Από το philenews.com
Λευκωσία: Γκάφα ολκής -για την οποία κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη- αποκαλύφτηκε στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Λεμεσού, αφού σε αυτήν περιλαμβάνονται μονοπωλιακοί όροι υπέρ της κοινοπραξίας των DP World και GAP Vassilopoulos, κατ' αντίθεση με τη διακηρυγμένη κυβερνητική πολιτική του Υπουργείου Μεταφορών και της Αρχής Λιμένων.
Από τον συγκεκριμένο όρο, ο οποίος εντοπίστηκε μετά την υπογραφή της εταιρείας, έχει ήδη προκληθεί σοβαρό πρόβλημα με τις δραστηριότητες υποστήριξης της υπεράκτιας βιομηχανίας υδρογονανθράκων.
Το γεωτρητικό πρόγραμμα της Τotal βρίσκεται στον αέρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ και εταιρείες που ..
εξυπηρετούντο στη Λάρνακα, αν επιχειρήσουν να εγκατασταθούν στη Λεμεσό, θα πρέπει να προβούν σε νέα συμφωνία με τις DP World και GAP Vassilopoulos.
Ουδείς τουλάχιστον, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, αντιλήφθηκε την παρείσφρηση τέτοιου όρου στην 15ετή συμφωνία που υπογράφτηκε τον περασμένο Απρίλιο, κάτι όμως που επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν υπογράφτηκε σε επίσημη τελετή και στην παρουσία δύο υπουργών -των Μ.Δημητριάδη και Γ.Λακκοτρύπη- η συμφωνία εξυπηρέτησης των επόμενων γεωτρήσεων της Total από το λιμάνι Λεμεσού μέσω της EDT Ofshore που από χρόνια διαθέτει εκεί ειδικές εγκαταστάσεις και σκάφη.
Την επομένη της υπογραφής της συμφωνίας, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας DP World και GAP Vassilopoulos υπέδειξαν με έντονο τρόπο στο υπουργείο Μεταφορών την ένστασή τους να γίνουν από άλλους δραστηριότητες όπως η συναρμολόγηση του εργοστασίου λάσπης, σε χώρο που διαχειρίζεται η EDT Offshore, όπου υπάρχει έτοιμη υποδομή από τις προηγούμενες γεωτρήσεις στο «12».
Την Παρασκευή, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «Φ» οι εκπρόσωποι της DP World και GAP Vassilopoulos, επισκέφθηκαν και το Προεδρικό, όπου έθεσαν με ιδιαίτερα έντονο τρόπο το θέμα, αφού νωρίτερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε ενημερωθεί τηλεφωνικά από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της Τotal για το γεωτρητικό πρόγραμμα της εταιρείας στο «11» που ξεκινά τον ερχόμενο Απρίλιο, στη βάση και της συμφωνίας υποστήριξης από την EDT. Σημειώνεται ότι η κυπριακή εταιρεία αναπτύσσει από το λιμάνι Λεμεσού διεθνή δραστηριότητα από χρόνια στον τομέα υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων υδρογονανθράκων.
Ψάχνει διευθέτηση στο Ντουμπάι ο υπ. Μεταφορών
Έξω φρενών φέρεται να είναι ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος προηγουμένως είχε διαβεβαιώσει και τη Βουλή και επιχειρηματικούς κύκλους και φορείς -στη βάση του στρατηγικού σχεδιασμού που καθόρισε- ότι οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης υδρογονανθράκων δεν περιλαμβάνονται στις μονοπωλιακές υπηρεσίες που ανατίθενται στους αναδόχους του λιμανιού της Λεμεσού.
Δήλωνε με αυτό, το σκεπτικό για σειρά εταιρειών και κολοσσών που ενδιαφέρονται να έρθουν για τέτοιες δραστηριότητες στο λιμάνι. Με αυτό το σκεπτικό σχεδιάστηκε και προχώρησε η κατασκευή της επέκτασης του νότιου κρηπιδώματος του λιμανιού κατά 250 μέτρα έναντι κόστους €25 εκατ., με δαπάνη του κράτους, ώστε να επεκταθούν οι διαθέσιμες υποδομές για εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων για τη βιομηχανία υδρογονανθράκων.
Μέχρι πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών τόνιζε ότι «ο σχεδιασμός είναι για να έρθουν εδώ οι εταιρείες να κάνουν τις έρευνές τους και είμαστε συνεχώς σε επαφή μαζί τους», όπως και ότι, «από τη στιγμή που μόλις το 25% του χώρου του λιμανιού της Λεμεσού χρησιμοποιείται σήμερα, υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για την εγκατάσταση των εταιρειών». Μίλησε μάλιστα, για το ενδιαφέρον εταιρειών σχετικά με τους υδρογονάνθρακες και το λιμάνι Λεμεσού, «για εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας που μπορούν να δημιουργηθούν» και εξέφρασε την άποψη πως «ζούμε σε εποχές οι οποίες μας γεμίζουν με αισιοδοξία».
Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί ουδείς δεν «είδε» τη σημαντική αναφορά στο συμβόλαιο που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους αναδόχους. Για την ώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», ο Μάριος Δημητριάδης και ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου και πρώην πρόεδρος της Αρχής Λιμένων, Αλέκος Μιχαηλίδης, αναφέρουν ότι δεν είχαν υπόψη τους τον εν λόγω μονοπωλιακό όρο στο συμβόλαιο.
Πηγές του «Φ» αναφέρουν ότι αναζητείται απάντηση από τον ξένο οίκο νομικών συμβούλων της κυβέρνησης που χειρίστηκε το θέμα, μετά την άρνηση του κυπριακού οίκου που επιλέχθηκε αρχικά. Ο υπουργός αναμένεται να αναζητήσει κάποια λύση ή προσωρινή ρύθμιση με την ηγεσία της DP World Limited στο Ντουμπάι, με την οποία έχει ζητήσει συνάντηση. Ο Μάριος Δημητριάδης θα βρίσκεται εκεί σήμερα και αύριο.
Παράλληλα, με τη μεσολάβηση του γεν. διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών γίνονται συναντήσεις μεταξύ της κοινοπραξίας και της ΕDT για εξεύρεση πρακτικής λύσης.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι θαλάσσιες υπηρεσίες παραχωρήθηκαν για 15 χρόνια στην κοινοπραξία DP World-GAP Vasilopoulos με πριμ €500.000 και το χαμηλότερο απ’ όλες τις άλλες λιμενικές δραστηριότητες ποσοστό - μόλις 10,1% επί του κύκλου εργασιών.
Στον αέρα το γεωτρητικό πρόγραμμα της Total
Στην Total δεν πιστεύουν στα μάτια τους αυτό που συμβαίνει. Προηγουμένως, της είχε υποδειχθεί το λιμάνι Λεμεσού για τις εργασίες της από την ίδια την κυβέρνηση.
Ακολούθησε, με βάση τη νομοθεσία, προκήρυξη διεθνών προσφορών από την Total την οποία διεκδίκησαν -με βάση το λιμάνι Λεμεσού- τουλάχιστον δύο εταιρείες: Η EDT που κέρδισε τον διαγωνισμό αλλά και δεύτερη εταιρεία με βάση άλλη θέση στο λιμάνι. Γεγονός που δείχνει ότι ούτε το Υπουργείο Μεταφορών, ούτε και το Υπουργείο Ενέργειας είχαν ιδέα για το μονοπώλιο που
είχε παραχωρήσει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία του λιμανιού.
Η Total, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Φ», χθες ενημέρωσε όλες τις πλευρές ότι κανένα γεωτρητικό πρόγραμμα δεν ισχύει αν δεν ξεκαθαρίσει το κρίσιμο θέμα.
Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
Λευκωσία: Γκάφα ολκής -για την οποία κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη- αποκαλύφτηκε στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Λεμεσού, αφού σε αυτήν περιλαμβάνονται μονοπωλιακοί όροι υπέρ της κοινοπραξίας των DP World και GAP Vassilopoulos, κατ' αντίθεση με τη διακηρυγμένη κυβερνητική πολιτική του Υπουργείου Μεταφορών και της Αρχής Λιμένων.
Από τον συγκεκριμένο όρο, ο οποίος εντοπίστηκε μετά την υπογραφή της εταιρείας, έχει ήδη προκληθεί σοβαρό πρόβλημα με τις δραστηριότητες υποστήριξης της υπεράκτιας βιομηχανίας υδρογονανθράκων.
Το γεωτρητικό πρόγραμμα της Τotal βρίσκεται στον αέρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ και εταιρείες που ..
εξυπηρετούντο στη Λάρνακα, αν επιχειρήσουν να εγκατασταθούν στη Λεμεσό, θα πρέπει να προβούν σε νέα συμφωνία με τις DP World και GAP Vassilopoulos.
Ουδείς τουλάχιστον, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, αντιλήφθηκε την παρείσφρηση τέτοιου όρου στην 15ετή συμφωνία που υπογράφτηκε τον περασμένο Απρίλιο, κάτι όμως που επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν υπογράφτηκε σε επίσημη τελετή και στην παρουσία δύο υπουργών -των Μ.Δημητριάδη και Γ.Λακκοτρύπη- η συμφωνία εξυπηρέτησης των επόμενων γεωτρήσεων της Total από το λιμάνι Λεμεσού μέσω της EDT Ofshore που από χρόνια διαθέτει εκεί ειδικές εγκαταστάσεις και σκάφη.
Την επομένη της υπογραφής της συμφωνίας, οι επικεφαλής της κοινοπραξίας DP World και GAP Vassilopoulos υπέδειξαν με έντονο τρόπο στο υπουργείο Μεταφορών την ένστασή τους να γίνουν από άλλους δραστηριότητες όπως η συναρμολόγηση του εργοστασίου λάσπης, σε χώρο που διαχειρίζεται η EDT Offshore, όπου υπάρχει έτοιμη υποδομή από τις προηγούμενες γεωτρήσεις στο «12».
Την Παρασκευή, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «Φ» οι εκπρόσωποι της DP World και GAP Vassilopoulos, επισκέφθηκαν και το Προεδρικό, όπου έθεσαν με ιδιαίτερα έντονο τρόπο το θέμα, αφού νωρίτερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε ενημερωθεί τηλεφωνικά από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της Τotal για το γεωτρητικό πρόγραμμα της εταιρείας στο «11» που ξεκινά τον ερχόμενο Απρίλιο, στη βάση και της συμφωνίας υποστήριξης από την EDT. Σημειώνεται ότι η κυπριακή εταιρεία αναπτύσσει από το λιμάνι Λεμεσού διεθνή δραστηριότητα από χρόνια στον τομέα υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων υδρογονανθράκων.
Ψάχνει διευθέτηση στο Ντουμπάι ο υπ. Μεταφορών
Έξω φρενών φέρεται να είναι ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος προηγουμένως είχε διαβεβαιώσει και τη Βουλή και επιχειρηματικούς κύκλους και φορείς -στη βάση του στρατηγικού σχεδιασμού που καθόρισε- ότι οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης υδρογονανθράκων δεν περιλαμβάνονται στις μονοπωλιακές υπηρεσίες που ανατίθενται στους αναδόχους του λιμανιού της Λεμεσού.
Δήλωνε με αυτό, το σκεπτικό για σειρά εταιρειών και κολοσσών που ενδιαφέρονται να έρθουν για τέτοιες δραστηριότητες στο λιμάνι. Με αυτό το σκεπτικό σχεδιάστηκε και προχώρησε η κατασκευή της επέκτασης του νότιου κρηπιδώματος του λιμανιού κατά 250 μέτρα έναντι κόστους €25 εκατ., με δαπάνη του κράτους, ώστε να επεκταθούν οι διαθέσιμες υποδομές για εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων για τη βιομηχανία υδρογονανθράκων.
Μέχρι πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών τόνιζε ότι «ο σχεδιασμός είναι για να έρθουν εδώ οι εταιρείες να κάνουν τις έρευνές τους και είμαστε συνεχώς σε επαφή μαζί τους», όπως και ότι, «από τη στιγμή που μόλις το 25% του χώρου του λιμανιού της Λεμεσού χρησιμοποιείται σήμερα, υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για την εγκατάσταση των εταιρειών». Μίλησε μάλιστα, για το ενδιαφέρον εταιρειών σχετικά με τους υδρογονάνθρακες και το λιμάνι Λεμεσού, «για εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας που μπορούν να δημιουργηθούν» και εξέφρασε την άποψη πως «ζούμε σε εποχές οι οποίες μας γεμίζουν με αισιοδοξία».
Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί ουδείς δεν «είδε» τη σημαντική αναφορά στο συμβόλαιο που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους αναδόχους. Για την ώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», ο Μάριος Δημητριάδης και ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου και πρώην πρόεδρος της Αρχής Λιμένων, Αλέκος Μιχαηλίδης, αναφέρουν ότι δεν είχαν υπόψη τους τον εν λόγω μονοπωλιακό όρο στο συμβόλαιο.
Πηγές του «Φ» αναφέρουν ότι αναζητείται απάντηση από τον ξένο οίκο νομικών συμβούλων της κυβέρνησης που χειρίστηκε το θέμα, μετά την άρνηση του κυπριακού οίκου που επιλέχθηκε αρχικά. Ο υπουργός αναμένεται να αναζητήσει κάποια λύση ή προσωρινή ρύθμιση με την ηγεσία της DP World Limited στο Ντουμπάι, με την οποία έχει ζητήσει συνάντηση. Ο Μάριος Δημητριάδης θα βρίσκεται εκεί σήμερα και αύριο.
Παράλληλα, με τη μεσολάβηση του γεν. διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών γίνονται συναντήσεις μεταξύ της κοινοπραξίας και της ΕDT για εξεύρεση πρακτικής λύσης.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι θαλάσσιες υπηρεσίες παραχωρήθηκαν για 15 χρόνια στην κοινοπραξία DP World-GAP Vasilopoulos με πριμ €500.000 και το χαμηλότερο απ’ όλες τις άλλες λιμενικές δραστηριότητες ποσοστό - μόλις 10,1% επί του κύκλου εργασιών.
Στον αέρα το γεωτρητικό πρόγραμμα της Total
Στην Total δεν πιστεύουν στα μάτια τους αυτό που συμβαίνει. Προηγουμένως, της είχε υποδειχθεί το λιμάνι Λεμεσού για τις εργασίες της από την ίδια την κυβέρνηση.
Ακολούθησε, με βάση τη νομοθεσία, προκήρυξη διεθνών προσφορών από την Total την οποία διεκδίκησαν -με βάση το λιμάνι Λεμεσού- τουλάχιστον δύο εταιρείες: Η EDT που κέρδισε τον διαγωνισμό αλλά και δεύτερη εταιρεία με βάση άλλη θέση στο λιμάνι. Γεγονός που δείχνει ότι ούτε το Υπουργείο Μεταφορών, ούτε και το Υπουργείο Ενέργειας είχαν ιδέα για το μονοπώλιο που
είχε παραχωρήσει η κυβέρνηση στην κοινοπραξία του λιμανιού.
Η Total, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Φ», χθες ενημέρωσε όλες τις πλευρές ότι κανένα γεωτρητικό πρόγραμμα δεν ισχύει αν δεν ξεκαθαρίσει το κρίσιμο θέμα.
Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου