Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Μείωση στις τιμές των καυσίμων, λόγω Σκοπίων, διεκδικεί το Κιλκίς


Τη μείωση των τιμών των καυσίμων στο νομό Κιλκίς για τους μόνιμους κατοίκους και τους επαγγελματίες διεκδικεί το επιμελητήριο της περιοχής, επικαλούμενο αφενός τη γειτνίαση με τα Σκόπια, όπου η βενζίνη, το πετρέλαιο και το υγραέριο πωλούνται πολύ φτηνότερα και αφετέρου την πολύ μεγάλη συρρίκνωση των εισοδημάτων των κατοίκων.
Μάλιστα, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παύλος Τονικίδης, στον "Αγγελιοφόρο" η πρακτική της μείωσης των τιμών των καυσίμων σε τοπικό επίπεδο δεν είναι άγνωστη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού ισχύει στην Ιταλία.
Συγκεκριμένα, στην περιοχή Friuli-Venezia-Giulia, όπου βρίσκεται η Τεργέστη, τα καύσιμα πωλούνται από το 2012 με έκπτωση, ώστε να ανασχεθεί η πολύ μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στη δυνατότητα που έχουν οι κάτοικοι να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους από την Αυστρία και τη Σλοβενία.
Σύμφωνα με τον κ. Τονικίδη, εάν μειωθούν οι τιμές μέσω της μείωσης του ΕΦΚ, θα βγει κερδισμένο και το Δημόσιο, αφού τα έσοδά του θα αυξηθούν κατά 2,2 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος έχει ενημερώσει για το θέμα τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, παραδίδοντάς του ανά χείρα5 πριν από μερικές ημέρες σχετική λεπτομερή μελέτη και τώρα περιμένει τις κυβερνητικές αποφάσεις.
Τι λέει η μελέτη
Η μελέτη του Επιμελητηρίου Κιλκίς καταγράφει τα ακόλουθα στοιχεία:
-Η ζήτηση της αμόλυβδης βενζίνης στο νομό Κιλκίς μειώθηκε τον περασμένο χρόνο κατά 28%, έναντι μείωσα 13% στο σύνολο της χώρας.
-Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για καύσιμα στα πρατήρια του νομού Κιλκίς είναι οι χαμηλότερες τιμές στα πρατήρια των Σκοπίων (66%) και η μείωση των εισοδημάτων (33%).
-Από τα 78 πρατήρια του νομού τα 22 έχουν ήδη βάλει λουκέτο και λειτουργούν μόνο τα 56, πολλά εκ των οποίων όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες τους αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα. Κρίσιμη για το μέλλον πολλών από αυτά θεωρείται η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά ένα επιπλέον 10% το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, όσο πιο κοντά στα σύνορα βρίσκεται ένα πρατήριο, τόσο μεγαλύτερη είναι η πτώση στην κατανάλωσή του.
-Η πτώση της ζήτησης για υγρά καύσιμα στο Κιλκίς έχει ως αποτέλεσμα n απώλεια εσόδων το 2012 για το ελληνικό Δημόσιο να φτάσει τα 6,7 εκατ. ευρώ. Η απώλεια αυτή διευρύνεται στα 10,2 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και οι φορολογικές απώλειες από την κατανάλωση άλλων αγαθών και υπηρεσιών.
-Από επιτόπια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα σύνορα της χώρας μας με τα Σκόπια προέκυψε ότι η χαμηλότερη τιμή της βενζίνης αποτελεί ουσιαστικά πρόσχημα για τους καταναλωτές που εξέρχονται από τη χώρα, καθώς κατά την επίσκεψή τους στην ΠΓΔΜ προμηθεύονται κυρίως άλλα αγαθά, όπως τσιγάρα και οπωροκηπευτικά, αλλά και υπηρεοίες, όπως είναι η διασκέδαση στα καζίνα. Το 60% όσων ρωτήθηκαν αγοράζει τουλάχιστον μία κούτα τσιγάρα από τα αφορολόγητα, ενώ κάθε Πέμπτη είναι η εργάσιμη ημέρα με τη μεγαλύτερη ροή από την Ελλάδα προς την ΠΓΔΜ πραγματοποιείται υπαίθρια αγορά στη Γευγελή, από την οποία το 85% των ερωτηθέντων προμηθεύεται νωπά προϊόντα.
Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου
Με βάση της μελέτη, το Επιμελητήριο Κιλκίς προτείνει τη δημιουργία δύο ζωνών στην περιοχή. Η πρώτη έως 15 χιλιόμετρα από το συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου η έκπτωση θα είναι 0,277 ευρώ το λίτρο. Η δεύτερη από 15 ως 30 χιλιόμετρα από τους Ευζώνους, όπου η έκπτωση θα είναι 0,198 ευρώ το λίτρο. Προκειμένου η υλοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος να είναι σχετικά εύκολη, γρήγορη και λιγότερο δαπανηρή, η μελέτη προτείνει m δημιουργία υποσυστήματος εντός του πληροφοριακού συστήματος «Ήφαιστος» που λειτουργεί σήμερα. Σε αυτό το υποσύστημα θα δημιουργηθεί μητρώο συμμετοχής στο σύστημα έκπτωσης υγρών καυσίμων, θα πραγματοποιούνται οι έλεγχοι των κινήσεων και τελικά θα γίνεται η εκκαθάριση του ποσού προς επιστροφή στα πρατήρια καυσίμων της περιοχής.
Τι γίνεται στην Τεργέστη
Το σύστημα έκπτωσης στις τιμές των καυσίμων για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Friuli-Venezia-Giulia της Ιταλίας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2011, διότι η περιοχή συνορεύει με τη Σλοβενία και την Αυστρία, όπου η αμόλυβδη πωλείται από 0,25 έως 0,36 ευρώ φτηνότερα. Η ιταλική περιοχή χωρίστηκε σε δύο ζώνες και η μείωση της τιμής των καυσίμων διαμορφώθηκε από 0,27 ευρώ μέχρι 0,14 ευρώ για την αμόλυβδη και από 0,14 ευρώ ως 0,09 ευρώ για το πετρέλαιο. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος οδήγησε σε ανάσχεση της πτώσης της ζήτησης και σύγκλισή της με το μέσο όρο της χώρας. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου