Από το energyin.gr
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια κατέστησε σαφές πως δεν θα σταματήσει να αγωνίζεται κατά της πλήρης ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Πετρελαίων.
Στη συνέντευξη τύπου εκτός από τους εκπροσώπους του σωματείου παρευρέθησαν ο νομικός σύμβουλος, κ. Τοκατλίδης που έχει
αναλάβει την υπόθεση υπεράςπισης των εργαζομένων και ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, κ Παναγόπουλος. Ο τελευταίος επισήμανε πως η ΓΣΕΕ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων των ΕΛΠΕ.
Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο του ΠΣΕΕΠ, κ. Κωνσταντίνο Τοκατλίδη, η νομοθετική ρύθμιση την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν τα νομικά, θεσμικά και ουσιαστικά προσκόμματα που ανακύπτουν από την παρούσα διαδικασία της πώλησης δεν θα λύσει το πρόβλημα. «Η νομοθεσία είναι ευρωπαϊκή: Η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.
Ο ΠΣΕΕΠ, σχετικά με το τίμημα της πώλησης, σημείωσε πως το αναμενόμενο τίμημα με αναγωγή κυμαίνεται από 300 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 20%)έως 500 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 35%). Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΕΕΠ, κ. Παναγιώτη Οφθαλμίδη, με τον τρόπο αυτό «η μισή Ελλάδα πωλείται έναντι κερδών τετραμήνου και η πώληση δεν λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας. Το Σωματείο διαφωνεί με την πλήρη ιδιωτικοποίηση καθώς αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 35% δεν θα έχει καμία παρεμβατική δυνατότητα το κράτος (σε εθνικό, οικονομικό, γεωπολιτικό επίπεδο κλπ).
Η Paneuropean (η πλευρά του Λάτση) δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως αναφορικά με την πώληση. Οι προθέσεις των εκπροσώπων όπως αυτές γίνονται αντιληπτές δείχνουν ότι η πλευρά Λάτση «τρέχει κανονικά τη διαδικασία».
Το σωματείο, δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός πως ο όμιλος έχει ξεκινήσει να υλοποιεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, οι οποίες ξεκίνησαν να υλοποιούνται αμέσως μετά την ανακοίνωση της πώλησης. Σύμφωνα με το σωματείο, οι εν λόγω επενδύσεις είχαν αποφασιστεί αλλά δεν υλοποιούνταν λόγω οικονομικής δυσπραγίας των ΕΛΠΕ (λόγω των κεφαλαίων που είχαν επενδυθεί για το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας). Αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η πώληση, δρομολογήθηκε και ξεκίνησε η υλοποίηση των συγκεκριμένων επενδύσεων. Τα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στην αξία της μεταπώλησης.
Μερικές από τις επενδύσεις αυτές είναι:
• Μεταφορά δεξαμενών καυσίμων από Λάρνακα στο Βασιλικό για απελευθέρωση τουριστικής περιοχής Λάρνακας, περίπου 43 εκ. €
• Πλήρης ανακατασκευή 20 δεξαμενών καυσίμων σε Πάχη και Ασπρόπυργο 23 εκ. €
• Βελτιώσεις σε Προβλήτες στο Νότο (ΒΕΑ)Β 19 εκ. €
• Καινούργιες τουρμπίνες
• Προσαρμογή μονάδος FCC BEA λόγω περιβαλλοντικής νομοθεσίας, 28 εκ. €
• Αλλαγή όδευσης υπόγειων αγωγών από Πάχη σε Ασπρόπυργο μέσω Ελευσίνας (κάτω από κατηργημένη σιδηροδρομική γραμμή) για βελτίωση επισκεψιμότητας των αγωγών
• Μονάδα Αποθείωσης Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης, 15 εκ. €
• Τέταρτος ζυγός ΔΕΗ, 9 εκ. €
• Αναβάθμιση Πολυπροπυλενίου, 20 εκ. €
• 2η γραμμή παραγωγής DIAXON κ.α., 8 εκ. €
• Υλοποίηση έργου Βιοαιθανόλης ΒΕΑ, 19 εκ. €
Όσον αφορά τις προς πώληση εταιρείες στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ, οι εκπρόςωποι ανέφεραν «Η αναφορά στην πώληση του Ομίλου ΕΛΠΕ τρομάζει, όταν οι ‘Ελληνες κατανοήσουν τον αριθμό και το μέγεθος των εταιρειών που αποτελούν τον όμιλο. Για τον λόγο αυτό θα σας αναφέρω σχεδόν στο σύνολό τους τις εταιρείες που πωλούνται:
• Διυλιστήριο Ασπροπύργου (πρώην ΕΛΔΑ)
• Διυλιστήριο Θεσσαλονίκης (πρώην ΕΚΟ)
• Διυλιστήριο Ελευσίνας (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ)
• Διυλιστήριο Σκοπίων (ΟΚΤΑ)
• Αποθήκες – Δεξαμενές Καυσίμου – Αργού Πετρελαίου και ενδιάμεσων προϊόντων στην περιοχή Πάχης – Μεγάρων
• Αντίστοιχο group Δεξαμενών Καυσίμων στη Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι)
• Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο διανομής στη Βουλγαρία
• Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο Μαυροβουνίου και Σερβίας
• Αποθηκευτικοί χώροι καυσίμων και δίκτυο διανομής στην Κύπρο
• Δεξαμενές και εγκαταστάσεις της ΕΚΟ σε Ασπρόπυργο, Σκαραμαγκά και λοιπή Ελλάδα και επιπλέον το Πανελλαδικό δίκτυο Εμπορίας
• Εγκαταστάσεις ΒΡ και δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα
• ELPEDISON παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
• DIAXON εργοστάσιο παραγωγής πολυπροπυλενίου, το μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα
• ASPROFOS Τεχνική και Μελετητική Εταιρεία
• Εργοστάσιο Παραγωγής Χημικών ΕΚΟ Θεσσαλονίκης
• Δεξαμενόπλοια και Ναυτιλιακές Εταιρείες ΠΟΣΕΙΔΩΝ & ΑΠΟΛΛΩΝ
• Εμπορικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό
• Αγωγοί: τροφοδοσία καυσίμου προς Αεροδρόμια – στρατιωτικές εγκαταστάσεις (Λάρισα, Ελευσίνα κλπ.)
• Αγωγός VARTAX Θεσσαλονίκη – Σκόπια
• ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
• Συμμετοχές σε ΔΕΠΑ (Φ.Α.) 35%
• Ερευνα – Εξόρυξη»
Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια κατέστησε σαφές πως δεν θα σταματήσει να αγωνίζεται κατά της πλήρης ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Πετρελαίων.
Στη συνέντευξη τύπου εκτός από τους εκπροσώπους του σωματείου παρευρέθησαν ο νομικός σύμβουλος, κ. Τοκατλίδης που έχει
αναλάβει την υπόθεση υπεράςπισης των εργαζομένων και ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, κ Παναγόπουλος. Ο τελευταίος επισήμανε πως η ΓΣΕΕ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων των ΕΛΠΕ.
Σύμφωνα με το νομικό σύμβουλο του ΠΣΕΕΠ, κ. Κωνσταντίνο Τοκατλίδη, η νομοθετική ρύθμιση την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν τα νομικά, θεσμικά και ουσιαστικά προσκόμματα που ανακύπτουν από την παρούσα διαδικασία της πώλησης δεν θα λύσει το πρόβλημα. «Η νομοθεσία είναι ευρωπαϊκή: Η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.
Ο ΠΣΕΕΠ, σχετικά με το τίμημα της πώλησης, σημείωσε πως το αναμενόμενο τίμημα με αναγωγή κυμαίνεται από 300 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 20%)έως 500 εκατ. ευρώ (αν πουληθεί το 35%). Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΕΕΠ, κ. Παναγιώτη Οφθαλμίδη, με τον τρόπο αυτό «η μισή Ελλάδα πωλείται έναντι κερδών τετραμήνου και η πώληση δεν λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας. Το Σωματείο διαφωνεί με την πλήρη ιδιωτικοποίηση καθώς αν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 35% δεν θα έχει καμία παρεμβατική δυνατότητα το κράτος (σε εθνικό, οικονομικό, γεωπολιτικό επίπεδο κλπ).
Η Paneuropean (η πλευρά του Λάτση) δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως αναφορικά με την πώληση. Οι προθέσεις των εκπροσώπων όπως αυτές γίνονται αντιληπτές δείχνουν ότι η πλευρά Λάτση «τρέχει κανονικά τη διαδικασία».
Το σωματείο, δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός πως ο όμιλος έχει ξεκινήσει να υλοποιεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, οι οποίες ξεκίνησαν να υλοποιούνται αμέσως μετά την ανακοίνωση της πώλησης. Σύμφωνα με το σωματείο, οι εν λόγω επενδύσεις είχαν αποφασιστεί αλλά δεν υλοποιούνταν λόγω οικονομικής δυσπραγίας των ΕΛΠΕ (λόγω των κεφαλαίων που είχαν επενδυθεί για το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας). Αμέσως μόλις ανακοινώθηκε η πώληση, δρομολογήθηκε και ξεκίνησε η υλοποίηση των συγκεκριμένων επενδύσεων. Τα έργα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στην αξία της μεταπώλησης.
Μερικές από τις επενδύσεις αυτές είναι:
• Μεταφορά δεξαμενών καυσίμων από Λάρνακα στο Βασιλικό για απελευθέρωση τουριστικής περιοχής Λάρνακας, περίπου 43 εκ. €
• Πλήρης ανακατασκευή 20 δεξαμενών καυσίμων σε Πάχη και Ασπρόπυργο 23 εκ. €
• Βελτιώσεις σε Προβλήτες στο Νότο (ΒΕΑ)Β 19 εκ. €
• Καινούργιες τουρμπίνες
• Προσαρμογή μονάδος FCC BEA λόγω περιβαλλοντικής νομοθεσίας, 28 εκ. €
• Αλλαγή όδευσης υπόγειων αγωγών από Πάχη σε Ασπρόπυργο μέσω Ελευσίνας (κάτω από κατηργημένη σιδηροδρομική γραμμή) για βελτίωση επισκεψιμότητας των αγωγών
• Μονάδα Αποθείωσης Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης, 15 εκ. €
• Τέταρτος ζυγός ΔΕΗ, 9 εκ. €
• Αναβάθμιση Πολυπροπυλενίου, 20 εκ. €
• 2η γραμμή παραγωγής DIAXON κ.α., 8 εκ. €
• Υλοποίηση έργου Βιοαιθανόλης ΒΕΑ, 19 εκ. €
Όσον αφορά τις προς πώληση εταιρείες στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ, οι εκπρόςωποι ανέφεραν «Η αναφορά στην πώληση του Ομίλου ΕΛΠΕ τρομάζει, όταν οι ‘Ελληνες κατανοήσουν τον αριθμό και το μέγεθος των εταιρειών που αποτελούν τον όμιλο. Για τον λόγο αυτό θα σας αναφέρω σχεδόν στο σύνολό τους τις εταιρείες που πωλούνται:
• Διυλιστήριο Ασπροπύργου (πρώην ΕΛΔΑ)
• Διυλιστήριο Θεσσαλονίκης (πρώην ΕΚΟ)
• Διυλιστήριο Ελευσίνας (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ)
• Διυλιστήριο Σκοπίων (ΟΚΤΑ)
• Αποθήκες – Δεξαμενές Καυσίμου – Αργού Πετρελαίου και ενδιάμεσων προϊόντων στην περιοχή Πάχης – Μεγάρων
• Αντίστοιχο group Δεξαμενών Καυσίμων στη Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι)
• Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο διανομής στη Βουλγαρία
• Αποθηκευτικοί χώροι και δίκτυο Μαυροβουνίου και Σερβίας
• Αποθηκευτικοί χώροι καυσίμων και δίκτυο διανομής στην Κύπρο
• Δεξαμενές και εγκαταστάσεις της ΕΚΟ σε Ασπρόπυργο, Σκαραμαγκά και λοιπή Ελλάδα και επιπλέον το Πανελλαδικό δίκτυο Εμπορίας
• Εγκαταστάσεις ΒΡ και δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα
• ELPEDISON παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
• DIAXON εργοστάσιο παραγωγής πολυπροπυλενίου, το μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα
• ASPROFOS Τεχνική και Μελετητική Εταιρεία
• Εργοστάσιο Παραγωγής Χημικών ΕΚΟ Θεσσαλονίκης
• Δεξαμενόπλοια και Ναυτιλιακές Εταιρείες ΠΟΣΕΙΔΩΝ & ΑΠΟΛΛΩΝ
• Εμπορικές εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό
• Αγωγοί: τροφοδοσία καυσίμου προς Αεροδρόμια – στρατιωτικές εγκαταστάσεις (Λάρισα, Ελευσίνα κλπ.)
• Αγωγός VARTAX Θεσσαλονίκη – Σκόπια
• ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)
• Συμμετοχές σε ΔΕΠΑ (Φ.Α.) 35%
• Ερευνα – Εξόρυξη»
Της Φαίδρας Μαυρογιώργη (faidra@energyin.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου