Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Η Ευρώπη προετοιμάζεται για διακοπές στα διυλιστήρια βαρέος πετρελαίου εν μέσω περιορισμένων προμηθειών

 






Μια σεζόν ανάκαμψης  διυλιστηρίων  βαρέος πετρελαίου στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο, καθώς και η γαλλική απεργία, πρόκειται να ωθήσει τις τιμές του ντίζελ υψηλότερα και να ενισχύσει τις προμήθειες εν όψει της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα που..

πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του επόμενου έτους .

Τον Οκτώβριο, περίπου 1,5 MMbpd δυναμικότητας διύλισης αργού αναμένεται να είναι εκτός σύνδεσης στην Ευρώπη για προγραμματισμένη και μη προγραμματισμένη συντήρηση, εκτιμά η Energy Aspect.

Αυτός ο αριθμός συγκρίνεται με 1,1 MMbpd χωρητικότητας εκτός σύνδεσης τον Σεπτέμβριο και είναι πάνω από τον μέσο όρο 2015-2019 για αυτήν την περίοδο. Τον Νοέμβριο, η δυναμικότητα εκτός σύνδεσης αναμένεται να φτάσει τα 600.000 bpd.

Το πιο πολυάσχολο πρόγραμμα συντήρησης είναι πιθανό να σχετίζεται με την πανδημία COVID-19.

«Δεδομένων όλων των περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid, της κοινωνικής απόστασης κ.λπ., είναι πιθανό ότι δεν έγιναν πολλές εκτεταμένες εργασίες, αλλά απλώς ουσιαστική συντήρηση», δήλωσε η Livia Gallarati της Energy Aspect.

 Οι διακοπές συντήρησης τον επόμενο μήνα περιλαμβάνουν το διυλιστήριο  Sannazzaro της Eni στην Ιταλία, το  διυλιστήριο  Tarragona της Repsol στην Ισπανία και το  διυλιστήριο Sines της Galp Energia , μεταξύ άλλων.

"Η ευρωπαϊκή αγορά ντίζελ φαίνεται λίγο πιο ήπια από ό,τι περιμέναμε, ας πούμε αυτή τη φορά τον περασμένο μήνα", είπε ο Gallarati, προσθέτοντας ότι η εταιρεία συμβούλων έχει αμβλύνει τις προβλέψεις της για την ευρωπαϊκή ζήτηση καθώς αυξάνονται οι οικονομικές πιέσεις.

Η Ευρώπη έχει επίσης αυξήσει τις εισαγωγές ντίζελ από άλλες περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Ασία, με τις αφίξεις του Σεπτεμβρίου να αγγίζουν το υψηλό τριετίας των 1,6 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης πετρελαίου Vortexa.

Όμως, ενώ οι υψηλότερες εισαγωγές και η μείωση των προοπτικών ζήτησης συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης στις αγορές ντίζελ, οι εκτεταμένες διακοπές  διυλιστηρίων  στη Γαλλία, εν μέρει λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, θα μπορούσαν να περιορίσουν ξανά τις προμήθειες.

Ένας ευρωπαίος έμπορος είπε ότι ενώ η αγορά έχει κάνει τιμές και σε μεγάλο βαθμό προετοιμάζεται για τις προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας, οι απρογραμμάτιστες διακοπές είναι αυτές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στην αγορά προϊόντων πετρελαίου.

«Το θέμα είναι απροσδόκητες διακοπές, όπως οι γαλλικές απεργίες», είπε.

Οι διακοπές λόγω αμοιβών και η απρογραμμάτιστη συντήρηση είχαν ως αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή λειτουργίας τεσσάρων από τα έξι διυλιστήρια πετρελαίου της Γαλλίας την εβδομάδα έως τις 28 Σεπτεμβρίου.

Αυτό έχει αφαιρέσει 740.000 bpd ή πάνω από το 60% της ικανότητας διύλισης της Γαλλίας .

Η Exxon Mobil, η οποία διαχειρίζεται δύο από τα κλειστά εργοστάσια, είπε στο Reuters ότι έχει θέσει προσωρινά περιορισμούς για τους πελάτες, λέγοντας ότι αυτό ήταν σύμφωνο με τους όρους των συμβάσεων προμήθειας της.

Τα περιθώρια κέρδους του ευρωπαϊκού ντίζελ αναφοράς έφθασαν σε υψηλό δύο εβδομάδων περίπου στα 50 δολάρια το βαρέλι την Τετάρτη, με βάση τις εκτιμήσεις του Reuters, λόγω των γαλλικών απεργιών.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι διακοπές λειτουργίας θα περιορίσουν την προσφορά ραφιναρισμένων προϊόντων εάν παραμείνουν.

«Το κύμα απεργιών στη Γαλλία αιφνιδίασε την αγορά και υπάρχει αβεβαιότητα για τη διάρκειά του», δήλωσε ο αναλυτής της OilX, Neil Crosby.

«Συνολικά, παραμένουμε εποικοδομητικές ρωγμές ντίζελ μετά το τρίμηνο 12023, καθώς η αγορά θα δυσκολευτεί να αντικαταστήσει τις χαμένες ρωσικές προμήθειες», είπε ο Gallarti, προσθέτοντας ότι η Ευρώπη πρόκειται να χάσει 500.000-600.000 bpd ρωσικού ντίζελ λόγω κυρώσεων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα σταματήσει να αγοράζει όλο το ρωσικό αργό πετρέλαιο που παραδίδεται δια θαλάσσης από τις αρχές Δεκεμβρίου και θα απαγορεύσει όλα τα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα δύο μήνες αργότερα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.

«Αγωνιζόμαστε να δούμε τις μετοχές να χτίζονται μαζικά από εκεί που βρισκόμαστε», δήλωσε ο αναλυτής της Woodmac, Mark Williams.

«Αναμένουμε ότι οι τιμές θα εκτοξευθούν πραγματικά... μέσα Ιανουαρίου, πιθανώς Φεβρουαρίου, αλλά μπορεί να δούμε μια άνοδο λίγο νωρίτερα καθώς η αγορά αρχίζει να πανικοβάλλεται», πρόσθεσε. 

 Reuters


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου