Αυστηρότερα όρια στην περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα πλοία, θεσπίζει νέα οδηγία που υιοθέτησε προχθές, Τρίτη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στόχος είναι το αργότερο έως το 2020 να χρησιμοποιείται από όλα τα πλοία καύσιμο με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
Αυτό θα συμβάλει, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΚ, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις ευρωπαϊκές ακτές και στη μείωση των 50.000 πρόωρων θανάτων που καταγράφονται ετησίως λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα πλοία.
Η έκθεση εγκρίθηκε με 606 ψήφους υπέρ, 55 κατά και 13 αποχές.
Όπως τόνισε η εισηγήτρια Sattu Hassi ( Φινλανδία) από την ομάδα των Πρασίνων, τα περισσότερα ρυπογόνα καύσιμα πλοίων έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Επίσης ανέφερε ότι έως το 2020 η ατμοσφαιρική ρύπανση από τη ναυτιλία αναμένεται να ξεπεράσει αυτή που προκαλείται από τις χερσαίες εκπομπές γι' αυτό απαιτείται κατεπείγουσα δράση.
Η αλλαγή αποσκοπεί στην προσαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο πλαίσιο που έχει συμφωνηθεί στον Διεθνή Nαυτιλιακό Oργανισμό (IMO). Το γενικό όριο περιεκτικότητας σε θείο στις ευρωπαϊκές θάλασσες προβλέπεται να μειωθεί από 3,5% σε 0,5% μέχρι το 2020 ύστερα από επιμονή των ευρωβουλευτών να διαγραφεί κάθε διάταξη που θα επιτρέπει την αναβολή λήξης της προθεσμίας κατά πέντε χρόνια. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται στη Βαλτική, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μάγχη θα πρέπει να πληροί το νέο διεθνές πρότυπο του 0,1% μέχρι το 2015.
Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κουμουτσάκος δήλωσε ότι επήλθε ένας ικανοποιητικός συμβιβασμός, αν και υπήρξαν προσπάθειες για την επιβολή διατάξεων πέραν των όσων προβλέπονται από τη MARPOL.
ΠΗΓΗ:energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου