Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΕ ΤΑ ΚΕΡΔΗ, ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΕΚΑΝΕ ΜΟΛΙΣ 19 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Το success story της Cosco Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών καταγγέλλει ότι οι Κινέζοι δεν υπογράφουν συλλογικές συμβάσεις

Τι κι αν τριπλασίασε τα κέρδη, τι κι αν διπλασίασε τα εμπορευματοκιβώτια, ο κινεζικός κολοσσός της Cosco προχώρησε σε μόλις 19 προσλήψεις πέρσι! Η εταιρεία που όλοι οι υπουργοί της τρικομματικής κυβέρνησης λατρεύουν να βγάζουν φωτογραφίες, καθώς παρουσιάζεται ως το πλέον επιτυχημένο business story, δεν απασχολεί περισσότερους από 254 εργαζομένους.

Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), η προβλήτα ΙΙ της Cosco στον Πειραιά είναι «η μοναδική στην Ευρώπη όπου δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

Πέρα από τα εργασιακά (θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι της Cosco είναι σε συντριπτικό ποσοστό Ελληνες), την περίοδο αυτή εντείνονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ελληνικού Δημοσίου, ΟΛΠ και Cosco για επιμέρους κρίσιμα ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, η οποία υπογράφτηκε το 2008.

Εως τα τέλη του μήνα, οι δύο πλευρές φιλοδοξούν να έχουν κλείσει σειρά ζητημάτων με τη μορφή του «φιλικού διακανονισμού», καθώς στις 26 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί επίσκεψη στην Ελλάδα του προέδρου της Cosco, Wei Jiafou.

Η κινεζική πλευρά ζητεί, από πέρσι, την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ενοικίου, το οποίο έφτασε το 2012 τα 32 εκατ. ευρώ. «Η Cosco, παρόλο που αυξάνει τα μεγέθη της, φαίνεται πως διαμήνυσε στην κυβέρνηση ότι είχε προϋπολογίσει μεγαλύτερα κέρδη. Γι' αυτό ζήτησε κατάργηση του ετήσιου μισθώματος, κάτι το οποίο προκάλεσε αντιδράσεις», αναφέρει στέλεχος που παρακολουθεί τις διαπραγματεύσεις.

Η εταιρεία, ζητώντας την κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος, αντιπροτείνει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 220 εκατ. ευρώ σε υποδομές στην προβλήτα ΙΙΙ. Ωστόσο, κι εδώ υπάρχει ένα λεπτό σημείο, καθώς η κινεζική πλευρά αιτείται την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ και στο ανατολικό τμήμα, όχι μόνο στο δυτικό, όπως ορίζει η σύμβαση παραχώρησης του 2008. Γενικότερα, η Cosco υποστηρίζει ότι από τον όγκο των συναλλαγών που θα κάνει στις εγκαταστάσεις της ο ΟΛΠ θα αποκομίσει σωρευτικά περισσότερα έσοδα σε σχέση με όσα προβλέπονται στο εγγυημένο αντάλλαγμα.

Το τοπίο περιπλέκεται περαιτέρω, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης σχετικά με τα φορολογικά πλεονεκτήματα που απολαμβάνει η κινεζική εταιρεία από τη σύμβαση παραχώρησης (απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος επί δεδουλευμένων τόκων, ευνοϊκές διατάξεις στην επιστροφή του πιστωθέντος ΦΠΑ, μεταφορά ζημιών εις νέον χωρίς χρονικό περιορισμό κ.ά.). Το ελληνικό Δημόσιο έχει προβάλει επιχειρήματα ότι η σύμβαση παραχώρησης της Cosco έχει ομοιότητες με τις αντίστοιχες του Ρίου-Αντιρρίου και του «Ελ. Βενιζέλος», ωστόσο υπάρχουν νομικές ενστάσεις εάν οι προβλήτες χαρακτηρίζονται «ενιαίο έργο».

Πάντως, κανείς δεν γνωρίζει σήμερα ποιο μοντέλο θα ακολουθήσει η κυβέρνηση στα λιμάνια, δηλαδή την πώληση μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ ή τη μέθοδο της παραχώρησης δραστηριοτήτων. Το μέγαρο Μαξίμου έχει θορυβηθεί με το ναυάγιο της ΔΕΠΑ, όπου προσπάθησε να πουλήσει το 100%. Η εξέλιξη αυτή έχει ληφθεί υπόψη, πέρα από το γεγονός ότι η «πώληση» αιγιαλού θα προκαλέσει σωρεία προσφυγών
 ΠΗΓΗ:enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου