Σοκ και δέος προκαλούν τα στοιχεία για την ανώμαλη προσαρμογή που έχει σημειωθεί στην αγορά καυσίμων και δοκιμάζει τις αντοχές καταναλωτών και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Το 2012 εξελίχθηκε σε έτος αρνητικών ρεκόρ και κορύφωσης του «τυφώνα» που σαρώνει την αλυσίδα των καυσίμων, κυρίως εξαιτίας της δραματικής συρρίκνωσης της κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης, όπου οι εξελίξεις χαρακτηρίζονται από πηγές του κλάδου ως καταστροφικές.
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους:
Η συνολική κατανάλωση καυσίμων έφτασε πέρυσι τα 7.110.799 μ.τ. από 8.665.633 μ.τ. το 2011.
Στα επιμέρους καύσιμα η εικόνα διαμορφώθηκε ως εξής:
Βενζίνη 2.901.768 μτ μείωση 13% από το 2011 (3.324.515)
Diesel κίνησης 2.073.867 μτ μείωση 6% από το 2011 (2.203.036)
Diesel θέρμανσης 1.922.064 μτ μείωση 33% από το 2011 (2.882.573)
Μαζούτ 213.100 μτ μείωση 17% από το 2011 (255.509)
Από τα επιμέρους στοιχεία ο μοναδικός δείκτης που εμφανίζει αύξηση σε σύγκριση με το 2011 είναι η κατανάλωση diesel κίνησης στην Αττική που ενισχύθηκε κατά 1% (περίπου 6 χιλιάδες μετρικοί τόνοι αύξηση) γεγονός που αποδίδεται στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Δεν ισχύει το ίδιο για τη Θεσσαλονίκη όπου παρά την άρση της απαγόρευσης υπήρξε μείωση 11% στο diesel κίνησης.
Γενικά τα στοιχεία της κατανάλωσης καυσίμων στην Αττική κινούνται καλύτερα συγκριτικά με τη Θεσσαλονίκη και την επαρχία. Για παράδειγμα η υποχώρηση στη βενζίνη στην Αττική ήταν 4% και στη Θεσσαλονίκη 24%. Ακόμη και στο πετρέλαιο θέρμανσης η Αττική κινήθηκε ελαφρά κάτω από το μέσο όρο (-30%) όταν η Θεσσαλονίκη με πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες βρέθηκε στο – 40% συγκριτικά με την κατανάλωση του 2011.
Όσο για την κατανάλωση μαζούτ, που σημειώνει τη δεύτερη μεγαλύτερη υποχώρηση πίσω από το θέρμανσης, εκεί αποτυπώνεται ανάγλυφα ο επιχειρηματικός μαρασμός του βιοτεχνικού και βιομηχανικού ιστού της χώρας. Στην Αττική η μείωση ήταν 19% και στη Θεσσαλονίκη 29%.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου