Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

ΡΕΛΑΝΣ ΡΩΣΙΑΣ ΓΙΑ ΔΕΠΑ Α.Μεντβέντεφ: "Παίρνουμε ΔΕΠΑ, δίνουμε South Stream και ηλεκτρισμό στα νησιά"!




Aνοικτό άφησε το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί η συμμετοχή της Ελλάδας στον South Stream ο γενικός διευθυντής της Gazpromexport Α.Μεντβέντεφ, παρά το γεγονός ότι χαρακτήρισε το έργο "αντιοικονομικό για την Gazprom".

Σε δηλώσεις του άφησε να εννοηθεί ότι η συμμετοχή της Ελλάδας στο έργο ήταν καθαρά πολιτική απόφαση των Β.Πούτιν και Κ.Καραμανλή και από την στιγμή που οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά το 2009 αδιαφόρησαν εντελώς, πλέον η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων και θα φανεί αν πραγματικά θέλουν ενεργειακή συνεργασία οι Έλληνες πολιτικοί με την Μόσχα.

"Το σχέδιο αγωγού μέσω Ελλάδας, προς την Ιταλία, εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά η απόφαση θα ληφθεί καθαρά βάσει οικονομικών κριτηρίων. Για ένα κομμάτι του έργου (σ.σ. κεντρικός αγωγός μέσω Βουλγαρίας, Σερβίας, Σλοβενίας, κ.ο.κ.), έχουν ληφθεί οι αποφάσεις. Το κομμάτι που αφορά την Ελλάδα ακόμα εξετάζεται"  δήλωσε ο Α.Μεντβέντεφ (συνωνυμία με τον πρωθυπουργό Ν.Μεντβέντεφ).
Ποια είναι αυτά τα κριτήρια; Η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ για την οπία η Gazprom έχει καταθέσει μία πρόταση που είναι "μη ανταγωνιστική" από τις λοιπές προσφορές, αλλά έχει καταγραφεί σαφής προσπάθεια υπονόμευσής της από γερμανικά συμφέροντα.
Ενώ την ιδια στιγμή η Γερμανία απολαμβάνει τα αγαθά του Nord Stream παρά τις αντιρρήσεις της Πολωνίας την οποία παρέλαμψε ο αγωγός, στην Ελλάδα της πολιτικής ελίτ ήσσονος εθνικού φρονήματος "βρίσκει και κάνει". Έτσι υπάρχει μια διάχυτη φημολογία ότι "Η Gazprom έχει καλύτερη πρόταση, αλλά αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία περί μονοπωλίων. Δηλαδή δεν μπορεί αυτός που παράγει, να μοιράζει κι όλας".
Τώρα πως γίνεται πάντα η "αυστηρότητα" της νομοθεσίας να εξαντλείται στις "μικρές" χώρες της ΕΕ, αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα. Την Τετάρτη πρόκειται να ανοίξουν οι προσφορές για την ΔΕΠΑ. Στις 9 Νοεμβρίου υπογράφει η Βουλγαρία και ήδη έχουν υπογράψει οι περισσότερες από τις άλλες χώρες. Τελευταίες θα υπογράψουν οι κατασκευάστριες εταιρείες του αγωγού  (ιταλικές,γερμανικές,γαλλικές
 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου