Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014

ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΑ "ΣΦΑΛΜΑΤΑ" ΣΕ ΡΕΥΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ !...


«Θύμα» του ρευστού πολιτικού τοπίου και το «αποτύπωμα» των δημοσκοπήσεων, μόλις μια εβδομάδα πριν από τον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και δύο εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές.

Oι μεγάλες αποκλίσεις στις προβλέψεις, η διαμάχη για τις αρνήσεις στις τηλεφωνικές έρευνες, φέρνουν στο προσκήνιο μια έντονη πολιτική διελκυστίνδα για τα ποσοστά σε όλα τα επίπεδα: για την πρώτη θέση, η NΔ και ο ΣYPIZA εναλλάσσονται στη σειρά, την ώρα που εμφανίζονται έρευνες με εξωπραγματικές αποκλίσεις, ενώ τα μικρότερα κόμματα υφίστανται... «σκοτσέζικο ντους» σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις τους.

Ηταν θέμα χρόνου η υπόθεση να πάρει και πολιτικές διαστάσεις, με τον ΣYPIZA να αμφισβητεί την εικόνα της ισοδυναμίας με τη NΔ που καταγράφουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις. Mάλιστα, ο εκπρόσωπος του ΣYPIZA Π. Σκουρλέτης ζήτησε να δημοσιοποιείται μαζί με τα γκάλοπ και το ποσοστό των πολιτών που αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα, όταν τους ζητήθηκε.

Διαφωνίες αναλυτών
H διαφωνία υφίσταται και σε επίπεδο αναλυτών καθώς ο επικεφαλής της V-PRC, Xρ. Bερναρδάκης, επιμένει ότι το ποσοστό των αρνήσεων είναι μεγάλο και δεν επιτρέπει ασφαλείς μετρήσεις, καθώς το κοινό που απαντά στις ερωτήσεις είναι τέτοιο που διαμορφώνει μονόπλευρα τις τάσεις που καταγράφονται. Δεν συμμερίζονται όλοι τις εκτιμήσεις αυτές, καθώς άλλοι αναλυτές εκτιμούν ότι τα ποσοστά αρνήσεων δεν είναι σε μεγάλη απόκλιση με ό,τι συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν και πως η αναπλήρωση αυτών που δεν δέχονται να απαντήσουν γίνεται με τρόπο που να μην αλλοιώνεται η τελική εικόνα.

Ολοι πάντως συμφωνούν ότι οι δημοσκοπήσεις όχι μόνο δεν μπορούν να προβλέψουν το αποτέλεσμα -«μόνο από τύχη αυτό μπορεί να συμβεί και μόνο στα exit-poll θα έχουμε σχετικά καλή εικόνα», υποστηρίζει ερευνητής μεγάλης εταιρείας-, αλλά αδυνατούν να «φωτογραφίσουν» με ακρίβεια και την τρέχουσα κατάσταση.

Eνδεικτικά, αναφέρουν το πρόβλημα των διλημμάτων για την ευρωκάλπη. «Στις τελευταίες εκλογές του 2012, υπήρξε καθοριστικό δίλημμα, το μέσα ή έξω από το ευρώ, που κυριάρχησε και έδωσε μια εικόνα», μας λέει ο ίδιος ερευνητής. «Σήμερα ποια είναι τα διλήμματα που κυριαρχούν; Eκτός από αυτά των δυο μεγαλύτερων κομμάτων, έχουμε και το δίλημμα Bενιζέλου, οπότε η διάχυση απόψεων είναι ακόμα μεγαλύτερη».

Η «πρώτη κυριακή»
Yπάρχει επίσης και ο παράγοντας «πρώτη Kυριακή», δηλαδή οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές που θα παίξουν έναν ιδιότυπο ρόλο στην τελική έκβαση της ευρωκάλπης. O Στρ. Φαναράς θεωρεί ότι οι εντυπώσεις του πρώτου γύρου μπορεί να ωθήσουν τους ψηφοφόρους σε τακτική ψήφο εξισορρόπησης των εντυπώσεων στις ευρωεκλογές, καθώς το εκλογικό σώμα ναι μεν θέλει την πολιτική σταθερότητα αλλά δεν επιθυμεί και την ακύρωση των εναλλακτικών λύσεων που διαθέτει. 


Εξαιρετικά υψηλό το ποσοστό της «μη ανιχνεύσιμης ψήφου»
Οι πολίτες που ερωτώνται στις έρευνες «δεν έχουν τι να πουν, δεν ξέρουν ακόμα τι θα κάνουν» Στις συζητήσεις μας με τους εκπροσώπους των εταιρειών επιχειρήσαμε να διακρίνουμε τον βαθμό δυσκολίας των όποιων προβλέψεων και να καταγράψουμε τους κυριότερους παράγοντες της αβεβαιότητας.

Oι αναποφάσιστοι
Παρά τις αποκλίσεις στον τρόπο των μετρήσεων, είναι φανερό ότι το ποσοστό της «μη ανιχνεύσιμης ψήφου» παραμένει εξαιρετικά υψηλό, όπως καταγράφεται και στις τρεις τελευταίες δημοσκοπήσεις που δημοσιοποιήθηκαν. Στις δυσκολίες αυτές προστίθενται και οι εμπειρίες από τις τελευταίες εκλογές, όταν από τα exit-polls αναδείχτηκε πως ο ένας στους τέσσερις ψηφοφόρους του 2012 αποφάσισε την τελευταία εβδομάδα τι θα επιλέξει.

H αποχή
Πού θα φτάσει αυτή τη φορά; Στις εκλογές του Iουνίου 2012 δεν προσήλθαν στην κάλπη τέσσερις στους δέκα πολίτες. Στις ευρωεκλογές του 2009 τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα, η αποχή άγγιξε το 50%. Kανείς δεν μπορεί να προβλέψει αυτή τη φορά την αποχή και πώς θα εκδηλωθεί στους δύο γύρους. Eνα είναι σίγουρο: Ένα αρνητικό ρεκόρ αποχής θα έχει δραματικές και απρόβλεπτες επιπτώσεις στις επιδόσεις όλων των κομμάτων.

Σαθρό πολιτικό περιβάλλον
Yπάρχουν παράμετροι που αναδεικνύονται κάθε μέρα και αποσταθεροποιούν τις όποιες μετρήσεις και προβλέψεις. O Θ. Γεράκης της MARC σημειώνει, λόγου χάρη, τη δυσκολία μέτρησης ενός κόμματος, της «Xρυσής Aυγής», με τους ηγέτες και βουλευτές στη φυλακή, ή στη Bουλή με χειροπέδες. Ή ακόμα τη δυσκολία πρόβλεψης της δυναμικής για το «Ποτάμι», που έχει ζωή μόλις λίγων εβδομάδων.

Πόλωση και μικρά κόμματα
Hδη τόσο η NΔ όσο και ο ΣYPIZA πολώνουν το κλίμα, προβάλλοντας ταυτόχρονα τους αρχηγούς τους ως ισχυρά χαρτιά. Tα διλήμματα «σταθερότητα ή περιπέτειες», «Mέρκελ ή ΣYPIZA» φορτίζονται ιδιαίτερα από τις τελευταίες διλημματικές παρεμβάσεις της «Eλιάς», καθώς επαπειλείται, λόγω του αποτελέσματος, και το ενδεχόμενο να έρθουν οι εθνικές εκλογές ακόμα πιο κοντά. Tο θέμα είναι αν αυτά τελικά θα κυριαρχήσουν στην πορεία προς τις κάλπες ή οι ψηφοφόροι θα προτιμήσουν ένα άλλο από τα 43 κόμματα που συνολικά κατεβαίνουν στις ευρωεκλογές στη χώρα μας. 

H NΔ πάντως και ο Aντ. Σαμαράς ρίχνουν το βάρος τους στη σημασία της «κυβερνησιμότητας» της χώρας, ενόψει της κρίσιμης συνέχειας για την οικονομία και το χρέος, την ώρα που ο ΣYPIZA προσπαθεί να υπερκεράσει τα «αυτογκόλ» της τελευταίας περιόδου, επιχειρώντας να σταθεροποιήσει τον πήχυ για το πότε θα ζητήσει εθνικές εκλογές, χωρίς όμως και εδώ να υπάρχει ομοθυμία στο εσωτερικό του. 

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τις επιλογές των πολιτών, με μια αβεβαιότητα και μια βεβαιότητα: Aπό τη μια οι πολίτες που ερωτώνται στις έρευνες «δεν έχουν τι να πουν, δεν ξέρουν ακόμα τι θα κάνουν» κατά την εκτίμηση συνομιλητή μας ερευνητή. Aπό την άλλη, διαμορφώνεται η βεβαιότητα ότι η ψήφος τους στις εκλογές θα είναι καθοριστική για τις πολιτικές εξελίξεις της επόμενης ημέρας.

Ευτύχης Παλλήκαρης

ΠΗΓΗ:logoplokies.blogspot.gr

ANAKOINΩΣΗ ΔΑΚΕ ΕΛΠΕ

Συναδέλφισσες-οι

Στο τελευταίο Δ.Σ. του σωματείου και ακολούθως στο Γενικό Συμβούλιο ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία τόσο ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός όσο και το πρακτικό συμφωνίας για την δημιουργία της νέας υπο-βαθμίδας (!) του χειριστή/τεχνίτη Β. Η παράταξη μας ψήφισε λευκό για την δημιουργία της νέας υπο-βαθμίδας και καταψήφισε τον νέο Ε.Κ.
Αναφορικά με το πρώτο θέμα θεωρούμε ότι η δημιουργία μιας νέας υπο –βαθμίδας χωρίς διοικητικές αρμοδιότητες και σαφή καθήκοντα και η οποία είναι υπό την αίρεση της εταιρίας (όπως αναφέρεται στο πρακτικό συμφωνίας), δεν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στην εξέλιξη των εργαζομένων. Απλά τους μετακινεί 1-2 θέσεις στην μισθολογική κλίμακα δίνοντας μια μικρή αύξηση αποδοχών στους νέους συναδέλφους όταν οι ίδιοι συνάδελφοι έχασαν πολύ περισσότερα με την νέα ΕΣΣΕ.
Στον νέο εσωτερικό κανονισμό – ενδεικτικά αναφέρουμε – έχουν περιληφθεί τα παρακάτω:
-καταργείται η επιτροπή προμήθειας και ποιοτικού ελέγχου των τροφίμων στην οποία συμμετείχε συνεχώς μέχρι σήμερα και εκπρόσωπος των εργαζομένων. Συνεπώς χάνεται η δυνατότητα έλεγχου μας σε μια σημαντική δραστηριότητα που μας αφορά και σχετίζεται άμεσα και με την υγεία μας.
-Απουσιάζει η έγκριση των προσλήψεων από το ΔΣ της εταιρίας, όπου εκεί οι εργαζόμενοι έχουν φωνή μέσω των αντιπροσώπων τους και μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους τουλάχιστον για τον αριθμό που απαιτείται.
-Εισάγεται για πρώτη φορά δικαίωμα της εταιρίας να διεκδικήσει αποζημίωση από εργαζόμενο για πρόκληση φθοράς σε εξοπλισμό από βαριά αμέλεια ή δόλο. Εμείς ρωτάμε ποιός και πως αποφασίζει αν μια ανθρώπινη αμέλεια είναι δόλος, αλλά επισημαίνουμε και άλλες παραμέτρους π.χ. μπορεί να προκληθεί κάποια φθορά και από συνεχή εξαντλητικά 12ωρα; Στο συγκεκριμένο άρθρο ακούστηκαν και άλλες φωνές ότι πρέπει να καταργηθεί αλλά όλες συνάντησαν την άκαμπτη στάση του Προέδρου του ΠΣΕΕΠ.
Επίσης ένα σοβαρό θέμα το οποίο μας ανησυχεί είναι αυτό των νέων οργανογραμμάτων το οποίο συνδέεται με τις γνωστές 45 αποχωρήσεις συναδέλφων χωρίς αντικατάσταση που ψήφησε και ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ στο τελευταίο εταιρικό Δ.Σ.
Το θέμα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής διότι δεν σχετίζεται μόνον με τον αριθμό των θέσεων εργασίας αλλά συνδέεται επίσης με την ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων και τις προοπτικές εξέλιξης των συναδέλφων μας.
Ελπίζουμε το Προεδρείο να φανεί αντάξιο της ιστορικής ευθύνης του και να μην συνδέσει την θητεία του με περαιτέρω συρρίκνωση θέσεων εργασίας.
Συνάδελφοι αποδείχτηκε και σε αυτή την διαπραγμάτευση ότι εμείς οι εργαζόμενοι πάλι κάτι χάσαμε, αφού ενσωματώθηκαν στον νέο εσωτερικό κανονισμό άρθρα από την πρόταση της εταιρίας την οποία το Προεδρείο του ΠΣΕΕΠ είχε χαρακτηρίσει επανειλημμένα «ποινολόγιο».

Προφανώς, η ηγεσία του σωματείου  ξέρει και εφαρμόζει καλά το «ανέκδοτο του Χότζα» ο οποίος μπαινοβγάζοντας συμπαθή τετράποδα στην καλύβα του, προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του ότι όλα είναι καλά. Είναι γνωστό πλέον το κόλπο να προσπαθείς να εμφανίσεις ως «βελτίωση» τη «μη χειροτέρευση» και ως διαπραγματευτική επιτυχία την μερική, παρά την ολική απώλεια.
Όπως επίσης είναι παλιές και δοκιμασμένες οι τακτικές του εκφοβισμού -με το επιχείρημα ότι το μνημόνιο και η ανεργία έχουν διαλύσει τον κοινωνικό ιστό ακόμη δε και την εργατική νομοθεσία - αλλά και του εμπορίου ελπίδας με την παροχή διαφόρων ¨εξυπηρετήσεων¨ προς τους ημετέρους για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους.
Μόνο που με αυτές τις τακτικές το σωματείο μας εξυπηρετεί την άλλη πλευρά, που συνεχώς ζητά παραχωρήσεις γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι το μεγαλύτερο ποσοστό τους θα το κερδίσει. Κάθε διαπραγμάτευση προσθέτει κάτι στις ήδη υφιστάμενες απώλειες και με αυτό τον τρόπο η θέση των εργαζομένων ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ διαρκώς.
 Αλλά, μήπως αδικούμε τους συναδέλφους του Προεδρείου ασκώντας τους κριτική για τα πεπραγμένα τους; Μήπως άραγε κι αυτοί για τα «πάγια αιτήματα των εργαζομένων» δεν παλεύουν; Μήπως τις θέσεις για αξιοπρεπείς αμοιβές, κατάργησης της εντατικοποίησης, διατήρησης των κεκτημένων κλπ. δεν τις υιοθετούν κι αυτοί; Και, τελοσπάντων, τι θέλουμε να γίνει; Τίποτε;
Σκοπός μας δεν είναι να επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά τα αυτονόητα. Είναι προφανές ότι οι διαπραγματεύσεις δεν κερδίζονται με την λογική ¨το μη χείρον βέλτιστο¨ ούτε και με ψεύτικες εξαγγελίες για δήθεν μάχες και σκληρές συγκρούσεις με την Διοίκηση. Κερδίζονται με αγώνες, πίστη στο δίκιο μας και  υποστήριξη από όλους τους εργαζόμενους.
Εμείς έχοντας πάντα μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των εργαζομένων θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε ώστε να φρενάρουμε τον παραπέρα κατήφορο στα εισοδήματα και τα δικαιώματα μας.



ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ ΕΛΠΕ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΥΣ!!!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΕΘ



Συναδέλφισσες ,συνάδελφοι

     Με τη λήξη της θητείας της εκλεγμένης σύμφωνα με το Ν.1568/85 Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων, καλείστε σε Γενική Συνέλευση με θέματα:

     1.   Απολογισμός απερχόμενης επιτροπής.
     2.   Εκλογή   τριμελούς   εφορευτικής   επιτροπής  για   τη   διεξαγωγή
           εκλογών για τη νέα ΕΥΑΕ ΒΕΘ.
   
    Η γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 15 Μαΐου και ώρα 15:00 στο κεντρικό μηχανολογικό. Σε περίπτωση μη απαρτίας,
Η επαναληπτική γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Μαΐου και ώρα 15:00 επίσης στο κεντρικό μηχανολογικό.
    Η ψηφοφορία για την εκλογή της νέας ΕΥΑΕ ΒΕΘ θα διεξαχθεί στην αίθουσα του ΠΣΕΕΠ (ΠΕΣΥ  ΒΕΘ), την Δευτέρα και Τρίτη  26-27 Μαΐου από τις ώρες 06:00 ως τις 17:00. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους την κάρτα παρουσίας ή την αστυνομική τους ταυτότητα.
    Οι υποψηφιότητες για τη νέα επιτροπή μπορούν να υποβάλλονται στα μέλη της απερχόμενης επιτροπής ή στα γραφεία των σωματείων μέχρι την Πέμπτη 22 Μαΐου και ώρα 13:00.
   Ο ρόλος της ΕΥΕΑ πρέπει να είναι γνωστός σε όλους μας. Τα θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας αφορούν σε όλους μας και όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως θέσης και ιεραρχίας πρέπει να σεβόμαστε τον θεσμό και να συμμετέχουμε στη γενική συνέλευση και την ψηφοφορία.
    Η συμμετοχή ικανών και άξιων συναδέλφων στην επιτροπή είναι προς το συμφέρον όλων μας και αναβαθμίζει το ρόλο και το έργο της επιτροπής.


Η απερχόμενη ΕΥΑΕ:  Κ. Γιαζκουλίδης
                                       Α. Βαρύτης
                                       Α. Παυλίδης
                                       Π. Ρίζος
                                       Δ. Χρυσίδης




Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις ευρωεκλογές

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις ευρωεκλογές
εκλογές για την ανάδειξη των 751 βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των εκπροσώπων 500 εκατομμυρίων Ευρωπαίων, θα διεξαχθούν από την 22η έως την 25η Μαΐου στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την 22η Μαΐου ψηφίζουν η Βρετανία και η Ολλανδία, την 23η η Ιρλανδία και η Τσεχία, την 24η η Λετονία και η Σλοβακία και την 25η όλες οι υπόλοιπες χώρες. Δικαίωμα ψήφου έχουν περίπου 400 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες. Τα αποτελέσματα απ' όλες τις χώρες θα ανακοινωθούν επίσημα αφού κλείσουν και τα τελευταία εκλογικά τμήματα, αυτά της Ιταλίας, τα μεσάνυχτα της Κυριακής 25ης Μαΐου (ώρα Ελλάδας).

Μετά την ένταξη της Κροατίας στην ΕΕ, τον Ιούλιο του 2013, ο αριθμός των ευρωβουλευτών ανήλθε στους 766. Στις εκλογές αυτές ωστόσο ο αριθμός τους θα μειωθεί στους 751, όπως προβλέπει η Συνθήκη της Λισαβόνας. Οι έδρες κατανέμονται μεταξύ των κρατών με βάση την αρχή της φθίνουσας αναλογικότητας: οι μεγαλύτερες σε πληθυσμό χώρες εκπροσωπούνται από περισσότερους ευρωβουλευτές, αλλά οι μικρότερες έχουν μεγαλύτερο αριθμό ευρωβουλευτών από εκείνον που θα είχαν εάν εφαρμοζόταν η αρχή της αναλογικότητας.

Το ποσοστό συμμετοχής στις ευρωεκλογές φθίνει με τα χρόνια. Το 1979 είχε ανέλθει στο 63%, όμως 30 χρόνια αργότερα είχε πέσει στο 43%.

Μετά τις ευρωεκλογές θα αναδειχθούν ο νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και οι 28 Επίτροποι, ένας από κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η θητεία των οποίων είναι επίσης πενταετής. Για πρώτη φορά, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη θέση του απερχόμενου Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, θα εκλεγεί από τους ηγέτες των χωρών-μελών, αφού λάβουν υπόψη τους τα αποτελέσματα των εκλογών. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να εκλέξουν κάποιον από τους υποψηφίους που ανήκει σε διαφορετική πολιτική ομάδα από τη δική τους. Σε κάθε περίπτωση, ο διορισμός του θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές συνθήκες, η έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου βρίσκεται στο Στρασβούργο, όπου διεξάγονται 12 ολομέλειες κάθε έτος, μία κάθε μήνα. Οι ευρωβουλευτές παραμένουν στη Γαλλία μόνο για 4 ημέρες κάθε φορά, καθώς το υπόλοιπο διάστημα εργάζονται από τις Βρυξέλλες. Κάθε μήνα 5.000 άνθρωποι – ευρωβουλευτές, βοηθοί, υπάλληλοι, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διερμηνείς και άλλοι – μετακινούνται από τη μία πόλη στην άλλη.



Οι ημερομηνίες

* 22η-25η Μαΐου: Διεξαγωγή εκλογών στις 28 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάδειξη των νέων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

* 27η Μαΐου: Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν Βαν Ρομπάι υποδέχεται στις Βρυξέλλες τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων των 28 για να συζητήσουν το θέμα της διαδοχής του Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

* Ιούνιος: Συγκρότηση των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Για το σχηματισμό μιας ομάδας απαιτούνται 25 ευρωβουλευτές προερχόμενοι από τουλάχιστον το ένα τέταρτο των χωρών-μελών, δηλαδή εκλεγμένων σε επτά διαφορετικές χώρες.

* 1η-3η Ιουλίου: Πρώτη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εκλογή του προέδρου του. Για να εκλεγεί ένας υποψήφιος θα πρέπει να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία επί των ψηφισάντων.

* 14η-17η Ιουλίου: Δεύτερη ολομέλεια και εκλογή του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που αποτελείται από τους ηγέτες των χωρών-μελών, προτείνει έναν υποψήφιο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών. Η υποψηφιότητά του θα πρέπει να εγκριθεί από την πλειοψηφία των μελών της Ευρωβουλής, δηλαδή να συγκεντρώσει τουλάχιστον 376 ψήφους. Εάν η υποψηφιότητα απορριφθεί, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έχει στη διάθεσή του έναν μήνα για να προτείνει άλλον υποψήφιο.

Από τη στιγμή που θα εκλεγεί ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, σε συνεννόηση μαζί του, συντάσσει τη λίστα με τους Επιτρόπους, έναν ανά χώρα-μέλος.
Τα «ευρωφοβικά» κόμματα
Μια ευκαιρία για να συνενωθούν, να συνεργαστούν και να δώσουν φωνή σε όσους θεωρούν την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα «πολιτικό τέρας» διαβλέπουν στις ευρωεκλογές της 25ης Μαΐου τα κόμματα της άκρας δεξιάς, που κερδίζουν έδαφος και ανεβάζουν τα ποσοστά τους σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Στη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ουγγαρία, τα ευρωσκεπτικιστικά ή ευρωφοβικά κόμματα ενδέχεται να καταλάβουν ακόμη και την πρώτη ή τη δεύτερη θέση. Στη Γερμανία, το κόμμα AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), που ζητά την κατάργηση του ευρώ, είναι πολύ πιθανό να αναδείξει ευρωβουλευτές ενώ την είσοδό του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν αποκλείεται να κάνει και το νεοναζιστικό κόμμα NPD.

Ακόμη και αν καταφέρει να συγκροτήσει πολιτική ομάδα, είναι πάντως μάλλον απίθανο η ακροδεξιά να αποκτήσει ειδικό βάρος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ωστόσο, η συγκρότηση πολιτικής ομάδας θα επιτρέψει στους ευρωφοβικούς να μην θεωρούνται πλέον ως «κατώτεροι βουλευτές», εξήγησε πρόσφατα η πρόεδρος του γαλλικού Εθνικού Μετώπου (FN) Μαρίν Λεπέν.

«Η συμμαχία των ακροδεξιών κομμάτων είναι μάλλον ένας γάμος από συμφέρον παρά ένας γάμος από έρωτα» συνόψισε ένας αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.
Μολονότι έχουν κάποιες κοινές ιδεολογικές νόρμες, όπως την απόρριψη της πολυπολιτισμικής κοινωνίας, των παραδοσιακών κομμάτων και των «ελίτ», τα κόμματα της ευρωπαϊκής άκρας δεξιάς διακρίνονται ταυτόχρονα από τις βαθύτατες διαφορές τους. Για παράδειγμα, τα κόμματα των σκανδιναβικών χωρών (οι Αληθινοί Φινλανδοί ή το Λαϊκό Κόμμα της Δανίας) καθώς και το ευρωφοβικό βρετανικό UKIP του Νάιτζελ Φάρατζ, που ζητά την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αρνούνται να συνεργαστούν με το Εθνικό Μέτωπο της Γαλλίας γιατί θεωρούν ότι έχει ακόμη στις τάξεις του αντισημιτικές συνιστώσες.

Η δημοκρατία, η αποχή και η απάθεια
Από το 1979, όταν διεξήχθησαν οι πρώτες εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με άμεση, καθολική ψηφοφορία, το ποσοστό συμμετοχής των εκλογέων μειώνεται διαρκώς κι εκφράζονται φόβοι ότι φέτος θα σημειωθεί ένα νέο αρνητικό ρεκόρ.
Στις τελευταίες ευρωεκλογές του 2009 το ποσοστό της αποχής έφτασε στο 57% κατά μέσο όρο. Σε έξι χώρες ξεπέρασε το 70%, ενώ στη Σλοβακία οκτώ στους δέκα ψηφοφόρους δεν προσήλθαν στις κάλπες. Οι μοναδικές χώρες όπου η αποχή ήταν μικρότερη από 10% ήταν το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο, όπου η ψήφος είναι υποχρεωτική.
Τριάντα χρόνια νωρίτερα, όταν η τότε ΕΟΚ είχε μόνο εννέα χώρες-μέλη, η αποχή στις ευρωεκλογές ανερχόταν στο 37%.
Η οριακή συμμετοχή συνιστά πρόβλημα για την αντιπροσωπευτικότητα και τη νομιμοποίηση των αιρετών οργάνων, όπως παραδέχονται ευρωβουλευτές απ' όλο το πολιτικό φάσμα. 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε για μεγάλο χρονικό διάστημα συμβουλευτικό ρόλο όμως πλέον του έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα να συναποφασίζει με τις χώρες-μέλη. Σχεδόν όλοι οι ευρωπαϊκοί νόμοι θα πρέπει να επικυρώνονται από το σώμα αυτό. Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξακολουθεί να θεωρείται από τους πολίτες ένα «απόμακρος θεσμός». Μια πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, έδειξε ότι σχεδόν δύο στους τρεις Ευρωπαίους πολίτες (ποσοστό 67%) πιστεύουν πως η δική τους φωνή «δεν μετράει» στις Βρυξέλλες.
Μεταξύ 2009-13 η «θετική» άποψη που έχουν οι πολίτες για την Ένωση μειώθηκε κατά 18 μονάδες ενώ αντιστρόφως η «αρνητική» εικόνα της αυξήθηκε κατά 14 μονάδες. 

Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και όσον αφορά την εμπιστοσύνη των πολιτών στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Η πτώση του ποσοστού είναι ιλιγγιώδης: τα τελευταία τέσσερα χρόνια μειώθηκε κατά 17 μονάδες και πλέον ανέρχεται μόνο στο 31%.
Προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν το δημοκρατικό έλλειμμα στην ΕΕ και, σε τελική ανάλυση, να κινητοποιήσουν τους ψηφοφόρους, τα πέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά κόμματα που εκπροσωπούνται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο -κεντροδεξιά του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Σοσιαλιστές, Φιλελεύθεροι, Πράσινοι και ριζοσπαστική Αριστερά- πρότειναν δικούς τους υποψηφίους για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις φετινές εκλογές.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βασίζεται σε αυτήν την καινοτομία για να εξορκίσει την απάθεια των ψηφοφόρων και να τους πείσει «να αξιοποιήσουν τη δύναμή τους». 

ΠΗΓΗ:zougla.gr

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΥΣ


Όπως πολλοί από εσάς το ξέρατε, συμμετέχω και εγώ στην προσπάθεια να αλλάξουν επιτέλους τα πράγματα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακειδονίας, μαζί με την Δέσποινα Χαραλαμπίδου και το ψηφοδέλτιο της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενώτητας, σαν υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Νομού Θεσσαλονίκης. Φτάνει πια με τους υποτακτικούς των μνημονίων, της χρεοκοπίας και της διάλυσης της Ελληνικής Κοινωνίας. Είναι ζήτημα ζωής για όλη την χώρα. πόσο μάλλον για την πρωτεύουσα της ανεργίας, την Μακεδονία...

 Μέλος ΔΣ ΓΣΕΕ – εργαζόμενος στα ΕΛΠΕ

Νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων

Νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων
Αλλάζουν όλα με το νέο έτος στον υπολογισμό των συντάξεων με αποτέλεσμα να μειώνονται τα ποσά που λαμβάνουν οι συνταξιούχοι.
Ο υπολογισμός διαφέρει από ταμείο σε ταμείο με το ΙΚΑ να υπολογίζει τις αποδοχές των καλύτερων πέντε ετών ετών της τελευταίας δεκαετίας Για τον υπολογισμό λαμβάνεται υπόψη η δεκαετία που ξεκινά το προηγούμενο έτος από αυτό που υποβάλλεται η αίτηση και την ευθύνη για την επιλογή των ετών την έχει το Ταμείο.
Στο μισθό δεν υπολογίζονται τα δώρα και τα επιδόματα αδείας παρά μόνο επιδόματα και μπόνους συνδεδεμένα με τον μισθό. Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τις μεικτές αποδοχές.
Το σύνολο των αναπροσαρμοσμένων πλέον αποδοχών διαιρείται με το σύνολο των ημερών εργασίας. Με τον τρόπο αυτόν προκύπτει το τεκμαρτό ημερομίσθιο του ασφαλιστικού βίου του μισθωτού και με βάση αυτό ασφαλισμένος θα καταταγεί σε μια από τις 28 ασφαλιστικές κλάσεις που υφίστανται και θα γίνει ο τελικός υπολογισμός του ποσού της σύνταξης.
Στο  Δημόσιο λαμβάνονται υπόψη οι συντάξιμες αποδοχές του Οκτωβρίου 2011. Δηλαδή ο βασικός μισθός, το επίδομα θέσης αν λαμβάνεται επί διετία και το επίδομα των 140 ευρώ. Τα επιδόματα ωστόσο δεν μετράνε. Στις συντάξιμες αποδοχές σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Έθνος» περιλαμβάνονται: ο βασικός μισθός, το χρονοεπίδομα (όπου χορηγείται), το επίδομα των 140,80 ευρώ, το επίδομα θέσης ευθύνης για όσους το λαμβάνουν για μία διετία, το επίδομα ειδικής απασχόλησης για τους εργαζομένους των ΟΤΑ που υπάγονται στα ΒΑΕ, το επίδομα εξωδιδακτικής προετοιμασίας και βιβλιοθήκης για τα μέλη ΔΕΠ.
 Για τον χρόνο που έχει συμπληρωθεί στην ασφάλιση του Δημοσίου, το ποσό της σύνταξης υπολογίζεται τμηματικά με δύο τρόπους:
Το ποσό σύνταξης που αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης που έχουν συμπληρωθεί μέχρι 31/12/2007. Υπολογίζεται με τις συντάξιμες αποδοχές του τελευταίου μήνα πριν από τη συνταξιοδότηση και με ποσοστό αναπλήρωσης 80% (2,286% για κάθε χρόνο ασφάλισης).
Το ποσό σύνταξης που αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης που συμπληρώνονται μετά την 1/1/2008. Υπολογίζεται με τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών των τελευταίων 5 ετών και με ποσοστό αναπλήρωσης ως ακολούθως:
-Για το 2014 ποσοστό αναπλήρωσης 73%
-Για το 2015 ποσοστό αναπλήρωσης 72%
-Για το 2016 ποσοστό αναπλήρωσης 71%
-Από το 2017 και μετά ποσοστό αναπλήρωσης 70%
Ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών: Ο τρόπος υπολογισμού είναι ο ίδιος με το Δημόσιο με μόνη διαφορά το ότι οι αποδοχές που λαμβάνονται υπόψη ως συντάξιμες αφορούν τον βασικό μισθό, το χρονοεπίδομα και τα πάγια επιδόματα (οικογενειακό, σπουδών κ.λπ.). Κατά τα λοιπά ισχύουν όσα ήδη αναφέρθηκαν για το Δημόσιο.
ΟΑΕΕ: Οι συντάξεις υπολογίζονται με βάση τις κατηγορίες που έχει ασφαλιστεί ο ελεύθερος επαγγελματίας. Επομένως όσο ψηλότερη η κατηγορία τόσο μεγαλύτερη είναι και η σύνταξη που λαμβάνει ο δικαιούχος.
ΕΤΑΑ: Η σύνταξη υπολογίζεται στη βάση ενός ποσού που καθορίζεται από τα καταστατικά των ταμείων ως βασικό ποσό και των προσαυξήσεων επί του ποσού αυτού που λαμβάνονται ανάλογα με το πόσα έτη έχει διανύσει ο ασφαλισμένος στο Ταμείο.

ΠΗΓΗ:newsbomb.gr

Ο μισθολογικός χάρτης της ΕΕ -Το ύψος του κατώτατου μισθού σε κάθε χώρα


Το 2013 ο πραγματικός κατώτατος μισθός στη χώρα μειώθηκε κατά 23,9% 

Στις κατώτερες θέσεις της λίστας με την κατάταξη των χωρών με υψηλό και μεσαίο επίπεδο ανάπτυξης όσον αφορά τις μεικτές αποδοχές (ακαθάριστος μισθός και εισφορές εργοδότη) βρισκόταν η Ελλάδα το 2013, με ....
τον κατώτατο μισθό, την ίδια περίοδο να υφίστατο κάθετη μείωση. 
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής» ο πραγματικά κατώτατος μισθός μειώθηκε κατά 23,9%, ποσοστό που όσον αφορά την ειδική κατηγορία των νέων, κάτω των 25 ετών, έφθασε το 32,2%.
Την ίδια ώρα οι κατώτατοι μισθοί στην Ευρώπη, σε όσες χώρες είναι θεσμοθετημένος, αλλού δεχόταν πιέσεις προς τα κάτω και σε άλλες περιπτώσεις αυξανόταν. Συγκεκριμένα, την τριετία 2010-2012 ο εθνικός κατώτατος μισθός αυξήθηκε σε επτά χώρες:
Σλοβενία 20,9%
Ουγγαρία 13,1%
Βουλγαρία 7%
Πολωνία 6,2%
Λετονία 5,5%
Σλοβακία 1,5%
Ρουμανία 0,5%
Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ ο πραγματικός κατώτατος μισθός μειώθηκε, είτε λόγω παγώματος των κατώτατων ονομαστικών μισθών, είτε λόγω ανεπαρκών αυξήσεων σε σχέση με τον πληθωρισμό. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα αποτελούν οι εξής χώρες:
Λιθουανία -8%
Λετονία -7,3%
Τσεχία -6,5%
Ισπανία -4,6%
Ηνωμένο Βασίλειο -4,6%
Βέλγιο -3,3%
Οι κατώτατοι μισθοί στην Ευρώπη 
Η μεγάλη πλειονότητα των χωρών της ΕΕ έχει θεσμοθετήσει έναν εθνικό κατώτατο μισθό. Εξαίρεση επτά χώρες (Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Κύπρος), όπου δεν υπάρχει εθνικός κατώτατος μισθός. Ωστόσο, σε τέσσερις από αυτές ισχύουν κλαδικοί κατώτατοι μισθοί που προσδιορίζονται με συλλογικές διαπραγματεύσεις (Γερμανία, Αυστρία, Φινλανδία, Ιταλία). Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται ως εξής:
Τσεχία 312 ευρώ
Βέλγιο 1.472 ευρώ
Βουλγαρία 148 ευρώ
Εσθονία 290 ευρώ
Ιρλανδία 1.462 ευρώ
Ισπανία 748 ευρώ
Γαλλία 1.426 ευρώ
Λετονία 287 ευρώ
Λιθουανία 232 ευρώ
Λουξεμβούργο 1.801 ευρώ
Ουγγαρία 323 ευρώ
Μάλτα 680 ευρώ
Πολωνία 353 ευρώ
Πορτογαλία 566 ευρώ
Ρουμανία 157 ευρώ
Σλοβενία 763 ευρώ
Σλοβακία 327 ευρώ
Ηνωμένο Βασίλειο 1.244 ευρώ
Ολλανδία 1.456 ευρώ
Σημειώνεται ότι οι προαναφερόμενοι κατώτατοι μισθοί πρώτον αφορούν το β' τρίμηνο του 2012 και δεύτερον ότι τα ποσά αυτά είναι σε 12μηνη βάση, ενώ ο κατώτατος μισθός των 586,08 ευρώ στην Ελλάδα είναι σε 14μηνη βάση.
Θα υποχωρήσει κάτω από τα 586 ευρώ στην Ελλάδα ο κατώτατος μισθός
Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής» η εφαρμογή του αναθεωρημένου Μνημονίου οδηγεί προς συμπίεση όλων των κατώτατων μισθών στο όριο των 586, 08 ευρώ, αντί των «κατώτατων μισθών τεσσάρων ταχυτήτων» που καταγράφονται σήμερα.  Προς την κατεύθυνση αυτή, τουλάχιστον, κινείται το αναθεωρημένο Μνημόνιο, το οποίο ζητά την εξίσωση των κατώτατων αμοιβών όσων αμείβονται με μισθό με αυτές των ημερομισθίων.
Ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης σημειώνει ότι το σημερινό ύψος του κατώτατου μισθού θα διατηρηθεί ως το 2016, οπότε θα ισχύσει το νέο σύστημα καθορισμού του για το 2017, με το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ να εκτιμά ότι ο νέος μισθός για το 2017 θα είναι χαμηλότερος από το σημερινό, εφόσον ληφθούν υπόψη οι νέοι παράγοντες βάσει των οποίων προσδιορίζονται πλέον οι κατώτατες αμοιβές.
Οι τέσσερις περιπτώσεις κατώτατων μισθών 
Σήμερα με την μειωμένη προσαύξηση κατά 50% στις τριετίες των υπό πρόσληψη μακροχρονίως ανέργων οδηγούμαστε, σύμφωνα με το Βήμα σε τέσσερις περιπτώσεις κατώτατων μισθών:
Μακροχρόνια άνεργοι, άνω των 25 ετών που προσλαμβάνονται ως υπάλληλοι με κατώτερο μισθό, θα λαμβάνουν προσαύξηση 5% για κάθε τριετία αντί για 10% που είναι σήμερα.
Μακροχρόνια άνεργοι που προσλαμβάνονται ως εργατοτεχνίτες δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές, που αφορούν μόνο τους υπαλλήλους.
Εργαζόμενοι, άνω των 25 ετών δεν θα υποστούν καμία αλλαγή, αφού η μείωση αφορά μόνο άνεργους. Έτσι γι αυτούς διατηρείται η προσαύξηση 10%. Ένας εργαζόμενος με 9 χρόνια προϋπηρεσίας δικαιούται 761,9 ευρώ τον μήνα (586,08 βασικός και 175,82  το επίδομα για τις τριετίες.
Εργαζόμενος κάτω των 25 ετών, λαμβάνει ήδη χαμηλότερο μισθό κάτω από τον κατώτατο, δηλαδή 510,95 ευρώ αντί για 586 ευρώ.

Πηγή: iefimerida.gr


ΠΗΓΗ:pak-elta.gr

Καθημερινό Έλεγχο στις Δεξαμενές των Διυλιστηρίων θα Διενεργεί η ΓΓΠΣ


Διαρκείς και καθημερινούς ελέγχους στις δεξαμενές των φορολογικών αποθηκών και των αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης ενεργειακών προϊόντων θα μπορεί να πραγματοποιεί σύντομα το Υπουργείο Οικονομικών, πατάσσοντας το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Κοινή Υπουργική Απόφαση που εξέδωσαν τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Υποδομών καλύπτει πλέον όλες τις διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης των εισροών-εκροών στις 1.000 περίπου δεξαμενές των φορολογικών αποθηκών και των αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης ενεργειακών προϊόντων.
Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των συστημάτων αυτών, προβλέπεται ότι κατά το πρώτο έτος εφαρμογής θα πρέπει να εγκατασταθούν συστήματα εισροών-εκροών και να αποστέλλουν τα δεδομένα τους (σε κεντρική βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών) στο 40% του συνόλου των δεξαμενών κυριότητας κάθε εγκεκριμένου αποθηκευτή και κάθε διαχειριστή αποθήκης τελωνειακής αποταμίευσης. Το υπόλοιπο ποσοστό των δεξαμενών θα πρέπει να συμμορφωθούν έως το τέλος του δευτέρου έτους εφαρμογής.
Σύμφωνα με στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης σε δύο μήνες η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα λαμβάνει ηλεκτρονικά τα δεδομένα για τις εισροές και εκροές καυσίμων από την συντριπτική πλειονότητα των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας καυσίμων. 

ΠΗΓΗ:energia.gr

Η Wall Street ανακάλυψε... βαγόνια με πετρέλαιο


Οι κατασκευαστές των βυτιοφόρων βαγονιών είναι οι άγνωστοι κερδισμένοι των νομοθετικών αλλαγών που έρχονται στις ΗΠΑ για την ασφαλέστερη μεταφορά αργού πετρελαίου ύστερα από μια σειρά ατυχημάτων, ορισμένων εκ των οποίων ήταν μοιραία. Ωστόσο, τα «λαγωνικά» της Wall Street μυρίστηκαν τις ευκαιρίες που ανοίγονται παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη γίνει οι απαραίτητες νομοθετικές αλλαγές για την επιβολή ασφαλέστερων κανόνων μεταφοράς του πετρελαίου στις ΗΠΑ. Το ενδιαφέρον των επενδυτικών κεφαλαίων αντικατοπτρίζεται από την αύξηση της συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή εμπορευματικών βαγονιών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Trinity Industries. Μέχρι πρόσφατα, μόνο τριάντα πέντε επενδυτικά κεφάλαια κατείχαν το 20,6% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, σύμφωνα με στοιχεία της Morningstar. Σήμερα είναι 553 οι επενδυτές που κατέχουν μία θέση στη μετοχική σύνθεση της Trinity Industries. Για μια εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 6 δισ. δολαρίων, η συμμετοχή αυτή θεωρείται υψηλή. Ανάμεσα στους επενδυτές είναι το κεφάλαιο Franklin Small Cap Value με 2,7 δισ. δολ., η Dreyfus Opportunistic Mid-Cap Fund με επίσης 2,7 δισ. δολ. και η American Beacon Small Cap Value με 5,4 δισ. δολ. Παράλληλα, έχει αυξηθεί η συμμετοχή επενδυτικών κεφαλαίων στο μετοχικό κεφάλαιο της American Railcar Industries, μιας μικρότερης ανταγωνίστριας της Trinity Industries. Ο αριθμός των κεφαλαίων ανέρχεται σε 231, με συνολικό ποσοστό συμμετοχής 15,5%. Οι διαχειριστές των επενδυτικών κεφαλαίων εκτιμούν ότι η Trinity Industries πληροί τις προδιαγραφές για να αντεπεξέλθει σε αυστηρότερους κανόνες για τη μεταφορά αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ, όπως αναμένεται. Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας θεωρείται, δε, σταθερή. Παρά την επιβράδυνση των παραγγελιών, η εταιρεία ανακοίνωσε 2,85 δολάρια ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του έτους, υπερβαίνοντας τα 2,53 δολ. που προβλέπονταν από τους αναλυτές.

ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Η επιτροπή για τον Πρίνο, η τιμή του δημοσίου και ο Ισραηλινός διπλωμάτης


Το τηλεγράφημα του ξένου πρακτορείου το έγραφε ξεκάθαρα: Ανησυχούν οι Νορβηγοί για το τι θα συμβεί όταν εξαντληθούν οι πηγές του πετρελαίου! Έχουν ήδη συγκεντρώσει περισσότερα από 700 δισεκατομμύρια ευρώ στο κρατικό fund και σκέφτονται από τώρα την επόμενη ημέρα! Τι λένε οι άνθρωποι! Δεν είναι με τα καλά τους. Κάθονται και αγχώνονται τζάμπα. Σήμερα κύριοι! Ό,τι προλάβετε σήμερα. Αύριο, ποιος ξέρει αν θα ζούμε ή αν θα πεθάνουμε. 

Έχουν συγκεντρώσει ένα ποσό κοντά στο τρισ. και συζητάνε τι θα γίνει αν και εφόσον συμβεί αυτό ή το άλλο. Δεν είναι χαλαροί οι άνθρωποι κι έτσι δεν θα ζήσουν πολλά χρόνια. Η ζωή, φίλοι Νορβηγοί, θέλει να το ρίχνεις και λίγο έξω. Λογαριασμοί και νέοι λογαριασμοί και πάλι λογαριασμοί! Ζωή είναι αυτή; Αν δεν μάθεις να αγναντεύεις το άπειρο απέναντί σου, βυθιζόμενος στην απόλαυση ενός φραπέ με πολλά παγάκια και με το ειδικό καλαμάκι στο ποτήρι, δεν έχεις μάθει το παραμικρό από το πέρασμά σου σε αυτό τον πλανήτη. 

Κοιτάξτε εμάς! Χρόνια τώρα αντλούμε πετρέλαιο από τον Πρίνο. Ξέρετε πόσα χρήματα έχουμε βγάλει ως ελληνικό δημόσιο; Τίποτα! Μηδέν! Έχουμε πληρώσει κι από την τσέπη μας για να μπορούν οι άλλοι να βγάζουν το πετρέλαιο και να το πουλάνε στις διεθνείς αγορές. Κι έτσι δεν μαζεύουμε λεφτά σε funds για να βασανίζουμε το μυαλό μας πως να τα επενδύσουμε. Ούτε και σκοτιζόμαστε τι θα γίνει αν στερέψουν οι πηγές. Τι είχαμε, τι χάσαμε! 

Στις 29 Νοεμβρίου του 2010 μία επιτροπή του Υπουργείου Περιβάλλοντος έστειλε τα συμπεράσματά της προς τον υπουργό κ. Μανιάτη για την εμπειρία που απέκτησε το ελληνικό δημόσιο από την εκμετάλλευση του Πρίνου. Είναι μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη από κάθε πλευρά και θα έπρεπε ο κύριος υπουργός να την έχει δημοσιοποιήσει. 

Διότι αποδεικνύεται πέρα από κάθε αμφιβολία ότι σε αυτές τις δουλειές έχει μεγαλύτερη σημασία τι συμφωνία θα κλείσεις με τους πετρελαιοπαραγωγούς από το πόσο πετρέλαιο κρύβεις στα σωθικά σου. Αν είναι να κάνεις συμφωνίες τύπου Πρίνου (όπως αυτές έγιναν μέχρι το 2010), τότε θα εισπράξεις ένα απόλυτο Τίποτα. Και χίλιες πηγές πετρελαίου να ανακαλύψεις, εσύ δεν θα κερδίσεις ούτε ένα ευρώ. Αν όμως κάνεις συμφωνίες ανάλογες με εκείνες των Νορβηγών, τότε μπορείς να μαζέψεις κάποια στιγμή ένα τρισεκατομμύριο ευρώ και να αναρωτιέσαι πως θα είναι η ζωή στον μέλλον στον πλανήτη Άρη. 

Πού ήταν το πρόβλημα; Όπως διαπιστώνει η επιτροπή του υπουργείου από το 2002 μέχρι και το 2009 η εταιρεία που εκμεταλλευόταν τον Πρίνο έβγαζε συνεχώς ζημίες. Το ελληνικό δημόσιο, λοιπόν, είχε συμφωνήσει να πάρει έσοδα από τα κέρδη. Πως θα έπαιρνε κέρδη από μία εταιρεία που έβγαζε συνεχώς ζημίες; Το κατέγραψε αυτό η επιτροπή και δεν ξέρουμε πόσο σοβαρά την πήρε υπόψη του ο κ. Μανιάτης. 

Ας πούμε τώρα ότι κάτω από το Αιγαίο, το Ιόνιο και το Κρητικό πέλαγος κρύβονται τρεις Σαουδικές Αραβίες μαζί. Λέμε τώρα! Φαντάζεστε να έχουμε ανοίξει δεκάδες τρύπες και τελικά όλες αυτές οι εταιρείες να βγάζουν ζημιές; Μην πείτε ότι αυτά γινόντουσαν στο παρελθόν. Θα σας αποδείξουμε ότι αυτά συμβαίνουν και σήμερα! Η σύμβαση με τον Όμιλο Λάτση για το Ελληνικό στηρίζεται και στην κερδοφορία του Ομίλου για να υπολογιστούν στο τέλος τα έσοδα του δημοσίου! 

Έχουμε ακούσει διάφορες φήμες, ότι στο τέλος θα επικαλεστούν τα "όσα συμβαίνουν στις διεθνείς αγορές" κι άλλα τέτοια. Τους προειδοποιούμε να μην τολμήσουν! Και μας κάνει και τεράστια εντύπωση γιατί θα πρέπει αυτές οι συμβάσεις να είναι "εθνικό μυστικό", ακόμη και από τα μέλη του Κοινοβουλίου. Κι ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση μας κάνει το γεγονός ότι το θέμα αυτό έχει περάσει κάτω από το ραντάρ όλων των κομμάτων. Τι φοβούνται; 

Οι παλαιότεροι αναγνώστες μας θα θυμούνται ότι ήμασταν από τους πρώτους που ανέδειξαν το θέμα του ενεργειακού πλούτου που κρύβει η χώρα μας και ότι παρακολουθούμε από τότε το θέμα πολύ στενά. Θα κάνουμε, λοιπόν, μία παρατήρηση. Ή καλύτερα, θα σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα μιας ακόμη σχετικής με το θέμα είδησης, η οποία και δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες: Για πρώτη φορά η Ισραηλινή πρεσβεία στην Αθήνα θα έχει και Ακόλουθο Άμυνας. Μην μου πείτε ότι η ιστορία αυτή δεν έχει αρχίσει να αποκτά ενδιαφέρον!

(Θανάσης Μαυρίδης, capital.gr)

ΠΗΓΗ:energypress.gr