Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ερχονται τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων

.Ερχονται τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων -Επαφές Μάρδα με φορείς της αγοράς

Την αισιοδοξία τους στηρίζουν στο γεγονός ότι ο κ. Μάρδας με την ιδιότητα του καθηγητή του ΑΠΘ, έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με τις μεθόδους του λαθρεμπορίου στα υγρά καύσιμα και γνωρίζει τις κύριες παραμέτρους του χρόνιου προβλήματος που ταλανίζει την αγορά και την οικονομία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εχθές ο αναπληρωτής υπουργός, στον οποίο έχουν ανατεθεί συντονιστικές αρμοδιότητες μεταξύ συναρμόδιων υπουργείων για τα θέματα αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου, συναντήθηκε με την ηγεσία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση εφαρμογής των μέτρων αλλά και για τη λήψη και επιπλέον μέτρων εάν χρειαστεί.

Στη συνάντηση....
έγινε ανασκόπηση των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή σειράς υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται από την υφιστάμενη νομοθεσία.

Από την πλευρά των εταιρειών τονίστηκε με έμφαση ότι η συνέχιση του λαθρεμπορίου, εκτός του ότι επί δεκαετίες στερεί έσοδα από το δημόσιο, τα οποία αναγκάζεται να καλύψει με δανεισμό, προκαλεί στρεβλώσεις στην αγορά, σε βάρος πάντα των πρατηριούχων και εταιρειών που αρνούνται να συνεργαστούν με τα λαθρεμπορικά κυκλώματα.

Σημειώνεται ότι εχθές το πρωί, ο κ. Μάρδας μιλώντας σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο η επεξεργασία του νέου πλαισίου που θα ρυθμίζει τη λειτουργία της αγοράς καυσίμων. Όπως δε τόνισε, το 90% των σχετικών προτάσεων είναι έτοιμες, ενώ σύντομα αναμένεται να τεθεί σε συζήτηση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στην αγορά καυσίμων.

Τέλος να σημειωθεί ότι ο κυριότερος μηχανισμός παρακολούθησης της διακίνησης καυσίμων, δηλαδή τα συστήματα εισροών-εκροών σε πρατήρια, στην ουσία είναι ανενεργό. Από τα περίπου 5.500 ενεργά πρατήρια, σύστημα εισροών -εκροών έχουν εγκαταστήσει τα περίπου 4.700.

Ωστόσο επί της ουσίας παρακολούθηση της διακίνησης δεν μπορεί να γίνει, αφού σε τακτική βάση στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών αποστέλλουν λιγότερα από 2.000.

Όλα δε αυτά τρία χρόνια μετά τη νομοθέτηση του μέτρου, όπως και σειράς άλλων που δεν έχουν εφαρμοστεί καθόλου, όπως η εγκατάσταση συσκευών GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα μεταφοράς καυσίμων


ΠΗΓΗ:euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου