Το Κουβέιτ πρόκειται να αυξήσει τις εξαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου από το νέο του διυλιστήριο Al Zour το δεύτερο εξάμηνο του 2023 για να καλύψει τις ρωσικές ελλείψεις στην Ευρώπη και να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στην Ασία και την Αφρική, δήλωσαν..
πηγές του κλάδου και αναλυτές.Το πολύ καθυστερημένο διυλιστήριο 615.000 βαρελιών την ημέρα (bpd) είναι ένα από τα πολλά νέα συγκροτήματα που κυκλοφορούν φέτος σε όλο τον κόσμο για να παράγει περισσότερα προϊόντα πετρελαίου και να μειώσει τα περιθώρια διύλισης από επίπεδα ρεκόρ πέρυσι μετά τη διακοπή του εφοδιασμού από τον κορυφαίο εξαγωγέα Ρωσία .
Το Κουβέιτ ενισχύει τις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου στην Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία που αναδιαμόρφωσαν τους δρόμους του ενεργειακού εμπορίου παγκοσμίως.
Ο παραγωγός του ΟΠΕΚ αναμένεται να μειώσει τις εξαγωγές αργού και να αυξήσει τις αποστολές προϊόντων καθώς ξεκινά άλλες δύο μονάδες απόσταξης αργού (CDUs) στο Al Zour αργότερα φέτος για να λειτουργεί το διυλιστήριο σε πλήρη δυναμικότητα, ανέφεραν οι πηγές.
Το Al Zour, σχεδιασμένο να επεξεργάζεται αργό πετρέλαιο μεσαίας βαρύτητας, ξεκίνησε το πρώτο CDU 205.000 bpd τον Σεπτέμβριο, αυτή τη στιγμή λειτουργεί μεταξύ 70% και 80% της παραγωγικής του ικανότητας καθώς σταθεροποιεί την παραγωγή, είπε στο Reuters πηγή που γνωρίζει το θέμα.
Οι βασικές εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων του Κουβέιτ έφθασαν στο ιστορικό υψηλό των 17 εκατομμυρίων βαρελιών τον Ιανουάριο, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σχέση με το έτος, καθώς το Al Zour έστελνε περισσότερο μαζούτ στο Στενό της Σιγκαπούρης, ντίζελ και καύσιμο τζετ στην Ευρώπη και νάφθα στην Κίνα, τη Νότια Κορέα και Ιαπωνία, έδειξαν τα στοιχεία της Kpler.
Η Consultancy FGE αναμένει ότι το δεύτερο CDU της Al Zour θα ξεκινήσει τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, ενώ το τρίτο θα μπορούσε να κυκλοφορήσει μέχρι τον Αύγουστο. Τα τρία CDU είναι ίσης χωρητικότητας.
«Ο πλήρης αντίκτυπος στην αγορά προϊόντων πιθανότατα θα γίνει αισθητός το δεύτερο εξάμηνο του 2023», δήλωσε ο επικεφαλής διύλισης της FGE στην Ασία , Ivan Mathews.
Το διυλιστήριο Al Zour λειτουργεί από την Kuwait Integrated Petroleum Industries Company, θυγατρική της Kuwait Petroleum Corporation, η οποία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
ΚΑΥΣΙΜΟ DIESEL ΚΑΙ JET
Η Al Zour εργάζεται για την παραγωγή ντίζελ που πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, είπε μια από τις πηγές. Οι ετήσιες εξαγωγές ντίζελ θα μπορούσαν να φτάσουν έως και τα 7 MMt (143.000 bpd), ενώ οι όγκοι των αεριωθούμενων θα μπορούσαν να φτάσουν τα 4,5 MMt (97.000 bpd) μόλις το διυλιστήριο φτάσει σε πλήρη δυναμικότητα.
Το μεγαλύτερο μέρος των προμηθειών ντίζελ θα κατευθυνθεί προς την Ευρώπη, ενώ οι εξαγωγές στην Αμερική και την Ωκεανία αυξάνονται επίσης, σύμφωνα με εμπορικές πηγές και στοιχεία της Kpler.
Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, που δεν διαθέτουν προϊόντα στην Ευρώπη μετά το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, επιθυμούν να άρουν τα φορτία του Κουβέιτ, είπε η πρώτη πηγή.
Η Ευρώπη έχει έλλειψη περίπου 3 MMt το μήνα (745.000 bpd) ρωσικού ντίζελ μετά το εμπάργκο της ΕΕ, με βάση τις εκτιμήσεις της Refinitiv. «Τα αποθέματα ντίζελ ήταν περιορισμένα για μεγάλο μέρος τους τελευταίους 18 μήνες, αλλά μια σειρά από προσθήκες δυναμικότητας διύλισης που ωθούν τα 2 MMbpd αναμένεται φέτος σε περιοχές που κυμαίνονται από το Μεξικό έως τον Αραβικό Κόλπο έως τη Βόρεια Αφρική, σημαίνει πιο εκλεπτυσμένη προσφορά προϊόντων», δήλωσε ο Mike της RBC Capital. είπε ο Τραν σε ένα σημείωμα.
ΚΑΥΣΙΜΟ
Η αύξηση των εξαγωγών μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) από το Κουβέιτ έχει ήδη μειώσει τα περιθώρια κέρδους του προϊόντος στην Ασία σε χαμηλά επτά εβδομάδων.
Το Κουβέιτ αύξησε τις εξαγωγές VLSFO στις αρχές του τρέχοντος έτους, προσφέροντας περισσότερα φορτία σε μεγαλύτερους όγκους, ανέφεραν οι έμποροι.
Το διυλιστήριο έχει εκδώσει τουλάχιστον 10 διαγωνισμούς προμήθειας VLSFO, συμπεριλαμβανομένων επτά φορτίων spot και τρεις ημιπρόθεσμους διαγωνισμούς που ο καθένας πρόσφερε ένα φορτίο το μήνα για τρεις μήνες.
Με πλήρη δυναμικότητα, το Al Zour μπορεί να εξάγει μεταξύ 400.000 και 500.000 τόνους VLSFO το μήνα (85.000 έως 106.000 bpd), καλύπτοντας το 8% έως 10% της μηνιαίας ζήτησης πετρελαίου μαζούτ στην Ασία, μια περιοχή που είναι διαρθρωτικά χαμηλή σε έτοιμα προϊόντα 0,5% VLSFO .
«Αναμένουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του VLSFO του Κουβέιτ θα ρέει στη Σιγκαπούρη, καθώς αποτελεί βασικό θαλάσσιο κόμβο για την αναπλήρωση καυσίμων», δήλωσε ο αναλυτής της Refinitiv, Emril Jamil.
Τα ασιατικά διυλιστήρια δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον όγκο παραγωγής του Κουβέιτ, ενώ τα κινεζικά διυλιστήρια έχουν την ικανότητα παραγωγής αλλά προμηθεύουν μόνο την εγχώρια αγορά ανεφοδιασμού καυσίμων τους, πρόσθεσε.
Περισσότερο από το VLSFO του Κουβέιτ αναμένεται επίσης να αναμειχθεί στο κέντρο ανεφοδιασμού καυσίμων στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ανέφεραν οι έμποροι.
Η KPC εξήγαγε περίπου 150.000 τόνους ελαφριάς νάφθας πλήρους εμβέλειας από το Αλ Ζουρ μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουαρίου, κυρίως σε ασιατικές χώρες όπως η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, σύμφωνα με στοιχεία από τη Vortexa και την Kpler. Οι αποστολές πραγματοποιούνται επίσης σε άλλους προορισμούς στην Ασία, όπως η Ταϊβάν, η Σιγκαπούρη και η Ταϊλάνδη.
Αυτός ο όγκος θα μπορούσε να ανέλθει στα 3,5 MMtpy (86.000 bpd) με πλήρη δυναμικότητα, είπε η πρώτη πηγή, πράγμα που σημαίνει ότι εάν το διυλιστήριο εξάγει ολόκληρο τον όγκο στην Ασία, θα είναι σε θέση να καλύψει τη μισή ζήτηση εισαγωγών της περιοχής.
Η Ασία έχει δομικά έλλειψη νάφθας και συνήθως εξαρτάται από εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, τη Ρωσία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο 6 MMt-7 MMt μηνιαίες προμήθειες νάφθας στην περιοχή.
Η εταιρεία αναμένεται να αποστείλει 176.000 τόνους νάφθας τον Φεβρουάριο από το Al Zour, ενώ οι συνολικές εξαγωγές τον μήνα είναι πιθανό να φτάσουν τους 407.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Η δεύτερη φάση του διυλιστηρίου είναι επίσης υπό μελέτη για καταλυτική πυρόλυση υπολειμμάτων ρευστού και πετροχημικό σύμπλεγμα. Μόλις μπει στο ρεύμα, θα επεξεργάζεται μαζούτ και νάφθα από το Αλ Ζουρ, είπε η πρώτη πηγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου