Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

ΡΑΕ: Πράσινο φως για το «Thessaloniki FSRU» της Elpedison και το market test της «Διώρυγα Gas» - Αύξηση αποθηκευτικής ικανότητας για το FSRU της Κορίνθου που «περνάει» στη MORE

 



Το «ΟΚ» έδωσε η ΡΑΕ στις εταιρείες Elpedison και Motor Oil για την υλοποίηση των επόμενων σταδίων ανάπτυξης των επενδύσεων τους στις υποδομές αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG.

Για την Elpedison, η απόφαση..

που δημοσιοποίησε ο Ρυθμιστής σηματοδοτεί ουσιαστικά την εκκίνηση του «Thessaloniki FSRU» καθώς χορήγησε την άδεια ΑΣΦΑ. Η διάρκεια της είναι για 50 χρόνια, μέχρι το 2072.

Το FSRU που ανήκει εξ ημισείας στην Edison και σε εταιρείες της HELLENiQ ENERGY θα κατασκευαστεί στη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου και συγκεκριμένα σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από τον προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Το ΑΣΦΑ αφορά στην κατασκευή:


1.       Υπεράκτιου Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ο οποίος περιλαμβάνει:

 • Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU] • Πλωτό Αγκυροβόλιο πολλαπλών σημείων πρόσδεσης / πλωτών ναύδετων (buoys) για την πρόσδεση του FSRU στην πρύμνη και την πλώρη ή εναλλακτικά μόνιμο αγκυροβόλιο νησίδων επί πασσάλων.

2.       Υποθαλάσσιου και Χερσαίου αγωγού Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού καθώς και στις μονάδες ηλεκτρoπαραγωγής της Elpedison.

Το FSRU θα έχει τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 170.000 κυβικών μέτρων, ενώ αναμένεται να λειτουργήσει το 2025. Η αδειοδοτική διαδικασία για τα έργα κατασκευής θα κρατήσει 12 μήνες και η φάση της κατασκευής, δοκιμών και εμπορικής λειτουργίας 22 μήνες.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ το συνολικό ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 60,388 εκ. ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τυχόν απρόβλεπτα κόστη και το κόστος σύνδεσης. Η μονάδα FSRU προβλέπεται να αποκτηθεί υπό το καθεστώς της μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) και επομένως δεν νοείται ως μέρος του CAPEX. Η χρηματοδότηση του 20% της επένδυσης που θα ανέρχεται σε 12-15 εκ. ευρώ θα γίνει μέσω ιδίων κεφαλαίων από τον μέτοχο «Elpedison Α.Ε.» και μέσω τραπεζικής χρηματοδότησης.

Ο νέος σταθμός κατασκευάζεται με γνώμονα να μπορεί να καταναλώνει μίγματα φυσικού αερίου/υδρογόνου, ενώ με αντίστοιχο σχεδιασμό πρόκειται να αναπτυχθούν και οι εγκαταστάσεις που θα συνδέουν την προτεινόμενη υποδομή.

Η επένδυση στοχεύει στην εξυπηρέτηση κυρίως ιδίων αναγκών της Elpedison και συγκεκριμένα στην τροφοδοσία των παρακείμενων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής της, ισχύος 418 MW και 826 MW (υπό ανάπτυξη) στην Θεσσαλονίκη, καθώς και η διοχέτευση επιπλέον ποσοτήτων φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ για εξυπηρέτηση των καταναλώσεων της μονάδας 420 MW στην Θίσβη Βοιωτίας και της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου της εταιρείας στην χονδρική ή τη λιανική.


Η «Διώρυγα Gas»

Η ΡΑΕ, εξέδωσε επίσης και δύο αποφάσεις για τη «Διώρυγα Gas» δρομολογώντας τα επόμενα βήματα του έργου της κατασκευής του FSRU που θα αναπτυχθεί στη θαλάσσια περιοχή του διυλιστηρίου της Κορίνθου.

Με την πρώτη απόφαση ο Ρυθμιστής  ενέκρινε τις κατευθυντήριες οδηγίες για την προκήρυξη της τελικής φάσης του market test του FSRU. Η Motor Oil απέσπασε τη θετική έγκριση ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής σε αυτό και επενδυτών που δεν είχαν συμμετάσχει στην πρώτη μη δεσμευτική φάση. Η εταιρεία επικαλέστηκε τις γεωπολιτικές εξελίξεις και το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η δεύτερη απόφαση της ΡΑΕ αφορά στην αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας της σχεδιαζόμενης υποδομής αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Πιο συγκεκριμένα το FSRU θα έχει τη δυνατότητα ανώτατης αποθηκευτικής ικανότητας στα 210.000 κυβικά μέτρα LNG, ενώ στην αρχική άδεια ήταν στα 170.000 κυβικά μέτρα. Επίσης με την ίδια απόφαση εγκρίνεται η αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης καθώς η «Διώρυγα Gas» περνά υπό τον έλεγχο της θυγατρικής του ομίλου «MORE» όπου εκεί ανήκουν και τα έργα ΑΠΕ.


Από το energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου