Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Η Μείωση της Ζήτησης Κλείνει Διυλιστήρια



Λουκέτο θα μπει στο 10% των 104 διυλιστηρίων πετρελαίου που λειτουργούν στην Ευρώπη μέχρι το 2020, σύμφωνα με έρευνα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. Οπως επιβεβαιώνουν και στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ), η ευρωπαϊκή ζήτηση πετρελαίου παρουσιάζει πτώση επί πέμπτο συναπτό έτος και έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1994. H Εssar Energy Plc., ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής πετρελαίου στη Βρετανία, αποκαλύπτει ότι το ένα τρίτο των διυλιστηρίων ήταν ζημιογόνο το 2011.
Σε τηλεφωνική συνέντευξη που έδωσε ο Ντέιβιντ Ουέλς, γενικός διευθυντής του κέντρου ερευνών JBC Energy GmbH από τη Βιέννη, δηλώνει ότι «ένα μεγάλο διυλιστήριο ή δύο μικρά θα πρέπει να κλείνουν στην Ευρώπη κάθε χρόνο με βάση την ισχύουσα ζήτηση στην Ευρώπη. Και σε αυτήν την εκτίμηση δεν συμπεριλαμβάνεται η όποια συνέπεια από την κατασκευή πιο ανταγωνιστικών διυλιστηρίων σε άλλες περιοχές του κόσμου», όπως στη Μέση Ανατολή και την Ασία.
Η κερδοφορία των ευρωπαϊκών πετρελαϊκών εταιρειών, όπως η ιταλική Eni και η βρετανική Royal Dutch Shell, έχει σημειώσει σημαντική πτώση λόγω της κατά 50% αύξησης των εξαγωγών ντίζελ (diesel), της μειωμένης ζήτησης για εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου στην Ευρώπη και των δύο υφέσεων στην Ευρωζώνη την τελευταία πενταετία.
Τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων έχουν μειωθεί στα 7 δολάρια το βαρέλι από τα 20 δολ. το 2008, όταν είχαν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Οι απώλειες αυτές αποδίδονται, επίσης, στην παλαιότητα των διυλιστηρίων. Τα περισσότερα εργοστάσια διαθέτουν υποδομή για την παραγωγή βενζίνης αν και το ντίζελ καλύπτει το 75% των αναγκών στην κατανάλωση καυσίμων. Περισσότερα από το ήμισυ των διυλιστηρίων κατασκευάστηκαν στο τελείωμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Σύμφωνα με την ΙΕΑ, η ημερήσια ζήτηση καυσίμων στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα μειωθεί στα 13,6 εκατ. βαρέλια από τα 15,4 εκατ. το 2008.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 06/04/2013) 
ΠΗΓΗ:.energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου