UPDATE: 15.18) Την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποσφράγισης της οικονομικής προσφοράς της SOCAR για το ΔΕΣΦΑ ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, επιβεβαιώνοντας το σχετικό ρεπορτάζ του energypress.gr.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ταμείου, η προσφορά της “SOCAR” εξετάζεται στις λεπτομέρειες και παραδοχές της, από τους Συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) καθώς και από το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε σε επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και των ΕΛΠΕ να ληφθούν αποφάσεις.
Νωρίτερα το energypress.gr έγραφε:
Σήμερα, εκτός απροόπτου, θα μάθουμε αν τελικά ο ΔΕΣΦΑ περνά στα χέρια της Socar, γεγονός που θα αποτελέσει μια καλή είδηση τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο, μετά και το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.
Τα Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ξεκίνησε να συνεδριάζει το πρωί για να ανοίξει την προσφορά των Αζέρων, παρουσία του ανεξάρτητου αποτιμητή, και των συμβούλων του διαγωνισμού.
Αν η προσφορά είναι πάνω από το ποσό που έχει ορίσει ως εύλογο ο αποτιμητής για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, τότε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί και να την εγκρίνει αμέσως. Αν υπολείπεται ελαφρώς, προφανώς και το Ταμείο, κατά το μοντέλο που ακολουθεί σε όλους τους διαγωνισμούς, θα καλέσει τους Αζέρους να τη βελτιώσουν.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πάντως ανέφεραν ότι η δεσμευτική προσφορά των αζέρων μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή. Θυμίζουμε ότι η αρχική προ μηνών προσφορά της Socar ήταν της τάξης των 460 εκ. ευρώ.
Είναι προφανές ότι αν κλείσει θετικά το θέμα ΔΕΣΦΑ, βελτιώνεται κάπως και η αρνητική εικόνα που δημιουργήθηκε από το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.
Περιμένουν … «λευκό καπνό»
Εννοείται ότι οι πάντες, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, προσδοκούν πως το άνοιγμα των προσφορών να βγάλει… «λευκό καπνό», καθώς ένα δεύτερο ναυάγιο μέσα σε τρεις ημέρες θα ήταν δυσβάσταχτο.
Στελέχη ωστόσο της αγοράς επισημαίνουν ότι το ναυάγιο της ΔΕΠΑ και οι υψηλές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί τους τελευταίους μήνες, θα έπρεπε να είχε γίνει μάθημα στην κυβέρνηση.
Και επισημαίνουν ότι καλό θα ήταν η κυβέρνηση να πάψει να συνδέει την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ από τη Socar με την επιλογή του αγωγού Τrans Adriatic Pipeline (TAP) από την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν.
«Μπορεί να γίνει μόνο το ένα από τα δύο, όχι και τα δύο ταυτόχρονα. Καλό είναι η κυβέρνηση να μην δημιουργεί υπερβολικές προσδοκίες, ας παραδειγματιστεί από το τι συνέβη με τη ΔΕΠΑ», έλεγε χθες γνώστης της ενεργειακής αγοράς.
Η κυβέρνηση πάντως επιμένει να εμφανίζεται ικανοποιημένη. Και, παρ’ ότι δεν πέρασε παρά ένα 48ωρο από το ναυάγιο της ΔΕΠΑ, διεμήνυε και χθες ότι ενδεχόμενη ευόδωση της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ (πωλείται το 66% της εταιρείας) σημαίνει ότι το ελληνικό δίκτυο θα ενταχθεί στο ευρύτερο σύστημα μεταφοράς αζερικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση…
Η επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει το αζερικό αέριο στη Δύση αναμένεται να γίνει προς τα τέλη Ιουνίου και η χάραξη του TAP διέρχεται από την Ελλάδα από όπου συνεχίζει υποθαλάσσια για την Ιταλία, σε αντίθεση με τον Nabucco που παρακάμπτει τη χώρα μας και ακολουθεί διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας μέχρι την Αυστρία.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ταμείου, η προσφορά της “SOCAR” εξετάζεται στις λεπτομέρειες και παραδοχές της, από τους Συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) καθώς και από το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε σε επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και των ΕΛΠΕ να ληφθούν αποφάσεις.
Νωρίτερα το energypress.gr έγραφε:
Σήμερα, εκτός απροόπτου, θα μάθουμε αν τελικά ο ΔΕΣΦΑ περνά στα χέρια της Socar, γεγονός που θα αποτελέσει μια καλή είδηση τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο, μετά και το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.
Τα Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ξεκίνησε να συνεδριάζει το πρωί για να ανοίξει την προσφορά των Αζέρων, παρουσία του ανεξάρτητου αποτιμητή, και των συμβούλων του διαγωνισμού.
Αν η προσφορά είναι πάνω από το ποσό που έχει ορίσει ως εύλογο ο αποτιμητής για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, τότε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί και να την εγκρίνει αμέσως. Αν υπολείπεται ελαφρώς, προφανώς και το Ταμείο, κατά το μοντέλο που ακολουθεί σε όλους τους διαγωνισμούς, θα καλέσει τους Αζέρους να τη βελτιώσουν.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πάντως ανέφεραν ότι η δεσμευτική προσφορά των αζέρων μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα υψηλή. Θυμίζουμε ότι η αρχική προ μηνών προσφορά της Socar ήταν της τάξης των 460 εκ. ευρώ.
Είναι προφανές ότι αν κλείσει θετικά το θέμα ΔΕΣΦΑ, βελτιώνεται κάπως και η αρνητική εικόνα που δημιουργήθηκε από το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.
Περιμένουν … «λευκό καπνό»
Εννοείται ότι οι πάντες, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ, προσδοκούν πως το άνοιγμα των προσφορών να βγάλει… «λευκό καπνό», καθώς ένα δεύτερο ναυάγιο μέσα σε τρεις ημέρες θα ήταν δυσβάσταχτο.
Στελέχη ωστόσο της αγοράς επισημαίνουν ότι το ναυάγιο της ΔΕΠΑ και οι υψηλές προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί τους τελευταίους μήνες, θα έπρεπε να είχε γίνει μάθημα στην κυβέρνηση.
Και επισημαίνουν ότι καλό θα ήταν η κυβέρνηση να πάψει να συνδέει την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ από τη Socar με την επιλογή του αγωγού Τrans Adriatic Pipeline (TAP) από την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν.
«Μπορεί να γίνει μόνο το ένα από τα δύο, όχι και τα δύο ταυτόχρονα. Καλό είναι η κυβέρνηση να μην δημιουργεί υπερβολικές προσδοκίες, ας παραδειγματιστεί από το τι συνέβη με τη ΔΕΠΑ», έλεγε χθες γνώστης της ενεργειακής αγοράς.
Η κυβέρνηση πάντως επιμένει να εμφανίζεται ικανοποιημένη. Και, παρ’ ότι δεν πέρασε παρά ένα 48ωρο από το ναυάγιο της ΔΕΠΑ, διεμήνυε και χθες ότι ενδεχόμενη ευόδωση της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ (πωλείται το 66% της εταιρείας) σημαίνει ότι το ελληνικό δίκτυο θα ενταχθεί στο ευρύτερο σύστημα μεταφοράς αζερικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση…
Η επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει το αζερικό αέριο στη Δύση αναμένεται να γίνει προς τα τέλη Ιουνίου και η χάραξη του TAP διέρχεται από την Ελλάδα από όπου συνεχίζει υποθαλάσσια για την Ιταλία, σε αντίθεση με τον Nabucco που παρακάμπτει τη χώρα μας και ακολουθεί διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας μέχρι την Αυστρία.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου