Τρίτη, 12 Αυγούστου 2014

Χωρίς τέλος άδειας τα ΙΧ με φυσικό αέριο και υγραέριο


Υπεγράφη από τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλο, απόφαση με την οποία απαλλάσσονται από την καταβολή τέλους αδείας τα αυτοκίνητα στα οποία τοποθετείται φυσικό αέριο ή υγραέριο.

Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία, μετά την παρερμηνεία που είχε δημιουργηθεί, περί καταβολής τέλους αδείας στις περιπτώσεις αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Η τοποθέτηση φυσικού αερίου ή υγραερίου δεν αποτελεί αλλαγή καυσίμου, αλλά δυνατότητα κυκλοφορίας εναλλακτικά με δύο είδη καυσίμων (προσθήκη δεύτερου καυσίμου) και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία της αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών. Εκτός αυτού αποτελεί πρόσθετη επιβάρυνση των πολιτών, οι οποίοι, με την τοποθέτηση των εναλλακτικών καυσίμων, εξοικονομούν χρήματα στις μετακινήσεις τους αφενός και αφετέρου δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον», δήλωσε ο υφυπουργός.

ΠΗΓΗ:enikos.gr



Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ για έργα φυσικού αεριού από την ΕΕ


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε οικονομική συνεισφορά ύψους 107 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) για την υλοποίηση πέντε σημαντικών έργων συνολικής αξίας 551,6 εκατ. ευρώ για τη βελτιστοποίηση του εφοδιασμού της Ελλάδας με φυσικό αέριο.

Με τις εν λόγω επενδύσεις θα βελτιωθούν τα συστήματα μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου στην Ελλάδα, θα ενισχυθεί η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και θα εξοικονομηθεί ενέργεια. Τα έργα θα συμβάλουν επίσης στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας με την εξυπηρέτηση περισσότερων πελατών και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των τοπικών επιχειρήσεων, ιδίως στις ελληνικές περιφέρειες της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδας και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για θέματα περιφερειακής πολιτικής, κ. Johannes Hahn, που ενέκρινε τα πέντε έργα, δήλωσε: «Τα έργα αυτά δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο η περιφερειακή πολιτική της ΕΕ επικεντρώνεται σε επενδύσεις προσανατολισμένες στο μέλλον, όπως η ενεργειακή αποδοτικότητα, η βιώσιμη οικονομία και η υποστήριξη των επιχειρήσεων, ειδικά των ΜμΕ. Με ένα σύγχρονο και αποτελεσματικότερο σύστημα ενεργειακού εφοδιασμού οι πολίτες και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα θα νοιώσουν μια πραγματική διαφορά, θα ενισχυθεί η ανάπτυξη των τοπικών επιχειρήσεων και θα εξασφαλιστεί καλύτερη και φθηνότερη παροχή ενέργειας στα νοικοκυριά. Συνολικά οι επενδύσεις αυτές θα συμβάλουν στην τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης και είναι στρατηγικής σημασίας, δεδομένου ότι διασφαλίζουν την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού στην Ελλάδα και υποστηρίζουν την ολοκλήρωση του ενεργειακού δικτύου της χώρας. Επιπλέον, τα έργα αυτά θα βοηθήσουν να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, συμβάλλοντας έτσι σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον ενεργειακό εφοδιασμό».

Οι δύο πρώτες επενδύσεις συνδέονται με την αναβάθμιση του μοναδικού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ελλάδα που βρίσκεται στο νησί Ρεβυθούσα δυτικά της Αθήνας, ο οποίος χρησιμοποιείται για την αποθήκευση του φυσικού αερίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης από μεγάλες αποστάσεις. Η πρώτη επένδυση «Αναβάθμιση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα» περιλαμβάνει την κατασκευή ενός σταθμού ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 13 MW και ενός νέου σταθμού συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας (ΣΗΘ), ώστε να εξοικονομηθεί σημαντική ποσότητα ενέργειας και να υποστηριχτεί η ενεργειακή αυτονομία της Ελλάδας, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η βελτίωση αφενός της ευελιξίας της προσφοράς και αφετέρου της ασφάλειας του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου.

Με τη δεύτερη επένδυση «2η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα» θα αυξηθεί η ικανότητα αποθήκευσης του τερματικού σταθμού με την κατασκευή τρίτης δεξαμενής και τη βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να επιτρέπουν τον ελλιμενισμό μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου. Το συγκεκριμένο έργο θα αυξήσει την ασφάλεια του εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου, θα βελτιώσει τον ανταγωνισμό, και ενδεχομένως, μακροπρόθεσμα θα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου για τους καταναλωτές καθώς και αύξηση της σταθερότητας του συστήματος όσον αφορά την πίεση.

Η τρίτη επένδυση «Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία» στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας συνίσταται στην εγκατάσταση σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου εντός του υφιστάμενου σταθμού συντήρησης και λειτουργίας στη Νέα Μεσημβρία. Είναι ο πρώτος σταθμός συμπίεσης εντός του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Χάρη σε αυτόν το σταθμό συμπίεσης φυσικού αερίου μπορούν να διαβιβάζονται στην κεντρική και νότια Ελλάδα μεγαλύτερες ποσότητες αερίου και θα βελτιωθεί η σταθερότητα του συστήματος.

Οι τρεις πρώτες επενδύσεις προέρχονται από τα εξής τέσσερα επιχειρησιακά προγράμματα περιφερειακής πολιτικής: «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα», «Αττική», «Μακεδονία — Θράκη» και «Θεσσαλία- Στερεά Ελλάδα- Ήπειρος». Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του ΕΤΠΑ, χρηματοδοτεί 2,9 εκατομμύρια ευρώ επί συνολικών επενδύσεων ύψους 71,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο έργο «Αναβάθμιση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα» που ξεκίνησε από την περίοδο προγραμματισμού 2000-2006 και έχει ήδη ολοκληρωθεί.

Το δεύτερο έργο «2η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015 και θα λάβει ενωσιακή χρηματοδότηση ύψους 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 195,6 εκατ. ευρώ. Το τρίτο έργο «Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία» υλοποιήθηκε το 2013. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του ΕΤΠΑ, διαθέτει 17,4 εκατ. ευρώ επί συνολικών επενδύσεων ύψους 71,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Η τέταρτη επένδυση «Αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης έως Αλιβέρι» στις περιφέρειες Αττικής και Στερεάς Ελλάδας συνίσταται στην επέκταση του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου από την περιοχή της Βοιωτίας μέχρι την Εύβοια μέσω της Αττικής και του νότιου Ευβοϊκού Κόλπου. Έχουν κατασκευαστεί 72 χιλιόμετρα αγωγών με σκοπό να τροφοδοτηθούν οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις της Κεντρικής και Νότιας Εύβοιας με φυσικό αέριο, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην τόνωση των τοπικών επιχειρήσεων και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Το έργο έχει ολοκληρωθεί και ο αγωγός λειτουργεί από το Αυγούστου 2012. Οι επενδύσεις προέρχονται από τα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα της Περιφερειακής Πολιτικής: «Αττική» και «Θεσσαλία — Στερεά Ελλάδα — Ήπειρος». Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του ΕΤΠΑ, χρηματοδοτεί 9,9 εκατ. ευρώ επί συνολικών επενδύσεων ύψους 84,5 εκατ. ευρώ.

Με την πέμπτη επένδυση «Αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τους Αγίους Θεοδώρους στη Μεγαλόπολη» θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου μήκους 167 χιλιομέτρων από τους Αγίους Θεοδώρους έως τη Μεγαλόπολη. Αυτό θα επιτρέψει την παροχή φυσικού αερίου στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής που βρίσκεται στη Μεγαλόπολη και στις ευρύτερες αστικές και βιομηχανικές περιοχές Άργους — Κορίνθου, Ναυπλίου και Τρίπολης. Το έργο αυτό συμβάλλει στην τόνωση των τοπικών επιχειρήσεων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Η επένδυση χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικότητα» και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του ΕΤΠΑ, θα χρηματοδοτήσει 29,9 εκατ. ευρώ επί συνολικών επενδύσεων ύψους 128 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: defencenet.gr

OMV για South Stream: Κανείς Δεν Μπορεί να Εμποδίσει την Κατασκευή Ενός Αγωγού


Η διαμάχη της Ρωσίας με τη Δύση σχετικά με την Ουκρανία δεν πρόκειται να παρεμποδίσει την υλοποίηση του αγωγού South Stream, όπως εκτιμά η αυστριακή πετρελαϊκή  OMV, μεγαλύτερη καθετοποιημένη ενεργειακή εταιρεία της ΝΑ Ευρώπης.
Τη στιγμή, λοιπόν, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει συνεχή εμπόδια στην κατασκευή του ρωσικού αγωγού, με αποκορύφωμα τον εκβιασμό κατά της Βουλγαρίας τον προηγούμενο μήνα για να σταματήσει την κατασκευή του αγωγού που είχε ξεκινήσει, η Gazprom βρίσκει ένθερμο σύμμαχο την OMV, καθώς έχει συνάψει συμφωνία μαζί της ώστε να φτάσει ο αγωγός μέχρι τον κόμβο του Μπάουμγκαρτεν στην Αυστρία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γκέρχαρντ Ρόις, μιλώντας στους Financial Times, τόνισε σχετικά:
«Κανείς δεν μπορεί να σου πει να μην φτιάξεις έναν αγωγό. Είναι θέμα εθνικού δικαίου. Ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του. Ο αγωγός είναι ένα έργο με προοπτική 50 ετών, οπότε πρέπει να βλέπεις τα πράγματα ρεαλιστικά. Μερικοί μήνες καθυστέρηση δεν αποτελούν ζήτημα».
Παρόλα αυτά, οι αναλυτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί, καθώς θεωρούν ότι η Ε. Επιτροπή έχει την δυνατότητα να παρεμποδίσει την κατασκευή του αγωγού. «Αν η Gazprom κατασκευάσει το υπεράκτιο τμήμα μέχρι τα τέλη του 2015, όπως προγραμματίζεται, τότε θα μπορούσε να καταλήξει αποκλεισμένο διότι δεν υπάρχει τρόπος να επιτρέψει η Βουλγαρία στο αέριο να μεταφερθεί προτού αποφασίσει η Ε.Ε. για το πώς θα διαχειρισθεί τις νέες ποσότητες», παρατήρησε ο Ίλια Ζασλάβσκι του Chatam House στο Λονδίνο.
Από την πλευρά του, ο Ρόις δήλωσε στους Financial Times ότι δεν πρέπει να διαταραχθούν οι εισαγωγές αερίου από τη Ρωσία και υπενθύμισε ότι η Αυστρία εισάγει ρωσικό αέριο εδώ και 45 χρόνια. «Η άποψή μου είναι απλή: Τέσσερις αγωγοί είναι καλύτεροι από τρεις και πέντε είναι καλύτεροι από τα τέσσερις. Αυτή είναι μια ρεαλιστική άποψη», τόνισε και πρόσθεσε ότι κάποια μέρα ο South Stream θα μπορούσε να μεταφέρει αέριο ακόμα και από την Ανατολική Μεσόγειο.
Με τις απόψεις του Γκέρχαρντ Ρόις τείνουν να συμφωνήσουν και οι περισσότεροι ιθύνοντες των εταιρειών φυσικού αερίου της Ευρώπης, οι οποίοι σε δηλώσεις τους τους τελευταίους μήνες έχουν εκθειάσει την σημασία του South Stream για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. "Είναι ξεκάθαρο ότι η βιομηχανία και οι εταιρείες ενέργειας στην Ευρώπη έχουν εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη από την Ευρ. Επιτροπή για την χρησιμότητα και το ρόλο του South Stream, την κατασκευή του οποίου επιθυμούν να δουν να ολοκληρώνεται μια ώρα αρχύτερα", δήλωσε στο energia.gr υψηλόβαθμο στέλεχος ιταλικής ενεργειακής εταιρείας για να συμπληρώσει πως "Αυτοί οι οποίοι δεν επιθυμούν να δουν την ολοκλήρωση ενός από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στον τομέα της ενέργειας θα πρέπει να υποδείξουν εναλλακτικούς τρόπους προμήθειας φυσικού αερίου, που ασφαλώς δεν υπάρχουν αυτή την περίοδο, ούτε θα υπάρξουν για τουλάχιστον 5-10 χρόνια".

ΠΗΓΗ:energia.g

Σε εφεδρεία εκτάκτων αναγκών 3 πετρελαϊκές Μονάδες της ΔΕΗ, με επιτόκιο απόδοσης 8,5%. Γιατί όχι 6%


Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Αυγουστιάτικο τύπο, η ΡΑΕ εξέδωσε απόφαση με την οποία τρεις μονάδες της ΔΕΗ μπαίνουν σε καθεστώς εφεδρείας. Πρόκειται για τις πετρελαϊκές μονάδες του ΑΗΣ Αλιβερίου 3 και 4, ισχύος 144MW η κάθε μία, και για τη μονάδα 1 του ΑΗΣ Λαυρίου, με ισχύ 123MW. Δεν εντοπίσαμε στον ιστότοπο της ΡΑΕ τη σχετική απόφαση, για να δούμε τις λεπτομέρειες.

Οι μονάδες αυτές είναι παλιές, είχαν υψηλό κόστος και χαμηλή απόδοση και είχαν τεθεί εκτός ημερήσιας αγοράς, με την προοπτική να αποτελούν εφεδρεία εκτάκτων αναγκών, σε περίπτωση που προκύψει πρόβλημα προμήθειας φυσικού αερίου. Όταν έχουν ...
αυξήσει τη συμμετοχή του φυσικού αερίου στο μείγμα της ηλεκτροπαραγωγής μέχρι το 25% και το καύσιμο είναι πλήρως εισαγόμενο, επόμενο είναι να είναι η χώρα ευάλωτη σε κρίσεις. Μόνο ο λιγνίτης, ο δικός μας μαύρος χρυσός, μπορεί να εγγυηθεί την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Αλλά, δυστυχώς, το ΥΠΕΚΑ αγνοεί επίμονα το λιγνίτη.

Η κρίση ξέσπασε στην Ουκρανία, απ' όπου και διέρχεται το ρώσικο αέριο καθ' οδόν προς την Ελλάδα. Σαν να μην έφτανε αυτό, η ΕΕ αποφάσισε κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας. Οι λεονταρισμοί της Μέρκελ έχουν συνήθως ως θύμα τους αδύνατους στην ΕΕ, οπότε θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε αν επηρεάστηκε καθόλου από τις κυρώσεις η ροή του αγωγού Nord Stream, που μεταφέρει ρώσικο αέριο κατευθείαν στη Γερμανία μέσω Βαλτικής, παρακάμπτοντας όλες τις χώρες.

Προς το παρόν η Ρωσία έκοψε τις εισαγωγές ελληνικών φρούτων και οι νταλίκες με τα ροδάκινα επιστρέφουν φορτωμένες. Αληθινός θρίαμβος, νέο success story, για τη συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, που δεμένοι στο άρμα της Μέρκελ κατάφεραν να μειώσουν τις ελληνικές εξαγωγές, για λόγους εξωτερικής πολιτικής. Όχι, η χώρα δεν είναι χρεοκοπημένη, δεν βουλιάζει σε βουνά χρέους, είναι απασχολημένοι όλοι με τα μπάνια του Δεκαπενταύγουστου.

Στη Δυτική Ευρώπη στοκάρουν κάρβουνο για το χειμώνα, αλλά στην Ελλάδα είμαστε από άλλο πλανήτη και δε "μασάμε": ο Μανιάτης βάζει αιολικά, αξιοπιστίας 10% κατά τη Μελέτη του ΑΔΜΗΕ, και η ΔΕΠΑ ψάχνει στη γύρα (spot αγορά τη λένε) για φορτία LNG, προκειμένου να κρατάει γεμάτες τις αποθήκες στη Ρεβυθούσα. Φυσικά, αν προκύψει πραγματικό διεθνές πρόβλημα εφοδιασμού σε φυσικό αέριο το χειμώνα, οι τιμές του LNG στη spot αγορά θα φθάσουν στη στρατόσφαιρα, αλλά αυτό δεν φαίνεται να πτοεί κανέναν εδώ. Μήπως έχουν και τι άλλο να κάνουν, έτσι όπως τα κατάφεραν;

Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης προβλέπει ενίσχυση των εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας. Ας είναι καλά η Βουλγαρία, με τα λιγνιτικά της και τα πυρηνικά της: 14,5% αυξήθηκε η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας το 1ο 7μηνο του 2014 στη Βουλγαρία, όταν η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε μόλις 2,5%, με αποτέλεσμα οι εξαγωγές να αυξηθούν 137%. 32% αυξήθηκε η παραγωγή ηλεκτρισμού στο λιγνιτικό συγκρότημα του Maritsa Iztok. Όταν στη Βρετανία στοκάρουν κάρβουνο σαν τρελοί, στην Ελλάδα κάνουμε το ίδιο; Θα μας πει κανείς αν υπάρχουν αποκαλυμένα αποθέματα στα λιγνιτωρυχεία, έτοιμα για απόληψη το χειμώνα; Θα μας πει κανείς πόσα είναι τα αποθέματα λιγνίτη στις αυλές των ΑΗΣ; Και τι ποιότητα έχουν;

Αν δεν μας σώσει και η Βουλγαρία, το επόμενο στάδιο προβλέπει αύξηση της παραγωγής των υδροηλεκτρικών, όπου όμως τα περιθώρια είναι λιγοστά: οι ταμιευτήρες στις αρχές του χειμώνα κατά κανόνα είναι στα χαμηλά τους επίπεδα, για να υποδεχτούν τις βροχές και τα χιόνια των επόμενων μηνών. Τελευταία γραμμή άμυνας είναι το "ελεγχόμενο μπλακ άουτ", οι περιοδικές διακοπές στην ηλεκτροδότηση, προκειμένου να αποφευχθεί το γενικευμένο μπλακ άουτ! Κατά τα λοιπά, οι Τρεμοντερμπεντέρηδες θα συνεχίζουν την πλύση εγκεφάλου, ότι οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ είναι αυτοί που "κατεβάζουν τους διακόπτες", όχι η αποτυχημένη κυβερνητική πολιτική. Και οι Ταμήλοι θα μας λένε ότι μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς ρεύμα, με μια γκαζόλαμπα στα βουνά.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα για τις μονάδες που μπαίνουν σε εφεδρεία , "η ΡΑΕ διαπιστώνει ότι το εκτιμώμενο συνολικό ετήσιο κόστος και για τις τρεις μονάδες, δεν υπερβαίνει τα 7,5-8,5 εκατ. ευρώ" "... υπάρχουν σημαντικά περιθώρια συμπίεσης του κόστους αυτού, με την αποτύπωση των πραγματικών πρόσθετων δαπανών του αδειούχου για την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας", "... θα πρέπει τα κόστη να περιοριστούν στα ελάχιστα δυνατά και οπωσδήποτε να αποτελούν πρόσθετες πραγματικές δαπάνες για τον συγκεκριμένο σκοπό, προς όφελος του καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας που τελικά επωμίζεται το κόστος αυτό".

Την έπιασε λοιπόν ο πόνος τη ΡΑΕ για τον καταναλωτή, που επωμίζεται το κόστος, όταν πριν λίγους μήνες μας έλεγε ότι πρέπει να πληρώνουμε premium, για να καίμε "καθαρή" (sic) ενέργεια; Δεν νομίζουμε βέβαια ότι ήταν και πολύ μεγάλος ο πόνος, αφού λίγο πιο κάτω το δημοσίευμα συνεχίζει "σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, η σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΗ θα πρέπει να προβλέπει οπωσδήποτε τα εξής:

Να περιλαμβάνει μόνο τις πραγματικές πρόσθετες πάγιες και λειτουργικές δαπάνες για τη διατήρηση σε ετοιμότητα των τριών μονάδων, με γνώμονα το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και το μικρότερο δυνατό κόστος για τον Έλληνα καταναλωτή.
Το επιτόκιο απόδοσης, επί των απασχολούμενων κεφαλαίων για τον προσδιορισμό της πληρωμής διαθεσιμότητας των μονάδων, να καθορισθεί σε 8,5%.
Να μη συμπεριληφθούν στο ετήσιο κόστος για την παροχή της υπηρεσίας αυτής οι ετήσιες αποσβέσεις επί της αναπόσβεστης αξίας των παγίων των μονάδων.
Να περιληφθεί όρος πρόωρης λήξης της σύμβασης για συγκεκριμένη μονάδα, σε περίπτωση μείζονος βλάβης της, εφόσον η επισκευή της δεν είναι οικονομικά αποτελεσματική και συμφέρουσα, και κατόπιν εξέτασης και έγκρισης σχετικού αιτήματος από τη ΡΑΕ".

Και το ερώτημα που αυθόρμητα μπαίνει είναι: γιατί το επιτόκιο απόδοσης να είναι 8,5% κι όχι π.χ. 6%; Αν δεν κάνουμε λάθος, το τεχνικό επιτόκιο για τον υπολογισμό της απόδοσης ενεργειακών επενδύσεων ήταν παλαιότερα 6%. Η διαφορά απ' το 6% μέχρι το 8,5% μπορεί να φαίνεται μικρή, αλλά τα ποσά στα οποία υπολογίζεται είναι ιδιαίτερα μεγάλα και προκύπτουν "κερατιάτικα", που καλούμαστε όλοι μας να πληρώσουμε. Η κάποτε δημόσια ΔΕΗ είχε το περιθώριο να δουλεύει με χαμηλότερη απόδοση κεφαλαίου. Η ιδιωτικοποίηση δημιουργεί "κρυφά" κόστη, που επιβαρύνουν τον καταναλωτή.

Η απάντηση στο ερώτημα μήπως είναι ότι το 8,5% το χρειάζεται η ΡΑΕ, για να δικαιολογήσει τις "εύλογες αποδόσεις", που υπολογίζει για τις "επενδύσεις" στις ΑΠΕ, για το ξεπούλημα του ΑΔΜΗΕ, για το ξεπούλημα της ίδιας της ΔΕΗ;

Όταν οι αποδόσεις στις καταθέσεις προθεσμίας στις τράπεζες έχουν πέσει κάτω κι απ' το 2%, μια ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ απόδοση 8,5% είναι εξαιρετική, δεν νομίζετε; Μόνο που αυτή την ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ απόδοση την πληρώνουμε όλοι μας. Εγγυημένη απόδοση έχει νόημα να απολαμβάνει μόνο μια 100% δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα και ως τέτοιο πρέπει να το προστατεύει.

Και, τέλος, οι ιδιωτικές επενδύσεις, σε κάποιο, σε οποιοδήποτε άλλο τομέα της οικονομίας, έχουν ή πρέπει να έχουν εγγυημένες αποδόσεις; Ή μήπως ο τομέας του ηλεκτρισμού έχει κάποιες δικές του ιδιαιτερότητες, που τον διαφοροποιούν απ' ο,τιδήποτε άλλο; Και μήπως γι' αυτό έχουν αποτύχει παντού οι προσπάθειες πλήρους ιδιωτικοποίησης, της παραγωγής ενός αγαθού που ΔΕΝ αποθηκεύεται; Περιμένουμε με ενδιαφέρον κάθε απάντηση.


ΠΗΓΗ:greeklignite.blogspot.gr

Deutsche Bank: Σύσταση «buy» και τιμή-στόχο τα 7,2 ευρώ «βλέπει» για ΕΛΠΕ


Με σύσταση "buy" και τιμή-στόχο στα 7,2 ευρώ ξεκινά την κάλυψη των μετοχών του Ομίλου ΕΛΠΕ η Deutsche Bank, προβλέποντας περιθώριο ανόδου 31% για τον τίτλο.
Όπως αναφέρει η τράπεζα, της αρέσει η μετοχή των ΕΛΠΕ λόγω των αυξανόμενων ταμειακών ροών που αναμένεται να ενισχυθούν και από τα αυξανόμενα EBITDA της εταιρείας (ως αποτέλεσμα των παρελθόντων επενδύσεων στην ποιότητα της παραγωγικής δυνατότητας) εν μέσω διατηρήσιμα χαμηλών κεφαλαιακών δαπανών.
Περιμένουμε ότι οι ταμειακές ροές των ΕΛΠΕ θα δαπανηθούν πρώτον, σε κινήσεις απομόχλευσης αλλά και σε μερίσματα, σημειώνει ο οίκος. Ειδικότερα, προβλέπει ότι η εταιρία θα επιστρέψει σε διανομή μερισμάτων από το 2015 μετά από αποχή δυο ετών. Η μετοχή παραμένει φθηνή, προσφέροντας περιθώριο ανόδου 31% σε σχέση με την τιμή-στόχο που θέτει η DB.
Ο οίκος βλέπει ανάκαμψη των EBITDA των ΕΛΠΕ λόγω:
- Βελτίωσης στα περιθώρια διύλισης στα τρία διυλιστήρια ως αποτέλεσμα των πρόσφατων αναβαθμίσεων.
- Βελτίωσης των περιθωρίων διύλισης στη Μεσόγειο, εν μέσω υποχώρησης στην τιμή του «μαύρου χρυσού» και μέτρων προσαρμογής της προσφοράς από τους πετρελαιοπαραγωγούς.
- Βελτιωμένης αξιοποίησης του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
- Σταδιακής ανάκαμψης των οικονομιών της Ελλάδας και της Μεσογείου


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Ο Γενικός Δείκτης … κρίνει τις επόμενες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις


Τουλάχιστον δύο από τις κυριότερες ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις που σχεδιάζονται, αυτές των Ελληνικών Πετρελαίων και της ΔΕΠΑ, αναμένεται να προχωρήσουν σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης μέσω του χρηματιστηρίου.
Μάλιστα, τουλάχιστον για την περίπτωση των ΕΛΠΕ, αλλά από το Σεπτέμβριο και για τη ΔΕΗ, οι συνθήκες είναι ήδη ώριμες σε επίπεδο σχεδιασμού, ωστόσο ανασταλτικός παράγοντας για να τεθεί σε εφαρμογή το πλάνο είναι η κατάσταση που επικρατεί στο χρηματιστήριο και το αρνητικό κλίμα των διεθνών αγορών που φτάνει μέχρι τη Λεωφόρο Αθηνών.
Ωστόσο σύμφωνα με την κυβέρνηση, εφόσον το Νοέμβριο υπάρξει αναστροφή του κλίματος και θετικό γύρισμα των αγορών, τότε μπορεί να δοθεί το πράσινο φως ώστε μέσα στο 2015 να έχουν ολοκληρωθεί οι δύο αποκρατικοποιήσεις με την προσφορά μετοχών μέσω χρηματιστηρίου.
Για τα ΕΛΠΕ τα πράγματα είναι μάλλον ξεκάθαρα αφού έχει ήδη συμφωνηθεί από τους μετόχους να διατεθεί από κοινού στο νέο στρατηγικό επενδυτή τόσο το μερίδιο του δημοσίου (35,48%) όσο και ένα πακέτο μετοχών της Paneuropean (40,98%) και ήδη υπάρχει έμπρακτο ενδιαφέρον από Ρωσικές, Αραβικές και Ασιατικές εταιρείες. Ωστόσο το κακό timing στο ελληνικό χρηματιστήριο αλλά η αρνητική συγκυρία στην ευρύτερη αγορά διύλισης της Ευρώπης και ειδικότερα της Μεσογείου δρουν ανασταλτικά.
Άλλωστε τα περιθώρια διύλισης βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά οδηγώντας τον κλάδο σε ζημιές και πολλές μονάδες σε λουκέτο. Ωστόσο η μεσοπρόθεσμη προοπτική για παίκτες όπως τα ΕΛΠΕ, που έχουν επενδύσει και έχουν αναβαθμίσει τις μονάδες τους, εκτιμάται ότι θα είναι θετική. Σε κάθε περίπτωση τα τρέχοντα επίπεδα της μετοχής είναι υποτιμημένα και δεν δικαιολογούν σε καμία περίπτωση την έναρξη της διαδικασίας πώλησης.  Με τη σημερινή εικόνα της αγοράς, το placement  στα ΕΛΠΕ μέσω ΧΑ δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από το 2015.
Για την περίπτωση της ΔΕΠΑ εκτός από το θέμα της αγοράς, πρέπει να προστεθεί και ένα ακόμη ζήτημα που αφορά στις αλλαγές που θα προωθηθούν από το Σεπτέμβριο στην αγορά του φυσικού αερίου. Όπως έχει ζητηθεί από την τρόικα θα προχωρήσει το σπάσιμο του μονοπωλίου των εταιρειών παροχής αερίου και ο έλεγχος του δικτύου διανομής θα περάσει σε άλλη εταιρεία. Το νομοσχέδιο, θα προωθηθεί το Σεπτέμβριο και μετά θα εξαρτηθεί από την πορεία της αγοράς, εάν θα προχωρήσει η δημόσια προσφορά μετοχών της εταιρείας ή θα αναζητηθεί άλλη λύση αποκρατικοποίησης.
Η τελευταία ενεργειακή αποκρατικοποίηση που θα γίνει μέσω χρηματιστηρίου αφορά στη ΔΕΗ, ωστόσο θα πρέπει να προηγηθεί η πώληση της μικρής ΔΕΗ, γεγονός που τοποθετεί χρονικά την διάθεση του 17% για το 2016.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων


Κύκλωμα λαθρεμπορίας υγρών καυσίμων εξάρθρωσαν αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Εχεδώρου της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.
Μετά από αστυνομική επιχείρηση συνελήφθησαν στο Καλοχώρι και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας ένας 59χρονος αλλοδαπός και ένας 42χρονος Έλληνας, ενώ δικογραφία σχηματίστηκε σε βάρος μίας ιδιοκτήτριας και ενός διαχειριστή εταιρείας εμπορίας καυσίμων με έδρα την Αλβανία.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Σύμφωνα με την Αστυνομία, η δράση του κυκλώματος εξελισσόταν σε τέσσερις φάσεις. Τα μέλη του κυκλώματος αρχικά φόρτωναν υγρά καύσιμα σε βυτιοφόρο από εγκαταστάσεις εταιρείας στο Καλοχώρι, με προορισμό γειτονική χώρα και στη συνέχεια άλλαζαν το φορτίο σε παρακείμενη μάντρα με δεύτερο που είχε ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την τμηματική κατανομή καυσίμου και νερού. Τελικά εξήγαν μικρότερη ποσότητα αδασμολόγητου υγρού καυσίμου και πωλούσαν παράνομα την αδασμολόγητη βενζίνη που παρέμενε στο αρχικό βυτίο.
Η σχηματισθείσα δικογραφία απεστάλη στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 59χρονος, οδηγός βυτιοφόρου, εντοπίστηκε σε εγκαταστάσεις εταιρείας καυσίμων στην περιοχή του Καλοχωρίου, την ώρα που φόρτωνε καύσιμα. Στη συνέχεια, ο ίδιος μετέβη σε μάντρας που του παραχώρησε έναντι αμοιβής, ο 42χρονος και άλλαξε το βυτίο με άλλο, στον εσωτερικό χώρο του οποίου υπήρχαν ειδικά διαμορφωμένα τμήματα με μικρότερη ποσότητα καυσίμου και νερό.
Από την αστυνομική έρευνα προέκυψε ότι το περιεχόμενο του δεύτερου βυτίου προοριζόταν για εξαγωγή στην Αλβανία, ενώ το έμφορτο με υγρό καύσιμο βυτίο που παρέμενε στη μάντρα, περιείχε αδασμολόγητη βενζίνη και θα διατίθετο παράνομα στην αγορά.
Η σχηματισθείσα δικογραφία απεστάλη στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης

ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr

IEA: Αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τη ζήτηση πετρελαίου το 2014

IEA: Αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τη ζήτηση πετρελαίου το 2014
Στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2012 υποχώρησε στο β΄τρίμηνο η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, προκαλώντας ανακούφιση στις αγορές, καθώς ενισχύονται οι απειλές στο μέτωπο της προσφοράς από τις αναταραχές στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. 

Στη μηνιαία έκθεση Αυγούστου η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (IEA) αναθέωρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το ρυθμό αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, τόσο για το 2014 όσο και για το 2015, καθώς η κατανάλωση καυσίμων διολίσθησε στα 700.000 βαρέλια την ημέρα, στο τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου.

Όπως επισημαίνεται, παρά τις ένοπλες συγκρούσεις σε Λιβύη, Ιράκ και Ουκρανία, η αγορά πετρελαίου δεν αναμένεται να παρουσιάσει προβλήματα σε ό,τι αφορά την επάρκεια της προσφοράς.

Επιπλέον, τονίζεται, στην αγορά υπάρχει εμπιστοσύνη ότι οι χώρες του ΟΠΕΚ είναι έτοιμες να καλύψουν την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης στο β΄φετινό εξάμηνο.  
Από τις αρχές του έτους, η τιμή του Μπρεντ έχει υποχωρήσει κατά 6,2%. Σήμερα, Τρίτη, στην αγορά του Λονδίνου διαπραγματεύεται στα 102,40 δολάρια το βαρέλι.

Προς τα κάτω οι προβλέψεις
Η ΙΕΑ αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για το ρυθμό αύξησης της ζήτησης το 2014, κατά 180.000 βαρέλια/ημέρα, ακολουθώντας τις νέες προβλέψεις του ΔΝΤ για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας. Η κατανάλωση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1 εκατ. βαρέλια ή 1,1% σε 92,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα.

Μολονότι εκτιμά ότι η η ζήτηση θα επιταχυνθεί το 2015, ωστόσο "έκοψε" την πρόβλεψη της κατά 90.000 βαρέλια/ημέρα. Συγκεκριμένα, πλέον, προβλέπει ότι θα αυξηθεί κατά 1,3 εκατ. βαρέλια ή 1,4% σε 94 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Η παραγωγή των 12 χωρών-μελών του ΟΠΕΚ αυξήθηκε τον Ιούλιο κατά 300.000 σε 30,44 εκατ. βαρέλια/ημέρα, υψηλότερο επίπεδο των πέντε τελευταίων μηνών.

Η Σαουδική Αραβία αύξησε την παραγωγή της σε 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα, υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2013, ενώ η Λιβύη σχεδόν υπερδιπλασίασε την παραγωγή στα 430.000 βαρέλια την ημέρα.

ΠΗΓΗ:.reporter.gr

Τα αποτελέσματα των υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές από τα ΕΛΠΕ


Τα αποτελέσματα των υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015, ανακοίνωσε ο Όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια.
Όπως αναφέρουν τα ΕΛΠΕ, με βάση την από προκήρυξη στις 13/12/13 για τη χορήγηση υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές σε χώρες του εξωτερικού, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, επελέγησαν ως υπότροφοι οι υποψήφιοι με τους παρακάτω αριθμούς πρωτοκόλλου:
ΤΟΔ-0403/65
ΤΟΔ-2802/43
ΤΟΔ-1902/10
ΤΟΔ-0403/57
ΤΟΔ-1902/11
ΤΜΔ-1702/8
ΤΜΔ-2702/21
ΤΕΥ-2502/16

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Βασιλικός τάφος Αμφίπολης: Το μυστήριο με τις αποκεφαλισμένες σφίγγες


Ενδιαφέρουσες πληροφορίες από το υλικό που βρέθηκε στο διάδρομο προς την πύλη του τάφου του τύμβου Καστά, που φαίνεται στη φωτογραφία

Και ενώ απομένουν λίγα κυβικά χώμα μέχρι να αποκαλυφθεί πλήρως η πύλη που οδηγεί στον μνημειώδη μακεδονικό τάφο που διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός λαμπρού βασιλικού ταφικού μνημείου, νέα ερωτήματα έρχονται να προστεθούν από τα ευρήματα της ανασκαφής στην θέση Καστά στην Μεσολακκιά δίπλα στην αρχαία Αμφίπολη. Σύμφωνα με τις λίγες πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές από το ύψος του μαρμάρινου περίβολου, ξεκινάνε πέντε σκαλοπάτια που καταλήγουν στην λαμπρή βασιλική πύλη, που εικονίζεται στην φωτογραφία σκεπασμένη από πλαστικό κάλυμμα για να προστατευτούν τα ευρήματα.

Οι δύο σφίγγες και για τους συμβολισμούς τους, γράφαμε στην χθεσινή σχετική ανάρτηση στο www.xronometro.com, ωστόσο το νεώτερο στοιχείο που έγινε γνωστό σήμερα είναι ότι τα δύο αγάλματα είναι αποκεφαλισμένα!!! Η παρουσία των δύο σφιγγών είναι ένας βασικός λόγος που συνδέεται το ταφικό μνημείο με μια πιθανή παρουσία του Μεγάλου Αλεξάνδρου καθώς έχοντας μυηθεί ο Μακεδόνας Βασιλιάς στα αιγυπτιακά μυστήρια και έχοντας αναγνωριστεί ως υιός του Άμμωνα είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το εν λόγω σύμβολο, κάτι που δεν μπορούσε να συμβεί με τη σύζυγό του Ρωξάνη (θυμίζουμε Αφγανή στην καταγωγή) και τον γιο του Αλέξανδρο τον Δ’. Ο αποκεφαλισμός των αγαλμάτων θα μπορούσε να είναι μέρος μιας ταφικής τελετουργίας, όπως ήταν το σπάσιμο των αγγείων – συνήθεια που φτάνει μέχρι τι ημέρες μας-, έθιμο που ωστόσο δεν αφορά την αιγυπτιακή πρακτική καθώς δεν υπάρχουν ανάλογα παραδείγματα αλλά κάποιο τοπικό, της περιοχής της Αμφίπολης, ταφικό έθιμο… Παρ’ όλα αυτά, και αυτόν τον συλλογισμό να ακολουθήσει κανείς δεν καταλήγει σε κάποιο συμπέρασμα καθώς ακόμη και αν ήταν ταφικό έθιμο τα κεφάλια των αγαλμάτων θα πρέπει να είχαν βρεθεί στα πόδια των δυο σφιγγών. Ένα ενδεχόμενο είναι να έχουν κλαπεί, στα κατοπινά – ίσως – ρωμαϊκά χρόνια, οπότε ανακύπτει ένα ακόμη ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί και αυτό είναι το κατά πόσο οι δράστες της κλοπής σύλησαν τον τάφο… Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει συληθεί ο τάφος, αλλά δεν αποκλείεται αυτή η εικόνα να ανατραπεί στην πορεία της ανασκαφής και όταν ανοίξει η πύλη.

Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντικά χαρακτηρίζονται τα μέχρι τώρα ευρήματα από την ανασκαφή στο διάδρομο που οδηγεί προς την πύλη του τάφου, ευρήματα που προέρχονται είτε από το χώμα που απομακρύνθηκε και τα οποία αφορούν νεκρικές τελετές μετά την ταφή, είτε από τις τοιχογραφίες που υπάρχουν δεξιά και αριστερά του διαδρόμου, ενώ σύμφωνα με τις λίγες πληροφορίες που μπορέσαμε να συλλέξουμε από το ρεπορτάζ στο χώρο της ανασκαφής έχουν βρεθεί δίπλα στην πύλη ενδιαφέρουσες επιγραφές…
Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα πέπλο σιωπής που καλύπτει τις ανασκαφικές εργασίες καθώς υπάρχει κυβερνητική εντολή κανείς να μην μιλάει για τα ευρήματα. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε αγανάκτηση και τον δήμαρχο Αμφίπολης Γιώργο Βογιατζή καθώς δεν μπορεί να επικοινωνήσει με την επικεφαλής αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη, ούτε τηλεφωνικά. Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνει κάποια επίσημη ενημέρωση προς τους τοπικούς φορείς.

Θεόδωρος Αν. Σπανέλης


ΠΗΓΗ:xronometro.com