Από το bankingnews.gr
Πάνω από 27 δεξαμενόπλοια βρίσκονται στο λιμάνι της Καλιφόρνια και εκατοντάδες άλλα βρίσκονται έξω από την Σιγκαπούρης=… εξέλιξη που αναμένεται να πιέσει ακόμη περισσότερο τις τιμές του πετρελαίου.
Στα τέλη του φθινοπώρου του 2014, όταν η Σαουδική Αραβία αμφισβήτησε για πρώτη φορά τον ΟΠΕΚ και αύξηση την προσφορά αργού πετρελαίου διεθνώς, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των άλλων χωρών, οι τιμές του πετρελαίου..
έπεσαν ως αποτέλεσμα του σχεδίου της Σαουδικής Αραβίας να πλήξει το σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2020, όταν η Σαουδική Αραβία ενέτεινε την προσπάθειά της να συνθλίψει στις διεθνείς αγορές το αμερικανικό σχιστολιθικό πετρέλαιο, ενώ στόχευε και στην Ρωσία.
Το βασικό πρόβλημα με το πετρέλαιο σχετίζεται
-Την μεγάλη προσφορά πετρελαίου
-Την πολύ μειωμένη ζήτηση πετρελαίου
-Την εξάντληση των αποθηκευτικών χώρων, ήδη 250 εκατ βαρέλια πετρελαίου αποθηκεύεται σε δεξαμενόπλοια ελλείψει άλλων αποθηκευτικών χώρων στην ξηρά.
Έχει αναφερθεί επίσης ότι δεξαμενόπλοια ήδη κατευθύνονται ή έχουν ήδη φθάσει στις ΗΠΑ και εν μέσω αρνητικών τιμών στο πετρέλαιο εσχάτως… η πίεση στις τιμές πετρελαίου αυξάνονται.
Με βάση το Bloomberg το επόμενο κεφάλαιο στην κρίση του πετρελαίου είναι πλέον αναπόφευκτο: μεγάλα τμήματα της βιομηχανίας πετρελαίου θα αρχίσουν να κλείνουν καθώς ήδη το πετρέλαιο που υπάρχει είναι ακραία πλεονασματικό.
Όπως έδειξε η πρόσφατη σύνοδος κορυφής του ΟΠΕΚ, η οριακή τιμή του πετρελαίου δεν καθορίζεται πλέον από την προσφορά ή τις μειώσεις (όπως η πρόσφατα ανακοινωθείσα συμφωνία από τον OPEC+ για μείωση της παραγωγής 9,7 εκατ βαρέλια την ημέρα), αλλά μάλλον από τη ζήτηση ή οποία είναι περίπου μειωμένη κατά το 36 εκατ βαρέλια ημερησίως ή κατά ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου καθημερινά λόγω προφανώς του κορωνοιού και της ύφεσης.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του κορωνοιού στο πετρέλαιο όπως αναφέρει το Bloomberg είναι μεγάλος.
Πρώτα κατέστρεψε τη ζήτηση καθώς τα lockdown έκλεισαν τα εργοστάσια ή επιβράδυναν σημαντικά την παραγωγή.
Στη συνέχεια, το πρόβλημα εστιάστηκε στην αποθήκευση, φθάνοντας στο σημείο να αποθηκεύεται πετρέλαιο σε δεξαμενόπλοια.
Τώρα οι τιμές αποστολής αυξάνονται σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα ενώ υπάρχει κίνδυνος να μην επαρκούν ούτε τα δεξαμενόπλοια.
Ολόκληρη η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου κλείνει, όχι επειδή θέλει - φυσικά - αλλά επειδή δεν έχει άλλη επιλογή.
Σύμφωνα με τον Goldman, σε μόλις τρεις εβδομάδες δεν θα υπάρχει κυριολεκτικά κανένα μέρος που θα έχει απομείνει στον πλανήτη για την αποθήκευση πετρελαίου και αν οι παραγωγοί πετρελαίου δεν θέλουν να πληρώσουν "αγοραστές" όπως συνέβη στην ιστορική ημερομηνία της 20ης Απριλίου, δεν έχουν επιλογή εκτός από το να κλείσουν για κάποιο διάστημα.
Βρισκόμαστε στο game over δήλωσε ο Torbjorn Tornqvist, επικεφαλής Gunvor Group που δραστηριοποιείται στο εμπόριο. Στις αρχές έως τα μέσα Μαΐου θα μπορούσε να είναι η κορυφή αυτού του σοκ στο πετρέλαιο.
Είμαστε εβδομάδες, όχι μήνες, μακριά από αυτό."
Αυτό μας φέρνει πίσω στο γιατί το 2020 η Σαουδική Αραβία πέτυχε όπου απέτυχε το 2014.
Θεωρητικά, οι πρώτες μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου θα έπρεπε να είχαν προέλθει από τον OPEC+ πολύ νωρίτερα ίσως θα είχε αποτραπεί η καταστροφική πτώση των τιμών, όταν το West Texas Intermediate έπεσε στα - 40 δολάρια το βαρέλι.
Ο καλύτερος δείκτης του τρόπου με τον οποίο αντιδρά η βιομηχανία σχιστολιθικού πετρελαίου είναι η ξαφνική και δραματική μείωση του αριθμού των εγκαταστάσεων πετρελαίου που λειτουργούν, η οποία την περασμένη εβδομάδα έπεσε στο χαμηλό των τεσσάρων ετών:
Πριν από την κρίση του κορωνοϊού, οι εταιρείες πετρελαίου διέθεταν περίπου 650 εξέδρες στις ΗΠΑ.
Μέχρι τις 24 Απριλίου, περισσότερο από το 40% από αυτές τις εξέδρες είχαν σταματήσει να λειτουργούν και είχαν απομείνει μόνο 378 εξέδρες.
Η παραγωγή πετρελαίου των ΗΠΑ πρόκειται να καταρρεύσει στη συνέχεια, η μείωση έχει ήδη ξεκινήσει και θα ενταθεί.
Με βάση όλες τις εκτιμήσεις η παραγωγή θα μειωνόταν περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα μέχρι τον Δεκέμβριο, η μείωση αυτή ίσως ξεκινήσει τέλη Ιουνίου.
«Η σοβαρότητα της πίεσης των τιμών είναι πιθανό να λειτουργήσει ως καταλύτης για την άμεση μείωση της παραγωγής πετρελαίου», δήλωσε ο Roger Diwan, αναλυτής πετρελαίου στην IHS Markit Ltd.
Όπως αναφέρθηκε, αυτό το σοκ των τιμών ήταν ιδιαίτερα έντονο στη φυσική αγορά όπου οι παραγωγοί αργού όπως η South Texas Sour και το Eastern Kansas Common έπρεπε να πληρώσουν περισσότερα από 50 $ το βαρέλι για να κλείσουν συμβόλαια ή για να βρουν πετρέλαιο σε φυσική μορφή.
Και έτσι η αμερικανική βιομηχανία θα κλείσει προσωρινά καθώς η Conoco Phillips και ο παραγωγός σχιστολιθικού πετρελαίου η Continental Resources έχουν ανακοινώσει σχέδια για διακοπή της παραγωγής.
Οι ρυθμιστικές αρχές στην Οκλαχόμα επιτρέπουν στα τρυπάνια πετρελαίου να κλείσουν χωρίς να χάσουν μισθώσεις.
Το Νέο Μεξικό έλαβε μια παρόμοια απόφαση.
Οι παραγωγοί πετρελαίου έχουν ήδη κλείσει περισσότερα από 6.000 πηγάδια, περιορίζοντας περίπου κατά 405.000 βαρέλια ημερησίως στην παραγωγή, ή περίπου το 30% του συνόλου.
Στη συνέχεια, την Παρασκευή 1 Μαΐου, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και συνολικά ο OPEC+ θα προχωρήσουν σε μείωση της παραγωγής, κατά 23% ή 9,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Η Saudi Aramco, η κρατική εταιρεία έχει ήδη μειώσει την παραγωγή και οι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου ανακοίνωσαν ότι οι εξαγωγές του κορυφαίου αργού στα Ουράλια θα μειωθούν τον Μάιο σε χαμηλό 10 ετών.
Και όμως, όπως προειδοποιούν επανειλημμένα πολλοί, μπορεί να μην είναι αρκετά όλα αυτά, καθώς κάθε εβδομάδα, άλλα 50 εκατομμύρια βαρέλια αργού αποθηκεύονται, αρκετά για να τροφοδοτήσουν τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Με βάση ισχυρές ενδείξεις η χερσαία αποθήκευση κάποια στιγμή στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου θα έχει πλήρως εξαντληθεί. Εν τω μεταξύ, αυτό που δεν είναι αποθηκευμένο στην ξηρά, αποθηκεύεται σε δεξαμενόπλοια.
Η Αμερικανική Ακτοφυλακή στις 24 Απριλίου είπε ότι υπήρχαν τόσα πολλά δεξαμενόπλοια αγκυροβολημένα στην Καλιφόρνια που ήταν πρωτοφανές.
Υπάρχουν και χειρότερα, αυτό που συμβαίνει στους χώρους στάθμευσης δεξαμενόπλοιων από τη Σιγκαπούρη είναι απολύτως παράλογο.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι μετά την πτώση των τιμών του πετρελαίου, η κατανάλωση πετρελαίου
στις ΗΠΑ έφτασε πιθανώς στα χαμηλότερα επίπεδα και θα ξεκινήσει μια πολύ ήπια ανάκαμψη, αν και αυτό εξαρτάται επίσης από το πόσο γρήγορα η οικονομία των ΗΠΑ μπορεί να ξανανοίξει.
Η Marathon Petroleum, ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή σε εργοστάσιο κοντά στο Σαν Φρανσίσκο.
Η Royal Dutch Shell έχει αδρανοποιήσει πολλές μονάδες σε τρία διυλιστήρια των ΗΠΑ στην Αλαμπάμα και τη Λουιζιάνα.
Και σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, πολλά διυλιστήρια λειτουργούν με ρυθμό 50% κάτω από τα φυσιολογικά.
Τα διυλιστήρια πετρελαίου των ΗΠΑ επεξεργάστηκαν μόλις 12,45 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε εβδομαδιαία βάση έως τις 17 Απριλίου, το χαμηλότερο ποσό σε τουλάχιστον 30 χρόνια
Πάνω από 27 δεξαμενόπλοια βρίσκονται στο λιμάνι της Καλιφόρνια και εκατοντάδες άλλα βρίσκονται έξω από την Σιγκαπούρης=… εξέλιξη που αναμένεται να πιέσει ακόμη περισσότερο τις τιμές του πετρελαίου.
Στα τέλη του φθινοπώρου του 2014, όταν η Σαουδική Αραβία αμφισβήτησε για πρώτη φορά τον ΟΠΕΚ και αύξηση την προσφορά αργού πετρελαίου διεθνώς, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των άλλων χωρών, οι τιμές του πετρελαίου..
έπεσαν ως αποτέλεσμα του σχεδίου της Σαουδικής Αραβίας να πλήξει το σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2020, όταν η Σαουδική Αραβία ενέτεινε την προσπάθειά της να συνθλίψει στις διεθνείς αγορές το αμερικανικό σχιστολιθικό πετρέλαιο, ενώ στόχευε και στην Ρωσία.
Το βασικό πρόβλημα με το πετρέλαιο σχετίζεται
-Την μεγάλη προσφορά πετρελαίου
-Την πολύ μειωμένη ζήτηση πετρελαίου
-Την εξάντληση των αποθηκευτικών χώρων, ήδη 250 εκατ βαρέλια πετρελαίου αποθηκεύεται σε δεξαμενόπλοια ελλείψει άλλων αποθηκευτικών χώρων στην ξηρά.
Έχει αναφερθεί επίσης ότι δεξαμενόπλοια ήδη κατευθύνονται ή έχουν ήδη φθάσει στις ΗΠΑ και εν μέσω αρνητικών τιμών στο πετρέλαιο εσχάτως… η πίεση στις τιμές πετρελαίου αυξάνονται.
Με βάση το Bloomberg το επόμενο κεφάλαιο στην κρίση του πετρελαίου είναι πλέον αναπόφευκτο: μεγάλα τμήματα της βιομηχανίας πετρελαίου θα αρχίσουν να κλείνουν καθώς ήδη το πετρέλαιο που υπάρχει είναι ακραία πλεονασματικό.
Όπως έδειξε η πρόσφατη σύνοδος κορυφής του ΟΠΕΚ, η οριακή τιμή του πετρελαίου δεν καθορίζεται πλέον από την προσφορά ή τις μειώσεις (όπως η πρόσφατα ανακοινωθείσα συμφωνία από τον OPEC+ για μείωση της παραγωγής 9,7 εκατ βαρέλια την ημέρα), αλλά μάλλον από τη ζήτηση ή οποία είναι περίπου μειωμένη κατά το 36 εκατ βαρέλια ημερησίως ή κατά ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου καθημερινά λόγω προφανώς του κορωνοιού και της ύφεσης.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του κορωνοιού στο πετρέλαιο όπως αναφέρει το Bloomberg είναι μεγάλος.
Πρώτα κατέστρεψε τη ζήτηση καθώς τα lockdown έκλεισαν τα εργοστάσια ή επιβράδυναν σημαντικά την παραγωγή.
Στη συνέχεια, το πρόβλημα εστιάστηκε στην αποθήκευση, φθάνοντας στο σημείο να αποθηκεύεται πετρέλαιο σε δεξαμενόπλοια.
Τώρα οι τιμές αποστολής αυξάνονται σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα ενώ υπάρχει κίνδυνος να μην επαρκούν ούτε τα δεξαμενόπλοια.
Ολόκληρη η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου κλείνει, όχι επειδή θέλει - φυσικά - αλλά επειδή δεν έχει άλλη επιλογή.
Σύμφωνα με τον Goldman, σε μόλις τρεις εβδομάδες δεν θα υπάρχει κυριολεκτικά κανένα μέρος που θα έχει απομείνει στον πλανήτη για την αποθήκευση πετρελαίου και αν οι παραγωγοί πετρελαίου δεν θέλουν να πληρώσουν "αγοραστές" όπως συνέβη στην ιστορική ημερομηνία της 20ης Απριλίου, δεν έχουν επιλογή εκτός από το να κλείσουν για κάποιο διάστημα.
Βρισκόμαστε στο game over δήλωσε ο Torbjorn Tornqvist, επικεφαλής Gunvor Group που δραστηριοποιείται στο εμπόριο. Στις αρχές έως τα μέσα Μαΐου θα μπορούσε να είναι η κορυφή αυτού του σοκ στο πετρέλαιο.
Είμαστε εβδομάδες, όχι μήνες, μακριά από αυτό."
Αυτό μας φέρνει πίσω στο γιατί το 2020 η Σαουδική Αραβία πέτυχε όπου απέτυχε το 2014.
Θεωρητικά, οι πρώτες μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου θα έπρεπε να είχαν προέλθει από τον OPEC+ πολύ νωρίτερα ίσως θα είχε αποτραπεί η καταστροφική πτώση των τιμών, όταν το West Texas Intermediate έπεσε στα - 40 δολάρια το βαρέλι.
Ο καλύτερος δείκτης του τρόπου με τον οποίο αντιδρά η βιομηχανία σχιστολιθικού πετρελαίου είναι η ξαφνική και δραματική μείωση του αριθμού των εγκαταστάσεων πετρελαίου που λειτουργούν, η οποία την περασμένη εβδομάδα έπεσε στο χαμηλό των τεσσάρων ετών:
Πριν από την κρίση του κορωνοϊού, οι εταιρείες πετρελαίου διέθεταν περίπου 650 εξέδρες στις ΗΠΑ.
Μέχρι τις 24 Απριλίου, περισσότερο από το 40% από αυτές τις εξέδρες είχαν σταματήσει να λειτουργούν και είχαν απομείνει μόνο 378 εξέδρες.
Η παραγωγή πετρελαίου των ΗΠΑ πρόκειται να καταρρεύσει στη συνέχεια, η μείωση έχει ήδη ξεκινήσει και θα ενταθεί.
Με βάση όλες τις εκτιμήσεις η παραγωγή θα μειωνόταν περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα μέχρι τον Δεκέμβριο, η μείωση αυτή ίσως ξεκινήσει τέλη Ιουνίου.
«Η σοβαρότητα της πίεσης των τιμών είναι πιθανό να λειτουργήσει ως καταλύτης για την άμεση μείωση της παραγωγής πετρελαίου», δήλωσε ο Roger Diwan, αναλυτής πετρελαίου στην IHS Markit Ltd.
Όπως αναφέρθηκε, αυτό το σοκ των τιμών ήταν ιδιαίτερα έντονο στη φυσική αγορά όπου οι παραγωγοί αργού όπως η South Texas Sour και το Eastern Kansas Common έπρεπε να πληρώσουν περισσότερα από 50 $ το βαρέλι για να κλείσουν συμβόλαια ή για να βρουν πετρέλαιο σε φυσική μορφή.
Και έτσι η αμερικανική βιομηχανία θα κλείσει προσωρινά καθώς η Conoco Phillips και ο παραγωγός σχιστολιθικού πετρελαίου η Continental Resources έχουν ανακοινώσει σχέδια για διακοπή της παραγωγής.
Οι ρυθμιστικές αρχές στην Οκλαχόμα επιτρέπουν στα τρυπάνια πετρελαίου να κλείσουν χωρίς να χάσουν μισθώσεις.
Το Νέο Μεξικό έλαβε μια παρόμοια απόφαση.
Οι παραγωγοί πετρελαίου έχουν ήδη κλείσει περισσότερα από 6.000 πηγάδια, περιορίζοντας περίπου κατά 405.000 βαρέλια ημερησίως στην παραγωγή, ή περίπου το 30% του συνόλου.
Στη συνέχεια, την Παρασκευή 1 Μαΐου, η Σαουδική Αραβία, η Ρωσία και συνολικά ο OPEC+ θα προχωρήσουν σε μείωση της παραγωγής, κατά 23% ή 9,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Η Saudi Aramco, η κρατική εταιρεία έχει ήδη μειώσει την παραγωγή και οι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου ανακοίνωσαν ότι οι εξαγωγές του κορυφαίου αργού στα Ουράλια θα μειωθούν τον Μάιο σε χαμηλό 10 ετών.
Και όμως, όπως προειδοποιούν επανειλημμένα πολλοί, μπορεί να μην είναι αρκετά όλα αυτά, καθώς κάθε εβδομάδα, άλλα 50 εκατομμύρια βαρέλια αργού αποθηκεύονται, αρκετά για να τροφοδοτήσουν τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Με βάση ισχυρές ενδείξεις η χερσαία αποθήκευση κάποια στιγμή στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου θα έχει πλήρως εξαντληθεί. Εν τω μεταξύ, αυτό που δεν είναι αποθηκευμένο στην ξηρά, αποθηκεύεται σε δεξαμενόπλοια.
Η Αμερικανική Ακτοφυλακή στις 24 Απριλίου είπε ότι υπήρχαν τόσα πολλά δεξαμενόπλοια αγκυροβολημένα στην Καλιφόρνια που ήταν πρωτοφανές.
Υπάρχουν και χειρότερα, αυτό που συμβαίνει στους χώρους στάθμευσης δεξαμενόπλοιων από τη Σιγκαπούρη είναι απολύτως παράλογο.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι μετά την πτώση των τιμών του πετρελαίου, η κατανάλωση πετρελαίου
στις ΗΠΑ έφτασε πιθανώς στα χαμηλότερα επίπεδα και θα ξεκινήσει μια πολύ ήπια ανάκαμψη, αν και αυτό εξαρτάται επίσης από το πόσο γρήγορα η οικονομία των ΗΠΑ μπορεί να ξανανοίξει.
Η Marathon Petroleum, ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την παραγωγή σε εργοστάσιο κοντά στο Σαν Φρανσίσκο.
Η Royal Dutch Shell έχει αδρανοποιήσει πολλές μονάδες σε τρία διυλιστήρια των ΗΠΑ στην Αλαμπάμα και τη Λουιζιάνα.
Και σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, πολλά διυλιστήρια λειτουργούν με ρυθμό 50% κάτω από τα φυσιολογικά.
Τα διυλιστήρια πετρελαίου των ΗΠΑ επεξεργάστηκαν μόλις 12,45 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε εβδομαδιαία βάση έως τις 17 Απριλίου, το χαμηλότερο ποσό σε τουλάχιστον 30 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου