Από το newmoney.gr
Αγεφύρωτες παραμένουν οι διαφορές μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Shell στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που διεξάγεται για τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της στην λιανική και τη χονδρική αγορά φυσικού αερίου, εξέλιξη η οποία δείχνει να μεταθέτει χρονικά την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Αρμόδιες πηγές που βρίσκονται κοντά στις πολύμηνες συζητήσεις, αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας και εκτιμούν ότι είναι αδύνατο να κλείσει το ντιλ στα τέλη Μαρτίου, όπως προβλέπουν οι προθεσμίες με τους θεσμούς. Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν..
άμεσο αντίκτυπο και στην προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ καθώς χωρίς την συμφωνία με τους πολυεθνικούς εταίρους, η διαδικασία δεν μπορεί να ξεκινήσει.
Την περασμένη εβδομάδα οι επικεφαλής της Shell είχαν διαδοχικές συναντήσεις με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργο Σταθάκη, προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες. Ωστόσο αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι λευκός καπνός δεν έχει βγει καθώς επί του παρόντος το χάσμα σε ό,τι αφορά το τίμημα είναι μεγάλο. «Μόνο αν μπει νερό στο κρασί και των δύο πλευρών, θα μπορέσει να κλείσει άμεσα η διαπραγμάτευση» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο προβλέπει η ΔΕΠΑ να εξαγοράσει το ποσοστό της Shell στην ΕΠΑ Αττικής και να πουλήσει το ποσοστό που κατέχει στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας στην Ιταλική ENI και ταυτόχρονα να παραμείνει στα δίκτυα, την ΕΔΑ Αττικής και με μειοψηφικό ποσοστό και το μάνατζμεντ στην Εταιρεία Διανομής Φυσικού Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας. Κατά ορισμένες πηγές δεν αποκλείεται η τελική συμφωνία να διαφοροποιηθεί.
Ο προβληματισμός όσων παρακολουθούν τις συζητήσεις επεκτείνεται και στο πλαίσιο της συμφωνίας, όπως αυτό έχει αποτυπωθεί στη συνεννόηση του περασμένου Δεκεμβρίου με τους θεσμούς. Κάποιοι, υποστηρίζουν ότι οι συζητήσεις έχουν πάρει λάθος κατεύθυνση από την αρχή, καθώς εκτιμούν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού που θα κληθεί να επικυρώσει την συμφωνία δύσκολα θα δεχτεί την ΔΕΠΑ με πλειοψηφική συμμετοχή στην ΕΠΑ Αττικής και την ΕΔΑ Αττικής αντίστοιχα, όταν έχει τεθεί ανοικτά ζήτημα διαχωρισμού ρόλων μεταξύ παρόχου και προμηθευτή. Επιπλέον, οι διαφωνίες επεκτείνονται και στο θέμα της αποζημίωσης που διεκδικούν οι μέτοχοι των εταιρειών φυσικού αερίου, λόγω άρσης της μονοπωλιακής θέσης της ΔΕΠΑ.
Η κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει διαμηνύσει στους συνομιλητές της ότι, από την στιγμή που αποχωρούν από τη μετοχική σύνθεση, δεν δικαιούνται αποζημίωση. Η ΔΕΠΑ κατείχε τα αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης της αγοράς χονδρικής και λιανικής στην αγορά φυσικού αερίου έως το 2031. Το σπάσιμο του μονοπωλίου από φέτος στη λιανική και από το 2016 στην χονδρική έχει εγείρει απαιτήσεις που εκτιμώνται σε άνω από 100 εκατ. ευρώ!
Της Μαριάννας Τζάννε
Αγεφύρωτες παραμένουν οι διαφορές μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Shell στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης που διεξάγεται για τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της στην λιανική και τη χονδρική αγορά φυσικού αερίου, εξέλιξη η οποία δείχνει να μεταθέτει χρονικά την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Αρμόδιες πηγές που βρίσκονται κοντά στις πολύμηνες συζητήσεις, αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας και εκτιμούν ότι είναι αδύνατο να κλείσει το ντιλ στα τέλη Μαρτίου, όπως προβλέπουν οι προθεσμίες με τους θεσμούς. Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν..
άμεσο αντίκτυπο και στην προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ καθώς χωρίς την συμφωνία με τους πολυεθνικούς εταίρους, η διαδικασία δεν μπορεί να ξεκινήσει.
Την περασμένη εβδομάδα οι επικεφαλής της Shell είχαν διαδοχικές συναντήσεις με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γιώργο Σταθάκη, προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες. Ωστόσο αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι λευκός καπνός δεν έχει βγει καθώς επί του παρόντος το χάσμα σε ό,τι αφορά το τίμημα είναι μεγάλο. «Μόνο αν μπει νερό στο κρασί και των δύο πλευρών, θα μπορέσει να κλείσει άμεσα η διαπραγμάτευση» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο προβλέπει η ΔΕΠΑ να εξαγοράσει το ποσοστό της Shell στην ΕΠΑ Αττικής και να πουλήσει το ποσοστό που κατέχει στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας στην Ιταλική ENI και ταυτόχρονα να παραμείνει στα δίκτυα, την ΕΔΑ Αττικής και με μειοψηφικό ποσοστό και το μάνατζμεντ στην Εταιρεία Διανομής Φυσικού Αερίου Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας. Κατά ορισμένες πηγές δεν αποκλείεται η τελική συμφωνία να διαφοροποιηθεί.
Ο προβληματισμός όσων παρακολουθούν τις συζητήσεις επεκτείνεται και στο πλαίσιο της συμφωνίας, όπως αυτό έχει αποτυπωθεί στη συνεννόηση του περασμένου Δεκεμβρίου με τους θεσμούς. Κάποιοι, υποστηρίζουν ότι οι συζητήσεις έχουν πάρει λάθος κατεύθυνση από την αρχή, καθώς εκτιμούν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού που θα κληθεί να επικυρώσει την συμφωνία δύσκολα θα δεχτεί την ΔΕΠΑ με πλειοψηφική συμμετοχή στην ΕΠΑ Αττικής και την ΕΔΑ Αττικής αντίστοιχα, όταν έχει τεθεί ανοικτά ζήτημα διαχωρισμού ρόλων μεταξύ παρόχου και προμηθευτή. Επιπλέον, οι διαφωνίες επεκτείνονται και στο θέμα της αποζημίωσης που διεκδικούν οι μέτοχοι των εταιρειών φυσικού αερίου, λόγω άρσης της μονοπωλιακής θέσης της ΔΕΠΑ.
Η κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει διαμηνύσει στους συνομιλητές της ότι, από την στιγμή που αποχωρούν από τη μετοχική σύνθεση, δεν δικαιούνται αποζημίωση. Η ΔΕΠΑ κατείχε τα αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης της αγοράς χονδρικής και λιανικής στην αγορά φυσικού αερίου έως το 2031. Το σπάσιμο του μονοπωλίου από φέτος στη λιανική και από το 2016 στην χονδρική έχει εγείρει απαιτήσεις που εκτιμώνται σε άνω από 100 εκατ. ευρώ!
Της Μαριάννας Τζάννε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου