Από το naftemporiki.gr
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν, που θα απομακρύνουν το αργό της χώρας από την παγκόσμια αγορά, η κατάρρευση της παραγωγής στη Βενεζουέλα και οι επίμονες ανησυχίες για τη Λιβύη και τη Νιγηρία κρατούν τις τιμές του πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα. Για πόσο ακόμη; Μερίδα αναλυτών όχι μόνο θεωρεί απίθανη την αύξησή τους πάνω από τα 80 δολάρια, αλλά φοβάται πολύ περισσότερο μία απότομη πτώση, με σοβαρές συνέπειες..
για παραγωγούς, αλλά και για τις θέσεις εργασίας στον ενεργειακό κλάδο διεθνώς. Και τούτο γιατί ο μεγαλύτερος αγοραστής πετρελαίου του πλανήτη δέχεται πιέσεις.
Ανησυχίες για κάμψη της ζήτησης από την Κίνα, καθώς μαίνεται ο εμπορικός πόλεμος της χώρας με τις ΗΠΑ, εξέφρασαν σήμερα, Δευτέρα, σε δηλώσεις τους στο CNBC, οι υπουργοί Πετρελαίου του Ομάν και του Μπαχρέιν.
«Νομίζω πως οι κίνδυνοι για τη ζήτηση εντείνονται. Θα συνεχίσει να είναι το ίδιο ισχυρή; Προφανώς ο αντίκτυπος του εμπορικού πολέμου θα είναι αρνητικός, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον παράγοντα του ισχυρού δολαρίου» είπε ο υπουργός του Μπαχρέιν, Σείχης Μοχάμεντ μπιν Καλίφα αλ Καλίφα.
«Οι περισσότεροι τείνουν να εστιάζουν στην προσφορά. Τι θα συμβεί εάν το Ιράν σταματήσει να δίνει πετρέλαιο. Τι θα γίνει, όμως, εάν η Κίνα περιορίσει την κατανάλωσή της;» αναρωτήθηκε ο ομόλογός του από το Ομάν, Μοχάμεντ μπιν Χαμάντ αλ Ράμι. «Αν συνεχιστεί η αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ, η ζήτηση θα πληγεί και αυτό δεν είναι καλό νέο για εμάς» πρόσθεσε .
Η Κίνα έχει αναδειχθεί από το 2017 ο κορυφαίος αγοραστής αργού πετρελαίου, υποσκελίζοντας τις ΗΠΑ, που στηρίζονται πλέον και στη δική τους παραγωγή. Εισήγαγε 8,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως πέρυσι, έναντι εισαγωγών 7,9 εκατ. βαρελιών στις ΗΠΑ.
Όπως προκύπτει από στοιχεία του ΟΠΕΚ, το 2017 το 56% των εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας προήλθε από το καρτέλ. Πρόκειται για σημαντική πτώση του μεριδίου σε σχέση με το 67% το 2012, αλλά και πάλι παραμένει αρκετά υψηλό ώστε να το αγνοήσουν οι χώρες του αραβικού κόλπου.
Το διακύβευμα είναι βεβαίως υψηλότατο και για τον μεγαλύτερο- εκτός ΟΠΕΚ- παραγωγό, τη Ρωσία, η οποιά υποσκέλισε τη Σαουδική Αραβία και κατέστη ο κορυφαίος προμηθευτής της Κίνας. Εξήγαγε 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως στον δράκο πέρυσι, έναντι 1 εκατ. βαρελιών της Σαουδικής Αραβίας.
Η Κίνα και εν γένει οι καταναλωτές αναδεικνύονται σε έναν από τους σημαντικότερους παίχτες στην αγορά και παράγοντες για την κατεύθυνση των τιμών. Κανείς όμως δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, εάν ο αντίκτυπος από την πλευρά της ζήτησης θα είναι ισχυρότερος από εκείνον της προσφοράς.
Ένα είναι βέβαιο. Η σχετική ηρεμία και σταθερότητα που είχαμε στην αγορά πετρελαίου την προηγούμενη διετία, χάρη στη συμφωνία των πετρελαιοπαραγωγών χωρών εντός και εκτός ΟΠΕΚ, έχει για τα καλά διαταραχθεί από τις αποφάσεις του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ. Τα βέλη του ανοίγουν πληγές, είτε στοχεύουν το Ιράν είτε κατευθύνονται στην Κίνα. Ο απρόβλεπτος Τραμπ φοβίζει τους πάντες.
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν, που θα απομακρύνουν το αργό της χώρας από την παγκόσμια αγορά, η κατάρρευση της παραγωγής στη Βενεζουέλα και οι επίμονες ανησυχίες για τη Λιβύη και τη Νιγηρία κρατούν τις τιμές του πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα. Για πόσο ακόμη; Μερίδα αναλυτών όχι μόνο θεωρεί απίθανη την αύξησή τους πάνω από τα 80 δολάρια, αλλά φοβάται πολύ περισσότερο μία απότομη πτώση, με σοβαρές συνέπειες..
για παραγωγούς, αλλά και για τις θέσεις εργασίας στον ενεργειακό κλάδο διεθνώς. Και τούτο γιατί ο μεγαλύτερος αγοραστής πετρελαίου του πλανήτη δέχεται πιέσεις.
Ανησυχίες για κάμψη της ζήτησης από την Κίνα, καθώς μαίνεται ο εμπορικός πόλεμος της χώρας με τις ΗΠΑ, εξέφρασαν σήμερα, Δευτέρα, σε δηλώσεις τους στο CNBC, οι υπουργοί Πετρελαίου του Ομάν και του Μπαχρέιν.
«Νομίζω πως οι κίνδυνοι για τη ζήτηση εντείνονται. Θα συνεχίσει να είναι το ίδιο ισχυρή; Προφανώς ο αντίκτυπος του εμπορικού πολέμου θα είναι αρνητικός, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον παράγοντα του ισχυρού δολαρίου» είπε ο υπουργός του Μπαχρέιν, Σείχης Μοχάμεντ μπιν Καλίφα αλ Καλίφα.
«Οι περισσότεροι τείνουν να εστιάζουν στην προσφορά. Τι θα συμβεί εάν το Ιράν σταματήσει να δίνει πετρέλαιο. Τι θα γίνει, όμως, εάν η Κίνα περιορίσει την κατανάλωσή της;» αναρωτήθηκε ο ομόλογός του από το Ομάν, Μοχάμεντ μπιν Χαμάντ αλ Ράμι. «Αν συνεχιστεί η αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ, η ζήτηση θα πληγεί και αυτό δεν είναι καλό νέο για εμάς» πρόσθεσε .
Η Κίνα έχει αναδειχθεί από το 2017 ο κορυφαίος αγοραστής αργού πετρελαίου, υποσκελίζοντας τις ΗΠΑ, που στηρίζονται πλέον και στη δική τους παραγωγή. Εισήγαγε 8,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως πέρυσι, έναντι εισαγωγών 7,9 εκατ. βαρελιών στις ΗΠΑ.
Όπως προκύπτει από στοιχεία του ΟΠΕΚ, το 2017 το 56% των εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας προήλθε από το καρτέλ. Πρόκειται για σημαντική πτώση του μεριδίου σε σχέση με το 67% το 2012, αλλά και πάλι παραμένει αρκετά υψηλό ώστε να το αγνοήσουν οι χώρες του αραβικού κόλπου.
Το διακύβευμα είναι βεβαίως υψηλότατο και για τον μεγαλύτερο- εκτός ΟΠΕΚ- παραγωγό, τη Ρωσία, η οποιά υποσκέλισε τη Σαουδική Αραβία και κατέστη ο κορυφαίος προμηθευτής της Κίνας. Εξήγαγε 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως στον δράκο πέρυσι, έναντι 1 εκατ. βαρελιών της Σαουδικής Αραβίας.
Η Κίνα και εν γένει οι καταναλωτές αναδεικνύονται σε έναν από τους σημαντικότερους παίχτες στην αγορά και παράγοντες για την κατεύθυνση των τιμών. Κανείς όμως δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, εάν ο αντίκτυπος από την πλευρά της ζήτησης θα είναι ισχυρότερος από εκείνον της προσφοράς.
Ένα είναι βέβαιο. Η σχετική ηρεμία και σταθερότητα που είχαμε στην αγορά πετρελαίου την προηγούμενη διετία, χάρη στη συμφωνία των πετρελαιοπαραγωγών χωρών εντός και εκτός ΟΠΕΚ, έχει για τα καλά διαταραχθεί από τις αποφάσεις του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ. Τα βέλη του ανοίγουν πληγές, είτε στοχεύουν το Ιράν είτε κατευθύνονται στην Κίνα. Ο απρόβλεπτος Τραμπ φοβίζει τους πάντες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου