Σε ένα ακόμη βήμα για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά των καυσίμων προχώρησε η κυβέρνηση μέσω του πολυνομοσχεδίου υπό την πίεση της τρόικας.
Με τα άρθρο 104 αίρει σειρά υφιστάμενων προϋποθέσεων για την ίδρυση και λειτουργία αποθηκευτικών χώρων, διευρύνοντας τη σχετική δραστηριότητα που θα δώσει τη δυνατότητα αύξησης των εισαγωγών και ενίσχυσης του ανταγωνισμού. Για πρώτη φορά επίσης με το παρόν άρθρο δίνεται η δυνατότητα Το άρθρο 104 αίρει σειρά υφιστάμενων προϋποθέσεων για την ίδρυση και λειτουργία αποθηκευτικών χώρων καυσίμων. σύνδεσης των εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων και με βυτιοφόρο, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλονται οι προβλεπόμενοι φόροι και δασμοί.
Το πολυνομοσχέδιο περιορίζει το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο για την άδεια εμπορίας κατηγορίας Α (δεν περιλαμβάνει διακίνηση ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων, υγραερίων και ασφάλτου) από τα 2 εκατ. ευρώ κλιμακωτά στα 500.000 ευρώ μέχρι και το 1,5 εκατ. ευρώ ανάλογα με τον διακινούμενο όγκο καυσίμων. Συγκεκριμένα για όγκο πωλήσεων έως και 300.000 μ.τ., το απαιτούμενο ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο ορίζεται στις 500.000 ευρώ. Για ποσότητες από 300.000 μ.τ. έως και 600.000 μ.τ. το απαιτούμενο εταιρικό κεφάλαιο φτάνει στο 1 εκατ. ευρώ και για ποσότητες άνω των 600 000 μ.τ. στο 1,5 εκατ. ευρώ. Ο ελάχιστος όγκος αποθηκευτικών χώρων που υποχρεούνται να διαθέτουν οι κάτοχοι άδειας Εμπορίας της κατηγορίας Α υπολογίζεται με βάση τον όγκο των πωλήσεων πετρελαιοειδών προϊόντων που αυτοί πραγματοποίησαν κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ως εξής: Για πωλήσεις μέχρι και 300.000 μ.τ. απαιτείται διαθεσιμότητα 4.000 κυβικών μέτρων.
Για πωλήσεις από 300.00 μ.τ. έως και 600.000 μ.τ., n διαθεσιμότητα αποθηκευτικών χώρων ορίζεται στα 7.000 κυβικά μέτρα και για πωλήσεις άνω των 600.000 μ.τ. στα 13.000 κυβικά μέτρα. Ο υφιστάμενος νόμος προβλέπει για τη συγκεκριμένη κατηγορία άδειας διαθεσιμότητα αποθηκευτικού χώρου 7.000 κυβικά μέτρα για ποσότητες έως και 600.000 μ.τ. και 13.000 κυβικά μέτρα για ποσότητες άνω των 600.000 κυβικών μέτρων.
Για τις άδειες κατηγορίας Β1 (εμπορίας αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων), Β2 (εμπορίας αφορολόγητων αεροπορικών καυσίμων), Γ (εμπορίας υγραερίων) και Δ (εμπορίας ασφάλτου) το απαιτούμενο κεφάλαιο προσδιορίζεται στις 500.000 ευρώ από τις 800.000 ευρώ σήμερα. Ο ελάχιστος όγκος αποθηκευτικών χώρων για τις κατηγορίες αδειών Εμπορίας, Β1 και Β2 παραμένει στα 5.000 κυβικά μέτρα, στην κατηγορία Γ παραμένει στα 500 κυβικά μέτρα, όπως επίσης και στην κατηγορία Δ στα 2.000 κυβικά μέτρα.
Το πολυνομοσχέδιο καταργεί επίσης την υποχρέωση των κατόχων αδειών εμπορίας να τηρούν σε αποθηκευτικούς χώρους συνεχώς λειτουργικά αποθέματα ίσα τουλάχιστον με ποσοστό 5 365 των ετήσιων πωλήσεων στην εγχώρια αγορά που πραγματοποίησαν κατά το προηγούμενο έτος, ρύθμιση που λειτουργούσε ανασταλτικά λόγω της αύξησης του κόστους. Καταργείται επίσης η υποχρέωση της χρήσης των αποθηκών για τροφοδοσία καταναλωτών ή πρατηρίων σε ποσότητα 30% των πωλήσεων κάθε έτος στην αγορά της διοικητικής περιφέρειας μέσα στα όρια στα οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του κατόχου αδείας. Καταργείται τέλος και n δυνατότητα καθορισμού ελάχιστης τιμής καταναλωτή που δίνει μέσω έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης ο νόμος 3054 2002 για την αντιμετώπιση συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού.
(Καθημερινή, 10/7/2013)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου