Ο επόμενος κλάδος που θα περιέλθει στη ίδια δεινή θέση που βρίσκεται σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα προβλέπεται να είναι αυτός των πετρελαιοειδών. Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν κορυφαίοι παράγοντες του κλάδου σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιεί η ελληνική πολιτεία απέναντι στις συσσωρευμένες και χρόνιες στρεβλώσεις που παρουσιάζει.
Ήδη, τα μηνύματα που εκπέμπουν οι εταιρίες εμπορίας είναι ανησυχητικά. Στο σύνολο τους εμφανίζουν αρνητικά στοιχεία, οι επισφάλειες τους υπολογίζονται στο 20-30% των επενδύσεων σε πρατήρια (πάγια και πιστώσεις), ενώ στη βιομηχανία και την ακτοπλοΐα είναι ακόμη μεγαλύτερες και, επιπλέον, ο τραπεζικός δανεισμός τους από 300-350 εκατ. ευρώ που ήταν πριν από δύο χρόνια «σκαρφαλώνει» επικίνδυνα στο 1 δισ. ευρώ (περί τα 700 εκατ. ευρώ υπολογίζεται σήμερα).
Το περιβάλλον εντός του οποίου καλούνται να λειτουργήσουν οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών παρουσιάζει συνεχή επιβάρυνση. Η κατανάλωση καυσίμων συρρικνώνεται όλο και περισσότερο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης (στις βενζίνες η μείωση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, δηλαδή, τους θερινούς, εκτιμάται στα 10-12% έναντι των αντίστοιχων μηνών του 2011), τα δομικά προβλήματα (κυρίως, τα φαινόμενα λαθρεμπορίας) παραμένουν άλυτα, η πίεση από τα διυλιστήρια αυξάνεται (σε 15 ημέρες έχει περιορισθεί το όριο για την αποπληρωμή πιστώσεων από τη Motor Oil και σε 20 ημέρες από την ΕΛ.ΠΕ.), οι χρηματοδοτικές κάνουλες από τις τράπεζες έχουν περιορισθεί κατά πολύ, ενώ αμφίβολη καθίσταται και η πληρωμή των πιστώσεων από τα πρατήρια (ο χρόνος που δίδεται πλέον από τις εταιρίες εμπορίας είναι μόλις δέκα ημέρες).
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου