Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Η κρίση του ντίζελ στην Ευρώπη απέχει πολύ από το τέλος

 



Η κρίση ντίζελ στην Ευρώπη πρόκειται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες καθώς περισσότερα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα κλείσουν για συντήρηση αυτόν τον μήνα και οι απρογραμμάτιστες διακοπές μειώνουν την προσφορά. Η ευρωπαϊκή ζήτηση καυσίμων θα αντλήσει πρόσθετες εισαγωγές από..

άλλες περιοχές, περιορίζοντας περαιτέρω τις ήδη στενές παγκόσμιες αγορές προϊόντων διύλισης.  Η αναμενόμενη σύσφιξη της αγοράς ντίζελ στην Ευρώπη θα επέλθει ακριβώς τη στιγμή που η ΕΕ προετοιμάζεται να απαγορεύσει την εισαγωγή ρωσικών προϊόντων διύλισης πετρελαίου δια θαλάσσης από τον Φεβρουάριο του 2023. 

Περισσότερα ευρωπαϊκά διυλιστήρια εκτός σύνδεσης

Τα περιθώρια κέρδους αναφοράς ντίζελ στην Ευρώπη αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στα υψηλότερα των τελευταίων δύο εβδομάδων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Reuters, ενώ αναλυτές και έμποροι είπαν στο  Reuters  ότι οι τιμές του ντίζελ πρόκειται να εκτιναχθούν εν μέσω μιας σύσφιξης της αγοράς.

Τον Οκτώβριο, τα μεγάλα διυλιστήρια σε όλη την Ευρώπη θα υποβληθούν σε προγραμματισμένη συντήρηση, φέρνοντας συνολικά 1,5 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (bpd) δυναμικότητας εκτός σύνδεσης, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Energy Aspects που επικαλείται το Reuters. Αυτό είναι υψηλότερο από την ικανότητα συντήρησης του Σεπτεμβρίου και πάνω από τον μέσο όρο της πενταετίας πριν από τον COVID.

Στη συνέχεια, υπάρχουν απρογραμμάτιστες διακοπές λειτουργίας, όπως η σημερινή  διακοπή του διυλιστηρίου στη Γαλλία  λόγω της απεργίας των εργαζομένων στο διυλιστήριο για διαφωνίες για τις αμοιβές. Περισσότερο από το ήμισυ της δυναμικότητας του διυλιστηρίου της Γαλλίας είναι επί του παρόντος εκτός λειτουργίας λόγω των απεργιών. Οι έμποροι ντίζελ και άλλων προϊόντων στην Ευρώπη ανησυχούν ότι η αβέβαιη χρονική στιγμή της επιστροφής αυτής της δυναμικότητας θα σφίξει περαιτέρω την αγορά λίγο πριν από το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα στις αρχές του επόμενου έτους.

Ο Mark Williams, αναλυτής της Wood Mackenzie, δεν αναμένει ότι τα αποθέματα ντίζελ θα αυξηθούν από τα τρέχοντα επίπεδα.

«Περιμένουμε ότι οι τιμές θα εκτοξευθούν πραγματικά... μέσα Ιανουαρίου, πιθανώς Φεβρουαρίου, αλλά μπορεί να δούμε μια άνοδο λίγο νωρίτερα καθώς η αγορά αρχίζει να πανικοβάλλεται», δήλωσε ο Williams στο Reuters.


Η Ευρώπη προσπαθεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές εισαγωγές καυσίμων 

Η Ευρώπη εξακολουθεί να εισάγει πολύ ντίζελ από τη Ρωσία, μήνες πριν από το εμπάργκο, και πληρώνει περισσότερα για τα καύσιμα από ό,τι για την προμήθεια τον Μάιο. Ωστόσο, επιδιώκει επίσης να εισάγει περισσότερο ντίζελ από την Ασία και τη Μέση Ανατολή, όπως έδειξαν οι ροές που παρατηρήθηκαν από την εταιρεία ανάλυσης πετρελαίου Vortexa στις αρχές Σεπτεμβρίου .

Παρά το γεγονός ότι τα εγχώρια αποθέματα ντίζελ των ΗΠΑ βρίσκονται σε κρίσιμα χαμηλά επίπεδα, οι θαλάσσιες εξαγωγές ραφιναρισμένων προϊόντων από τις ακτές του Κόλπου των ΗΠΑ αυξήθηκαν τους τελευταίους μήνες, υποστηριζόμενες από την αυξανόμενη ζήτηση από βασικούς καταναλωτές στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη, οι οποίοι αναζητούν βαρέλια αντικατάστασης για τη Ρωσία. diesel, έγραψε την περασμένη εβδομάδα η Pamela Munger, Senior Market Analyst στη Vortexa. 

Η βιομηχανική ζήτηση, η ισχυρή περίοδος συγκομιδής και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έλκουν τις προμήθειες ντίζελ στη Λατινική Αμερική. Η Ευρώπη αύξησε επίσης τις εισαγωγές ντίζελ από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ τους τέσσερις διαδοχικούς μήνες έως τον Σεπτέμβριο. Αυτό έδωσε στα διυλιστήρια των ΗΠΑ ένα ισχυρό κίνητρο να μεγιστοποιήσουν τις αποδόσεις ντίζελ κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και μετά, λέει ο Munger της Vortexa.  

Η κυβέρνηση Μπάιντεν επανέλαβε την ιδέα του περιορισμού των εξαγωγών καυσίμων των ΗΠΑ με σκοπό τη μείωση των εγχώριων τιμών των καυσίμων. Ο κλάδος προειδοποιεί ότι τυχόν τεχνητά επιβαλλόμενα όρια στις εξαγωγές καυσίμων των ΗΠΑ θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιθανές αυξήσεις κόστους, κλείσιμο διυλιστηρίων, απώλειες θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγικότητας στην Αμερική και μόνο θα επιδεινώσουν το παγκόσμιο έλλειμμα εφοδιασμού. 


Οι παγκόσμιες αγορές ντίζελ πρόκειται να παραμείνουν ελλειμματικές 

Ενώ η αγορά αργού πετρελαίου θα μπορούσε να είναι ακόμη πλεονασματική, ακόμη και με το εμπάργκο της ΕΕ και το ανώτατο όριο τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο, «οι αγορές προϊόντων, ειδικά το ντίζελ, αναμένεται να παραμείνουν ελλειμματικές λόγω των περιορισμών της παραγωγικής ικανότητας κατάντη εκτός Κίνας», η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) ανέφερε στην τελευταία Έκθεσή της για την Αγορά πετρελαίου τον Σεπτέμβριο.   

«Η ΕΕ έχει διατηρήσει μέχρι στιγμής σε μεγάλο βαθμό τους όγκους εισαγωγών ρωσικού ντίζελ σε περίπου 600 kb/ημέρα, αλλά από τον ερχόμενο Φεβρουάριο αυτοί οι όγκοι θα πρέπει να αντικατασταθούν από άλλες πηγές», ανέφερε η IEA.

«Ο προτεινόμενος μηχανισμός ανώτατων τιμών θα πρέπει επίσης να λειτουργήσει προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο συνολικός εφοδιασμός ντίζελ για την παγκόσμια αγορά πληρούται και έτσι ώστε οι ευρωπαίοι εισαγωγείς να μπορούν να στραφούν σε ροές από τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Σε αντίθετη περίπτωση, και υποθέτοντας ότι η Ρωσία δεν θα είναι σε θέση να μεταφέρει ντίζελ σε σημαντικές ποσότητες εκτός του ανώτατου ορίου τιμών, οι εισαγωγείς της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής θα μπορούσαν να ανταγωνίζονται για μια μάλλον μικρότερη ομάδα διαθέσιμων ροών», σημείωσε η υπηρεσία. 

Ένας πιθανός σωτήρας της στενής παγκόσμιας αγοράς προϊόντων θα μπορούσε να είναι η Κίνα, η οποία μόλις εξέδωσε τις μεγαλύτερες ποσοστώσεις εξαγωγής καυσίμων στα διυλιστήρια της για φέτος. Περισσότερες εξαγωγές καυσίμων από την Κίνα θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την αγορά προϊόντων παγκοσμίως εν όψει του εμπάργκο της ΕΕ στις εισαγωγές από τη θάλασσα ρωσικού αργού και διυλισμένων προϊόντων. 

Ωστόσο, οι αγορές ντίζελ θα παραμείνουν σφιχτές, λένε οι αναλυτές.

«Τα παγκόσμια θεμελιώδη μεγέθη του ντίζελ παραμένουν ισχυρά, παρά τη χαλάρωση από την εποχική κορύφωση το δεύτερο τρίμηνο. Η ζήτηση θα ηγηθεί κατά κύριο λόγο από την Ευρώπη, η οποία έχει δει τις φορτώσεις ντίζελ στην περιοχή να αυξάνονται σταθερά στο υψηλό τεσσάρων μηνών των 1,9 mbd το 1ο Σεπτέμβριο», δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής της ανάλυσης APAC στη Vortexa, μια εβδομάδα πριν από την έκδοση του Κινεζικές ποσοστώσεις εξαγωγής καυσίμων. 

Παρά τις πρόσφατες συσσωρεύσεις στα αποθέματα ντίζελ στη Φουτζάιρα, τη Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ, τα αποθέματα εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας. 

"Εκτός από τις προοπτικές των εξαγωγών ντίζελ της Κίνας, το άλλο μεγάλο μπαλαντέρ που θα μπορούσε να επηρεάσει την αγορά θα ήταν το πόσο κρύος θα είναι ο χειμώνας της Ευρώπης φέτος", δήλωσε ο Huang. 


Από το Oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου