Η Ρωσία έχει εκτρέψει τις εξαγωγικές της προμήθειες ντίζελ στην Αφρική και την Ασία, καθώς και για φορτώσεις από πλοίο σε πλοίο (STS) τον Φεβρουάριο, καθώς το εμπάργκο έκλεισε τις ευρωπαϊκές αγορές για καύσιμα ρωσικής προέλευσης, σύμφωνα με τους εμπόρους και τα στοιχεία..
της Refinitiv.Η Ρωσία είναι εδώ και πολύ καιρό ο κύριος προμηθευτής ντίζελ για την Ευρώπη, όπου τα διυλιστήρια δεν παράγουν αρκετά καύσιμα για να καλύψουν την εγχώρια ζήτηση από τον μεγάλο στόλο αυτοκινήτων ντίζελ της .
Το πλήρες εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με τα ναυτιλιακά στοιχεία της Refinitiv, ο κύριος όγκος φορτίων ντίζελ και πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας Tuapse και Novorossiisk κατευθύνεται προς την Τουρκία, καθώς και προς το Ομάν, το Τόγκο και την Τυνησία.
Τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας απολάμβαναν την εγγύτητα της Τουρκίας στην αγορά για προμήθειες ντίζελ ακόμη και πριν, ενώ οι εξαγωγείς από τα λιμάνια της Βαλτικής Primorsk και Vysotsk έπρεπε να αντικαταστήσουν τους ευρωπαϊκούς προορισμούς με πολύ μεγαλύτερα ταξίδια, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς.
«Οι πλοιοκτήτες είναι πιθανώς οι κύριοι ωφελούμενοι από όλη αυτή την κατάσταση λόγω των μεγάλων διαδρομών και των υψηλών ναύλων», είπε ένας έμπορος.
Από τις αρχές Φεβρουαρίου, η Ρωσία εκτρέπει όγκους ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από τα λιμάνια της στη Βαλτική στο Μαρόκο, την Αλγερία, τη Γκάνα, την Τυνησία και τη Βραζιλία.
Επίσης, δύο φορτία που μεταφέρουν περίπου 130.000 ντίζελ κατευθύνονται από το λιμάνι του Primorsk προς το λιμάνι της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Ορισμένα φορτία προορίζονταν με ένα είδος αδιαφανούς ονομασίας όπως "Γιβραλτάρ κατά παραγγελία", "Θέουτα κατά παραγγελία" ή ακόμα και απλώς "κατόπιν παραγγελίας", σύμφωνα με τα δεδομένα αποστολής της Refinitiv. Οι έμποροι εξετάζουν τέτοιες υποψηφιότητες είτε χωρίς αγοραστή είτε έχουν κάνει κράτηση για εκφόρτωση σε άλλο πλοίο.
Οι ευρωπαϊκές χώρες αντικαθιστούν τις ρωσικές προμήθειες ντίζελ αυξάνοντας τις εισαγωγές από την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία, την Κίνα, το Κουβέιτ, τη Μαλαισία και ακόμη και το Τόγκο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου