενζίνης, περιορίζοντας ακόμη πιο πολύ τα περιθώρια κέρδους της Exxon Mobil. 
ΠΗΓΗ:energia.gr

Γιατί η τρόικα θέλει πλειστηριασμούς στα σπίτια.


Να ανασταλεί ο νόμος Κατσέλη και να  ξεκινήσουν πλειστηριασμοί στα σπίτια πολιτών που δυσκολεύονται να αποπληρώσουν το στεγαστικό τους δάνειο, είναι μια απόφαση με μεγάλο πολιτικό ρίσκο. Είναι το μόνο που έλειπε σε μια Ελλάδα κοινωνικά διαλυμένη από την κρίση. Συμπλοκές και εικόνες όπως αυτές της φωτογραφίας στην Ισπανία, θα δώσουν πιθανότατα και την χαριστική βολή στην κυβέρνηση. Γιατί η τρόικα επιμένει τόσο πολύ;
 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λογαριασμό της ΔΕΗ

Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λογαριασμό της ΔΕΗ
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε λάβει έναν λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος από την ΔΕΗ και κάποιες από τις χρεώσεις δεν τις κατανοούμε ή τις θεωρούμε υπερβολικές. Αυτό συμβαίνει διότι στο λογαριασμό της ΔΕΗ εκτός από την αξία ηλεκτρικού ρεύματος που καταναλώνουμε, πληρώνουμε και κάποιες άλλες χρεώσεις, που όμως η ΔΕΗ οφείλει να συνεισπράττει και να αποδίδει σε τρίτους.

Έτσι, πέρα από την κατανάλωση ρεύματος που πληρώνoυμε στη ΔΕΗ, στους λογαριασμούς περιλαμβάνονται και «χρεώσεις υπέρ τρίτων», οι οποίες υποχρεωτικά εισπράττονται από τη ΔΕΗ με βάση σχετικούς νόμους, αλλά δεν είναι χρεώσεις που επιβάλλει και εισπράττει για ίδιον όφελος η Επιχείρηση.
Ας δούμε αναλυτικά τι πληρώνουμε:
ΑΞΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
1. ΧΡΕΩΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ (ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ) 
Περιλαμβάνει το κόστος και τις λοιπές δαπάνες για την παραγωγή και την προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας στους πελάτες. Εδώ περιλαμβάνεται η αξία του ρεύματος που καταναλώνουμε και οφείλουμε να πληρώσουμε στη ΔΕΗ.
2. ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ 
Βάσει των Νόμων 2773/99, 4001/11 και του Κώδικα Προμήθειας σε Πελάτες, όπως ισχύουν, προβλέπεται η διακριτή αναγραφή των παρακάτω χρεώσεων επί των τιμολογίων παροχής υπηρεσιών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Οι χρεώσεις αυτές εγκρίνονται από την Πολιτεία και εφαρμόζονται σε όλους τους πελάτες που κάνουν χρήση του Εθνικού Ηλεκτρικού Συστήματος, ανεξαρτήτως του προμηθευτή που έχουν επιλέξει.
♦ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Η/Ε: Η χρέωση αυτή καλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του Δικτύου Μεταφοράς Υψηλής Τάσης (Σύστημα Μεταφοράς).
♦ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ Η/Ε: Η χρέωση αυτή καλύπτει τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του Δικτύου Διανομής, Μέσης και Χαμηλής Τάσης.
♦ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ (ΥΚΩ): Ως ΥΚΩ έχουν χαρακτηρισθεί, σύμφωνα με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Β’ 1040/07 και ΦΕΚ Β΄ 1614/2010) οι υπηρεσίες: α) Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους καταναλωτές των μη διασυνδεδεμένων νησιών, με τιμολογήσεις ίδιες ανά κατηγορία πελατών με αυτές της ηπειρωτικής χώρας. β) Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό τιμολόγιο για τους πολύτεκνους καταναλωτές, όπως αυτοί προσδιορίζονται βάσει της κείμενης νομοθεσίας και γ) Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με ειδικό «Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο» (Κ.Ο.Τ.) σε ευπαθείς καταναλωτές, όπως αυτοί προσδιορίζονται βάσει σχετικής Υπουργικής Απόφασης. Οι μοναδιαίες χρεώσεις για τις ΥΚΩ βασίζονται στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
♦ ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΡΥΠΩΝ (ΕΤΜΕΑΡ): Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το τέλος αυτό προορίζεται για την αποζημίωση των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές (ΑΠΕ). Αποτελεί τη συνεισφορά όλων μας στη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων μέσω προώθησης των ΑΠΕ.
♦ ΛΟΙΠΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ: Είναι χρεώσεις που επιβάλλονται από τη νομοθεσία για την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς, (Ετήσια Ανταποδοτικά Τέλη υπέρ ΡΑΕ κ.λ.π.). 
* Η χρέωση Προμήθειας Ρεύματος και οι Ρυθμιζόμενες χρεώσεις υπόκεινται σε ΦΠΑ.
ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ 
♦ Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ)
Βάσει του υφιστάμενου Θεσμικού Πλαισίου, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ρεύματος τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Ο ΕΦΚ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται επί της κατανάλωσης και υπόκειται σε ΦΠΑ.
♦ Ειδικό Τέλος 5‰ 
Βάσει του Νόμου 2093/92 άρθρο 9 παρ. 5, 6 & 7, η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ρεύματος το Ειδικό Τέλος 5‰ (ΕΙΔ. ΤΕΛ 5‰). Το ΕΙΔ.ΤΕΛ 5‰ υπολογίζεται στους ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥΣ λογαριασμούς επί της αξίας του καταναλισκόμενου ρεύματος προσαυξημένης με τη χρέωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
♦ Δημοτικά Τέλη - Δημοτικός Φόρος - Τέλος Ακίνητης Περιουσίας 
Βάσει του Νόμου 25/75, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Νόμο 429/76, του Νόμου 1080/80, του Νόμου 2130/93 και του Νόμου 3979/2011 η ΔΕΗ υποχρεούται να συνεισπράττει με τους λογαριασμούς ρεύματος τα ποσά των Δημοτικών Τελών (ΔΤ), του Δημοτικού φόρου (ΔΦ) και του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), τα οποία στη συνέχεια αποδίδει στους αρμόδιους Δήμους. Η χρέωσή τους γίνεται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα (τμ) που βεβαιώνονται εγγράφως από τον αρμόδιο Δήμο. Οι σχετικές χρεώσεις ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σταθερές κατ’ έτος και καθορίζονται με απόφαση των ΔΣ των αρμόδιων Δήμων. Για οποιαδήποτε διαφωνία σας σχετικά με τα τετραγωνικά μέτρα ή τους συντελεστές των ΔΤ, ΔΦ και ΤΑΠ θα πρέπει να απευθύνεστε στο Δήμο που ανήκει το ακίνητο. 
ΠΗΓΗ:fpress.gr

Το μέλλον μας για κλάματα…


Η  καταστροφή σαρώνει τη χώρα…Ήδη έχουμε φθάσει τα 2.000.000 ανέργους μέσα σε επτά χρόνια ύφεσης και τρία μνημονίου με τις προβλέψεις για το 2014 να είναι εφιαλτικές. 

Εν τω μεταξύ  οι μισθοί  να βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση θυμίζοντας κάτι από φιλοδώρημα που δίνουν οι έχοντες και κατέχοντας για μια βραδιά τους στα μπουζούκια!!!

Όσο για την μελλοντική μας μοίρα…Αυτή είναι τρις χειρότερη. Μειώνουν ξανά τον βασικό μισθό κάτω από τα 586 ευρώ, ενώ θέλουν τους εργαζόμενους να απασχολούνται με 4ωρο, χωρίς ασφάλιση και με μισθό 250 ευρώ…Στόχος των πολιτικάντηδων της χώρας είναι η διευκόλυνση των επιχειρηματιών ώστε να μπορούν να αλλάζουν όποια στιγμή γουστάρουν το  προσωπικό τους …Για αυτό και φαγώνονται εδώ και τώρα να περάσουν περισσότερες και πιο εύκολες απολύσεις!!!
Είναι φανερό ότι η  κυβέρνηση έχει μετατρέψει  τη χώρα μας  σε αποικία χρέους και τον πληθυσμό της σε δουλοπάροικους…Και όλα αυτά όπως μας λένε για το καλό μας το οποίο ακόμη και οι διεθνείς αναλυτές δεν το βλέπουν ούτε με κιάλια!!!

Για του λόγο το αληθές αναφέρω και το τελευταίο δημοσίευμα στο editorial των New York Times το οποίο λέει ότι «Είναι προφανές καιρό τώρα ότι το πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας δεν αποδίδει», ενώ συνεχίζει  «η χώρα βουλιάζει στην ύφεση, ενώ παράλληλα έχει επωμιστεί ένα μεγάλο, μη βιώσιμο χρέος».

Την ίδια ώρα όχι μόνο υπαρκτό αλλά και υψηλό χαρακτηρίζει ο ECONOMIST το κίνδυνο εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, λόγω της αυξανόμενης ανεργίας, της κοινωνικής έντασης και της πολιτικής αστάθειας.

Και μη χειρότερα!!! 
ΠΗΓΗ:topontiki.gr

Άλμα 2,7% για το αργό


Άλμα 2,7% σημείωσε το αργό την Πέμπτη σκαρφαλώνοντας πάνω από τα 107 δολ. καθώς τα ενθαρρυντικά στοιχείων για την πορεία της μεταποίησης σε Κίνα και ΗΠΑ αναζωπύρωσαν τις προσδοκίες για ενίσχυση της ζήτησης πετρελαίου στο μέλλον.

Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Σεπτεμβρίου κέρδισε 2,86 δολ. ή 2,7% ολοκληρώνοντας τις συναλλαγές στα 107,89 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης.


ΠΗΓΗ:capital.gr

Ανάσα για ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ η Εγγυητική της Socar για τον ΔΕΣΦΑ


Εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που «ανάσανε», γιατί θα παρουσιάσει μία ακόμη ιδιωτικοποίηση, η κατάθεση της εγγυητικής επιστολής της Socar για την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ δίνει ανάσα και στα ΕΛΠΕ που θα εισπράξουν το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος των 400 εκατομμυρίων.
Σήμερα αναμένεται ότι θα συνεδριάσει το δ.σ. του πετρελαϊκού ομίλου προκειμένου να λάβει θέση για την πώληση του ΔΕΣΦΑ, ενώ την εισήγηση του θα παραπέμψει σε έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων που θα συγκληθεί με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Με δεδομένο ότι ο όμιλος ΕΛ.ΠΕ κατέχει το 35% του ΔΕΣΦΑ, αναμένεται ότι θα εισπράξει ποσό λίγο πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ, έναντι περίπου 187 εκατομμυρίων που θα βάλει στα ταμεία του το Ελληνικό Δημόσιο.
Η αρχική προσφορά της Socar για την εξαγορά του 66% του ΔΕΣΦΑ ήταν περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Στις διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν μετά τις 11 Ιουνίου, επιτεύχθηκε βελτίωση του τιμήματος στα 400 εκατομμύρια.
Για τη αύξηση, σύμφωνα με πληροφορίες έλαβαν χώρα άτυπες διαπραγματεύσεις, στις οποίες από Ελληνικής πλευράς συμμετείχαν μέλη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ και από την πλευρά των Αζέρων η ηγεσία της Socar και διπλωμάτες. Για την επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων σημαντικό ρόλο έπαιξε και η πολιτική και όχι μόνο, στήριξη που προσέφερε η Ελλάδα στον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου (περίπου 570 χιλιόμετρα) διέρχεται από Ελληνικό έδαφος.
Πάντως τον τελευταίο λόγο για την επικύρωση της εξαγοράς και της ομαλής λειτουργίας του ΔΕΣΦΑ, υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, θα τον έχουν οι κοινοτικές αρχές ανταγωνισμού (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού), όπως και ο Ευρωπαίος Ρυθμιστής που θα πρέπει να πιστοποιήσει εκ νέου την ανεξαρτησία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου από καθετοποιημένη ενεργειακή εταιρεία. Η ανεξαρτησία του ΔΕΣΦΑ από τη μητρική ΔΕΠΑ, πιστοποιήθηκε λίγες μέρες πριν από την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την πώλησή του. Η αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς θα απαιτήσει νέο γύρο διαβούλευσης στη βάση των όσων προβλέπουν οι κοινοτικές οδηγίες και η εθνική νομοθεσία.
Όπως έχει ήδη γράψει το Euro2day.gr, το όλο εγχείρημα χαρακτηρίζεται ως «δύσκολη άσκηση», καθώς αφ΄ενός για πρώτη φορά παρόμοιο ρόλο Διαχειριστή αναλαμβάνει μη κοινοτική ενεργειακή εταιρεία, ενώ ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα σε βάρος της ρωσικής Gazprom η οποία αν σε μέγιστο βαθμό έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τη Socar. Δηλαδή ελέγχει δίκτυα και είναι προμηθευτής φυσικού αερίου.
Αυτός είναι και ο λόγος που καθυστέρησε σημαντικά η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διαδικασίας πώλησης, καθώς έπρεπε να γίνει μία κατ΄αρχήν διερεύνηση των ρυθμιστικών θεμάτων σε επίπεδο ΡΑΕ και Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σε κάθε περίπτωση όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, η Socar έχει διαμηνύσει στις κοινοτικές αρχές ότι δεν πρόκειται να ασκήσει της δραστηριότητα προμήθειας φυσικού αερίου στην Ελλάδα. 
ΠΗΓΗ:energia.gr