Αυξάνονται τα αιτήματα από ΟΤΑ, φορείς και μεμονωμένους πολίτες, προς την κοινοπραξία του TAP, για αλλαγή της διαδρομής του αγωγού, δείγμα του πόσο δύσκολο είναι το έργο.
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η κ/ξ, τα αιτήματα για αλλαγή χάραξης της πορείας του αγωγού έχουν φτάσει τα 140, αντί 100 που ήταν το Μάρτιο. Από αυτά, τα 50 έχουν ικανοποιηθεί, τα 30 έχουν απορριφθεί, άλλα 30 διαπιστώθηκε ότι υποβλήθηκαν έπειτα από παρανόηση των ιδιοκτητών των αγροτεμαχίων πως ο αγωγός διέρχεται από τη γη τους, και τέλος, ακόμη 30 βρίσκονται προς εξέταση.
Υπάρχουν περιπτώσεις που οι αλλαγές γίνονται είτε επειδή ο αγωγός περνάει μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις, είτε επειδή θίγονται τοπικές επιχειρήσεις, είτε επειδή ο TAP εμποδίζει την μελλοντική επέκταση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου.
Οι αλλαγές δεν επηρεάζουν το αρχικό χρονοδιάγραμμα, σημειώνουν κύκλοι της κοινοπραξίας, διαβεβαιώνοντας ότι οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν- όπως προβλέπεται- μέσα στο 2015.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα συνεχίζει να αφορά στην εγκατάσταση συγκροτήματος συμπιεστών στις περιοχές Καβάλας, Σερρών και Δράμας όπου οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες λαμβάνουν όλο και πιο δυναμικό χαρακτήρα.
Αλλάζει η χωροθέτηση του σταθμού συμπίεσης στις Σέρρες
Το θέμα συζητήθηκε σε συνάντηση που είχαν προ ημερών στελέχη της διοίκησης της κοινοπραξίας με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.
Επειτα και από τις μαζικές αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, ο κ. Τζιτζικώστας, είχε δεσμευτεί ότι θα επιχειρηθεί αλλαγή της αρχικής χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης.
«Αποφασίσαμε μαζί με την εταιρεία να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας για την αλλαγή χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης», ανέφερε μετά τη σύσκεψη με τα στελέχη του TAP, ο κ. Τζιτζικώστας. «Η σημερινή θέση δε γίνεται αποδεκτή από την Περιφέρεια και το τονίσαμε στους ανθρώπους της εταιρείας. Οι ίδιοι είπαν ότι θέλουν να βοηθήσουν, ακούν τις ανησυχίες της κοινωνίας των Σερρών και συμφώνησαν στην εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής εναλλακτικής λύσης. Πολύ σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα. Το αίτημα της κοινωνίας να απομακρυνθεί από κατοικημένες περιοχές ο σταθμός θα ικανοποιηθεί», συμπλήρωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.
Τενάγη Καβάλας
Άλλο σημείο αντιπαράθεσης αποτελεί η πορεία του αγωγού μέσα από την πεδιάδα των Τεναγών Φιλίππων. Απέναντι στην κοινοπραξία βρίσκονται η τοπική αυτοδιοίκηση, μαζί με σωματεία, φορείς, και τον πρόεδρο του αγροτικού συλλόγου Καβάλας, οι οποίοι με τη στήριξη μελετών του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ ζητούν αλλαγή της διαδρομής, προκειμένου να μην περάσει από τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις του κάμπου της Νέας Καρβάλης.
Επίσκεψη Αλίγιεφ
Η πρόοδος των εργασιών ως προς την κατασκευή του αγωγού TAP στον οποίο η SOCAR κατέχει πλέον ποσοστό 20%, μαζί με την καθυστέρηση έγκρισης από την Κομισιόν της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ στην SOCAR, είναι μεταξύ άλλων οι αιτίες που φέρνουν στην Αθήνα τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίγιεφ. Ο Αζέρος Πρόεδρος καταφτάνει στην Αθήνα στις 16 Ιουνίου.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου