Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Οι απεργίες στα γαλλικά διυλιστήρια



 




Η απεργία και η απρογραμμάτιστη συντήρηση έχουν αποσυνδέσει περισσότερο από το 60% της ικανότητας διύλισης της Γαλλίας - ή 740.000 bpd - αναγκάζοντας τη χώρα να εισάγει περισσότερες όταν η παγκόσμια αβεβαιότητα εφοδιασμού έχει αυξήσει το κόστος.

Η αποχώρηση των σκληρών αριστερών συνδικαλιστικών μελών της CGT στην TotalEnergies έχει διακόψει τις λειτουργίες σε δύο διυλιστήρια και δύο εγκαταστάσεις αποθήκευσης και δύο διυλιστήρια της Exxon Mobil αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα από..

τις 20 Σεπτεμβρίου.


ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΗ ΠΟΛΛΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ;

Η εβδομαδιαία απεργία στην TotalEnergies είναι μέρος μιας ευρύτερης δράσης σε ολόκληρο τον γαλλικό ενεργειακό τομέα, καθώς οι εργαζόμενοι πιέζουν για υψηλότερες αμοιβές για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού.

Οι απεργίες έκλεισαν την παραγωγή στο  διυλιστήριο  Gonfreville 240.000 bpd της TotalEnergies και εμπόδισαν τις παραδόσεις στο  διυλιστήριο Feyzin 119.000 bpd , το οποίο ήταν ήδη εκτός σύνδεσης μετά από διαρροή.

Οι διακοπές αύξησαν τον αντίκτυπο της λεγόμενης περιόδου συντήρησης στην Ευρώπη, η οποία λαμβάνει χώρα μετά την κορύφωση της κατανάλωσης βενζίνης την καλοκαιρινή περίοδο οδήγησης και πριν από τη χειμερινή ζήτηση θέρμανσης.

Περίπου 1,5 εκατομμύριο bpd αναμένεται να είναι εκτός σύνδεσης σε ολόκληρη την Ευρώπη τον Οκτώβριο, περιορίζοντας τις ήδη τεταμένες προμήθειες, ιδιαίτερα των μεσαίων αποσταγμάτων.

Τα μεσαία αποστάγματα όπως το ντίζελ και το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται κυρίως στις εμπορευματικές μεταφορές, τη μεταποίηση, τη γεωργία, την εξόρυξη και την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου.

«(Οι απεργίες έρχονται) ακριβώς τη λάθος στιγμή, τα παγκόσμια αποθέματα μεσαίου αποστάγματος στην ξηρά είναι αρκετά περιορισμένα... και η αύξηση αυτού του ελλείμματος θα οδηγήσει τις τιμές υψηλότερα», δήλωσε ο Eugene Lindell, αναλυτής αγοράς διύλισης και προϊόντων στην FGE.


ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ;

Η Γαλλία έχει αρκετά στρατηγικά αποθέματα προϊόντων πετρελαίου για να καλύψει τη μέση ζήτηση για περίπου τρεις μήνες, εκτιμά ο οργανισμός της βιομηχανίας πετρελαίου UFIP.

Η TotalEnergies είπε ότι αύξησε τις εισαγωγές και είχε αποθέματα «που θα μπορούσαν να διαρκέσουν από 20 ημέρες έως ένα μήνα», επιπλέον των στρατηγικών αποθεμάτων που κατέχει η Γαλλία.

Ορισμένα πρατήρια καυσίμων της TotalEnergies έχουν στεγνώσει τις τελευταίες ημέρες, συμπεριλαμβανομένων περιοχών γύρω από διυλιστήρια και αποθήκες καυσίμων.

Ο ενεργειακός όμιλος είπε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μείωση των τιμών που εισήχθη την 1η Σεπτεμβρίου για να βοηθήσει τους πελάτες να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό είχε οδηγήσει σε απότομη αύξηση των πωλήσεων.

Οι αναλυτές δεν αναμένουν εκτεταμένες ελλείψεις στις αντλίες, αλλά οι διακοπές του  διυλιστηρίου  μειώνουν τα ήδη χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων.

Τα αποθέματα ντίζελ της Γαλλίας ανήλθαν σε 60 εκατομμύρια βαρέλια τον Ιούνιο, σχεδόν 15 εκατομμύρια κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας για εκείνον τον μήνα, σύμφωνα με το Energy Aspects.

«Έχουμε υποβαθμίσει τις εκτιμήσεις μας για τα αποθέματα στην περιοχή κατά 4 εκατομμύρια βαρέλια τόσο για τον Σεπτέμβριο όσο και για τον Οκτώβριο», δήλωσε ο James Burleigh στο Wood Mackenzie.


ΑΝΥΒΑΖΕΙ Η ΓΑΛΛΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ;

Ναί.

Η Γαλλία συνήθως εισάγει περίπου το 50% των αναγκών της σε ντίζελ ετησίως. Οι εισαγωγές γενικά αυξάνονται κατά το τέταρτο τρίμηνο λόγω των προγραμμάτων συντήρησης του  διυλιστηρίου . 

Ωστόσο, την εβδομάδα έως τις 2 Οκτωβρίου, οι εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 40% κάθε εβδομάδα για να καλύψουν το έλλειμμα παραγωγής που προκλήθηκε από την απεργία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ενεργειακών αναλύσεων Vortexa.

Οι Γάλλοι προμηθευτές αγοράζουν φορτία ντίζελ σε βάση μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο από αριθμούς ρεκόρ Very Large Crude Carriers (VLCC) που έρχονται στην Ευρώπη, δήλωσε ο Wood Mackenzie.


ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ;

Η αβεβαιότητα για το πόσο καιρό θα διαρκέσουν οι γαλλικές απεργίες έχει αυξήσει τα ευρωπαϊκά spreads του πετρελαίου σε σχέση με το αργό <ULSD10-B-ARA>, καθώς οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας οδηγούν τις τιμές ακόμα υψηλότερες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να προμηθευτεί περίπου 600.000 bpd ντίζελ για να αντικαταστήσει το ρωσικό καύσιμο πριν από την απαγόρευση του Φεβρουαρίου.

Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι αυξανόμενοι όγκοι ντίζελ από τη Μέση Ανατολή κατευθύνονται προς την Ευρώπη, δήλωσε η Pamela Munger, ανώτερη αναλυτής αγοράς της Vortexa.

Εν τω μεταξύ, η χαμηλότερη από το κανονικό γαλλική πυρηνική παραγωγή μπορεί επίσης να τονώσει τη ζήτηση ντίζελ στη Γαλλία.

«Είναι πιθανό η Γαλλία να έχει μεγαλύτερη ζήτηση στο ντίζελ για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας», είπε ο Munger. 

Reuters


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου