Από το newmoney.gr
Την άποψη ότι δεν μπορεί νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης να αποτρέψει την υποβολή δημόσιας πρότασης για τον ιδιώτη που θα αναλάβει τα ΕΛΠΕ, εξέφρασε σήμερα το σωματείο εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια. Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο του ΠΣΕΕΠ, κ. Κωνσταντίνο Τοκατλίδη, η νομοθετική ρύθμιση την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν..
τα νομικά, θεσμικά και ουσιαστικά προσκόμματα που ανακύπτουν από την παρούσα διαδικασία της πώλησης δεν θα λύσει το πρόβλημα.
«Η νομοθεσία είναι ευρωπαϊκή: Η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.
Όπως σημείωσαν, το αναμενόμενο τίμημα με αναγωγή κυμαίνεται από 300 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 20%) έως 500 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 35%). Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΕΕΠ, κ. Παναγιώτη Οφθαλμίδη, με τον τρόπο αυτό «η μισή Ελλάδα πωλείται έναντι κερδών τετραμήνου και η πώληση δεν λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας.
Το Σωματείο διαφωνεί με την πλήρη ιδιωτικοποίηση καθώς αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 35% δεν θα έχει καμία παρεμβατική δυνατότητα το κράτος (σε εθνικό, οικονομικό, γεωπολιτικό επίπεδο κλπ).
Οι εργαζόμενοι σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν την Τετάρτη υποστήριξαν ότι η Paneuropean δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως σε σχέση με την πώληση. Οι προθέσεις των εκπροσώπων όπως αυτές γίνονται αντιληπτές δείχνουν ότι η πλευρά Λάτση «τρέχει κανονικά τη διαδικασία».
Σε ότι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα των ΕΛΠΕ, όπως αναφέρθηκε οι επενδύσεις δεν υλοποιούνταν λόγω οικονομικής δυσπραγίας των ΕΛΠΕ (λόγω των κεφαλαίων που είχαν επενδυθεί για το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας). Αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η πώληση, δρομολογήθηκε και ξεκίνησε η υλοποίηση των συγκεκριμένων επενδύσεων. Τα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στην αξία της μεταπώλησης.
Στις επενδύσεις αυτές περιλαμβάνονται:
-Η μεταφορά δεξαμενών καυσίμων από Λάρνακα στο Βασιλικό για απελευθέρωση τουριστικής περιοχής Λάρνακας, περίπου 43 εκ. ευρώ
-Η πλήρης ανακατασκευή 20 δεξαμενών καυσίμων σε Πάχη και Ασπρόπυργο 23 εκ. €
-Βελτιώσεις σε Προβλήτες στο Νότο (ΒΕΑ)Β 19 εκ. €
-Καινούργιες τουρμπίνες
-Προσαρμογή μονάδος FCC BEA λόγω περιβαλλοντικής νομοθεσίας, 28 εκ. €
-Αλλαγή όδευσης υπόγειων αγωγών από Πάχη σε Ασπρόπυργο μέσω Ελευσίνας (κάτω από καταργημένη σιδηροδρομική γραμμή) για βελτίωση επισκεψιμότητας των αγωγών
-Μονάδα Αποθείωσης Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης, 15 εκ. €
-Τέταρτος ζυγός ΔΕΗ, 9 εκ. €
-Αναβάθμιση Πολυπροπυλενίου, 20 εκ. €
-2η γραμμή παραγωγής DIAXON κ.α., 8 εκ. €
-Υλοποίηση έργου Βιοαιθανόλης ΒΕΑ, 19 εκ. €
Για τα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
Σύμφωνα με το Σωματείο προωθείται η δημιουργία εταιρείας Holding με ποσοστό περίπου 36% αλλά με κρατική συμμετοχή η οποία θα επιτευχθεί μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Τίθεται το ερώτημα, σε περίπτωση που βρεθούν κοιτάσματα, πώς θα καταφέρει να αγοράσει το κράτος εφόσον η τιμή της μετοχής θα είναι υπερτιμημένη σε σχέση με την τωρινή.
Ποιες είναι οι εταιρείες που πωλούνται στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ
Η αναφορά στην πώληση του Ομίλου ΕΛΠΕ τρομάζει, όταν οι 'Ελληνες κατανοήσουν τον αριθμό και το μέγεθος των εταιρειών που αποτελούν τον όμιλο. Για τον λόγο αυτό θα σας αναφέρω σχεδόν στο σύνολό τους τις εταιρείες που πωλούνται:
Διυλιστήριο Ασπροπύργου (πρώην ΕΛΔΑ)
Διυλιστήριο Θεσσαλονίκης (πρώην ΕΚΟ)
Διυλιστήριο Ελευσίνας (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ)
Διυλιστήριο Σκοπίων (ΟΚΤΑ)
Αποθήκες - Δεξαμενές Καυσίμου – Αργού Πετρελαίου και ενδιάμεσων προϊόντων στην περιοχή Πάχης – Μεγάρων
Αντίστοιχο group Δεξαμενών Καυσίμων στη Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι)
Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο διανομής στη Βουλγαρία
Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο Μαυροβουνίου και Σερβίας
Αποθηκευτικοί χώροι καυσίμων και δίκτυο διανομής στην Κύπρο
Δεξαμενές και εγκαταστάσεις της ΕΚΟ σε Ασπρόπυργο, Σκαραμαγκά και λοιπή Ελλάδα και επιπλέον το Πανελλαδικό δίκτυο Εμπορίας
Εγκαταστάσεις ΒΡ και δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα
ELPEDISON παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
DIAXON εργοστάσιο παραγωγής πολυπροπυλενίου, το μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα
ASPROFOS Τεχνική και Μελετητική Εταιρεία
Εργοστάσιο Παραγωγής Χημικών ΕΚΟ Θεσσαλονίκης
Δεξαμενόπλοια και Ναυτιλιακές Εταιρείες ΠΟΣΕΙΔΩΝ & ΑΠΟΛΛΩΝ
Εμπορικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό
Αγωγοί: τροφοδοσία καυσίμου προς Αεροδρόμια - στρατιωτικές εγκαταστάσεις (Λάρισα, Ελευσίνα κλπ.)
Αγωγός VARTAX Θεσσαλονίκη – Σκόπια
ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
Συμμετοχές σε ΔΕΠΑ (Φ.Α.) 35%
Ερευνα - Εξόρυξη
Την άποψη ότι δεν μπορεί νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης να αποτρέψει την υποβολή δημόσιας πρότασης για τον ιδιώτη που θα αναλάβει τα ΕΛΠΕ, εξέφρασε σήμερα το σωματείο εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια. Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο του ΠΣΕΕΠ, κ. Κωνσταντίνο Τοκατλίδη, η νομοθετική ρύθμιση την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν..
τα νομικά, θεσμικά και ουσιαστικά προσκόμματα που ανακύπτουν από την παρούσα διαδικασία της πώλησης δεν θα λύσει το πρόβλημα.
«Η νομοθεσία είναι ευρωπαϊκή: Η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.
Όπως σημείωσαν, το αναμενόμενο τίμημα με αναγωγή κυμαίνεται από 300 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 20%) έως 500 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 35%). Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΕΕΠ, κ. Παναγιώτη Οφθαλμίδη, με τον τρόπο αυτό «η μισή Ελλάδα πωλείται έναντι κερδών τετραμήνου και η πώληση δεν λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας.
Το Σωματείο διαφωνεί με την πλήρη ιδιωτικοποίηση καθώς αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 35% δεν θα έχει καμία παρεμβατική δυνατότητα το κράτος (σε εθνικό, οικονομικό, γεωπολιτικό επίπεδο κλπ).
Οι εργαζόμενοι σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν την Τετάρτη υποστήριξαν ότι η Paneuropean δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως σε σχέση με την πώληση. Οι προθέσεις των εκπροσώπων όπως αυτές γίνονται αντιληπτές δείχνουν ότι η πλευρά Λάτση «τρέχει κανονικά τη διαδικασία».
Σε ότι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα των ΕΛΠΕ, όπως αναφέρθηκε οι επενδύσεις δεν υλοποιούνταν λόγω οικονομικής δυσπραγίας των ΕΛΠΕ (λόγω των κεφαλαίων που είχαν επενδυθεί για το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας). Αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η πώληση, δρομολογήθηκε και ξεκίνησε η υλοποίηση των συγκεκριμένων επενδύσεων. Τα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στην αξία της μεταπώλησης.
Στις επενδύσεις αυτές περιλαμβάνονται:
-Η μεταφορά δεξαμενών καυσίμων από Λάρνακα στο Βασιλικό για απελευθέρωση τουριστικής περιοχής Λάρνακας, περίπου 43 εκ. ευρώ
-Η πλήρης ανακατασκευή 20 δεξαμενών καυσίμων σε Πάχη και Ασπρόπυργο 23 εκ. €
-Βελτιώσεις σε Προβλήτες στο Νότο (ΒΕΑ)Β 19 εκ. €
-Καινούργιες τουρμπίνες
-Προσαρμογή μονάδος FCC BEA λόγω περιβαλλοντικής νομοθεσίας, 28 εκ. €
-Αλλαγή όδευσης υπόγειων αγωγών από Πάχη σε Ασπρόπυργο μέσω Ελευσίνας (κάτω από καταργημένη σιδηροδρομική γραμμή) για βελτίωση επισκεψιμότητας των αγωγών
-Μονάδα Αποθείωσης Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης, 15 εκ. €
-Τέταρτος ζυγός ΔΕΗ, 9 εκ. €
-Αναβάθμιση Πολυπροπυλενίου, 20 εκ. €
-2η γραμμή παραγωγής DIAXON κ.α., 8 εκ. €
-Υλοποίηση έργου Βιοαιθανόλης ΒΕΑ, 19 εκ. €
Για τα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
Σύμφωνα με το Σωματείο προωθείται η δημιουργία εταιρείας Holding με ποσοστό περίπου 36% αλλά με κρατική συμμετοχή η οποία θα επιτευχθεί μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Τίθεται το ερώτημα, σε περίπτωση που βρεθούν κοιτάσματα, πώς θα καταφέρει να αγοράσει το κράτος εφόσον η τιμή της μετοχής θα είναι υπερτιμημένη σε σχέση με την τωρινή.
Ποιες είναι οι εταιρείες που πωλούνται στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ
Η αναφορά στην πώληση του Ομίλου ΕΛΠΕ τρομάζει, όταν οι 'Ελληνες κατανοήσουν τον αριθμό και το μέγεθος των εταιρειών που αποτελούν τον όμιλο. Για τον λόγο αυτό θα σας αναφέρω σχεδόν στο σύνολό τους τις εταιρείες που πωλούνται:
Διυλιστήριο Ασπροπύργου (πρώην ΕΛΔΑ)
Διυλιστήριο Θεσσαλονίκης (πρώην ΕΚΟ)
Διυλιστήριο Ελευσίνας (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ)
Διυλιστήριο Σκοπίων (ΟΚΤΑ)
Αποθήκες - Δεξαμενές Καυσίμου – Αργού Πετρελαίου και ενδιάμεσων προϊόντων στην περιοχή Πάχης – Μεγάρων
Αντίστοιχο group Δεξαμενών Καυσίμων στη Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι)
Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο διανομής στη Βουλγαρία
Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο Μαυροβουνίου και Σερβίας
Αποθηκευτικοί χώροι καυσίμων και δίκτυο διανομής στην Κύπρο
Δεξαμενές και εγκαταστάσεις της ΕΚΟ σε Ασπρόπυργο, Σκαραμαγκά και λοιπή Ελλάδα και επιπλέον το Πανελλαδικό δίκτυο Εμπορίας
Εγκαταστάσεις ΒΡ και δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα
ELPEDISON παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
DIAXON εργοστάσιο παραγωγής πολυπροπυλενίου, το μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα
ASPROFOS Τεχνική και Μελετητική Εταιρεία
Εργοστάσιο Παραγωγής Χημικών ΕΚΟ Θεσσαλονίκης
Δεξαμενόπλοια και Ναυτιλιακές Εταιρείες ΠΟΣΕΙΔΩΝ & ΑΠΟΛΛΩΝ
Εμπορικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό
Αγωγοί: τροφοδοσία καυσίμου προς Αεροδρόμια - στρατιωτικές εγκαταστάσεις (Λάρισα, Ελευσίνα κλπ.)
Αγωγός VARTAX Θεσσαλονίκη – Σκόπια
ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
Συμμετοχές σε ΔΕΠΑ (Φ.Α.) 35%
Ερευνα - Εξόρυξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου