Αρκετά ασιατικά διυλιστήρια είναι πιθανό να μεγιστοποιήσουν την παραγωγή βενζίνης από τον Μάιο και να μειώσουν την παραγωγή βενζίνης, εξαργυρώνοντας υψηλότερα κέρδη για το καύσιμο κινητήρα ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής, λένε πηγές του κλάδου και αναλυτές.
Οι προσαρμογές έρχονται μετά την..
πτώση των περιθωρίων για το πετρέλαιο και τα καύσιμα αεριωθουμένων λόγω των αυξανόμενων προμηθειών καθώς η Κίνα ενίσχυσε τις εξαγωγές, ενώ το παράθυρο arbitrage προς την Ευρώπη έχει κλείσει από τις αρχές του 2023 λόγω άφθονων προμηθειών στην ήπειρο.Εν τω μεταξύ, τα κέρδη της βενζίνης ανέκαμψαν καθώς οι έμποροι χτίζουν προμήθειες ενόψει της εποχικής αύξησης της ζήτησης ταξιδιών από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Με την προσαρμογή της παραγωγής, η υπερπροσφερόμενη αγορά πετρελαίου στην Ασία θα μπορούσε να σφίξει ξανά και να στηρίξει τις τιμές.
Στη Formosa Petrochemical Corp της Ταϊβάν, έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς προϊόντων πετρελαίου της Ασίας, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου από ορισμένες μονάδες, όπως η μονάδα καθυστερημένης οπτανθρακοποίησης, και να αυξήσει την παραγωγή βενζίνης από την καταλυτική πυρόλυση υπολειμμάτων υγρών (RFCC), εκπρόσωπος KY Lin. είπε στο Reuters.
«Ο όγκος παραγωγής μας βενζίνης θα μειωθεί περίπου κατά 5%, με την απόδοση παραγωγής βενζίνης να αυξάνεται κατά 2-3% τον Μάιο σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο παραγωγής», δήλωσε ο Lin.
Τα διυλιστήρια που μπορούν να αλλάξουν έχουν κάνει αργά προσαρμογές τις τελευταίες εβδομάδες, είπε ένα άτομο που εργάζεται σε διυλιστήριο της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της πολιτικής της εταιρείας.
Εάν οι ρωγμές συνεχίσουν να συγκλίνουν, υπάρχει πιθανότητα αλλαγής παραγωγής, δήλωσε πηγή σε ινδικό διυλιστήριο.
Τα περιθώρια κέρδους των σύνθετων διυλιστηρίων στη Σιγκαπούρη, που είναι το σημείο αναφοράς για τα ασιατικά περιθώρια διύλισης , έχουν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ στα 3,17 δολάρια το βαρέλι - το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2022 - από 7,56 δολάρια κατά μέσο όρο τον Μάρτιο.
Ο βαθμός στον οποίο τα ασιατικά διυλιστήρια μπορούν να αλλάξουν τις αποδόσεις παραγωγής μεταξύ ελαφρών αποσταγμάτων - βενζίνη και νάφθα - και μεσαίων αποσταγμάτων - βενζίνη και καύσιμο αεριωθουμένων - περιορίζεται για λόγους πρώτης ύλης και καταλύτη, που υπολογίζεται μεταξύ 3% και 5% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας. .
Ωστόσο, τα διυλιστήρια εξετάζουν την ισχυρή ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την κορυφαία εταιρεία βενζίνης στον κόσμο, η οποία έχει έλλειψη σε βενζίνη και μείγματα, ανέφεραν οι έμποροι.
Παρόλο που τα διυλιστήρια των ΗΠΑ έχουν αυξήσει την παραγωγή τους μετά τη συντήρηση του πρώτου τριμήνου, εξακολουθούν να απαιτούνται εισαγωγές, δήλωσε ένας μεσίτης blendstock με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Περισσότερη νάφθα, πετροχημικά
Η αύξηση της παραγωγής βενζίνης συνήθως συνοδεύεται από περισσότερη νάφθα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μείγμα για τη βενζίνη ή για την παραγωγή αιθυλενίου και προπυλενίου, που χρησιμοποιούνται για τα πλαστικά.
«Τα διυλιστήρια που εξετάζουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν τις παραγωγές FCC τους θα πρέπει να αξιολογήσουν τα συνολικά περιθώρια ανύψωσης, καθώς οι υψηλότερες μονάδες θα παράγουν περισσότερο προπυλένιο, εκτός από τη βενζίνη», δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής ανάλυσης Ασίας-Ειρηνικού στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa, προσθέτοντας ότι Τα περιθώρια για το προπυλένιο, μια πρώτη ύλη πλαστικών, είναι επί του παρόντος ασθενή.
Τα βορειοανατολικά διυλιστήρια, με επικεφαλής την Κίνα, αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου από τον Σεπτέμβριο σε πάνω από 5 εκατομμύρια bpd, αφού τα περιθώρια για το προϊόν 10 ppm εκτινάχθηκαν στα 71,69 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η παραγωγή βενζίνης, από την άλλη πλευρά, ανέκαμψε σε πάνω από 4 εκατομμύρια bpd τον Ιανουάριο, έδειξαν τα στοιχεία.
(Reuters)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου