Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της "ηλιακής επανάστασης" που βλέπει η UBS αναμένεται να μείνουν από μπαταρία ...


Είδαμε τις προηγούμενες μέρες τις εκθέσεις της Morgan Stanley και της Citi Research για την ηλιακή ενέργεια και το θέμα της αποθήκευσης. Μια τρίτη έκθεση/επενδυτικό δελτίο είχε δημοσιευθεί πρόσφατα από τη UBS, με θέμα "It's time to join the solar revolution". Η UBS στην ανάλυσή της, όπως φαίνεται και στο διάγραμμα, θεωρεί ότι ο χρόνος απόσβεσης μιας μη επιδοτούμενης επένδυσης σε σύστημα φωτοβολταϊκών οροφής με μπαταρίες αποθήκευσης και ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 θα πέσει στα 6-8 χρόνια και το 2030 θα πέσει στα μόλις τρία χρόνια. Ακούγεται ελκυστικό, αλλά καλό είναι να κοιτούμε κάποια πράγματα καλύτερα, καθώς οι επενδυτικοί οίκοι μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε εκθέσεις που ουσιαστικά σκοπό έχουν να κατευθύνουν την αγορά κι όχι να προβλέψουν τις τάσεις της.

Οι υποθέσεις που κάνει η UBS στο επενδυτικό της δελτίο εστιάζουν στην αγορά της ...
Γερμανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας, επειδή έχουν υψηλές τιμές ηλεκτρικού και καυσίμων. Εξ ίσου καλά ωστόσο θα μπορούσε να ισχύει και για την Αυστραλία, που έχει επίσης υψηλές τιμές ηλεκτρικού και καυσίμων, αλλά και περισσότερο ήλιο απ' τις τρεις Ευρωπαϊκές χώρες.

Το βασικό σχόλιο της UBS είναι ότι η αρχική ανάπτυξη της αγοράς θα γίνει με επιδοτήσεις και φορολόγηση των εκπομπών CO2, αλλά στη συνέχεια η μαζική ανάπτυξη θα έλθει επειδή θα είναι ανταγωνιστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φέρνει ως παράδειγμα τη σύγκριση κόστους αγορά και χρήσης για μια τριετία ανάμεσα σε ένα συμβατικό Audi A7 3.0 TFSI και ένα ηλεκτρικό Tesla S60 και τα θεωρεί ισοδύναμα, στα 45.000€. Μόνο που το συμβατικό υποστηρίζεται από ένα μεγάλο στόλο πρατηρίων κι έχει πρακτικά απεριόριστη αυτονομία, ενώ το ηλεκτρικό μάλλον πάσχει σε υποστήριξη τροφοδοσίας. Το αποτίμησε αυτό η UBS; Μάλλον όχι ...

Το τυπικό σύστημα που εξετάζει η UBS προβλέπει ότι τα ηλιακά θα φορτίζουν τη μέρα το σύστημα μπαταριών και οι μπαταρίες θα φορτίζουν το βράδυ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το σπίτι εξακολουθεί τις νυχτερινές ώρες να παίρνει ρεύμα απ' το δίκτυο. Μια ματιά στο διάγραμμα που παραθέτει είναι αρκετή για να δούμε ότι η καμπύλη απόδοσης του Φ/Β οροφής (με το καφέ χρώμα) έχει πολύ πλατιά βάση και δεν είναι καθόλου τυπική, ακόμα και για καλοκαιρινό μήνα. Αυτό ανατρέπει τόσο το απαιτούμενο μέγεθος του Φ/Β οροφής όσο και το απαιτούμενο μέγεθος μπαταρίας.

Ακόμα κι αν δεχθούμε ότι όλα τα λέει σωστά η UBS, ήλθε την προηγούμενη εβδομάδα μια μελέτη του Βρετανικού Energy Research Centre, που εξετάζει τη διαθεσιμότητα υλικών για τις τεχνολογίες "χαμηλού άνθρακα". Η μελέτη εξετάζει την επάρκεια σε μια σειρά μέταλλα, όπως Ίνδιο, Γάλλιο, Τελλούριο, Κοβάλτιο, Λίθιο, Άργυρο, Σελήνιο, Σπάνιες Γαίες, που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία των ΑΠΕ. 


Η μελέτη υπογραμμίζει ότι προς το παρόν δεν υπάρχει ικανοποιητικό υποκατάστατο για τις μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τους μαγνήτες νεοδυμίου των αιολικών. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας ΙΕΑ εκτιμά ότι το 2050 πιθανώς θα πωλούνται ετησίως 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταριών, έναντι περίπου 150 χιλ. σήμερα και προκύπτει το ερώτημα κατά πόσο θα υπάρχει επάρκεια υλικών για να καλυφθεί η ζήτηση. Όπως φαίνεται στο διάγραμμα, η παραγωγή λιθίου πρέπει να αυξηθεί εκθετικά τα επόμενα χρόνια για να καλύψει τη ζήτηση.


Είναι προφανές βέβαια ότι τυχόν ανεπάρκεια υλικών θα ωθήσει ανοδικά τις τιμές τους. Το λίθιο προς το παρόν το παίρνουμε από κοιτάσματα, αλλά, αν οι ανάγκες αυξηθούν, υπάρχει διαλυμένο και στο θαλασσινό νερό. Μόνο που στην περίπτωση αυτή, όπως φαίνεται στο διπλανό διάγραμμα, το κόστος αναμένεται να πενταπλασιαστεί. Η αύξηση του κόστους των μπαταριών αναμένεται να κάνει το κόστος του τυπικού συστήματος της UBS μάλλον πολύ ακριβότερο απ' όσο εκτιμά ο επενδυτικός οίκος, οπότε όλο το μοντέλο της βασίζεται σε σαθρά θεμέλια. Γι' αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της "ηλιακής επανάστασης" αναμένεται να μείνουν από μπαταρία.

Η τεχνολογία θα χρειαστεί να ψάξει για υποκατάστατα, όπως αυτά που είχαμε παρουσιάσει πριν επτά μήνες. Ο πολιτισμός μας διψάει για ενέργεια, χωρίς ενέργεια θα γυρίσουμε μερικούς αιώνες πίσω. Γι’ αυτό και πρέπει να προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού τις εγχώριες ενεργειακές πηγές, με πρώτο και καλύτερο τον πολύτιμο λιγνίτη μας. Και να διασφαλίζουμε ότι δεν θα απαξιώσουμε κανένα κοίτασμα με άστοχες πρακτικές. Τ' άκουσες Μανιάτη; 

ΥΓ. Στο δεξί μέρος του ιστολογίου μπορείτε να βρείτε σύνδεσμο για την πλέον πρόσφατη ανάρτηση στο archaeopteryxgr.blogspot.gr.


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Αλλαγές στις συμβάσεις πρατηριούχων εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αλλαγές στις συμβάσεις πρατηριούχων εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Καμία σύμβαση πρατηριούχου και εταιρείας εμπορίας υγρών καυσίμων δεν θα υπερβαίνει την πενταετία.

Η σχετική εισήγηση «περί αποδοχής των δεσμεύσεων των εταιριών εμπορίας καυσίμων αναφορικά με την πρακτική σύναψης μακροχρονίων συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας με πρατηριούχους μέσω ισόχρονης μίσθωσης του πρατηρίου από τον πρατηριούχο στην εταιρία και της ταυτόχρονης υπεκμίσθωσης του στον ίδιο πρατηριούχο ή πρόσωπα συνδεδεμένα μ' αυτόν» θα εξεταστεί από το Αρμόδιο Τμήμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 13 Νοεμβρίου.

Υπήρξαν σχετικές καταγγελίες και αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προκειμένου να αποφασίσει για την αποδοχή ή μη των προτεινόμενων δεσμεύσεων από τις εμπλεκόμενες εταιρίες εμπορίας καυσίμων, για την παύση πιθανολογούμενης παράβασης των άρθρων 1 και 2 του ν.703/77, όπως ίσχυε (νυν άρθρα 1 και 2 του ν.3959/2011, όπως ισχύει) και των άρθρων 101 και 102 της ΣΛΕΕ.

Σύμφωνα με την εισήγηση, από την έρευνα της Υπηρεσίας προκύπτουν στοιχεία ότι οι εταιρίες «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» (πρώην ΒΡ Hellas), «ΕΚΟ ΑΒΕΕ», «AVINOIL Α.Β.Ε.Ν.Ε.Π.», «CORAL ΑΕ» (πρώην Shell Hellas), «CYCLON ΕΛΛΑΣ ΑΕ», «ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ ΑΕ», «AEGEAN OIL», «MAMIDOIL - JETOIL ΑΕ» και «ΡΕΒΟΙΛ ΑΕΕΠ» εφαρμόζουν την πρακτική να μισθώνουν το οικόπεδο/πρατήριο από τον πρατηριούχο ή συνδεδεμένο με αυτόν πρόσωπο, ταυτόχρονα (ή μερικές ημέρες αργότερα) να συνάπτουν σύμβαση εμπορικής συνεργασίας με τον πρατηριούχο και στο ίδιο ιδιωτικό συμφωνητικό εμπορικής συνεργασίας [ή και με ξεχωριστή σύμβαση (ιδιωτικό συμφωνητικό) παραχώρησης χρήσης ακινήτου] να υπεκμισθώνουν το ακίνητο στον ίδιο πρατηριούχο ή άλλο συνδεδεμένο με αυτόν πρόσωπο, οι δε συμβάσεις εμπορικής συνεργασίας/προμήθειας συμφωνείται να έχουν διάρκεια άνω της πενταετίας ή να τρέπονται σε αορίστου χρόνου διά σιωπηρής παρατάσεως.

Οι εν λόγω συμβάσεις προμήθειας, θα μπορούσαν να θεωρηθούν προβληματικές από τη σκοπιά του δικαίου του ανταγωνισμού, διότι περιέχουν υποχρέωση μη άσκησης ανταγωνισμού άνω της πενταετίας, και περιορίζουν έτσι υπέρμετρα τη συμβατική ελευθερία του πρατηριούχου να προμηθεύεται καύσιμα από όποιον προμηθευτή επιθυμεί.

Η εισήγηση προτείνει στην Επιτροπή να γίνουν δεκτές δεσμεύσεις των εταιριών εμπορίας σχετικά με α) τη μη σύναψη στο μέλλον συμβάσεων του τύπου των υπό έλεγχο, με μεγαλύτερη της πενταετίας διάρκεια, β) τη σταδιακή λήξη της ισχύος των εν λειτουργία συμβάσεων, λαμβανομένου υπόψη του χρόνου σύναψης τους, για εξασφάλιση, τόσο της ανεξαρτησίας λήψης των επιχειρηματικών αποφάσεων των αντισυμβαλλόμενων πρατηριούχων όσο και των ενδεχόμενων οικονομικών απαιτήσεων των εταιριών εμπορίας και γ) την ενημέρωση των πρατηριούχων για τον χρόνο και τη διαδικασία λύσης των υπό έλεγχο συμβάσεων.

Η υπόθεση αυτή με θέμα την αποδοχή δεσμεύσεων, είναι η πρώτη με την οποία ασχολείται η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά την πρόσφατη Ανακοίνωσή της (Απόφαση ΕΑ 588/2014 της 16/4/2014) σχετικά με τους όρους, προϋποθέσεις και τη διαδικασία αποδοχής δεσμεύσεων από μέρους των ενδιαφερόμενων, ακολουθώντας προηγούμενη πρακτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

ΕΛΠΕ: Στα 8,25 ευρώ η τιμή στόχος με περιθώρια ανόδου 47% από την Alpha Finance - Γιατί δίνει outperform

ΕΛΠΕ: Στα 8,25 ευρώ η τιμή στόχος με περιθώρια ανόδου 47% από την Alpha Finance - Γιατί δίνει outperform
Τιμή στόχο 8,25 ευρώ δίνει για τη μετοχή των Ελληνικών Πετρελαίων η Alpha Finance, βλέποντας περιθώρια ανόδου της τάξης του 47%.

Η χρηματιστηριακή δίνει σύσταση outperform και παραμένει θετική για την εταιρεία.

Όπως αναφέρει στην πολυσέλιδη έκθεσή της για τις ελληνικές μετοχές, τα ΕΛΠΕ έχουν μπροστά τους περισσότερες ευκαιρίες πάρα εμπόδια καθώς:

- Τα περιθώρια διυλιστηρίου αυξήθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ύστερα από ένα αδύναμο α' εξάμηνο. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί και τον χειμώνα, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να προχωρήσει στην σε εργασίες συντήρησης τον Σεπτέμβριο / Οκτώβριο.

- Σε ότι αφορά την πώληση του ΔΕΣΦΑ στη Socar διαπιστώνεται πρόοδος και, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ίσως δώσει το πράσινο φώς μέχρι το τέλος του έτους. Κάτι τέτοιο σημαίνει έσοδα της τάξης των 212 εκατ. ευρώ για τα ΕΛΠΕ που έχουν μερίδιο 35%.

-Η συνεχιζόμενη αναχρηματοδότηση με πολύ χαμηλότερο επιτόκιο θα μπορούσε να έχει καθαρό όφελος στις ετήσιες οικονομικές δαπάνες της τάξης των 10-15 εκατ. ευρώ, ενώ υποθέτοντας ότι το καθαρό χρέος ομαλοποιηθεί κάτω από τα 2 δισ. και τα έσοδα από τον ΔΕΣΦΑ χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω μείωση του χρέους, το οριακό όφελος για το 2015 και μετά θα μπορούσε να αντιστοιχεί σε ποσό 30 εκατ. ευρώ.

-Η απομόχλευση ήταν σημαντική στο β' τρίμηνο με το καθαρό χρέος στα 1,6 δισ. από 2,3 δισ. στο α' τρίμηνο και ισχυρές ταμειακές ροές στα 796 εκατ. ευρώ από 185 εκατ.



ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Άλμα 2% για το αργό με ώθηση από τον ΟΠΕΚ


Το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Οκτωβρίου κερδίζει 1,88 δολ. ή 2% στα 94,78 δολ. το βαρέλι, ενώ νωρίτερα βρέθηκε να υποχωρεί μέχρι τα 92,46 δολ. το βαρέλι. Το αργό τύπου Brent παραδόσεως Νοεμβρίου ενισχύεται σε ποσοστό 1,4% στα 99,24 δολ. το βαρέλι. 

Τα συμβόλαια πέρασαν σε ανοδικό έδαφος μετά τις δηλώσεις του γενικού γραμματέα του ΟΠΕΚ, Abdalla el-Badri ο οποίος εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις τιμές εκφράζοντας την πεποίθηση του θα ανακάμψουν μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Prime. 

Ο el-Badri δήλωσε ταυτόχρονα ότι ο ΟΠΕΚ θα μπορούσε να μειώσει τους στόχους για τα επίπεδα της παραγωγής του, όπως μετέδωσε το Bloomberg. 

Οι δηλώσεις ακολουθούν τις συνομιλίες του el-Badri με τον υπουργό Ενέργειας της Ρωσίας, Alexander Novak στη Βιέννη


ΠΗΓΗ.capital.gr

Άνοδος 3,3 εκατ. βαρέλια στις προμήθειες αμερικανικού πετρελαίου

Άνοδος 3,3 εκατ. βαρέλια στις προμήθειες αμερικανικού πετρελαίου
Άνοδος 3,3 εκατ. βαρελιών για τις προμήθειες πετρεολαίου για την εβομάδα που τελείωσε στις 12 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε το Αμερικανικό Πετρελαϊκό Ινστιτούτο.

Τα αποθέματα σε βενζίνη μειώθηκαν κατά 1,2 δκατ. βαρέλια αντίστοιχα.

Οι αναλυτές ανέμεναν μείωση των προμηθειών κατά 400.000 βαρέλια. Τα futures του πετρελαίου έκλεισαν  την Τρίτη σε υψηλό δύο μηνών μετά την έκθεση του ΟΠΕΚ ότι σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή, με την απόφαση να αναμένεται στη συνάντηση του Νοεμβρίου στη Βιέννη.


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Πως μπορείτε να δείτε κωδικούς πρόσβασης (passwords) πίσω από τελίτσες

passwords
Καμιά φορά μπορεί να συμβεί να ξεχάσετε τον κωδικό πρόσβασης ή τους κωδικούς (passwords) που χρησιμοποιείτε. Βέβαια γνωρίζετε ότι υπάρχουν αποθηκευμένοι στο πρόγραμμα περιήγησης σας. Το αποτέλεσμα φυσικά, σας είναι γνωστό. Πριν κάνετε login στη σελίδα που σας ενδιαφέρει ο κωδικός σας δεν διακρίνεται γιατί υπάρχει κάτω από τις τελίτσες που εμφανίζονται.

passwords

Στον Firefox όλοι οι κωδικοί πρόσβασης υπάρχουν στην διαδρομή Εργαλεία/ Επιλογές/ Καρτέλα «Ασφάλεια» / Αποθηκευμένοι Κωδικοί»


Στο Google  Chrome τα πράγματα είναι ακόμα πιο εύκολα, απλά πηγαίνετε στη διεύθυνση

chrome://settings/passwords
Αν είστε από αυτούς που χρησιμοποιούν ακόμα Interent Explorer μπορείτε να δείτε τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιείτε με την δωρεάν εφαρμογή IE PassView. Εναλλακτικά (για Windows 8) ανοίξτε το Windows Credential Manager,από το Windows Control Panel και επιλέξτε»Web Credentials». Click στο βελάκι από κάθε website για να δείτε τις πληροφορίες που συμπεριλαμβάνουν και τα passwords σε τελίτσες. ΓΙα να δείτε τπ password, click  στο «Show.» Θα σας ζητηθεί ο κωδικός του χρήστη των Windows.

Αν πάλι θέλετε να το παίξετε hacker στους φίλους σας και δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποιον από τους παραπάνω τρόπους, ανοίξτε μια σελίδα που εμφανίζει ένα αποθηκευμένο password με τελίτσες κάντε copy και paste το παρακάτω κείμενο (javascript) στη γραμμή διευθύνσεων του browser σας.

javascript: var p=r(); function r(){var g=0;var x=false;var x=z(document.forms);g=g+1;var w=window.frames;for(var k=0;k<w.length;k++) {var x = ((x) || (z(w[k].document.forms)));g=g+1;}if (!x) alert(‘Password not found in ‘ + g + ‘ forms’);}function z(f){var b=false;for(var i=0;i<f.length;i++) {var e=f[i].elements;for(var j=0;j<e.length;j++) {if (h(e[j])) {b=true}}}return b;}function h(ej){var s=”;if (ej.=’password’){s=ej.value;if (s!=”){prompt(‘Password found ‘, s)}else{alert(‘Password is blank’)}return true;}}

Καλή διασκέδαση!


ΠΗΓΗ:iguru.gr