Πέμπτη 20 Απριλίου 2023

Το νορβηγικό αργό γίνεται βασικός πυλώνας για τα διυλιστήρια της ΕΕ καθώς καταρρέουν από τα Ουράλια

 



Η συνεχής μετατόπιση των εμπορικών ροών πετρελαίου μετά το εμπάργκο της ΕΕ στις ρωσικές εξαγωγές είναι μια τεράστια νίκη για το αργό από το μεγαλύτερο κοίτασμα πετρελαίου της Δυτικής Ευρώπης στη Νορβηγία. 

Το αργό πετρέλαιο Johan Sverdrup της Νορβηγίας αποτελεί..

πλέον κορυφαία επιλογή για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που βασίζονταν στη ναυαρχίδα της Ρωσίας, τα Urals, πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.  

Το αργό πετρέλαιο Johan Sverdrup από το ομώνυμο κοίτασμα, το οποίο κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο το 2019, είναι παρόμοιο σε ποιότητα με τα Ουράλια της Ρωσίας και ρέει όλο και περισσότερο σε ευρωπαίους πελάτες τον περασμένο χρόνο εις βάρος των ασιατικών προορισμών. Τα Ουράλια, από την πλευρά τους, ρέουν πλέον ανατολικά προς την Ασία και όχι πλέον προς την Ευρώπη μετά το εμπάργκο της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, σύμφωνα με στοιχεία εμπόρων και παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που επικαλείται το  Reuters .   

Μέχρι στιγμής φέτος, μόνο 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού Johan Sverdrup έχουν φτάσει στην Ασία, σε σύγκριση με 100 εκατομμύρια βαρέλια το 2021, έτος πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, σύμφωνα με την Refinitiv Eikon στην ανάλυση του Reuters. 

Τα Urals, από την άλλη πλευρά, πωλούν στην Ινδία και την Κίνα και σύμφωνα με πληροφορίες  πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων  τις τελευταίες εβδομάδες. Η Ινδία εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει πάνω από το 70% των αποστολών των Ουραλίων τον Απρίλιο και η Κίνα λαμβάνει το 20% αυτών των αποστολών μέχρι στιγμής αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Reuters. 

Η Κίνα και η Ινδία δεν έχουν ενταχθεί στον λεγόμενο Συνασπισμό Ανώτατων Εκπτώσεων των κυρίως δυτικών εθνών που επέβαλε ανώτατο όριο τιμής στο ρωσικό αργό πετρέλαιο εάν τα φορτία χρησιμοποιούν δυτική ασφάλιση, ναυτιλία και χρηματοδότηση.

Από την ανακοίνωση του ΟΠΕΚ+ για πρόσθετες περικοπές μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η τιμή των  Ουραλίων κινήθηκε υψηλότερα , απειλώντας το ανώτατο όριο τιμής που επιβλήθηκε σε μια προσπάθεια να βλάψει τα έσοδα από το πετρέλαιο της Ρωσίας. 

Οι βαθμοί Johan Sverdrup και Urals, παρόμοιοι σε περιεχόμενο και βαρύτητα, έχουν πλέον αλλάξει τους προηγουμένως κορυφαίους προορισμούς τους, υπογραμμίζοντας τη σημαντική αλλαγή στις παγκόσμιες ροές αργού πετρελαίου από τότε που η Δύση επέβαλε κυρώσεις στο πετρέλαιο της Ρωσίας. 

Ο Johan Sverdrup  έχει μέτρια πυκνότητα και μέτρια περιεκτικότητα σε θείο, χαμηλότερη από την περιεκτικότητα σε θείο των Ουραλίων, το οποίο είναι επίσης ένα μεσαίο όξινο αργό. Και οι δύο ποιότητες έχουν υψηλές αποδόσεις ντίζελ. 

Οι ροές του Johan Sverdrup προς την Ασία έπεσαν σε γκρεμό, αλλά έφτασαν σε ρεκόρ μέχρι την Πολωνία, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Eikon. Η Πολωνία σταμάτησε να εισάγει ρωσικό αργό μέσω αγωγού τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Τον επόμενο μήνα Μάρτιο, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου Johan Sverdrup στο πολωνικό λιμάνι του Γκντανσκ εκτινάχθηκαν σε υψηλό ρεκόρ άνω των 8 εκατομμυρίων βαρελιών, έδειξαν τα στοιχεία. 

Ο Johan Sverdrup αντιπροσώπευε επίσης τουλάχιστον το 50% των εισαγωγών αργού πετρελαίου της Φινλανδίας και κατευθύνεται επίσης στη Λιθουανία, σύμφωνα με το Refinitiv Eikon. 

Με τη μεγάλη εμπορική μετατόπιση, τα περισσότερα ταξίδια των φορτίων του Johan Sverdrup είναι πλέον πολύ μικρότερα από τον χρόνο που δαπανάται για αποστολές στην Ασία, ενώ η Ρωσία πληρώνει για μεγαλύτερα ταξίδια των Ουραλίων από τα λιμάνια της στη Βαλτική Θάλασσα στην Ινδία και την Κίνα. 

Ο Johan Sverdrup εκτιμάται ότι μπορεί να καλύψει έως και το 7% της ευρωπαϊκής ζήτησης πετρελαίου, λέει ο διαχειριστής του κοιτάσματος πετρελαίου, Equinor. 

Το κοίτασμα πετρελαίου Johan Sverdrup, το μεγαλύτερο κοίτασμα πετρελαίου της Δυτικής Ευρώπης, το οποίο κυκλοφόρησε το 2019, παρήγαγε 535.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) αργού πετρελαίου και με τη φάση  2 του Johan Sverdrup που ξεκίνησε  στα τέλη του περασμένου έτους, το γιγάντιο κοίτασμα πετρελαίου τώρα αντλεί περίπου 720.000 bpd.

Μόνο ο Johan Sverdrup μπορεί να καλύψει το 6-7% της ημερήσιας ζήτησης πετρελαίου στην Ευρώπη. Οι ανακτήσιμοι όγκοι στο κοίτασμα Johan Sverdrup ανέρχονται συνολικά σε 2,7 δισεκατομμύρια βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου, λέει ο Equinor.                      

"Ο Johan Sverdrup αντιπροσωπεύει μεγάλες και σημαντικές παραδόσεις ενέργειας και στην τρέχουσα κατάσταση της αγοράς, οι περισσότεροι όγκοι θα πάνε στην Ευρώπη", δήλωσε τον Δεκέμβριο του 2022 ο Geir Tungesvik, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Equinor για έργα, γεωτρήσεις και προμήθειες. 


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου